abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41609797
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen in en uit pak is welkom.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41609803
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:01:36 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_41609823
poep, net te laat.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:03:17 #4
Stranger than fiction
pi_41609855
mijn topic is sexier. Ondanks het gebrek aan mantelpakjes.
pi_41609938
Nee, ik draag geen mantelpakjes .
Vandaag wel een krijtstreepjurkje. Maar erg zakelijk is het niet .

Ik denk dat die manager zich verveelt en graag kwebbelt met meer charmante collega's (IT he, en mangers zijn vaak zelf geen IT'ers )
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41609981
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
mijn topic is sexier. Ondanks het gebrek aan mantelpakjes.
Nee.

Ik was sneller, en ik Johan_de_Witt er niet eens op.
pi_41609982
Prutsers!
pi_41610254
quote:
Politie luistert meer en meer woningen en gevangenissen af

Hoofdofficier van het Landelijk Parket Bart Nieuwenhuizen erkent in het televisieprogramma NOVA dat de politie veelvuldig en voor langere tijd woningen en gevangenissen afluistert.

De actualiteitenrubriek vergaarde feiten en cijfers die aangeven dat de interne toetsingscommissie van het Openbaar Ministerie vorig jaar 38 verzoeken om te mogen afluisteren heeft behandeld. In het jaar 2000 ging het nog om 8 adviezen.

Vanaf februari 2000 mag de politie in het geheim microfoons in woningen en in bezoekersruimten van penitentiaire inrichtingen plaatsen, om daarmee 24 uur per dag een verdachte van bijvoorbeeld moord, afpersing of terrorisme af te luisteren. Dat mag alleen als het college van procureurs-generaal dat heeft goedgekeurd, op basis van een advies van de Centrale Toetsingscommissie (CTC). Daarna moet de rechter-commissaris het afluisteren nog goedkeuren.

Volgens de jaarverslagen van de CTC werd in het beginjaar 2000 8 keer een advies over afluisteren uitgebracht, gebeurde dat in de jaren daarna zo'n 20 keer, om in 2005 te stijgen tot 38 adviezen. Volgens Bart Nieuwenhuizen van het Landelijk Parket worden de adviezen van het CTC doorgaans overgenomen door het college van procureurs-generaal. Van de 38 adviezen hadden de meeste betrekking op het afluisteren van woningen.

De voorzitter van de Vereniging van Strafrechtadvocaten Annelies Röttgering maakt zich zorgen over de toename in het afluisteren. "Als de politie een nieuw middel heeft, zijn ze snel geneigd om dat middel ook in minder zware gevallen in te zetten. Daarom is het belangrijk om in de gaten te houden wat er in de praktijk met de inzet van zo'n dwangmiddel gebeurt".

In NOVA twee voorbeelden van direct afluisteren. Zo werd terreurverdachte Samir A. vanaf augustus vorig jaar 6 weken lang afgeluisterd in zijn woning in Den Haag. Het leverde geen belastende informatie op.

Een ander voorbeeld betreft een 60-jarige vrouw uit Utrecht, die samen met haar man verdacht werd van de moord op haar moeder. Zij werd een dag lang op het politiebureau verhoord, en daarna voor een periode van vier weken afgeluisterd.

Na enige tijd werd ze niet langer als verdachte beschouwd, en werd de heimelijk geplaatste afluisterapparatuur uit haar woning verwijderd. Ook in dit geval leverde het afluisteren geen bewijs op.

Onderzoeker Joep Lindeman van het Willem Pompe Instituut van de Universiteit Utrecht deed onderzoek naar ondermeer afluisteren.

Hij pleit voor een evaluatie van het gebruik van dit middel. "We weten niet wat het resultaat is van dat afluisteren. Vaak kan het erg tegenvallen, zijn er technische problemen en kost het veel geld. Bovendien is het een zeer zware inbreuk op de privacy. De vraag is: levert het wel voldoende op om het te blijven gebruiken"?
pi_41611054
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een dwaas, met hopelijk snel een kogel door zijn kop:

http://www.telegraaf.nl/b(...)merikaan_doden_.html
Nah - ik hoop dat hij tot inkeer komt. Zonodig onschadelijk wordt gemaakt. Maar een kogel door de kop hoop ik voor niemand.

Vooral hoop ik dat niemand zijn oproep honoreert, dat mensen inzien dat wie tot zoiets oproept nooit een persoon kan zijn die enig gezag geniet.
pi_41611652
Dat moet wel de kortste periode hoop zijn geweest die ik ooit gezien heb. .
pi_41611889
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:21 schreef Autodidact het volgende:
Dat moet wel de kortste periode hoop zijn geweest die ik ooit gezien heb. .
Nah - hoop laat zich niet beinvloeden door voorvallen. Dat is het fraaie ervan. Anders had ik wel een verwachting uitgesproken, niet een hoop. Dat ik het hoop geeft al aan dat ik verwacht dat het anders is..

Waarvan akte.
pi_41612018
Klopt, maar in elke hoop zit een beetje verwachting...er moet een kans zijn dat het uitkomt.

(wat lul ik nou slap)
pi_41612174
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:37 schreef Autodidact het volgende:
Klopt, maar in elke hoop zit een beetje verwachting...er moet een kans zijn dat het uitkomt.

(wat lul ik nou slap)
Ik geef toe, het is nog geen vrijdagmiddag, maar ik ben inmiddels wel zo gaar van de werkweek dat ik hier echt alleen maar dubbelzinnigheden in zie.
pi_41612287
quote:
dubbelzinnigheden
Combinatie lul & slap?
pi_41612361
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:48 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Combinatie lul & slap?
Nah - meer die hoop die verwachting bevat.
Die slappe lullen kwamen daar nog eens overheen.

Ik ben er niet groots op hoor.
pi_41612450
Ja, dat had ik wel door...ik ga het niet uitleggen, want dan slapt de lul nog slapper.
pi_41612593
Gelukkig is het bijna weekend. En best mooi weer, hopelijk morgen ook, dan ga ik een dag muizenissen uit het hoofd laten waaien door buitenspelen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:03:26 #19
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41612657
"mensenkinderen", zoals een docent Duits zich vroeger bij verontwaardigde verbazing uitte
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:10:08 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41612830
Leeghoofdig en laf GroenLinks
quote:
‘Niemand hoeft zich geheel aan te passen aan dé Nederlandse cultuur, al is het maar omdat die niet bestaat.’

Deze zin staat in het concept verkiezingsprogramma van GroenLinks. De Nederlandse cultuur bestaat volgens de filosofen van GroenLinks niet – dat lijkt me een forse handicap wanneer je een Nederlandse partij bent en Nederlanders wilt vertegenwoordigen in het Nederlandse parlement.

Fata morgana
En hebben al die historici die bibliotheken hebben volgeschreven over de Nederlandse geschiedenis en de Nederlandse cultuur zich met fata morgana’s beziggehouden? Ja, zegt GroenLinks, want dé Nederlandse cultuur bestaat niet.

Want zou dat streepje op die e betekenen? Ontkent GroenLinks dat er overheersende gedragsnormen, ideeën en waarden samenhangen met het simpele feit dat iemand geboren wordt en opgroeit in het deltagebied van de Rijn en de Maas?

Volgens GroenLinks maakt het niet uit of je opgroeit in Nederland of Spanje. Zou dé Spaanse cultuur ook niet bestaan? Of de Franse? Zou GroenLinks iets dergelijks ook durven zeggen over de cultuur van onze immigranten uit Ghana of het Rifgebergte?

Laf
Het is laf en onzinnig om te ontkennen dat er zoiets als een Nederlandse cultuur bestaat. Natuurlijk vormt het leven in een bepaalde groep mede het karakter van een individu – de psychologie en de sociologie hebben dat onomstotelijk vastgesteld. Maar zelfs zonder wetenschap, alleen al met behulp van het gezonde verstand, kan eenieder vaststellen dat omgevingsfactoren bij het opgroeien stevige invloedssferen vormen.

Maar GroenLinks wil daar niets van weten. Waar GroenLinks wel van wil weten is het recht van Madonna tijdens een optreden in de Arena om iets met een kruis te doen. GroenLinks had een tegendemonstratie georganiseerd om tegen de demonstratie van de SGP te protesteren. Het ging GroenLinks om de vrijheid van meningsuiting.

Deense cartoons
Op 11 februari van dit jaar had in Amsterdam een demonstratie plaats van Nederlandse moslims tegen de Deense cartoons. Hebben wij toen ook een demonstratie van GroenLinks gezien voor de vrijheid van meningsuiting van de Deense cartoonisten?

Nee. GroenLinks hield zich muisstil. Want een demonstratie voor het recht om Mohammed net zo te bespotten als Christus, is voor GroenLinks een forse brug te ver, en niet alleen dat: het is ook nog eens gevaarlijk.

Die brave SGP'ers liepen een paar keer om de Arena heen bij wijze van ‘gebedswandeling’, en niemand hoefde er over na te denken of een SGP'er zich zou opblazen of ruiten zou gaan ingooien.

Bang
GroenLinks durfde zich niet op die 11de februari in Amsterdam te vertonen omdat GroenLinks bang was dat die fijne Nederlandse islamitische demonstranten achter die oprechte GroenLinksers aan zouden gaan om ze een lesje in Berbercultuur te geven.

Femke is een goede politica, maar ze is de aanvoerster van een clubje leeghoofdige en laffe types die over vele maten voor vele situaties beschikken. Opportunisme heet dat. En volgens mij is dat een karaktertrek van dé GroenLinkse cultuur.
http://www.elsevier.nl/op(...)punt/1103/index.html
Waar kan ik mij inschrijven voor de Leon-fanclub?
pi_41612915
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:03 schreef Aoristus het volgende:
"mensenkinderen", zoals een docent Duits zich vroeger bij verontwaardigde verbazing uitte
pi_41612921
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]

vrijdag 8 september 2006 @ 12:18:24 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41613042
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Leon de Winter, gelukkig hebben we ook een kijkje in zijn hoofd mogen waarnemen bij zomergasten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41613045
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:07 schreef sigme het volgende:
Nee, ik draag geen mantelpakjes .
Vandaag wel een krijtstreepjurkje. Maar erg zakelijk is het niet .

Ik denk dat die manager zich verveelt en graag kwebbelt met meer charmante collega's (IT he, en mangers zijn vaak zelf geen IT'ers )
IT? ik denk dat deze manager graag kwebbelt met (meer) vrouwelijke collega's Dat kan ik begrijpen

Mantelpakjes zijn natuurlijk een beetje bitchy, beetje ik-loer-op-de-stoel-van-m'n-baas. Jurkjes daarentegen ontwapenen en zijn minder bedreigend. Oftwel liev

Aldus Dr Phil Godslasteraar
pi_41613093
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:18 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Leon de Winter, gelukkig hebben we ook een kijkje in zijn hoofd mogen waarnemen bij zomergasten
heb géén televisie en aldus voor mij geen zomergasten. (en ook géén Dr Phil )

maar deze column is goed!
pi_41613234
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:18 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

IT? ik denk dat deze manager graag kwebbelt met (meer) vrouwelijke collega's Dat kan ik begrijpen

Mantelpakjes zijn natuurlijk een beetje bitchy, beetje ik-loer-op-de-stoel-van-m'n-baas. Jurkjes daarentegen ontwapenen en zijn minder bedreigend. Oftwel liev

Aldus Dr Phil Godslasteraar
Hahaha. Geen háár op m'n hoofd die eraan denkt manager te worden. Dat is een hóndebaan .

Laatst verwachtte men wel hele slechte tijden hier, en dat we de detachering in zouden moeten. Er werd me voorgespiegeld dat ik dan wel in mantelpak zou moeten. Ik heb gezegd dat ik dan ga uitzoeken waar ik Ally-McBeal-mantelpakjes kan vinden .
pi_41613415
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:20 schreef Godslasteraar het volgende:

maar deze column is goed!
Nee, dat is 'ie niet. Dat GL / SGP / spotprentrellen is geleend van Ephimenco of andersom, en het is een combinatie die hier thuishoort: Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten.

Inhoudelijk: Schijtbakken die GroenLinks figuren

En dat er een Nederlandse cultuur bestaat is een waarheid als een koe, maar zodra je er je vinger op wil leggen valt deze uiteen in heel verschillende subculturen. Alle studies beschrijven deze subculturen. Geen beschrijft één eenduidige alom gedeelde dominante cultuur. Een monocultuur is er in Nederland nooit geweest. Niet eens één godsdienst in de afgelopen eeuwen.

Leon de Winter weet dat ook wel, maar hij schrijft niet voor zichzelf.
pi_41613722
quote:
Maar GroenLinks wil daar niets van weten. Waar GroenLinks wel van wil weten is het recht van Madonna tijdens een optreden in de Arena om iets met een kruis te doen. GroenLinks had een tegendemonstratie georganiseerd om tegen de demonstratie van de SGP te protesteren. Het ging GroenLinks om de vrijheid van meningsuiting.

Deense cartoons
Op 11 februari van dit jaar had in Amsterdam een demonstratie plaats van Nederlandse moslims tegen de Deense cartoons. Hebben wij toen ook een demonstratie van GroenLinks gezien voor de vrijheid van meningsuiting van de Deense cartoonisten?
Hoe zit het eigenlijk met de hypocrisie andersom?

Ik heb nog nooit iemand ontmoet die de Nederlandse cultuur kan beschrijven....dat is niet vreemd, als je weet dat het verschil tussen culturen nooit zwart-wit is, en dat het walgelijke arrogantie is te denken voor 16 miljoen mensen te kunnen spreken.

Tevens een non-discussie
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:49:17 #29
Stranger than fiction
pi_41613787
Er is wel degelijk Nederlandse cultuur. Zoiets beschrijven in een paar woorden is een belediging voor alle historie, gebruiken, normen en waarden, etc, etc.

We hebben bovendien een enorme hoeveelheid musea en bibliotheken waarin dit allemaal bewaard wordt. Vergelijk dat maar s met een land dat minder dan 200 jaar bestaat. Dan zie je het verschil wel.
pi_41613830
Waarom is belgie zo'n kunstmatig land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41613895
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom is belgie zo'n kunstmatig land.
Waarom noem je Belgie een kunstmatig land?

Welke kunstmatigheid wil je verklaard hebben?
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:54:00 #32
Stranger than fiction
pi_41613915
wat is kunstmatig? Wat is een niet-kunstmatig land?
pi_41613941
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er is wel degelijk Nederlandse cultuur. Zoiets beschrijven in een paar woorden is een belediging voor alle historie, gebruiken, normen en waarden, etc, etc.

We hebben bovendien een enorme hoeveelheid musea en bibliotheken waarin dit allemaal bewaard wordt. Vergelijk dat maar s met een land dat minder dan 200 jaar bestaat. Dan zie je het verschil wel.
200 Jaar geleden...was het toen niet de bedoeling dat Nederlanders Fransen zouden worden?
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:55:26 #34
Stranger than fiction
pi_41613969
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

200 Jaar geleden...was het toen niet de bedoeling dat Nederlanders Fransen zouden worden?
Ach negert, wat weet jij er nou van?
pi_41614070
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ach negert, wat weet jij er nou van?
Pff, schijnt dat ik van een Spaanse soldaat afstam. Nederland beviel hem wel...

(Toen moesten Nederlanders Spanjaarden worden, weet je wel)
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:03:26 #36
Stranger than fiction
pi_41614199
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

vrijdag 8 september 2006 @ 13:08:36 #37
Stranger than fiction
pi_41614323
ik moet er vandoor. Nog 1 uur lesgeven en dan snel naar huis!
pi_41614597
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Er is ergens een oud plaatje, ik meen Spaans, van het verwachte resultaat van een nakomeling van een blanke en een zwarte ouder. De tekenaar dacht dat er een gevlekt mens uit zou volgen.

Schattig nietwaar?
pi_41614644
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is 'ie niet. Dat GL / SGP / spotprentrellen is geleend van Ephimenco of andersom, en het is een combinatie die hier thuishoort: Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten.

Inhoudelijk: Schijtbakken die GroenLinks figuren

En dat er een Nederlandse cultuur bestaat is een waarheid als een koe, maar zodra je er je vinger op wil leggen valt deze uiteen in heel verschillende subculturen. Alle studies beschrijven deze subculturen. Geen beschrijft één eenduidige alom gedeelde dominante cultuur. Een monocultuur is er in Nederland nooit geweest. Niet eens één godsdienst in de afgelopen eeuwen.

Leon de Winter weet dat ook wel, maar hij schrijft niet voor zichzelf.
precies.

Leon de winter, die wordt nog serieus genomen.
zeker na zomergasten is die man niet serieus te nemen als hij het over politiek heeft.

Ik zou wel willen weten wat de nederlandse cultuur dan is. Hij moet het weten..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41614815
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is ergens een oud plaatje, ik meen Spaans, van het verwachte resultaat van een nakomeling van een blanke en een zwarte ouder. De tekenaar dacht dat er een gevlekt mens uit zou volgen.

Schattig nietwaar?
Prachtig .
pi_41614816
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:20 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

precies.

Leon de winter, die wordt nog serieus genomen.
zeker na zomergasten is die man niet serieus te nemen als hij het over politiek heeft.

Ik zou wel willen weten wat de nederlandse cultuur dan is. Hij moet het weten..
Leon de Winter komt uit een orthodox joods gezin. Welke cultuur is dominant in Nederland? De cultuur die maakte dat er orthodox joodse gezinnen in Nederland konden wonen en in vrijheid leven, of de cultuur die ervoor zorgde dat er nu geen (noemenswaardig) orthodox joods leven meer bestaat in dit land?

Vanuit een kleine zeer afwijkende subcultuur kijkend kan ik me wel voorstellen dat alle anderen op elkaar lijken - alsof zij één andere cultuur hebben. Een beetje zoals alle Chinezen op elkaar lijken, gezien vanuit mijn gezichtspunt.
pi_41614964
Eerlijk gezegd vind ik Leon de Winter niet zo boeiend. Het interesseert me niet wat hij er van vindt. Hij schreef er te slechte boeken voor .

pi_41615068
Leon de Winter is niet boeiend, maar als geoefend schrijver is hij een goede propagandist. Goeie propaganda laat de waarheid ondersneeuwen.

Zo zijn er nu een heleboel mensen van overtuigd dat GroenLinks bij de spotprentrellen aan de kant van beledigde moslims stond, en bij een Madonnakruis-relletje keurige christenen evne extra schoffeert. Dat wordt wel bereikt met zulke columns. Eigen meningen veranderen er niet door, wel het idee over andermans mening.
pi_41615215
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:35 schreef sigme het volgende:
Leon de Winter is niet boeiend, maar als geoefend schrijver is hij een goede propagandist. Goeie propaganda laat de waarheid ondersneeuwen.

Zo zijn er nu een heleboel mensen van overtuigd dat GroenLinks bij de spotprentrellen aan de kant van beledigde moslims stond, en bij een Madonnakruis-relletje keurige christenen evne extra schoffeert. Dat wordt wel bereikt met zulke columns. Eigen meningen veranderen er niet door, wel het idee over andermans mening.
en dat terwijl gl 1 van de partijen was die het duidelijkst aan de westerse kant stonden.
alleen al de manier van praten bij zomergasten, verschrikkelijk. dat mensen zijn propaganda geloven..
Maar het staat als rechse vorvechter van de democratie natuurlijk altijd hip als je wat boeken van de winter in je zwaar hipuitziende met alleen maar verantwoorde boeken in je ''ik lees veel over cultuur en verantwoorden boeken '' boekenkast hebt staan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41615216
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]

Wat is Nederlandse cultuur dan ?
pi_41615324
Daarnaast krijgt hij als een van de weinige mondige en vooral verbaal vaardige representanten van 'rechts' als compensatie overmatig veel aandacht.
pi_41615479
Overigens valt het me tegen dat er nog geen Halsema bash topic is nav Omder de tram gister .

Was toch een buitenkansje voor tikorev, johndope of Ippon. Maar die zullen zo laat wel geen tv mogen kijken .
pi_41615539
Dat is dat populair-wetenschappelijke programma toch? Ik heb het ook gemist....
pi_41615566
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en dat terwijl gl 1 van de partijen was die het duidelijkst aan de westerse kant stonden.
alleen al de manier van praten bij zomergasten, verschrikkelijk. dat mensen zijn propaganda geloven..
Maar het staat als rechse vorvechter van de democratie natuurlijk altijd hip als je wat boeken van de winter in je zwaar hipuitziende met alleen maar verantwoorde boeken in je ''ik lees veel over cultuur en verantwoorden boeken '' boekenkast hebt staan.
Ik weet niet of zijn literaire werk samenhangt met zijn standpunt over Israël. Ik wou Gods Gym ooit eens lezen. Zoeken naar Eileen (ik hoop dat ik het goed spel) heb ik natuurlijk als film gezien, ik kan me niet voorstellen dat dat boek enig raakvlak met Israel heeft.
pi_41615608
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De Winter verantwoord?

't Zijn toch puberboeken? Ze stonden op mijn boekenlijst van de onderbouw in ieder geval. Bij De Ruimte van Sokolov vond ik het zo erg dat ik het laatste stuk oversloeg, uit verveling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')