abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 23:02:31 #126
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41600124
Dat hebben alle grote politieke partijen dus ook jouw bedorven partij die je aanhangt
pi_41600203
overigens, zie! ook ik sscchud m'n vingertjes. Het liefst in een geil poesje, maar eventueel ook zo
  donderdag 7 september 2006 @ 23:13:08 #128
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41600517
De enige poes die jij ooit vingert is zeker die van je ma, kansloos figuur
pi_41600685
Godverdegodver, type ik een hele post, delete ik de zooi weer met die kut mouse-gestures in Opera
Kut!

Schuld Bush/Israel
pi_41600850
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:13 schreef rood_verzet het volgende:
De enige poes die jij ooit vingert is zeker die van je ma, kansloos figuur
Zelfoverschatting knul, zelfoverschatting. Deze post was niet naar jouw gericht, dat jij toevallig net daarvoor poste is niet meer dan dat, toevallig.
Het was niet meer dan de realisatie dat de gestrekte middelvinger ook een soort van "dominee's vingertje" is, maar dan een beetje anders.

Al schudt een dominee uiteraard liever zijn vingertje in kleine jongetjes. Of was dat de pastoor.

never mind .....
pi_41601137
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:39 schreef OllieA het volgende:

[..]

Is Amerika een rechtsstaat? Maakt de CIA deel uit van de Amerikaanse overheid? Mag de CIA gevangenen met hun kop onder water houden? Mag Hans van Baalen dit laatste goedkeuren? Is dat het officiële VVD standpunt? Gaan we dit standpunt importeren in Nederland, als het aan Van Baalen ligt?
Zo maar wat vragen...
Op de website van de VVD is het officiële standpunt te vinden over de rechten van terreurverdachten. Dit is pasgeleden nog onder de aandacht gekomen bij de begrotingsbehandeling van BuZ.
Ik had beloofd een mailtje naar Mark Rutte sturen, maar heb ik van afgezien.
In plaats daarvan heb ik direct Hans van Baalen benaderd met een drietal vragen.
Ik heb de tekst gecopypasted vanuit het ontvangen mailtje, maar wat details weggelaten vanwege privacyredenen.
quote:
Geachte heer, hierbij mijn antwoord. Vr. groet, Hans van Baalen

Mr Drs J.C. van Baalen
VVD-Tweede-Kamerfractie
Postbus 20018
2500 EA Den Haag

Hans van Baalen MP
VVD Parliamentary Group
P.O. box 20018
2500 EA The Hague, The Netherlands

www.hansvanbaalen.nl
Verzonden: donderdag 7 september 2006 19:01
Aan: Baalen van Hans
Onderwerp: Geheime CIA-gevangenissen

Geachte heer van Baalen,

Naar aanleiding van uw bijdrage aan het radioprogramma Standpunt.nl van afgelopen middag ontstond een discussie op het Fok! Forumsite alwaar ik af en toe bijdrages plaats.
De discussie werd gestart met de verbolgen reactie over een vermeende uitspraak van U, dat gedetineerden die verdacht werden van deelname aan terroristische activiteiten tijdens hun ondervraging blootgesteld mochten worden aan ondervragingstechnieken zoals het onderdompelen in water.

Nu heeft de VVD bij de begrotingsbehandeling 2006 van Buitenlandse Zaken aangegeven dat rechten van terrorismeverdachten en het internationaal humanitair recht gerespecteerd dienen te worden.

In dat licht heb ik enkele vragen.
Bent U van mening dat het onderdompelen van terrorismeverdachten in water voor het vergaren van informatie is toegestaan?
ANTWOORD: indien iemand geen blijvende schade oploopt is het toedienen van ongemak toegestaan, bijv. uit de slaap houden. Over het onderdompelen zijn medici en juristen het niet eens. Ik heb daarom bij Standpunt.nl aarzelend geantwoord. Ik ben er niet uit. Ik sluit het niet uit, maar wil meer weten. Kortom, ik ben genuanceerd.

Heeft de VVD haar officiële standpunt inzake de rechten van terrorismeverdachten gewijzigd?
ANTWOORD: neen, net zoals ik bij de behandeling van de begroting Buitenlandse Zaken 2006 stelde moet de strijd tegen het terrorisme met legale middelen gevoerd worden dus zonder geheime detentiecentra, zonder Guantanamo Bay. Ik vind dat minister Rice onze minister Bot op het verkeerde been heeft gezet.

Zou de Nederlandse overheid het beleid op het gebied van het vergaren van informatie jegens terreurverdachten moeten verruimen zodat inlichtingen- en veiligheidsdiensten een breder palet ter beschikking hebben wat betreft ondervragingstechnieken?ANTWOORD: op dit moment lijkt mij dat niet nodig.

Disclaimer

Indien u de link niet kunt openen, neemt u dan contact op met telefoonnummer 070-3182211. Meer informatie vindt u op de website www.tweedekamer.nl
If you are unable to access the link, please dial +31 70 3182211. Additional information is available on the website www.tweedekamer.nl and www.houseofrepresentatives.nl
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_41601403
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:23 schreef OllieA het volgende:
Een uurtje geleden in stand.nl. De stelling was:
Amerika heeft terecht de geheime CIA-gevangenissen verzwegen.

Op de vraag van Fröhlich of het onderdompelen van gevangenen is toegestaan antwoordde Van Baalen na een lichte aarzeling: "Ja".
Dus: het onderdompelen van gevangenen om informatie van ze los te krijgen vindt Van Baalen een acceptabele manier voor een rechtsstaat om met gevangenen om te gaan.
Ik ben nieuwsgierig of dit het algemene VVD standpunt is en zo niet, wat Rutte vindt van deze mening van Van Baalen, die voor de VVD woordvoerder Buitenland, Europa en uitzendingen militairen is.
De geschiedenis (o.a. de spaanse inquisitie) heeft al lang laten zien dat martelen van gevangen niet helpt. Mensen gaan dinegn bekennen die ze niet hebben gedaan om van de marteling af te komen. Denk maar eens aan de (niet juiste) bekentenis in de schiedammer parkmoord.

Het nieuwe VVD motto:
Weg met de rechtsstaat: terug naar de middeleeuwen!
pi_41601488
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op de website van de VVD is het officiële standpunt te vinden over de rechten van terreurverdachten. Dit is pasgeleden nog onder de aandacht gekomen bij de begrotingsbehandeling van BuZ.
Ik had beloofd een mailtje naar Mark Rutte sturen, maar heb ik van afgezien.
In plaats daarvan heb ik direct Hans van Baalen benaderd met een drietal vragen.
Ik heb de tekst gecopypasted vanuit het ontvangen mailtje, maar wat details weggelaten vanwege privacyredenen.
[..]
Geweldig, wat een naastenliefde! Jij denkt, "Laat ik Hans deze donderdagavond van wat extra toiletapier voorzien"
pi_41601684
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Geweldig, wat een naastenliefde! Jij denkt, "Laat ik Hans deze donderdagavond van wat extra toiletapier voorzien"
In deze tijden gaat zoiets niet meer per postduif, dus hij zal zijn eigen page moeten gebruiken.
Best aardig dat-ie binnen een half uur met een reactie is gekomen, vond ik
pi_41601752
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:35 schreef kenz het volgende:

[..]

De geschiedenis (o.a. de spaanse inquisitie) heeft al lang laten zien dat martelen van gevangen niet helpt. Mensen gaan dinegn bekennen die ze niet hebben gedaan om van de marteling af te komen. Denk maar eens aan de (niet juiste) bekentenis in de schiedammer parkmoord.

Het nieuwe VVD motto:
Weg met de rechtsstaat: terug naar de middeleeuwen!
De inquisitie was anders verdomde effectief. Ze hebben zelfs de huidige paus geleverd. Zij het dat de inquisitie tegenwoordig "Congregatie van de Geloofsleer" heet.
En ook nadat "wij" 4 eeuwen geleden die smerige papen het land uitgelazerd hebben kon je op fok! een ban oplopen als je grapjes maakte toen die bochelaar een tijdje geleden dan eindelijk crepeerde.
pi_41601827
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:29 schreef Hans van Baalen het volgende:
Bent U van mening dat het onderdompelen van terrorismeverdachten in water voor het vergaren van informatie is toegestaan?
ANTWOORD: indien iemand geen blijvende schade oploopt is het toedienen van ongemak toegestaan, bijv. uit de slaap houden. Over het onderdompelen zijn medici en juristen het niet eens. Ik heb daarom bij Standpunt.nl aarzelend geantwoord. Ik ben er niet uit. Ik sluit het niet uit, maar wil meer weten. Kortom, ik ben genuanceerd.
Dus. Hans van Baalen sluit uit de slaap houden en onderdompelen niet uit. Wanneer het geen blijvende schade oplevert.
Waarvan akte. Hans van Baalen is voor martelen - door hem omschreven als het toedienen van ongemak - zolang het geen blijvende schade oplevert.
Ik ben nieuwsgierig hoe hij blijvende schade definieert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_41601954
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:45 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dus. Hans van Baalen sluit uit de slaap houden en onderdompelen niet uit. Wanneer het geen blijvende schade oplevert.
Waarvan akte. Hans van Baalen is voor martelen - door hem omschreven als het toedienen van ongemak - zolang het geen blijvende schade oplevert.
Van Baalen heeft zelf al blijvende hersenschade opgelopen. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig wat hij uberhaupt te melden heeft.
pi_41601959
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In deze tijden gaat zoiets niet meer per postduif, dus hij zal zijn eigen page moeten gebruiken.
Best aardig dat-ie binnen een half uur met een reactie is gekomen, vond ik
Na ja, één zo'n mailtje op printpapier is ook niet erg effectief. Nog afgezien van het feit dat deregelijk papier niet goed absorbeert. Wel sterk papier uiteraard.

Maar niet getreurd, Hans had natuurlijk nog de Conventie van Geneve ter beschikking
  donderdag 7 september 2006 @ 23:50:25 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41602044
Afgezien van de ethische problemen en het scheppen van een gevaarlijk precedent...

Martelaren zijn niet een betrouwbare bron van informatie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41602053
quote:

[..]

Nu ga je wederom te snel.
Er staat duidelijk dat uit de slaap houden is toegestaan.
Over onderdompelen zijn medici en juristen het niet eens, daarom is-ie er niet uit, maar sluit het niet uit.
Dat is heel wat anders dan jouw 'jump to the conclusions'.
pi_41602161
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:48 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Na ja, één zo'n mailtje op printpapier is ook niet erg effectief. Nog afgezien van het feit dat deregelijk papier niet goed absorbeert. Wel sterk papier uiteraard.

Maar niet getreurd, Hans had natuurlijk nog de Conventie van Geneve ter beschikking
Subtiel en grappig.

Ik geloof alleen die overdrijving niet.
pi_41602199
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:48 schreef kenz het volgende:

[..]

Van Baalen heeft zelf al blijvende hersenschade opgelopen. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig wat hij uberhaupt te melden heeft.
We kunnen hier natuurlijk allerlei ad hominems richting Van Baalen gaan rondstrooien, maar dat heeft niet zo veel zin. De brave man is toevallig wel voor de VVD woordvoerder voor Buitenland, Europa en uitzendingen militairen. We zullen hem dus hoe dan ook enigszins serieus moeten nemen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_41602402
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu ga je wederom te snel.
Er staat duidelijk dat uit de slaap houden is toegestaan.
Over onderdompelen zijn medici en juristen het niet eens, daarom is-ie er niet uit, maar sluit het niet uit.
Dat is heel wat anders dan jouw 'jump to the conclusions'.
Slaapdeprivatie wordt beschouwd als martelen. Dat de standpunten van Van Baalen er bij jou ingaan als gods woord in een ouderling, wil nog niet zeggen dat wat meneer Van Baalen schrijft de waarheid is.

Ben jij er trouwens ook nieuwsgierig naar wat Van Baalen als blijvende schade beschouwt?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 8 september 2006 @ 00:00:29 #144
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41602466
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:59 schreef OllieA het volgende:

Ben jij er trouwens ook nieuwsgierig naar wat Van Baalen als blijvende schade beschouwt?
Zolang ze nog naar het stemlokaal kunnen komen en VVD kunnen stemmen is er geen blijvende schade.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41603033
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

Slaapdeprivatie wordt beschouwd als martelen. Dat de standpunten van Van Baalen er bij jou ingaan als gods woord in een ouderling, wil nog niet zeggen dat wat meneer Van Baalen schrijft de waarheid is.

Inderdaad, ik heb het niet geverifieerd. Neemt niet weg dat ik nog steeds oneens ben met die laatste samenvatting van jou.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:09:18 #146
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41616008
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 00:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Zolang ze nog naar het stemlokaal kunnen komen en VVD kunnen stemmen is er geen blijvende schade.
Aan de VVD stemmers hier op Fok! te zien is dat geen criterium....
lege ton
pi_41616448
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:01 schreef Mr.Drs. Hans van Baalen het volgende:

In dat licht heb ik enkele vragen.
Meneer van Baalen , ik hoop dat u naar aanleiding van de vragen aan uw adres ook FOK! heeft weten te vinden, nu het zo over u gaat.....

U hebt het wel over medici en juristen. Maar u vergeet 1 belangrijke: de psycholoog.

1 weet u niet dat onderdompelen en slaapdeprivatie gewoon PSYCHISCH martelen is? Dat de evt psychisch schade ook in een veel later stadium kan openbaren?
2 Weet u dat dergelijke ondervragingtechnieken de kans vergroten dat men valse bekentenissen aflegt ? (zoals hier bij de 2 van Putten, en de Schiedammer Parkmoord)
3 Gaat u hier voorbij aan de ethische normen? M.a.w. is elk middel wel ethisch verantwoord? Mensenrechten?

Ik hoop dat u ook ff inlogt op FOK!......(maar dat zal wel niet vrees denk ik.....)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 08-09-2006 14:33:39 ]
pi_41618761
Kan iemand ook gelijk even informeren bij meneer van Baalen of hij akkoord is met:
- een sigarettepeukje hier en daar. Geneest over het algemeen prima.
- draadjes aan de edele delen en wat lichte spanning erop; zie je later niks van
- nageltje of wat uittrekken. Groeien gegarandeerd weer aan.

Hoe komt de zot aan het idee dat het criterium voor martelen blijvende schade is? Dat een partij iemand met zulke krankzinnige opvattingen tot woordvoorder op welk gebied dan ook benoemt is al onvoorstelbaar. Dat dit overgewichtige leeghoofd nota bene deze zaken in zijn portefeuille heeft doet me huiveren.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:46:46 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41619026
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:39 schreef multatuli het volgende:
Hoe komt de zot aan het idee dat het criterium voor martelen blijvende schade is?
Daarnaast kan iemand fysiek wellicht helemaal herstellen van martelingen, maar blijft iemand psychisch schade ondervinden. Van Baalen marchandeert met deze opstelling met het internationaal recht, en het enige wat hij zal krijgen is een schijnveiligheid. Ik heb er simpelweg geen woorden voor dat mensen handelingen van dergelijke aard - onder welke omstandigheden dan ook - legitiem acht
pi_41622107
quote:

[..]

Als je dit als standaard aanhoudt mag je ook vrouwelijke verdachten verkrachten.....zolang je het maar met condoom doet. van een goede beurt is nog niemand slechter geworden.

Ik vind de uitspraken van Van Baalen echt schokkend.....niet passend bij een zichzelf liberaal noemende partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')