Het is mij de laatste tijd opgevallen dat bij mij op school (doe nu voor de 2e keer Havo-5) een flink deel van de docenten die ik de afgelopen tijd heb gehad zijn politieke mening in de klas heeft verkondigd. Denk aan opmerkingen als
'Die Verdonk is een tweede Hitler' en 'Door Balkenellende hebben we in de recessie gezeten' (
![]()
)
Sowieso veel leraren die dus pro-oppositie (links) zijn en om alvast stemmen te vinden de domme leerling beïnvloeden. Dit vind ik een slechte zaak, het is in feite vergelijkbaar met uitspraken als 'de ongelovigen zijn varkens', zij het natuurlijk in veel mindere mate. Ook bij discussies in de klas is het voortdurend kritiek op CDA en rechtse partijen, en krijgen we te horen hoe belangrijk het milieu wel niet is (true, maar dat is relatief). Het gaat dan om vakken als Maatschappijleer, Levensbeschouwing (geen SGP maar GL docent) en zelfs Economie. Het zal niemand onbekend zijn dat dit wel eens voorkomt, maar ik hoor haast niet anders. Ter illustratie: Ik woon in een gemeente waar VVD de grootste partij is, kan je nagaan. Wat vinden jullie hiervan? Ik overweeg om eens een mailtje naar het bestuur te sturen.
Btw, het gaat hier om allemaal linkse docenten dus, maar wanneer een rechtse docent zijn gelijk te mooi gaat voorspiegelen dan geldt natuurlijk hetzelfde, mijn politieke mening moge duidelijk zijn maar het moet geen links-bash topic worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Liberaliste op 15-09-2006 17:42:15 ]