Nou, ik wil toch wel iets Turks spreken volgend jaar als ik naar Gelibolu ( Gallipoli ) ga.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe mee, gaan we turks leren van emel
Ik zou zeggen meld je aanquote:Op donderdag 14 september 2006 10:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, ik wil toch wel iets Turks spreken volgend jaar als ik naar Gelibolu ( Gallipoli ) ga.
Verder is user Burakius Turks
*vanmiddag even turkse brood halen gaat.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:15 schreef yvonne het volgende:
Ik ga eerst m'n verse Turkse brood eten met honing/jam-achtig iets, jummie!
En het ruikt zo lekker in die winkel, en ze zijn zo aardig, en ze hebben alle tijd voor je, en wijzen je lekkere dingen aan, en de meisjes die je helpen zijn zo geduldig, en, en , en, en, en.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
*vanmiddag even turkse brood halen gaat.![]()
Grappig, dat zeggen Canadezen en Australiers nu ook altijd over de Hollanders die daar al generaties zittenquote:Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef slaapkamermug het volgende:
Altijd grappig om te zien hoe 3e generatie allochtonen nog helemaal gefocused zijn op hun afkomst!
Doe eens een vertaling erbij voor de hollandertjes?quote:
En het is goedkoop, goede idee, als we gaan meeten bij een Turkse bakkerijquote:Op donderdag 14 september 2006 10:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
En het ruikt zo lekker in die winkel, en ze zijn zo aardig, en ze hebben alle tijd voor je, en wijzen je lekkere dingen aan, en de meisjes die je helpen zijn zo geduldig, en, en , en, en, en.
![]()
Ik hoef het niet eens meer te vertalenquote:Op donderdag 14 september 2006 11:02 schreef yvonne het volgende:
Doe eens een vertaling erbij voor de hollandertjes?
Dit is iets als goedemorgen gok ik?
Goodmorning Folks.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doe eens een vertaling erbij voor de hollandertjes?
Dit is iets als goedemorgen gok ik?
te laatquote:Op donderdag 14 september 2006 11:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik hoef het niet eens meer te vertalen
Het betekent: goedemorgen volk
Welke elementen/invloeden zitten er in de Turkse taal?quote:Op donderdag 14 september 2006 11:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik hoef het niet eens meer te vertalen
Het betekent: goedemorgen volk
Arabisch/Perzischquote:Op donderdag 14 september 2006 11:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welke elementen/invloeden zitten er in de Turkse taal?
Ik ben vrij taalgevoelig en leer vrij makkelijk de meeste europese talen omdat ze meestal herkenbare factoren hebben, iets gezamelijks.
Maar hoe ik ook puzzel, ik zie niets herkenbaars.
Ja, bij die van ons zit ook een grote supermarkt aan vastquote:Op donderdag 14 september 2006 11:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En het is goedkoop, goede idee, als we gaan meeten bij een Turkse bakkerij![]()
Ja, en daar ben ik toch een stuk slechter inquote:
Ja redelijk, maar andersom ook. Veel Turks/Arabische woorden zitten ook in het latijns, denk bijvoorbeeld aan Yoghurt en Alcoholquote:Op donderdag 14 september 2006 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en daar ben ik toch een stuk slechter in![]()
Maar ik neem aan dat er ook Griekse taal invloeden inzitten?
Ik trakteerquote:Op donderdag 14 september 2006 11:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, bij die van ons zit ook een grote supermarkt aan vast![]()
En een beetje Frans.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:13 schreef Triggershot het volgende:
Arabisch/Perzisch
Turkse Yoghurtquote:Op donderdag 14 september 2006 11:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja redelijk, maar andersom ook. Veel Turks/Arabische woorden zitten ook in het latijns, denk bijvoorbeeld aan Yoghurt en Alcohol
Turkse Pizza met veul Knofleauk saus.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Turkse Yoghurt![]()
Ik kan alleen nog maar aan lekker eten denken
Klopt! Hongaars is echt een vreemde eend in de bijt.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En een beetje Frans.
Tja, Turks is een taal op zich, net als Hongaars. Dat lijkt amper op een andere Europese taal.
Jij had heimwee naar TR toen je weer in NL aankwam?quote:Op donderdag 14 september 2006 11:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Turkse Yoghurt![]()
Ik kan alleen nog maar aan lekker eten denken
Ja, enorm, Brechtje zei toen we in de auto zaten van Schiphol naar huis, wat is het hier klein!quote:Op donderdag 14 september 2006 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij had heimwee naar TR toen je weer in NL aankwam?
Hehe, volgende trip wordt dus ook weer TR?quote:Op donderdag 14 september 2006 11:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, enorm, Brechtje zei toen we in de auto zaten van Schiphol naar huis, wat is het hier klein!
En ze zeurt me de oren van het hoofd om weer te gaan
Absoluut!quote:Op donderdag 14 september 2006 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hehe, volgende trip wordt dus ook weer TR?
Hehehe, relaxt man. Toch nog 100% op een onorthodoxe methodequote:
Fotoboeken geven ook altijd al veel informatie prijs hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hehehe, relaxt man. Toch nog 100% op een onorthodoxe methode![]()
Shit man, daar gaat mijn cover. Avatar enz... aangepast
misschien moet je wat aan je postgeschiedenis doenquote:Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hehehe, relaxt man. Toch nog 100% op een onorthodoxe methode![]()
Shit man, daar gaat mijn cover. Avatar enz... aangepast
Hehe true.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fotoboeken geven ook altijd al veel informatie prijs hoor
Dat gaat in oktober 2007 gebeuren.quote:
Ja, ga die mensen ook nog eens helpenquote:Op donderdag 14 september 2006 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
misschien moet je wat aan je postgeschiedenis doen
Ik ben in Canakkale geweest deze zomer. Naar het standbeeld en de massagraven... was zeer indrukwekkend. Zeker ook bij de Franse en Engelse begraafplaatsen.quote:
Bodrum/Gumbet, geen resort (quote:Op donderdag 14 september 2006 12:27 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hehe true.
OT:
Maar waar ben jij geweest in Turkije...
Mams moet even naar Frisia.com?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat gaat in oktober 2007 gebeuren.
Nee, ze wil in de herfstvakantie en het liefst ook nog in de wintervakantie
waar staat het monument voor? Onafhankelijkheid of herdenking voor doden?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:29 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik ben in Canakkale geweest deze zomer. Naar het standbeeld en de massagraven... was zeer indrukwekkend. Zeker ook bij de Franse en Engelse begraafplaatsen.
Mooie teksten ook van Ataturk zijn toespraak.
[afbeelding]
Oooooooooooooooooooh, heb je meer foto's?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:29 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik ben in Canakkale geweest deze zomer. Naar het standbeeld en de massagraven... was zeer indrukwekkend. Zeker ook bij de Franse en Engelse begraafplaatsen.
Mooie teksten ook van Ataturk zijn toespraak.
[afbeelding]
Ja, ik kom er ook al zoveel jaar, maar er valt nog zoveel te zien. Ik ga absoluut niet naar het zuiden toe (Alanya/Antalya). Meestal aan de westkust. Volgende plaatsen die ik wil gaan bezoeken zijn Istanbul en het noorden van Turkije (Cappadocië).quote:Op donderdag 14 september 2006 12:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bodrum/Gumbet, geen resort () maar een heeeel klein hotelletje boven op een berg met aan beide kanten zee.
Heel veel met die busjes in de weer geweest, uitstappen en een busje met andere locatie nemen, zo zie je enorm veel, veel gewandeld en eigenlijk maar 2 dagen aan zee gelegen, geen tijd voor joh, er is zoveel te zien!
Het was m;n eerste kennismaking met Turkije en die is enorm goed bevallen, ik ben verslaafd en wil terug
quote:Op donderdag 14 september 2006 11:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Turkse Pizza met veul Knofleauk saus.
Het hotel had goede maaltijden!quote:Op donderdag 14 september 2006 12:36 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ja, ik kom er ook al zoveel jaar, maar er valt nog zoveel te zien. Ik ga absoluut niet naar het zuiden toe (Alanya/Antalya). Meestal aan de westkust. Volgende plaatsen die ik wil gaan bezoeken zijn Istanbul en het noorden van Turkije (Cappadocië).
Kreeg je gewoon eten in het hotel of ben je gewoon zelf gaan zoeken naar eetgelegenheden..
Voornamelijk ter herinnering van alle gevallen slachtoffers...quote:Op donderdag 14 september 2006 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waar staat het monument voor? Onafhankelijkheid of herdenking voor doden?
Telt half Turks ook mee?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef IHVK het volgende:
Nederlanders met Turkse afkomst dus
Vraag ik me dus af:
Wat ik weet:
Ik,
Devrim,
muhammed_ali,
Kirmizi,
cikolata
Emel
verder?
Cikolata is ook halfquote:Op donderdag 14 september 2006 13:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Telt half Turks ook mee?![]()
Vroom en nobelquote:Op donderdag 14 september 2006 12:55 schreef stukovich het volgende:
[..]
Voornamelijk ter herinnering van alle gevallen slachtoffers...
Van wat ik ervan begrepen heb, was er een enorm wederzijds respect en nu nog.quote:
Hiero.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef IHVK het volgende:
Nederlanders met Turkse afkomst dus
Vraag ik me dus af:
Wat ik weet:
Ik,
Devrim,
muhammed_ali,
Kirmizi,
cikolata
Emel
verder?
Mja, Turkije heeft dan ook nooit echt haatgevoelens gehad jegens Europa na de oorlog, Turkije voerde zelfs een koers om bevriend te raken met westerse staten. Omdat het "modernisering" zou voortbrengen, sommigen vinden het ongepast en anderen juist, maar zolang politiek niet bemoeit met buitenlandse vrienden en het volk vredelievend blijft is er geen probleem tochquote:Op donderdag 14 september 2006 13:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van wat ik ervan begrepen heb, was er een enorm wederzijds respect en nu nog.
Als Australiers de wereldreis maken om daar heen te gaan, ondervinden ze niets anders dan warmte en genegenheid.
quote:Op donderdag 14 september 2006 13:49 schreef Mei_stiertje het volgende:
en telt kwart turks ook mee?![]()
heel lolligquote:Op donderdag 14 september 2006 14:00 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik denk t wel. Jij lijkt in ieder geval meer Turks dan ik.
![]()
![]()
Burak?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:12 schreef Burakius het volgende:
ikke ikke!
ja das mijn naamquote:
Hahahahahaha grappig zeg!quote:Op donderdag 14 september 2006 15:15 schreef Henk-B het volgende:
Teveel!
wow huahuahuhahuaaquote:
een sporadisch lachje die ik niet meer kon inhouden en kwijt moest aan een mede-Turk?quote:
dank jequote:Op donderdag 14 september 2006 14:16 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Niet huil, mooie meid jij bent!![]()
![]()
heey ga je nou naar gelibolu door mijn post of?quote:Op donderdag 14 september 2006 10:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, ik wil toch wel iets Turks spreken volgend jaar als ik naar Gelibolu ( Gallipoli ) ga.
Verder is user Burakius Turks
Super!quote:Op donderdag 14 september 2006 15:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
een sporadisch lachje die ik niet meer kon inhouden en kwijt moest aan een mede-Turk?
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben wereldburger, en vind Turkije mooi, mag ik ook meedoen?
Nee, dat kan helaas niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 18:52 schreef tonks het volgende:
Kunnen jullie allemaal stoppen met sites hacken.
Nee hoor, ik wil er al jaren heen, ben enorm in WO1 geinteresseerd, en door jouw foto's heb ik inderdaad de knoop doorgehaktquote:Op donderdag 14 september 2006 16:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
heey ga je nou naar gelibolu door mijn post of?hahha vet : .. ik had em trouwens nog geupdate
Er zijn er nog veel meer hoor, maar ze hebben zich nog niet gemeld, ik voorzie een reeksquote:
Weet je wat erg is?Ik zou erheen gaan dit jaar, maar het is op het laatste moment gecanceld.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil er al jaren heen, ben enorm in WO1 geinteresseerd, en door jouw foto's heb ik inderdaad de knoop doorgehakt
Ik heb je post ook hier neergezet en het word erg gewaardeerd:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=6404
1-0quote:Op donderdag 14 september 2006 18:57 schreef IHVK het volgende:
Ennuh, Kayserispor gaat vandaag winnen tegen AZ, mark my words!
Het liefste gaan we naar Istanbul, en dan met de busquote:Op donderdag 14 september 2006 20:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Weet je wat erg is?Ik zou erheen gaan dit jaar, maar het is op het laatste moment gecanceld.
Lijkt me toch wel heel interessant.
Duizend, van Istanbul naar Gallipoli?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het liefste gaan we naar Istanbul, en dan met de busJaja, 1000 km, I know
Ik een Turkse moeder en een Turkse vader. Dus helemaal Turks.quote:Maar goed,
jullie zijn allemaal Turks?
Of een Hollandse moeder of vader?
Oh! M'n reispartner heeft me 1000 km wijsgemaakt!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Duizend, van Istanbul naar Gallipoli?
Nee joh.![]()
[..]
Ik een Turkse moeder en een Turkse vader. Dus helemaal Turks.
Mijn moeder was 4 toen ze naar NL kwam en mijn vader 18.
Dus van mijn moeder heb ik wel een NL opvoeding gekregen.
Ik vind de Hollandse pot niet te vretenquote:Op donderdag 14 september 2006 20:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh! M'n reispartner heeft me 1000 km wijsgemaakt!
Hoeveel dan?
Maar eten jullie bv ook Hollands thuis?
Het is iets rond de 300 dacht ik.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh! M'n reispartner heeft me 1000 km wijsgemaakt!
Hoeveel dan?
Jewel.quote:Maar eten jullie bv ook Hollands thuis?
quote:Op donderdag 14 september 2006 20:20 schreef 20YearsOfSnow het volgende:
... elke week spagetti of nasi. ...
Wanouweer, de winter komt eraan, hollandse kosttijd!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:20 schreef 20YearsOfSnow het volgende:
Gatverdamme, Y, doe niet zo fortuynistisch. Wat is nou in godsnaam "hollands eten"? Elke gezonde Nederlander eet elke week spagetti of nasi. De boerenkooltijden zijn ver achter ons!
Ik vind stamppot er zo naar uitzien. Net dikke kots waar even de staafmixer op is gezet.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wanouweer, de winter komt eraan, hollandse kosttijd!
Jij bent ook Turks?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind de Hollandse pot niet te vreten. Indonesisch wordt hier daarentegen veel gegeten.
Whehe, je lijkt iteejer wel, die zegt hetzelfdequote:Op donderdag 14 september 2006 20:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind stamppot er zo naar uitzien. Net dikke kots waar even de staafmixer op is gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |