quote:Andere tijden - Pim en zijn Volk
Donderdag 7 september (morgen) 20.55, Nederland 2
Tweeluik over Pim Fortuyn (1): Vijf jaar geleden begon de opmars van Pim Fortuyn in de Nederlandse politiek. Het geschiedenisprogramma Andere Tijden begint zijn nieuwe serie afleveringen met een tweeluik over deze zeer recente historie.
Het sprak met een lange rij mensen die Fortuyn van dichtbij meemaakten, maar ook met onbekende burgers die zich destijds zeer tot het fenomeen aangetrokken voelden. Heel bijzonder is de rondleiding die de Andere Tijden-camera kreeg door het woonhuis van Fortuyn, het Palazzo dit Pietro in Rotterdam.
Alles is daar nog in precies dezelfde staat als toen Fortuyn daar op de ochtend 6 mei 2002 vertrok: het huis is nadien gekocht door de vastgoedmagnaat Thunnissen die Fortuyn ook financieel bijstond tijdens zijn politieke opkomst. Alles heeft zijn plaats gehouden, zelfs Fortuyns bed wordt nog wekelijks gelucht.
Er is veel onbekend archiefmateriaal te zien waarin Fortuyn optreedt. Daarbij blijkt dat hij tien jaar lang een graag geziene en verbaal zeer begaafde spreker was in tal van uitzendingen. De vrienden van Fortuyn die op hem terugblikken zijn het erover eens dat hij in wezen een eenzame man was.
Zijn campagneleider bij Leefbaar Nederland, Kay van de Linde, geeft toe dat hij aanvankelijk niets in Fortuyn zag, maar na enige tijd geheel door de bocht ging. 'We hadden goud in onze handen', aldus Van de Linde in Andere Tijden. Presentatie: Hans Goedkoop.
Hij is niet gelincht ofzo, gewoon doodgeschoten door een individu.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:54 schreef Dementor het volgende:
Arme Pim.
Omgelegd door de oude orde een geflipte milieufanaat.
Die flink betaald is door de gevestigde orde.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Hij is niet gelincht ofzo, gewoon doodgeschoten door een individu.
quote:Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die flink betaald is door de gevestigde orde.
Lmao.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:10 schreef K-Billy het volgende:
[..]
![]()
Toen ik zag wat voor mensen er destijds op de LPF-lijst kwamen, dacht ik wel even: 'hmm volgens mij is dit juist de gevestigde orde'. Een partij met een grotere miljonairsdichtheid bestond er niet en dat notoire clubje zou zich gaan inspannen voor het klootjesvolk dat er op stemde? Niet echt, Fortuyn wilde de staat zowat afschaffen. "De werkgevers zijn de ruggegraat van de maatschappij."
Nee?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:12 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lmao.
Wat erin de LPF zit en zat waren mensen met geld en geen manieren.
Dat is niet de gevestigde orde.
jaquote:Op donderdag 7 september 2006 01:59 schreef slaapkamermug het volgende:
Een man met pistool kan de democratie gewoon om zeep helpen.
Heel veel mensen hadden voor de moord al besloten om op Fortuyn te stemmen. En volgens de peilingen was de kans idd groot dat de LPF de grootste zou worden en Foruyn MP.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:53 schreef du_ke het volgende:
Ik kan er met m'n kop nog altijd niet bij dat er zoveel mensen op een dode hebben gestemd. Wat een massahysterie destijds..
Ja, website van andere tijden heeft alle uitzendingen dacht ikquote:Op donderdag 7 september 2006 02:08 schreef wonderer het volgende:
Dat is vast ook wel op internet ze zien binnenkort?
neequote:Op donderdag 7 september 2006 01:59 schreef slaapkamermug het volgende:
Balkenende en Fortuyn hadden dat met elkaar afgesproken. Ze hadden een niet-aanvalsverdrag gesloten zeg maar.quote:Op donderdag 7 september 2006 07:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel veel mensen hadden voor de moord al besloten om op Fortuyn te stemmen. En volgens de peilingen was de kans idd groot dat de LPF de grootste zou worden en Foruyn MP.
Nu werd die kans door het establisment getorpedeerd.
Wat moet je dan doen?
Er zijn toen veel mensen geweest die uit protest op een dode hebben gestemd, maar ook veel die op het CDA (Balkenende) hebben gestemd. Balkenende was een van de weinige politici die wel normaal met Fortuyn discussieerde (en dat heeft hem minsten 10 zetels extra opgeleverd)
Nee dit is mythe vorming achteraf. Hij was zelfs al weer aan het dalen de laatste dagen.quote:Op donderdag 7 september 2006 07:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel veel mensen hadden voor de moord al besloten om op Fortuyn te stemmen. En volgens de peilingen was de kans idd groot dat de LPF de grootste zou worden en Foruyn MP.
Hoe bedoel je?quote:Nu werd die kans door het establisment getorpedeerd.
Stem dan op de nummer 2 ofzo.quote:Wat moet je dan doen?
Balkenende ging helemaal niet in discussie dat is wat anders. En ik ben er van overtuigd dat de mood op Fortuyn juist de Lpf extra zetels heeft opgeleverd en niet het CDA.quote:Er zijn toen veel mensen geweest die uit protest op een dode hebben gestemd, maar ook veel die op het CDA (Balkenende) hebben gestemd. Balkenende was een van de weinige politici die wel normaal met Fortuyn discussieerde (en dat heeft hem minsten 10 zetels extra opgeleverd)
Onzin, hij was juist zo populair bij het klootjesvolk doordat andere politici hem belachelijk maakten/demoniseerden. Nee, zijn dood is aan Volkert te wijten, niet aan het 'establishment'.quote:Op donderdag 7 september 2006 07:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nu werd die kans door het establisment getorpedeerd.
Ja niemand riep dat voor Fortuyn! Windvaan Wouter riep het laatst in eens ook.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ga zeker kijken. Ik vond het een prachtmens, homo twee hondjes en een butler...... al deelde ik lang niet al zijn ideeen. Ik hoop dat ze het fragment weer laten zien dat ie vanuit zijn Daimler riep dat hij de Minister President van dit land zou worden........
quote:Op donderdag 7 september 2006 11:41 schreef remlof het volgende:
Ik vond Fortuyn een gevaarlijk figuur. Ben blij dat ie nooit aan de macht is gekomen. is doodgeschoten.
Dat zei ik dus niet... Ik had gehoopt dat het "volk" zo slim was geweest hem niet aan de macht te helpen.quote:
Tja, maar Bos haalt het niet bij Pim....quote:Op donderdag 7 september 2006 11:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja niemand riep dat voor Fortuyn! CopyCat Wouter Nos riep het laatst in eens ook.
Als je daardoor je democratie laat omleggen, dan is ze niet veel waardquote:Op donderdag 7 september 2006 01:59 schreef slaapkamermug het volgende:
Pim was natuurlijk helemaal geen PedoFiel. Pim werd 24 uur per dag gestalked door vijanden die als ratten naar een beerput rond om Fortuyn aan het graven waren.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Pim, de pedofiele homo, is dood en ligt begraven in Italie, zoals het een echte patriot betaamt
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En zelfs na Pims dood (netzoals bij Jezus) probeerde ze hem nog kapot te maken met leugens.
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Pim was natuurlijk helemaal geen PedoFiel. Pim werd 24 uur per dag gestalked door vijanden die als ratten naar een beerput rond om Fortuyn aan het graven waren.
Alleen er was geen beerput, dus moesten ze hem wegschieten.
En zelfs na Pims dood (netzoals bij Jezus) probeerde ze hem nog kapot te maken met leugens.
Hoezo?quote:Op donderdag 7 september 2006 12:01 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Als je daardoor je democratie laat omleggen, dan is ze niet veel waard
presidentquote:Op donderdag 7 september 2006 12:40 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Hoezo?
Er was maar 1 Pim Fortuyn. Als hij niet was doodgeschoten zou hij hoogstwaarschijnlijk president zijn geworden, nu is JP Balkenende president geworden en zijn de afgelopen jaren heel anders verlopen. En dat allemaal door 1 man.
bron, onderbouwing?quote:Op donderdag 7 september 2006 12:40 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Hoezo?
Er was maar 1 Pim Fortuyn. Als hij niet was doodgeschoten zou hij hoogstwaarschijnlijk president zijn geworden,
da's meer dan een subtiel verschilquote:Op donderdag 7 september 2006 12:45 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
president, minister-president, nooit van gehoord?![]()
ga nou maar op de inhoud in! (of dacht je werkelijk dat we een president zonde rminister ervoorquote:Op donderdag 7 september 2006 12:49 schreef remlof het volgende:
[..]
da's meer dan een subtiel verschil
Waar heeft hij volgens jou dan gezegd dat hij voor een generaal pardon was en waar heeft hij gezegd dat hij ertegen was?quote:Op donderdag 7 september 2006 12:51 schreef Pool het volgende:
Ook is bijna iedereen vergeten dat hij zigzagde van de ene slogan naar de andere; geen generaal pardon, wel een generaal pardon, geen enkele consistentie had die man.
Niets aan toe te voegen!quote:Op donderdag 7 september 2006 12:51 schreef Pool het volgende:
Een wispelturige huppelkut was het.
Zelf een grote bek opzetten tijdens de debatten, maar na één scherpe opmerking van Rosenmüller bijna huilend weglopen. Dat verloren debat is bijna iedereen vergeten. Ook is bijna iedereen vergeten dat hij zigzagde van de ene slogan naar de andere; geen generaal pardon, wel een generaal pardon, geen enkele consistentie had die man. Ook vergeet iedereen dat volgens alle serieuze peilingen Balkenendes overwinning geen moment in gevaar is geweest.
Maar toen werd Pim helaas neergeschoten. Nu wordt hij vereerd als een god. Had hij nog maar geleefd, dan had hij zelf kunnen bewijzen dat hij slechts een wispelturige huppelkut was.
Ja dat heb ik gedaan en die daalden, maar jij hebt zonder twijfel andere cijfers die je dolgraag met ons wilt delenquote:Op donderdag 7 september 2006 12:46 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
kijk de voorspellingen maar na
Daar heeft mijn af en toe behoefte aan, blijkbaar. Ik kan me nog een bepaalde begrafenisceremonie in de ArenA herinneren, waar een vleesgeworden frituurpan met bierbuik werd uitgezwaaid door een meute dolgedraaide plebejers.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:53 schreef du_ke het volgende:
Ik kan er met m'n kop nog altijd niet bij dat er zoveel mensen op een dode hebben gestemd. Wat een massahysterie destijds..
Ehhh, probeer je nu jouw fout in andermans schoenen te schuiven? Dappere poging, stupide en slap, maar wel dapper.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:52 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
ga nou maar op de inhoud in! (of dacht je werkelijk dat we een president zonde rminister ervoorhadden? )
![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 13:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar heeft mijn af en toe behoefte aan, blijkbaar. Ik kan me nog een bepaalde begrafenisceremonie in de ArenA herinneren, waar een vleesgeworden frituurpan met bierbuik werd uitgezwaaid door een meute dolgedraaide plebejers.
V.
Op de ochtend van de dag dat hij zou worden vermoord, stond zijn lijst op 38 zetels. ‘Opinieleider: LPF grootste, Pim premier’ zette de Volkskrant in een kop op de voorpagina. Volgens onderzoeksbureau Intomart, dat rekening hield met de grote groep zwevende kiezers, zou de LPF de grootste partij worden.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan en die daalden, maar jij hebt zonder twijfel andere cijfers die je dolgraag met ons wilt delen.
ga nou maar op de inhoud in ipv president/minister-president ( big dealquote:Op donderdag 7 september 2006 13:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ehhh, probeer je nu jouw fout in andermans schoenen te schuiven? Dappere poging, stupide en slap, maar wel dapper.
V.
Ook dit is een legendarisch gesprek http://youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujUquote:Op donderdag 7 september 2006 13:44 schreef Aoristus het volgende:
je hoort 'm nog profetisch piepen: jaja, meneer Melkert... ACHT jaar niets gedaaen![]()
(of is dat al retro?)
Prachtig filmpie inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:25 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ook dit is een legendarisch gesprek http://youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU
Ja, vooral de titelquote:
Kom eerst maar eens met inhoud waarop ik kan ingaan, danquote:Op donderdag 7 september 2006 14:23 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
ga nou maar op de inhoud in ipv president/minister-president ( big deal)
Hier, speciaal voor jou, huilnewbiequote:en dat zielige v'tje de hele tijd onderaan![]()
![]()
u heeft mij de Eichmann van de jaren 90 genoemdquote:Op donderdag 7 september 2006 14:25 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Duidelijk gewonnen door Van Dam dat debat.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:25 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat de uploader er niet "Marcel van Dam (een vieze linkse)" heeft neergezetquote:Op donderdag 7 september 2006 14:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, vooral de titel
"Pim Fortuyn debating with Marcel van Dam (a social democrat)"
"Minder dan 3% van de mensen hangt die godsdienst aan"quote:Op donderdag 7 september 2006 14:25 schreef -Jean- het volgende:
[..]
De Pim aanhangers die hem als heilig ziet zijn irritant ja. Daar kan je moe van worden. De Ultra anti Pim tegenhangers eveneens.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:27 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat de uploader er niet "Marcel van Dam (een vieze linkse)" heeft neergezet
Ik zag ooit een artikel (uit Panorama of Revu dacht ik) waar een portret werd gegeven van typische Fortuyn aanhangers, waar ze terug blikten op de hele affaire. "Pimmetje dit en Pimmetje dat en als Pimmetje er nog was dan.."Een aantal had zelfs een gedenkhoekje in huis ingericht. Mijn god, wat een geestesarmoede..
Het enige wat ik nog erger vond dan Pim Fortuyn zelf, waren zijn "fans"..*ril*
Van Dam had verloren hij is een slechte verliezer.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duidelijk gewonnen door Van Dam dat debat.
Ik ben het met je eens dat Van Dam hier de duidelijke verliezer is in dit debat. (niet dat ik alle standpunten van Fortuyn heb gedeeld).quote:Op donderdag 7 september 2006 15:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van Dam had verloren hij is een slechte verliezer.
.
Ja en zo heb je ook nog een stelletje die heilig geloven in een samenzwering mbt tot 11 september en niet geloven in een complot rondom fortuyn.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:36 schreef jogy het volgende:
Op zich wel grappig dat er ook users zijn die iedereen voor gek verklaart die durft te beweren dat dat hele 11 september gedoe een samenzwering was en hier nu lopen te verkondigen dat 'Pimmetje' door de regering is omgelegd.
Dat laatste zou best wel eens het geval kunnen zijn. Ik twijfel nog steeds of Volkert van der G. dit alles uit eigen beweging heeft gedaan. Er was geen duidelijke aanleiding bij van der G. vooraf om Pim om te leggen....Het doet mij aan een opdracht van buitenaf denken....quote:Op donderdag 7 september 2006 15:36 schreef jogy het volgende:
Op zich wel grappig dat er ook users zijn die iedereen voor gek verklaart die durft te beweren dat dat hele 11 september gedoe een samenzwering was en hier nu lopen te verkondigen dat 'Pimmetje' door de regering is omgelegd.
Die aanleiding heeft hij toch verteld? Hij vond hem een gevaar voor dit land.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste zou best wel eens het geval kunnen zijn. Ik twijfel nog steeds of Volkert van der G. dit alles uit eigen beweging heeft gedaan. Er was geen duidelijke aanleiding bij van der G. vooraf om Pim om te leggen....Het doet mij aan een opdracht van buitenaf denken....
...en zo hebben we alle uitersten weer gehad en alle nuanceringen er tussenin bestaan niet...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja en zo heb je ook nog een stelletje die heilig geloven in een samenzwering mbt tot 11 september en niet geloven in een complot rondom fortuyn.
Omdat van Dam er dingen uit de oorlog bij haalde misschien?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:23 schreef du_ke het volgende:
Nou Fortuyn had niets in te brengen en werd er aan alle kanten uitgeluld. Dan lijkt mij wel duidelijk wie er wint.
Maakt niet uit, het zijn allebei kneuzen.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja en zo heb je ook nog een stelletje die heilig geloven in een samenzwering mbt tot 11 september en niet geloven in een complot rondom fortuyn.
Ik dacht eigenlijk meer dat je dit bedoelde.
Omdat Pim een gevaar was voor dat stelletje proleten in Den Haag.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:44 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Die aanleiding heeft hij toch verteld? Hij vond hem een gevaar voor dit land.
En hoezo doet het je dan gelijk aan een opdracht van buitenaf denken?
1 De omgeving van Volkert zag in hem geen Fortuynhater. Hij zou er zelfs weinig met anderen erover hebben gesproken...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:44 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Die aanleiding heeft hij toch verteld? Hij vond hem een gevaar voor dit land.
En hoezo doet het je dan gelijk aan een opdracht van buitenaf denken?
quote:Op donderdag 7 september 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
1 De omgeving van Volkert zag in hem geen Fortuynhater. Hij zou er zelfs weinig met anderen erover hebben gesproken...
2 De regering en de gevestigde orde zagen m.i. in Fortuyn wel degelijk een serieuze bedreiging...
Dit vergroot bij mij de kans op een serieus complot, die nog ontrafeld moet worden...
Precies. En dat maakt meteen de complottheorieën onzinnig. Links had er helemaal geen belang bij om een martelaar te scheppen. Fortuyn zou slechts een tijdelijke hype zijn, zoals alles in de politiek. Het was voor links dus beter als hij zou blijven leven.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:18 schreef Posdnous het volgende:
Gehypete zooi.
Had die kerel gewoon lekker af en toe laten blaten in de Kamer, was er niks aan de hand geweest.
Maar nee, hij moet neergeknald worden en is meteen een held.
Echter demoniseren van het persoon Fortuyn deden ze wel degelijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. En dat maakt meteen de complottheorieën onzinnig. Links had er helemaal geen belang bij om een martelaar te scheppen. Fortuyn zou slechts een tijdelijke hype zijn, zoals alles in de politiek. Het was voor links dus beter als hij zou blijven leven.
Natuurlijk en dat was erg dom van die mensen die dat deden, ze maakten hun tegstander enkel sterker...quote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Het_hupt het volgende:
Echter demoniseren van het persoon Fortuyn deden ze wel degelijk.
quote:Op donderdag 7 september 2006 11:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja niemand riep dat voor Fortuyn! Windvaan Wouter riep het laatst in eens ook.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De voorspelling waar hier naar gerefereerd wordt was statistiek van lik me vestje:quote:Op donderdag 7 september 2006 12:46 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
kijk de voorspellingen maar na
Niet de stemkeuze maar de stemkans is gepeild, waarbij ze fouten bij een gemeentelijke peiling hebben doorgetrokken naar landelijke verkiezingen. Dat is TRU-statistiek rondom voorspellingen over het einde van de wereld en terroristische aanslagen.quote:Fortuyn wordt premier, zegt Intomart
Gepubliceerd op maandag 6 mei 2002 16:10
Onderzoeksbureau Intomart zegt dat Lijst Pim Fortuyn bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer kan rekenen op 38 zetels. De peilingen van NIPO en Interview-NSS zitten er met 19 tot 25 zetels volkomen naast, betoogt Intomart. Dat komt volgens het bureau doordat te weinig rekening wordt gehouden met de ongekend grote groep zwevende kiezers, die nu bijna dertig procent van de stemgerechtigden zou bedragen. Een groot deel van die groep zwevers kiest op het allerlaatste moment, pas in het stemhokje, voor Pim Fortuyn.
Pim Fortuyn zal met 38 zetels een coalitie vormen met CDA en VVD en wordt bovendien premier, "zoals hij zelf al voorspeld heeft." Dat zegt directeur T. van Dijk van Intomart. Hij voorziet een 'electorale revolutie', gezien het grote aantal zwevende kiezers en de belangstelling voor een nieuwe partij met een aansprekende leider.
Intomart zegt in zijn onderzoek beter rekening te houden met zwevende kiezers dan NIPO en Interview-NSS. Intomart vroeg kiezers niet op welke partij ze gaan stemmen, maar vroeg aan te geven hoe groot de kans is dat ze op Fortuyn zullen stemmen. Dat deed Intomart ook kort voor de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. Het Bureau presenteerde toen de meest optimistische voorspelling met 10 zetels, het werden er 17 voor Fortuyn. Uitgaande van de ervaringen in Rotterdam, de nu gepeilde 'stemkansen' op Fortuyn en de vele zwevende kiezers komt Intomart uit op 38 Kamerzetels.
Opvallend is volgens Van Dijk dat de huidige aanhang van Fortuyn vastbesloten lijkt. Wat Fortuyn ook doet of zegt, met welke incidenten de LPF ook te maken krijgt, de peilingen blijven opvallend constant. Wie eenmaal voor Fortuyn gekozen heeft wijkt niet meer van zijn keuze af. Dat sterkt Van Dijk in zijn voorspelling.
Eerder heeft oud-opiniepeiler Maurice de Hond gewaarschuwd dat de werkelijke aanhang van Fortuyn veel groter is dan de peilingen doen vermoeden. Volgens de Hond en Rodney Weterings, bestuurskundige aan de Katholieke Universiteit Brabant in Tilburg, is het mogelijk dat de LPF de grootste fractie in de Tweede Kamer wordt.
Bron: Planet.nl
Ja, dat versterkt inderdaad die betreffende peiling. De laatste maanden zijn ze opvallend constant.quote:Opvallend is volgens Van Dijk dat de huidige aanhang van Fortuyn vastbesloten lijkt. Wat Fortuyn ook doet of zegt, met welke incidenten de LPF ook te maken krijgt, de peilingen blijven opvallend constant. Wie eenmaal voor Fortuyn gekozen heeft wijkt niet meer van zijn keuze af. Dat sterkt Van Dijk in zijn voorspelling.
Toeval?quote:Gepubliceerd op maandag 6 mei 2002 16:10
O,o, het d-woord is weer gevallenquote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Echter demoniseren van het persoon Fortuyn deden ze wel degelijk.
,,Als je aangevallen wordt op je zwakke punten, ga je er niet op in en ga je theater maken.''quote:Op donderdag 7 september 2006 12:51 schreef Pool het volgende:
Zelf een grote bek opzetten tijdens de debatten, maar na één scherpe opmerking van Rosenmüller bijna huilend weglopen.
Het was trouwens niet de enige keer dat hij wegliep. Zo waren er een aantal interviews waar hij bij wegliep omdat de vragen hem niet zinde.quote:Dat verloren debat is bijna iedereen vergeten.
Hear, hear.quote:Maar toen werd Pim helaas neergeschoten. Nu wordt hij vereerd als een god. Had hij nog maar geleefd, dan had hij zelf kunnen bewijzen dat hij slechts een wispelturige huppelkut was.
Dat was overigens op de dag dat zijn vader overleed. Ik wil hier geen lans breken voor Fortuyn, maar wat Rosenmoller deed was onder de gordel. Ook dat handje na zijn uitspraak was erg goedkoop scoren.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:51 schreef Pool het volgende:
Zelf een grote bek opzetten tijdens de debatten, maar na één scherpe opmerking van Rosenmüller bijna huilend weglopen. Dat verloren debat is bijna iedereen vergeten.
Onder de gordel? Het was zeer treffend verwoord hoe inhoudelijk zwak Fortuyn was, en werd door Fortuyn 5 seconden daarna bevestigd.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:18 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Dat was overigens op de dag dat zijn vader overleed. Ik wil hier geen lans breken voor Fortuyn, maar wat Rosenmoller deed was onder de gordel. Ook dat handje na zijn uitspraak was erg goedkoop scoren.
Hij liep weg omdat hij daarvoor al tig keer extreem rechtse verwijten kreeg van Rosenmuller en consorten.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
,,Als je aangevallen wordt op je zwakke punten, ga je er niet op in en ga je theater maken.''
[..]
Het was trouwens niet de enige keer dat hij wegliep. Zo waren er een aantal interviews waar hij bij wegliep omdat de vragen hem niet zinde.
[..]
Hear, hear.
Moe geworden van extreem rechtse verwijten? Dat is tergend hoor.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:28 schreef Sidekick het volgende:
En zo vaak is zijn vader trouwens niet overleden hoor. Fortuyn had er een handje van om weg te lopen of debatten uberhaupt te vermijden.
Onder de gordel zou zijn geweest: je bent al net zo'n dooie als je vader.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:35 schreef Stippel het volgende:
Rosenmoller had tegen Fortuyn gezegd: "Als je aangevallen wordt op je zwakke punten, ga je er niet op in en ga je theater maken."
(Rotterdam, 21 maart 2002, Aula Erasmus Universiteit)
daar kan je het mee eens zijn of niet, maar onder de gordel is het niet...
Beter dan naief tot in den kist zijnquote:Op donderdag 7 september 2006 16:13 schreef jogy het volgende:
Ik vind het maar een paranoïde gedachtegang eigenlijk.
Hij had iets libertarisch, conservatiefs, socialistisch, milieuvriendelijks, dictatoriaals en iets progressiefs. Qua problemen opsporen dan hè, want serieuze oplossingen droeg hij eigenlijk nooit aan.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Toch had Pim wel iets libertarisch.
Nou en. Punt blijft dat Pim Fortuyn daar wel een flater maakte. Hij had gewoon op Rosenmuller in moeten gaan, maar hij gedroeg zich als een klein kind.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij liep weg omdat hij daarvoor al tig keer extreem rechtse verwijten kreeg van Rosenmuller en consorten.
Bovendien liep ie niet echt weg, maar kwam na 3 seconden gewoon weer terug.
Nee joh Rosenmuller maakte een flater(anders had het volk wel voor Rosenmuller gekozen), zijn kinderen worden er nogsteeds terecht om gepest.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nou en. Punt blijft dat Pim Fortuyn daar wel een flater maakte. Hij had gewoon op Rosenmuller in moeten gaan, maar hij gedroeg zich als een klein kind.
Niet dat het veel uitmaakte voor het geheel.
Ik vind dit een beetje een rare uitspraak, meen je dat echt?quote:Op donderdag 7 september 2006 21:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee joh Rosenmuller maakte een flater(anders had het volk wel voor Rosenmuller gekozen), zijn kinderen worden er nogsteeds terecht om gepest.
Misschien was hij wel de wijste!quote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nou en. Punt blijft dat Pim Fortuyn daar wel een flater maakte. Hij had gewoon op Rosenmuller in moeten gaan, maar hij gedroeg zich als een klein kind.
Niet dat het veel uitmaakte voor het geheel.
alleen domme mensen ergerden zich aan Pim..quote:Op donderdag 7 september 2006 21:39 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ondanks dat ik me gruwelijk aan meneertje Fortuyn ergerde,
heb ik wel medelijden met 'm dat ie zo aan z'n eind moest komen...![]()
nu marx zelf nog...quote:Op donderdag 7 september 2006 21:17 schreef Aoristus het volgende:
Pastors ziet een soort Marx in Pim..
Absoluut.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:29 schreef Sickie het volgende:
Unieke persoonlijkheid. Ikvind het nog elke dag een gemis hem niet in de kamer te hebben mogen zien verschijnen.
Ik vond de hetze tegen hem juist getuigen van massahysterie. Het kinderlijke op de man spelen van journalisten en publieke figuren en de ziekelijke drang om hem steeds in de extreem-rechtse hoek te trappen was te genant voor woorden. Mijn beeld van de media is sinds die tijd ook drastisch veranderd. Televiesie toont niet de werkelijkheid maar altijd iemands versie van de werkelijkheid. Of nog erger: zoals hij zijn versie van de werkelijkheid wil opleggen aan het volk.quote:
Niet? Op basis van zijn partijpunten hebben VVD en CDA verdomd snel tot een regeerakkoord kunnen komen. En daar waren ze zo tevreden mee dat D66 de klus af mocht maken.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Qua problemen opsporen dan hè, want serieuze oplossingen droeg hij eigenlijk nooit aan.
Die duke is er dan ook een die alles geloofd omdat het op tv was.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vond de hetze tegen hem juist getuigen van massahysterie. Het kinderlijke op de man spelen van journalisten en publieke figuren en de ziekelijke drang om hem steeds in de extreem-rechtse hoek te trappen was te genant voor woorden. Mijn beeld van de media is sinds die tijd ook drastisch veranderd. Televiesie toont niet de werkelijkheid maar altijd iemands versie van de werkelijkheid. Of nog erger: zoals hij zijn versie van de werkelijkheid wil opleggen aan het volk.
Oh, omdat hij er verder niet op in wilde gaan. Jaja.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Misschien was hij wel de wijste!
Ik neem aan zijn karakter inschattend dat hij dat deed omdat hij er niet verder op in wilde gaan, omdat hij het te stom voor woorden vond.
"Onze Pim" is heilig want hij had zulke goede oplossingenquote:Op donderdag 7 september 2006 22:47 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik vond Fortuyn een goede kerel, was het met veel van z'n standpunten eens, maar ik ergerde me kapot aan die zure mannetjes die iedere andere meningsuiting "een demonisering" vonden. En ze hebben dit topic ook gevonden merk ik.
Zozo, amateurpsycholoog?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
Die duke is er dan ook een die alles geloofd omdat het op tv was.
Vandaar ook zijn hysterie geblaat.
Als Ferry Mengele en Joke Schubbekut het zeggen is het waar.![]()
Jij hebt het perfect verwoord wat er destijds maar nu ook weer aan de hand is, in het geval Verdonk, Wilders, Pastoors enz.
Dan heb je dus duidelijk niet opgelet. Waarom zou je ook? Nu kan je dit zelfverzonnen argument gebruiken om je eigen mening te bevestigen, ookal staat deze mijlenver van de werkelijkheid. Fijn dat je een eigen dogma hebt gecreëerd, maar doe nou niet alsof jouw verzinsels werkelijk waar zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorbeeld, het leger en luchtmacht afschaffen en op laten gaan in de marine, waarom de marine? Nou, die matrozenpakjes vond hij zo leuk ...goh, wat een visionair![]()
Nee, de LPF is een one-issue marginale partij geworden dankzij het groepje onbenullen wat zich daarin heeft weten te werken. Een deel daarvan is aan Fortuyn te wijtten maar bepaald niet alles.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:49 schreef sizzler het volgende:
Nu wordt net gedaan alsof hij een rechtse one-issue partij was die alleen allochtonen kon bashen, maar de kritiek en de oplossingen waren veel breder.
De LPF had er beter meteen mee kunnen stoppen. Sommige ministers en staatssecretarissen waren nog wel goed, maar mijn God wat een baggerpartij. Ik schaam me dat ik er ooit op gestemd heb.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de LPF is een one-issue marginale partij geworden dankzij het groepje onbenullen wat zich daarin heeft weten te werken. Een deel daarvan is aan Fortuyn te wijtten maar bepaald niet alles.
Volgens mij ging dat met het uiteindelijke programma wel goed (dat boekje was flut maar later is hij wel met duidelijke partijpunten gekomen). Maar dit zeg ik uit mijn hoofd. Misschien dat het uiteindelijke programma ook te kostbaar was. Maar hij had natuurlijk veel meer ideeën dan enkel dat plan met de marine en dat onderbouwde uiteraard niet met "omdat hij die pakjes zo leuk vond".quote:"Zou volgens Fortuyn", en daar ligt het probleem, nietwaar? Fortuyn' oplossingen waren kostbaar en slecht onderbouwd volgens de economen die het doorgerekend hadden als je tenminste bereid bent om dat wel te accepteren (zal wel niet, maar goed),
Kloptquote:Op donderdag 7 september 2006 23:58 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Hij ging op precies het juiste moment dood. Voor hem dan.
Van mij had hij nog wel even door mogen leven, dan had Nederland tenminste de kans gekregen om hem weer massaal uit te kotsen.
Onzin! Waarop baseer je dit?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, de LPF is een one-issue marginale partij geworden
Gelul. Het onafhankelijke CPB heeft niets doorgerekend. Wel het ministerie van financien (obv halve plannen en halve info zonder hoor of wederhoor) welke nu niet bepaald objectief was onder leiding van Gerrit Zalm van de VVD die op stevig verlies in de peilingen stond. Het was ook erg opvallend dat min Fin dit opeens deed terwijl ze nog nooit iets dergelijks gedaan hadden. Gewoon een politiek spelletje waarin je trapt.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
"Zou volgens Fortuyn", en daar ligt het probleem, nietwaar? Fortuyn' oplossingen waren kostbaar en slecht onderbouwd volgens de economen die het doorgerekend hadden als je tenminste bereid bent om dat wel te accepteren (zal wel niet, maar goed), Ik stelde overigens duidelijk dat Fortuyn wel degelijk goed was in het leggen van de vinger op de zere plek, zijn oplossingen bleken echter gespeend van realiteitszin en economische haalbaarheid.
Je moet natuurlijk wel verschil maken tussen verkiezingsretoriek en een uitgeschreven plan. Beetje triest dat je dit niet kan of wil. De stammenstrijd binnen defensie is ook schandalig. Het toont lef en visie als men daar echt de bezem door wil halen. De kaasschaf hanteren zoals we al 10 jaar doen is dom en visieloos. Specialisatie is (beargumenteerbaar) de toekomst voor de Nederlandse krijgsmacht. Je kan er een hoop over zeggen en op bekritiseren maar het is in elk geval één ding absoluut wel en dat is nu net visionair. Kubu`s als jij moeten zich niet met defensie bemoeien. Schoenmaker hou je bij je leest.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
Voorbeeld, het leger en luchtmacht afschaffen en op laten gaan in de marine, waarom de marine? Nou, die matrozenpakjes vond hij zo leuk...goh, wat een visionair![]()
Jij kijkt weinig tv maar weet ons feiloos te vertellen wat pim allemaal deed en dat er een massa hysterie aan de gang was.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zozo, amateurpsycholoog?
Er was wel degelijk sprake van massahysterie in die periode. Fortuyn was inhoudelijk helemaal niet sterk maar wel goed in het opzetten van een grote bek. Ik kijk juist weinig TV maar probeer me meer te verdiepen in de achtergronden.
Ach ja, hij was Prof. Dr. op basis van zijn homoschap zeker? Al die boeken kwamen ook van zn studenten af denk je?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:33 schreef du_ke het volgende:
. Fortuyn was inhoudelijk helemaal niet sterk
hij was theatraal en kon zich nauwelijks lang genoeg bij het onderwerp houden. Ik denk dat als je er wat psychologen op los zou laten, dat je heel wat rotzooi tegenkomt..quote:Op vrijdag 8 september 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ach ja, hij was Prof. Dr. op basis van zijn homoschap zeker? Al die boeken kwamen ook van zn studenten af denk je?
Hij promoveerde in de tijd dat in Groningen alles wat naar Marxist rook gewaardeerd werd. Daarnaast was hij slechts korte tijd bijzonder hoogleraar aan de Erasmus. Iemand wordt niet voor niets bijzonder hoogleraar dat doe je alleen als een gewoon hoogleraarschap er niet in zit.quote:Op vrijdag 8 september 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ach ja, hij was Prof. Dr. op basis van zijn homoschap zeker? Al die boeken kwamen ook van zn studenten af denk je?
Precies.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij promoveerde in de tijd dat in Groningen alles wat naar Marxist rook gewaardeerd werd. Daarnaast was hij slechts korte tijd bijzonder hoogleraar aan de Erasmus. Iemand wordt niet voor niets bijzonder hoogleraar dat doe je alleen als een gewoon hoogleraarschap er niet in zit.
Klopt was niet voor niets in een van die debatten dat de enige aanval van Balkenende op Fortuyn was dat hij de enige was die zich echt prof mocht noemen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:43 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Precies.
Bijzonder hoogleraar staat tot gewoon hoogleraar als Special Olympics staat tot gewone Olympische Spelen.
Tja, Winnie de Jong zei ooit in Barend en van Dorp dat hij ook Manisch Depressief was...Het zou met niet verbazen. Ik vond hem niet geestelijk stabiel. dit blijkende uit een paar TV optredens....quote:Op vrijdag 8 september 2006 02:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
hij was theatraal en kon zich nauwelijks lang genoeg bij het onderwerp houden. Ik denk dat als je er wat psychologen op los zou laten, dat je heel wat rotzooi tegenkomt..
Nou ik was het ook niet eens met de ideeen van Fortuyn, maar ik vond hem inhoudelijk en communicatief wel sterk. Hij had wel degelijk een duidelijke visie. In de jaren voor zijn gooi naar het premierschap had hij veel ervaring op het gebied van sociaal - economische vraagstukken. Hij is niet zomaar uit de lucht komen vallen..quote:Op donderdag 7 september 2006 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Fortuyn was inhoudelijk helemaal niet sterk maar wel goed in het opzetten van een grote bek. Ik kijk juist weinig TV maar probeer me meer te verdiepen in de achtergronden.
http://www.youtube.com/watch?v=CcKE9zn57qQquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, Winnie de Jong zei ooit in Barend en van Dorp dat hij ook Manisch Depressief was...Het zou met niet verbazen. Ik vond hem niet geestelijk stabiel. dit blijkende uit een paar TV optredens....
Bedankt. Dit is een duidelijk voorbeeld. Maar ook het optreden in zijn tuin, toen journalisten hem vroegen over het generaal pardon. Hij liep als een gekrenkt kind weg. Hij liep ook weg toen Rosenmuller een scherpe opmerking maakte. Als aspirant MP moet je wel tegen een stootje kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:20 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=CcKE9zn57qQ
Wat merkwaardig dat de tegenstanders van Fortuyn telkens maar proberen aan te tonen dat hij ook maar een mens was i.pv. een heiligequote:Op vrijdag 8 september 2006 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedankt. Dit is een duidelijk voorbeeld. Maar ook het optreden in zijn tuin, toen journalisten hem vroegen over het generaal pardon. Hij liep als een gekrenkt kind weg. Hij liep ook weg toen Rosenmuller een scherpe opmerking maakte. Als aspirant MP moet je wel tegen een stootje kunnen.
Fortuyn kwam bij mij ook niet over als iemand die stress bestendig was. Ik kan mij niet indenken dat het allemaal toneel was....
Ik had die man zijn leven graag gegund, maar ik ben blij dat hij hier nooit premier is geworden. Ik zag hem totaal niet als een bindende factor en bruggenbouwer wat je als MP toch echt moet zijn...
Net als Maarten van Rossem, de Utrechtse dorpsgek.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:43 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Precies.
Bijzonder hoogleraar staat tot gewoon hoogleraar als Special Olympics staat tot gewone Olympische Spelen.
Een beetje tegengas is wel gewenst lijkt me. Anders hadden we nu de Fortuyn-kerk ofzo.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat merkwaardig dat de tegenstanders van Fortuyn telkens maar proberen aan te tonen dat hij ook maar een mens was i.pv. een heilige![]()
Nee, juist het vele en extreme tegengas zorgt ervoor dat de Fortuyn-aanhangers nog dieper in hun zadel worden gedreven en nog meer hekel krijgen aan de mensen 'die haat en leugens zouden verspreiden' over deze respectabele man, die opkwam voor 'alles wat goed was'.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Een beetje tegengas is wel gewenst lijkt me. Anders hadden we nu de Fortuyn-kerk ofzo.
quote:En zelfs na Pims dood (netzoals bij Jezus) probeerde ze hem nog kapot te maken met leugens.
En dat heeft hij nu juist nooit beweert, wat hij wel zei was:quote:Op donderdag 7 september 2006 23:47 schreef Argento het volgende:
De machtspretendent die vond dat we artikel 1 GW maar ns af moesten schaffen. Nee, die hoeft van mij geen premier te worden.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:01 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, juist het vele en extreme tegengas zorgt ervoor dat de Fortuyn-aanhangers nog dieper in hun zadel worden gedreven en nog meer hekel krijgen aan de mensen 'die haat en leugens zouden verspreiden' over deze respectabele man, die opkwam voor 'alles wat goed was'.
Ik weet niet of John Dope representatief is, maar toch:
[..]
Artikel 1 GW behelst wel degelijk een discriminatieverbod en heeft, al dan niet in samenhang met gelijkluidende verdragsbepalingen, tevens horizontale werking. Als Pim betoogt dat het verbod op discrimineren uit de Grondwet moet worden gehaald, dan heeft hij het over artikel 1 GW.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:20 schreef Stippel het volgende:
[..]
En dat heeft hij nu juist nooit beweert, wat hij wel zei was:
"Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken, en die maak je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed."
(Volkskrant Interview, 9 februari 2002; 'De islam is een achterlijke cultuur')
Dr. was ie.quote:Op vrijdag 8 september 2006 01:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
De ophef hierover heb ik eigenlijk nooit begrepen. Hij heeft het hier over dezelfde kutmarokkanen waar ook Oudkerk het over had tegen Cohen. So what?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:20 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=CcKE9zn57qQ
Het ging EchtGaaf en mij niet om de inhoud, maar om de hysterie die hij uitstraalt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:37 schreef sizzler het volgende:
[..]
De ophef hierover heb ik eigenlijk nooit begrepen. Hij heeft het hier over dezelfde kutmarokkanen waar ook Oudkerk het over had tegen Cohen. So what?
Ja dus?quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:41 schreef sizzler het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=kRz407an55E&mode=related&search=
Tegenhanger van de mensen die het eerste filmpje als argument willen gebruiken dat hij racist was.quote:
Het enige wat deze man heeft bijgedragen is het effenen van de weg voor allerlei extreem rechtse partijen.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:49 schreef Focus76 het volgende:
dit lijkt op verheerlijking van een man
Een man die het overgens "helaas "nooit heeft kunnen waar maken.
Dat was waarschijnlijk niet zijn bedoeling, maar daar is het inderdaad wel op uitgedraaid.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:55 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het enige wat deze man heeft bijgedragen is het effenen van de weg voor allerlei extreem rechtse partijen.
Ja, dat dacht ik ook. Ik geloof dat Balkenende hem destijds plaagde dat hij geen prof meer was...Dat vond Fortuyn niet echt leuk....quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:27 schreef du_ke het volgende:
Hij is een paar jaar bijzonder hoogleraar geweest maar vanaf 95 alleen nog dr.
Ik ook. Of hij is enorm theatraal en hij speelt het. Of hij was de controle over zichzelf compleet kwijt en liet zijn eigen gaan........Ik denk duidelijk het laatste. Want volgens mij was hij geestelijk niet zo stabiel, hetgeen zich vooral uit in zeer stressvolle situaties. ....Althans zo kwam hij bij mij over. Ik voel mij ook gesterkt hierin met datgene wat Winnie de Jong bij BvD ontboezemde mbt MD...quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:40 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Het ging EchtGaaf en mij niet om de inhoud, maar om de hysterie die hij uitstraalt.
Jij vindt niet dat Pim Fortuyn in dat filmpje een heel klein ietsjepietsje overdrijft in z'n geschreeuw, woordgebruik en armgebaren? Ik wel.
Wat natuurlijk weer diep triest was aangezien Balkenende nu juist op de proffessor-stoel van het CDA zat.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:56 schreef du_ke het volgende:
Klopt was niet voor niets in een van die debatten dat de enige aanval van Balkenende op Fortuyn was dat hij de enige was die zich echt prof mocht noemen.
Niet? qua integratiebeleid en en veiligheid, zijn alle partijen en flink stuk genaderd tot het fortuynisme.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:49 schreef Focus76 het volgende:
dit lijkt op verheerlijking van een man
Een man die het overgens "helaas "nooit heeft kunnen waar maken.
Wat veel mensen niet weten is dat hij op die dag zn vader heeft begraven. Dat kon je merken, hij trok t niet echt.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:51 schreef Pool het volgende:
Een wispelturige huppelkut was het.
Zelf een grote bek opzetten tijdens de debatten, maar na één scherpe opmerking van Rosenmüller bijna huilend weglopen.
quote:Dat verloren debat is bijna iedereen vergeten.
quote:Ook is bijna iedereen vergeten dat hij zigzagde van de ene slogan naar de andere; geen generaal pardon, wel een generaal pardon, geen enkele consistentie had die man.
Ik meen me te herinneren dat op de dag van zn moord hij de meeste stemmen zou krijgen, maar dat was natuurlijk niet serieusquote:Ook vergeet iedereen dat volgens alle serieuze peilingen Balkenendes overwinning geen moment in gevaar is geweest.
Helaas ja, dan hadden we iig niet de LPF gezien zoals het is geworden, wat al een hele verbetering zou zijn.quote:Maar toen werd Pim helaas neergeschoten. Nu wordt hij vereerd als een god. Had hij nog maar geleefd, dan had hij zelf kunnen bewijzen dat hij slechts een wispelturige huppelkut was.
Hoewel Pastors en Wilders totaal niet te vergelijken zijn met Fortuyn.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:34 schreef AntonDingeman het volgende:
Er wordt lacherig gedaan in dit topic over Fortuyn, maar Fortuyn "leeft" nog steeds. Ik vermoed dat we nog heel lang van zulke Pastors en Wilders partijtjes zullen horen.
Dankzij de LPF heeft Fortuyn nu hetzelfde imago als Emile Ratelband keer 10.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:58 schreef Urquhart het volgende:
voor zijn imago is de gang van zaken wel positief geweest.
Ik heb het ook niet gezien hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:42 schreef pberends het volgende:
Programma is beroerd bekeken met maar 400k kijkers eerste aflevering en 300k gister.
3 tot 4 honderduizend stemmen is ook ongeveer het potentieel van al die nieuwe partijtjesquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:42 schreef pberends het volgende:
Programma is beroerd bekeken met maar 400k kijkers eerste aflevering en 300k gister.
Nee dat ligt dus hoger, want ik had niet gekeken en velen met mij ook niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
3 tot 4 honderduizend stemmen is ook ongeveer het potentieel van al die nieuwe partijtjes.
Fascistische communist!?!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoewel Pastors en Wilders totaal niet te vergelijken zijn met Fortuyn.
Wilders is gewoon een rasechte fascistische communist, en je kan me veel vertellen, maar Fortuyn was dat echt niet.
Fortuyn was zeker een communistische fascistquote:Op donderdag 14 september 2006 20:53 schreef Yildiz het volgende:
Hoewel Pastors en Wilders totaal niet te vergelijken zijn met Fortuyn.
Wilders is gewoon een rasechte fascistische communist, en je kan me veel vertellen, maar Fortuyn was dat echt niet.
Het is op dit moment wel een van de meer charismatische leiders in Nederland, vioor zover dit predikaat van toepassing is in Nederland. En dat is toch belangrijk voor het krijgen van stemmen. Wat iedereen weet en door politici ontkent wordt (hoe zou dat toch komenquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:13 schreef Puzzelaar het volgende:
Marco Pastors denkt echt dat hij de reincarnatie van WSPF is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |