Jij hebt kennelijk ook onderwijs genoten uit de linkse/communistische hoek. Reagan heeft de USSR op haar knieen gebracht door de wapenwedloop zo op te drijven dat de USSR failliet ging, en Gorbatsjov was gelukkig zo realistisch dat in te zien.quote:Op zondag 17 september 2006 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een aantal schokkende citaten. Zeer schokkende. Maar tegelijkertijd ook weer wat schokkende weerwoorden van HP/De Tijd, met name hun beweringen over het broeikaseffect, negeren dat Gorbatsjov meer heeft gedaan om de Koude Oorlog te beëindigen dan Reagan en het overdreven reageren op dat er verscheidene talen en dialecten worden gesproken in Nederland.
HP zit eerder rechts van het midden, maar afgezien van de columns van Dirk-Jan van de Baar (een soort domme, extreme versie van Leon de Winter), is het blad niet uitgesproken iets. Je misbaar is dan ook volkomen misplaatst.quote:
Dat de mens méér dan twee procent bijdraagt aan het versterkte broeikaseffect? Dat hoef ik niet aan te tonen, dat ís wetenschappelijk aangetoond. Daarnaast ben ik geen wetenschapper en al helemaal niet op klimatologisch gebied, dus zal je nog even moeten wachten voordat ik dat wetenschappelijk ga aantonen. Maar goed, off-topic, maar slechts bedoeld om aan te tonen dat HP/De Tijd er ook af en toe ver naast zit.quote:Op maandag 18 september 2006 11:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als jij wetenschappelijk kunt aantonen dat het veel meer is, ben je in één klap beroemd.
OK... ik verafschuw dat mannetje, mag ik? En dat was al zo voordat dit bericht voorop de krant stond. Hij is er, samen met anderen, verantwoordelijk voor dat ik nu woon in de gemeente die het bestuurlijke lachertje van Nederland is, met schandaal na schandaal, ruzie op ruzie, vertrouwensbreuk op affaire, noem maar op.quote:Op maandag 18 september 2006 17:24 schreef mr.vulcano het volgende:
Was dat het of komt er nog meer?
Tip: Onderbouwing!
quote:
iddquote:Op zondag 17 september 2006 12:47 schreef Mainport het volgende:
Gelukkig weet HP/De Tijd zelf wel altijd de zaken objectief te benaderen.
wat er natuurlijk ontbreekt is hoeveel die schoolboeken uit het artikel gebruiktt worden. Voor hetzelfde geldt gebruikt slechts 2% van de scholen ze. Echter de citaten spreken voor zich. Daar heeft HP niks mee te maken. Ik vind de citaten ronduit schandalig.quote:Op zondag 17 september 2006 12:47 schreef Mainport het volgende:
Gelukkig weet HP/De Tijd zelf wel altijd de zaken objectief te benaderen.
en wat als er na die citaten relativering zitquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:56 schreef Corelli het volgende:
[..]
wat er natuurlijk ontbreekt is hoeveel die schoolboeken uit het artikel gebruiktt worden. Voor hetzelfde geldt gebruikt slechts 2% van de scholen ze. Echter de citaten spreken voor zich. Daar heeft HP niks mee te maken. Ik vind de citaten ronduit schandalig.
Dat zou het zijn als het zo was maar dat valt toch wel mee hier. Er staat toch wel zo ongeveer waar de partijen voor staan. Ik hoor het de politici tenminste regelmatig op deze manier zeggen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Belachelijk dat er in een schoolboek een politieke voorkeur wordt uitgesproken, dat is pure indoctrinatie.
Het gaat om de woordkeuze. "Mensen aan hun lot overlaten" is een overduidelijke tendentieuze formulering. Er had ook kunnen staan "Mensen de vrijheid gunnen om hun leven zo in te richten als ze zelf willen".quote:Op woensdag 20 september 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
Dat zou het zijn als het zo was maar dat valt toch wel mee hier. Er staat toch wel zo ongeveer waar de partijen voor staan. Ik hoor het de politici tenminste regelmatig op deze manier zeggen.
Verhullend taalgebruik, daar ben je een voorstander van?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het gaat om de woordkeuze. "Mensen aan hun lot overlaten" is een overduidelijke tendentieuze formulering. Er had ook kunnen staan "Mensen de vrijheid gunnen om hun leven zo in te richten als ze zelf willen".
Juist niet dus.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:34 schreef SCH het volgende:
Verhullend taalgebruik, daar ben je een voorstander van?
Dat heb ik een VVD'er nog nooit horen zeggen. Dat zeggen alleen tegenstanders van de VVD die zichzelf moreel superieur achten maar daarvoor geen andere argumenten hebben dan het maken van deze onjuiste claims over hun tegenstander.quote:Aan hun lot overlaten dus, dat zegt de VVD toch zelf: als je niet mee kan komen, heb je pech - sterker nog: dan ben je een loser die zijn kansen niet heeft gegrepen, je bent lui of je faket een ziekte of je bent allochtoon.
Zoals PvdA'ers altijd bedoelen dat burgers onmondige kinderen zijn die je ongehinderd van hun vrijheid en hun geld mag beroven als je daar een goeie bedoeling mee meent te hebben?quote:Het staat er hard, kan me voorstellen dat het voor VVD-ers dan wat confronterend is als het er ineens staat zoals ze hetzelf altijd bedoelen.
Ik ben VVD'er en ik vind het niet confronterend.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Verhullend taalgebruik, daar ben je een voorstander van?
Aan hun lot overlaten dus, dat zegt de VVD toch zelf: als je niet mee kan komen, heb je pech - sterker nog: dan ben je een loser die zijn kansen niet heeft gegrepen, je bent lui of je faket een ziekte of je bent allochtoon.
Het staat er hard, kan me voorstellen dat het voor VVD-ers dan wat confronterend is als het er ineens staat zoals ze hetzelf altijd bedoelen.
Je komt nooit op Fok!? Come onquote:Op woensdag 20 september 2006 19:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat heb ik een VVD'er nog nooit horen zeggen.
Oh, eerst wil je het mensen zelf laten uitzoeken, dat heet dan vrijheid, en nu is dat niet weer zo?quote:Dat zeggen alleen tegenstanders van de VVD die zichzelf moreel superieur achten maar daarvoor geen andere argumenten hebben dan het maken van deze onjuiste claims over hun tegenstander.
Ja tuurlijk johquote:Zoals PvdA'ers altijd bedoelen dat burgers onmondige kinderen zijn die je ongehinderd van hun vrijheid en hun geld mag beroven als je daar een goeie bedoeling mee meent te hebben?
Ik had het over VVD'ers in office. Daar gaat ook het bewuste boek over neem ik aan.quote:
Nogmaals het gaat om de woordkeuze.quote:Oh, eerst wil je het mensen zelf laten uitzoeken, dat heet dan vrijheid, en nu is dat niet weer zo?
Het is net zo waar over de PvdA als 'mensen aan hun lot overlaten' over de VVD is.quote:Ja tuurlijk joh![]()
Waarom is dit stuk van NOS Teletekst gekleurd?quote:***************************************
Financiën:partijen te ambitieus
` De verkiezingsbeloftes van de drie
grote politieke partijen zijn slecht
onderbouwd, is de conclusie van een
onderzoek van ambtenaren van Financiën.
Hun notitie is naar buiten gebracht
door RTL Nieuws.
Minister Zalm noemde als voorbeeld de
beoogde bezuinigingen op de zorg en het
aantal ambtenaren van CDA, PvdA en VVD.
In het stuk wordt het voornemen van het
CDA om vier miljard euro te besparen op
de gezondheidszorg "boterzacht" genoemd
en de 3,5 miljard die de VVD bij de
woningcorporaties wil weghalen "veel te
ambitieus". De PvdA-bezuinigingen op de
overheid vallen ook slecht.
Ik denk dat dit, zeker als je naar de users op fok kijkt, te kort door de bocht is. Het zijn hier juist de rechtse users die hele rampenscenario's van zolder halen als de PvdA een zeteltje stijgt in de peilingen. Maar ook verhagen met z'n Met Bos ben je de klos en het sinterklaas spelen zijn daar mooie voorbeelden van.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:19 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn conclusie wat betreft dit topic en Beïnvloeding van docenten is dat rechts pertinent tegen iedere vorm van indoctrinatie is, terwijl links het schoorvoetend door de vingers ziet. Niet zo gek natuurlijk, omdat vooral het linkse wereldbeeld in de schijnwerpers komt te staan.
du_ke, het gaat hier om indoctrinatie op school. Je kunt niet ontkennen dat de linkse Fokkers dit verschijnsel onder tafel vegen, met als argument dat (gekleurd) onderwijs in politiek studenten voorbereidt op de echte samenleving. Rechtse users zien dit niet zitten.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat dit, zeker als je naar de users op fok kijkt, te kort door de bocht is. Het zijn hier juist de rechtse users die hele rampenscenario's van zolder halen als de PvdA een zeteltje stijgt in de peilingen. Maar ook verhagen met z'n Met Bos ben je de klos en het sinterklaas spelen zijn daar mooie voorbeelden van.
De kritiek op het CDA en de VVD wordt er speciaal uitgelicht, en bij de PvdA alleen benoemd. Zie je heel vaak trouwens.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
Oefeningetje, om te kijken of we hebben geleerd om kritisch te lezen:
[..]
Waarom is dit stuk van NOS Teletekst gekleurd?
Slachtoffermentaliteitquote:Op donderdag 21 september 2006 09:18 schreef speknek het volgende:
[..]
De kritiek op het CDA en de VVD wordt er speciaal uitgelicht, en bij de PvdA alleen benoemd. Zie je heel vaak trouwens.
Neuh, ik zal er geen nacht minder om slapen, zolang je er maar doorheen prikt.quote:
Het blijft slachtoffergedrag.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Neuh, ik zal er geen nacht minder om slapen, zolang je er maar doorheen prikt.
Nou en. Ongefundeerd stellen dat de ene groep zo zielig is, is slachtoffergedrag.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:24 schreef speknek het volgende:
Waarom?
Ik heb nog nooit CDA of VVD gestemd hoor.
Jij post toch: "Zie je heel vaak trouwens".quote:Op donderdag 21 september 2006 09:29 schreef speknek het volgende:
Je weet ze steeds mooier te bakken. Als ik zeg dat de kinderen in Afrika zielig zijn is het ook slachtoffergedrag?
Grappig dat je dan precies daar in mee gaat. Pot verwijt de ketel.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:37 schreef speknek het volgende:
Okee hoor, ik ben het slachtoffer van de negatieve berichtgeving over partijen waar ik niet op stem, omdat ik daar vermeen een trend in te zien.
edit- ik bedoelde trouwens niet per se dat je het heel vaak bij de PvdA zag, maar dat het een trucje is die je veel vaker ziet om enigszins subversief de mening van de betreffende journalist te zien.
quote:Op donderdag 21 september 2006 09:56 schreef speknek het volgende:
Jij moet echt eens leren wat duidelijker te schrijven dan enkele oneliners. Dan zie je waarschijnlijk zelf ook waar de fout in je redenatie zit.
Nee ik ben ontevreden. Je post is zwak en suggestief. Je toont niet aan dat het vaker voorkomt en veralgemeniseert het dus. Je aanwijzing van de subversieve partijdigheid is ook niet echt overtuigend. Kortom: matig.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:07 schreef speknek het volgende:
Ik heb aangewezen waar de subversieve partijdigheid in het bericht te vinden was. Dat ik zeg dat het vaker voorkomt is hier inderdaad niet met bronnenmateriaal bewezen. Dat mag je terecht zwak noemen. Aan de andere kant is dat volkomen offtopic: Lyrebird en ik laten alleen een trucje zien om een mediabericht te sturen, iedereen die het leest doet er hopelijk het zijne mee. En jij hebt je cognitieve dissonantie weer gelijk getrokken. Kortom, allemaal tevreden.
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:19 schreef Isegrim het volgende:
En dat docenten voor het merendeel links zijn, dat was al lang bekend.
Ik heb er zelf tussen gezeten. Is gewoon een feit en ook volkomen logisch vanuit hun positie. Er zijn ook wel rechtse docenten, maar die zijn in de minderheid.quote:
Want iedereen die niet links is, is een racist of moordenaar?quote:Op donderdag 21 september 2006 10:24 schreef Human_Patris het volgende:
natuurlijk moeten de schoolboeken links zijn.
als je wilt dat je kinderen leren wat fatsoen is, en als je wil dat je kinderen weten wat respect is, en wat de echte normen en waarden zijn (( niet de normen en waarden van balkenende )), en als je wilt dat je kinderen niet gaan liegen en geen racisten of mordenaars gaan worden, dan heb je geen andere keuze.![]()
Bron?quote:Op donderdag 21 september 2006 10:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb er zelf tussen gezeten. Is gewoon een feit en ook volkomen logisch vanuit hun positie. Er zijn ook wel rechtse docenten, maar die zijn in de minderheid.
Dan hebben we het meer over de basisschoolleeftijd. Die moet je überhaupt niet lastigvallen met politieke kwesties. Maar het gaat hier om boeken voor het voortgezet onderwijs. Boeken die bedoeld zijn voor de leeftijdsgroepen die net bezig zijn met het ontwikkelen van een politiek bewustzijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef speknek het volgende:
Nouja, ik denk niet dat dat per sé aan de schoolboeken ligt, kinderen zijn volgens mij gewoon links. Alle dieren zijn lief en moeten beschermd worden, en pappa en mamma moeten gewoon veel thuis zijn en iedereen zoveel mogelijk gelukkig zijn enzo. (alhoewel ik me nu bedenk dat dat laatste specifiek aan links relateren misschien ook niet helemaal zuiver is).
Factoren zoals dat weinig belastingen en sociale zekerheid de klassendynamiek bevordert en goed is voor de economie in het algeheel en op de lange termijn dus ook voor zoveel mogelijk mensen, of dat een hoge selectiedruk en uitsterving van diersoorten evolutionair gezien tot een punctuated equilibrium en dus een gigantische toename in biodiversiteit, dat zijn factoren die je als kind gewoon helemaal niets zeggen.
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef speknek het volgende:
Nouja, ik denk niet dat dat per sé aan de schoolboeken ligt, kinderen zijn volgens mij gewoon links. Alle dieren zijn lief en moeten beschermd worden, en pappa en mamma moeten gewoon veel thuis zijn en iedereen zoveel mogelijk gelukkig zijn enzo. (alhoewel ik me nu bedenk dat dat laatste specifiek aan links relateren misschien ook niet helemaal zuiver is).
Factoren zoals dat weinig belastingen en sociale zekerheid de klassendynamiek bevordert en goed is voor de economie in het algeheel en op de lange termijn dus ook zoveel mogelijk mensen gelukkig maakt, of dat een hoge selectiedruk en uitsterving van diersoorten evolutionair gezien tot een punctuated equilibrium en dus een gigantische toename in biodiversiteit leidt, dat zijn factoren die je als kind gewoon helemaal niets zeggen.
Verrechtsing dus, je haalt je eigen stelling onderuitquote:Op donderdag 21 september 2006 10:31 schreef Isegrim het volgende:
http://www2.eur.nl/archief/1995/risbopol.html
Beetje verouderd, ik zal zoeken naar een recentere bron.
"Ondanks de traditioneel linkse partij-aanhang is onder VO-docenten wel degelijk sprake van 'verrechtsing'."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |