abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:25:00 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42356269
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat met die bol weet ik ook zo niet

was dat niet iets van 3/4 Pi R^3
Opleiding: TU/e : bouwkunde

Je maakt een grapje hoop ik? Maar je zit er wel dichtbij.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:28:01 #142
3542 Gia
User under construction
pi_42356350
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat met die bol weet ik ook zo niet

was dat niet iets van 3/4 4/3 Pi R^3
Zoiets?
pi_42356441
Bijna alles wat van de PABO tegenwoordig komt is geen knip voor de neus waard.
Vroeger stond er een vent/vrouw voor de klas die gewoon ontzag inboezemde en waar je
respect voor had. Tegenwoordig zijn het gasten die amper hun jeugd zijn ontgroeid en dan
moeten die respect afdwingen aan leerlingen? Ze laten zich tegenwoordig teveel inkapselen
dmv procedures en ander gelul en weten zich vaak niet te verdedigen op school als een leerling
ze uitdaagt of aanraakt. Ja... toegeven en zich laten aftuigen voor de hele klas.
Ik zeg altijd: Wie mij aanraakt neem ik mee in mijn ondergang. Wedden dat ze dan minder durven te doen?
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42356458
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hillen&Roosen zoekt nog bekwame medewerkers.
pi_42356485
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:30 schreef editor2 het volgende:
Bijna alles wat van de PABO tegenwoordig komt is geen knip voor de neus waard.
Vroeger stond er een vent/vrouw voor de klas die gewoon ontzag inboezemde en waar je
respect voor had. Tegenwoordig zijn het gasten die amper hun jeugd zijn ontgroeid en dan
moeten die respect afdwingen aan leerlingen? Ze laten zich tegenwoordig teveel inkapselen
dmv procedures en ander gelul en weten zich vaak niet te verdedigen op school als een leerling
ze uitdaagt of aanraakt. Ja... toegeven en zich laten aftuigen voor de hele klas.
Ik zeg altijd: Wie mij aanraakt neem ik mee in mijn ondergang. Wedden dat ze dan minder durven te doen?
als je niet op de laagste van het laagste vmbo gaat lesgeven hoef je je niet zo druk te maken om dat "respect", dan krijg je dat gewoon wel.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:35:07 #146
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42356565
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hillen&Roosen zoekt nog bekwame medewerkers.
pi_42357041
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

nee ik ben slecht met het uit het hoofd stampen van woorden en formules.

en ik heb het geleerd hoe ik het uit een integraal kan verkrijgen maar voor dat soort dingen pak ik toch altijd binas of iets dergelijks stukken sneller en betrouwbaarder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42357090
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

wie zijn dat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:59:47 #149
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42357341
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach kom. Voor een MBO-opleiding is het vast moeilijk, maar voor een HBO-opleiding... Intellectuele capaciteiten zijn niet vereist voor het afronden van de PABO, laat ik het daar op houden.
[..]
Dit maak je op uit?
quote:
Maar het is wel relevant! Iemand die als vak heeft onze kindertjes van alles te leren, en van dat alles niets weet, is uitermate incompetent; iemand die niets weet van geschiedenis op basisschoolniveau, en werkzaam is als prima computerprogrammeur is een uitstekende werknemer.
[..]
Je vergeet dat het gaat om PABO-studenten, mensen die het dus zelf nog moeten leren.Iemand die medicijnen studeert hoeft toch ook niet meteen te weten hoe hij een patient diagnostiseert?
Er wordt wel verwacht van PABO-studenten dat ze alles in het eerste jaar al weten. Dat kan niet, dat is net zo goed een proces, ik zou willen dat ik alles wat ik had geleerd bij AK en geschiedenis nog wist, helaas is dat niet zo, en moet ik het bijspijkeren.
Ik heb het niet over iemand die incapabel is als ik het heb over de studenten die betere lessen geven dan de leraren op school die al jaren voor de klas staan.
Deze mensen weten de lesstof die wij op school krijgen(constructivistisch leren, meervoudige intelligenties) in de praktijk in lessen te verwerken, en dat doen ze goed. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Dat ze moeite hebben met bepaalde vakken, wil niet zeggen dat het slechte leerkrachten zijn. Dat een leerling een toets niet haalt, wil ook niet zeggen dat hij hem nooit zal halen, zoals ik al zei, dit is een proces en het niveau moet op peil gebracht worden. Logisch.
quote:
Foutloos is een onzinnige eis; te meer daar de regels voor het foutloos Nederlands schrijven vaak discutabel en tevens arbitrair zijn.
[..]
Foutloos Nederlands kan idd niet. Laatst een stuk gelezen in de krant van een man die al jaren journalist is en een taaltoets van de PABO heeft gedaan, hij heeft 87% gescoord.(geloof ik, maar kan erlangs zitten)dat is wel hoger dan de gemiddelde PABO-student, maar dat mag je verwachten van iemand met een journalistieke opleiding. Hij was er zelf niet tevreden over en vond het niveau van de PABO-studenten zo slecht nog niet als hij het vergeleek met zijn eigen score.
hallo luitjes.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:12:08 #150
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_42357706
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:59 schreef angelfist het volgende:

[..]

Dit maak je op uit?
[..]

Je vergeet dat het gaat om PABO-studenten, mensen die het dus zelf nog moeten leren.Iemand die medicijnen studeert hoeft toch ook niet meteen te weten hoe hij een patient diagnostiseert?
Er wordt wel verwacht van PABO-studenten dat ze alles in het eerste jaar al weten. Dat kan niet, dat is net zo goed een proces, ik zou willen dat ik alles wat ik had geleerd bij AK en geschiedenis nog wist, helaas is dat niet zo, en moet ik het bijspijkeren.
Ik heb het niet over iemand die incapabel is als ik het heb over de studenten die betere lessen geven dan de leraren op school die al jaren voor de klas staan.
Deze mensen weten de lesstof die wij op school krijgen(constructivistisch leren, meervoudige intelligenties) in de praktijk in lessen te verwerken, en dat doen ze goed. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Dat ze moeite hebben met bepaalde vakken, wil niet zeggen dat het slechte leerkrachten zijn. Dat een leerling een toets niet haalt, wil ook niet zeggen dat hij hem nooit zal halen, zoals ik al zei, dit is een proces en het niveau moet op peil gebracht worden. Logisch.
[..]

Foutloos Nederlands kan idd niet. Laatst een stuk gelezen in de krant van een man die al jaren journalist is en een taaltoets van de PABO heeft gedaan, hij heeft 87% gescoord.(geloof ik, maar kan erlangs zitten)dat is wel hoger dan de gemiddelde PABO-student, maar dat mag je verwachten van iemand met een journalistieke opleiding. Hij was er zelf niet tevreden over en vond het niveau van de PABO-studenten zo slecht nog niet als hij het vergeleek met zijn eigen score.
Ben het zeer met je eens, en vind dat er zeer selectief wordt neergekeken op de PABO-studenten en het vak leraar. Is dat iets typisch Nederlands, dat anti-autoritaire en het allemaal zelf beter weten en daarom de leraren oplaag halen?

In ieder geval, ik kom daarom weer terug op mijn vorige punt:
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:05 schreef Demophon het volgende:
Er stoort mij iets aan de opstelling in de Nederlandse samenleving: leraren worden beschouwd als laag op de sociale carrière ladder, je bent tegenwoordig een loser als je voor het vak van leraar kiest! Maar als je voor het vak van "Sales manager", manager dit, manager dat, ja dan ben je de "man" (of vrouw)! Terwijl mensen die voor het vak leraar kiezen dit niet banaal voor het geld doen, maar vanwege een ideologische of morele redenen; het is een roeping en ze willen hun medemens helpen. En zij zijn degene die de volgende generatie opleiden, dat is dus best wel een belangrijk beroep, of het nou een basisschool juf betreft of een universitair docent. Maar nee, er wordt met veel dédain op ze neergegekeken en stelselmatig worden pabo studenten bespot. Staan ze eenmaal voor de klas als onderwijzer(es) dan worden ze van bovenaf door het management betuttelt en ge-micro-managed en door de leerlingen en ouders met disrespect behandelt. Er is iets totaal mis met de Nederlandse samenleving dat de prioriteiten en wat werkelijk belangrijk is in de samenleving zo verkeerd stelt. Dus het gegeven dat het niveau van de pabostudenten zo discutabel is tegenwoordig, komt niet alleen door de studenten zelf, maar meer hoe de Nederlandse bevolking tegen dit vak aankijkt en het waardeert!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:31:22 #151
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42358240
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je vergeet tussen de middag. Ongeveer twee uur bij de meeste scholen.
Even een paar dingen.
Tussen de middag hebben leraren ongeveer een half uur pauze, dit omdat er dingen klaargezet en voorbereid moeten worden voor de middag en omdat er vaak kinderen blijven hangen.
Bij de meeste scholen is het niet twee uur pauze, maar 1, of een uur en een kwartier.
Op de school waar ik nu stageloop, worden leraren geacht aanwezig te zijn van 8 uur to half vijf, dat is achtenhalf uur, maar in de praktijk zijn ze vaak langer aanwezig, omdat er veel voorbereid moet worden en met anderen overlegd over de aanpak van bepaalde leerlingen bv., dan zijn er nog de ouderavonden, vergaderingen en voorbereidingen die je thuis moet doen(niet alle leraren doen dit, maar toch wel een groot deel.)
Er zijn kinderen in de klas met moeilijkheden(bijna in elke klas zit wel iemand die "iets" heeft)leraren volgen cursussen om aan te kunnen sluiten op de laatste ontwikkelingen, ook om meer te weten te komen over de kinderen met problemen.

Stress dan, het is gewoon een lachertje om te zeggen dat leraren geen stress kennen op hun werk, ik geloof ooit eens gehoord te hebben dat er meer uitval door stress zijn in het onderwijs, dan waar ook.
Niet omdat er jengelende kinderen in de klas zitten en ook niet omdat ze de klas niet aankunnen(natuurlijk zullen die er ook wel zijn) maar omdat leraren in nauw contact staan met de leerlingen in hun klas en als er problemen zijn, is het heel moeilijk om die op school te laten.
Je wordt opgeleid om kinderen te begeleiden en problemen te signaleren, als je vervolgens geen verbetering in de situatie kunt brengen omdat je je er niet mee kan of mag bemoeien(want vaak kun je als leraar niets)Dat kan erg frustrerend zijn.Vooral omdat je een goede band probeert te ontwikkelen met de kinderen, juist als er een probleem is.

Je mag je mond niet meer open doen tegen een kind, want ouders komen klagen of slaan je in elkaar...
Dit kan gewoon niet, ouders moeten hun kinderen respect bijbrengen, dat is niet in de eerste plaats een taak van de leraar!
De PABO staat inderdaad bekend als een gemakkelijke opleiding, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom...
hallo luitjes.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:35:21 #152
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42358365
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:47 schreef Isegrim het volgende:
Als leraar staat het idd vrij lullig om de rekenmachine erbij te pakken terwijl de kinderen dat niet mogen. Hoofdrekenen is nog steeds een verplicht en nuttig onderdeel op de basisschool. Als je altijd alles met de rekenmachine doet, heb je totaal geen inzicht in wat je doet. Je zult dan niet begrijpen waarom dingen op een bepaalde manier moeten worden uitgerekend. Pas als je het uit je hoofd doet, zie je ook de redenering waardoor je tot een bepaalde oplossing komt. Het was niet voor niets dat wij bij wiskundeproefwerken niet alleen het antwoord mochten noteren. Sterker nog, als het antwoord fout was, maar we wel de juiste berekening hadden gebruikt (waar een kleine fout in zat), kregen we er punten voor.
Hoe reken jij 3/4 : 2/3 uit?
Dan bedoel ik dus de manier, niet het antwoord.
hallo luitjes.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:10:54 #153
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42359490
Das best een lastige vraag. En minstens 15 jaar geleden..

Zo uit het hoofd:

3/4:2/3
=
9/12:8/12
=
12*(9/12):12(8/12)
=9:8
=1 1/8

*Pakt rekenmachien ter controle. Pfff, klopt..

Maar of dit de simpelste manier is. Er staat me iets bij van "vermenigvuldigen met het omgekeerde..".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:19:36 #154
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42359750
De meesten doen het zo: 3/4 maal 3/2= 9/8, dit is een trucje dat je (meestal) hebt geleerd op de basisschool.
Weet je dan waarom het zo is? Waarom is 3/4 gedeeld door 2/3 1 1/8?
hallo luitjes.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:53:59 #155
3542 Gia
User under construction
pi_42361003
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:32 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je niet op de laagste van het laagste vmbo gaat lesgeven hoef je je niet zo druk te maken om dat "respect", dan krijg je dat gewoon wel.
Met pabo kom je niet voor een vmbo-klas te staan.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:58:17 #156
3542 Gia
User under construction
pi_42361182
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:35 schreef angelfist het volgende:

[..]

Hoe reken jij 3/4 : 2/3 uit?
Dan bedoel ik dus de manier, niet het antwoord.
Vermenigvuldigen met het omgekeerde toch?
Dus 3/4 x 3/2 = 9/8= 1 1/8
pi_42364633
quote:
De PABO staat inderdaad bekend als een gemakkelijke opleiding, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom...
Omdat de stof die je krijgt op basisschoolniveau is misschien?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:13:06 #158
3542 Gia
User under construction
pi_42364712
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:10 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Omdat de stof die je krijgt op basisschoolniveau is misschien?
Die stof is ook niet zo moeilijk. Het moeilijke is het leren om dat weer weg te leren.

Alleen die stof beheersen maakt je nog geen leerkracht.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:42:09 #159
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42365524
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Vermenigvuldigen met het omgekeerde toch?
Dus 3/4 x 3/2 = 9/8= 1 1/8
Ja, maar waarom doe je dat? waarschijnlijk omdat je dat trucje ooit hebt geleerd, maar kun je het ook uitleggen?

De stof die je moet beheersen om leraar te worden is echt niet alleen basisschoolstof.
Vraag aan de leerlingen van groep acht maar eens of ze van Piaget hebben gehoord en wat conditionering is(dat heb ik geleerd op de middelbare school, geen idee meer welke klas), en met constructivistisch leren hoef je al helemaal niet aan te komen.
Het is meer dan de geschiedenis- of rekenlessen die je op de basisschool krijgt, je leert hoe je om moet gaan met persoonlijke problemen van kinderen en hoe de ontwikkeling van een kind geschiedt.
Ook omgaan met de ouders die een eigen beeld hebben van hun kind dat niet altijd hetzelfde is als het beeld dat de leerkracht krijgt.
Je moet handelingsplannen schrijven om de kinderen die achterlopen bij te houden en rekening houden met alle individuele eisen die een kind heeft(niet dingen waar hij/zij om vraagt, maar dingen waarvan hij/zij laat blijken dat hij/zij ze nodig heeft)
Tegenwoordig is het lesgeven niet meer voor de klas staan en iedereen luistert naar de meester, tegenwoordig luistert de meester naar de kinderen(dat wordt ook geeist, kinderen zijn anders dan dertig jaar geleden).

Maar dit zijn juist de dingen die het zo leuk maken om voor de klas te staan, alle kinderen die zo verschillend zijn en waar je op zo'n verschillende manieren mee om moet gaan...
hallo luitjes.
pi_42366534
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:05 schreef Demophon het volgende:
het is een roeping
Net als badmeester.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')