Nee, ik was inderdaad aan het overdrijven.quote:Op zondag 17 september 2006 02:23 schreef wyccie het volgende:
Dus jij vind kerst wél leuk?
Dat uitgerekend jij de ironie niet herkent.quote:Op zondag 17 september 2006 02:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kerst is vreselijk vreselijk, broer. Knoop dat in je oren.
Die herken ik wel, broer. Maar sinds het flirtincident wil ik je tóch nog even extra de juiste kant op wijzen.quote:Op zondag 17 september 2006 02:26 schreef broer het volgende:
[..]
Dat uitgerekend jij de ironie niet herkent.
Sorry, I.R. Het zal niet meer gebeuren. Zélfs niet in TTK.quote:Op zondag 17 september 2006 02:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die herken ik wel, broer. Maar sinds het flirtincident wil ik je tóch nog even extra de juiste kant op wijzen.
Zegt iemand die kerstlichtjes gezellig vindt....quote:Op zondag 17 september 2006 02:36 schreef broer het volgende:
Vooral die rouwrand om het plaatje doet het 'm.
Pff... Heb je iets gevonden waar je me mee kunt pesten?quote:Op zondag 17 september 2006 02:41 schreef wyccie het volgende:
Zegt iemand die kerstlichtjes gezellig vindt....
Als ik wil weten welke films er komen, gebruik ik altijd http://gids.omroep.nl.quote:Op zondag 17 september 2006 03:18 schreef wyccie het volgende:
Op www.tvgids.nl kun je ook het één en ander vinden, maar die gaat niet zo ver vooruit. Tot overmorgen.
Nou, ik hou juist helemaal niet van die mensen die na een uur al hun seksleven, hun verstoorde relatie met hun ouders, hun jeugdtrauma's en hun gendefecten hebben gedeeld. Een beetje terughoudendheid kan geen kwaad.quote:Op zondag 17 september 2006 03:20 schreef broer het volgende:
Overigens is het internet een raar medium. Als ik in het dagelijks leven langer dan een uur met iemand praat, komen we sowieso op persoonlijker onderwerpen. Hoe goed of hoe slecht ik iemand ook ken. Op internet niet. Daar blijft het bij slap ouwehoeren. Gek is dat. En jammer. Dat ook.
Er zit nog een heel gebied tussen 'bla bla lampjes' en 'ik werd vroeger altijd gepest en heb daar nu nog steeds last van en ik ben zo zielig'. Het is toch niet nodig om meteen de extremen in te duiken?quote:Op zondag 17 september 2006 12:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik hou juist helemaal niet van die mensen die na een uur al hun seksleven, hun verstoorde relatie met hun ouders, hun jeugdtrauma's en hun gendefecten hebben gedeeld. Een beetje terughoudendheid kan geen kwaad.
't Blijft een openbaar forum en sommige mensen zijn nu eenmaal gesteld op hun privacy.quote:Op zondag 17 september 2006 12:50 schreef broer het volgende:
[..]
Er zit nog een heel gebied tussen 'bla bla lampjes' en 'ik werd vroeger altijd gepest en heb daar nu nog steeds last van en ik ben zo zielig'. Het is toch niet nodig om meteen de extremen in te duiken?
Ja, weet ik. Ikzelf ook. Maar dat neemt niet weg dat ik me erover verbaas.quote:Op zondag 17 september 2006 12:51 schreef Lienekien het volgende:
't Blijft een openbaar forum en sommige mensen zijn nu eenmaal gesteld op hun privacy.![]()
Ja, jij laat ook niet in je kaarten kijken. Dus hoe verwacht je dan dat het gesprek persoonlijker wordt?quote:Op zondag 17 september 2006 12:54 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Ikzelf ook. Maar dat neemt niet weg dat ik me erover verbaas.
Ik kan m'n punt duidelijker maken met extremen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:50 schreef broer het volgende:
[..]
Er zit nog een heel gebied tussen 'bla bla lampjes' en 'ik werd vroeger altijd gepest en heb daar nu nog steeds last van en ik ben zo zielig'. Het is toch niet nodig om meteen de extremen in te duiken?
Als ik het eerste schaap ben dat over de dam moet: niet.quote:Op zondag 17 september 2006 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Ja, jij laat ook niet in je kaarten kijken. Dus hoe verwacht je dan dat het gesprek persoonlijker wordt?
En ik heb het bij jou maar opgegeven.quote:Op zondag 17 september 2006 12:57 schreef broer het volgende:
[..]
Als ik het eerste schaap ben dat over de dam moet: niet.
Ik leg me er gewoon bij neer, denk ik.
Dan ben je aan het discussiëren. Terwijl ik eigenlijk niet veel meer hoefde dan een gesprek erover.quote:Op zondag 17 september 2006 12:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan m'n punt duidelijker maken met extremen.
Je hebt het niet eens geprobeerd.quote:Op zondag 17 september 2006 12:58 schreef Lienekien het volgende:
En ik heb het bij jou maar opgegeven.![]()
Met jou is het als trekken aan een dood paard, broer.quote:
Dat ligt dan aan deze slowchat, want in een ander fok'kliekje' waar ik meeklets wordt vaak wel heel persoonlijk gesproken.quote:Op zondag 17 september 2006 03:20 schreef broer het volgende:
Overigens is het internet een raar medium. Als ik in het dagelijks leven langer dan een uur met iemand praat, komen we sowieso op persoonlijker onderwerpen. Hoe goed of hoe slecht ik iemand ook ken. Op internet niet. Daar blijft het bij slap ouwehoeren. Gek is dat. En jammer. Dat ook.
Die dieetclub, bedoel je?quote:Op zondag 17 september 2006 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan deze slowchat, want in een ander fok'kliekje' waar ik meeklets wordt vaak wel heel persoonlijk gesproken.
Nou ja! Dat is niet alleen bij mij zo, hoor.quote:Op zondag 17 september 2006 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Met jou is het als trekken aan een dood paard, broer.![]()
Zie je wel, Lienekien? Het ligt aan TTKLPT.quote:Op zondag 17 september 2006 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Dat ligt dan aan deze slowchat, want in een ander fok'kliekje' waar ik meeklets wordt vaak wel heel persoonlijk gesproken.
quote:
Dan vind ik het hier toch leuker, ondanks broer.quote:Op zondag 17 september 2006 13:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]Daar wordt meestal behoorlijk wat wel en wee besproken. Hoe iemand zich voelt, dingen over examens, vriendjes, problemen, verleden etc.
Sorry, met een politicoloog kom je al snel in een discussie terecht. Overigens ben ik niet overdreven zorgvuldig mijn privacy aan het beschermen (ik ben zo te traceren) maar heb ik ook niet de behoefte om iedereen lastig te vallen met mijn problemen (bovendien maak ik zelden privé-tragiek mee).quote:Op zondag 17 september 2006 12:59 schreef broer het volgende:
[..]
Dan ben je aan het discussiëren. Terwijl ik eigenlijk niet veel meer hoefde dan een gesprek erover.
En ik ben er nu ook wel weer over uitgepraat, want eigenlijk is het allemaal heel logisch.
Dit is anders. Wat wel jammer aan de dieetclub vaak is, is juist het persoonlijke. Klinkt een beetje raar, maar soms durf je gewoon niet een berichtje neer te zetten dat je een pond bent afgevallen (het doel van dat clubje) omdat iemand's kat dood is, iemand anders een examen niet heeft gehaald en weer iemand ander's vader met een hartinfarct in het ziekenhuis ligt.... Allemaal ellende waar je over wilt praten natuurlijk, maar het staat het doel van het topic een beetje in de weg. Nou klink ik wat onaardig, maar zo bedoel ik dat niet. Je snapt me welquote:Op zondag 17 september 2006 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Dan vind ik het hier toch leuker, ondanks broer.
Hé, bedankt, hè!quote:Op zondag 17 september 2006 13:14 schreef Lienekien het volgende:
Dan vind ik het hier toch leuker, ondanks broer.
Ik slaap 's nachts, IR.quote:Op zondag 17 september 2006 13:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
S-B heeft bijvoorbeeld een per-fec-te balans tussen oppervlakkig contact en persoonlijke ontboezemingen.
He dwerg, ik was gisteravond in een kroeg en daar draaiden ze de nits!quote:
Ah, een nieuw onderwerp. Godzijdank!quote:Op zondag 17 september 2006 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Mensen die je negeren in een LPT, zo'n hekel aan.
Moet jij nog kaartjes ergens voor, broer?quote:Op zondag 17 september 2006 13:36 schreef broer het volgende:
[..]
Ah, een nieuw onderwerp. Godzijdank!
Wie negeert je en waarom?
Broer gaat zich op een goed (of kwaad) moment altijd lichtelijk ongemakkelijk voelen, maar waaróm is nooit duidelijk.quote:Op zondag 17 september 2006 13:38 schreef Isabeau het volgende:
Waarom ben je blij dat er een ander onderwerp was en wat wàs dan het onderwerp volgens jou?
Hij blijft dus zélf altijd aan de oppervlakquote:Op zondag 17 september 2006 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Broer gaat zich op een goed (of kwaad) moment altijd lichtelijk ongemakkelijk voelen, maar waaróm is nooit duidelijk.
André Manuel komt binnenkort in het Steigertheater in Nijmegen. Daar wil ik wel graag naartoe. En jij?quote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef Lienekien het volgende:
Moet jij nog kaartjes ergens voor, broer?
Ik schreef vannacht in al mijn onschuldigheid een paar zinnetjes over het verschil in intimiteit van gesprekken op internet en die in het dagelijks leven. En gaandeweg begon het erop te lijken dat ik graag al mijn diepste gevoelens hier wil delen. Dat was een richting waar ik niet al te blij mee was.quote:Op zondag 17 september 2006 13:38 schreef Isabeau het volgende:
Waarom ben je blij dat er een ander onderwerp was en wat wàs dan het onderwerp volgens jou?
Omdat ik ook ik op mijn privacy gesteld ben, denk ik.quote:Op zondag 17 september 2006 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Broer gaat zich op een goed (of kwaad) moment altijd lichtelijk ongemakkelijk voelen, maar waaróm is nooit duidelijk.
quote:Op zondag 17 september 2006 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Hij blijft dus zélf altijd aan de oppervlakMisschien moet broer zijn diepere gevoelens en gedachten met ons delen.
quote:Op zondag 17 september 2006 12:54 schreef broer het volgende:
Ja, weet ik. Ikzelf ook. Maar dat neemt niet weg dat ik me erover verbaas.
Dan lees ik dat wel als ik weer terug kom.quote:Op zondag 17 september 2006 13:46 schreef Lienekien het volgende:
En zo gaan we het zelfde kringetje nog eens rond.
Ach, ik vond het wel een leuk verhaaltje. Maar geen LITERATUUR VAN DE BOVENSTE PLANK.quote:Op zondag 17 september 2006 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben bezig in Au Pair van WF Hermans, en het valt me een beetje tegen.
Nou!quote:Op zondag 17 september 2006 13:51 schreef dwerg het volgende:
Speciaal voor Lienekien wil ik nog wel even zeggen dat ik vrijdagmiddag voor het eerst een hele aflevering van Spongebob heb gezien.
Ik heb nu een paar van zijn romans achter elkaar gelezen. Hij geeft in het algemeen een behoorlijk diepgaande kijk op de innerlijke dialoog van de hoofdperso(o)n(en). Maar nu dat in Au Pair een vrouw is, vind ik het ineens vervelend worden. 'Zeikerd', denk ik steeds... 'maak je toch niet zo DRUK!'quote:Op zondag 17 september 2006 13:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, ik vond het wel een leuk verhaaltje. Maar geen LITERATUUR VAN DE BOVENSTE PLANK.
Ik kijk nooit (meer).quote:Op zondag 17 september 2006 13:54 schreef dwerg het volgende:
Ik moet het nog even laten bezinken voor ik een definitief oordeel geef.
Dat ken ik dan weer niet.quote:Op zondag 17 september 2006 14:19 schreef dwerg het volgende:
Ik kon er wel om glimlachen. 't Is geen Eek the Cat natuurlijk.
Deze foto heeft mijn jongste broertje gevonden, maar die is van vorig jaar.quote:Op zondag 17 september 2006 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Heb je trouwens je kas/huis al gevonden op Google Earth?
Ha, blijkt nog dezelfde te zijn. Ik kan zelf pas sinds kort mijn eigen huis redelijk scherp krijgen.quote:Op zondag 17 september 2006 14:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Deze foto heeft mijn jongste broertje gevonden, maar die is van vorig jaar.
Ik heb juist een hekel aan mensen die maar blijven hangen in oppervlakkigheden. Dat verbaast me ook altijd zo aan blind dates die je op tv zit, dat ze echt niet weten wat voor vragen ze kunnen stellen om een gesprek wat meer diepgang te geven. En diepgang betekent niet dat het mysterie meteen verdwijnt. Je wilt elkaar toch leren kennen! En als je elkaar niet wilt leren kennen, dan is een enigszins intelligent gesprek waar je nieuwe inzichten in zou kunnen opdoen toch een verademing vergeleken met mind numbing smalltalk?quote:Op zondag 17 september 2006 12:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik hou juist helemaal niet van die mensen die na een uur al hun seksleven, hun verstoorde relatie met hun ouders, hun jeugdtrauma's en hun gendefecten hebben gedeeld. Een beetje terughoudendheid kan geen kwaad.
O, dat ben ik met je eens. Maar ik heb liever een intelligent gesprek over wezenlijke zaken dan een gesprek over mijn kwalen. Gelukkig kan dat ook.quote:Op zondag 17 september 2006 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb juist een hekel aan mensen die maar blijven hangen in oppervlakkigheden. Dat verbaast me ook altijd zo aan blind dates die je op tv zit, dat ze echt niet weten wat voor vragen ze kunnen stellen om een gesprek wat meer diepgang te geven. En diepgang betekent niet dat het mysterie meteen verdwijnt. Je wilt elkaar toch leren kennen! En als je elkaar niet wilt leren kennen, dan is een enigszins intelligent gesprek waar je nieuwe inzichten in zou kunnen opdoen toch een verademing vergeleken met mind numbing smalltalk?
Ik heb het gister met de metrokaartjescontroleur die altijd bovenaan de trap staat gehad over zijn trombosebeen.quote:Op zondag 17 september 2006 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet helemaal niet zo goed hoe je 'small talk' moet doenIk ben daar heel erg slecht in. En mensen beginnen tegenover mij eigenlijk altijd over hun kwaaltjes
Doen ze dat bij jullie ook dan?
Broer beklaagde zich erover dat er zo weinig gesproken wordt over dingen die mensen écht bezighouden. Dat is toch niet hetzelfde als van mensen verlangen dat ze hun privé-leven uit de doeken doen?quote:Op zondag 17 september 2006 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Blind dates die je op tv ziet, zijn toch niet echt maatgevend, denk ik. Ik ben zelf ook niet zo'n small talk type, maar je kunt een ander ook leren kennen zonder zijn hele doopceel te hoeven lichten.
Ik doe geen geneeskunde.quote:Op zondag 17 september 2006 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet helemaal niet zo goed hoe je 'small talk' moet doenIk ben daar heel erg slecht in. En mensen beginnen tegenover mij eigenlijk altijd over hun kwaaltjes
Doen ze dat bij jullie ook dan?
Nee, je kan op verschillende niveaus openhartig zijn. Alleen is het wel eens lastig om zo'n niveau aan te prikken.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Broer beklaagde zich erover dat er zo weinig gesproken wordt over dingen die mensen écht bezighouden. Dat is toch niet hetzelfde als van mensen verlangen dat ze hun privé-leven uit de doeken doen?
Ik denk dat die blind dates op tv schrikbarend realistisch zijn.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Isabeau het volgende:Maar dat was dan vast weer een interessant gesprek met het oog op je eigen recente historie
Ik ben inmiddels zo ver dat ik gewoon openlijk verkondig dat ik er zo moe van word om overal maar een mening over te moeten hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet nooit waar ik sta bij veel issues. Het is dus raar om geen mening te hebben, maar ik vind vaak dat ik te weinig ergens vanaf weet om een duidelijke mening te hebben. Dus mijn mening zweeft vaak mee met diegene waar ik mee praat. Als ik iemand irritant vind of niet zo mag dan ben ik tegen waar hij voor is en als ik iemand wel leuk vind dan kan ik me vaak ook wel vinden in zijn of haar mening.
Natuurlijk heb ik bij bepaalde zaken wel een duidelijke mening, maar meestal dus gewoon niet. En als je dat zegt dan gelooft niemand je
Politiek is juist een alleraardigst onderwerp! En als je er een woordenwisseling over kunt hebben zonder dat er na dat gesprek sprake is van ruzie, dan weet je dat je met iemand te maken hebt waar je het mee kunt vinden.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar vragen over politiek irriteren me wel in gelijke mate (best stom, want in principe ben ik meestal wel in voor een reflexie op de politieke situatie, maar niet als je elkaar 3 minuten kent).
Zo. Ben jij er ook weer eens.quote:Op zondag 17 september 2006 15:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Middag.
Nou ja, bekenden doen het al heel vlot. "Oh, nu ik je toch spreek...ik heb de laatste tijd zo'n last van x"quote:Op zondag 17 september 2006 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vertellen mensen je vooral over hun kwaaltjes als je verteld hebt waar je voor studeert? Of adem je het artsenbestaan?
Ja, ik heb een druk weekend achter de rug.quote:
Ik vind Advocaat van de Duivel spelen altijd heel erg leukquote:Op zondag 17 september 2006 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik hou er eigenlijk wel van om niet altijd maar volgens verwachting te converseren. Om bijvoorbeeld vrij plotseling iets heel openhartigs en sociaal onwenselijks te melden. Binnen grenzen, uiteraard.
Wat heb je dit weekend gedaan?quote:Op zondag 17 september 2006 15:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, ik heb een druk weekend achter de rug.
Wat leuk, al die gesprekken! En dan moet je ook wel een makkelijke prater zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, bekenden doen het al heel vlot. "Oh, nu ik je toch spreek...ik heb de laatste tijd zo'n last van x"
Maar ook met vreemde mensen in de trein zit ik binnen no time te babbelen over kwaaltjes en dergelijke. Heel raar.
Maar ik heb sowieso al snel leuke gesprekken met mensen in de trein. Soms heel persoonlijke inkijkjes in het leven van iemand die je nooit meer gaat zien. En sommige gesprekjes koester je dan als leuke herinneringenBijv. een meisje dat op reis was geweest door de voormalige Sovejtunie (spannende anekdotes!), of een meneer die in de jaren 50 naar Australie was geëmigreerd en nu voor het eerst weer terug was in Nederland (vond de mensen afstandelijker), of die mevrouw die me openhartig vertelde dat ze haar huwelijk niet meer zag zitten en ze aan mij vroeg of ik vond dat je dan voor je huwelijk moet vechten of je geluk moet najagen. Dat waren leuke gesprekken die niet de platgetreden paden bewandelden van 'ze hadden regen voorspelt voor vandaag, maar het blijft mooi weer!'
Vrijdagavond orkestrepetitie, daarna een verjaardag die tot vrij laat duurde, volgende dag orkestuitvoering die van 20;00 tot 23;00 duurde, en nog wat nagetafeld. Vandaag weer een concert, fietsend erheen gegaan (dik half uur fietsen), spelen, en weer fietsend terug.quote:
De vreemde als biechtvader. Waarom niet?quote:
Boos uit het ramen turen, zeker. Wat ben je toch een angry young man.quote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb een enorme afkeer van 'zinloos' gepraat in trein/ wachtkamer/ ziekenhuis/ etc. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in die mensen, en meestal heb ik wel wat beters te doen. Maar goed, ik ben een naar mens.
Op zich snap ik het wel, dat je een vreemd iemand als uitlaatklep gebruikt. Je kan heel je verhaal kwijt aan iemand die je er toch nooit meer mee zal confronteren (ok, zeg nooit nooit, maar bij wijze van spreken dan).quote:Op zondag 17 september 2006 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De vreemde als biechtvader. Waarom niet?
Dat klinkt inderdaad als een druk weekendquote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Vrijdagavond orkestrepetitie, daarna een verjaardag die tot vrij laat duurde, volgende dag orkestuitvoering die van 20;00 tot 23;00 duurde, en nog wat nagetafeld. Vandaag weer een concert, fietsend erheen gegaan (dik half uur fietsen), spelen, en weer fietsend terug.
Je bent zeker iemand die altijd met een MP3-speler op luid zo strak mogelijk naar buiten danwel in een boek staart om maar geen enkel oogcontact te hoeven makenquote:Op zondag 17 september 2006 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb een enorme afkeer van 'zinloos' gepraat in trein/ wachtkamer/ ziekenhuis/ etc. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in die mensen, en meestal heb ik wel wat beters te doen. Maar goed, ik ben een naar mens.
Foucault heeft daar wel interessante dingen over geschreven, over de bekenteniscultuur.quote:Op zondag 17 september 2006 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Op zich snap ik het wel, dat je een vreemd iemand als uitlaatklep gebruikt. Je kan heel je verhaal kwijt aan iemand die je er toch nooit meer mee zal confronteren (ok, zeg nooit nooit, maar bij wijze van spreken dan).
Opschepper.quote:Op zondag 17 september 2006 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Foucault heeft daar wel interessante dingen over geschreven, over de bekenteniscultuur.
Als je tegenwoordig echt alles weet van de nieuwste Nokia dan is dat heel normaal. Weet je dingen over een goed schrijver dan ben je elitair of een opschepper (en het was neem ik aan/hoop ik een grapje van je). Wat een wereldquote:
Daar kun je toch nog best oud mee worden.quote:Op zondag 17 september 2006 15:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet wat het is dat me zo afschrikt. Ik word al helemaal zenuwachtig als ik ergens voor informatie heen moet bellen, of iets moet vragen in een winkel..
Oh, de dokter zei dat ik nu nog maar een paar maanden te gaan had.quote:Op zondag 17 september 2006 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je toch nog best oud mee worden.
Het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Leuk dat Foucault er iets over heeft geschreven, maar vertel er dan ook iets over. Nu is het een beetje 'name dropping'. Of ben ik nou ineens 'dom' omdat ik nog nooit Foucault heb gelezen?quote:Op zondag 17 september 2006 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig echt alles weet van de nieuwste Nokia dan is dat heel normaal. Weet je dingen over een goed schrijver dan ben je elitair of een opschepper (en het was neem ik aan/hoop ik een grapje van je). Wat een wereld
Als je ermee naar de dokter bent geweest, valt het alweer mee. Als je het echt erg had, dan had je dat niet gedurfd.quote:Op zondag 17 september 2006 16:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh, de dokter zei dat ik nu nog maar een paar maanden te gaan had.
Hij kwam opens op huisbezoek. Verdomde huisartsen ook altijdquote:Op zondag 17 september 2006 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je ermee naar de dokter bent geweest, valt het alweer mee. Als je het echt erg had, dan had je dat niet gedurfd.![]()
Foucault was homo. Wist je ook niet, zeker.quote:Op zondag 17 september 2006 16:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ken Foucault alleen van "de slinger van Foucault", en heb verder geen idee wat het is, wie het is en waarom het is![]()
.
Neen.quote:Op zondag 17 september 2006 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Foucault was homo. Wist je ook niet, zeker.![]()
Al-tijd een krant bij de hand houden, Claudia.quote:Op zondag 17 september 2006 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Boos uit het ramen turen, zeker. Wat ben je toch een angry young man.
Ik was nog bezig een stukje te tikken, vooral voor Erik, omdat Foucault zulke interessante dingen heeft gezegd over homoseksualiteit in verband met thema's als macht en subjectivering. Dat de bekenteniscultuur iets positiefs lijkt maar het eigenlijk niet is, omdat homo-zijn vroeger niet bepalend was voor je gevoel van zelf-zijn. Tegenwoordig is homoseksualiteit niet zozeer wat je doet, maar wie je bent. Er wordt van je verwacht dat je uit de kast komt: biecht op aan je ouders, je vrienden, je psychiater. Doe dit gerust in een talkshow. Zoek lotgenoten in zelfhulpgroepen. Wat je ook doet: praat er vooral over. En zo word je een “homoseksueel” met je eigen subcultuur, bladen, disco’s, sauna’s en kledingstijl.quote:Op zondag 17 september 2006 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Leuk dat Foucault er iets over heeft geschreven, maar vertel er dan ook iets over. Nu is het een beetje 'name dropping'. Of ben ik nou ineens dom omdat ik nog nooit Foucault heb gelezen?
Nou, ik ben niet zo van de MP3spelers (óf de batterij is leeg, óf de oordoppen zijn kapot, óf ik ben hem thuis vergeten) maar in essentie klopt het. Ik ken al meer dan genoeg echt leuke mensen met wie ik graag praat of in de kroeg zit, en ik heb echt geen behoefte aan inhoudsloze gesprekjes van 20 minuten (en doordat ik die behoefte niet heb, ben ik er ook niet goed in). Met collega's doe ik dat bijvoorbeeld wel, maar dat is functioneel (blablabla, bedrijfscultuur, etc.).quote:Op zondag 17 september 2006 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent zeker iemand die altijd met een MP3-speler op luid zo strak mogelijk naar buiten danwel in een boek staart om maar geen enkel oogcontact te hoeven maken![]()
Ik ben ook wel eens in zo'n bui![]()
Antoine Bodar maakt zich (in mijn ogen terecht) dan ook regelmatig boos over, dat hij wordt aangekondigd als 'priester en homoseksueel', terwijl hij helemaal geen behoefte heeft om zijn geaardheid steeds maar weer te etaleren.quote:Op zondag 17 september 2006 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was nog bezig een stukje te tikken, vooral voor Erik, omdat Foucault zulke interessante dingen heeft gezegd over homoseksualiteit in verband met thema's als macht en subjectivering. Dat de bekenteniscultuur iets positiefs lijkt maar het eigenlijk niet is, omdat homo-zijn vroeger niet bepalend was voor je gevoel van zelf-zijn. Tegenwoordig is homoseksualiteit niet zozeer wat je doet, maar wie je bent. Er wordt van je verwacht dat je uit de kast komt: biecht op aan je ouders, je vrienden, je psychiater. Doe dit gerust in een talkshow. Zoek lotgenoten in zelfhulpgroepen. Wat je ook doet: praat er vooral over. En zo word je een “homoseksueel” met je eigen subcultuur, bladen, disco’s, sauna’s en kledingstijl.
Maar dan laat ik me toch verleiden om even snel iets te tikken. Zo'n slowchat gaat ook te snel.
"De verplichting te bekennen straalt ons inmiddels vanuit zoveel verschillende punten tegemoet, zij is ons sindsdien zozeer vlees en bloed geworden dat wij haar niet meer zien als de uitwerking van een macht die dwang op ons uitoefent."quote:Op zondag 17 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb me ook een tijd afgevraagd of ik nu altijd moest zeggen dat ik homo ben als ik met iemand praat. Maar dat vind ik eigenlijk overbodig.
Ja, inderdaad. Echt fascinerend. We're on to something here.quote:Op zondag 17 september 2006 16:46 schreef Tha_Erik het volgende:
"Jan? Nee die ken ik niet."
"Niet? Die homo, je weet wel."
"Oh, ja die homo, die ken ik wel."
Een deel van jezelf wordt je hele zelf in de ogen van anderen.
Ja, heb ik ookquote:Op zondag 17 september 2006 16:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet zo van de MP3spelers (óf de batterij is leeg, óf de oordoppen zijn kapot, óf ik ben hem thuis vergeten) maar in essentie klopt het. Ik ken al meer dan genoeg echt leuke mensen met wie ik graag praat of in de kroeg zit, en ik heb echt geen behoefte aan inhoudsloze gesprekjes van 20 minuten (en doordat ik die behoefte niet heb, ben ik er ook niet goed in). Met collega's doe ik dat bijvoorbeeld wel, maar dat is functioneel (blablabla, bedrijfscultuur, etc.).
Roze stippen!quote:Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
kijk eens wat ik zojuist op de bank aantrof!
Nee, de winkels waren vandaag niet open.quote:Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef wyccie het volgende:
Heb je al een geschikte lamp gevonden?
Jawel, hoor. De intiemere fase is - net als de Spanish Inquisition-fase van de nacht ervoor - alweer voorbij. Ik voel me nu weer prima bij nietszeggende small talk.quote:Of wil je het daar niet over hebben?
quote:Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef broer het volgende:
Waar heb je schapen gezien eigenlijk? En vooral: waarom?
Het gebeurde gewoon, zonder bedoelingen.quote:Op zondag 17 september 2006 20:24 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vandaag ook uit raampjes gekeken.
Ik dacht dat je altijd met de trein naar je geliefde ging. En aangezien je nu weer in de trein zat, dacht ik één en één bij elkaar op te tellen tot twee.quote:Op maandag 18 september 2006 01:01 schreef wyccie het volgende:
Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Een kleine vakantie van één dag. Echt een fijn idee.quote:Op maandag 18 september 2006 01:04 schreef wyccie het volgende:
Ik ben wel uitgestapt, maar ik zit er over na te denken om af en toe gewoon eens een trein te pakken en dan lekker blijven zitten. Lezen in de trein.![]()
Dat klopt, maar ik ga ook met de trein naar vriendinnen en familie.quote:Op maandag 18 september 2006 01:05 schreef broer het volgende:
Ik dacht dat je altijd met de trein naar je geliefde ging.
Is niet erg hoor. Ik heb enkele weken geleden wel in de trein gezeten om een soortgelijke reden.quote:Niet zo handig van me. Ik moet het gewoon bij de small talk houden.
Bij de Kruidvat hebben ze een treinkaartjesactie. 1 dag onbeperkt treinen voor een tientje. Ik weet niet of het nog geldig is.quote:Op maandag 18 september 2006 01:09 schreef broer het volgende:
Een Dagkaart 2e klas vol tarief kost 39,90 euro (met korting* 23,90 euro).
Een Dagkaart 1e klas vol tarief kost 65,- euro (met korting* 39,- euro).
Gotsiedorie. Daar kun je ook een paar extra boeken voor kopen.
Mijn familie is vrijwel onbereikbaar met het openbaar vervoer. Ik dank God op mijn blote knieën dat ik een auto heb. Gisteren ben ik in vier uur naar mijn ouders heen en weer gegaan. Als ik dat met de trein had willen doen, was ik zeker drie uur langer onderweg geweest.quote:Op maandag 18 september 2006 01:07 schreef wyccie het volgende:
Dat klopt, maar ik ga ook met de trein naar vriendinnen en familie.
Maar ik begrijp dat het toch niet is goedgekomen? Dat spijt me voor je.quote:Ik heb enkele weken geleden wel in de trein gezeten om een soortgelijke reden.
Ach, de studententijd. Toen de wallen zich nog niet toonden. *weemoed*quote:Op maandag 18 september 2006 01:10 schreef wyccie het volgende:
Ik heb een weekend OV.
Ga ik eens uitzoeken. Kijk ik daar meteen of ze al kerstverlichting hebben.quote:Op maandag 18 september 2006 01:11 schreef wyccie het volgende:
Bij de Kruidvat hebben ze een treinkaartjesactie. 1 dag onbeperkt treinen voor een tientje. Ik weet niet of het nog geldig is.
Ze wonen in het buitenland? Het grootste deel van mijn familie ook. En dan bedoel ik dus een dagje vliegen.quote:Op maandag 18 september 2006 01:13 schreef broer het volgende:
Mijn familie is vrijwel onbereikbaar met het openbaar vervoer. Ik dank God op mijn blote knieën dat ik een auto heb. Gisteren ben ik in vier uur naar mijn ouders heen en weer gegaan. Als ik dat met de trein had willen doen, was ik zeker drie uur langer onderweg geweest.
Ah, jij was er dus zo eentje die meer vrije tijd had dan studieurenquote:Op maandag 18 september 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Ach, de studententijd. Toen de wallen zich nog niet toonden. *weemoed*
Ik ben ook geen familiemens. Maar je hebt van die ouders die vinden dat je 'wat vaker moet langskomen'... En nee, gelukkig wonen ze niet in het buitenland. Eerder in wat je de 'binnenlanden' zou noemen.quote:Op maandag 18 september 2006 01:16 schreef wyccie het volgende:
Ze wonen in het buitenland? Het grootste deel van mijn familie ook. En dan bedoel ik dus een dagje vliegen.
Niet erg trouwens, ik ben geen familiemens.
Kleine nuance: ik was er zo eentje die meer vrije tijd nám dan studieuren.quote:Op maandag 18 september 2006 01:17 schreef wyccie het volgende:
Ah, jij was er dus zo eentje die meer vrije tijd had dan studieuren
De mijne zegt het niet, maar ik zou het wel moeten doen. De laatste keer is al wel 2 maanden geleden. Wel sneu voor d'r.quote:Op maandag 18 september 2006 01:19 schreef broer het volgende:
Ik ben ook geen familiemens. Maar je hebt van die ouders die vinden dat je 'wat vaker moet langskomen'...
Daar dan nog net niet.quote:Een dag vliegen? Dan zit je in de buurt van Australië.
Dat heb ik iets te vaak gedaan. Ik voel me echt zo'n seniorenstudent.quote:Op maandag 18 september 2006 01:20 schreef broer het volgende:
Kleine nuance: ik was er zo eentje die meer vrije tijd nám dan studieuren.
Ik kan het me goed voorstellen. Hoe sneu het eventueel ook is. Daar heb je toch zelf ook gewoon niet altijd behoefte aan?quote:Op maandag 18 september 2006 01:24 schreef wyccie het volgende:
De mijne zegt het niet, maar ik zou het wel moeten doen. De laatste keer is al wel 2 maanden geleden. Wel sneu voor d'r.![]()
New York lijkt me echt fantastisch. Alleen ben ik bang dat ik daar vanwege de omvang de kluts volledig kwijt raak.quote:Jammer dat ik geen familie in New York heb, zou daar nog wel eens heen willen. Mijn ex is daar geweest (dat waren die paar weken dat ik hier ook in het weekend was).
Och erm.quote:Dit is de eerste keer dat ik 'mijn ex' zeg.![]()
Nu al? Ik was pas op mijn 26ste afgestudeerd, geloof ik. Na acht jaar.quote:Op maandag 18 september 2006 01:27 schreef wyccie het volgende:
Dat heb ik iets te vaak gedaan. Ik voel me echt zo'n seniorenstudent.
Ach nee, een heel klein beetje misschien. Voor een buitenstaander lijkt hij misschien een hufter, maar ik weet hoe hij is.quote:Op maandag 18 september 2006 01:32 schreef broer het volgende:
Was het niet stiekem gewoon een grote hufter?
Dat zou ik ook wel willen, maar het einde nadert nu echt. Alles staat al vast.quote:(Ter verdediging: de laatste drie jaar had ik er wel een baan van 36 uur naast.)
Ik vind dat mooi.quote:Op maandag 18 september 2006 01:32 schreef broer het volgende:
Veel te veel quotes!
Ik heb geen idee, hoor. Ik wilde er alleen maar voor zorgen dat jij je wat beter voelde. En vaak gebeurt dat door 'die ander' af te katten.quote:Op maandag 18 september 2006 01:39 schreef wyccie het volgende:
Ach nee, een heel klein beetje misschien. Voor een buitenstaander lijkt hij misschien een hufter, maar ik weet hoe hij is.
Is niet zo. Je kunt altijd nog alle kanten op. Echt. Ik heb in mijn leven al veel vreemde draaien gemaakt, en uiteindelijk blijkt dat je alle kanten op kunt.quote:Dat zou ik ook wel willen, maar het einde nadert nu echt. Alles staat al vast.
Jij hebt de indruk dat ik de universiteit heb gedaan, maar ik ben maar een hbo'ertje, hoor.quote:Hoe heb je dat trouwens gedaan? Oh....wacht, je scriptie natuurlijk. Ach ja, dat hoort er bij.
Ik vind dat vooral lastig. Het wordt zo'n hak-op-de-tak-gesprek.quote:Op maandag 18 september 2006 01:40 schreef wyccie het volgende:
Ik vind dat mooi.
Daar ben ik te nuchter voor.quote:Op maandag 18 september 2006 01:46 schreef broer het volgende:
Ik heb geen idee, hoor. Ik wilde er alleen maar voor zorgen dat jij je wat beter voelde. En vaak gebeurt dat door 'die ander' af te katten.
Het afstuderen staat al vast. Volgend jaar mag ik me Master noemen. Wat dat ook mag inhouden. Ik voel me nog net zo dom als toen ik 18 was. Zo niet dommer.quote:Of bedoel je 'alles staat al vast' anders?
Geen scriptie dus? Maar dan is het dus nóg lastiger om er zoveel naast te werken.quote:Jij hebt de indruk dat ik de universiteit heb gedaan, maar ik ben maar een hbo'ertje, hoor.
Maakt het wel makkelijker te lezen. Maar ik zal er zelf wel mee ophouden.quote:Ik vind dat vooral lastig. Het wordt zo'n hak-op-de-tak-gesprek.
Dat is wel te waarderen. Wraakzucht is een tamelijk overgewaardeerd iets.quote:Op maandag 18 september 2006 01:51 schreef wyccie het volgende:
Daar ben ik te nuchter voor.
Zeg! Het is toch geen laat-ik-mezelf-eens-lekker-neerhalen-dag vandaag, of wel?quote:Ik voel me nog net zo dom als toen ik 18 was. Zo niet dommer.
Heb je geen colleges, eigenlijk? En inderdaad: 40 uur stage lopen en 10 uur werken is best veel. Zeker als je gemiddeld zo ongeveer om drie uur 's nachts gaat slapen.quote:En sommigen vinden die tien uur dat ik per week werk al veel(Maar okee, wel een full time stage ernaast).
Ik hou er zodadelijk mee op als ik ga slapen.quote:Maakt het wel makkelijker te lezen. Maar ik zal er zelf wel mee ophouden.
Nou nee hoor, het is zo'n 'Ik voel me kut' dag.quote:Op maandag 18 september 2006 01:58 schreef broer het volgende:
Zeg! Het is toch geen laat-ik-mezelf-eens-lekker-neerhalen-dag vandaag, of wel?
Och, erm. (Opnieuw.)quote:Op maandag 18 september 2006 02:01 schreef wyccie het volgende:
Nou nee hoor, het is zo'n 'Ik voel me kut' dag.
Waarom niet? Vind je niet dat je wat hebt geleerd over [insert studierichting]? En anders ben je toch wat wijzer geworden over jezelf en over hoe jij je staande houdt in Het Leven? (Melodramatisch, ik weet het. Maar ja, hoe moet je het anders zeggen?)quote:Maar om eerlijk te zijn vind ik niet dat ik nou echt veel wijzer ben geworden van het studeren. Of ligt dat aan mij?![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 02:13 schreef wyccie het volgende:
Het is al bijna kerst !
Echt wat voor jou.
Ik noemde het dan ook expres al niet mijn studententijd. Dat associeer ik met een leefstijl die niet de mijne is. (Alhoewel het afwasgedoe wel hetzelfde is).quote:Op maandag 18 september 2006 02:15 schreef broer het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die hun studententijd de 'leukste tijd van hun leven' noemen. Maar het vormt je wel op een bepaalde manier. In die zin is het zeker nuttig. En persoonlijk vind ik het jammer dat ik daar niet meer uit heb gehaald.
En ik twijfel nu tussen gaan slapen en vragen wat je dan wél had willen kiezen. Weet je wat? Ik vraag je gewoon wat je dan wel had willen kiezen en lees het antwoord morgen.
Slaap lekker, wyccie.
Je moet ze wél in context zien, hè!quote:Op maandag 18 september 2006 00:25 schreef broer het volgende:
Roze stippen!
Had je de witte en de bonte was niet goed gescheiden?
Ideaal toch. Ik mag me volgend jaar als het goed is eindelijk drs. noemen, waarmee ik wrs. ook nog één van de laatste nieuwe doctorandussen van Nederland ben.quote:Op maandag 18 september 2006 01:51 schreef wyccie het volgende:
Het afstuderen staat al vast. Volgend jaar mag ik me Master noemen. Wat dat ook mag inhouden. Ik voel me nog net zo dom als toen ik 18 was. Zo niet dommer.
Herkenbaar. Ik ging naar de universiteit om colleges en werkgroepen te volgen en om examens te maken. Daarna ging ik weer gewoon met de trein naar huis... ik had verder niks met de stad waar ik studeerde. Je klem zuipen en feesten tot je een slaap- en studietekort hebt was en is aan mij niet besteed. Studentenverenigingen trokken mij dan ook niet. Op kamers? Veel te lastig, want verder had ik mijn (sociale) leven en een hele leuke bijbaan in Zandvoort, terwijl ik eigenlijk nooit meer dan 4 collegeuren per dag heb gehad.quote:Op maandag 18 september 2006 02:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik noemde het dan ook expres al niet mijn studententijd. Dat associeer ik met een leefstijl die niet de mijne is.
M'n vriend heeft geloof ik gezegd dat ik acute hartklachten had en dat ik een paar weken ervoor geopereerd was. Het is best bijzonder dat ze het meteen zo serieus hebben genomen, want de mensen van de ambulancedienst waren wat terughoudender ('Kan ze niet op eigen gelegenheid komen?'). De huisarts constateerde ook meteen dat het goed mis zat toen ze geen bloeddruk/pols kon vinden. Op dat moment gokte ze zelf nog op een onderhuidse bloeding.quote:Op maandag 18 september 2006 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Zo hey! Dat is snel. Met wat voor klacht belde je precies op dat hij zo snel ter plaatse was?
Uitermate goede vraag.quote:Op maandag 18 september 2006 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat móet je ermee?!
Ik ben geïntrigeerd door dat gele bord met die briefjes erop.quote:Op maandag 18 september 2006 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wandkastjes, ter vervanging van dit dressoir:
[afbeelding]
Ja, het dressoir is wel OK - geïnteresseerden? - maar ik moet iets voor aan de muur hebben, anders kan ik deel 3 van het achterkamerrenovatieplan niet uitvoeren. Het moet gewoon wat moderner, wat witter, wat strakker. En dingen op een dressoir zetten is zo suf.quote:Op maandag 18 september 2006 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Leuk dressoir, toch?
Het is mooi dat het je opvalt! Voor m'n scriptie voer ik een analyse uit van een verhaal dat verteld wordt door kindertjes met en zonder ADHD. Dat verhaal vertellen ze na van een prentenboek ('The frog story'). Dat bord heb ik gemaakt om overzicht te houden van de gebeurtenissen die elkaar opvolgen.quote:Op maandag 18 september 2006 11:12 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik ben geïntrigeerd door dat gele bord met die briefjes erop.
Geen idee. Ik weet alleen dat mensen schijnbaar 'dagjes uit' bij de Ikea doorbrengen. De Ikea in Groningen had over 2005 meer bezoekers dan het Noorderdierenparkquote:Op maandag 18 september 2006 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt geen plezier bij de Ikea maar van de Ikea.
Interessant! Ik heb nog eens een literatuurstudie gedaan naar 'het verhaal als conversationeel genre'.quote:Op maandag 18 september 2006 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is mooi dat het je opvalt! Voor m'n scriptie voer ik een analyse uit van een verhaal dat verteld wordt door kindertjes met en zonder ADHD. Dat verhaal vertellen ze na van een prentenboek ('The frog story'). Dat bord heb ik gemaakt om overzicht te houden van de gebeurtenissen die elkaar opvolgen.![]()
De winkel zelf is echt een hel, maar je hebt er zoveel leuke en goedkope spullen. Het is moeilijk om die verleiding te weerstaan. Kastjes zijn bijvoorbeeld walgelijk duur, maar bij de Ikea kun je keukenkastjes bestellen met voldoende keuze én voor een scherpe prijs. Ik heb geen zin om op marktplaats te speuren naar 3 identieke kastjes met de juiste afmetingen. Bovendien heb ik geen auto om ze op te halen. Ik zou dus niet eens weten naar welke winkel ik anders moest.quote:Op maandag 18 september 2006 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee. Ik weet alleen dat mensen schijnbaar 'dagjes uit' bij de Ikea doorbrengen. De Ikea in Groningen had over 2005 meer bezoekers dan het Noorderdierenpark
quote:Op maandag 18 september 2006 11:20 schreef DaMart het volgende:
Zijn er hier nog mensen die hun ogen willen laten lezeren*?
*(c) bedrijf in online Telefoongids
Soms wel. Het bureau in de werkkamer is zelfgemaakt, alsmede de dubbeldekkerkattenbak die ik wel eens heb laten zien. Maar zulke kastjes timmeren gaat me te ver. Dan moeten er ook deurtjes in met scharniertjes en magneetjes en dat moet precies passen en het materiaal zelf is waarschijnlijk duurder dan de kastjes bij de Ikea.quote:Op maandag 18 september 2006 11:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan je niet zelf iets leuks in elkaar timmeren inplaats van dat Ikea spul??
Nu ja, misschien duurder, maar het is leuker om te doen. En je krijgt een meubel met karakterquote:Op maandag 18 september 2006 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Soms wel. Het bureau in de werkkamer is zelfgemaakt, alsmede de dubbeldekkerkattenbak die ik wel eens heb laten zien. Maar zulke kastjes timmeren gaat me te ver. Dan moeten er ook deurtjes in met scharniertjes en magneetjes en dat moet precies passen en het materiaal zelf is waarschijnlijk duurder dan de kastjes bij de Ikea.![]()
Ik staar me niet zo blind op 'meubels met karakter'. Het gaat me meer om het geheel en de functionaliteit van de afzonderlijke delen. Als ik een goede baan heb, koop ik wel wat meer designspul, maar dat heeft volgens jou vast ook geen karakter.quote:Op maandag 18 september 2006 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, misschien duurder, maar het is leuker om te doen. En je krijgt een meubel met karakter
Nu ja, er zit dan ook een groot verschil tussen een zitmeubel en een opbergmeubel natuurlijk...quote:Op maandag 18 september 2006 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
En zo'n fantastische bank zet je toch ook niet even zelf in elkaar (tenzij hij van de Ikea komt):
[afbeelding]
Het is een fijn huis en we wonen er met liefde in.quote:Op maandag 18 september 2006 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik wou wel zo'n huis als dat van Claudia.
Tja, je blind staren op prijs en functionaliteit is ook een optie iddquote:Op maandag 18 september 2006 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik staar me niet zo blind op 'meubels met karakter'. Het gaat me meer om het geheel en de functionaliteit van de afzonderlijke delen. Als ik een goede baan heb, koop ik wel wat meer designspul, maar dat heeft volgens jou vast ook geen karakter.
Hoe gaat het eigenlijk met het opknappen van jouw huisje?quote:Op maandag 18 september 2006 11:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, je blind staren op prijs en functionaliteit is ook een optie idd
quote:Op maandag 18 september 2006 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is mooi dat het je opvalt! Voor m'n scriptie voer ik een analyse uit van een verhaal dat verteld wordt door kindertjes met en zonder ADHD. Dat verhaal vertellen ze na van een prentenboek ('The frog story'). Dat bord heb ik gemaakt om overzicht te houden van de gebeurtenissen die elkaar opvolgen.![]()
Mijn vader heeft al 10 broers en zussen. Gaat niet lukken.quote:Op maandag 18 september 2006 13:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je kan er ook foto's van je familie inhangen. Moet je per generatie wel precies genoeg mensen hebben om de takken te vullen.
Shoot.quote:Op maandag 18 september 2006 14:22 schreef Augustina het volgende:
Lienekien, ben jij toevallig nu online? Ik wil je wat vragen.
Weet jij of er een site bestaat met abstracten? Ik zoek er een van Johan Huizinga's Herfsttij der Middeleeuwen. Google levert vooralsnog niks op.quote:
Te weinig. Ik hoopte dat jij als literaturist iets wist hierover.quote:Op maandag 18 september 2006 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Nee, zo'n site ken ik niet. Maar als je puur op de titel googelt, vind je dan geen bruikbare info?
Hè bah, ik verander het meteen.quote:Op maandag 18 september 2006 14:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Augustina, ik dacht heel even dat je Do2 was, door je avatar.
Ik had mijn opleiding in het pre-internettijdperk.quote:Op maandag 18 september 2006 14:33 schreef Augustina het volgende:
[..]
Te weinig. Ik hoopte dat jij als literaturist iets wist hierover.![]()
Dat weet je maar nooit. Alles kan bij DO2.quote:Op maandag 18 september 2006 14:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Bij nader inzien vind ik Do2 niet iemand die een Loesje in zijn avatar zet.
Toch bedankt.quote:Op maandag 18 september 2006 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had mijn opleiding in het pre-internettijdperk.
Ik heb nog wel "Middeleeuwen" van D. de Boer et al. Gewoon, als boek, in de kast.![]()
Ach, het is een column. Dan mag er meer dan normaal.quote:Op maandag 18 september 2006 15:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk bij dit soort 'grapjes' altijd: is dit nou het beeld wat Fok naar de buitenwereld wil uitstralen?
Hilde moet dood
Ja, ik zat me gisteren alweer een beetje te ergeren aan het 'lawaai'. Waarom moeten mensen toch altijd ZO HARD PRATEN als ze bellen?quote:Op maandag 18 september 2006 07:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wat het is, wyccie? In theorie is de trein de perfecte leesplek. Maar dat idyllische beeld dat ik altijd in m'n hoofd verzin blijkt in de praktijk helemaal niet te kloppen, dan zitten er altijd fries sprekende bejaarden of zit er white/minder white trash naar telefoons met R&B te luisteren of moeders met kinderen of 'gewoon' een vervelend dat met iedereen wil praten.
Ik zeur teveelquote:Op maandag 18 september 2006 19:17 schreef Augustina het volgende:
En wat zijn jouw minpuntjes, wyccie?
Ach, een trein is een openbare ruimte. Je kunt mensen moeilijk verbieden met elkaar te praten, etc.quote:Op maandag 18 september 2006 19:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zeur teveel
Maar vind jij het dan normaal dat je niet eens rustig in de trein kan zitten?
DA'S NATUURLIJK WAAR, MAAR DIT IS TOCH OOK STOREND?quote:Op maandag 18 september 2006 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Ach, een trein is een openbare ruimte. Je kunt mensen moeilijk verbieden met elkaar te praten, etc.
Ik kan het je niet verbieden.quote:Op maandag 18 september 2006 19:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
DA'S NATUURLIJK WAAR, MAAR DIT IS TOCH OOK STOREND?
IS AL HET BLOED NU WEG?quote:Op maandag 18 september 2006 19:50 schreef DaMart het volgende:
Ik heb net de kofferbak van mijn auto staan dweilen. De kofferbak nog wel!![]()
Ja, het lijk was zelfs al weggesmolten. Liet een laag water van zo'n anderhalve centimeter achter...quote:
Niet zo sip kijkenquote:Op maandag 18 september 2006 19:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan het je niet verbieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |