Even kort: wie was verantwoordelijk voor de brandveiligheid van het complex?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:35 schreef Argento het volgende:
[..]
even kort: Wie heeft de brand gesticht?
Een non sequitur zoals ik ze zelden zag.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met andere woorden, wordt tijd voor privatisering van de gevangenissen.
Iemand die wel dood had kunnen zijn (is voor een gezonde jonge man wel een uitdaging om aan te sterven overigens) is wat anders dan een aantal mensen dat daadwerkelijk sterft!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:39 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En Legionellavrij, maar daar hoor ik je niet over.
Die arme jongens hadden wel dood kunnen gaan.![]()
simpele vraag:quote:Op woensdag 20 september 2006 14:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een gevangenis moet behoorlijk brandbestendig zijn lijkt me. Daarnaast zouden gedetineerden niet de beschikking moeten hebben over materialen om brand mee te stichten.
Daarvoor is justitie verantwoordelijk lijkt me. Net als voor het inzetten van ondeskundige bewakers.
Rijksgebouwendienst, Dienst Justitiële Inrichtingen, gemeente Haarlemmermeer.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Van wie zijn die eisen afkomstig?
Met welk voordeel? Dan nog zou het zo goedkoop mogelijk moeten worden. Het private bedrijf moet toch ergens geld aan verdienen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met andere woorden, wordt tijd voor privatisering van de gevangenissen.
wat is dat?quote:
Even kort: waardoor gingen die niet brandende 10 cellen zonder brandstichter in de hens?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:35 schreef Argento het volgende:
[..]
even kort: Wie heeft de brand gesticht?
Dat is niet heel relevant.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:42 schreef Argento het volgende:
[..]
simpele vraag:
wie heeft de brand gesticht?
simpele vraag:quote:Op woensdag 20 september 2006 14:42 schreef Argento het volgende:
[..]
simpele vraag:
wie heeft de brand gesticht?
quote:Op woensdag 20 september 2006 14:42 schreef Floripas het volgende:
Wie de brand heeft gesticht is toch onduidelijk? Ik begreep dat ze af waren van het idee dat het in een cel is ontstaan? Volgens mij is het onderzoek nog aanhangig.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=glik1c83quote:Brandstichter Schiphol ontmaskerd
De Nederlandse politie heeft bevestigd dat ze de identiteit kent van de persoon die eind oktober brand stichtte in het cellencomplex op de luchthaven van Schiphol. Bij de brand kwamen 11 mensen om. De politie wil verder geen details geven. Volgens de Nederlandse media gaat het om een 25-jarige Libiër die bij de brand zelf zwaar gewond geraakte en nog steeds in het ziekenhuis ligt. De verdachte zou de dag na de brand het land worden uitgewezen.
Gemeenten, brandweercontroleurs, de directeur van het complex en medewerkers.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
simpele vraag:
wie was verantwoordelijk voor de brandveiligheid van het complex?
Neuh, hij past meer als een lul in een zandbak: je kunt hem kwijt maar het schrale gevoel wekt toch de indruk dat er iets niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, ik maak gewoon een observatie, en hij past als een vuist op het oog
Dat is toch weer ingetrokken?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=glik1c83
Nah, je bent zo parmantig geshockeerd, gekwetst, de rillingen lopen over je rug, schrijnend etc. etc.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:42 schreef du_ke het volgende:
Maar waarom zouden we het hier over dat legionellageval hebben als het over de schipholbrand gaat.
Dat weet ik niet het is een politieke beslissing geweest om mensen op te sluiten in zo goedkoop mogelijke snel opgezette gebouwen. In een fatsoenlijk gebouw met fatsoenlijke bewaking zou de kans hierop een stuk kleiner geweest zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:50 schreef sizzler het volgende:
[..]Het is van de zotten om een minister aansprakelijk te stellen voor een brandveiligheid van een gebouw.
Interessant doen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:43 schreef Argento het volgende:
wat is dat?
Is dat ook van de zotte wanneer een minister wordt gewaarschuwd, zoals minister Kamp is gewaarschuwd door de commisie Siepel?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Gemeenten, brandweercontroleurs, de directeur van het complex en medewerkers.
Het is van de zotten om een minister aansprakelijk te stellen voor een brandveiligheid van een gebouw.
Ze hebben jou ook weer vrijgelaten hè?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:54 schreef Floripas het volgende:
Jij weet 't ook niet, hè?
PietVerdriet wel, en daar zei ik 't tegen.
Snel opgezette en goedkope gebouwen kunnen anders prima brandveilig worden gemaakt hoor.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet het is een politieke beslissing geweest om mensen op te sluiten in zo goedkoop mogelijke snel opgezette gebouwen. In een fatsoenlijk gebouw met fatsoenlijke bewaking zou de kans hierop een stuk kleiner geweest zijn.
Cellentekort.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:54 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ze hebben jou ook weer vrijgelaten hè?
Waarom eigenlijk?
Inderdaad, ik snap niet wat er zo moeilijk is aan deze bevinding.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet het is een politieke beslissing geweest om mensen op te sluiten in zo goedkoop mogelijke snel opgezette gebouwen. In een fatsoenlijk gebouw met fatsoenlijke bewaking zou de kans hierop een stuk kleiner geweest zijn.
Het laatste wat ik er over kan vinden is dat hij zelf de verantwoordelijkheid ontkent: http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/72825/index.htmlquote:
Dat kan wel, maar dat gebeurt niet, omdat de eisen wat betreft brandveiligheid voor complexen die als tijdelijk zijn gedefinieerd lager liggen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Snel opgezette en goedkope gebouwen kunnen anders prima brandveilig worden gemaakt hoor.
Nee hoor weinig selectief maar een en ander hebben weinig of niets met elkaar te maken.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:51 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nah, je bent zo parmantig geshockeerd, gekwetst, de rillingen lopen over je rug, schrijnend etc. etc.
Ik miste je oprechte verontwaardiging over deze zaak. Vandaar.
Selectieve verontwaardiging dus.
Dat kan maar was blijkbaar geen prioriteit.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Snel opgezette en goedkope gebouwen kunnen anders prima brandveilig worden gemaakt hoor.
Nee, hoor. Je hebt het de hele tijd over veiligheid en dat het een schande is dat bepaalde bewindspersonen daar niet meer actie op hebben ondernomen etc. etc.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:00 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is Legionella een heel ander verhaal.
ik hou niet zo van die op-de-hurken-retoriek van je. socrates voor beginners pas je maar ergens anders toe.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Argento het volgende:
stel ik een simpele vraag, krijg ik slechts wedervragen, geen antwoorden.
De overheid is daar gedeeltelijk verantwoordleijk voor idd. Maar wel op lokaal niveau!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat gebeurt niet, omdat de eisen wat betreft brandveiligheid voor complexen die als tijdelijk zijn gedefinieerd lager liggen.
Dat was het beleid voor dit complex, en daar ligt het probleem waar de overheid voor verantwoordelijk is.
Heb je daar een serieuze bron van? Want het is echt een uitdaging om van Legionella ziek te worden in een gevangenis, valt niet voor niets onder een laag risico inrichting. Heb me heel wat bezig gehouden met legionella en echt het zal heel lastig worden.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee, hoor. Je hebt het de hele tijd over veiligheid en dat het een schande is dat bepaalde bewindspersonen daar niet meer actie op hebben ondernomen etc. etc.
Die gevangenen in Haarlem hadden ook makkelijk het loodje kunnen leggen. Die toko was dus niet veilig.
Nee dat is nonsens. Jij haalt er zaken bij die er niets mee te maken hebben. natuurlijk is het belangrijk dat er getest wordt op legionella maar je moet niet net doen alsof dat een groot risico is en het daarom minder erg als als er mensen overlijden door brandquote:Heb ik je niet over gehoord. Selectieve verontwaardiging dus.
Of gaat je sympathie slechts uit naar uitgeprocedeerde gevangenen? Nobel van je.![]()
Op welke post moet ie anders komen?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:07 schreef OllieA het volgende:
Vervolgens treed hij in de volgende kabinet weer aan, maar misschien niet als minister van Justitie.
En simpele maar niet relevante vraag.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Argento het volgende:
stel ik een simpele vraag, krijg ik slechts wedervragen, geen antwoorden.
Maat zijn dat duidelijke politieke keuzes om het voor een prikkie te doen zodat het risico stijgt?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:11 schreef sizzler het volgende:
Welke ministers zijn er opgestapt na de vuurwerkramp? De overstroming in Wilnis? En de brand in Volendam? Het instorten van de steiger in een stoomketel van de Amercentrale te Geertruidenberg? De doden jaarlijks door treinbotsingen vallen?
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
ik hou niet zo van die op-de-hurken-retoriek van je. socrates voor beginners pas je maar ergens anders toe.
vertaling svp.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
ik hou niet zo van die op-de-hurken-retoriek van je. socrates voor beginners pas je maar ergens anders toe.
Niet relevant zegt u?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
En simpele maar niet relevante vraag.
Dat is normaal, een grondrecht ofzo volgens amnesty.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:37 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast zouden gedetineerden niet de beschikking moeten hebben over materialen om brand mee te stichten.
Het is leuk dat jij dit ziet als een foutje op lokaal niveau, maar dat is het niet. Moet ik het rapport van de commissie Siepel nog een keer citeren? En het antwoord van Kamp erop? Lees je die quotes eigenlijk wel?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
De overheid is daar gedeeltelijk verantwoordleijk voor idd. Maar wel op lokaal niveau!
Stel je voor zeg, dat we ministers naar huis kunnen sturen voor elke fout op lokaal niveau.![]()
Welke ministers zijn er opgestapt na de vuurwerkramp? De overstroming in Wilnis? En de brand in Volendam? Het instorten van de steiger in een stoomketel van de Amercentrale te Geertruidenberg? De doden jaarlijks door treinbotsingen vallen?
Die knakker is hoogstens verantwoordelijk voor z'n eigen verwondingen. De cellen hadden zodanig gebouwd moeten zijn dat de brand niet over kon slaan. En hij is in elk geval niet de politiek verantwoordelijkequote:Op woensdag 20 september 2006 15:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet relevant zegt u?
We zijn drukdoende om zondebokken te zoeken voor de gevolgen van de brand, maar in die zoektocht is het níet relevant wie de brand feitelijk gesticht heeft?
aparte invulling van het begrip ´relevant´.
De brand is overgeslagen naar de gang en andere cellen doordat de bewakers de celdeur niet achter zich dicht deden.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
De cellen hadden zodanig gebouwd moeten zijn dat de brand niet over kon slaan.
ja maar kun je daar Donner van de schuld geven?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die knakker is hoogstens verantwoordelijk voor z'n eigen verwondingen. De cellen hadden zodanig gebouwd moeten zijn dat de brand niet over kon slaan. En hij is in elk geval niet de politiek verantwoordelijke
Een antwoord op je simpele vraagje naar de bekende weg, dan. De brand is veroorzaakt door de gevangene op cel 11. Of er sprake is geweest van brandstichting of onachtzaamheid is onbekend, omdat men daar nog geen mededelingen over heeft gedaan.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet relevant zegt u?
We zijn drukdoende om zondebokken te zoeken voor de gevolgen van de brand, maar in die zoektocht is het níet relevant wie de brand feitelijk gesticht heeft?
aparte invulling van het begrip ´relevant´.
Correct, maar is dat dan wel relevant?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
En hij is in elk geval niet de politiek verantwoordelijke
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |