Nogmaals: ik wil ook.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een Fipo!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik zo'n ding wil hebben heb ik een groter huis nodig.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:13 schreef skiczukie het volgende:
Wow, lekker groot.
Vorige week gebeld naar wat winkels en die verwachten hem pas volgende week. Toen ik zei dat ie op 4-5 dagen verzendklaar stond in de store meldden ze dat ie dan nog niet binnen is maar pas verzonden wordt.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nogmaals: ik wil ook.
Dat ie nu geleverd kan worden, wil dat zeggen dat de Apple winkels er ook al een zullen hebben? Of zijn die normaal wat trager?
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een Fipo!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt!quote:Op woensdag 13 september 2006 13:23 schreef ijsmeis het volgende:
*kuch* Dit moet toch deel 80 wezen?
Nee, de 20" is al gedegradeerd naar de grond. Ik zit er ongeveer 24" vandaan; als ie valt ligt ie bijna op schoot.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:30 schreef tonks het volgende:
Walter, laat jij je iMac zo staan? En zit je er dan niet te dicht op?
Hoezo connecten, het is toch gewoon IR? Richt op het oogje, klik op menu, en Front Row verschijnt. Of zeg ik nu iets heel doms?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoe moet ik ook alweer FrontRow afstandsbediening connecten met de iMac..?![]()
Met verschillende macs weten ze niet welke AB bij welke Mac hoort.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoezo connecten, het is toch gewoon IR? Richt op het oogje, klik op menu, en Front Row verschijnt. Of zeg ik nu iets heel doms?
Oh, en zoals ik laatst ontdekt heb moet je dus eigenlijk dubbel zo ver weg gaan zitten
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
Past google niet op je mega scherm ofzo?!
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302545
Of niet. :quote:Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef skiczukie het volgende:
Menu en -> lang indrukken.
Heb je op de apple wel de printerdriver geinstalleerd?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:36 schreef Remzz het volgende:
Ik probeer nu al bijna een jaar te printen via mijn windows computer maar het lukt gewoon niet
Ik heb op mijn Windows computer de printer geshared. Op mijn Apple vind ie hem ook. Dan connect ik en lijkt alles goed te gaan. De printertaak komt zelfs op mijn Windows computer maar dan staat er dit:
[afbeelding]
Iets met extern downlever document dus en drukt ie niets af
Ik kan echt niet vinden wat ik fout doe
Eehm dat laatste weet ik niet, je kunt kiezen tussen standaardkiezer of IP printer. Ik doe altijd standaardkiezer en dan kun je in het netwerk zoeken naar printers dacht ik.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je op de apple wel de printerdriver geinstalleerd?
En wat gebruik je? LDAP printing? En dan gewoon IP Van de windows machine?
En je hebt gewoon voor 'printer toevoegen' gekozen in de apple?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:42 schreef Remzz het volgende:
[..]
Eehm dat laatste weet ik niet, je kunt kiezen tussen standaardkiezer of IP printer. Ik doe altijd standaardkiezer en dan kun je in het netwerk zoeken naar printers dacht ik.
Printer driver is als het goed is geinstalleerd.
Systeemvoorkeuren -> Afdrukken en faxen -> Afdrukken, en dan op het plusje van toevoegen, toen onderaan 'meer printers' geselecteerd en daar kun je in het netwerk zoeken. Toen vond ie hem en heb ik die geselecteerd.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En je hebt gewoon voor 'printer toevoegen' gekozen in de apple?
En die driver voor die printer heb je onder macOSX ook geinstalleerd staan?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Systeemvoorkeuren -> Afdrukken en faxen -> Afdrukken, en dan op het plusje van toevoegen, toen onderaan 'meer printers' geselecteerd en daar kun je in het netwerk zoeken. Toen vond ie hem en heb ik die geselecteerd.
Dus toch iets anders dan ik hierboven schreef
Bij HTR stond hij in ieder geval nog niet. Het kon nog ongeveer twee weken duren, was de eerste zin van de verkoper. Meteen daarna zij hij dat hij al een bericht had dat ze bij de distributeur lagen en voor hetzelfde geld nu op de vrachtwagen gezet werden. "Dus dan kunnen ze er morgen ook al zijn?" vroeg ik. "Euh ja, dat zou goed kunnen ja." Wat is dat toch met Apple verkopers in winkels?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:39 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik dacht dat de 24" al bij de Apple centers te koop was? Kreeg vorige week iig een foldertje van het Apple center Den Haag en daar stond ie al in... en dan kreeg je er nog een iPod bij ook geloof ik... Lijkt mij een actie die zeker de moeite waard is!
Dat sowieso, maar ik wil hem eerst eens in het echt zien. Zit ik er niet te dicht op, is ie niet te groot voor mijn bureau, kan ik rationeel gezien net zo goed een 20" kopen, dat soort dingen.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon online bestellen; werkt perfect
Als je in de buurt van Breda woont kun je langskomen. Ik kan je ook foto's of filmpje opsturen..?quote:Op woensdag 13 september 2006 15:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar ik wil hem eerst eens in het echt zien. Zit ik er niet te dicht op, is ie niet te groot voor mijn bureau, kan ik rationeel gezien net zo goed een 20" kopen, dat soort dingen.
Een dag. Rabobank.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:46 schreef JoMo0 het volgende:
TVP.
Mijn bestelling staat nog op wordt beoordeeld![]()
Betalen jullie met CC of ook met de bank ? Als je met de bank betaalt , hoelang duurde het ongeveer ?
Breda is nog wel redelijk te doen, maar Arnhem is dichterbijquote:Op woensdag 13 september 2006 15:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Breda woont kun je langskomen. Ik kan je ook foto's of filmpje opsturen..?
Bij een aantal programma's viel het me wel op (Aperture, iPhoto, Pages) maar ik heb niet echt iets getest. Ben vooral bezig de boel van de ene iMac naar de andere overpompen.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:49 schreef Xilantof het volgende:
Walter... merk je nou veel verschil tussen een Core Duo en een Core 2 duo?
Flip4mac, Realplayer en flash installeren. Daarmee dek je ze allemaal wel af. Ik doe niet aan webradio, maar ik probeerde 538 op nederland.fm en die deed het perfect.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef appelsientje het volgende:
En een nieuw topic... hey trouwens ff een vraag.. op mijn windows bak zat ik vaak (eigenlijk alleen maar) naar streams te luisteren via www.nederland.fm.. maar dat blijkt dus niet te werken op mijn MacBookje... iemand een idee hoe je 538 / SlamFM op een andere manier kunt beluisteren?
Heb al gekeken om 538 te zoeken via iTunes, maar ik kon niks vinden.
Ik luister nu even 538 via die pagina in Safari (heb flip4mac geinstalleerd staan)quote:Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef appelsientje het volgende:
En een nieuw topic... hey trouwens ff een vraag.. op mijn windows bak zat ik vaak (eigenlijk alleen maar) naar streams te luisteren via www.nederland.fm.. maar dat blijkt dus niet te werken op mijn MacBookje... iemand een idee hoe je 538 / SlamFM op een andere manier kunt beluisteren?
Heb al gekeken om 538 te zoeken via iTunes, maar ik kon niks vinden.
Moet je volgens mij USB-toetsenbord aansluiten op je PB; dan springt ie als het goed is aan.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Furious het volgende:
Ik begrijp overigens geen reet van hoe ik mijn externe scherm als hoofdscherm kan gebruiken op de volwaardige resolutie, en de PB dicht kan klappen.
Kan iemand mij enlighten?
Vaag, vaag... want natuurlijk heb ik flip4mac geinstalleerdquote:Op woensdag 13 september 2006 16:20 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik luister nu even 538 via die pagina in Safari (heb flip4mac geinstalleerd staan)
Slam FM geeft in de quicktimeplugin een foutcode.
Ik heb een zendertje of 15 geprobeerd nu en die doen het verder wel allemaal.
Muis is ook goed.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Moet je volgens mij USB-toetsenbord aansluiten op je PB; dan springt ie als het goed is aan.
Althans, dat werkte bij mij altijd.
Aansluiten, vooral ook je adapter, anders werkt hij niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Furious het volgende:
Ik begrijp overigens geen reet van hoe ik mijn externe scherm als hoofdscherm kan gebruiken op de volwaardige resolutie, en de PB dicht kan klappen.
Ik krijg trouwens ook maar een resolutie van 1280 x ..quote:Op woensdag 13 september 2006 16:26 schreef Furious het volgende:
Die foutcode krijg ik nou juist bij SlamFMquote:Op woensdag 13 september 2006 16:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Vaag, vaag... want natuurlijk heb ik flip4mac geinstalleerd
En als ik op 538 klik... dan gebeurd er niks... krijg wel iets van een error code 2048 (ik praat nu ff over nederland.fm) Qmusic doet die wel...
Waarom zou je dat willen eigenlijkquote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
Hmm, ik ga het even proberen. Maar als ik 'mirror' display doe kan-ie dus niet hoger dan 1024, en als het scherm dicht is kan ik dus niet bij de menu's.
Om op een groter scherm te kunnen werken natuurlijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Hugster het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen eigenlijk
1024, dat bedoelde ik. Ik kan ook niet hoger. Vaag.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
Hmm, ik ga het even proberen. Maar als ik 'mirror' display doe kan-ie dus niet hoger dan 1024, en als het scherm dicht is kan ik dus niet bij de menu's.
Oh ik dacht dat het de scherm resolutie was van het basissysteem zeg maar, en omdat bij jouw dat 1280 is op je MacBook, dacht ik dat dat 1024 zou zijn omdat ik een 12" PB heb.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:39 schreef skiczukie het volgende:
[..]
1024, dat bedoelde ik. Ik kan ook niet hoger. Vaag.
Misschien een goed idee om dan 'mirror display' uit te zetten.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
Dat is logisch, tenminste, als je andere display 1024 is. Om 'clamshell mode' te gebruiken moet je je adapter erin steken, je beeldscherm aansluiten, en ofwel een usb keyboard/muis aansluiten, ofwel een bluetooth setje gebruiken. In dat geval werkt het prima met een andere resolutie.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
je beeldschermen mirroren bedoel ik natuurlijk, d'oh.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:38 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Om op een groter scherm te kunnen werken natuurlijk.
Om je MacBook dicht te kunnen klappen.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef Hugster het volgende:
[..]
je beeldschermen mirroren bedoel ik natuurlijk, d'oh.
Bullshit, dat hoeft daar echt niet voor aan te staan. Er is op dat moment maar 1 scherm actief en dat is je externe scherm. Er valt dus niets te spiegelen aangezien je macje het scherm automatisch herkend, hem primary scherm maakt en hem het beeld aanbied in zijn native resolutie.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Om je MacBook dicht te kunnen klappen.
Zo werkt 't dus niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:49 schreef skiczukie het volgende:
Om je MacBook dicht te kunnen klappen.
Dan heb ik geen menu's omdat-ie op het originele scherm blijven staan, toch? Ik ben echt een externe monitor noob.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om dan 'mirror display' uit te zetten.
Ik ga het proberen, dank!quote:Op woensdag 13 september 2006 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is logisch, tenminste, als je andere display 1024 is. Om 'clamshell mode' te gebruiken moet je je adapter erin steken, je beeldscherm aansluiten, en ofwel een usb keyboard/muis aansluiten, ofwel een bluetooth setje gebruiken. In dat geval werkt het prima met een andere resolutie.
De beste optie is:
1) Dichtklappen, het ding slaapt
2) Scherm, toetsenbord en muis aansluiten
3) Stroomkabel aansluiten, je PB wordt wakker, herkent automatisch het externe beeldscherm en zet hem al even automatisch op de juiste resolutie.
Als dit niet werkt kun je voor de zekerheid eerst even alle kabels eruit halen vóór stap 1.
Ik zie je edit al, jij ranzige noobquote:Op woensdag 13 september 2006 16:52 schreef Furious het volgende:
[..]
Dan heb ik geen menu's omdat-ie op het originele scherm blijven staan, toch? Ik ben echt een externe monitor noob.
[..]
Ik ga het proberen, dank!
En ik klik er nog een paar keer op en opeens doet die hetquote:Op woensdag 13 september 2006 16:32 schreef Hugster het volgende:
[..]
Die foutcode krijg ik nou juist bij SlamFM
Vreeeemd.
Windows streaming media serversquote:Op woensdag 13 september 2006 16:54 schreef appelsientje het volgende:
[..]
En ik klik er nog een paar keer op en opeens doet die het![]()
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:54 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik zie je edit al, jij ranzige noob
Je kan in het tabje arrangement de witte menubalk heen en weer schuiven tussen alle aangesloten schermen om aan te geven wat de primary display is.
Even ter informatie, bovengenoemd voorbeeld vind ik niet complex.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef Furious het volgende:
ik wil gewoon een complex menu waarin duidelijk staat MENU BALK LINKS/RECHTS.![]()
![]()
Ik werk 5 vand e zeven dagen zo, het had me ERG verbaasd als het niet zou werken.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:53 schreef Furious het volgende:
He verdomt, dat werkt gewoon.![]()
Dank!
Nee hij doet het toch niet....quote:Op woensdag 13 september 2006 16:55 schreef Hugster het volgende:
[..]
Windows streaming media servers![]()
![]()
Sorrie, ik ben ook maar een Mac-noob.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:51 schreef Hugster het volgende:
[..]
Bullshit, dat hoeft daar echt niet voor aan te staan. Er is op dat moment maar 1 scherm actief en dat is je externe scherm. Er valt dus niets te spiegelen aangezien je macje het scherm automatisch herkend, hem primary scherm maakt en hem het beeld aanbied in zijn native resolutie.
Mac
Dit is met Windows dus een gehark met FN toetsjes en extra eigenschappenvenstertjes van videokaart drivers
quote:Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Sorrie, ik ben ook maar een Mac-noob.![]()
Als back-up Mac?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, de 20" is al gedegradeerd naar de grond. Ik zit er ongeveer 24" vandaan; als ie valt ligt ie bijna op schoot.
monlingu ofzo heet dat programmaquote:Op woensdag 13 september 2006 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een van onze reguliere posters weet hoe overige taalbestanden van een OSX installatie weggehaald kunnen worden. Hulp bitte....
En eventueel ook tips voor het verwijderen van printerdrivers..?
Hoe heet dat programma ook weer dat je bepaalde .exe applicaties kan draaien op je Mac ?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/x11formacosx.html
Misschien werkt dat, of had je dit al geprobeerd?
Waarom quote je mij daarvoor?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe heet dat programma ook weer dat je bepaalde .exe applicaties kan draaien op je Mac ?
Nee niet Parallels, maar het was een ander programma... je kon dat 30 dagen gebruiken en daarna niet meer... iemand enig idee ?
Omdat jij het antwoord weet op mijn vraag...quote:Op woensdag 13 september 2006 18:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom quote je mij daarvoor?
Anyway, bedoel je http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ ?
Blijkbaar, maar hoe wist jij dat?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Omdat jij het antwoord weet op mijn vraag...
dank
Toen ik begon met installen dacht ik van niet, maar nu weet ik weer van wel:quote:Op woensdag 13 september 2006 18:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/x11formacosx.html
Misschien werkt dat, of had je dit al geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |