Whehehe, so truequote:Op dinsdag 5 september 2006 22:34 schreef The_Martian het volgende:
Maak je maar vast klaar voor some hardcore fanboyism
mwoah, de echte kenners zijn er nog steeds niet uit welke console nu beter werk levert. Je kunt ook zeggen dat op dit moment er nog geen enkele game is die volledig gebruik maakt van de drie cores die de xbox 360 heeft, er zit dus nog potentie in.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Sjakie01 het volgende:
Welke console heeft sterkere graphics en handige options dan? 360 of PS3? PS3 lijkt mij toch? Ik bedoel hij komt toch niet voor niks een jaar later uit?
Daarvan moet ik het eerste bewijs nog zien.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef Sjakie01 het volgende:
Welke console heeft sterkere graphics en handige options dan? 360 of PS3? PS3 lijkt mij toch? Ik bedoel hij komt toch niet voor niks een jaar later uit?
quote:
nieuwe gta wordt gelijktijdig op de x360 gereleased, dus dat is ook geen reden meer op een ps3 te kopenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:51 schreef manny het volgende:
GTA = PS3 toch
oef, das niet best van Sony.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
nieuwe gta wordt gelijktijdig op de x360 gereleased, dus dat is ook geen reden meer op een ps3 te kopen![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Op de PS3 zit toch ook die nieuwe optie om een soort van kleine dvd's(naar zeggen de toekomst) af te spelen? Of zit dit ook wel op de 360? En je kan er dingen van de televisie mee opnemen??
Ik moet zeggen dat 360 dat hele internet verhaal wel puik voor elkaar heeft, krijgt de PS3 het ook zo?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:03 schreef mini-lellan het volgende:
Wacht nou maar af tot de PS3 er is voordat je dit soort topics opent![]()
we weten tog allemaal dat de 360 momenteel 'beter' is![]()
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:35 schreef -skippybal- het volgende:
PC mit WINdoos pispaal und Directremix 10 for teh pwnage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
UMD?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Op de PS3 zit toch ook die nieuwe optie om een soort van kleine dvd's(naar zeggen de toekomst) af te spelen? Of zit dit ook wel op de 360? En je kan er dingen van de televisie mee opnemen??
Ik moet zeggen dat 360 dat hele internet verhaal wel puik voor elkaar heeft, krijgt de PS3 het ook zo?
Nee, ik bedoelde blue ray.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:11 schreef mini-lellan het volgende:
[..]
UMD?
dat heeft de PSP ook. niet echt een succes volgens mij
Kopen die 360 dan. De PS3 koop je dan gewoon ook, als ie een heel stuk goedkoper is geworden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:07 schreef tulpstekker het volgende:
is ook wel te begrijpen dat je dit zegt hor.. maar zit me af te vragen .. moek nou wachten ? want ik wil zo graaaag gamenbegrijp je vraag me dus af oft de moeite waard is om te wachten ....
[..]
FTW = Nintendoquote:
Als je voor de prestaties gaat dan is de PS3 toch wel de beste keuzequote:Op dinsdag 5 september 2006 22:43 schreef tulpstekker het volgende:
nou wat voor game vinnik leuk: first person shooters zoals farcry ....... ja en t gaat me tmeest om het grafische gebeuren prijs maakt nietzoveel uit kwaliteit wel... zijn natuurlijk veel mooie games maar waart mij omgaat is welke van de 2 de mooiste en beste prestaties leverd![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Als je voor de praatjes gaat dan is de PS3 toch wel de beste keuze![]()
Alles leuk en aardig, maar er is nog geen enkel bewijs dat die bak beter gaat draaien als een 360... Eerst zien, dan geloven...quote:Op woensdag 6 september 2006 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Als je voor de prestaties gaat dan is de PS3 toch wel de beste keuze![]()
Wat maken spellen nou uit als je ermee kan patsen. Ook kan hij dan stof happen. Daar draait geld uitgeven toch omquote:Op woensdag 6 september 2006 00:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Feit is dat deze generatie de grootste spelers aan elkaar gewaagd zijn en zich moeten onderscheiden door producten zoals Live en de games zelf.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 6 september 2006 00:18 schreef Fallen het volgende:
* Gratis online. Ik vind het op zich niet erg om te moeten betalen om online te kunnen, maar dan wel indien ik daar zelf voor kies. De optie om gratis online te kunnen gamen spreekt me wel enorm aan.
Waar haal ik wat vandaan? Het gratis online kunnen gamen met de PS3 is iets wat meerdere malen is gezegd door verschillende Sony bobo's.quote:
so true...quote:Op woensdag 6 september 2006 19:04 schreef EricG het volgende:
Ik zou een 360 halen. PS3 komt pas over een halfjaar.
Idd ik denk zo`n beetje me keuze gemaakt te hebbenquote:Op woensdag 6 september 2006 19:16 schreef speknek het volgende:
PS3 gaat denk ik leukere spellen krijgen. Althans, voor mij dan. Final Fantasy, dat soort dingen. De xbox360 is nou een jaar uit, en op Oblivion na -die je ook gewoon op de PC kunt spelen-, is het middelmatigheid troef.
Maar de PS3 wordt volkomen onbetaalbaar. Ik zou dat geld er ECHT niet voor over hebben. Ik zou zelf dus meer voor de xbox360 gaan, want face it, de meeste spellen komen toch voor allebei uit.
Klopt, maar sinds kort is de 360 toch echt losgebroken. Ik weet niet eens wat ik moet spelen nu, Dead Rising of Saints Row (beiden niet op de PC speelbaar btw).quote:Op woensdag 6 september 2006 19:16 schreef speknek het volgende:
PS3 gaat denk ik leukere spellen krijgen. Althans, voor mij dan. Final Fantasy, dat soort dingen. De xbox360 is nou een jaar uit, en op Oblivion na -die je ook gewoon op de PC kunt spelen-, is het middelmatigheid troef.
quote:Op woensdag 6 september 2006 19:36 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Klopt, maar sinds kort is de 360 toch echt losgebroken. Ik weet niet eens wat ik moet spelen nu, Dead Rising of Saints Row (beiden niet op de PC speelbaar btw).
Nou Microsoft heeft ons serieus genomen en Nintendo lijkt dat ook toen. Conclusie-> Boycot Sony, Sony gaat strategie aanpassen, of ze verliezen de derde wereldmarkt.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:37 schreef SToRM81 het volgende:
Net alsof Europa in het verleden door andere console-fabrikanten wel serieus genomen werd![]()
Europa is altijd al op de laatste plaats gekomen
goeie objectieve mening, persoonlijk denk ik daar anders over....maar goed, dat is dan weer een subjectieve mening.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:47 schreef portable het volgende:
Kijk naar "Resistance Fall of man" een launchtitel op de PS3 owned al de hele launch van de xbox360!
Een robot in de 2e wereldoorlogquote:Op woensdag 6 september 2006 21:09 schreef portable het volgende:
Resistance: Fall of Man
[afbeelding]
Ik weet niet in welke Sony krant je dat gelezen hebt, maar beide consoles zijn qua prestaties zeer aan elkaar gewaagd. En de PS3 vind ik persoonlijk het design van een soort grill hebbenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Alleen al voor het design zou ik wachten op de PS3! Hij ziet er gewoon prachtig uit! Verder wat ik gelezen heb is de engine in deze console twee keer zo krachtig als die van de Xbox! De spellen gaan waarschijnlijk voorzich spreken! Dat deden ze immers ook al bij de PS2! Mijn keuze is alvas gemaakt! Ik wacht liever op de PS3 dan dat ik me moet verknochten op een microsoft machine!![]()
Ik bemoei me liever niet met dit soort discussies, maar ook ik heb een PS2 met echt enorm veel games. Ik heb er drie versleten en zonder morren nieuwe gekocht, zo dol was ik op dat apparaat.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:35 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke Sony krant je dat gelezen hebt, maar beide consoles zijn qua prestaties zeer aan elkaar gewaagd. En de PS3 vind ik persoonlijk het design van een soort grill hebben
Maar als jij nog een ruim half jaar wilt wachten, prima tochAls je maar weet dat die 'Microsoft machine' helemaal zo slecht nog niet is. Ik ben zelf overgestapt van PS2 naar Xbox 360 dus een fanboy kun je me niet noemen, meer iemand die zn ogen geopend heeft en niet alleen maar naar het merkje Playstation kijkt. En vreemd genoeg (of niet natuurlijk) hoor je dit verhaal van heel veel mensen die een Playstation bezaten en nu overgegaan zijn naar de Xbox.
Jij kan oordelen over een console die nog niet eens uit isquote:Op woensdag 6 september 2006 23:54 schreef devv05 het volgende:
maar ik ben in ieder geval wel in de positie om over beide consoles prima te kunnen oordelen.
Playstation vs. Xbox clownquote:Op donderdag 7 september 2006 00:01 schreef disjfa het volgende:
[..]
Jij kan oordelen over een console die nog niet eens uit isDas knap.
Hij vergelijkt een 360 met een ps2. Tsjoh mn 360 is mooien en kan meer. Dus hij is beter dan een ps2. Dat is meer appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
Playstation vs. Xbox clownMaar er zijn inderdaad wel al genoeg feiten om over te kunnen oordelen, daar heb je gelijk in.
Nee, die vergelijking maakt degeen waar jij het mee eens bentquote:Op donderdag 7 september 2006 00:22 schreef devv05 het volgende:
Die vergelijking maak ik helemaal niet. Als jij mn posts niet lees kan ik er ook weinig aan doen.
Het gaat inderdaad om plezier, wat devv05 zegt. Natuurlijk is de 360 het beste van het beste, het is immers alleenheerser tot November (dan gaat het een omgekeerde wereld zijn).quote:Op donderdag 7 september 2006 00:11 schreef disjfa het volgende:
[..]
Hij vergelijkt een 360 met een ps2. Tsjoh mn 360 is mooien en kan meer. Dus hij is beter dan een ps2. Dat is meer appels met peren vergelijken.
Maar goed dat is imho de algemene mening die ik hier vaak tegenkom. "De 360 is uit en de ps3 nog niet dus koop ik maar een 360 omdat ik toch wat moet kopen". Als je daarmee tevreden bent moet je dat vooral doen.
Ik koop zelf dan ook geen consoles ¤250,- + dus ik zal er niet over vallen. Maar ik vind het wel grappig om te zien
he pssst, de xbox heeft mooiere spellen dan de PS2, dus waar heb je het over...en face it, de PS3 komt 1,5 jaar later als de 360, dus dan mag die ook wel krachtiger zijn. Ik bedoel, stel dat ie "iets" mooier is als de 360, dan vind ik het gewoon belachelijk dat ze daar 1,5 jaar langer nodig voor hadden.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Alleen al voor het design zou ik wachten op de PS3! Hij ziet er gewoon prachtig uit! Verder wat ik gelezen heb is de engine in deze console twee keer zo krachtig als die van de Xbox! De spellen gaan waarschijnlijk voorzich spreken! Dat deden ze immers ook al bij de PS2! Mijn keuze is alvas gemaakt! Ik wacht liever op de PS3 dan dat ik me moet verknochten op een microsoft machine!![]()
dan zou ik wel balen, waar ik eerder vanuit ga is dat toekomstige xbox games wel alle drie de cores van de xbox gaan gebruiken. momenteel gebruiken vrijwel alle spellen slechts 1 core.......quote:Op donderdag 7 september 2006 08:25 schreef masterdave het volgende:
[..]
dat MS per ongeluk iets laat lekken dat ze al met een nieuwe console bezig zijn.
MS heeft al voor de lancering aangegeven zoiezo met een 3de console uit te komen of de 360 nouquote:Op donderdag 7 september 2006 08:25 schreef masterdave het volgende:
[..]
he pssst, de xbox heeft mooiere spellen dan de PS2, dus waar heb je het over...en face it, de PS3 komt 1,5 jaar later als de 360, dus dan mag die ook wel krachtiger zijn. Ik bedoel, stel dat ie "iets" mooier is als de 360, dan vind ik het gewoon belachelijk dat ze daar 1,5 jaar langer nodig voor hadden.
Ik zei het al vanaf het begin toen Microsoft met de consolemarkt ging bemoeien, de Playstation gaat afgeslacht worden, en al is het niet deze generatie consoles, dan zeker wel de volgende, want zou me niks verbazen als Sony met de PS3 uitkomt in maart 2007, dat MS per ongeluk iets laat lekken dat ze al met een nieuwe console bezig zijn.
Ik doelde dan ook meer op een globale datum wanneer die uit zou komen, hoe krachtig die wel niet wordt(hoe die de PS3 compleet gaat vermorzelen). MS heeft gewoon zoveel geld en kennis in huis, ik ben van mening dat zelfs Sony daar niet tegenop gewassen is.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:41 schreef Woutervn het volgende:
[..]
MS heeft al voor de lancering aangegeven zoiezo met een 3de console uit te komen of de 360 nou
zou vallen of staan. Dus dat ze al met een nieuwe console bezig zijn lijkt me duidelijk.
Oh, maar ik deel ook absoluut jou mening. Ik denk dat MS uiteindelijk als enige echte grote speler overblijft op de consolemarkt. Alles duidt erop dat ze daarop uit zijn. En als ze machines blijven produceren als de 360 heb ik daar geen problemen mee. Ik verwacht ook dat de PS3 maar marginaal beter gaat worden dan de 360. Want ze komen dan wel anderhalf jaar later uit, maar de specs van die machine zijn al een aardige tijd bekend en daar is volgens mij niets aan veranderd. Uiteraard is het voor Sony natuurlijk flik kut dat ze in zo'n cruciale periode met zoveel problemen te kampen krijgen.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:46 schreef masterdave het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook meer op een globale datum wanneer die uit zou komen, hoe krachtig die wel niet wordt(hoe die de PS3 compleet gaat vermorzelen). MS heeft gewoon zoveel geld en kennis in huis, ik ben van mening dat zelfs Sony daar niet tegenop gewassen is.
Het is een simpel geval van geld.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:58 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Oh, maar ik deel ook absoluut jou mening. Ik denk dat MS uiteindelijk als enige echte grote speler overblijft op de consolemarkt. Alles duidt erop dat ze daarop uit zijn. En als ze machines blijven produceren als de 360 heb ik daar geen problemen mee. Ik verwacht ook dat de PS3 maar marginaal beter gaat worden dan de 360. Want ze komen dan wel anderhalf jaar later uit, maar de specs van die machine zijn al een aardige tijd bekend en daar is volgens mij niets aan veranderd. Uiteraard is het voor Sony natuurlijk flik kut dat ze in zo'n cruciale periode met zoveel problemen te kampen krijgen.
Dan moeten ze toch bij de volgende generatie consoles met iets vergelijkbaars of beters dan MS komen. Want hoe trouw een consument ook kan zijn; als iets veel beter is dan gaan ze toch daarvoor en niet meer voor hun vertrouwde merk.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is een simpel geval van geld.
Sony heeft $6 miljard, MS $35 miljard. Tenzij je slim de markt benadert zoals Nintendo maak je op de lange duur geen schijn van kans.
Toch denk ik nog steeds dat Sony bovenop blijft drijven. Die laten zich niet zomaar vellen.
Ik moet wel zeggen dat ik de xbox mooier vind als de PS2, een spel als dead or alive zou je nooit op je PS2 getoverd krijgen.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Jheronimus het volgende:
Nou, ik ben zeer tevreden met mijn 360je en ik vermoed dat de performanceverschillen tussen de 2 ook wel mee zal vallen. PS3 schijnt iets meer ruwe kracht te hebben, maar is volgens devs een kreng om te programmeren, terwijl X360 met zijn PC-like architectuur wat developer-friendlier is. Denk dat ze elkaar dus niet erg zullen ontlopen (zie het verschil tussen PS2 en de ietwat sterker XBox).
valt nie veel te boycotten nog he, duurt nog een half jaarquote:Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef Megalomaniac het volgende:
Heb al een 360, binnenkort een Wii erbij en ik is blij!
Ik boycot PS3!
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:29 schreef masterdave het volgende:
[..]
valt nie veel te boycotten nog he, duurt nog een half jaar![]()
Och, PS2 heeft nog steeds een trouwe fanbase en dat is ook heel wat waard.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:37 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Dan is boycotten niet eens nodig..
flopt toch wel.
Je moet niet kijken naar het kapitaal van het moederbedrijf maar naar het budget van de desbetreffende divisies, ik geloof dat die elkaar niet zoveel ontlopen. Nintendo als bedrijf is eigenlijk gewoon 1 zo'n divisie en die hebben ook een flink kapitaaltje hoor, vergis je niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is een simpel geval van geld.
Sony heeft $6 miljard, MS $35 miljard. Tenzij je slim de markt benadert zoals Nintendo maak je op de lange duur geen schijn van kans.
Toch denk ik nog steeds dat Sony bovenop blijft drijven. Die laten zich niet zomaar vellen.
In het geval van Sony is het moederbedrijf niet van belang. De divisies daar zijn dermate gefragmenteerd dat kapitaaldeling niet echt ter sprake komt op vergaderingen. Veel financieel analisten zijn er ook over eens dat dat precies de reden is waarom het bedrijf in het algemeen zo slecht presteert.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:51 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar het kapitaal van het moederbedrijf maar naar het budget van de desbetreffende divisies, ik geloof dat die elkaar niet zoveel ontlopen. Nintendo als bedrijf is eigenlijk gewoon 1 zo'n divisie en die hebben ook een flink kapitaaltje hoor, vergis je niet.
Bron?quote:Op donderdag 7 september 2006 08:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
dan zou ik wel balen, waar ik eerder vanuit ga is dat toekomstige xbox games wel alle drie de cores van de xbox gaan gebruiken. momenteel gebruiken vrijwel alle spellen slechts 1 core.......
performance kan dus efficienter en beter!
Inderdaad, Dead Rising zou alle drie de cores namelijk gebruiken.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik weet is dat namelijk onzin.
Zelfs geometry wars gebruikt alle drie de cores...quote:Op donderdag 7 september 2006 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Inderdaad, Dead Rising zou alle drie de cores namelijk gebruiken.
Wat valt er tegen dan bij de 360 en bekijk dit filmpje voor gameplay beelden van de Wii. Ze laten ook zien hoe je aan het spelen bentquote:Op donderdag 7 september 2006 12:27 schreef NrSiX het volgende:
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een Wii en een 360, 360 ziet er mooi uit.. toch valt me het soms nog een beetje tegen als ik erop speel, maar de Wii is van nintendo (;)) en de nieuwe features spreken me heel erg aan. Moeilijk moeilijk =] maar de ps3 zou ik zowizo niet voor gaan.. veel te duur man
Je kan niet zomaar geld 'oversluizen' naar andere divisies of andere capriolen uithalen. Het zijn beursgenoteerde bedrijven die hun handelingen moeten verantwoorden. Van samenwerking is wel sprake idd, de PS3 bevat elementen van de game-, film-, muziek- en electronicadivisies. Toch zal t kwa investeringen bij verre niet het hele kapitaal zijn want de overige divisies moeten wel door blijven draaien.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
In het geval van Sony is het moederbedrijf niet van belang. De divisies daar zijn dermate gefragmenteerd dat kapitaaldeling niet echt ter sprake komt op vergaderingen. Veel financieel analisten zijn er ook over eens dat dat precies de reden is waarom het bedrijf in het algemeen zo slecht presteert.
Echter, bij MS is het heel gewoon om geld tussen divisies over te sluizen, en het is ook gewoon om de divisies met elkaar te verbinden door middel van soft- en/of hardware. Op die wijze is het nog eenvoudiger het totale kapitaal met elkaar te delen.
Nintendo heeft zich nog nooit wat aangetrokken van de concurrentie en dat doen ze nu ook niet. De titel uberconsole is niet geheel afhankelijk van de graphics, de titel uberconsole is IMO die console die de beste gameplay voorschotelt. Die overige functies van de 360 en PS3 hebben niets te maken met de titel 'console' IMO.quote:Ik reken Nintendo niet mee omdat (hoewel de Wii next-gen veel gaat verkopen) hun nieuwe console niet meedingt naar de titel 'überconsole" en omdat het bedrijf juist de Wii heeft bedacht omdat ze weinig kans maakten met reguliere consoles.
Dat klopt niet, over Sega zou je dat nu wel kunnen zeggen maar niet over een company die consoles uitbrengt.quote:Hun sterkste en zwakste punt is dat ze zich enkel met games bezighouden.
Games zijn voor elke company het enige paard om op te wedden, kijk naar de PS2.quote:De kwaliteit is hoog (moet ook wel, hun enige paard om op te wedden zijn games) maar de flexibiliteit is laag. Elke klap komt ook hard aan. MS kan verliezen maken zoveel ze willen, op het moment dat Vista in de winkels ligt is het binnen een week of wat allemaal weggepoetst. Zelfde zou moeten gelden voor Sony, maar die zijn wat conservatiever qua opzet.
360 ownt wel met graphix, maar kheb erop gespeeld toen hij nog niet heel lang uitwas, heb toen Kameo gespeeld (viel me best wel tegen) , PGR (super) en nog een spel waar ik de naam zo niet van weet.. en die was ook wel heel erg tof.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:30 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat valt er tegen dan bij de 360 en bekijk dit filmpje voor gameplay beelden van de Wii. Ze laten ook zien hoe je aan het spelen bent
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
beetje technisch verhaal en inderdaad, er zijn games die wel gebruik maken van alle drie de cores..maar dat ze allemaal dat doen, da's niet helemaal correct.quote:The most ironic bit of it all is that according to developers, if either manufacturer had decided to use an Athlon 64 or a Pentium D in their next-gen console, they would be significantly ahead of the competition in terms of CPU performance.
While the developers we've spoken to agree that heavily multithreaded game engines are the future, that future won't really take form for another 3 - 5 years. Even Microsoft admitted to us that all developers are focusing on having, at most, one or two threads of execution for the game engine itself - not the four or six threads that the Xbox 360 was designed for.
Even when games become more aggressive with their multithreading, targeting 2 - 4 threads, most of the work will still be done in a single thread. It won't be until the next step in multithreaded architectures where that single thread gets broken down even further, and by that time we'll be talking about Xbox 720 and PlayStation 4. In the end, the more multithreaded nature of these new console CPUs doesn't help paint much of a brighter performance picture - multithreaded or not, game developers are not pleased with the performance of these CPUs.
Ja, maar als je een een bedrijfseconomische studie gedaan hebt dan weet je dat zo'n divisie of SBU gewoon moet betalen voor de diensten van een andere divisie. Dit komt in de boeken bij die divisie en de dienstverlener divisie. In andere woorden, de Windows divisie verdient geld en de games-divisie verliest geld door deze investering. t Is echt niet zo dat ze zeggen van ' ach laat het geld maar zitten hoor, we hebben er genoeg van liggen hiero'. Elke manager van de desbetreffende divisie wil geld verdienen en wordt afgerekend op het resultaat, dus van vriendendienstjes is geen sprake.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:53 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb mijzelf niet goed verwoord. Het gaat om 'reserves'. Dat wil zeggen, bankrekening. En de bankrekening van Microsoft met reserves geldt voor het gehele bedrijf, voor zover ik weet. Bij Sony zal het grotendeels hetzelfde zijn. En Nintendo heeft ook een vette bankrekening met 'reserves'.
Trouwens, coders voor de Xbox backwards compatibility werken ook gewoon aan Vista. Het is allemaal strak met elkaar verwoven en niet zozeer ver uit elkaar liggende divisies.
Je kan gewoon de bedrijfsfilosofie lezen uit de boeken hoor. Noem me 1 console van Nintendo die in de pas liep van de rest, die is er niet.quote:Dat jij de Wii als een langlopende filosofie van Nintendo ziet is een mening, geen feit.
Noodgrepen zijn voor een bedrijf funest, er moet een strategie achterzitten als je aan de lange termijn denkt. Miyamoto riep al in het SNES tijdperk dat hij zoveel mogelijk de restricties weg wilde nemen die gamen met zich meebrengt zodat iedereen erachter kan zitten. De Wii-functionaliteit zou al op de Cube gezet worden waare het niet dat het kastje dit niet aankon. Nintendo is geen gamescompany per se maar een gameplay mechanicscompany die de franchises eraan vastplakt om makkelijker doorgang te vinden. Een console maken met veel bling-bling haalt teveel van die innoviteit weg omdat het die filosofie in de weg staat, teveel tijd moet worden gespendeerd aan de graphics ipv de gameideen. De enigste reden filosofisch gezien van Nintendo dat ze consoles maken is omdat ze dan de vrijheid hebben om de gewenste mechanics te implementeren. Die vrijheid staat in het geding als ze op andere consoles developen omdat ze dan afhankelijk zijn van het platform, de console moet aangepast worden aan de software en niet andersom. Dat is de oorsprong van de Wii en niet een noodgreepquote:Mijn mening is dat het een gouden noodgreep is omdat anders het niet meer rendabel is om nog consoles te blijven maken (onder console versta ik ook 'games').
Ze kunnen het wel, maar ze doen t alleen als er een toekomstige tegenprestaties tegenover staat. MS maakt in principe geen console om gamers blij te maken, maar om de huiskamer in handen te krijgen naast de desktop waardoor ze in de toekomst andere diensten kunnen leveren. In andere woorden, de investering is nu nog onderbouwt, maar krijgen ze niet de gewenste bezettingsgraad dan gaat de stekker eruit.quote:En MS kan wel degelijk veel verlies draaien. Aandeelhouders zijn en blijven tevreden zolang de lange-termijnvisie van MS winstgevend is op het gebied van games. En dat is blijkbaar het geval. Totdat die visie verwezenlijkt is dan kan MS verliezen blijven draaien op games. Die zijn ingecalculeerd, en aandeelhouders zijn daar tevreden mee.
Jij kent je materie niet...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Tel daar bij op de sterkere grafische capaciteiten van de 360, de vrijwel geen performance kostende anti aliasing, het feit dat de PS3's CPU geen branch prediction ondersteund (hetgeen erg belangrijk is voor snelle game engines) en je komt al een end in de richting...quote:Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Jheronimus het volgende:
Nou, ik ben zeer tevreden met mijn 360je en ik vermoed dat de performanceverschillen tussen de 2 ook wel mee zal vallen. PS3 schijnt iets meer ruwe kracht te hebben, maar is volgens devs een kreng om te programmeren, terwijl X360 met zijn PC-like architectuur wat developer-friendlier is. Denk dat ze elkaar dus niet erg zullen ontlopen (zie het verschil tussen PS2 en de ietwat sterker XBox).
En met jou vele anderen...quote:Op donderdag 7 september 2006 13:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Nadat bekend werd dat GTA IV voor allebei tegelijk kwam ben ik voor de 360 gegaan, geen zin zo lang te wachten, nu al helemaal niet meer.
Volgens mij heeft ie wel degelijk gelijk. Gears of War zou de eerste game zijn die gebruik maakt van alle cores.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
Games voor Windows is erg goed, een community maken van PC gebruikers net als met Xbox Live is erg verstandig.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:24 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
En altijd leuk om te onthouden:
Microsoft komt dadelijk met nieuwe OS (Vista), zal ze wel weer een aardige som geld opleveren
Ze verdienen immers ook aan de PCgamesindustrie, wat dan weer kan worden gebruikt voor de 360.
Ik mag hopen dat dat filmpje over de PSP interface gaat. Windows 98 zag er qua interface nog beter uit, niet te geloven.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:39 schreef Woutervn het volgende:
Ik zou wel eens wat screenshots willen zien van de interface van de PS3 en/of online service. Iemand??
-edit- Laat maar heb het al. Wederom blij met mijn 360
Link
We hebben het dus over de periode voor de release van de console...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie wel degelijk gelijk. Gears of War zou de eerste game zijn die gebruik maakt van alle cores.
hier een stukje erover
-edit- Ik lees net ook op het officiele GoW forum dat de X05 demo van GoW op 1 core runde en dat zelfs in de definitieve versie de andere twee cores maar in kleine mate gebruikt worden.
Ik heb daarna de link weer geedit. Vond een ander filmpje via youtupe. Ziet er wel beter uit, maar nog steeds zo verrot onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:48 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat filmpje over de PSP interface gaat. Windows 98 zag er qua interface nog beter uit, niet te geloven.
Tis best een redelijke interface alleen totaal niet overzichtelijkquote:Op donderdag 7 september 2006 15:39 schreef Woutervn het volgende:
Ik zou wel eens wat screenshots willen zien van de interface van de PS3 en/of online service. Iemand??
-edit- Laat maar heb het al. Wederom blij met mijn 360
Link
Oh dat geloof ik meteen, maar dat niveau bereik je pas op het einde als de console al aan het sterven isquote:Op donderdag 7 september 2006 15:51 schreef devv05 het volgende:
Ze zullen wel iets bedoeld hebben van niet alle 3 de cores worden volledig benut ofzo.
My words exactlyquote:Op donderdag 7 september 2006 15:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Tis best een redelijke interface alleen totaal niet overzichtelijk
Voor de PSP is dezelfde interface al wat overzichtelijker doordat je minder opties in het menu hebt staan, maar nuquote:
quote:Een mooie functionele interface, die overigens ook niet veel verschilt van de interface van de PS3 die op de E3 was te zien, ik heb daarvan ook een filmpje gezien met dezelfde interface, maar met een andere achtergrond.
Het schept wel mooi eenheid met de PSP, maar op een of andere manier had ik toch wat meer creativiteit verwacht
quote:Simpel maar toch mooi, lekker rustig. Ziet er goed uit, jammer genoeg is de screenshot een beetje wazig.
quote:geef mij de ps3 dan maar stuk stijlvoller vind ik.
quote:Ik hoopte al dat ze dit niet gingen veranderen. Het PsP menu was in mijn ogen ook al ongelofelijk geslaagd. Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat er geen icoontjes zijn voor video of music. Gezien hij een HD zal hebben en een memorystick slot op de duurdere versie zou ik het toch leuk vinden om er wallpapers en muziek op te kunnen zetten :/
Ziehier wat de Sony hype kan aanrichtenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Blijf dan weg.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:47 schreef Ipho het volgende:
Kut topic, slotje
Ik bedoel het Xbox Live systeem en met name het dashboard, sorry. En inderdaad, nog niet gezien, maar ik kan het wel raden nu.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef SToRM81 het volgende:
Wat heeft dat menu nou weer met Live te maken, bedoel je de interactie ofzo.
En we hebben trouwens nog nieteens gezien hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien.
Nee, geef me een goede reden waarom dit topic wel open mag blijven. En andere fanboy topics niet. Als iemand vraagt moet ik een PSP of een DS kopen. Welke raden jullie me aan, dan is het ook een kut topic en gaat die opslot. Dit precies het zelfde.quote:
Lekker boeiend, dat is nog geen reden om hier de huilie uit te gaan lopen hangen.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:04 schreef Ipho het volgende:
[..]
Nee, geef me een goede reden waarom dit topic wel open mag blijven. En andere fanboy topics niet. Als iemand vraagt moet ik een PSP of een DS kopen. Welke raden jullie me aan, dan is het ook een kut topic en gaat die opslot. Dit precies het zelfde.
2x zo krachtig is echt dikke onzin.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef Gstyles het volgende:
Doe ik niet, ik verspreid net als iedereen in dit topic me mening. En die was dat ik deze topic kut vind.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:40 schreef devv05 het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dat is nog geen reden om hier de huilie uit te gaan lopen hangen.
Maar daar heb je toch een mooi topic report knopje voorquote:Op donderdag 7 september 2006 18:44 schreef Ipho het volgende:
[..]
Doe ik niet, ik verspreid net als iedereen in dit topic me mening. En die was dat ik deze topic kut vind.
Dat is het nou juist, de PS3 heeft fantastische graphics én spellenquote:Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef wc-eend het volgende:
ik heb liever een game op de 360 met materige graphics dan een game op de PS3 die supermooi is maar een buttverhaal..
Helaas heeft de Xbox 360 er alleen een stuk meerquote:Op donderdag 7 september 2006 20:00 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, de PS3 heeft fantastische graphics én spellen![]()
Waar is het bewijsmateriaal dan? Wat ik er van heb gezien is niet veel boeiender dan wat er op de 360 is verschenen. Of je doelt misschien op wat prerendered shots waar het kooppubliek mee wordt lekker gemaakt.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:00 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
xbox 360 --> hitman (ook op ps2 maarja 360 versie beter), dead rising, pgr 3, oblivion, COD 2, Gears of War, GTA 4, PES, Assasin's creed en nog veel meer..quote:Op donderdag 7 september 2006 20:00 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
In elk product zitten in de beginfase wat kleine foutjes die bijv oververhitting tot gevolg hebben of dat de speler bijv krassen zou kunnen maken. Deze foutjes zijn meestal bij de 2e of 3e lichting grotendeels of helemaal verholpen. Dus we hebben grote kans dat als er kinderziektes in de PS3 zitten dat deze al verholpen zijn als hij hier uitkomtquote:Op donderdag 7 september 2006 19:54 schreef wc-eend het volgende:
1 ding snap ik trouwens niet.. die specs van de PS 3 zijn toch allang klaar? dat ding wordt al geproduceerd... als hij in europa ergens Q1 uitkomt.. betekent niet dat hij nog beter gaat worden...
Die is ook al langer uit hequote:Op donderdag 7 september 2006 20:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Helaas heeft de Xbox 360 er alleen een stuk meer
Buiten GoW geenéén 360 exclusive killer appquote:Op donderdag 7 september 2006 20:13 schreef wc-eend het volgende:
[..]
xbox 360 --> hitman (ook op ps2 maarja 360 versie beter), dead rising, pgr 3, oblivion, COD 2, Gears of War, GTA 4, PES, Assasin's creed en nog veel meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |