abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41696718
Mensen toch, jullie zien het verkeerd. Tegenwoordig moet de PABO-scholier een ander kunnen motiveren om het werk te doen. Ze hoeven het zelf niet meer te kunnen. Hoe durf je te verwachten van een HBO'er dat hij kan rekenen? Dat is echt niet meer van deze tijd.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_41698208
Het is trouwens niet alleen het rekenen. Het taalniveau van zo'n beetje alle HBO-ers is bedroevend. Wat ik soms onder ogen krijgen van studenten Nederlands, Engels, Frans, Duits... Het is om te huilen.
pi_41698229
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:22 schreef StefanP het volgende:
Misschien niet, maar dan al temeer met de feminisering van het onderwijs.
Want vrouwen zijn dommer? Ik ben het met je eens dat het geen goede zaak is dat de verhouding m/v volledig zoek is in het onderwijs, maar de daling van het niveau is dáár echt niet aan te wijten.
pi_41698441
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:45 schreef Isegrim het volgende:
Het is trouwens niet alleen het rekenen. Het taalniveau van zo'n beetje alle HBO-ers is bedroevend. Wat ik soms onder ogen krijgen van studenten Nederlands, Engels, Frans, Duits... Het is om te huilen.
Maar dat geeft niet. Tegenwoordig is het zelfs voor mensen in een topfunctie gebruikelijk om een brief vol taalfouten te sturen.
  maandag 11 september 2006 @ 10:33:58 #55
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41699835
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Want vrouwen zijn dommer? Ik ben het met je eens dat het geen goede zaak is dat de verhouding m/v volledig zoek is in het onderwijs, maar de daling van het niveau is dáár echt niet aan te wijten.
Vrouwen kunnen toch slechter rekenen maar andere dingen dan weer beter? Vandaar ook de weinige vrouwen op de TU`s?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41699917
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen toch slechter rekenen maar andere dingen dan weer beter? Vandaar ook de weinige vrouwen op de TU`s?
De hersenen van vrouwen werken hier en daar ook wat anders. Moet je eens opletten hoe vele vrouwen auto rijden. Erg onhandig en schokkerig.
  maandag 11 september 2006 @ 10:48:45 #57
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_41700145
De rekenresultaten van meisjes blijken inderdaad minder te zijn bij de citotoets.

http://www.fi.uu.nl/publi(...)chter%20onderzoek%22
.

[ Bericht 17% gewijzigd door ginder op 11-09-2006 11:06:46 ]
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
pi_41701575
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Iedereen met meer hersencellen dan Paris Hilton kan leren rekenen op groep 8-niveau lijkt me.
pi_41704403
Tja, ik moet toegeven dat ik gewoon niet meer weet hoe ik bv een staartdeling moet doen Legt iemand me ff uit, dan maak ik die sommen zo.

Volkskrant test is trouwens wel een eitje hoor, als je dat niet kan
pi_41705766
een staartdeling is gewoon een normale deling, alleen op een manier die je inmiddels allang in je hoofd doet.

Als je 13 in 1045 moest passen dan ging je kijken hoe vaak 13 in 1 past, dan in 10, dan in 104, dan kijk je hoeveel, dan hou je wat over, dan moet je dat weer voor de rest zetten, en zo ga je stapje voor stapje steeds verder. Met als resultaat een lange verticale baan met allemaal getallen en rechts je antwoord.
pi_41705927
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:33 schreef Repeat het volgende:
Tja, ik moet toegeven dat ik gewoon niet meer weet hoe ik bv een staartdeling moet doen Legt iemand me ff uit, dan maak ik die sommen zo.
Sommige van die foefjes weet ik ook niet precies meer, maar ik neem aan dat ook een PABO-student in staat is om die op te zoeken voordat hij de toets maakt. Als ik ze even snel opzoek in een basisschoolmethode, dan zit het er meteen weer in.
pi_41713895
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

"verloedert"

Case in point. Een TU'er die d's en t's niet uit elkaar kan houden.
het woordje is is weg gevallen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41714042
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De hersenen van vrouwen werken hier en daar ook wat anders. Moet je eens opletten hoe vele vrouwen auto rijden. Erg onhandig en schokkerig.
de hersenen van mannen en vrouwen verschillen maar op 1 ding en dat is de scheiding tussen de linker en de rechter helft.

bij mannen is die kleiner zodat ze beter zijn in beta vakken en kaart lezen, bij vrouwen groter en die kunnen dan ook beter multitasken en emphatie tonen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:35:18 #64
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_41855566
Van de vijfduizend inzendingen voor de nationale rekentoets van de volkskrant maakte de helft de sommen zonder fouten.

Het volgende is opvallend:

Van het Sint Nicolaascollege in Amsterdam deden twee klassen mee.
In klas 4D van het vwo maakten vijf van de 24 leerlingen een foutloze toets.
In havo 5 had net iets meer dan de helft een goede oplossing.
Kunnen havo-leerlingen beter rekenen dan vwo'ers ?
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_41870325
Blijkbaar is men bij de Volkskrant al even dom. Sinds wanneer is "Iets meer dan de helft" groter dan "vijf van de 24?"
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41870360
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:56 schreef StefanP het volgende:
Blijkbaar is men bij de Volkskrant al even dom. Sinds wanneer is "Iets meer dan de helft" groter dan "vijf van de 24?"
Deze quoten we even.
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:21:56 #67
83740 ginder
pi_41870961
Minstens 50% van de havo-leerlingen die deelnamen deden het foutloos en
minder dan 25% van de deelnemende vwo-leerlingen.
Oscar Wilde
pi_41878124
Alsof slimheid enkel en alleen gebaseerd is op hoe goed je kunt hoofdrekenen. De enige reden dat PABO studenten dat niet kunnen, is omdat het een vaardigheid is die ze de afgelopen 6 jaar niet nodig hebben gehad (rekenmachines, anyone?). En de enige reden dat een groep achter het wel kan, is omdat het hem wordt opgelegd. Dat heeft imho niets met slimheid te maken maar met prioriteiten stellen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_41878199
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:35 schreef friskvind het volgende:
Het volgende is opvallend:

Van het Sint Nicolaascollege in Amsterdam deden twee klassen mee.
In klas 4D van het vwo maakten vijf van de 24 leerlingen een foutloze toets.
In havo 5 had net iets meer dan de helft een goede oplossing.
Kunnen havo-leerlingen beter rekenen dan vwo'ers ?
Ja laten we dat eens concluderen op basis van een klein toetsje afgenomen in 1 havo-klas en 1 vwo-klas
pi_41879401
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:58 schreef knowall het volgende:

[..]

Deze quoten we even.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 17 september 2006 @ 10:19:03 #71
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_41881626
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:49 schreef Seneca het volgende:
Alsof slimheid enkel en alleen gebaseerd is op hoe goed je kunt hoofdrekenen. De enige reden dat PABO studenten dat niet kunnen, is omdat het een vaardigheid is die ze de afgelopen 6 jaar niet nodig hebben gehad (rekenmachines, anyone?). En de enige reden dat een groep achter het wel kan, is omdat het hem wordt opgelegd. Dat heeft imho niets met slimheid te maken maar met prioriteiten stellen.
Precies
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  zondag 17 september 2006 @ 14:03:35 #72
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41887756
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:49 schreef Seneca het volgende:
Hoofdrekenen heb je iedere dag nodig, of doe je onbewust.
  zondag 17 september 2006 @ 14:23:32 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41888405
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:30 schreef ginder het volgende:

[..]

Probeer eens de nationale rekentoets die de Volkskrant naar aanleiding hiervan organiseert.
Op de site http://extra.volkskrant.nl/qz/gen/rekentoets/index.php kun je jezelf testen en opgeven.
Jezus, is dat alles?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41890365
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Met een rekenmachine ja. Een simpele optelling lukt zo'n PABO student ook nog wel. Maar hoe vaak heb je in de praktijk nodig hoeveel 37/58 x 24/33 is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 17 september 2006 @ 15:35:56 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41890455
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:33 schreef Seneca het volgende:

[..]

Met een rekenmachine ja. Een simpele optelling lukt zo'n PABO student ook nog wel. Maar hoe vaak heb je in de praktijk nodig hoeveel 37/58 x 24/33 is?
De eerste vraag over de koffie, 2 1/2 gram, hoeveel scheppen per pot, vond ik wel zo 'alledaags' eigenlijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41891814
quote:
Als ik jou een boek van een basisschoolmethode geef en ik zeg erbij dat je over een maand een tentamen hebt waarbij je die sommen moet kunnen maken, dan vind ik het nogal dom als na een maand blijkt dat je het niet kan. Je had immers de tijd om het voor te bereiden. Als PABO-student zit je op een HBO-opleiding, dus dat mogen ze echt wel van je verwachten. Geef je vervolgens aan dat daar niet je prioriteiten liggen, dan betekent dat dat je geen prioriteit geeft aan je opleiding en ook niet aan het daarop volgende leraarsschap. Dan zal je de opleiding moeten verlaten wat mij betreft.

Verder mag de maatschappij echt wel van je verwachten dat je kunt rekenen na minstens 12 jaar genoten onderwijs. Ik vind het diep en diep triest dat mensen binnen het Hoger Onderwijs tegenwoordig niet meer kunnen rekenen.
quote:
Werken en rekenen met getallen heb je nodig om gevoel voor getallen en grootte te ontwikkelen. Het traint bovendien abstracte vermogens van de hersenen. Maar ja, maar ingewikkelde langetermijndoelen hoef je bij de student van tegenwoordig niet meer aan te komen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_41891875
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:28 schreef StefanP het volgende:
Hi-la-risch gewoon... ik ga me er niet eens meer over opwinden. Wat een clowns. Ik ben zo blij dat ik vroeger onderwijs genoten heb... wordt er tegenwoordig nog les gegeven in rekenen, taal en geschiedenis? Of zijn er alleen nog maar vakken als maatschappijleer, empathisch handelen en anti-discriminatieles? Dat kan haast niet anders.

Te dom om met een breuk te kunnen rekenen D's en T's zullen ook wel te hoog gegrepen zijn voor ze. En dat is een HBO opleiding... LAAT me niet lachen. Op z'n best zou het MBO mogen zijn. Go Nederland!
Ik zou maar eerst een pittige HBO- studie als Accountancy volgen en dan zie we wel hoe je dan piept
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_41892769
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:24 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik zou maar eerst een pittige HBO- studie als Accountancy volgen en dan zie we wel hoe je dan piept
Ik doe universiteit en ben het zowaar eens een keer met StefanP eens. Het niveau is hier om te huilen (het niveau van de studie welteverstaan, niet van de studenten)
pi_41898114
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:24 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik heb een HTS opleiding cum laude afgerond, met daarvoor VWO (wisA/B,schei,nat) met gemiddeld een 8,2. Dan is accountancy wel wat simpeler. Nog meer commentaar?
-Mark Steyn
pi_41899576
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik heb een HTS opleiding cum laude afgerond, met daarvoor VWO (wisA/B,schei,nat) met gemiddeld een 8,2. Dan is accountancy wel wat simpeler. Nog meer commentaar?
Accountancy simpel HAHA in je dromen ventje
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_41899610
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik doe universiteit en ben het zowaar eens een keer met StefanP eens. Het niveau is hier om te huilen (het niveau van de studie welteverstaan, niet van de studenten)
Daar ben ik wel met je eens, maar Pabo staat nou eenmaal niet bekend om als een pittige studie
  zondag 17 september 2006 @ 22:58:55 #82
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41905224
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:26 schreef samjustme het volgende:

[..]

Simpel is het zeker niet, maar een technische studie is toch wel een trapje hoger qua moeilijkheid.
  zondag 17 september 2006 @ 23:02:31 #83
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41905382
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:33 schreef Seneca het volgende:
Maar hoe vaak heb je in de praktijk nodig hoeveel 37/58 x 24/33 is?
Jij waarschijnlijk nooit.
pi_41908518
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:26 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ach, een blik op je postgeschiedenis zegt genoeg. Waar is m'n ignore knop?
-Mark Steyn
pi_41909138
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:37 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach, een blik op je postgeschiedenis zegt genoeg. Waar is m'n ignore knop?
Wat wil je daarmee zeggen LOL
je bent slimmer dan de rest ben je blij, als je bij lekker voelt om anderen omlaag te brengen be my guest
pi_41919660
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

op de middelbare school komt dat niet veel verder dan 5*3x
pi_41919763
quote:
Op maandag 18 september 2006 01:06 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen LOL
je bent slimmer dan de rest ben je blij, als je bij lekker voelt om anderen omlaag te brengen be my guest
je reageert gewoon met het verkeerde argument tegen de verkeerde persoon.

En dat heb je dik verloren.
pi_41921503
Je verdient als pabotrutje 1645 bruto als je begint en het geluk hebt gelijk een volle baan te krijgen. You pay peanuts, you get monkeys.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_41921589
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef Musketeer het volgende:
Je verdient als pabotrutje 1645 bruto als je begint en het geluk hebt gelijk een volle baan te krijgen. You pay peanuts, you get monkeys.
zo weinig maar?

daar gaat nog eens 1/3 af.

dan kun je net zo goed niet gaan werken.
pi_41924155
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef Musketeer het volgende:
In mijn wereld is dat een behoorlijk aantrekkelijk salaris voor iemand die net van school afkomt.
pi_41924798
quote:
Op maandag 18 september 2006 16:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In mijn wereld is dat een behoorlijk aantrekkelijk salaris voor iemand die net van school afkomt.
valt nogal mee het komt netto op ongeveer ¤7 per uur uit. (wat dicht tegen het minimumloon aan zit volgens mij).

nog geen ¤20.000 bruto per jaar.

3 vrienden van mij zijn net afgestudeerd (bouwkunde hbo) en verdienen allemaal rond de ¤2200 bruto.
pi_41924879
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

valt nogal mee het komt netto op ongeveer ¤7 per uur uit. (wat dicht tegen het minimumloon aan zit volgens mij).
Een volledige docentenbaan is geen 40 uur, maar hooguit 30 (lesuren).
  maandag 18 september 2006 @ 17:46:37 #93
83740 ginder
pi_41925321
Het beginsalaris van een leraar basisonderwijs is ¤ 2073,- bruto per maand
Oscar Wilde
pi_41926003
Dat is geen slecht salaris, ik ben voor minder begonnen. Je zult -denk ik- uiteindelijk niet zover doorgroeien als in het bedrijfsleven, maar daar staan lange vakanties en minder "stress" tegenover. Stress als in de zin van deadlines waar veel geld mee gemoeid is, een project dat af moet, boze klanten e.d... Jengelende kinderen zijn natuurlijk ook irritant, maar op een andere manier.
-Mark Steyn
  maandag 18 september 2006 @ 18:22:00 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41926048
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:19 schreef StefanP het volgende:
Dat is geen slecht salaris, ik ben voor minder begonnen. Je zult -denk ik- uiteindelijk niet zover doorgroeien als in het bedrijfsleven, maar daar staan lange vakanties en minder "stress" tegenover. Stress als in de zin van deadlines waar veel geld mee gemoeid is, een project dat af moet, boze klanten e.d... Jengelende kinderen zijn natuurlijk ook irritant, maar op een andere manier.
vergeet een goed pensioen niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41927060
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een volledige docentenbaan is geen 40 uur, maar hooguit 30 (lesuren).
ik heb 36 uur gerekend dat is een normaal aantal uren voor een werkende
pi_41927147
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik heb 36 uur gerekend dat is een normaal aantal uren voor een werkende
Niet in het lerarenvak. In het voortgezet onderwijs is een fulltime baan geloof ik 26 (les)uur. In het basisonderwijs zal dat net zoiets zijn. Natuurlijk komen daar nog wel vergaderingen en voorbereidingstijd bij.
pi_41927467
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet in het lerarenvak. In het voortgezet onderwijs is een fulltime baan geloof ik 26 (les)uur. In het basisonderwijs zal dat net zoiets zijn. Natuurlijk komen daar nog wel vergaderingen en voorbereidingstijd bij.
wel meer elk kind zit van 8:30 tot 15:30 op school behalve op woensdag 8:30 tot 12:30

dat maakt 28+4= 32 les uren. daar komt nog bij dat een leraar eerder aanwezig moet zijn en later naar huis kan, dan denk ik dat ik er nog niet zo ver vandaan zit met mijn 36 uur.

(al moet je wel compenseren voor de vakanties)
  maandag 18 september 2006 @ 19:56:16 #99
83740 ginder
pi_41928928
lesgebonden uren:
4x 5.30 u =22.00 uur
1x 4.00 u (wo.)
samen 26 uur
Oscar Wilde
pi_41929038
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wel meer elk kind zit van 8:30 tot 15:30 op school
Je vergeet tussen de middag. Ongeveer twee uur bij de meeste scholen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')