Leuk, ziet er niet slecht uit.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:46 schreef GerjoZ het volgende:
De buren hebben verklaard dat het richtingaanwijzer aan stond, vlak na de klap. Het zou dus een hoge vorm van koelbloedigheid vereisen om die na de klap aan te zetten. Dat erkent de verzekeraar van de tegenpartij ook, maar die claimt op haar beurt weer dat de richtingaanwijzer ook kort voor het afslaan aangezet KAN zijn.
Maar ik heb nog wel een vraag aan Argento. Stel, jij zou mijn advocaat zijn en moeten pleiten voor mijn zaak. Wat voer jij dan aan om mij in het gelijk gesteld te krijgen?
Na conclusie van antwoord volgt (behoudens een ronde repliek/dupliek) praktisch altijd een comparitie. Dat schrijft de wet ook voor in artikel 131 burgerlijke rechtsvordering.quote:Op maandag 25 december 2006 00:14 schreef GerjoZ het volgende:
Ik wil zowiezo de beredenering van de rechter wel horen waarom hij besloten heeft tot comparitie. Durft hij zijn vingers niet te branden of hebben we wellicht allebei gelijk (waarbij ik iets meer)?
en dan vergeet je 18 RVV en 54 RVV en dat er geen enkel concreet bewijsstuk ligt dat de tegenpartij een verwijt treft. Inhalen is op zichzelf niet onrechtmatig. Afslaan zonder het inhalende verkeer voor te laten gaan is dat wel. Er kan hooguit beredeneert worden dat de tegenpartij een verwijt treft, maar zonder het benodigde bewijs is het een zwakke zaak. Ik zou er in ieder geval niet over gaan procederen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:49 schreef maestro1980 het volgende:
Je recht halen duurt wel lang... helaas
Succes met je zaak, je staat ieg niet machteloos; OF de bestuurder was aan het inhalen (waarbij hij niet genoeg rekening heeft gehouden met medeweggebruikers) OF hij zat te dicht achterop...
dan al? *zucht* jaartopicquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:33 schreef GerjoZ het volgende:
het wordt 19 maart om 13.30.
Afslag? Volgens mij was het een oprit naar een woning. Dan kun je dus bij geen enkele oprit inhalen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
Wie gaat er nu inhalen ter hoogte van een afslag :S
Misschien moet je het verhaal even lezen, scheelt de helft, echt waar... Er wordt namelijk niet ingehaald op een kruising, het gaat om afslaand verkeer (auto A) richting een oprit dat wordt ingehaald (auto B)...quote:Op woensdag 18 april 2007 09:32 schreef Troel het volgende:
Spannend Gerjoz. Nou heb ik niet alles gelezen, maar wat een lulhannes is de bestuurder van auto B.
Je mag toch niet eens inhalen op een kruizing?
Ja, meester. Sorry dat ik niet alles gelezen heb, ik dacht dat 100 berichten genoeg waren, maar blijkbaar heb ik niet alles goed gelezen. Ik had natuurlijk ook het plaatje beter kunnen bekijken.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:03 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Misschien moet je het verhaal even lezen, scheelt de helft, echt waar... Er wordt namelijk niet ingehaald op een kruising, het gaat om afslaand verkeer (auto A) richting een oprit dat wordt ingehaald (auto B)...
quote:Op woensdag 18 april 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Nee, even serieus, ik dacht dat een oprit wat dat betreft eenzelfde status had als een kruizing? maar daar zal ik het wel weer verkeerd hebben.
Nee, maar inhalen ter hoogte van een oprit zou wel gepaard moeten gaan met hogere oplettendheid van de persoon die gaat inhalen, hetgeen wat ook zo is voor kruizingen (ook al mag je daar niet inhalen)quote:Op woensdag 18 april 2007 16:12 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Dus volgens jou heb je als je uit je oprit komt voorrang op verkeer van rechts
![]()
De eerste post alleen was in principe voldoende geweest...quote:Op woensdag 18 april 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, meester. Sorry dat ik niet alles gelezen heb, ik dacht dat 100 berichten genoeg waren, maar blijkbaar heb ik niet alles goed gelezen. Ik had natuurlijk ook het plaatje beter kunnen bekijken.
Mijn advocaat denkt dat de rechter alle getuigen en betrokkenen wil laten opdraven om iedereen zijn zegje te laten doen.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:20 schreef Sjummie het volgende:
Wat bedoel je precies met "Mijn advocaat is sceptisch over de berichtgeving" ?
Ook op korte afstanden remmen (en met lage snelheid) levert remsporen op. Als het remspoor echt 8 meter is (opgemeten? Kan de getuige daarvoor in staan?), dan gaat het om een snelheid van zo'n 40 kilometer per uur.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:12 schreef GerjoZ het volgende:
Mijn reactie richting advocaat:
1. Hij moet harder gereden hebben, getuige het remspoor.
2. Dus dat remspoor is er zomaar gekomen en de getuigenverklaring hierin is dus onzin?
Ah, je bent expert?quote:Daarbij klopt het schadebeeld niet met deze afstand. De hele zijkant van mij had beschadigingen moeten oplopen.
Dan kan de tegenpartij nog wel gedacht hebben dat ze gestopt was om zich te oriënteren.quote:3. Ze was op weg naar haar ouders, dan lijkt het me stug dat je niet weet waar dat is.
Ik zie toch genoeg van die dingen op de foto's staan.quote:4. Welke lantaarnpaal (zie foto's pag 2)?
Met het remspoor aankomen zal weinig helpen, dat was al van tafel geveegd als controversieel. Wellicht dat het wel aannemelijk te maken dat hij sneller reed omdat hij immers aangeeft dat hij aan het inhalen was.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:12 schreef GerjoZ het volgende:
1. Hij moet harder gereden hebben, getuige het remspoor.
Als niet-expert kun je dat soort dingen niet zeggen, dus je kan het beter betwisten op basis van de verklaring van je ex. Dan is het welles/nietes en zullen ze verder kijken, wat beter is dan een argument uit de lucht trekken.quote:2. Dus dat remspoor is er zomaar gekomen en de getuigenverklaring hierin is dus onzin? Daarbij klopt het schadebeeld niet met deze afstand. De hele zijkant van mij had beschadigingen moeten oplopen.
Dat doet er niet toe. Gewoon nogmaals erop wijzen dat ze een normale rijstijl aanhield en duidelijk vaart minderde, de richtingaanwijzer tijdig gebruikte en voorsorteerde.quote:3. Ze was op weg naar haar ouders, dan lijkt het me stug dat je niet weet waar dat is.
Die zal er echt wel staan. Je kan beter zeggen dat, wanneer hij zich in een situatie bevindt waar hij rechts MOET inhalen, hij niet links MAG inhalen. Dus geeft hij aan dat het niet rechts kon? Waarom zou hij rechts willen? Dat mag in een bepaalde situatie, namelijk als jij afslaat, maar in die situatie mag hij ook niet links als ik dat artikel goed lees. Hij kan niet die regel negeren wanneer het voor hem moeilijk is om rechts in te halen. Dan moet hij vaart minderen en wachten.quote:4. Welke lantaarnpaal (zie foto's pag 2)?
Prima.quote:5. geen reactie, ja/nee-discussie.
Je zou het zeggen, dus rustig aan dan breekt het lijntje niet.quote:Ik blijf er echter bij dat de rechter mij in het gelijk gaat stellen, mede op basis van wat hij tijdens de zitting heeft gezegd.
Dit gaat over het feit of hij wel of niet rechts had kunnen inhalen. Dus moeten wij rechts van de weg kijken. De auto op de foto staat in de positie waar het ongeluk heeft plaatsgevonden. Als ik dan aan de rechterkant kijk, zie ik geen lantarenpalen in de directe omgeving van de auto.....quote:Op woensdag 25 april 2007 02:52 schreef Zelva het volgende:
Ik zie toch genoeg van die dingen op de foto's staan.Je denkt toch niet dat de tegenpartij zo dom is om een element in te voeren wat überhaupt niet op de weg voorkomt?
Ah, jouw objectieve verzekeraar Interpolis beweert wat en dan is dat de waarheid als een koe?quote:Op donderdag 26 april 2007 20:53 schreef GerjoZ het volgende:ook door Interpolis, als zijnde mijn verzekeraar, is aangetoond middels een rekenmodel dat meneer op basis van het remspoor ongeveer 50 km/h heeft gereden
Leg uit.quote:Ik vind die belgische site prachtig trouwens. Met 20km/h een remspoor trekken van 2meter? In België misschien, maar in NL niet hoor.
welkom in Nederland.... heel het recht systeem is toch zo krom als een hoepel.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:17 schreef Argento het volgende:
De rechter die zolang tijd nodig heeft om in deze zaak tot een oordeel te komen, heeft zich, vrees ik, weinig verdiept in de materie. Kom zeg, dit soort aanrijdingskwesties moeten gewoon bij de eerste comparitie, op de gang, geregeld worden. Wat een onwaarschijnlijk geneuzel zeg.
procederen in dit soort zaken behoort tot mijn dagelijks werk. Het rechtsysteem is alleen krom in de ogen van de leek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef hiolpi het volgende:
[..]
welkom in Nederland.... heel het recht systeem is toch zo krom als een hoepel.
(tevens tvp'ke)
De rechter heeft kennelijk de gedaagde partij een bewijsopdracht gegeven. Dat is op zich al opmerkelijk. Doorgaans is het de eisende partij op wie de bewijslast rust, maar de rechter is inderdaad vrij een andere bewijsverdeling toe te passen. Dat is hier dan ook gebeurd. De gedaagde partij zal, zo lees ik het, moeten bewijzen dat jouw vriendin wel degelijk een voorrangsfout heeft gemaakt. Vreemd, want de rechter was zelf kennelijk al tot de slotsom gekomen dat dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef GerjoZ het volgende:
Ik vind het ook raar hoor. Je zou toch denken dat er jurisprudentie hierover bestaat.
Die comparitie verliep ook raar. Eerst stelde de rechter dat de tegenpartij gelijk had op basis van artikel 54. Vervolgens ging hij over op mijn aangeleverde stukken en de getuigenverklaring. Hierop zei hij dus dat mijn ex er genoeg aan had gedaan om veilig de inrit in te rijden.
Daarom was/is de rechter voornemens mij in het gelijk te stellen. Echter, omdat de tegenpartij geen bewijs had aangevoerd gedurende de hele procedure, gaf de rechter hun alsnog die mogelijkheid. En dat, dat snap ik niet.
Vervolgens komen ze na anderhalf jaar eindelijk met een "fatsoenlijke" verklaring van de bestuurder van de auto van de tegenpartij en ik zie daar veel onwaarheden in staan.
Argento, jij weet vast wel of het gebruikelijk is dat de tegenpartij zo ruim in de mogelijkheid gesteld is om bewijs te leveren wat ze ook al een jaar eerder konden doen...
Voor de rest snap ik niet dat dit zo lang moet duren.
bewijslevering is vrij en kan met alle middelen gebeuren. Het is aan de rechter om te bepalen of aan de bewijslast is voldaan. Je kunt op dit punt niet meer doen dan afwachten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:06 schreef GerjoZ het volgende:
Ja goed, maar hoe moeten ze dat bewijzen dan? Ik heb een getuigenverklaring, de verklaring van mijn ex en eventueel haar vader nog als stok achter de deur, want hij is ook zo een zogenaamde "klap"getuige, maar is nog niet gehoord verder (expres eigenlijk ook nog niet ivm belangenverstrengeling).
Dan zullen ze dus met iets van een andere getuige moeten komen, toch? Dat hebben ze niet gedaan, alleen een verklaring van de chauffeur van de auto van de tegenpartij, maar dat voegde niet veel toe aan datgene wat al reeds over de zaak gezegd was.
indeedquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:10 schreef Thieske het volgende:
Dit topic komt zo eens in de paar maanden omhoog in Myactive topiclijst. Slepende zaak....
Het gaat om een smalle straat in een woonwijk, er zijn geen rijstroken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:37 schreef Kogando het volgende:
verhaal over rijstroken
Heb je het hele topic wel gelezen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:37 schreef Kogando het volgende:
Als je daar mag inhalen, dus op de andere strook rijden, dan is je toenmalige vriendin de wettelijk aansprakelijke. Zij slaat af en dient te controleren of daarvoor de ruimte is. Aangezien het voor de wederpartij niet verboden was om op de andere rijkstrook te rijden (tijdens het inhalen) heeft die niets fout gedaan.
Als je toch gelijk krijgt zou mij dat sterk verbazen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |