abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41549140
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:06 schreef TanteKa het volgende:

[..]

sorry , ik bedoel de niet-westerse nederlanders (of hoe zeg je dat?) Waar ik benieuwd naar ben, is hoeveel "nieuwe nederlanders" gebruik maken van het stemrecht.
Hmm. Wie bedoel je? De nwa-allochtonen?
  • 1e generatie: zelf in buitenland geboren.
  • 2e generatie: Eén of twee ouders in buitenland geboren.

En je kan dan alleen de Nederlandse staatsburgers bedoelen: dus uit de
    1e generatie
  • zij die genaturaliseerd zijn
    - er zijn er ook ongenaturaliseerd

en / of uit de 2e generatie
  • als Nederlander geboren
  • genaturaliseerd
    - er zijn er ook die niet als Nederlander geboren zijn én niet genaturaliseerd.
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_41549179
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar haal je in Allah's naam die 60% vandaan?
    Je hebt 1,7 miljoen allochtonen in Nederland, waarvan ongeveer 1 miljoen moslims.
    pi_41549251
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:18 schreef du_ke het volgende:

Dat zou je zeggen maar daardoor is het wel vreemd dat de cijfers in Den haag er uitzien. (had ik daarom ook maar even niet meegenomen)
    Den Haag is volgens mij de kieskring van alle buitenlandige Nederlanders.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_41549277
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Wie bedoel je? De nwa-allochtonen?
  • 1e generatie: zelf in buitenland geboren.
  • 2e generatie: Eén of twee ouders in buitenland geboren.

En je kan dan alleen de Nederlandse staatsburgers bedoelen: dus uit de
    1e generatie
  • zij die genaturaliseerd zijn
    - er zijn er ook ongenaturaliseerd

en / of uit de 2e generatie
  • als Nederlander geboren
  • genaturaliseerd
    - er zijn er ook die niet als Nederlander geboren zijn én niet genaturaliseerd.
  • wat leuk, een quiz!
    pi_41549431
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:24 schreef TanteKa het volgende:

[..]

Dat staat dan toch lijnrecht tegenover de uitslag van de poll?
    Tja die poll is dan ook niet gek representatief denk ik.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_41549699
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Je hebt 1,7 miljoen allochtonen in Nederland, waarvan ongeveer 1 miljoen moslims.
    Er zijn naar schatting 950.000 Moslims in Nederland. Daarvan zal een aardig deel geen allochtoon zijn. Bovendien is dit cijfer, ondanks dat het van het CBS komt, waarschijnlijk iets te hoog geschat.

Daarnaast zijn er 3,1 miljoen allochtonen in Nederland. Waarvan 1,7 miljoen niet-Westers. ik neem aan dat jouw grafiekje over die 3,1 miljoen gaat aangezien er enkel allochtonen staat?

En zelfs als al die 950.000 Moslims allemaal niet-Westerse allochtonen zouden zijn dan kom ik nog pas op 55% van de niet-Westerse allochtonen die moslim is.
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_41549726
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:24 schreef TanteKa het volgende:

[..]

Dat staat dan toch lijnrecht tegenover de uitslag van de poll?
    Die is toch van 2003?
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_41549823
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:28 schreef TanteKa het volgende:

[..]

wat leuk, een quiz!
    En wat kies je? Je mag méér dan één categorie opgeven .
    pi_41549938
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die is toch van 2003?
    ik bedoel die van rvand helemaal bovenaan (topic starter)
    pi_41550021
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:48 schreef sigme het volgende:

[..]

En wat kies je? Je mag méér dan één categorie opgeven .
    Ja daar heb je me mooi te pakken, ik geef het op.
    Ik bedoel simpel gezegd te vragen in hoeverre de groep mensen die in de volksmond allochtoon worden genoemd zich sowieso met de verkiezingen bezighoudt.
    pi_41550047
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef TanteKa het volgende:

[..]

ik bedoel die van rvand helemaal bovenaan (topic starter)
    Sorry, ik was met m'n gedachten nog bij die laatste.

Het is inderdaad in tegenspraak met die poll, maar met iets meer dan 600 stemmen lijkt die me ook niet helemaal representatief
    pi_41550248
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:56 schreef TanteKa het volgende:

[..]

Ja daar heb je me mooi te pakken, ik geef het op.
    Ik bedoel simpel gezegd te vragen in hoeverre de groep mensen die in de volksmond allochtoon worden genoemd zich sowieso met de verkiezingen bezighoudt.
    Oh ok .

Wacht even, ik heb daar geloof ik wel wat cijfers over.
    pi_41550493
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Er zijn naar schatting 950.000 Moslims in Nederland. Daarvan zal een aardig deel geen allochtoon zijn.
    Ik lees net dat er zo'n 40 tot 50.000 autochtonen (oftewel 'Nederlanders') Moslim zijn en dat er zo'n 15.000 westerse allochtone Moslims zijn.

En dan vallen de Surinaamse Moslims, wat ook best een behoorlijke groep is, volgens mij ook nog eens onder de niet-Westerse allochtonen. (Of vergis ik me daarin en zijn dat net als Indo's westerse allochtonen?)
    pi_41550519
    quote:
    Vergeleken met het opkomstpercentage van autochtonen (rond 58%) is er nog steeds sprake van een achterstand van allochtonen, maar deze wordt in deze verkiezingen voor een deel en soms geheel overbrugd. Gingen bij de verkiezingen van 2002 nog (maar) 30% van de Amsterdamse Turken en 22% van de Marokkanen naar de stembus, in 2006 zijn deze percentages flink toegenomen: respectievelijk 44% en 35%. Tegenover de 39% van de Marokkanen die in 2002 in Rotterdam ging stemmen, staat nu maar liefst 55%; hun opkomst is vergelijkbaar met die van autochtonen.
    (Gemeenteraadsverkiezingen 2006, onderzoek Motivaction)
    pi_41551463
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Er zijn naar schatting 950.000 Moslims in Nederland. Daarvan zal een aardig deel geen allochtoon zijn. Bovendien is dit cijfer, ondanks dat het van het CBS komt, waarschijnlijk iets te hoog geschat.

Daarnaast zijn er 3,1 miljoen allochtonen in Nederland. Waarvan 1,7 miljoen niet-Westers. ik neem aan dat jouw grafiekje over die 3,1 miljoen gaat aangezien er enkel allochtonen staat?

En zelfs als al die 950.000 Moslims allemaal niet-Westerse allochtonen zouden zijn dan kom ik nog pas op 55% van de niet-Westerse allochtonen die moslim is.
    Westerse allochtonen is een definitie die niet echt meer bestaat of toepasbaar is. Omdat die vrijwel gelijk op gaan aan autochtonen. In de media gebruikt men het woord allochtoon alleen bij niet-westerse allochtonen.
    pi_41551592
    Dat is best interessant. Waarom is het percentage marokkaanse stemmers in Rotterdam zoveel hoger dan in Amsterdam?
    pi_41551736
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 15:47 schreef TanteKa het volgende:
    Dat is best interessant. Waarom is het percentage marokkaanse stemmers in Rotterdam zoveel hoger dan in Amsterdam?
    pi_41553605
    pfff, kun je nagaan wat een non-rotterdamer ik ben! Ik had 'm niet eens door.
    pi_41553930
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_41560413
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 14:08 schreef pberends het volgende:
    [afbeelding]

60% van de allochtonen is moslim, dus niet echt populair dus.
    Geniaal dat vrij weinig allochtonen iets met GL hebben terwijl ze misschien wel de meest pro-allochtonen partij van Nederland zijn. Wat ze ook doen bij GL niemand lijkt er echt warm voor te lopen.

Je kunt het vergelijken met een kind die huilt om aandacht. De eerste keer geef je het kind aandacht, de tweede keer een beetje aandacht en de derde keer haal je gewoon je schouders op zodat het kind vanzelf stopt met huilen want huilen maakt moe en is vermoeiend.

GL het blijft een partij voor een selectief gezelschap idealisten die in een utopie (willen) leven.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')