Waarschijnlijk één waarbij je fan nog harder gaat draaienquote:Op maandag 18 september 2006 19:32 schreef Q. het volgende:
Hopen dat mijn MacBook het volhoudt de komende tijd. Iemand enige idee over de firmware update waar die gast bij A-Mac het over had?
Check je software update eens?quote:Op maandag 18 september 2006 19:32 schreef Q. het volgende:
Hopen dat mijn MacBook het volhoudt de komende tijd. Iemand enige idee over de firmware update waar die gast bij A-Mac het over had?
Ik heb de nieuwste firmware (van augustus) al, volgens die A-Mac gast zou er binnen enkele dagen/weken een nieuwe aankomen die de shutdowns zou moeten verhelpen.quote:
Het zou me niets verbazen.quote:Op maandag 18 september 2006 19:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
Waarschijnlijk één waarbij je fan nog harder gaat draaien
ik heb het over software matige fouten... dus het geluid is super.quote:Op maandag 18 september 2006 19:36 schreef Geqxon het volgende:
De meeste kuren van iTunes 7 hebben dacht ik te maken met een Creative geluidskaart. En volgens mij hebben Macs geen creative geluidskaarten.
quote:Op maandag 18 september 2006 19:29 schreef Geqxon het volgende:
Ik krijg binnenkort een heel mooi s-video adaptertje.
Nu vroeg ik mij af: Kan ik OS-X verticaal "platdrukken" zodat het er goed uit ziet als ik hem op mijn 16:9 TV weer horizontaal uitrek?
Programmatjes als VLC kunnen handmatig de aspect-ratio aanpassen, maar als dit voor het hele systeem automatisch gaat lijkt mij dat ook wel handig
In de preferences van Safari kan je de primary browser instellen.quote:Op maandag 18 september 2006 19:32 schreef Blupp het volgende:
hallo,
kan ik hier ff snel een vraag stellen?
indien ik in mn mail een link aanklik, opent Internet Explorer,
echter ik wil dat Safari dan geopend wordt,
waar kan ik dat instellen?
bvd Blupp
Ik ben vandaag ook al bij de Macboer geweest, deed ook niets meer op een gegeven moment.quote:Op maandag 18 september 2006 19:42 schreef Pheno het volgende:
De macbook start niet meer op. Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb al de powerknop 10 sec ingedrukt, pram geprobeert te resetten etcetc.
Dit is meteen de laatste keer dat ik een macbook koop, wat een kutproblemen opeens
quote:[message=26508135,noline]Blaxje schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:37[/message]:
[...]
P-ram resetten, maar dat kun je blijven doen. Symptoom van het random shutdown probleem. Terugsturen, helaas.
Meen je dat? Ik zie alleen de backlight van de monitor, de dvd-drive kan wel opspinnen (en heeft de macosx dvd opgegeten). Damn, wtf?quote:Op maandag 18 september 2006 19:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben vandaag ook al bij de Macboer geweest, deed ook niets meer op een gegeven moment.![]()
Wat een drama allemaal.
Dit kreeg ik:quote:Op maandag 18 september 2006 19:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik zie alleen de backlight van de monitor, de dvd-drive kan wel opspinnen (en heeft de macosx dvd opgegeten). Damn, wtf?
Ik kan hier ook niks serieus zeggen he..quote:Op maandag 18 september 2006 19:43 schreef Hugster het volgende:
[..]
Gewoon aansluiten. Je kan wat variëren met resoluties, de ene tv heeft een wat betere weergave dan de ander maar je komt vrijwel zeker uit op 800x600 of 1024x768.
Je tv zal zelf al wat scalewerk doen dus het beeld is niet vervelend gerekt als het goed is. Als je er echt last van hebt ben je wel een enorme mierenneuker.
hey thanks, tis geregeld!quote:Op maandag 18 september 2006 19:45 schreef Hugster het volgende:
[..]
In de preferences van Safari kan je de primary browser instellen.
Vorig jaar heb ik er ook naar lopen zoeken in System Preferences omdat ik dacht dat dit wel centraal geregeld zou kunnen worden, maar het moet dus in Safari![]()
Misschien dat de lamp soort, Q., misschien.quote:
Ik heb het nu aangekregen (vraag niet hoe). _Arual_ blij , want er staan 2 weken werk op dat ding. Ze mag nu álles gaan backuppen, morgen gaat het boekje terug naar de shop. Zo, weer een deuk in het imago van Applequote:
Dat zal het zijn. Dan hadden ze bij A-Mac vast ook zo'n lamp want daar deed ie hetzelfde.quote:Op maandag 18 september 2006 19:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Misschien dat de lamp soort, Q., misschien.
quote:Op maandag 18 september 2006 19:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan hier ook niks serieus zeggen he..
Ik wil hem dan aansluiten via s-video, en instellen op 800*600. Als ik mijn TV dan op 4:3 zet zal dat er goed uit zien, maar als ik hem naar 16:9 schakel (dus geen panoramic view, zoom of wat dan ook) zal het beeld uitgerekt zijn. Ik zoek dan ook een softwarematige manier om deze "vervorming" in OS X zelf te corrigeren.
Nogmaals: VLC kan het bv. zelf ook wel, maar ik wil het dat het hele OS er niet uitgerekt uit ziet
Mooi klote hoor.quote:Op maandag 18 september 2006 20:17 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb zojuist ALLES maar omgezet naar .doc- bestanden, en alles gebackupt.
Ik moest bijna huilen, het kreng startte niet meer, en er stond ongeveer twee weken werk op (en dat is nog eens een proefopdracht ook, om te laten zien dat ik dat werk aankan...)
En ik was juist teruggeschakeld naar Apple, omdat ik met mijn iMac destijds nooit problemen heb gehad. Dat ding was zo stabiel als het maar zijn kon.quote:
Ik wacht op een native office versie voor intel macs.quote:Op maandag 18 september 2006 20:04 schreef super-muffin het volgende:
Mijn oude vertrouwde powerpc PowerBook ook
En ik kan Photoshop native draaien!
Stabiliteit was voor mij ook één van de belangrijkste redenen om een Mac te kopen, nou, ik weet niet of ik ooit nog een Mac kan vertrouwen nu.quote:Op maandag 18 september 2006 20:24 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het gaat met mijn MacBook ook zo totaal onverwachts fout. Je bent bezig, en BAF, zonder foutmelding of wat dan ook valt ie uit. Of je zet hem gewoon uit, om hem vervolgens nauwelijks nog aan te kunnen krijgen.
3e kwartaal 2007.quote:Op maandag 18 september 2006 20:25 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik wacht op een native office versie.
Maar wel stabiel. En dat vind ik persoonlijk een heel stuk belangrijker dan snelheid.quote:Op maandag 18 september 2006 20:26 schreef Dementor het volgende:
powerpc = traag.
Zucht. Ook met mijn MacBook dus alles constant dubbel opslaan, en naar gmail sturen. Het lijkt wel Windows.quote:Op maandag 18 september 2006 20:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Stabiliteit was voor mij ook één van de belangrijkste redenen om een Mac te kopen, nou, ik weet niet of ik ooit nog een Mac kan vertrouwen nu.![]()
Ja, weet ik. Dat bewijst dit maar weer eens.quote:Op maandag 18 september 2006 20:45 schreef oor het volgende:
backuppen moet je toch altijd...
ik denk dat ik ook ooit spijt ga krijgen dat ik nooit backupquote:Op maandag 18 september 2006 20:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Dat bewijst dit maar weer eens.
Ik dacht dat ik het me kon permitteren om eigenwijs te zijn...
Hoe kun je dat dan makkelijk doen naar bijv. een externe HDD?quote:Op maandag 18 september 2006 21:14 schreef Geqxon het volgende:
Backups met OS-X zijn zo simpel is dat het een schande is als je niet goed backup-ed
Het zit hem er meer in dat ik te lui ben om de bestanden eerst om te zetten in een formaat dat voor mijn PC ook leesbaar is.quote:Op maandag 18 september 2006 21:14 schreef Geqxon het volgende:
Backups met OS-X zijn zo simpel is dat het een schande is als je niet goed backup-ed
is niet duur voor de 250 gb (USB 2)quote:Op maandag 18 september 2006 21:16 schreef Hugster het volgende:
schijfruimte
Ik heb mijn LaCie ook een beetje gehaald om te backuppen maar die staat al weer vol met series en films. En die wil ik ook weer niet verwijderen
hoe bedoel je? jij slaat niet op als .doc?quote:Op maandag 18 september 2006 21:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het zit hem er meer in dat ik te lui ben om de bestanden eerst om te zetten in een formaat dat voor mijn PC ook leesbaar is.
Mac OS X bootdisk erin, schijfhulpprogramma uitkiezen uit dat menutje bovenin, Mac OS X partitie selecteren, "Nieuwe schijfkopie", en dan je externe HDD uitkiezen om het bestand op op te slaan. Kan even duren, maar ik heb het tot nu toe altijd in de nacht gedaan.quote:Op maandag 18 september 2006 21:17 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hoe kun je dat dan makkelijk doen naar bijv. een externe HDD?
ja die heb ik dus al 2x. Volgende keer maar weer hoor, dat backuppen komt nog wel. (Ik weet het, ik zal niet komen huilen hierquote:Op maandag 18 september 2006 21:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
is niet duur voor de 250 gb (USB 2)
Mijn PowerBook reboot alleen voor software updates. Kan ie het ook als er niets aan de hand is?quote:Op maandag 18 september 2006 21:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mac OS X bootdisk erin, schijfhulpprogramma uitkiezen uit dat menutje bovenin, Mac OS X partitie selecteren, "Nieuwe schijfkopie", en dan je externe HDD uitkiezen om het bestand op op te slaan. Kan even duren, maar ik heb het tot nu toe altijd in de nacht gedaan.
USB.quote:Op maandag 18 september 2006 21:21 schreef Xilantof het volgende:
is niet duur voor de 250 gb (USB 2)
Ik moet er wel bij zeggen dat de genoemde hardeschijf geen snelheidsmonster is. Het is een echte opslagschijfquote:Op maandag 18 september 2006 21:48 schreef super-muffin het volgende:
het verschil USB -> firewire merk je haast niet.
Alleen voor Pro's die constand HD materiaal naar een externe schijf schrijven hebben echt baat bij een FW
Ik heb dus een backupschijf die het niet meer doet en er staan bestanden op die ik echt niet kwijt wil & mag raken.quote:Op maandag 18 september 2006 21:34 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja die heb ik dus al 2x. Volgende keer maar weer hoor, dat backuppen komt nog wel. (Ik weet het, ik zal niet komen huilen hier)
Ik maak gewoon een kopie / image van mijn hardeschijf. Niet de meest zuinige manier qua tijd en hardeschijfruimte, maar wel de meest makkelijke manier om na een crash oid alles terug te draaien.quote:Op maandag 18 september 2006 21:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
maar hoe backuppen julile? Of gebruiken jullie daar programma's voor?
Ik ben nu alles aan het controleren of het goed overgestuurd is. Daarna mogen ze dat ding grondig fixxen. Ik ga daarna maar eens die macbook voor een langdurige testperiode inzetten voordat er weer belangrijke dingen op gebeuren. Wekenlang zonder problemen/bijgeluiden gedraaid en nu opeens in 2 dagen heisse scheisse 13.gif .quote:Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef Q. het volgende:
En weer een uitvaller. Dit keer bij het kopieren van een bestand. Ja, je moet ook geen bestand willen kopieren he? Daar zijn die Macs niet voor gemaakt.
Ik ben boos. Erg boos.
Ik zou het ding terug sturen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef Q. het volgende:
En weer een uitvaller. Dit keer bij het kopieren van een bestand. Ja, je moet ook geen bestand willen kopieren he? Daar zijn die Macs niet voor gemaakt.
Ik ben boos. Erg boos.
Jiesh, wat naar... ik geloof niet dat het alleen maar via een firmware update op te lossen is. Leek toch meer op een fabricagefout.quote:Op maandag 18 september 2006 17:54 schreef Q. het volgende:
Godverdomme, mn MacBook is nu helemaal dood:
Als ik hem opstart zegt ie ping (een positief klinkende ping die je normaal ook hoort) en daarna wordt het scherm grijs en ipv het Apple logo krijg ik het onderstaande:
[afbeelding]
En dan doet ie niets meer. Enige manier om hem uit te krijgen is de accu er uit te halen. Godsamme, wat een kutding.
Misschien maakte ie net geen contact, denk een kwestie van de accu idd eruit halen en opnieuw erin drukken zodat ie wel goed contact maakt. Maar ik vind dit lang niet zo verontrustend dan het Random Shutdown geneuzel. Zelfs dat had ik niet verwacht...quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:46 schreef febster het volgende:
Ik heb helaas ook opeens een probleem met mijn Macbook. Vorige week nog gebruikt, niks aan het handje. Zet hem net aan, geeft het ding aan dat er geen batterij is (batterij met een kruisje erin) en werkt hij dus alleen nog op net stroom
. Ik de batterij eruit gehaald, beetje blazen, wellicht helpt het, batterij erop nieuw in, OSX opnieuw opstarten en dus geen verschil
.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, want ik geloof niet dat batterijen "zomaar" overlijden
Zowel mijn iBook G3 als G4 gingen anders binnen 3 jaar naar de maan. De kuren lijken trouwens op wat jij nu hebt. Ook van die rare strepen in beeld en random shutdowns en freezes enzo.quote:Op maandag 18 september 2006 20:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar wel stabiel. En dat vind ik persoonlijk een heel stuk belangrijker dan snelheid.
Had je Apple Care erbij?quote:Op dinsdag 19 september 2006 01:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zowel mijn iBook G3 als G4 gingen anders binnen 3 jaar naar de maan. De kuren lijken trouwens op wat jij nu hebt. Ook van die rare strepen in beeld en random shutdowns en freezes enzo.
Bij de G3 was ik gelukkig nog op tijd om binnen de garantie de boel te laten fixen, bij de G4 was het te laat en moest ik de prijs van een nieuwe laptop dokken om het logic board te laten vervangen
Ja, ik dacht er zelf ook al aan. Het is nog steeds de eerste generatie Intel-Mac's die ze uitbrengen. Dingen zijn nooit perfect, dus wil daar het risico ook niet voor gaan lopen. Uiteindelijk is het toch veel geld wat je in zo'n ding investeerd en mochten er problemen zijn dat ze het snel zonder gezeur repareren. Zodat je weer snel verder erop kan werken.. mocht het na 2 jaar kapot gaan, kan ik waarschijnlijk een 2e revisie logic board verwachten of nieuwe macbook..quote:Op dinsdag 19 september 2006 01:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen niet. Op de MacBook Pro die ik nu heb wel.
De gewone, witte 2 GHz Macbook (met combodrive). Het is idd één van de eersten, heb hem besteld op 20 mei en gekregen op 6 juni. Ik wacht nog een paar dagen op een evt firmware-update (lijkt me stug dat die dit gaat fixen trouwens) en dan maar weer terug naar A-Mac.quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:38 schreef broer het volgende:
Ik vind het maar wát eng, die verhalen over de MacBooks. Q. en _Arual_, hebben jullie allebei een 'gewone' MacBook of een MacBook Pro? En zou daar verschil in zitten met die problemen?
Godver. Toch maar even wachten met de aanschaf.
quote:Dionysus schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:05:
[...]
Om even terug te komen op het random shutdown probleem, dat is naar mijn weten niet op te lossen met een firmware update. Ben zelf ook slachtoffer van het probleem na een goede drie a vier maanden en de oplossing van Apple is het vervangen van het Logic Board.
Moet zeggen dat tot op heden ik totaal niet te spreken ben over de kwaliteit van de Macbook. Heb sinds juni een zwarte Macbook en er zit al een nieuw scherm, nieuw toetsenbord en case en momenteel wordt het Logic Board vervangen.
Al direct na aanschaf was er een witte vlek aanwezig in het scherm die duidelijk hardware afkomstig was. (Zelfde witte vlekken probleem dat ook op de G4's voorkomen.) Vervolgens had ik na een maand opeens de Q toets in handen en deze was niet meer terug te plaatsen, gevolg het hele toetsenbord en case zijn vervangen. En uiteindelijk kon ik mijn geluk niet op toen 1,5 week geleden de macbook opeens last kreeg van het random shutdown probleem.
Tsja en dus nu zit ik dit bericht op mijn oude 6 jaar oude dell laptopje te tikken die in al die jaren enkel een vermoeide batterij heeft gehad.
Moet wel zeggen dat de service van Apple en van mijn dealer Stokman in Drachten uitzonderlijk goed is, ieder euvel is snel en iedere keer binnen enkele dagen opgelost. Maar wat me het meeste steekt is dat je zo langzamerhand gedwongen wordt om nog een keer 320 euro uit te geven aan Apple Care, want ik geloof niet dat alle ziektes binnen een jaar uit deze notebook serie zijn opgelost.
Licht eraan of jij veel ruimte belangrijk vind, mij persoonlijk zou het niks uitmaken en gewoon de 20" nemen en die 500¤ houden, of ergens anders aan uitgeven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:46 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik weet het nu zeker; het wordt een iMac... nu alleen de volgende keuze: 20" of 24", is dat verschil die 500 euries waard?
Ik denk dat dat ding uit week 30 komt, tenminste, ik dacht dat dat in het serial terug te vinden was?quote:Op dinsdag 19 september 2006 07:01 schreef Q. het volgende:
_Arual_ heeft de MacBook net hooguit twee a drie weken weet ik. Niet langer.
Goed punt, bedankt! Natuurlijk is zo'n groot scherm gewoon kicken, daarnaast zitten er beter boxen in las ik, en beschikt de 24" over een betere grafische kaart... maar echt nodig heb ik dat allemaal niet nee... en voor 500 keiharde eiries kun je leuke dingen doenquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:15 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Licht eraan of jij veel ruimte belangrijk vind, mij persoonlijk zou het niks uitmaken en gewoon de 20" nemen en die 500¤ houden, of ergens anders aan uitgeven.
Op de 20" heb je een resolutie van 1680x1050 dat vind ik al flink groot en zeker op een mac is dat groot genoeg als je gewoon een beetje je ding wil doen zoals interneten enzo.
Als je veel wil gaan video bewerken of gewoon met photoshop of illistrator wil gaan werken dan kan je misschien beter de 24" nemen omdat bij die programma's ruimte wel heel fijn is.
Hoewel 1680x1050 ook groot is.
¤500 is zeker veel geld, en natuurlijk is het vet om zo'n groot scherm te hebben staan, maar mij persoonlijk zijn de verschillen tussen de 20" en de 24" geen ¤500 waard.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:50 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Goed punt, bedankt! Natuurlijk is zo'n groot scherm gewoon kicken, daarnaast zitten er beter boxen in las ik, en beschikt de 24" over een betere grafische kaart... maar echt nodig heb ik dat allemaal niet nee... en voor 500 keiharde eiries kun je leuke dingen doen
Bij het Apple Center Den Haag in de Passage kun je ze live zienquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:27 schreef joriszss het volgende:
Ook hier de twijfel tussen een 20" en een 24", maar ik moet ze ook gewoon even live naast elkaar zien. Hebben de apple stores ze al in de winkel staan??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |