abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 september 2006 @ 16:33:41 #161
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_41649988
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. waar woon jij ? want mekka ligt nou echt niet in het oosten, richting duitsland, mekka ligt zuid-zuid-oost
Als je vanuit NL rechtstreeks naar Mekka vliegt dan kon je over Duitsland (Beieren) hoor ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:02:52 #162
3542 Gia
User under construction
pi_41652140
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:13 schreef moussie het volgende:

[..]

en daaruit kan dus zonder meer geconcludeerd worden dat ze dat doet omdat haar vaste contract nu binnen is ?
Tja, hm, het eerste jaar had ze er geen problemen mee. Het tweede jaar ineens wel. Lijkt mij dat ze de boel misleid heeft. Als ze zich in de proeftijd zo had gedragen, was haar contract vast niet verlengd. En had ze tijdens de sollicitatie de hand van de directeur geweigerd, dan was ze zeker niet aangenomen.
Na een jaar opeens je gaan gedragen op een manier die op een openbare school duidelijk niet wenselijk is, is gewoon onbeschoft. Van mij mag ze ontslagen worden.
pi_41652991
Meteen het land uit. Ze heeft aangegeven totaal geen respect voor de Nederlandse normen en waarden te hebben. Zo'n persoon hoort niet voor de klas thuis, laat staan in Nederland. Wegwezen en tot nooit meer ziens. What's next, alle Nederlandse leerlingen moeten Dhimmi-gedrag vertonen op straffe van een onvoldoende? Bah... wat een walgelijke religie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:56:49 #164
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_41659278
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:12 schreef moussie het volgende:

[..]

ontslagen ? ze is geschorst hoor
O ja geschorst = uitstel voor ontslag.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:00:04 #165
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_41659390
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:16 schreef newsman het volgende:

[..]

Dit commentaar slaat kant nog wal
Vind jij.. Ik wil de discussie wel aangaan, maar dan moet je echt wel meer uitleg geven..
waarschijnlijk wel
pi_41659722
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:52 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

laat die moslima's eens wat meer met andere mannen trouwen dan die uit de eigen groep.
beetje nederlands erdoo mengen zou goed zijn.

maar ja als fatima met klaas gaat shoppen dan worden zowel klaas en fatima later die dag in elkaar geslagen door de familie van fatima.

Noemen ze het zo tegenwoordig?

Ff serieus: dit belemmert natuurlijk het fatsoenlijk presenteren van de school naar de ouders toe imo. Netjes dat de school het zelf al voorgelegd heeft. Met een precedent kun je weer verder kijken dunkt me.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:18:10 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_41660011
Inmiddels schiet me een deja-vu van Rita Verdonk tijdens haar bezoek aan een bijeenkomst binnen.
pi_41663831
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Noemen ze het zo tegenwoordig?

Ff serieus: dit belemmert natuurlijk het fatsoenlijk presenteren van de school naar de ouders toe imo. Netjes dat de school het zelf al voorgelegd heeft. Met een precedent kun je weer verder kijken dunkt me.
ik vermoed dan ook dat het daarom gaat .. zoals ik al eerder suggereerde maakt zo'n papier in de hand het de moslima een stuk makkelijker om het op te nemen tegen dat bolwerk
pleased to meet you
pi_41665560
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat je enige commentaar na mijn, voor een onle-liner, uitvoerige betoog?

doe es een strofe uit de koran waar vrouwen helemaal niet handen hoeven te weigeren van niet-gelovigen. die zal er vast wel zijn. lijkt me meer toevoegen aan mijn post.
ghehe .. zaterdagmiddag, druk druk druk ..

maar het is idd geen principiëel verbod, wat ik ervan weet, het is alleen not done om een huwbare vrouw buiten je familie de hand te schudden .. daar trekken hun de grens van lichamelijke integriteit, dat valt voor hun onder ongewenste intimiteiten ..
ik heb vergelijkingen gehoord in de trend van "hoe zou jij het vinden als jij .. of beter nog, je 18 jarige dochter .. iedereen op z'n mond moest kussen ter begroeting" .. en tja, er zit wel wat in ..

ik persoonlijk snap het hele gedoe niet, als zij geen handjes wil schudden prima toch, het gaat erom dat ze goed les geeft .. wat is dat toch met die eenheidssoep de laatste jaren waarin netjes opzitten en pootjes geven zo belangrijk is geworden
pleased to meet you
pi_41665673
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:00 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Vind jij.. Ik wil de discussie wel aangaan, maar dan moet je echt wel meer uitleg geven..
Ik zou me aanpassen aan de cultuur, waarin ik leef.

(lijkt mij overgens zwaar dat het om jaloezie gaat)

Als moslims arrogant blijven doen, moeten hun dat weten, maar het werkt wel tegen zich.
pi_41667950
quote:
Op zondag 10 september 2006 02:21 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe .. zaterdagmiddag, druk druk druk ..

maar het is idd geen principiëel verbod, wat ik ervan weet, het is alleen not done om een huwbare vrouw buiten je familie de hand te schudden .. daar trekken hun de grens van lichamelijke integriteit, dat valt voor hun onder ongewenste intimiteiten ..
ik heb vergelijkingen gehoord in de trend van "hoe zou jij het vinden als jij .. of beter nog, je 18 jarige dochter .. iedereen op z'n mond moest kussen ter begroeting" .. en tja, er zit wel wat in ..

ik persoonlijk snap het hele gedoe niet, als zij geen handjes wil schudden prima toch, het gaat erom dat ze goed les geeft .. wat is dat toch met die eenheidssoep de laatste jaren waarin netjes opzitten en pootjes geven zo belangrijk is geworden
Er is idd een middenweg waarbij ze de vader in kwestie vriendelijk gedag zegt en dus op een andere, respectvolle manier groet en desnoods ook nog even uitlegt waarom er geen hand komt. Dan heb je wel getoond op de hoogte te zijn van de fatsoensnormen en is duidelijk dat het geen kwestie van onfatsoen is.

Maarrr...moet je dan ook meegaan met de overtreffende trap hiervan: geen vieze ongelovigen de hand mogen schudden (bestaat ook hoor)? Of: ik mag geen vreemde mannen in de ogen kijken?
Dan zou je weer voor elke gradatie van "dat mag ik niet van mijn geloof" een apart regeltje opstellen.

En dan denk ik: als er al in de Koran staat dat men zich aan dient te passen aan de lokale gebruiken, dan zal Allah vast geen probleem zien met een pootje uit fatsoen, helemaal niet als dit in de geest van die regel is (mensen aanraken die niet mahram zijn kan lustgevoelens opwekken, en mensen die zo geïntegreerd zijn dat ze hier les kunnen geven en de mazen van de wet kennen getuige het feit dat ze sneaky een jaar wacht, die kunnen zich echt wel even beheersen).

Die "hoe zou zij het vinden...mond kussen" is simpel: je weet dat je in een land woont waar dit soort gebruiken heersen, en als het dan een onoverkomelijk iets is wat jou betreft, dan kun je drie dingen doen: je gaat weg, je blijft en accepteert het gebruik of je zorgt dat je niet meer in de situatie komt. Je gaat geen uitzondering eisen omdat jij dat gebruik toevallig niet hebt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 10 september 2006 @ 10:43:25 #172
3542 Gia
User under construction
pi_41668586
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Die "hoe zou zij het vinden...mond kussen" is simpel: je weet dat je in een land woont waar dit soort gebruiken heersen, en als het dan een onoverkomelijk iets is wat jou betreft, dan kun je drie dingen doen: je gaat weg, je blijft en accepteert het gebruik of je zorgt dat je niet meer in de situatie komt. Je gaat geen uitzondering eisen omdat jij dat gebruik toevallig niet hebt.
Precies. Aangezien ik weiger een hoofddoekje te dragen, zal ik nooit ofte nimmer naar Iran gaan.

En in Frankrijk hoef je niet te kussen ter begroeting, maar doe je het wel, dan hoor je er wel eerder bij en wordt je als één van hen gezien. (Is mijn ervaring)
  zondag 10 september 2006 @ 10:56:01 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_41668790
quote:
Op zondag 10 september 2006 02:21 schreef moussie het volgende:

Daar zit helemaal niks in want dat is gewoon iets héél anders.

Iemand die zo fanatiek én achterbaks is zou ik ook niet voor de klas willen zien. Wie zegt dat er onder het lesgeven stiekem toch niet iets tussen door sluipt van dit fanatisme ?
Iemand die zich niet kan aanpassen hoort hier niet voor de klas.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_41669594
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:43 schreef Gia het volgende:

En in Frankrijk hoef je niet te kussen ter begroeting, maar doe je het wel, dan hoor je er wel eerder bij en wordt je als één van hen gezien. (Is mijn ervaring)
En wat als de franen _opeens_ (opgezet door een media-relletje) het 'kussen bij begroeting' als plicht gaan zien?
En gaan dwingen dat iedereen daar aan hun normen moet voldoen? mensen ontslaan die dat niet doen?

dat vraag ik me een beetje af, in nederland was het hand-geven ook gewoon een deel van de etiquette en nooit een 'verplichting';
de laatste tijd lijkt het minder op een etiquette-gebruik, maar meer op een bepaalde uit cultuurwaan verplichte handeling, net als moslims bv een hoofddoek moeten dragen omdat hun geloof hen daartoe verlicht, lijkt het als je sommigen hier aanhoort (StefanP) zelfs zo te zijn dat hij iedereen die geen handen schud het land uit wil zetten ...

in het geval van de lerares kan ik me eventueel wel voorstellen dat het haar beroepsuitvoering zou kunnen hinderen, en het bij sollicitatie een grond voor afwijzing is, nl. iemand die niet zomaar gesprekken met de vaders van leerlingen kan hebben, kan geen goed lerars zijn... maar om het 'handenschudden als verplichte cultuurwaarde te gaan stellen, als was het een hoofddoek bij islamieten, dat vind ik eerlijk gezegd gewoon een verschrikkelijk idee.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41671467
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Aangezien ik weiger een hoofddoekje te dragen, zal ik nooit ofte nimmer naar Iran gaan.

Ik heb meestal geen moeite om Franse vrouwen te kussen ....(ja maar geld ook voor mannen ....eeeehh..gelukkig heb ik geen plannen om daar heen te gaan )
pi_41671612
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:30 schreef Stippel het volgende:

[..]

En wat als de franen _opeens_ (opgezet door een media-relletje) het 'kussen bij begroeting' als plicht gaan zien?
En gaan dwingen dat iedereen daar aan hun normen moet voldoen? mensen ontslaan die dat niet doen?

dat vraag ik me een beetje af, in nederland was het hand-geven ook gewoon een deel van de etiquette en nooit een 'verplichting';
de laatste tijd lijkt het minder op een etiquette-gebruik, maar meer op een bepaalde uit cultuurwaan verplichte handeling, net als moslims bv een hoofddoek moeten dragen omdat hun geloof hen daartoe verlicht, lijkt het als je sommigen hier aanhoort (StefanP) zelfs zo te zijn dat hij iedereen die geen handen schud het land uit wil zetten ...

in het geval van de lerares kan ik me eventueel wel voorstellen dat het haar beroepsuitvoering zou kunnen hinderen, en het bij sollicitatie een grond voor afwijzing is, nl. iemand die niet zomaar gesprekken met de vaders van leerlingen kan hebben, kan geen goed lerars zijn... maar om het 'handenschudden als verplichte cultuurwaarde te gaan stellen, als was het een hoofddoek bij islamieten, dat vind ik eerlijk gezegd gewoon een verschrikkelijk idee.
We hadden ook het 'hoofddoekje 'kunnen verbieden .....
Ergens mag je best een grens trekken ..wat als deze vrouw, in een later stadium , haar 'mannelijke 'leerlingen niet meer wil ( 'mag' ) aankijken of aanspreken ?
Ok,klinkt misschien vergezocht maar moeten we dat dan nog steeds toelaten omdat 'we tolerant willen moeten zijn ' ?
M.a.w waar mag je dan nog wel de grens trekken ?
pi_41673308
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:46 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ergens mag je best een grens trekken ..wat als deze vrouw, in een later stadium , haar 'mannelijke 'leerlingen niet meer wil ( 'mag' ) aankijken of aanspreken ?
Ok,klinkt misschien vergezocht maar moeten we dat dan nog steeds toelaten omdat 'we tolerant willen moeten zijn ' ?
het springende punt in deze context is dat "huwbare leeftijd" .. en een brugklasser valt daar nu eenmaal niet onder
pleased to meet you
pi_41673406
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:46 schreef moussie het volgende:

[..]

het springende punt in deze context is dat "huwbare leeftijd" .. en een brugklasser valt daar nu eenmaal niet onder
In sommige landen (geloven) wel degelijk
  zondag 10 september 2006 @ 13:53:45 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41673484
Het komt er uiteindelijk op neer dat een docent(e) op een middelbare school mannen en vrouwen niet fundamenteel anders behoort te behandelen. Dan kan je met allerlei cultuur-relativistische praatjes komen, en mensen de vrijheid geven "hun religie te beleven" maar het zou tamelijk stompzinnig zijn, te ontkennen dat de gelijkheid van man en vrouw een grondwaarde is in onze samenleving. Daar moet je voor durven staan, en iemand die werkt op een openbare school heeft zich daarnaar te schikken.

Punt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41673615
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:46 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Waarom zouden "we" dat willen? Ik stoor mij aan rondvliegende breezah-bilnaden. Kunnen we ook verbieden. Of ijsjes.
quote:
Dat is dus een factor die normaal functioneren in haar beroep hindert -> ontslag.
quote:
Dat is idd de discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')