Zeikerdquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:03 schreef lexine het volgende:
Nee zij horen jou beter Nederlands te leren. De titel is fout, die moet zijn beïnvloeding DOOR docenten.
Maatschappelijk inzicht hoort er niet bij?quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:35 schreef Lyrebird het volgende:
Politiek hoort niet thuis op school.
De school is een instituut waar je tools krijgt aangeboden waarmee je jezelf kunt voorbereiden op een zelfstandig leven in de maatschappij. Rekenen, Nederlands, Engels, dat soort zaken.
politiek hoort zeker wel op school, want je zegt zelf:quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:35 schreef Lyrebird het volgende:
Politiek hoort niet thuis op school.
de maatschappij draait door politieke beslissingen, dus lessen politiek horen daarom juist wel op schoolquote:De school is een instituut waar je tools krijgt aangeboden waarmee je jezelf kunt voorbereiden op een zelfstandig leven in de maatschappij.
Je schrijft nog duidelijker dat politiek niet op school thuishoort. In de eerste zin nota bene.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:36 schreef Lyrebird het volgende:
Jullie kunnen niet lezen.
Zeker op een Nederlandse school gezeten...
Ik schrijf toch duidelijk dat studenten eerst maar eens goed kritisch moeten kunnen lezen, voordat je ze aan politiek blootstelt.
I rest my case.
vandaar dat er chronisch zo weinig van zijn ..quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:44 schreef _The_General_ het volgende:
Het gross van de docenten is links, dat is al jaren zo.
Dan ben je wel heel erg naief.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:58 schreef Zzyzx het volgende:
Ik zie niet in waarom een leraar daarbuiten niet gewoon zijn mening mag verkondigen aan de leerlingen.
Sluit ik me bij aan. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor politici, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:18 schreef Napalm het volgende:
Ik vind dat iemand pas mag les gaan geven als hij zij zich ten minste 5 jaar heeft bewezen in de echte wereld.
Ik denk niet dat ik naief ben, ik denk dat jij paranoide bent. Een leraar heeft niet zoveel impact dat het nodig is ze de mond te snoeren. Het missen van een kritische kijk is ook een stelling zonder waarde, maak dat maar eens hard. Aangezien pubers doorgaans juist een anti-autoritaire houding hebben zijn ze vaak juist extra kritisch ten opzichte van enige autoriteit lijkt me. En dan beschuldig je wat TV-programma's van vermeende propaganda zonder onderbouwing. Paranoide dus. En als je scholen propagandavrij wil maken moet je ze dicht doen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel erg naief.
De mening van een leraar heeft over het algemeen meer impact op een scholier dan de mening van de groenteboer. Veel leerlingen missen op die leeftijd een kritische kijk op hetgeen ze krijgen voorgeschoteld. Het is al erg genoeg dat het NOS journaal en 2 Vandaag er geen genoeg van krijgen om de kijker op te zadelen met hun wereldbeeld. Laat de scholen aub propaganda vrij!
Je claimt dat 'de gemiddelde leraar' het niet heeft gered in het bedrijfsleven. Lijkt me een wilde aanname. Veel eerder lijkt het mij dat leraren graag de jeugd iets bij willen brengen en omdat veel mensen te egoistisch zijn daarvoor en liever een hoger loon beuren bij een of ander bedrijf lijkt het me dat juist de meer sociale mensen overblijven voor het lerarenvak. Met die mensen is niks mis, die willen juist anderen helpen met hun kunde. Zouden meer mensen moeten doen als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:18 schreef Napalm het volgende:
Tsja, de gemiddelde leraar had het niet gered in het bedrijfsleven en de gemiddelde succesvolle zakenman gaat niet voor een hongerloontje lesgeven. Uiteraard krijg je dan wat dommige, wereldvreemde mensen voor de klas.
Ik vind dat iemand pas mag les gaan geven als hij zij zich ten minste 5 jaar heeft bewezen in de echte wereld.
Ja, want links betekend meer ambtenaren en meer geld voor de ambtenarenquote:Op vrijdag 15 september 2006 20:44 schreef _The_General_ het volgende:
Het gross van de docenten is links, dat is al jaren zo.
Allebei de claims zijn niet onderbouwd en lijken me bullshit. Objectiviteit is misschien onbereikbaar voor ons, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat. Nobele motieven bestaan bij de gratie van wat je als nobel ziet. Gezien het gebruik van het woord in de Nederlandse taal vinden veel mensen bepaalde motieven nog altijd nobel en bestaan er dus nobele motieven in elk geval volgens de definitie van velen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:44 schreef 7th_wave het volgende:
objectiviteit bestaat niet. evenmin als nobele motieven.
diezelfde vraag zou je je kunnen stellen wanneer het gaat om religieuze fanatici die zieltjes proberen te winnen onder veelal weerloze kinderen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:58 schreef Zzyzx het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Deze politieke opinies van de leraren zijn niet onderdeel van het lespakket en worden niet getoetst. Ik zie niet in waarom een leraar daarbuiten niet gewoon zijn mening mag verkondigen aan de leerlingen.
Dat hele grote boze brainwashcomplot is dan niet bepaald geslaagd, als je je bedenkt dat men op dit forum toch voor het grootste deel naar rechts neigt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:58 schreef LXIV het volgende:
Ik prijs mij gelukkig dat ik tot 1982 onderwijs gevolgd heb dat nog niet politiek gekleurd was. Daarna had ik mijn mening al gevormd, en liet me door niemand nog iets wijsmaken.
Het valt me in sommige topics hier op FOK! op dat velen min of meer gebrainwashed zijn door het linkse gedachtengoed dat leraren al die jaren in hun weke hersenpannen gepropt hebben. Zo heb ik pas nog een hele discussie gevoerd over het begrip "ras", wat volgens de opponent niet bestond. Hij dacht dat het zuiver toeval was wanneer twee zwarte ouders een zwart kind kregen.
Waarom al die leraren zo links zijn? Ik zou het eigenlijk niet weten. Gemiddeld verdienen ze toch boven-modaal, dus daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk zijn zij zelf ook beïnvloedt op hun universiteiten, die zoals bekend broeinesten van het communisme zijn.
Dat zou je kunnen doen ja. In dat geval kom je tot de conclusie dat een leraar iets heel anders is dan een religieuze fanaat omdat religieuze fanaten doorgaans niet op de middelbare school voor een klas staan, maar in kerken voor een groep luisteraars die daar in geinteresseerd zijn of zaken in die richting. Als een leraar voor zijn klas wil vertellen wat voor geloof hij of zij heeft vind ik dat geen probleem. Zo lang er geen onbehoorlijke nadruk op ligt kun je een leraar moeilijk verbieden zijn opinie te uiten.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:57 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
diezelfde vraag zou je je kunnen stellen wanneer het gaat om religieuze fanatici die zieltjes proberen te winnen onder veelal weerloze kinderen.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Zzyzx het volgende:
omdat religieuze fanaten doorgaans niet op de middelbare school voor een klas staan,
Het verstand komt met de jaren, zeggen ze dan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:06 schreef ZomerDagDromer het volgende:
[..]
Dat hele grote boze brainwashcomplot is dan niet bepaald geslaagd, als je je bedenkt dat men op dit forum toch voor het grootste deel naar rechts neigt.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:18 schreef Napalm het volgende:
Tsja, de gemiddelde leraar had het niet gered in het bedrijfsleven en de gemiddelde succesvolle zakenman gaat niet voor een hongerloontje lesgeven. Uiteraard krijg je dan wat dommige, wereldvreemde mensen voor de klas.
quote:Ik vind dat iemand pas mag les gaan geven als hij zij zich ten minste 5 jaar heeft bewezen in de echte wereld.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. Dat de olie nu nog niet op is, betekent niet dat olie niet op kanquote:"In 1972 publiceerde een groep internationale onderzoekers, de Club van Rome, een rapport met de titel 'Grenzen aan de groei'. De geleerden legden daarin uit dat de economie niet onbeperkt kon blijven groeien. De productie zou leiden tot uitputting van grondstoffen en energiebronnen."
(Dat geen van de voorspellingen van deze club van 'geleerden' is uitgekomen, wordt niet vermeld in de boeken)
Dat is toch zo? Ooit van bijvoorbeeld Che Guevara gehoord?quote:"Sommige terroristen vinden dat de rijke westerse landen de arme landen schrikkelijk onderdrukken en plaatsen daarom bommen bij westerse ambassades of westerse bedrijven."
Wat is er precies mis met feiten in schoolboeken?quote:"Het opleidingsniveau is belangrijk voor de mening die men heeft over buitenlanders. Hoe hoger de opleiding die iemand heeft gevolgd, hoe toleranter hij staat tegenover buitenlandse immigranten."
Niet dan?quote:"De politiek van Gorbatsjov zorgde voor ontspanning in de verhouding met de Verenigde Staten."
Dat zou toch schitterend zijn als mensen dit werkelijk deden? Of is er iets mis met een feest waardoor mensen elkaar beter leren kennen?quote:"Op jouw school zijn leerlingen met verschillende culturele achtergronden.
Organiseer met elkaar een multicultureel feest. Iedere groep presenteert op dat feest zijn eigen cultuur. Denk bijvoorbeeld aan muziek, dans, eten, drankjes, tradities, kunst en toneelspel. Doel van het feest is op een gezellige manier meer begrip voor elkaars cultuur te krijgen. Maak er een petterend feest van."
waar denk je dat de meeste docenten vandaan komenquote:Op zaterdag 16 september 2006 00:18 schreef Napalm het volgende:
in een 3de wereld land?quote:Ik vind dat iemand pas mag les gaan geven als hij zij zich ten minste 5 jaar heeft bewezen in de echte wereld.
Rechtstreeks van de pabo (e.d.)?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:33 schreef donald_dick het volgende:
waar denk je dat de meeste docenten vandaan komen![]()
die gaan het juist rustig aan doen
Ervan uitgaande dat we niet in de communistische heilstaat leven, komt het geld waarmee NL de leuke dingen doet voort uit de economische activiteiten van het bedrijfsleven. Als het goed is bereiden scholen de mensen voor op een echte baan in het bedrijfsleven lijkt me. Hoe kan een leraar die nog nooit in dat genoemde bedrijfsleven gewerkt heeft ooit mensen er goed voor opleiden? (uiteraard voor een opleiding in de verpleging iemand die in de verpleging gewerkt heeft , etc..)quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:46 schreef Zzyzx het volgende:
Je claimt dat 'de gemiddelde leraar' het niet heeft gered in het bedrijfsleven. Lijkt me een wilde aanname.
En je voorstel is natuurlijk lachwekkend. Wat moet iemand bewijzen? Wat is 'de echte wereld'?
Je mag mijn leraren danken.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:46 schreef Zzyzx het volgende:Want als het bedrijfsleven 'de echte wereld' is, dan moet ik je condoleren voor het kutbreintje dat je ontwikkeld hebt. Wat een sneu geval ben je dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |