abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 21:07:20 #1
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_41813974

* De OP is hier te downloaden.

|X| Geen nieuws...
|X|
|X|
  donderdag 14 september 2006 @ 21:08:37 #2
108558 Messenga
pi_41814041
Overigens begin ik fan te worden van onze nieuwe algemeen Directeur:
quote:
Fontein: directie mag worden afgerekend op doelstellingen 14 september 2006

In een paginagroot interview met het Algemeen Dagblad blikt Ajax-directeur Maarten Fontein nog eens terug op de desastreuze uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen. Een dag na het drama verzamelde de bestuurlijke top van Ajax zich in de trainerskamer, om het verlies met elkaar en de technische staf te verwerken.

"Heel veel zeg je op zo'n moment niet", zegt Fontein in het AD. "Je zit vooral met z'n allen te balen, het ongeloof was zó groot. Maar het was belangrijk dat we er waren, om te laten zien dat we elkaar ook in mindere tijden steunen. Iedereen heeft een dag in de put gezeten. Daarna is iedereen weer vol goede moed verder gegaan."

Maarten Fontein: 'Elke twee jaar willen we één keer kampioen worden'In navolging van technisch directeur Martin van Geel benadrukt ook de algemeen directeur dat de koers van Ajax niet verandert. "Daar is niets aan veranderd. Wij willen binnen vijf jaar bij de beste zestien clubs van Europa horen. Structureel. En elke twee jaar willen we één keer kampioen worden. Dat we dit jaar de Champions League missen is een hobbel, een tegenvaller. Maar het verandert onze koers niet."

Ajax moet weer durven dromen van het winnen van de Champions League, vindt Fontein. "De grens ligt in je eigen verbeelding", stelt hij. "Waarom zouden wij ons niet kunnen spiegelen aan FC Porto of Olympique Lyon? Dat we die Champions League kunnen winnen, hebben we al bewezen. Ik zou niet weten waarom dat niet nog eens kan. Ons uitgangspunt is het verhogen van de kwaliteit, op alle gebieden. Dat begint met topmensen op sleutelposities. Ik denk dat we die nu in huis hebben. Met Martin van Geel hebben we een topper als technisch directeur en Henk ten Cate is een toptrainer. Bovendien zit er een uitstekend, stabiel bestuur."

Fontein beseft dat Ajax het financiële verlies door het niet deelnemen aan de Champions League zal moeten compenseren. "In het UEFA Cup-toernooi loop je dat verlies pas in als je de kwartfinale haalt. We proberen dat op verschillende terreinen te compenseren. De verkoop van Angelos Charisteas was al een meevaller."

Dat er ook veel scepsis heerst over alle ambitieuze woorden van de Ajax-directie verbaast de clubbestuurder niet. "Die scepsis begrijp ik heel goed. Daarom willen we ons plan voor de lange termijn steeds toetsen aan duidelijke meetpunten. Vergelijk het met het lopen van een marathon, daarbij probeer je ook eerst de tien kilometer te halen. Wij willen in de winter bovenaan staan. Het kampioenschap is daarna een logisch doel. Als wij als directie investeren in het team, de technische staf, de opleiding en de organisatie, moet zich dat terug gaan betalen."

Mochten de doelstellingen niet worden bereikt, dan zal de trainer daarop niet worden aangesproken. In dat geval is de directie schuldig, zo stelt Fontein. "Ik vind dat je een directie mag aanspreken. Als wij onze doelen niet halen, dan heb ík iets niet goed gedaan. Dan heb ik een onvoldoende op mijn rapport. Daar mag je me op afrekenen."

Maarten Fontein: 'Als wij onze doelen niet halen, dan mag je me daarop afrekenen'De directeur weet wat er de afgelopen jaren mis is gegaan bij Ajax. "Deze club heeft tien jaar nodig gehad om een antwoord te vinden op een aantal hele grote veranderingen. Het Bosman-arrest, de beursgang en de verhuizing naar De Arena hebben heel veel effect gehad. Financieel is de club er daardoor onder onze voorgangers fantastisch uit gekomen. Sportief zijn we echter achterop geraakt. Door de incidentele successen, af en toe een kampioenschap of een redelijk seizoen in Europa, is men te lang op dezelfde voet doorgegaan. In de totale organisatie is er misschien te weinig fundamenteel omgegooid om een écht nieuwe koers te varen."

De nieuwe koers die hij met Ajax wil varen zal mogelijk ook betrekking hebben op China. Fontein ziet daar een interessante afzetmarkt. "Uit onderzoek blijkt dat 25 tot 30 miljoen Chinezen geïnteresseerd zijn in Ajax. Heel veel mensen in China weten alles van Klaas-Jan Huntelaar. Kennis verkoopt in Azië. Onze opleiding is nog altijd wereldberoemd. Door onze voetbalkennis te verspreiden in China, kunnen we onze markt vergroten. Eind dit jaar komen we met een plan voor de Chinese markt."

Fontein streeft er niet naar om veel op de voorgrond te treden. "Ik heb heel veel plezier in deze baan, dat is de basis voor mij. Maar hoe leuk ik voetbal ook vind, ik ben niet afhankelijk van deze wereld. Mezelf profileren in de media hoef ik sowieso niet. Ik ben aanspreekbaar en verschuil me niet, maar Martin van Geel en Henk ten Cate zijn naar buiten toe het voetbalgezicht van Ajax. De emoties, het plezier dat het voetbal losmaakt, maakt dit werk zo boeiend."
pi_41814061
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:19 schreef Black-Death het volgende:
Nog een leuk artikeltje:
[..]
Ben benieuwd waar hij dat geld vandaan wilt halen
pi_41814075
Wel nieuws:
2-5 van Start gewonnen .

Huntelaar .
  donderdag 14 september 2006 @ 21:09:23 #5
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41814095
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Kaartverkoop
Jawel, je keek.
pi_41814131
Deel 542 al
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41814151
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

China. En om geld hoef je bij Fontein echt geen zorgen te maken.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:10:37 #8
108558 Messenga
pi_41814161
Ja, ik draai getalletjes om
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 21:16:49 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41814481
Babel beste man bij Ajax en met Roger heb ik de hele tijd (van een afstand of van achter gezien) " hee, staat Bouklhari TOCH in het veld"

Urby was slecht. Het is gewoon geen verdediger.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 21:17:31 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41814507
En Markus bevestigd mijn (voor)oordeel dat-ie ook niet zo goed is ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_41814624
Ik heb veel verdedigende fouten gezien van Ajax, maar die 2-2 van vandaag spande toch echt wel de kroon.

Maar goed we zijn door, dat is het belangrijkst. Roda zal een stuk lastiger worden.
Houd van een lijntje.
pi_41814690
Ogararu moet gewoon rechtsachter spelen. Eventueel Vermaelen wat rust geven en Heitinga in het centrum zetten. Deed ie wel aardig zondag.
pi_41814711
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:10 schreef Nashje het volgende:

[..]

China. En om geld hoef je bij Fontein echt geen zorgen te maken.
Ik lees het nu inderdaad. Dan kunnen we zeker ook Chinezen bij Ajax verwachten om het voor China nog interessanter te maken
  donderdag 14 september 2006 @ 21:38:00 #14
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41815430
2-5 en die kakkerlakjes maar verliezen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41816525
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:38 schreef WEST het volgende:
2-5 en die kakkerlakjes maar verliezen
zeg dat niet te hard
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:29:31 #16
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41817680
De songs kwamen lekker hard door op tv
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 14 september 2006 @ 22:31:36 #17
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_41817749
Roger speelt Maduro er makkelijk uit op dit moment
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41817763
Ogararu, Stam, Huntelaar en Roger een krappe voldoende. Maar het was verschrikkelijk slecht zeg. Gelukkig zijn we wel door, hopelijk krachten gespaard voor de echte wedstrijden.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:29 schreef Sethje het volgende:
De songs kwamen lekker hard door op tv
Als 1 man wat riep hoorde je het al daar, volgens mij stond er gewoon een microfoon pal voor.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:32:03 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41817768
Roger was slecht, Emanuelson was slecht, Rosenberg was onzichtbaar en Sneijder was matig.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:32:35 #20
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41817794
Roger een krappe voldoende? De 2-2 viel voor zijn rekening en tot aan z'n goal had 'ie geen bal goed geraakt. Daarna was 'ie onzichtbaar.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:36:08 #21
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41817921
Ik dacht nog even: Als ie nu Rosenberg eruit haalt na 30 minuten voor Babel pleegt Markus echt zelfmoord.
Jawel, je keek.
pi_41817927
Lindenbergh viel nog aardig in voor zijn doen trouwens... daarna werd het iets beter (zal ook wel vermoeidheid bij IK Start geweest zijn maar toch)

Rosales en Rosenberg waren weer een drama jammer genoeg. Wel knappe goal van laatstgenoemde maar verder was het niets. Huntelaar zwak maar prikt er toch weer 2 in. Roger vond ik niet heel slecht spelen eerlijk gezegd, maar goed er speelde niemand echt goed ofzo. Zelfs Stam leed af en toe erg veel balverlies... Urby en Heitinga waren een drama (terwijl Heitinga centraal zondag nog zo goed speelde)
  donderdag 14 september 2006 @ 22:38:39 #23
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41818015
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef devv05 het volgende:

Als 1 man wat riep hoorde je het al daar, volgens mij stond er gewoon een microfoon pal voor.
hehe lekker boeiend ik vind het altijd vet om de songs op tv weer te kunnen horen
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 14 september 2006 @ 22:39:11 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41818032
Ik vraag me dan alleen af wat Roger precies goed deed? Want al z'n passes, ja allemaal, kwam voor de voeten van lui van IK Start.
pi_41818137
Ik durf bijna zeker te zeggen dat we nu wel doorgaan
pi_41818160
Ik ben blij dat het 2-5 geworden is
Maar het was geen beste wedstrijd
pi_41818187
Het spel maakt niet uit. We zijn door.
lollig
pi_41818316
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:41 schreef VoreG het volgende:
Ik durf 100% zeker te zeggen dat we nu wel doorgaan
  donderdag 14 september 2006 @ 22:46:20 #29
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41818329
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Het spel maakt niet uit. We zijn door.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:54:26 #30
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41818630
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:41 schreef VoreG het volgende:
Ik durf bijna zeker te zeggen dat we nu wel doorgaan
ik wacht nog even 60 speelminuten met die bewering

Vijf keer scoren in een uitwedstrijd is gewoon goed. Hopelijk vergeten ze niet de fouten die er gemaakt werden in het eerste uur van de wedstrijd.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_41818699
2-5, lekkere overwinning.

Ik maak me niet druk. Het enige dat je de Ajacieden kan kwalijk nemen is dat ze af en toe veel te laconiek waren. Misschien kwam dat door het lege stadion, of de matige tegenstander, maar ik maak maar daar niet zoveel zorgen over.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41818917
Henk is boos.
Houd van een lijntje.
pi_41818985
Als we het nog weggeven is Henk pleite.
Houd van een lijntje.
pi_41819009
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:00 schreef Erwtensoep het volgende:
Henk is boos.
Was hij op RTL7? Wat zei hij dan?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_41819074
"We hadden geen doelpunten tegen mogen krijgen, en er zelf 2 of 3 bij moeten maken" op een boze toon.

En Rosales kreeg er ook flink van langs. "Moet luisteren, en niet zn mannetje laten lopen" of iets in die trant.
Houd van een lijntje.
pi_41819279
Henk heeft wel gelijk. Het was erg slordig vaak.
pi_41819361
Ja, Henk heeft zeker gelijk.

Ik kan me alleen fijnere dingen indenken dan een boze Henk. Lijkt me geen pretje.
pi_41819379
Het was inderdaad rosales die bij de 1e goal niet meeliep waardoor zijn tegenstander vrij kon inschieten
AFC Ajax
pi_41819416
Het was een van de slechtste wedstrijden die ik Ajax de afgelopen jaren heb zien spelen. Ik vroeg me echt heel vaak af waar ze in godsnaam mee bezig waren. Zelfs Stam leverde zo alle ballen in... Gauw vergeten en op naar de volgende wedstrijd, zondag was het wel goed dus ik hou het maar op onderschatting...
pi_41819514
Het was vooral opvallend dat veel geroutieneerde spelers het lieten afweten. Ook Roger was vrij belabberd, vooral toen hij in de punt-naar-achteren speelde.
  donderdag 14 september 2006 @ 23:16:47 #41
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_41819517
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:39 schreef twi het volgende:
Ik vraag me dan alleen af wat Roger precies goed deed? Want al z'n passes, ja allemaal, kwam voor de voeten van lui van IK Start.
Hij schoot er één in
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41819578
Ik ben vanavond alleen nog maar nog meer fan geworden van Babel.

Hoe onzelfzuchtig kun je zijn als spits? 3 goede assists...
pi_41820143
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:13 schreef devv05 het volgende:
Het was een van de slechtste wedstrijden die ik Ajax de afgelopen jaren heb zien spelen. Ik vroeg me echt heel vaak af waar ze in godsnaam mee bezig waren. Zelfs Stam leverde zo alle ballen in... Gauw vergeten en op naar de volgende wedstrijd, zondag was het wel goed dus ik hou het maar op onderschatting...
Het was zeker niet goed maar helaas heb ik het zeker wel erger gezien.
pi_41820642
Die heb ik dan alweer verdrongen. Ik vond het echt zwaar dramatisch. Maarja wil het liever gewoon vergeten, de 2-5 uitslag verhult het nog een klein beetje
pi_41820694
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:43 schreef devv05 het volgende:
Die heb ik dan alweer verdrongen.
Dan heb je zowat 90% van het vorig seizoen verdrongen.
Houd van een lijntje.
pi_41820744
Ik denk dat maar weinig wedstrijden van vorig seizoen van zo'n slecht niveau waren als deze, maar goed
  donderdag 14 september 2006 @ 23:47:29 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_41820761
3 punten en op naar de groepsfase. Gewoon lekker in het tournooi groeien en dan winnen die cup.
Life is what you make it.
pi_41820766
in het eerste kwartier vond ik ze sterk spelen. daarna vervielen ze in overmatige slordigheid en onoplettendheid.
pi_41820811
Geruststellend is dat het zwakke spel niets met een gebrek aan kwaliteit te maken had. Het was duidelijk te zien dat als Ajax even hun best deed dat ze gelijk door de Noorse defensie sneden.

Het zwakke spel had alles te maken met slordigheid en laconiek spel. Daar hebben zelfs de beste ploegen wel eens last van.
pi_41820858
Gewoon onderschatting en weinig inzet. Kwaliteit is er genoeg, dat was zondag duidelijk te zien Maar Heitinga doet het veel beter centraal dan rechtsback en Urby is de laatste tijd niet goed bezig als linksback. De eerste goal was gewoon een fout van Rosales die zn man liet lopen.

De tweede was onze verdediging gewoon een puinhoop, geen idee waar ze mee bezig waren.
pi_41820885
Markus Rosenberg !!!
pi_41820947
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Markus Rosenberg !!!
Verkopen in de winterstop, ging weer totaal geen dreiging van uit.
pi_41820962
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:49 schreef devv05 het volgende:
Gewoon onderschatting en weinig inzet. Kwaliteit is er genoeg, dat was zondag duidelijk te zien Maar Heitinga doet het veel beter centraal dan rechtsback en Urby is de laatste tijd niet goed bezig als linksback. De eerste goal was gewoon een fout van Rosales die zn man liet lopen.

De tweede was onze verdediging gewoon een puinhoop, geen idee waar ze mee bezig waren.
Eigenlijk zou Ajax weer het ouderwetse 3-4-3 moeten gaan spelen. Onze backs zijn zo ongeveer altijd de zwakste schakels in wedstrijden.

Heitinga, Stam, Vermaelen achterin. En dan Urby op het middenveld met Roger, Gabri en Sneijder.
pi_41820994
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:52 schreef devv05 het volgende:

[..]

Denk dat dat ook gaat gebeuren, die stond vandaag duidelijk in de etalage...
pi_41821071
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:31 schreef devv05 het volgende:

Was bij Grenland-Feyenoord ook
pi_41821095
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Denk dat dat ook gaat gebeuren, die stond vandaag duidelijk in de etalage...
Daar snap ik dus niks van he?

Willem van Hanegem (die duidelijk een hekel heeft aan Ten Cate) beweerde ook al dat Ten Cate niet meende dat hij Babel rust gunde maar dat hij Rosenberg in de etalage wilde zetten.

Dat lijkt me zo'n onzin.

Ten eerste: Waarom zit je iemand pas in de etalage NET na de deadline? Waarom zat hij net VOOR de deadline op de tribune, als ze hem zo graag wilden verkopen?

Ten tweede: Waarom zit je iemand in de etalage in een nietszeggende wedstrijd tegen een Noorse subtopper? Geen hond (buiten Nederland en Noorwegen) let daar op

Ten derde: Als Ajax Rosenberg wil verkopen, wie blijven er dan over voor de spits?

Dat Willem alles er aan doet om Henk ten Cate te bekritiseren, ok, maar dat mensen die onzin nog overnemen verbaast mij.
pi_41821150
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:56 schreef koningdavid het volgende:

Ten derde: Als Ajax Rosenberg wil verkopen, wie blijven er dan over voor de spits?
Harry was nr5 dus dan hou je er nog 3 over
pi_41821167
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:52 schreef devv05 het volgende:

[..]

Hij scoort anders wel Agh, het was niet best nee maar dat gold voor nog wel meer spelers vanavond.

Mauro staat er zondag naast denk ik:
quote:

Ten Cate: 'Spelers hebben verzaakt'
Donderdag 14 september, door SV, Amsterdam, 23.03u GMT+01.00, RTL

Henk ten Cate liet na afloop tegenover de camera's van RTL weten dat hij niet tevreden was over de inzet van sommige spelers. Zo verzaakte met name Rosales opzichtig.

Ten Cate wisselde de Argentijn dan ook voor rust. 'Hij luisterde niet naar mij en dan valt er nog een goal uit ook. Dan is het basta', aldus Ten Cate, die niet tevreden was.

'Je moet zo'n wedstrijd met 0-7 a 0-8 winnen en geen goals tegenkrijgen. Er komen toch 250 fans uit Amsterdam op dit duel af', zei hij kritisch naar zijn ploeg toe.
Waar Henk die 250 man zag weet ik niet maargoed
pi_41821418
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:58 schreef Jasza het volgende:

[..]

Hij scoort anders wel Agh, het was niet best nee maar dat gold voor nog wel meer spelers vanavond.
Nette goal inderdaad, maar verder geen enkele dreiging in tegenstelling tot bijvoorbeeld Babel en zelfs Rosales is gevaarlijker ondanks dat ie kut speelde. Hij komt gewoon tekort, hoezeer ik hem het ook gun...
quote:
Mauro staat er zondag naast denk ik:
Terecht, de 1-1 was zijn schuld.
quote:
Waar Henk die 250 man zag weet ik niet maargoed
Waren er kleine 200 geloof ik. Ach, boeie.
pi_41821458
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Daar snap ik dus niks van he?

Willem van Hanegem (die duidelijk een hekel heeft aan Ten Cate) beweerde ook al dat Ten Cate niet meende dat hij Babel rust gunde maar dat hij Rosenberg in de etalage wilde zetten.

Dat lijkt me zo'n onzin.

Ten eerste: Waarom zit je iemand pas in de etalage NET na de deadline? Waarom zat hij net VOOR de deadline op de tribune, als ze hem zo graag wilden verkopen?

Ten tweede: Waarom zit je iemand in de etalage in een nietszeggende wedstrijd tegen een Noorse subtopper? Geen hond (buiten Nederland en Noorwegen) let daar op

Dat Willem alles er aan doet om Henk ten Cate te bekritiseren, ok, maar dat mensen die onzin nog overnemen verbaast mij.
Jemig, wat veel vragen ineens.

Waarom je iemand in de etalage zet NET na de deadline? Omdat dit de echt eerste tegenstander was van niveautje Eerste Divisie, je wilt toch dat wanneer je iemand in de etalage zet dattie een beetje een indruk achterlaat anders koopt geen hond zo'n speler.

Waarom ze hem niet in de etalage zetten (dus opstellen) VOOR de deadline? Waarschijnlijk omdat Henk de wedstrijden VOOR de deadline te belangrijk vond, en hij geen vertrouwen had dat Rosenberg in die wedsrijden kon brengen wat nodig was.

Wie er overblijven voor de spitspositie als Rosenberg weg zou moeten? KJH, Babel en Poepon. Meer dan voldoende.

En dat De Kromme een hekel heeft aan Ten Cate is nieuw voor mij eigenlijk.
pi_41821548
Tegen Kopenhagen viel Rosenberg gewoon in, dan wil je hem niet kwijt want dan mag hij namelijk niet meer europees spelen bij een andere club. Dat deden ze met Charisteas bijvoorbeeld wel.
pi_41821596
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:08 schreef Jasza het volgende:
Tegen Kopenhagen viel Rosenberg gewoon in, dan wil je hem niet kwijt want dan mag hij namelijk niet meer europees spelen bij een andere club. Dat deden ze met Charisteas bijvoorbeeld wel.
dan kan hij wel UEFA Cup spelen hoor.
pi_41821621
nee toch?
pi_41821624
En dan heb je nog Manucharyan. Kan ook als spits spelen.
pi_41821660
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:10 schreef Nashje het volgende:
En dan heb je nog Manucharyan. Kan ook als spits spelen.
Rosenberg staat nog echt wel boven Manucharyan hoor, laat Manu maar eerst een tijd fit blijven en is goed gaan spelen want overtuigd heeft hij me dus niet Nog een blessure en ik zeg, verkopen die hap
pi_41821679
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:11 schreef Jasza het volgende:

[..]

Rosenberg staat nog echt wel boven Manucharyan hoor, laat Manu maar eerst een tijd fit blijven en is goed gaan spelen want overtuigd heeft hij me dus niet Nog een blessure en ik zeg, verkopen die hap
Ik heb meer vertrouwen in Manu dan in Rosenberg.
pi_41821701
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:12 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nou ik niet
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:14:17 #68
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41821742
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:06 schreef Radegast het volgende:
Wie er overblijven voor de spitspositie als Rosenberg weg zou moeten? KJH, Babel en Poepon. Meer dan voldoende.

Kom op he, dat meen je toch niet serieus? Dat Babel het nu leuk doet vanaf links wil niet zeggen dat hij gelijk een goede vervanger is voor KJH. Ja, ik vind Rosenberg dat meer. Hij scoort vandaag gewoon, dat is prima. Hij speelt niet best, maar wie wel? KJH stond 2 keer goed en scoorde 2 keer, maar was voor de rest ook onzichtbaar.

Al dat gezeur op Rosenberg *. Hadden we hem maar verkocht dit, hij kan echt niks dat, zet hem lekker in de etalage zus, waarom Charisteas wel en Rosenberg niet zo. Kom op, die jongen heeft nu 1 partij mogen spelen na 3 maanden. Hij raakt weinig ballen, maar eentje jast 'ie gewoon het net in. Je moet nu echt niet van 'm gaan verwachten dat hij in deze belabberde klotewedstrijd ineens het team op sleeptouw neemt.

* Reactie in het algemeen, niet op jouw post in het bijzonder
pi_41821775
quote:

[..]

Gebaseerd op die 10 blessurevrije minuten?
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:15:49 #70
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41821781
quote:

[..]

Gebaseerd op lucht, Manucharyan heeft behalve een voorzet nog helemaal niks laten zien. Maarja, go with the flow met alle Rosenberg-afkrakers zou ik zeggen.
pi_41821802
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:15 schreef twi het volgende:

[..]

Gebaseerd op lucht, Manucharyan heeft behalve een voorzet nog helemaal niks laten zien. Maarja, go with the flow met alle Rosenberg-afkrakers zou ik zeggen.
Idd, Rosenberg zijn cijfers waren vorig seizoen gewoon goed en zijn nu op zijn speeltijd gebaseerd ook niet slecht.
pi_41821806
Babel! . En Mitea! Dat zijn mijn keuzes op links.
pi_41821811
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:11 schreef Jasza het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Rosenberg onder Manu staat hoor. Manu is al een hele tijd fit hoor . En hoe kan hij je overtuigen als ie de kans niet krijgt .
pi_41821813
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Kun je voorstellen. In 10 minuten overtuigt Manu meer dan Rosenberg in 1,5 seizoen... Toen ie net kwam had ik vertrouwen in die jongen en nog steeds gun ik hem het allerbeste bij Ajax, maar tot nu toe werkt het gewoon niet en ik zie het ook niet echt meer goedkomen. Maarja, als spits achter KJH en als ie verder genoegen neemt met een 2e positie dan zie ik het probleem niet echt.
pi_41821845
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

In die 10 minuten heeft ie wel laten zien wat ie kan, en die jongen is nog maar 18. Tering, wat gaat hij goed worden.
pi_41821858
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:15 schreef twi het volgende:

[..]

Tuurlijk, iemand met een zelfde mening is meteen een meeloper. (nee dat zeg je niet letterlijk maar daar komt het wel op neer)

Ik denk gewoon dat Manu een hele goede kan worden. Net als Babel en Mitea overigens.
pi_41821872
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:17 schreef devv05 het volgende:

[..]

Kun je voorstellen. In 10 minuten overtuigt Manu meer dan Rosenberg in 1,5 seizoen... Toen ie net kwam had ik vertrouwen in die jongen en nog steeds gun ik hem het allerbeste bij Ajax, maar tot nu toe werkt het gewoon niet en ik zie het ook niet echt meer goedkomen. Maarja, als spits achter KJH en als ie verder genoegen neemt met een 2e positie dan zie ik het probleem niet echt.
Je wil zeggen dat Rosenberg in die paar maanden vanaf december geen goede indruk maakte?

Owusu had toen tegen Japan ook leuke acties, nou dat is ook een schijtspeler. Met die armenier moet je het nog maar afwachten, ik heb weinig vertrouwen in hem maargoed
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:19:44 #78
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41821896
quote:

[..]

12 goals scoren in een eerste seizoen (alleen competitie) is gewoon prima. En dat gehype van Manucharyan en Mitea komt m'n neus inmiddels echt uit. Dat ventje zal echt talent hebben hoor, maar mensen die hem inmiddels liever op 9 zien dan Rosenberg die kunnen beter gaan sjoelen.
pi_41821935
quote:

[..]

Je kan echt niet ontkennen dat Rosenberg na de komst van Huntelaar gewoon een goed half seizoen heeft gedraaid op linksbuiten. Goede acties, vertrouwen, goals en zelfs voorzetten met links. Hij is absoluut geen type om de laatste 20min in te vallen en even de wedstrijd om te gooien, maar om te zeggen dat ie nog helemaal niets heeft laten zien Hou op zeg.

Spelers als Rosenberg, Babel en Rosales zijn mensen die je vertrouwen nodig hebben en dan gaan presteren. Je ziet het nu aan Babel en Rosales, voetballen stuk gemakkelijker, vrijer en met meer vertrouwen. Dan gaat alles beter. Rosenberg heeft dat vertrouwen nog niet, voelt de druk en gaat daar dan niet beter van voetballen omdat hij te graag wil. Daarom is het nou zo mooi dat ie gescoord heeft. Het is een zeer bruikbare speler die behoorlijk uit de voeten kan, zeker op linksbuiten.
pi_41821957
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:19 schreef twi het volgende:

[..]

12 goals scoren in een eerste seizoen (alleen competitie) is gewoon prima. En dat gehype van Manucharyan en Mitea komt m'n neus inmiddels echt uit. Dat ventje zal echt talent hebben hoor, maar mensen die hem inmiddels liever op 9 zien dan Rosenberg die kunnen beter gaan sjoelen.
MITEAAAAAAAAA WHOHOOOOOO
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:23:03 #81
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41821989
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:18 schreef devv05 het volgende:

[..]

Tuurlijk, iemand met een zelfde mening is meteen een meeloper. (nee dat zeg je niet letterlijk maar daar komt het wel op neer)

Ik denk gewoon dat Manu een hele goede kan worden. Net als Babel en Mitea overigens.
Het valt me alleen heel erg op dat Rosenberg sinds het verkopen van Charisteas echt tot op het bot afgekraakt lijkt te worden. En dat is volledig onterecht, aangezien hij gewoon een goed seizoen heeft gedraaid afgelopen seizoen. Het is geen KJH, maar dat is niemand in de Nederlandse competitie.
pi_41822021
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

MITEAAAAAAAAA WHOHOOOOOO
Hopelijk geeft hij wat betere voorzetten met Klaas in de spits
pi_41822026
Manucharyan de nieuwe Maradonna!
Houd van een lijntje.
pi_41822033
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je kan echt niet ontkennen dat Rosenberg na de komst van Huntelaar gewoon een goed half seizoen heeft gedraaid op linksbuiten. Goede acties, vertrouwen, goals en zelfs voorzetten met links. Hij is absoluut geen type om de laatste 20min in te vallen en even de wedstrijd om te gooien, maar om te zeggen dat ie nog helemaal niets heeft laten zien Hou op zeg.
Hij deed het goed qua assists maar als spits niet echt. Hij is zeker nuttig als back-up hoor, maar ik vind 'm als basisspits gewoon tekort komen. Althans, hij heeft me niet kunnen overtuigen.
quote:
Spelers als Rosenberg, Babel en Rosales zijn mensen die je vertrouwen nodig hebben en dan gaan presteren. Je ziet het nu aan Babel en Rosales, voetballen stuk gemakkelijker, vrijer en met meer vertrouwen. Dan gaat alles beter. Rosenberg heeft dat vertrouwen nog niet, voelt de druk en gaat daar dan niet beter van voetballen omdat hij te graag wil. Daarom is het nou zo mooi dat ie gescoord heeft. Het is een zeer bruikbare speler die behoorlijk uit de voeten kan, zeker op linksbuiten.
Vertrouwen is voor elke speler belangrijk. Rosales is ook een leuk discussiepunt overigens. Ik vind 'm nog vrij wisselvallig en te weinig de achterlijn halen/zn man passeren.
pi_41822077
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Manucharyan de nieuwe Maradonna!
met 1 n
pi_41822079
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Manucharyan de nieuwe Maradona!
Verdorie, zit ie aan de shit?
pi_41822085
Rosales moet het gewoon van ze momenten hebben, de ene keer geeft hij prachtige voorzetten en maakt hij goede acties en de andere keer raakt hij geen pepernoot zoals vandaag bijv. Hij is idd te wisselvallig, daar zal hij toch wel wat aan moeten doen.
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:28:09 #88
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41822149
Rosales speelt redelijk, niet meer dan dat. Babel heeft een opleving a la die van vorig seizoen, maar heeft ook periodes waarin 'ie geen pepernoot raakt. KJH is geen discussiepunt, ook al raakt 'ie geen pepernoot. Dus samen met die twee moet Rosenberg wat mij betreft uitmaken wie er in de basis staat. Dan kunnen Manucharyan en Mitea beiden langzaam lekker laten zien of ze ook basis-materiaal zouden kunnen worden. Een trucje en een voorzetje is leuk, maar vooralsnog hebben deze 3 gasten (4 dus eigenlijk) gewoon laten zien dat het om hen moet gaan wat betreft een basisplek. Kan je Perez niet als linksbuiten, maar gewoon als concurrent van Sneijder op 10 beschouwen.
pi_41822175
Met Babel is het idd ook nog maar afwachten, vorig jaar begon hij ook zo goed en daarna ging het bergafwaarts.

Al heb ik wel het gevoel dat hij sinds ten Cate eris zich wel beter op zijn gemak voelt.
pi_41822188
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:26 schreef Radegast het volgende:

[..]

Verdorie, zit ie aan de shit? [afbeelding]

Dat moge duidelijk zijn
Houd van een lijntje.
pi_41822239
Als Babel invalt is ie veel gevaarlijker dan als ie een hele wedstrijd speelt.
pi_41822318
Niet helemaal mee eens. Hij stond zondag in de basis en heeft een prima wedstrijd gespeeld.

Ik denk dat dit zijn seizoen gaat worden.
pi_41822395
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:33 schreef devv05 het volgende:
Niet helemaal mee eens. Hij stond zondag in de basis en heeft een prima wedstrijd gespeeld.

wat hij zegt.
pi_41822404
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:33 schreef devv05 het volgende:

Idd, tegen RKC speelde hij ook goed als basisspeler
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:37:12 #95
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41822444
Elke linie is er wat mij betreft trouwens maar 1 vaste speler. Stam, Gabri en Huntelaar. De rest mag wat mij betreft aan de vorm van de dag liggen. Gabri maakt een ongelofelijk goede indruk op me, en Sneijder lijkt nog te wisselvallig.

Wesley, laat Roger nou eens een keertje een vrije trap nemen!
pi_41822500
Sneijder hoort toch wel in de basis zeg, is tot nu toe 1 van de beste van Ajax dit seizoen. Zijn spelhervattingen worden trouwens ook steeds beter.
pi_41822528
Sneijder en Vermaelen zijn ook zekerheidjes inderdaad.
Houd van een lijntje.
pi_41822608
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Sneijder en Vermaelen zijn ook zekerheidjes inderdaad.
Eens.
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:44:51 #99
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41822626
Sneijder vind ik zeker geen zekerheidje. Zoals hij nu speelt is het prima en speelt hij gewoon, maar hij heeft periodes waarbij hij gewoon niet goed speelt.

Nu gaat het bijvoorbeeld goed, en had 'ie 2 goeie afstandsschoten en wat goaltjes, maar schiet 'ie alles uit de 2e lijn, ook al heeft 'ie een afspeelmogelijkheid. En z'n spelhervattingen vandaag waren aardig, maar vooral z'n corners zijn eigenlijk meer bij regel gewoon een drama, veel te laag bij de 1e paal.

Het zou Sneijder sieren om een keer zulke spelhervattingen af te staan aan andere spelers. Zeker als het een wedstrijdje niet lukt. In zo'n geval heb ik eigenlijk het gevoel alsof 'ie dat niet doet omdat hij voor zichzelf wat wil bewijzen. Maar na 2 slechte voortzettingen mag wat mij betreft wel doorgegaan worden naar nummer 2 op de lijst.

Vermaelen is al wat zekerder, maar wat mij betreft goed uitwisselbaar met Heitinga.
pi_41822666
quote:
Sneijder in beeld bij Barcelona

In een artikel in het Spaanse sportblad "Marca" verteld voorzitter van FC Barcelona Joan Laporta zeer gecharmeerd te zijn van Wesley Sneijder.

"Sneijder is een speler met heel veel mogelijkheden, hij is tweebenig, heeft een geweldig schot en een prachtige vrije trap. Ook kan hij op veel posities gezet worden vanwege zijn tweebenigheid", zegt Laporta.

"Frank (Rijkaard) heeft me wel eens eerder op gewezen dat dat kleine mannetje een grote zou worden, klinkt grappig maar Frank heeft toch gelijk", aldus Laporta.

"We zullen hem nog blijven volgen tot aan de winterstop dan kunnen we zien hoe hij zich ontwikkeld, als het ons bevalt dan gaan we eens met Ajax om de tafel zitten", nogmaals Laporta.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')