abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41767731

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds een klein jaar een eigen Podcast.

Think Secret

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.
Httpmail-plugin - Hotmail of msn account op Mail.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
Calmer than you are
pi_41767749
Wat een Fipo!

Calmer than you are
pi_41767752
Zodra ik weer geld heb moet ik maar een keer een nieuwe iPod kopen, mijn 2 jaar oude grijze Mini houdt het niet meer zo lang vol op zn accu.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 13:13:27 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41767781
Sexy hoor.... de 24"
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41767784
Wow, lekker groot.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:15:09 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41767818
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een Fipo!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nogmaals: ik wil ook.

Dat ie nu geleverd kan worden, wil dat zeggen dat de Apple winkels er ook al een zullen hebben? Of zijn die normaal wat trager?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 13:15:40 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41767837
Stoer!
pi_41767892
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:13 schreef skiczukie het volgende:
Wow, lekker groot.
Als ik zo'n ding wil hebben heb ik een groter huis nodig.
For great justice!
pi_41767902
Of 3
pi_41767969
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nogmaals: ik wil ook.

Dat ie nu geleverd kan worden, wil dat zeggen dat de Apple winkels er ook al een zullen hebben? Of zijn die normaal wat trager?
Vorige week gebeld naar wat winkels en die verwachten hem pas volgende week. Toen ik zei dat ie op 4-5 dagen verzendklaar stond in de store meldden ze dat ie dan nog niet binnen is maar pas verzonden wordt.
Niet echt waar dus.
Calmer than you are
pi_41768044
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een Fipo!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is mega, en veel groter dan ik had verwacht! Ik vond de 20"in het begin al groot!!!
pi_41768048
*kuch* Dit moet toch deel 80 wezen ?
pi_41768100
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:23 schreef ijsmeis het volgende:
*kuch* Dit moet toch deel 80 wezen ?
Klopt!
pi_41768116
Dat beslist walter wel hij heeft de grootste mac!
  woensdag 13 september 2006 @ 13:27:27 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41768174
Idd, TT gefixed.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:27:46 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41768187
Maar dat was je vast al van plan .
pi_41768261
Walter, laat jij je iMac zo staan? En zit je er dan niet te dicht op?
pi_41768376
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:30 schreef tonks het volgende:
Walter, laat jij je iMac zo staan? En zit je er dan niet te dicht op?
Nee, de 20" is al gedegradeerd naar de grond. Ik zit er ongeveer 24" vandaan; als ie valt ligt ie bijna op schoot.

En echt: de helderheid is heel erg goed. Blijft verbazen.
Calmer than you are
pi_41768569
Hoe moet ik ook alweer FrontRow afstandsbediening connecten met de iMac..?
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 13:43:04 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41768633
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoe moet ik ook alweer FrontRow afstandsbediening connecten met de iMac..?
Hoezo connecten, het is toch gewoon IR? Richt op het oogje, klik op menu, en Front Row verschijnt. Of zeg ik nu iets heel doms?

Oh, en zoals ik laatst ontdekt heb moet je dus eigenlijk dubbel zo ver weg gaan zitten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41768658
Ja precies maar hij moet eerst wel weten dat die remote van die iMac hoort. Hij moet toch eerst gepaird worden..?
Calmer than you are
pi_41768684
Past google niet op je mega scherm ofzo?!
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302545
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2006 @ 13:45:12 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 13:45:13 #24
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41768688
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoezo connecten, het is toch gewoon IR? Richt op het oogje, klik op menu, en Front Row verschijnt. Of zeg ik nu iets heel doms?

Oh, en zoals ik laatst ontdekt heb moet je dus eigenlijk dubbel zo ver weg gaan zitten
Met verschillende macs weten ze niet welke AB bij welke Mac hoort.

Er is op de site van apple wel een ding te vinden. Iets met een knopje lang ingedrukt houden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41768764
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
Past google niet op je mega scherm ofzo?!
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302545

Nu nog ff .dmg maken van mijn recover-dvds. Wat een heerlijk apparaat
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 13:59:37 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41769083
Heeft iemand anders hier eigenlijk ook last van?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41769579
Ziet er gaaf uit hoor die 24"
  woensdag 13 september 2006 @ 14:15:56 #28
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_41769595
Hallo iedereen!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 13 september 2006 @ 14:19:44 #29
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_41769745
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_41769814
Menu en -> lang indrukken.
pi_41769847
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef skiczukie het volgende:
Menu en -> lang indrukken.
Of niet. :
pi_41769888
Toch wel.
pi_41769987
Goed...gaat voorspoedig hier. Nu 90 Gb MP3 overpompen....
Calmer than you are
pi_41770233
Ik probeer nu al bijna een jaar te printen via mijn windows computer maar het lukt gewoon niet
Ik heb op mijn Windows computer de printer geshared. Op mijn Apple vind ie hem ook. Dan connect ik en lijkt alles goed te gaan. De printertaak komt zelfs op mijn Windows computer maar dan staat er dit:

Iets met extern downlever document dus en drukt ie niets af

Ik kan echt niet vinden wat ik fout doe
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2006 @ 14:38:37 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41770293
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:36 schreef Remzz het volgende:
Ik probeer nu al bijna een jaar te printen via mijn windows computer maar het lukt gewoon niet
Ik heb op mijn Windows computer de printer geshared. Op mijn Apple vind ie hem ook. Dan connect ik en lijkt alles goed te gaan. De printertaak komt zelfs op mijn Windows computer maar dan staat er dit:
[afbeelding]
Iets met extern downlever document dus en drukt ie niets af

Ik kan echt niet vinden wat ik fout doe
Heb je op de apple wel de printerdriver geinstalleerd?
En wat gebruik je? LDAP printing? En dan gewoon IP Van de windows machine?
pi_41770310
Ik dacht dat de 24" al bij de Apple centers te koop was? Kreeg vorige week iig een foldertje van het Apple center Den Haag en daar stond ie al in... en dan kreeg je er nog een iPod bij ook geloof ik... Lijkt mij een actie die zeker de moeite waard is!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_41770382
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je op de apple wel de printerdriver geinstalleerd?
En wat gebruik je? LDAP printing? En dan gewoon IP Van de windows machine?
Eehm dat laatste weet ik niet, je kunt kiezen tussen standaardkiezer of IP printer. Ik doe altijd standaardkiezer en dan kun je in het netwerk zoeken naar printers dacht ik.

Printer driver is als het goed is geinstalleerd.
pi_41770405
Ik vraag mij af of i-spy onderhand al een 24" iMac heeft, 8GB iPod nano en een 80GB iPod heeft.
Ik post om het posten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2006 @ 14:52:45 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41770653
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:42 schreef Remzz het volgende:

[..]

Eehm dat laatste weet ik niet, je kunt kiezen tussen standaardkiezer of IP printer. Ik doe altijd standaardkiezer en dan kun je in het netwerk zoeken naar printers dacht ik.

Printer driver is als het goed is geinstalleerd.
En je hebt gewoon voor 'printer toevoegen' gekozen in de apple?
pi_41770778
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En je hebt gewoon voor 'printer toevoegen' gekozen in de apple?
Systeemvoorkeuren -> Afdrukken en faxen -> Afdrukken, en dan op het plusje van toevoegen, toen onderaan 'meer printers' geselecteerd en daar kun je in het netwerk zoeken. Toen vond ie hem en heb ik die geselecteerd.
Dus toch iets anders dan ik hierboven schreef
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2006 @ 15:12:25 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41771168
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:57 schreef Remzz het volgende:

[..]

Systeemvoorkeuren -> Afdrukken en faxen -> Afdrukken, en dan op het plusje van toevoegen, toen onderaan 'meer printers' geselecteerd en daar kun je in het netwerk zoeken. Toen vond ie hem en heb ik die geselecteerd.
Dus toch iets anders dan ik hierboven schreef
En die driver voor die printer heb je onder macOSX ook geinstalleerd staan?
pi_41771635
Woei 24"

tvp
  woensdag 13 september 2006 @ 15:33:36 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41771702
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:39 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik dacht dat de 24" al bij de Apple centers te koop was? Kreeg vorige week iig een foldertje van het Apple center Den Haag en daar stond ie al in... en dan kreeg je er nog een iPod bij ook geloof ik... Lijkt mij een actie die zeker de moeite waard is!
Bij HTR stond hij in ieder geval nog niet. Het kon nog ongeveer twee weken duren, was de eerste zin van de verkoper. Meteen daarna zij hij dat hij al een bericht had dat ze bij de distributeur lagen en voor hetzelfde geld nu op de vrachtwagen gezet werden. "Dus dan kunnen ze er morgen ook al zijn?" vroeg ik. "Euh ja, dat zou goed kunnen ja." Wat is dat toch met Apple verkopers in winkels?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41771734
Gewoon online bestellen; werkt perfect
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 15:36:56 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41771794
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon online bestellen; werkt perfect
Dat sowieso, maar ik wil hem eerst eens in het echt zien. Zit ik er niet te dicht op, is ie niet te groot voor mijn bureau, kan ik rationeel gezien net zo goed een 20" kopen, dat soort dingen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41771958
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik wil hem eerst eens in het echt zien. Zit ik er niet te dicht op, is ie niet te groot voor mijn bureau, kan ik rationeel gezien net zo goed een 20" kopen, dat soort dingen.
Als je in de buurt van Breda woont kun je langskomen. Ik kan je ook foto's of filmpje opsturen..?
Calmer than you are
pi_41772084
TVP.

Mijn bestelling staat nog op wordt beoordeeld

Betalen jullie met CC of ook met de bank ? Als je met de bank betaalt , hoelang duurde het ongeveer ?
pi_41772115
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:46 schreef JoMo0 het volgende:
TVP.

Mijn bestelling staat nog op wordt beoordeeld

Betalen jullie met CC of ook met de bank ? Als je met de bank betaalt , hoelang duurde het ongeveer ?
Een dag. Rabobank.
  woensdag 13 september 2006 @ 15:49:33 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41772149
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Als je in de buurt van Breda woont kun je langskomen. Ik kan je ook foto's of filmpje opsturen..?
Breda is nog wel redelijk te doen, maar Arnhem is dichterbij Maar ik zal er eens over nadenken, en kijken of ik tijd heb. Foto's en filmpjes zal ik minder aan hebben omdat het vooral over het 'gevoel' gaat zeg maar. Maar toch bedankt voor je aanbod
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 15:49:44 #50
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41772152
Walter... merk je nou veel verschil tussen een Core Duo en een Core 2 duo?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41772153
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:48 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Een dag. Rabobank.
Dus van Rabo naar Rabo 1 dag ..

Ik heb postbank
pi_41772432
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:49 schreef Xilantof het volgende:
Walter... merk je nou veel verschil tussen een Core Duo en een Core 2 duo?
Bij een aantal programma's viel het me wel op (Aperture, iPhoto, Pages) maar ik heb niet echt iets getest. Ben vooral bezig de boel van de ene iMac naar de andere overpompen.
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 16:08:46 #53
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41772763
En een nieuw topic... hey trouwens ff een vraag.. op mijn windows bak zat ik vaak (eigenlijk alleen maar) naar streams te luisteren via www.nederland.fm.. maar dat blijkt dus niet te werken op mijn MacBookje... iemand een idee hoe je 538 / SlamFM op een andere manier kunt beluisteren?
Heb al gekeken om 538 te zoeken via iTunes, maar ik kon niks vinden.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:18:50 #54
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41773038
Hoi.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:20:13 #55
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41773083
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef appelsientje het volgende:
En een nieuw topic... hey trouwens ff een vraag.. op mijn windows bak zat ik vaak (eigenlijk alleen maar) naar streams te luisteren via www.nederland.fm.. maar dat blijkt dus niet te werken op mijn MacBookje... iemand een idee hoe je 538 / SlamFM op een andere manier kunt beluisteren?
Flip4mac, Realplayer en flash installeren. Daarmee dek je ze allemaal wel af. Ik doe niet aan webradio, maar ik probeerde 538 op nederland.fm en die deed het perfect.

Er is zelfs een widget voor geloof ik.
Ik ga naar huis.
pi_41773091
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef appelsientje het volgende:
Ik luister nu even 538 via die pagina in Safari (heb flip4mac geinstalleerd staan)
Slam FM geeft in de quicktimeplugin een foutcode.

Ik heb een zendertje of 15 geprobeerd nu en die doen het verder wel allemaal.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:25:51 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41773258
Er is wel een widget inderdaad. Ook SlamFM werkt bij mij.
Alleen 3FM eigenlijk niet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41773287
Ik begrijp overigens geen reet van hoe ik mijn externe scherm als hoofdscherm kan gebruiken op de volwaardige resolutie, en de PB dicht kan klappen.

Kan iemand mij enlighten?
Ik post om het posten.
pi_41773320
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Furious het volgende:
Ik begrijp overigens geen reet van hoe ik mijn externe scherm als hoofdscherm kan gebruiken op de volwaardige resolutie, en de PB dicht kan klappen.

Moet je volgens mij USB-toetsenbord aansluiten op je PB; dan springt ie als het goed is aan.

Althans, dat werkte bij mij altijd.
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 16:31:00 #60
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41773431
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:20 schreef Hugster het volgende:

[..]

Ik luister nu even 538 via die pagina in Safari (heb flip4mac geinstalleerd staan)
Slam FM geeft in de quicktimeplugin een foutcode.

Ik heb een zendertje of 15 geprobeerd nu en die doen het verder wel allemaal.
Vaag, vaag... want natuurlijk heb ik flip4mac geinstalleerd
En als ik op 538 klik... dan gebeurd er niks... krijg wel iets van een error code 2048 (ik praat nu ff over nederland.fm) Qmusic doet die wel...
pi_41773435
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Moet je volgens mij USB-toetsenbord aansluiten op je PB; dan springt ie als het goed is aan.

Althans, dat werkte bij mij altijd.
Muis is ook goed.
pi_41773449
quote:

Aansluiten, vooral ook je adapter, anders werkt hij niet.

Dan gewoon ff op je muis klikken en ff bewegen, dan wordt je PB wakker en je scherm ook.
pi_41773464
quote:

Ik krijg trouwens ook maar een resolutie van 1280 x ..
pi_41773476
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Vaag, vaag... want natuurlijk heb ik flip4mac geinstalleerd
En als ik op 538 klik... dan gebeurd er niks... krijg wel iets van een error code 2048 (ik praat nu ff over nederland.fm) Qmusic doet die wel...
Die foutcode krijg ik nou juist bij SlamFM
Vreeeemd.
pi_41773528
Hmm, ik ga het even proberen. Maar als ik 'mirror' display doe kan-ie dus niet hoger dan 1024, en als het scherm dicht is kan ik dus niet bij de menu's.
Ik post om het posten.
pi_41773604
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
Hmm, ik ga het even proberen. Maar als ik 'mirror' display doe kan-ie dus niet hoger dan 1024, en als het scherm dicht is kan ik dus niet bij de menu's.
Waarom zou je dat willen eigenlijk
pi_41773673
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Hugster het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen eigenlijk
Om op een groter scherm te kunnen werken natuurlijk.
pi_41773689
quote:
1024, dat bedoelde ik. Ik kan ook niet hoger. Vaag.
pi_41773736
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef skiczukie het volgende:

[..]

1024, dat bedoelde ik. Ik kan ook niet hoger. Vaag.
Oh ik dacht dat het de scherm resolutie was van het basissysteem zeg maar, en omdat bij jouw dat 1280 is op je MacBook, dacht ik dat dat 1024 zou zijn omdat ik een 12" PB heb.

Missertje van Apple, nouja, dan maar een extra 12" scherm erbij voor eh......youtube ofzo.
Ik post om het posten.
pi_41773738
dan moet je toch zo'n screenspanninghack downloaden ofzo
  woensdag 13 september 2006 @ 16:42:30 #71
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41773786
quote:
Misschien een goed idee om dan 'mirror display' uit te zetten.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:42:53 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41773793
quote:
Dat is logisch, tenminste, als je andere display 1024 is. Om 'clamshell mode' te gebruiken moet je je adapter erin steken, je beeldscherm aansluiten, en ofwel een usb keyboard/muis aansluiten, ofwel een bluetooth setje gebruiken. In dat geval werkt het prima met een andere resolutie.

De beste optie is:
1) Dichtklappen, het ding slaapt
2) Scherm, toetsenbord en muis aansluiten
3) Stroomkabel aansluiten, je PB wordt wakker, herkent automatisch het externe beeldscherm en zet hem al even automatisch op de juiste resolutie.

Als dit niet werkt kun je voor de zekerheid eerst even alle kabels eruit halen vóór stap 1.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41773902
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:38 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Om op een groter scherm te kunnen werken natuurlijk.
je beeldschermen mirroren bedoel ik natuurlijk, d'oh.
pi_41773972
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef Hugster het volgende:

[..]

je beeldschermen mirroren bedoel ik natuurlijk, d'oh.
Om je MacBook dicht te kunnen klappen.
pi_41774039
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:49 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Bullshit, dat hoeft daar echt niet voor aan te staan. Er is op dat moment maar 1 scherm actief en dat is je externe scherm. Er valt dus niets te spiegelen aangezien je macje het scherm automatisch herkend, hem primary scherm maakt en hem het beeld aanbied in zijn native resolutie.

Mac

Dit is met Windows dus een gehark met FN toetsjes en extra eigenschappenvenstertjes van videokaart drivers
  woensdag 13 september 2006 @ 16:51:39 #76
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41774042
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:49 schreef skiczukie het volgende:
Zo werkt 't dus niet.
Ik ga naar huis.
pi_41774071
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Misschien een goed idee om dan 'mirror display' uit te zetten.
Dan heb ik geen menu's omdat-ie op het originele scherm blijven staan, toch? Ik ben echt een externe monitor noob.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is logisch, tenminste, als je andere display 1024 is. Om 'clamshell mode' te gebruiken moet je je adapter erin steken, je beeldscherm aansluiten, en ofwel een usb keyboard/muis aansluiten, ofwel een bluetooth setje gebruiken. In dat geval werkt het prima met een andere resolutie.

De beste optie is:
1) Dichtklappen, het ding slaapt
2) Scherm, toetsenbord en muis aansluiten
3) Stroomkabel aansluiten, je PB wordt wakker, herkent automatisch het externe beeldscherm en zet hem al even automatisch op de juiste resolutie.

Als dit niet werkt kun je voor de zekerheid eerst even alle kabels eruit halen vóór stap 1.
Ik ga het proberen, dank!
Ik post om het posten.
pi_41774122
He verdomt, dat werkt gewoon.

Dank!
Ik post om het posten.
pi_41774129
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:52 schreef Furious het volgende:

[..]

Dan heb ik geen menu's omdat-ie op het originele scherm blijven staan, toch? Ik ben echt een externe monitor noob.
[..]

Ik ga het proberen, dank!
Ik zie je edit al, jij ranzige noob

Je kan in het tabje arrangement de witte menubalk heen en weer schuiven tussen alle aangesloten schermen om aan te geven wat de primary display is.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:54:23 #80
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41774137
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:32 schreef Hugster het volgende:

[..]

Die foutcode krijg ik nou juist bij SlamFM
Vreeeemd.
En ik klik er nog een paar keer op en opeens doet die het
pi_41774187
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:54 schreef appelsientje het volgende:

[..]

En ik klik er nog een paar keer op en opeens doet die het
Windows streaming media servers
pi_41774216
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:54 schreef Hugster het volgende:

[..]

Ik zie je edit al, jij ranzige noob

Je kan in het tabje arrangement de witte menubalk heen en weer schuiven tussen alle aangesloten schermen om aan te geven wat de primary display is.
. Waarom is dat OSX te simpel dat je het over het hoofd ziet, ik wil gewoon een complex menu waarin duidelijk staat MENU BALK LINKS/RECHTS.
Ik post om het posten.
pi_41774276
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef Furious het volgende:
ik wil gewoon een complex menu waarin duidelijk staat MENU BALK LINKS/RECHTS.
Even ter informatie, bovengenoemd voorbeeld vind ik niet complex.
Ik post om het posten.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:59:06 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41774326
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:53 schreef Furious het volgende:
He verdomt, dat werkt gewoon.

Dank!
Ik werk 5 vand e zeven dagen zo, het had me ERG verbaasd als het niet zou werken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 16:59:07 #85
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41774329
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:55 schreef Hugster het volgende:

[..]

Windows streaming media servers
Nee hij doet het toch niet....
Kunnen ze dan niks goed doen die lui ?
pi_41774795
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:51 schreef Hugster het volgende:

[..]

Bullshit, dat hoeft daar echt niet voor aan te staan. Er is op dat moment maar 1 scherm actief en dat is je externe scherm. Er valt dus niets te spiegelen aangezien je macje het scherm automatisch herkend, hem primary scherm maakt en hem het beeld aanbied in zijn native resolutie.

Mac

Dit is met Windows dus een gehark met FN toetsjes en extra eigenschappenvenstertjes van videokaart drivers
Sorrie, ik ben ook maar een Mac-noob.
pi_41774883
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Sorrie, ik ben ook maar een Mac-noob.
.

Ik ben nu al 2 jaar in het bezit van een Mac, en heb nog nooit een externe monitor erop aangesloten. Het zijn van die dingen die je pas tegenkomt als je ze nodig hebt, in mijn geval na 2 jaar pas.
Ik post om het posten.
pi_41774956
Jammer trouwes dat je de remote niet ergens aan je macbook kan klikken zoals bij een iMac. Ik raak hem vast nog een keer kwijt.
pi_41775588
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nee, de 20" is al gedegradeerd naar de grond. Ik zit er ongeveer 24" vandaan; als ie valt ligt ie bijna op schoot.
Als back-up Mac?

En bij deze ook een kleine tvp.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:07:20 #90
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41776436
Ik kreeg X11 niet van mijn installatieCD's afgehaald. Wat nu?
  woensdag 13 september 2006 @ 18:09:55 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41776503
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/x11formacosx.html

Misschien werkt dat, of had je dit al geprobeerd?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41776599
Een van onze reguliere posters weet hoe overige taalbestanden van een OSX installatie weggehaald kunnen worden. Hulp bitte....

En eventueel ook tips voor het verwijderen van printerdrivers..?
Calmer than you are
pi_41777172
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een van onze reguliere posters weet hoe overige taalbestanden van een OSX installatie weggehaald kunnen worden. Hulp bitte....

En eventueel ook tips voor het verwijderen van printerdrivers..?
monlingu ofzo heet dat programma
  woensdag 13 september 2006 @ 18:37:31 #94
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41777301
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef De_Hertog het volgende:

Hoe heet dat programma ook weer dat je bepaalde .exe applicaties kan draaien op je Mac ?
Nee niet Parallels, maar het was een ander programma... je kon dat 30 dagen gebruiken en daarna niet meer... iemand enig idee ?
pi_41777404
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef tonks het volgende:

[..]

monlingu ofzo heet dat programma
monolanguage toch?
  woensdag 13 september 2006 @ 18:41:23 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41777422
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hoe heet dat programma ook weer dat je bepaalde .exe applicaties kan draaien op je Mac ?
Nee niet Parallels, maar het was een ander programma... je kon dat 30 dagen gebruiken en daarna niet meer... iemand enig idee ?
Waarom quote je mij daarvoor?

Anyway, bedoel je http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ ?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 18:46:31 #97
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41777563
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Waarom quote je mij daarvoor?

Anyway, bedoel je http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ ?
Omdat jij het antwoord weet op mijn vraag...
dank
  woensdag 13 september 2006 @ 18:52:23 #98
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41777749
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:46 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Omdat jij het antwoord weet op mijn vraag...
dank
Blijkbaar, maar hoe wist jij dat?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 19:14:41 #99
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41778557
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef De_Hertog het volgende:

Toen ik begon met installen dacht ik van niet, maar nu weet ik weer van wel:

[ Bericht 14% gewijzigd door Sander op 07-02-2011 11:13:53 ]
pi_41778719
Je kan ook gewoon Microsoft Office installeren natuurlijk in plaats van een paar dagen ergeren aan X11.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:19:51 #101
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41778774
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:18 schreef Hugster het volgende:
Je kan ook gewoon Microsoft Office installeren natuurlijk in plaats van een paar dagen ergeren aan X11.
Heb ik ook. En niet die domme trial. Maar dan nog.
pi_41778949
NeoOffice Slarioux, NeoOffice. Alhoewel de site het op dit moment niet doet.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:29:49 #103
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41781275
is het niet weer eens tijd om een mooi OP plaatje te maken? met een beetje de nieuwe producten?
OOЯ
  woensdag 13 september 2006 @ 20:37:19 #104
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41781524
Ik hoor er nu officieel bij. Ik heb een iPod nano (oude versie, nieuwe met mini looks vind ik niet )
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 13 september 2006 @ 20:38:11 #105
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41781548
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Tomasso het volgende:
Ik hoor er nu officieel bij. Ik heb een iPod nano (oude versie, nieuwe met mini looks vind ik niet )
heb jij geen mac?
OOЯ
  woensdag 13 september 2006 @ 20:39:33 #106
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41781592
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:29 schreef oor het volgende:
is het niet weer eens tijd om een mooi OP plaatje te maken? met een beetje de nieuwe producten?
We houden je niet tegen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 20:41:53 #107
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41781671
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:52 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Blijkbaar, maar hoe wist jij dat?
Nou ik zag je antwoord en toen schoot opeens die vraag dus door mijn hoofd en vandaar die quote
Maar mijn dank is groot ff kijken of het programma een beetje werkt!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:42:19 #108
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41781677
Zolang die belachelijke i-spy-teksten dan ook maar vertrekken.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:45:15 #109
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41781791
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:38 schreef oor het volgende:

[..]

heb jij geen mac?
Al bijna een jaar, een iBook . Maar ik had nog geen iPod
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  woensdag 13 september 2006 @ 20:45:29 #110
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41781801
Misschien ook wat nieuwe links naar nieuwe programma's! (sommige werken niet meer )

Trouwens Slarioux die echo put die is je applicatie balk staat, wat voor een programma is dat?
  woensdag 13 september 2006 @ 20:48:10 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41781907
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef appelsientje het volgende:
Misschien ook wat nieuwe links naar nieuwe programma's! (sommige werken niet meer )

Trouwens Slarioux die echo put die is je applicatie balk staat, wat voor een programma is dat?
Imagewell, verplicht voor elke mac-gebruiker met eigen webruimte.

Ik zie dat je BluePhoneElite nog niet hebt geinstalleerd, Slarioux. Daar maak ik uit op dat je nog geen bluetooth-telefoon hebt?
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 20:57:55 #112
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41782242
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:29 schreef oor het volgende:
Leef je uit
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 september 2006 @ 21:02:55 #113
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41782434
ik zal wel ff kijken zo.
OOЯ
  woensdag 13 september 2006 @ 21:03:12 #114
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41782444
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:48 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zie dat je BluePhoneElite nog niet hebt geinstalleerd, Slarioux. Daar maak ik uit op dat je nog geen bluetooth-telefoon hebt?
Nog niet? Nooit niet . Wtf moet ik met zo'n ding?
pi_41782475
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Zo heel hip de hele dag met zo'n bluetoothding op je kop rondlopen!
  woensdag 13 september 2006 @ 21:12:13 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41782791
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Duidelijk een reactie van iemand die nog nooit met BluePhoneElite heeft gewerkt
  woensdag 13 september 2006 @ 21:19:42 #117
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41783136
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:48 schreef XL het volgende:

[..]

Imagewell, verplicht voor elke mac-gebruiker met eigen webruimte.

Dat heb ik ... dus maar ff kijken :p
pi_41783207
Ik probeer trouwens mijn Dock zo leeg mogelijk te houden en zo veel mogelijk via QuickSilver en Spotlight te doen, gaat ook net zo snel trouwens.
For great justice!
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 21:25:36 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41783250
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:23 schreef Q. het volgende:
Ik probeer trouwens mijn Dock zo leeg mogelijk te houden en zo veel mogelijk via QuickSilver en Spotlight te doen, gaat ook net zo snel trouwens.
Hoeveel dingen heb jij in je Dock staan nu dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 september 2006 @ 21:28:42 #120
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41783376
nu we het toch over bluetooth hebben. wat kost een beetje usb bluetooth stick voor de mac? en welke merken zijn er voor de mac
OOЯ
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2006 @ 21:37:14 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41783713
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:28 schreef oor het volgende:
nu we het toch over bluetooth hebben. wat kost een beetje usb bluetooth stick voor de mac? en welke merken zijn er voor de mac
Ik weet dat 'wij' in onze BT2.0 sticks dezelfde chipset gebruiken als apple. Die worden dus ook zonder problemen geinstalleerd.

Maar.... ik heb ongeveer 10 verschillende BT adapters geprobeerd.... en ze worden ALLEMAAL zonder problemen geinstalleerd. Maar ja, er zijn ook maar een stuk of 4 a 5 BT chipsets.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:38:51 #122
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41783757
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:25 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde als Q. Toch heb ik 16 programma's in mijn dock staan. Daarvan zijn er, overigens, 15 actief. De 16e is System Preferences
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 21:40:02 #123
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41783807
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet dat 'wij' in onze BT2.0 sticks dezelfde chipset gebruiken als apple. Die worden dus ook zonder problemen geinstalleerd.

Maar.... ik heb ongeveer 10 verschillende BT adapters geprobeerd.... en ze worden ALLEMAAL zonder problemen geinstalleerd. Maar ja, er zijn ook maar een stuk of 4 a 5 BT chipsets.
dat is mooi. bedankt voor de informatie
OOЯ
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 21:40:31 #124
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41783831
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:28 schreef oor het volgende:
In de apple store staat er ook ééntje in...
Maar er moeten er vast wel meer zijn
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41783987
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:25 schreef Xilantof het volgende:

[..]

8.
For great justice!
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 21:45:27 #126
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41784029
Whehe, vandaag op het symposium zo'n Apple/Mac evangelist tegengekomen. Gasten kunnen donders goeie presentaties geven...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 13 september 2006 @ 21:49:48 #127
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_41784166
Ik ben aan t overwegen een iMac te kopen. Een Mini vind ik te duur aangezien ik ook een scherm moet hebben (en je bij een beetje redelijke configuratie dan al 1,5x een iMac hebt betaald). En een powermac is een beetje overkill. Ook een laptop is niet echt een optie, heb er nu een, en hij is me niet alleen te langzaam, maar ook nogeens is de accu na 1,5 jaar helemaal door (lees: na 15minuten ben ik al mijn werk kwijt). Daarbij heb ik niet echt een reden om een laptop te gebruiken (op andere locaties dan thuis heb ik ook de beschikking over andere systemen).
Wanneer ik een mac koop zal dit dus mijn eerste echte ervaring met OsX zijn. Wat ik vooral doe met mijn systeem is:
- muziek luisteren
- papers schrijven
- excel/acces gebruik
- spss en mogelijk matlab gebruik
- internet
- af en toe image bewerking

Ik weet het, dit zijn niet de meeste zware applicaties. Maar wat ik nu ervaar is dat wanneer ik meerdere dingen tegelijk doe, het allemaal niet meer zo vlot gaat.

Ik wil dus vlot meerdere applicaties tegelijk kunnen runnen (ik zit te denken om bootcamp te gebruiken voor iets als matlab of SPSS en de aanschaf van office for mac), en wat misschien nog wel belangrijker is: ik wil het liefst applicaties NAAST elkaar op een scherm hebben. Natuurlijk weet ik dat dat kan, maar ik wil er ook fantsoenlijk mee kunnen werken. Dus niet het gezeik dat wanneer ik een pdf je lees tijdens het tikken van een paper, dat ik een vergrootglas nodig heb om het ene document te lezen en het andere te tikken.
Nu neig ik ernaar om de 20" iMac aanteschaffen (de basisconfiguratie), maar zeker vanwege het laatste punt vraag ik mij af of ik niet beter een 24" kan aanschaffen. Dit scheelt echter voor mij als student zijnde een hoop geld.

Kan iemand mij een mooi adviesje geven, en dan kijk ik vooral Walter_Sobchak aan.
(aanschaf geschiet uiteraard incl. de gratis printer en de iPod die ik "weggeef")
The greatest things in life cost nothing
  woensdag 13 september 2006 @ 21:50:45 #128
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41784204
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whehe, vandaag op het symposium zo'n Apple/Mac evangelist tegengekomen. Gasten kunnen donders goeie presentaties geven...
Keynote is dan ook een erg fijn programma. En voor mij één van de redenen om een PowerBook te kopen, toen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41784445
Ik kan geen nummers meer op me iPod zetten met iTunes 7, ik sleep de nummers, hij zegt dat ie ze kopieert, maar ze komen er niet bij
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 21:58:29 #130
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41784467
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Keynote is dan ook een erg fijn programma. En voor mij één van de redenen om een PowerBook te kopen, toen.
Keynote vind ik idd ook een geweldig programma
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 september 2006 @ 21:59:15 #131
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41784499
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:49 schreef joriszss het volgende:
- muziek luisteren
- papers schrijven
- excel/acces gebruik
- spss en mogelijk matlab gebruik
- internet
- af en toe image bewerking
Acces is er, bij mijn weten, nog niet voor Mac. De rest moet prima gaan. Van SPSS was dacht ik een mac versie, Matlab weet ik niet
quote:
Ik weet het, dit zijn niet de meeste zware applicaties. Maar wat ik nu ervaar is dat wanneer ik meerdere dingen tegelijk doe, het allemaal niet meer zo vlot gaat.
Fotobewerking, afhankelijk van wat je ermee doet, kan nog best zwaar zijn. Let wel: Apple is onlangs overgestapt naar Intel processoren, en Photoshop is nog gemaakt voor de oude processoren. Die zal dus nog niet op volle snelheid draaien. Overigens lijkt het wel 'snel genoeg' te zijn, en afhankelijk van wat je laptop nu is kan het best sneller zijn.
quote:
Ik wil dus vlot meerdere applicaties tegelijk kunnen runnen (ik zit te denken om bootcamp te gebruiken voor iets als matlab of SPSS en de aanschaf van office for mac)
Deze volg ik even niet: bootcamp voor offiice for mac? Hoe dan ook, met bootcamp moet je iedere keer opnieuw opstarten, als je één windows-programma gebruikt dat grafisch niet te intensief is kun je het beste iets als Parallels gebruiken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 september 2006 @ 22:03:50 #132
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41784643
Hello iPeople!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 13 september 2006 @ 22:29:27 #133
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41785584

Gaar i know
OOЯ
pi_41785697
Zo...taalbestanden verwijderd en jullie raden het al: vastlopers!

Op naar de clean install!
Calmer than you are
  woensdag 13 september 2006 @ 22:32:23 #135
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41785712
Ellen Feiss
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 22:35:29 #136
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41785834
Waarom staat er "wie dit leest kan goed zien" op die MBP?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 22:40:57 #137
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41786082
Hey trouwens, ik was van plan om als ik in Amerika ben om dat iChat te proberen om een soort van goedkope communicatie te houden met een aantal vrienden hier thuis in Nederland. Om die videofunctionaliteit te gebruiken moet ik een dan persé een .mac account registreren? of werkt het ook met AIM/ICQ en JABBER(/gmail-account)?
pi_41786116
Ik heb een AIM-account; werkt perfect, ook met andere acconts.
Calmer than you are
pi_41786148
Oeh, de nieuwe beta van Skype voor OS X ondersteunt ook video. Tof.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 22:43:53 #140
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41786197
Oi, nieuwe unzip-tool.

http://wakaba.c3.cx/s/apps/unarchiver.html

Ziet er tof uit.
Ik ga naar huis.
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 22:44:05 #141
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41786208
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:42 schreef Q. het volgende:
Oeh, de nieuwe beta van Skype voor OS X ondersteunt ook video. Tof.
Ook net getest met een vriend van me, werkt goed.. alleen de beeldkwaliteit is volgens mij minder dan via iChat.
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 22:45:56 #142
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41786280
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:43 schreef nietzman het volgende:
Oi, nieuwe unzip-tool.

Ziet er tof uit.
Anders wordt er in de nieuwe OP ook even de nieuwe aan te raden tools opgenomen?
Ik moet toch nog wat doen als ik in de States ben
pi_41786458
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:44 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ook net getest met een vriend van me, werkt goed.. alleen de beeldkwaliteit is volgens mij minder dan via iChat.
Met het verschil dat er wel mensen zijn die Skype gebruiken en geen mensen die iChat gebruiken.
For great justice!
pi_41786514
quote:
Oi, nieuwe unzip-tool.

Ziet er tof uit.
Nice! Meteen geinstalleerd.
For great justice!
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 22:53:33 #145
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41786537
Skype heb ik al tijden geleden geprobeerd dacht dat ie hier wel bekend was
Werkt idd prima. En de webcam is tof dan!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 22:53:34 #146
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41786540
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Met het verschil dat er wel mensen zijn die Skype gebruiken en geen mensen die iChat gebruiken.
Maar iChat is dan weer voor toffe mensen met een Mac..
pi_41786579
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef Xilantof het volgende:
Skype heb ik al tijden geleden geprobeerd dacht dat ie hier wel bekend was
Werkt idd prima. En de webcam is tof dan!
Oh, ik las het vandaag pas op Webwereld, had wel een oudere versie maar die ondersteunde nog geen webcam.
For great justice!
pi_41786964
Iets aan die crackhoer stoort mij enorm, dat ongeinterreseerde kutuiterlijk van haar, met die suffe kutkop met duffe ogen. (Ellen Feis dus)

Sorry, ik liet mij even gaan.
Ik post om het posten.
  Redactie Games woensdag 13 september 2006 @ 23:08:41 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41787147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:04 schreef Furious het volgende:
Iets aan die crackhoer stoort mij enorm, dat ongeinterreseerde kutuiterlijk van haar, met die suffe kutkop met duffe ogen. (Ellen Feis dus)

Sorry, ik liet mij even gaan.
Sorry, maar ik heb na het lezen van je post nog geen enkel idee over welke kuthoer je het hebt..

Referenties willen we zien...
pi_41787546
Zo...clean install en alles overgezet in 40 minuten
Calmer than you are
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 23:46:30 #151
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41787689
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Oh, ik las het vandaag pas op Webwereld, had wel een oudere versie maar die ondersteunde nog geen webcam.
ik weet ook niet meer hoe ik er aankwam... maar ik heb hem al een aantal weken.

Werkt prima verder, die beta...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41788274
quote:
Gebruik dan Myriad
pi_41792656
Myriad Pro
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 08:57:39 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41792774
quote:
Oi, nieuwe unzip-tool.

Ziet er tof uit.
Misschien een idee om leuke app's dierekt in de OP te zetten op de wiki

en waarom niet gewoon zoiets in de OP
pi_41792853
Er zijn weer wat nieuwe iPhone bewijzen!
quote:
“Some of the games in your iTunes library were not copied to the mobile phone [name] because you are not authorized to play them on this computer” and “iTunes cannot sync photos to the mobile phone [name] because your iPhoto Library needs updating. Open iPhoto to update your iPhoto Library”.
Staat in de source
pi_41792867
Waarom zetten we geen GD apple newsticker in de OP? zo'n soort balk als bovenin het forum
  donderdag 14 september 2006 @ 09:03:05 #157
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41792870
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:02 schreef tonks het volgende:
Er zijn weer wat nieuwe iPhone bewijzen!
[..]

Staat in de source
En het gaat nog verder: http://www.macrumors.com/pages/2006/09/20060913215342.shtml

Geef maar hier
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 14 september 2006 @ 09:09:27 #158
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41792998
Oh, en nogmaals: wie heeft hier ook last van? Misschien even melden in dat topic als je er ook last van hebt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf donderdag 14 september 2006 @ 09:16:37 #159
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41793141
Ik heb altijd zo'n idee als ze het over "betrouwbare bronnen" dat Apple gewoon een persoon heeft die met toestemming anoniem mondjesmaat info naar buiten laat vliegen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41793157

Nee niet mooi
  donderdag 14 september 2006 @ 09:27:54 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41793420
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:16 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb altijd zo'n idee als ze het over "betrouwbare bronnen" dat Apple gewoon een persoon heeft die met toestemming anoniem mondjesmaat info naar buiten laat vliegen
Dat vraag ik me af, zegt 'Asteroid' je iets?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41793444
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:17 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Nee niet mooi
Zwart is idd mooier. De Mini in het grijs was wel mooi trouwens.
For great justice!
pi_41793462
Ik had een blauwe mini en die was seksie! maar dit lijkt net een uitgerekte platgestampte mini
pi_41793481
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:29 schreef tonks het volgende:
Ik had een blauwe mini en die was seksie! maar dit lijkt net een uitgerekte platgestampte mini
Ik zo van mn Mini wat doe je? Ik heb hem toch genanod wheheeh.
For great justice!
  donderdag 14 september 2006 @ 09:59:36 #165
3185 Adelante
To let it go now
pi_41794122
Ik heb vandaag nog even een iPod Nano in het wit besteld, veel sexier dan die nieuwe kleurtjes
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 14 september 2006 @ 10:01:07 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41794155
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:59 schreef Adelante het volgende:
Ik heb vandaag nog even een iPod Nano in het wit besteld, veel sexier dan die nieuwe kleurtjes
Juist, een witte iPod is by far de meest sexy iPod.
pi_41794169
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:01 schreef XL het volgende:

[..]

True!
  donderdag 14 september 2006 @ 10:01:53 #168
3185 Adelante
To let it go now
pi_41794178
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:01 schreef XL het volgende:

kleurt ook beter bij m'n macbook en ds/lite!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_41794206
Normaal heb ik altijd een witte maar ik vind dat grijze touchweel oerlelijk.
pi_41794838
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Misschien een idee om leuke app's dierekt in de OP te zetten op de wiki

en waarom niet gewoon zoiets in de OP
[afbeelding]
deze vind ik mooier.

of natuurlijk deze ? in de TT
pi_41794948
Ik ga in oktober de iPod shuffle kopen

Super gewelding ding, past perfect in mijn wensen en behoeftes
pi_41794958
Boeiend
pi_41794988
Toen jullie elkaar negeerden ging het heel goed
pi_41795067
Een iPod shuffle krijg je bij een pak melk.
pi_41795103
Hoe sluit je die nieuwe shuffle aan op je USB poort?

trouwens die nieuwe nano's zijn vet
pi_41795134
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:42 schreef super-muffin het volgende:
Hoe sluit je die nieuwe shuffle aan op je USB poort?

trouwens die nieuwe nano's zijn vet
Alles, dus data, stroom & geluid, gaat via de koptelefoon aansluiting.

Er zit ook een mini-dock bij:
pi_41795235
Die shuffle is echt de domste iPod ooit
pi_41795476
binnenkort een iMac en een iPod bestellen
pi_41795627
nu nog die link uit je sig halen en ik verwelkom je
pi_41796192
Trouwens Q., zijn niet alle Apple'aars (op 1 na), toffe persoontjes? Denk je niet dat wij zo'n.....
Ik post om het posten.
pi_41796224
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:24 schreef Furious het volgende:
Trouwens Q., zijn niet alle Apple'aars (op 1 na), toffe persoontjes? Denk je niet dat wij zo'n.....
Ik denk dat je "Op 2 na" bedoeld, je vergeet ispy
pi_41796262
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:24 schreef Furious het volgende:
Ik deel die tagjes niet uit.
For great justice!
pi_41796284
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik deel die tagjes niet uit.
Maar die andere persoon is wel omkoopbaar, toch?
Ik post om het posten.
pi_41796288
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik denk dat je "Op 2 na" bedoeld, je vergeet ispy
Hoezo, wie moet die eerste anders zijn dan?
Ik post om het posten.
  FOK!fotograaf donderdag 14 september 2006 @ 11:31:06 #185
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41796360
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:28 schreef Furious het volgende:

[..]

Hoezo, wie moet die eerste anders zijn dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 14 september 2006 @ 11:31:14 #186
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41796363
Er is een fix (op het moment alleen foksilver, de rest volgt) zodat de preview het weer doet in Safari. Die gaat zsm live

En ik weet waarom de titels soms naar beneden komen.. dat komt door de banners van die frontpage filmpjes, die zitten te kloten. Ik ben er mee bezig
  FOK!fotograaf donderdag 14 september 2006 @ 11:31:47 #187
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41796376
Is er ergens op Schiphol trouwens een winkel waar ze Apple spul hebben? (voor de douane wel... moet iemand wegplukken die terug komt van vakantie).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41796418
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:31 schreef Slarioux het volgende:
Er is een fix (op het moment alleen foksilver, de rest volgt) zodat de preview het weer doet in Safari. Die gaat zsm live

En ik weet waarom de titels soms naar beneden komen.. dat komt door de banners van die frontpage filmpjes, die zitten te kloten. Ik ben er mee bezig

Mijn dank is greaut. Komt er overigens ook een optie voor het kiezen van je herkenningskleurtje? Ik vond dat geel van gister best prettig, maar dat groen van vandaag is misschien een beetje te herkenbaar.
Ik post om het posten.
pi_41796449
quote:

Thanks, daar had ik idd wat probleempjes mee (status undefined error).

En wat betreft die titels die door de banners naar beneden gedrukt worden, is dat een excuus om een ad-blocker te gaan gebruiken?
  donderdag 14 september 2006 @ 11:35:57 #190
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41796490
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:33 schreef Furious het volgende:

[..]

Mijn dank is greaut. Komt er overigens ook een optie voor het kiezen van je herkenningskleurtje? Ik vond dat geel van gister best prettig, maar dat groen van vandaag is misschien een beetje te herkenbaar.
Misschien ooit ooit in de verre toekomst. Ik kan met de kleurtjes (gifgroen, kotsoranje) niet iedereen tevreden krijgen en dat was ik dan ook niet van plan ; deze kleur blijft voorlopig.

Daarnaast zijn er nog genoeg andere bugs die opgelost moeten worden.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:36:27 #191
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41796507
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Thanks, daar had ik idd wat probleempjes mee (status undefined error).
Je was niet de enige, hence de fix.
quote:
En wat betreft die titels die door de banners naar beneden gedrukt worden, is dat een excuus om een ad-blocker te gaan gebruiken?
Wat denk je zelf
pi_41796542
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:36 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Je was niet de enige, hence de fix.
[..]

Wat denk je zelf
Ik denk dat het gewoon mag kweks !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 11:38:12 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41796554
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Misschien ooit ooit in de verre toekomst. Ik kan met de kleurtjes (gifgroen, kotsoranje) niet iedereen tevreden krijgen en dat was ik dan ook niet van plan ;
Waarom dan ook van die uitgesproken kleuren?!??
  donderdag 14 september 2006 @ 11:41:26 #194
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_41796669
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Misschien ooit ooit in de verre toekomst. Ik kan met de kleurtjes (gifgroen, kotsoranje) niet iedereen tevreden krijgen en dat was ik dan ook niet van plan ; deze kleur blijft voorlopig.
Ik zat gisteren al even raar te kijken toen ik opeens een blauw kleurtje zag in Safari, terwijl het niet veel eerder in Firefox toch echt geel ofzo was. Niet bepaald iets waarvan je verwacht dat het per browser verschilt, maar je zat dus met de kleurtjes te spelen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_41796801
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zodat het opvalt?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 11:46:34 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41796886
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:44 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Zodat het opvalt?
Alles wat afwijkt van het normale valt op.
Dus 1 tintje donkerder dan de originele kleur is voldoende.

Ik hoop niet dat JIJ ooit userinterface gaat ontwerpen iig
  donderdag 14 september 2006 @ 11:46:55 #197
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41796905
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eigenlijk wat Gex al zegt, zodat het opvalt. Met de opmerking, dat in een platte diareekleurige layout als foksilver, alles opvalt. Ik heb met donkere en lichte tinten zitten spelen maar met deze kleurstelling werkt dat niet... een donkere post springt er nauwelijks uit en dan ziet ie er niet uit. Te lichte kleuren scroll je zo langs of ze maken de layout nog fletser dan hij al is.

De huidige kleur is niet perfect (het blauwe ben ik wel tevreden over) maar ik laat het voorlopig even zo. Vooral om belangrijkere bugs te fixen en tot die tijd te kunnen kijjken hoe mensen reageren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 september 2006 @ 11:51:47 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41797053
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Eigenlijk wat Gex al zegt, zodat het opvalt. Met de opmerking, dat in een platte diareekleurige layout als foksilver, alles opvalt. Ik heb met donkere en lichte tinten zitten spelen maar met deze kleurstelling werkt dat niet... een donkere post springt er nauwelijks uit en dan ziet ie er niet uit. Te lichte kleuren scroll je zo langs of ze maken de layout nog fletser dan hij al is.

De huidige kleur is niet perfect (het blauwe ben ik wel tevreden over) maar ik laat het voorlopig even zo. Vooral om belangrijkere bugs te fixen en tot die tijd te kunnen kijjken hoe mensen reageren.
Onzin, de grijze tint van vlak na de update viel prima op zpoals gezegd valt alles wat afwijkt van normaal op.. IN ieder geval zet ik het weer uit want dit is echt te stupide voor woorden.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:54:14 #199
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41797121
quote:

Dank u zeer

Overigens is het niet alleen de titel die naar beneden komt, maar ook een soort 'link blok' dat er overheen lijkt te komen. Bij mij komt 'een iPod' uit de titel namelijk op de volgende regel te staan, en op de hele verdere regel kan ik niet op PI-opties klikken, terwijl daar geen tekst staat. Alleen op de laatste drie pixels die er net onder liggen zeg maar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41797523
Ik heb een probleem met amsn. Als ik amsn op de achtergrond draai dan verschijnen niet die meldingen wanneer iemand online komt en/of een bericht stuurt. Ik hoor dan alleen een geluidje.

Weet iemand hoe dat te fixen is? Momenteel gebruik ik msn messenger van ms zelf, maar die is zo traag als ik weet niet wat omdat er nog een intel binaries zijn.
pi_41797585
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:07 schreef magnifor het volgende:
Ik heb een probleem met amsn. Als ik amsn op de achtergrond draai dan verschijnen niet die meldingen wanneer iemand online komt en/of een bericht stuurt. Ik hoor dan alleen een geluidje.

Weet iemand hoe dat te fixen is? Momenteel gebruik ik msn messenger van ms zelf, maar die is zo traag als ik weet niet wat omdat er nog een intel binaries zijn.
Werkt aMSN niet via Growl? Dan moet je namelijk eerst een Growl installeren
  donderdag 14 september 2006 @ 12:11:11 #202
12221 Tijn