quote:
Op zondag 10 september 2006 21:13 schreef CloseToTheEdge het volgende:[..]
-knipje-
Ik ben nooit fan geweest van Schumacher en ik zal het ook nooit worden. Al zijn records zullen nog jarenlang in de geschiedenisboeken staan, al kun je je afvragen wat de waarde van statistieken zijn. Formule 1 is nu en coureurs komen en gaan. Wie denkt er nu nog aan Hill of Hakkinen als hij een grand prix zit te kijken. Het zijn niet de minste namen, maar tegenwoordig zijn ze slechts statistieken. Bij statistieken voel je geen emoties. Het zijn slechts cijfertjes.
Helemaal mee eens: we onthouden de cijfertjes, mede omdat die nog in boekjes na te lezen zijn.
En ik persoonlijk zal Michael Schumacher herinneren als een 'recordbreker'.
Net zoals ik Lance Armstrong mij zal herinneren: een recordaantal Tour de Frances. Maar Lance heeft voor mij nog een dimensie, die Schumacher niet heeft. Dat is namelijk een sportman die een ziekte overwon, en na eerder al de Tour gewonnen te hebben, dat resultaat een paar jaar later - na een periode van hard terug knokken en herstellen - nóg eens een paar keer achter elkaar wist te behalen! Ook al is daar veel discussie om en over geweest ('doping' of medicijnen? wel of toch niet?)
Overigens is een ziekte als kanker in mijn leven iets waar ik veel over heb geleerd, zowel in de schoolbanken als in het leven om mij heen. Met dat in mijn achterhoofd vind ik de actie van Lance Armstrong - de gele 'Live Strong'-armbandjes - erg goed. Er is gewoon veel geld nodig voor onderzoek! Ik mocht een paar jaar geleden zelf onderzoek ernaar doen, dus ik weet hoeveel tijd en moeite (en geld) ermee gemoeid kan zijn. Helaas is mijn bandje na een paar jaar intensief dragen stuk gegaan...
Maar goed, om terug te komen op Michael Schumacher: Nee, ik heb de man nooit gemogen. Zijn kop stond me niet aan, en zijn gebrekkige Engels in het begin en later de stomme herhalingen van Engelse woorden die hij blijkbaar het best kon uitspreken maar die eigenlijk nergens op slaan (ik doel op "Obviously" en "Nevertheless") bij de persconferenties haalde het bloed onder m'n nagels vandaan. Met een aantal lullige acties en reacties en natuurlijk de eeuwige Duitse Mazzeltjes heeft hij zich absoluut niet geliefder bij me gemaakt....
En dan maakte hij als klap op de vuurpijl óók nog eens een reclamespotje voor Lóreal shampoo... Een arrogantere kop hadtie niet kunnen trekken met dat handje door z'n haar halen..... Blèèch!
Maar als je vraagt "Is/was M.S.
de beste ooit?" dan kan ik alleen maar antwoorden dat ook ik pas sinds 1994 de F1 een beeeetje aan 't volgen ben. Ik kan mij de crash van Ayrton Senna herinneren. Eén van mijn eerste momenten van bewust Formule 1-uitzendingen volgen. Ik zat in mijn studieboeken te leren terwijl de tv op de achtergrond aanstond, en je moest wel blijven kijken naar de herhalingen van het ongeluk.....
Ik heb later de cd met de muziek van Ayrton gekocht (A Tribute to Ayrton Senna, 2004) en ik vond het net zo ontroerend als de actie van Lance Armstrong. Open, eerlijk, onbaatzuchtig, voor het goede doel.
En helaas kan ik zoiets niet van ene Michael Schumacher zeggen.......................................... Hopelijk
nog niet, want hij heeft nog kansen genoeg, zou ik zo zeggen.
quote:
Ik kijk f1 sinds '94, en de gedachte dat hij er straks niet meer bij zal zijn is vreemd. Maar als ik ga kijken naar de start van eerste grand prix van volgend jaar is Schumacher alweer verleden tijd, net als Hill en Hakkinen.
Ikzelf heb nu het idee dat Schumacher gestopt is op z'n hoogtepunt. Met steeds luider roepende vrouw en kinderen aan de zijlijn, gaat des mans geweten knagen, lijkt me. En ik kan me erg goed voorstellen dat hij wilde niet wachten totdat hem iets ergs overkomt zoals Senna, Ratzenberger en anderen die het leven lieten of gewond raakten binnen de autosport. Als je al 241 (?) Grand Prix hebt gereden zonder al te grote brokken, dan is het statistisch gezien een steeds groter wordende kans dat er wèl iets gebeurt, toch?
Ik ben benieuwd met welk gevoel ik het komende seizoen zal kijken.
Vreemd? Nee: niet het goede woord. Ik denk dat het me niet veel kan schelen.
Misschien ben ik zelfs wel blij.......
VOLTOOID verleden tijd.Neemt niet weg dat ik de komende 3 races met meer interesse blijf volgen, want de stand in het kampioenschap is nu wel HEEL ERG spannend!
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 11-09-2006 22:56:48 (typo\'s) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende: :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@