Op de Bedrijvenloop zit (of in elk geval zat tot vorig jaar) geen limiet. Dus als je toevallig werkt bij een grote instelling....? Of iemand kent die daar werkt....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:00 schreef Abonides het volgende:
Is er nog een maniertje om aan een plaatsbewijs te komen? Iemand enig idee?
Dat klinkt als een wat geprikkelde quadriceps. Dat is de spier die aan de voorkant in je bovenbeen zit. Die loopt over je knie heen en de aanhechtingen zitten net onder je knie. Een sportarts of fysiotherapeut zal je ongetwijfeld een goed advies kunnen geven, maar mijn lekenervaring zegt: vermijd heuvels en loop rustig. Na het lopen een goede cooling down waarbij je een paar goed diep door je hurken gaat (paar seconden blijven zitten). 's Nachts het voeteneind van je bed een paar centimeter omhoog kan ook helpen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:53 schreef computergirl het volgende:
Ik ben ook een beetje aan het hardlopen sinds 2 weken, ik wil mijn conditie verbeteren.
Ik merk wel dat ik een beetje last van mijn rechter knie krijg, een branderig pijnlijk gevoel net onder mijn knieschijf aan de rechter zijkant (niet in die mate dat ik ermee naar de huisarts zou gaan).
In een periode dat ik heel veel aan het fietsen was heb ik daar ook last van gehad, maar ik dacht dat het over was.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer hardlopen uitproberenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
mijn lekenervaring zegt: vermijd heuvels en loop rustig. Na het lopen een goede cooling down waarbij je een paar goed diep door je hurken gaat (paar seconden blijven zitten). 's Nachts het voeteneind van je bed een paar centimeter omhoog kan ook helpen.
ik zoek nog een haas voor de 38 minuten grens, interesse?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:20 schreef Robocock het volgende:
Denk dat ik de 10 km volgende week maar gewoon vrij rustig ga lopenYeah right, dat lukt me nooit.
Dus na zondag moet ik een rolstoel waarschijnlijk.![]()
En veel, heel veel rekoefeningen. Op een been staan en je andere been naar je kont toetrekken zet maarquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer hardlopen uitproberen
quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:25 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zoek nog een haas voor de 38 minuten grens, interesse?![]()
![]()
De eerste 500m kan ik je van dienst zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:25 schreef Grumpey het volgende:
ik zoek nog een haas voor de 38 minuten grens, interesse?![]()
![]()
Ai zonde Wolf. Ik wist wel dat m'n pr vlak bij de jouwe lag op de halve.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:34 schreef Wolfje het volgende:
Afgelopen zondag heb ik de halve marathon van Eindhoven volbracht. Mijn tijd van 1:44:02 vond ik toch wat aan de hoge kant aangezien het 4.5 minuut boven mijn pr is, maar de laatste maanden gaat het rennen toch al niet zo goed, dus het kwam nou ook weer niet als een grote verrassing.
Ik ga denk ik een huisarts opzoeken voor mijn bronchitis en wat meer intervaltrainingen om snelheid te winnen. Dan kan ik hopelijk dit jaar bij de 7 heuvelenloop toch nog een nieuw pr halen.
studiebeursje?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:57 schreef annoh het volgende:
@Robocock, je bent niet de enige. Ik begin langzaam rekening te houden met t feit dat ik niet kan starten zondag. Gisteren heb ik weer gelopen, ging supergoed (behalve aan aanrijding van achteren door een scooter, spiegel tegen mn elleboog AUW!!) maar vannochtend was mijn rechter onderbeen van beton. Echt pijnVandaag wel alles losgemaakt op de crosstrainer, donderdag weer, en dan zondag maar kijken. Moet vrijdag en zaterdag ook nog de hele dag staan, op een beurs, dus het wordt spannend...
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:22 schreef Klapdeur het volgende:
Het zit jou niet echt mee he? Eerst die hond en nu dit weer...
De nummer 1 van afgelopen zondag bij het 5KM wedstrijdje bleek een tijd te hebben van 22.23. Had ik nou toch maar meegedaan dan had ik gewonnen
Juist!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
studiebeursje?![]()
(sta er zelf ook)
Het parcours was iets aangepast maar wel gewoon over de verharde weg. Er was ook nog niet zoveel animo voor die afstand. De meeste mensen kwamen voor de 10 KM waarbij de snelste 37,08 had gelopen geloof ik.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
tijdens mijn laatste 10 km liep ik 19:17 als tussentijd...
maar ik denk dat het parcour misschien erg zwaar was?
Zitten is uit den boze bij ons. Heb wel gehoor dat de lunch erg fijn is!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
sterkte, heb jij ook geen stoelen op de stand?wordt nog leuk voor me..
Klopt, heb zelf voorgaande jaren ook gewerkt en de lunch is zeker erg aan te radenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:36 schreef annoh het volgende:
[..]
Zitten is uit den boze bij ons. Heb wel gehoor dat de lunch erg fijn is!
Goed gedaan man! Netjes niet naar t feestje gegaan?quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:01 schreef Grumpey het volgende:
de studiebeurs was echt leuk om te doen, je komt allerlei onverwachte personen tegen!![]()
ik heb ook gelopen in de 10, en mijn doel (37'er lopen) is inderdaad gelukt
Vond een leuk groepje met een man of 9, voor zover ik kon zien was dit de eerste echte 'groep' die er was bij de 10 km, na ons was er ook vervolgens een gat van bij schatting halve minuut. Schemaatje van groep was ongeveer 38 minuten, ideaal dus om daar aan vast te klampen. Wel lastig trouwens, er was geen enkele aanwijzing over de afgelegde afstand en snelheid
Men ging steeds harder lopen en ik kon echt heel lang aanklampen, pas op de amstelveenseweg werd het echt lastig. Weer een sprint verloren in het stadion, maar wel nog goed aangezet, en ben nu echt tevreden
edit:
eindtijd: 37:28 (PR),
35e (brutotijd) in de eindstand (van de 3581)
Verdomd goeie tijd! Wat was de winnende tijd? Erg vervelend is dat als er geen Km bordjes staan onderweg....quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:01 schreef Grumpey het volgende:
de studiebeurs was echt leuk om te doen, je komt allerlei onverwachte personen tegen!![]()
ik heb ook gelopen in de 10, en mijn doel (37'er lopen) is inderdaad gelukt
Vond een leuk groepje met een man of 9, voor zover ik kon zien was dit de eerste echte 'groep' die er was bij de 10 km, na ons was er ook vervolgens een gat van bij schatting halve minuut. Schemaatje van groep was ongeveer 38 minuten, ideaal dus om daar aan vast te klampen. Wel lastig trouwens, er was geen enkele aanwijzing over de afgelegde afstand en snelheid
Men ging steeds harder lopen en ik kon echt heel lang aanklampen, pas op de amstelveenseweg werd het echt lastig. Weer een sprint verloren in het stadion, maar wel nog goed aangezet, en ben nu echt tevreden
edit:
eindtijd: 37:28 (PR),
35e (brutotijd) in de eindstand (van de 3581)
Ik zie een beetje op tegen die zeven heuvelen die in het parcour zitten, dus weet niet of dat gaat lukken, daarnaast ben ik ook wel echt kapot aan de finish hoor dus om nog 5 kilometer in zelfde tempo te lopen is ook al behoorlijke opgaafquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:18 schreef Wolfje het volgende:
Prima tijd Grumpey!
Jij gaat toch ook mee doen met de 7 heuvelenloop he? Dat zou dan wel binnen het uur moeten kunnen.
Waar liep je in mee?quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:26 schreef thaleia het volgende:
En ook moussie gefeliciteerd. Jij zit qua tijd wat meer in mijn regionen. Ik liep vandaag 54 half en vond dat maar niks, want een tijd geleden toen ik veel slechter getraind was liep ik dat ook. Geen seconde vooruitgang! Maar toen hoorde ik gelukkig dat het parcours 400m langer is en dat je dus zo'n 2 minuten van je tijd af kunt trekken. Kijk dat voelt al een stuk beter. Het is nog lang niet de 50 min. die ik eigenlijk wil lopen, maar er is in elk geval sprake van enige vooruitgang
Felix Limo heeft in 2001 het wereldrecord op de 15km gelopen bij de 7 heuvelenloop, dus zo'n grote hindernis vormen die heuveltjes nou ook weer niet. En je hoeft ook "maar" 40 minuten over de eerste 10km te doen om onder het uur uit te komen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:05 schreef Grumpey het volgende:
Dank allemaal!![]()
![]()
[..]
Ik zie een beetje op tegen die zeven heuvelen die in het parcour zitten, dus weet niet of dat gaat lukken, daarnaast ben ik ook wel echt kapot aan de finish hoor dus om nog 5 kilometer in zelfde tempo te lopen is ook al behoorlijke opgaaf
In dat geval heb ik een nieuw doel gevonden nu om voor te trainenquote:Op zondag 15 oktober 2006 17:22 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Felix Limo heeft in 2001 het wereldrecord op de 15km gelopen bij de 7 heuvelenloop, dus zo'n grote hindernis vormen die heuveltjes nou ook weer niet. En je hoeft ook "maar" 40 minuten over de eerste 10km te doen om onder het uur uit te komen.
Ja, het is wel een snel parcours hoor! Die heuveltjes vallen enorm mee, is vaak meer vals plat dan echt een heuvel....en de laatste 3km gaan alleen maar omlaagquote:Op zondag 15 oktober 2006 17:22 schreef Wolfje het volgende:
Felix Limo heeft in 2001 het wereldrecord op de 15km gelopen bij de 7 heuvelenloop, dus zo'n grote hindernis vormen die heuveltjes nou ook weer niet. En je hoeft ook "maar" 40 minuten over de eerste 10km te doen om onder het uur uit te komen.
De eerste vijf gaan lichtjes omhoog, daarna is het doorrollen tot de zevenheuvelenweg. Dan volgen er een paar korte maar toch wel pittige heuvels. Heb je die gehad dan gaat het weer omhoog tot een km of 12. Daarna gaat het op een stukje vals plat na inderdaad alleen nog omlaag. Maar de heuvels zijn toch wel echte heuvels en voor de meeste recreatieve lopers behoorlijk pittig.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, het is wel een snel parcours hoor! Die heuveltjes vallen enorm mee, is vaak meer vals plat dan echt een heuvel....en de laatste 3km gaan alleen maar omlaag
Da's het ergste stuk. Bij m'n eerste Zevenheuvelenloop wilde ik daar uitstappen, maar omdat er geen bussen leken te rijden vanwege de 7heuvelenloop, leek "gewoon het parcours volgen" me de snelste manier om thuis te komen en zo liep ik 'm toch nog uitquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
dan gaat het weer omhoog tot een km of 12.
Daar gaan heel veel mensen kapot. Het devies is om als je de heuvels op de zevenheuvelenweg naar beneden gaat je tijd te nemen om te herstellen van de klim. Als je alleen maar hard naar beneden dendert herstel je niet genoeg en kan je bij hotel Erica op het terras gaan zitten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Da's het ergste stuk. Bij m'n eerste Zevenheuvelenloop wilde ik daar uitstappen, maar omdat er geen bussen leken te rijden vanwege de 7heuvelenloop, leek "gewoon het parcours volgen" me de snelste manier om thuis te komen en zo liep ik 'm toch nog uit![]()
goede tip. Ik zie tegen die heuvels op en ben ook bang dat ik daarop kapot ga.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar gaan heel veel mensen kapot. Het devies is om als je de heuvels op de zevenheuvelenweg naar beneden gaat je tijd te nemen om te herstellen van de klim. Als je alleen maar hard naar beneden dendert herstel je niet genoeg en kan je bij hotel Erica op het terras gaan zitten.
Goed dat het feestje nog erg leuk was! Wel zo fijnquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:42 schreef annoh het volgende:
Goed gedaan man! Netjes niet naar t feestje gegaan?
Ik werd om ongeveer 11 uur wakker en baalde toch wel erg, maar mn benen doen alleen nog maar meer pijn. Wel een leuke avond gehad gisteren, dat scheelt.
Studiebeurs was erg lachen inderdaad. Voor de outsiders; grumpey en ik kwamen er na een dag samenwerken achter dat we elkaar al 'kenden' toen ik mijn heldhaftige aangereden-door-een-scooter verhaal vertelde. Anoniem op internet? Mooi niet dus!! Haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |