Het doet mij een beetje denken aan hooibroei:quote:Op woensdag 13 september 2006 15:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat die nabranden onder in het puin werken als een hoogoven, dat wordt nog heter dan de kerosine brand. Als er dus inderdaad gesmolten staal is gevonden lijkt me dat niet vreemd, zeker met zachtere metalen als aluminium e.d.
Ik kan je bron helaas niet openen, maar stel dat het nou niet op conventionele wijze te verklaren is, wat betekent dat dan? Hoe is dat bewijs voor een complot?
http://www.hooiberg.info/hooibergbrand/brand.htmquote:Brand in het hooi of stro is de grote angst van elke boer Hooibroei is daarbij een bijzondere oorzaak. Te vochtig opgeslagen hooi en te hoge druk leiden tot broeien van het hooi en vervolgens tot ontbranding.
Interessant, maar niet overtuigend.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:39 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
http://www.911myths.com/html/wtc_molten_steel.html
De ene bron heeft het over steel, de andere over iron.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat die nabranden onder in het puin werken als een hoogoven, dat wordt nog heter dan de kerosine brand. Als er dus inderdaad gesmolten staal is gevonden lijkt me dat niet vreemd, zeker met zachtere metalen als aluminium e.d.
het rapport heet: Why Indeed Did the WTC Buildings Collapse?quote:Ik kan je bron helaas niet openen,
Dat iets anders dan kerosinebranden of ondergrondse vuren het smelten hebben veroorzaakt, volgens Jones dus thermite-explosies.quote:maar stel dat het nou niet op conventionele wijze te verklaren is, wat betekent dat dan? Hoe is dat bewijs voor een complot?
inderdaad, wel erg verdacht dat nooit iemand vragen heeft gesteld over verdachte mannen die dag-in-dag-uit met spullen aan het sjouwen warenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef groningerstudent het volgende:
Er is echter een zeer groot probleem met de thermite theorie. Tenzij de de kolommen al waren geprepareerd (dus het van te voren wegsnijden van een groot gedeelte ervan) is theoretisch tussen de 760 en 1525 kg thermite per kolom nodig om deze door te snijden. En eigenlijk is het meer, omdat niet alle warmte naar de kolom zal stromen maar ook grotendeels naar de buitenlucht af zal vloeien.
Steven Jones heeft daarvoor een oplossing gevonden:quote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef groningerstudent het volgende:
Er is echter een zeer groot probleem met de thermite theorie. Tenzij de de kolommen al waren geprepareerd (dus het van te voren wegsnijden van een groot gedeelte ervan) is theoretisch tussen de 760 en 1525 kg thermite per kolom nodig om deze door te snijden. En eigenlijk is het meer, omdat niet alle warmte naar de kolom zal stromen maar ook grotendeels naar de buitenlucht af zal vloeien.
Hij heeft het over ca. 590 kilo per toren en misschien nog wel minder bij superthermites.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef groningerstudent het volgende:
Dat vind ik ook een zwak punt, ik ben benieuwd wat hij daar op te zeggen heeft.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:16 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
inderdaad, wel erg verdacht dat nooit iemand vragen heeft gesteld over verdachte mannen die dag-in-dag-uit met spullen aan het sjouwen waren
Er zijn toch door veel getuigen explosies met lichtflitsen gemeld?quote:daarnaast geeft thermite een enorme reactie met metaal, die had je van buiten echt wel gezien..
Kan me ook niet voorstellen dat dat niemand is opgevallen, moeten behoorlijk wat trucks met thermite op en neer gereden zijn, en 's nachts is het nog best druk in new york centrum, bovendien zijn er overal camera's en filmende toeristen, dan moet zo'n enorme maandenlange operatie echt wel ergens zijn vastgelegdquote:Op woensdag 13 september 2006 17:06 schreef rebel6 het volgende:
Dat vind ik ook een zwak punt, ik ben benieuwd wat hij daar op te zeggen heeft.
Tenzij het 's nachts gebeurde of alleen in de kelders, maar dan nog...
Maar niet zoiets als dit (maar dan tonnen van dit spul)quote:Er zijn toch door veel getuigen explosies met lichtflitsen gemeld?
Dat is niet zo vreemd wanneer er 20 verdiepingen in de hens staan.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Er zijn toch door veel getuigen explosies met lichtflitsen gemeld?
Kijk naar de Zembla-docu en een explosievenexpert legt je uit waarom die getuigen dat melden.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een zwak punt, ik ben benieuwd wat hij daar op te zeggen heeft.
Tenzij het 's nachts gebeurde of alleen in de kelders, maar dan nog...
[..]
Er zijn toch door veel getuigen explosies met lichtflitsen gemeld?
Ik heb mijn getallen hier vandaan. Getallen berekend door DP Grimmer. Merk op dat Grimmer het over "per kolom" heeft. Dr. Jones daarentegen stelt dat het met 590 kilogram te klaren was:quote:Op woensdag 13 september 2006 16:52 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hij heeft het over ca. 590 kilo per toren en misschien nog wel minder bij superthermites.
Maar ik kan me daar weinig bij voorstellen, dus aan deze verklaring twijfel ik ook.
En hier is gelijk het grootste probleem te zien. Jones vergroot het aantal benodigde explosieven simpel door de 30-verdiepingen tellende Landmark Tower om te rekenen naar de 110 verdiepingen tellende wtc:quote:“The explosive charges used to bring down the Landmark Tower [380 ft tall, 30 stories] weighed only 364 pounds [165 kilograms], consisting of 198 pounds of 60-percent nitroglycerine-based gel in 1-1/4 inch sticks, and 166 pounds of RDX (a C-4 derivative)." http://www.acppubs.com/article/CA6325450.html
Scaling to the 110-story WTC Towers, roughly 1300 pounds [590 kg] of explosives per Tower would suffice.
Het moge hopelijk duidelijk zijn dat dit veel en veel te kort door de bocht is.quote:(364 / 30) * 110 = 1335 pounds
590 kilo (of van mijn part 1000) past al in 1 stevige aanhanger om het daar te krijgen dus dat is het probleem niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:17 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat dat niemand is opgevallen, moeten behoorlijk wat trucks met thermite op en neer gereden zijn,
en 's nachts is het nog best druk in new york centrum, bovendien zijn er overal camera's en filmende toeristen, dan moet zo'n enorme maandenlange operatie echt wel ergens zijn vastgelegd
bovendien moeten er behoorlijk wat mensen hiermee bezig zijn geweest,
Nee ik ook niet, maar misschien enkel aangebracht door de geheime dienst om het gebouw gecontroleerd te kunnen laten instorten mocht dat ooit nodig zijn vanwege een bom ofzo.quote:kan me niet voorstellen dat die allemaal bereid zijn mee te werken om duizenden onschuldige mensen om te brengen
over de lichtflitsen? dat stukje heb ik dan gemist, wat was de verklaring dan?quote:Kijk naar de Zembla-docu en een explosievenexpert legt je uit waarom die getuigen dat melden.
Dan had je iets beter moeten zoeken, want dat is gewoon thermite, maar dan fijner van structuur, hij had het over nano-deeltjes ofzo.quote:Steven Jones heeft daarvoor een oplossing gevonden:
Super-Thermite!
Alleen heeft hij spijtig genoeg nog niemand laten weten wat dit dan wel zou moeten zijn.....
Hier staan resultaten van een simulatie van hoe warm het was op de verschillende verdiepingen door het NIST:quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:58 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ok, het zou inderdaad kunnen dat die hitte vooral boven de 78e was en dat het op de 78e zelf wel meeviel.
Ja, maar ik dacht dat het tot nog toe enkel theorie was, en nog niet was ontwikkeld...quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef rebel6 het volgende:
gorgg schreef:
[..]
Dan had je iets beter moeten zoeken, want dat is gewoon thermite, maar dan fijner van structuur, hij had het over nano-deeltjes ofzo.
Begrijp je mij wel goed ?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:34 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee hoor, de belangrijkste redenen voor het tegen zijn op de oorlog is het feit dat er geen verbanden tussen Saddam en Al-Quaida zijn gevonden, en dat er geen massavernietigingswapens waren... als je gelooft dat 911 gefaked was, zou de VS er moreel en technisch gezien geen moeite mee hebben om een paar WMD's en Al-quaida verbanden te vinden
Een scherper, downloadbaar .mov exemplaar kun je hier vinden. Dat opgemerkt hebben moet ik toegeven dat het geknip vervelend is. Toch zijn er best wel eenvoudig redenen te bedenken waarom er geknipt is zonder er enige complottheorie-achtige dingen achter te zoeken.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:44 schreef ABBAfan het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-542183109714508590
Wat vinden wij van dit nieuwe filmmateriaal? Op 14.04 minuten in de flim zoomt de filmer in op rookwolken onderin de toren die het eerst neerkomt. Op dat moment wordt er geknipt in de film en valt de toren verder naar beneden. Je ziet de tweede toren OOK niet in z'n geheel vallen. "Oh my God, en dan weer een knip op 19.40 minuten. Waarom al dat geknip? Dit beeldmateriaal is volgens mij gebruikt tijdens het proces van de 20ste kaper.
Ik kan de video niet afspelenquote:Op woensdag 13 september 2006 22:40 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Een scherper, downloadbaar .mov exemplaar kun je hier vinden. Dat opgemerkt hebben moet ik toegeven dat het geknip vervelend is. Toch zijn er best wel eenvoudig redenen te bedenken waarom er geknipt is zonder er enige complottheorie-achtige dingen achter te zoeken.
Geen idee waarom niet. Bij mij doet ie het in zowel de orginele Quicktime als in Media Player Classic.quote:
In de beschrijving staat anders dat 'ie uneditted isquote:Op woensdag 13 september 2006 22:47 schreef ABBAfan het volgende:
Ik wil die film zonder edits kunnen zien. Dat geknip voedt alleen maar complot theorieën
En hoe weet jij dat ze wel de hele tijd hebben staan filmen?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:52 schreef ABBAfan het volgende:
Werkelijk? Laat me niet lachen
Deze logica gaat niet op. Vanuit die twee veronderstellingen in combinatie met het standpunt dat 9/11 "gefaked" was kan je niet concluderen dat mits bovenstaande juist is, ze dan wel bewijs hadden geplant om de leugens voor de inval van Irak te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:34 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee hoor, de belangrijkste redenen voor het tegen zijn op de oorlog is het feit dat er geen verbanden tussen Saddam en Al-Quaida zijn gevonden, en dat er geen massavernietigingswapens waren... als je gelooft dat 911 gefaked was, zou de VS er moreel en technisch gezien geen moeite mee hebben om een paar WMD's en Al-quaida verbanden te vinden
Ga eens een cursus videobewerking doen, misschien snap je dan dat je uit je nek zwetst.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:52 schreef ABBAfan het volgende:
Werkelijk? Laat me niet lachen
Ah, ik had de Google variant, die je zelf linkte in het andere topicquote:Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef ABBAfan het volgende:
Op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wn-y4NCgncY
En wat mij betreft is het dan ook nog maar de vraag of ze een camera hadden (uitgaande van een digitale) die 315 MB had kunnen opnemen.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:03 schreef groningerstudent het volgende:
Geconcludeerd kan worden is dat de video als eerste via Revver is geupload. Deze video is pakweg 25 minuten lang en een kleine 75 MB groot. Dus pakweg 3 MB per minuut. De tijd tussen de eerste inslag en het instorten van de tweede toren bedroeg ongeveer 1:45 uur. Dus er zou dan ongeveer 315 MB nodig zijn voor de video. Revver staat echter bestanden toe van maximaal 100 MB, dus er moest in dat geval sowieso geknipt worden. En waarom ze niet naar een andere site uploadden? Dat kun je teruglezen in de tekst vooraf.
En ABBAfan kon wel eens een slecht humeur hebben ofzo...![]()
deze getuigen bedoel je?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Kijk naar de Zembla-docu en een explosievenexpert legt je uit waarom die getuigen dat melden.
quote:
quote:Q. Isn't this video missing important scenes?
A. We did not capture the impact of either plane or the start of either building's collapse. As many have surmised, the impacts of the airplanes and collapses of both buildings did catch us by surprise.
quote:Q. Why did you edit this video?
A. The version we released on 9-11-2006 was intentionally and obviously (using dissolves) edited for length and size only. About 10 minutes of mostly redundant video was removed. None of the media services could host the unedited file at sufficiently high resolution.
quote:Q. Will you release the unedited version?
A. Because of interest in this video, we intend to make the unedited version available via bittorrent (Revver has offered to seed the torrent). This will take several days due to the size of the file. Please do not request a copy of the original file.
quote:Q. Who shot the video?
A. Video was shot by Bri and Bob on a Sony DCR-TRV11 Camcorder. A few days after the tape was shot, we transferred the video to DVD using Apple iMovie and iDVD. The tape and DVD have never left our possession. The released video was transcoded from the DVD. The unedited version was re-transferred from the original tape.
Als ie er al op staat. De video was twee dagen geleden uitgebracht, maar ze geven aan dat het een aantal dagen zou gaan duren.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:58 schreef Fir3fly het volgende:
Verklaart het een en ander. Ik ga wel even kijken op BT dan straks.
Volgens mij waren enkele wagens in brand geschoten aan de basis van de zuidelijke toren. Dat is volgens mij de verklaring die gegeven wordt voor deze foto:quote:Op woensdag 13 september 2006 21:44 schreef ABBAfan het volgende:
Op 14.04 minuten in de flim zoomt de filmer in op rookwolken onderin de toren die het eerst neerkomt. Op dat moment wordt er geknipt in de film en valt de toren verder naar beneden.
Ik ben vooral blij met het niveau van de kritische denkers(conspiracy- theorists). En uiteindelijk zullen alleen de islamofoben en ongeinformeerde gepropagandeerde angsthazen over blijven. Die dan gebruik maken van de profesionele ingehuurde leugenaars van de unpopular mechanics:quote:Op donderdag 14 september 2006 01:54 schreef nonzz het volgende:
Zucht. Gaat het nu nog steeds over dat stelletje hobby experts die niet gehinderd door enige kennis met behulp van youtube.com, wikipedia.org en video.google.com een terroristische aanslag in de schoenen van de huidige regering van de VS wil schuiven? Als je zo'n hekel hebt aan Bush kun je beter kritiek hebben op z'n verschrikkelijke beleid, dan verhaaltjes proberen te bedenken/verkopen.
http://youtube.com/watch?v=ExrVgioIXvkquote:Op woensdag 13 september 2006 17:17 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Maar niet zoiets als dit (maar dan tonnen van dit spul)
http://www.youtube.com/watch?v=FEmHJORTlqk
Moet een vuurregen zijn geweest overal langs het gebouw
Twee totaal verschillende groepen dus... Ik hoop dat je jezelf niet als kritisch denker beschouwt want je blaat slechts anderen na.quote:Op donderdag 14 september 2006 04:44 schreef pietje77 het volgende:
[..]
Ik ben vooral blij met het niveau van de kritische denkers(conspiracy- theorists).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |