wat is volgens jouw een solide taal dan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:43 schreef soppig het volgende:
elke mbo-er kan het
maar er zijn er niet zo veel die het echt kunnen
ga voor een solide taal en niet zo een kinder taaltje als php (let the flaming begin)
Dat wilde ik eigenlijk niet zeggen, maar het was wel het eerste dat in me op kwamquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef me-elsjuh het volgende:
ik hoop van niet
Naast een portfolio zijn contacten en het gebruikelijke 'netwerken' nog wel veel belangrijker. Je moet de goede mensen kennen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:50 schreef captainkid het volgende:
Portfolio is waar het om draait. Een opleiding is gewoon een bonus.
(Zover ik weet)
... en die leveren me toch een brakke code op... dat is werkelijk niet te gelovenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef DiRadical het volgende:
Ik zou bij de grote IT bedrijven wegblijven (Atos Origin, Logica CMG, Cap Gemini, Sogeti,Getronics/PR,. e.d.).
Die nemen alleen mensen met een afgeronde HBO/Academische opleiding aan.
De studierichting is minder van belang dus, als je toevallig wel zo'n papiertje hebt kan het wel.![]()
Klinkt een beetje tegenstrijdigquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:43 schreef soppig het volgende:
elke mbo-er kan het
maar er zijn er niet zo veel die het echt kunnen
Je kan ook beginnen met het solliciteren naar webmaster-functies: beetje html, beetje grafische pakketten, beetje verstand hebben van CMS-en, beetje kunnen scripten, beetje serverbeheer.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:02 schreef nicomart het volgende:
webdesigner is een breed begip natuurlijk. Je kan je toeleggen op het daadwerkelijke design of op de techniek erachter.
Wat nietzman zegt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:48 schreef nietzman het volgende:
Als je ziet wat veel opleidingen bieden zou ik zeggen: "Sure, makkelijk."
!quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:08 schreef Nemephis het volgende:
ASP? Die pagina's lopen in mijn Firefox altijd vast...
Hehehe.. ik hoop dat je dat als grapje bedoelt. Maar ik vermoed van niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:08 schreef Nemephis het volgende:
ASP? Die pagina's lopen in mijn Firefox altijd vast...
Lijkt me een betere stap.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Je kan ook beginnen met het solliciteren naar webmaster-functies: beetje html, beetje grafische pakketten, beetje verstand hebben van CMS-en, beetje kunnen scripten, beetje serverbeheer.
Mijn werkgevers trappen er telkens weer in.
Klopt. Ik zit nu in mijn laatste jaar multimedia (MBO) en qua webdesign heb ik nauwelijks wat geleerd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:48 schreef nietzman het volgende:
Als je ziet wat veel opleidingen bieden zou ik zeggen: "Sure, makkelijk."
Vergeet niet dat je niet kan programmeren alleen webdesign een een beetje scriptjes prutsen als je echt wil webdevelopen zou ik toch echt een HBO opleiding doen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:20 schreef Monocultuur het volgende:
sowee, das inderdaad niet veel wat je op school krijgt dan.
ik ben behoorlijk optimistisch geworden door al jullie reakties.
Erg bedankt!
Ik heb er ook 1 gevonden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Je kan ook beginnen met het solliciteren naar webmaster-functies: beetje html, beetje grafische pakketten, beetje verstand hebben van CMS-en, beetje kunnen scripten, beetje serverbeheer.
Mijn werkgevers trappen er telkens weer in.
technisch hoeft z'n site niet goed te zijn, je bent de ontwerper, geen programmeurquote:Op woensdag 20 september 2006 12:56 schreef Walter81 het volgende:
Als je als webdesigner niet aan de bak komt in n bedrijf, kan je toch altijd voor jezelf nog opdrachten aannemen? KVK inschrijving voor paar tientjes per jaar. Kan je prijzen rekenen die betaalbaar blijven. Genoeg mensen die n website willen maar geen e 2000 - e 3000 ervoor willen of kunnen uitgeven. Dus werk zat. Ik spreek uit ervaring.
Maar je moet inderdaad wel iets meer kennen dan n beetje frontpagen zeg maar.
En zowel technisch moet je site goed zijn, en goed te onderhouden zijn, als grafisch.
De gemiddelde klant boeit t technische deel niet, alleen maar wat ze zien.
Dus overzichtelijke menu's ed.
Beetje tabellen en wat fonts en plaatjes aanpassen noem ik niet het bouwen van een website.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:09 schreef wobbel het volgende:
[..]
technisch hoeft z'n site niet goed te zijn, je bent de ontwerper, geen programmeur
Dat is vaak te merken ook bij de 'designers'quote:Op woensdag 20 september 2006 13:09 schreef wobbel het volgende:
[..]
technisch hoeft z'n site niet goed te zijn, je bent de ontwerper, geen programmeur
En jij denkt dat je op het HBO iets leert over webdevelopen? Verder dan een beetje Java komen ze meestal niet. Ik ken geen enkele HBO'er die voldoende skills heeft geleerd op z'n opleiding om ook maar iets klaar te maken in de praktijk.quote:Op woensdag 20 september 2006 09:19 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je niet kan programmeren alleen webdesign een een beetje scriptjes prutsen als je echt wil webdevelopen zou ik toch echt een HBO opleiding doen.
In mijn HBO-opleiding heb ik daarover niks geleerd. Maar wel andere programmeertalen, dus het technisch goed ontwerpen is in principe niet moeilijk in mijn geval..quote:Op donderdag 21 september 2006 08:56 schreef CraZaay het volgende:
[..]
En jij denkt dat je op het HBO iets leert over webdevelopen?
Wat een onzin. Als je kijkt naar een software engineerings opleiding leren ze daar echt wel meer dan wat Java. Ze leren te programmeren en dat is niet taal afhankelijk. Verder leren ze nu, in tegenstelling tot vroeger, veel meer over projectmatig werken en oefenen ze daar mee. Projectmatig werken gebeurt in de praktijk veel te weinig. Ze zullen vast nog een hoop bij te leren hebben en vooral ervaring opdoen, maar je geeft ze veel te weinig eer.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:56 schreef CraZaay het volgende:
[..]
En jij denkt dat je op het HBO iets leert over webdevelopen? Verder dan een beetje Java komen ze meestal niet. Ik ken geen enkele HBO'er die voldoende skills heeft geleerd op z'n opleiding om ook maar iets klaar te maken in de praktijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |