Je vriendin bewoog ook neem ik aan? Oftewel: snelheid van je vriendin moet je er vanaf trekken, gok ik?quote:Daarom pleitte ik ook voor het feit dat als meneer 50 km/h reed, dat hij dan ook ongeveer 14 m/s (50/3,6) reed. 1 seconde reactietijd + het remspoor geeft een totale afstand van ongeveer 22-23m.
Ja maar je kunt toch ook stellen dat B alleen mag inhalen als het veilig is?quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:34 schreef GerjoZ het volgende:
De tegenpartij beweert dat het hier gaat om het feit dat je van een weg een inrit inrijdt. En dat je daarbij al het overige verkeer voor moet laten gaan. Het lijkt me dat het hier dan vooral om tegemoetkomend verkeer gaat, maar de maas in de wet is dat de tegenpartij hier dus ook de "inhalende" auto (B) als rechtdoorgaand verkeer ziet.
Dat lijkt me niet zo'n slecht idee. De rechter kan echt de knoop doorhakken.quote:Ik denk dat de rechter zich dat maar eens moet afvragen. Mocht ik geen gelijk krijgen, dan ga ik uiteraard in hoger beroep, maar met het verzoek om een zitting zodat ik datzelfde er maar eens in kan gooien.
en postbus 51 (geen wet maar wel uitleg van de wet) zegt hetzelfde:quote:Artikel 11 lid 1&2:
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
Deze zijn op basis van de Nederlandse wet, niet de Belgische.quote:Rechts inhalen
Meestal moet u links inhalen, soms mag u rechts inhalen. Er is één situatie waarbij u rechts moet inhalen. Dat is als u achter een bestuurder rijdt die linksaf wil slaan en deze bestuurder heeft richting aangegeven naar links en heeft links voorgesorteerd.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:15 schreef robbedoes het volgende:
Ik denk dat het verhaal twee kanten heeft. Vanuit het oogpunt van jouw vriendin zou de andere weggebruiker ten alle tijden rekening moeten houden met (aangegeven) afslaande beweging van jouw vriendin. Ander zijds, de andere weggebruiker was reeds bezig het voortuig van jouw vriendin in te halen. Ff afgezien van de definitie van inhalen, lijkt het mij goed mogelijk dat jouw vriendin niet goed om zich heen heeft gekeken en hem dus niet gezien heeft. Mijns inziens hadden beide partijen beter moeten kijken en anticiperen wat de andere mogelijk zou kunnen doen. Hoewel daarbij jouw vriendin indirect voor het grootste gevaar heeft gezorgd en derhalve schuldig is aan dit ongeluk.
nou, de snelheidsrichting veranderde natuurlijk. Immers, zij sloeg af. En het is met een berekening aangetoond dat je minimaal 50 km/h rijdt als je een remspoor van 8 a 9m wil creëren. Dus ten 1e reed hij geen 30, maar minimaal 50 en ten 2e reed hij niet op 6m afstand toen zij afsloeg, want dat verklaart het remspoor niet van 8 a 9m. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er een deuk in mijn auto zit en dat mijn auto dus een deel van zijn snelheid geabsorbeerd heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef matthijst het volgende:
Volgens mij klopt je berekening niet?
[..]
Je vriendin bewoog ook neem ik aan? Oftewel: snelheid van je vriendin moet je er vanaf trekken, gok ik?
En voor een eindje verderop:
Vriendin: 20/3,6 = 5,5 m/sec
Hij: 30/3,6 = 8,3 m/sec
Verschil: 8,3 - 5,5 = 2,8 m/sec
De door de man opgegegeven 6m --> 6/ 2,8 in 2,14 seconde reactietijd? Moet kunnen:
"GODDOMME wat doet dat wijf nou?, hmm, kut, teef, remmmmmmeeeeeeeUUUUHHHHHH" KNAL![]()
Dit was mijn allereerste gedachte toen mijn ex belde met de mededeling dat ze een ongelukje had gehad met mijn auto. Nu maar hopen dat de rechter dat ook zo ziet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Wat een onzin
TS geeft aan dat het aangeven tijdig is gebeurd, dat B daarna besluit alsnog in te halen is volledig te wijten aan het beoordelingsvermogen van B, die het derhalve gewoon verkeerd heeft ingeschat. Daarbij komend dat hij achteropkomend ten aanziend van A reed, is B volledig schuldig.
Onzin, dat kun je helemaal niet concluderen uit bovenstaande. Als zij haar richtingaanwijzer aan had gezet, en de man is daarna zijn inhaalactie begonnen (ik heb het vaker meegemaakt) dan is de man 100% fout.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:15 schreef robbedoes het volgende:
Ik denk dat het verhaal twee kanten heeft. Vanuit het oogpunt van jouw vriendin zou de andere weggebruiker ten alle tijden rekening moeten houden met (aangegeven) afslaande beweging van jouw vriendin. Ander zijds, de andere weggebruiker was reeds bezig het voortuig van jouw vriendin in te halen. Ff afgezien van de definitie van inhalen, lijkt het mij goed mogelijk dat jouw vriendin niet goed om zich heen heeft gekeken en hem dus niet gezien heeft. Mijns inziens hadden beide partijen beter moeten kijken en anticiperen wat de andere mogelijk zou kunnen doen. Hoewel daarbij jouw vriendin indirect voor het grootste gevaar heeft gezorgd en derhalve schuldig is aan dit ongeluk.
Vooral artikel 5 er tegen aangooien...quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:38 schreef GerjoZ het volgende:
[..]
Dit was mijn allereerste gedachte toen mijn ex belde met de mededeling dat ze een ongelukje had gehad met mijn auto. Nu maar hopen dat de rechter dat ook zo ziet.
Er zijn verder geen getuigen van het ongeval, dat maakt het moeilijk om te bewijzen inderdaad. Er is correspondentie geweest over het wel of niet richting aangeven en in 1 van die brieven erkent de verzekeraar van de tegenpartij dat het richtingaanwijzer wellicht aanstond, maar dat dat ook vlak voor het afslaan gebeurd kon zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef Pompsnol het volgende:
[..]
Onzin, dat kun je helemaal niet concluderen uit bovenstaande. Als zij haar richtingaanwijzer aan had gezet, en de man is daarna zijn inhaalactie begonnen (ik heb het vaker meegemaakt) dan is de man 100% fout.
Heeft zij tegelijk met afslaan of zelfs daarna pas haar richtingaanwijzer aangezet (ook dat heb ik vaak gezien) dan is zij waarschijnlijk zelf fout.
Alles hangt of staat dus bij het moment van aangeven dat zij af zou gaan slaan. Dit zal echter altijd zijn woord tegen het hare zijn. Omdat de man meteen na het ongeluk aangaf dat hij niet op heeft zitten letten en zich verontschuldigde geloof ik persoonlijk dat zij gelijk heeft. Echter is dat wel lastig te bewijzen.
Ah, las het als: remspoor van 4 meter. Maar OK, als het 8 meter is, dan reed hij 50. Snelheid lijkt me los te staan van hoe ver hij achter haar zat; bedoel: zij remde geleidelijk, maar wie zegt dat zij wel 20 reed?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:35 schreef GerjoZ het volgende:
nou, de snelheidsrichting veranderde natuurlijk. Immers, zij sloeg af. En het is met een berekening aangetoond dat je minimaal 50 km/h rijdt als je een remspoor van 8 a 9m wil creëren. Dus ten 1e reed hij geen 30, maar minimaal 50 en ten 2e reed hij niet op 6m afstand toen zij afsloeg, want dat verklaart het remspoor niet van 8 a 9m.
Tsja, jij stelt allerlei dingen op basis van die meters....quote:Vooropgesteld dat het waarschijnlijk zo is dat mijn ex net afsloeg op het moment dat hij begon met inhalen is de afstand dus wel 22 a 23 m aangezien zij de snelheidsrichting met 90 graden linksom liet draaien. Het kan enkele meters schelen.
Helaas is de "30" achteraf te bepalen als "50", maar over de "20" kan je niks zeggen, aangezien zij minder hard remde....quote:En het is inderdaad qua snelheid zo (20 en 30) op het schadeformulier ingevuld, maar dat was een 1e inschatting. Het remspoor vertelt een ander verhaal, maar dat is pas achteraf bepaald.
Huh? Minder schade komt toch juist overeen met zijn verhaal: dat hij niet al te hard reed en 'm erin parkeerde?quote:En het lijkt me knap als je de auto vanaf een meter of 15 ineens naast mijn auto "gooit". Kijk dan naar het schadebeeld, zelfs al zou de afstand maar 6m zijn, dan had de schade veel groter moeten zijn.
Vraag me af of de meesten denken dat je ex fout zit... Persoonlijk vind ik dat hij fout zit. Maar wat ik vind is de wet helaas nietquote:Verder bespeur ik bij de meesten dat zij vinden dat mijn ex fout zit. Nu vraag ik je: zit jij zo in de auto? Haal jij iedereen in die linksaf wil slaan een inrit in met de mogelijke kans op een ongeluk of wacht je gewoon netjes als je er rechts niet langs kan?
en dit dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Mijn ex heeft schriftelijk verklaard tijdig richting aangegeven te hebben, tijdig gespiegeld etc. Ook heeft zij verklaard B gezien te hebben, maar dat B niet aan het inhalen was, noch de intentie daartoe had op het moment dat zij spiegelde etc. Daarom achtte zij het veilig genoeg om af te slaan.
quote:Toen ze het huis van haar ouders naderde, gaf ze richting aan, minderde snelheid, had ze gespiegeld en gekeken, niks gezien en toen sloeg ze linksaf.
Idd, denk dat zo'n beetje iedereen het zo zietquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:13 schreef GerjoZ het volgende:
Tegenpartij is achterop komend verkeer en dus gewoon altijd schuldig. Dat de verzekeraar van de tegenpartij via allerlei mazen in de verkeerswet haar gelijk probeert te halen is begrijpelijk, maar wel enorm frustrerend.
andersom juist. De tegenpartij kan zich naar hartelust beroepen op artikel 18 RVV jo 54 RVV en heeft het schadebeeld aan zijn kant. Artikel 19 RVV komt alleen in beeld als TS kan bewijzen dat de tegenpartij niet aan het inhalen was, maar het schadebeeld spreekt dat weer tegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef mgerben het volgende:
Maar jij hebt wel dat artikel aan jou kant waar expliciet jouw situatie beschreven staat. Er is voor die situatie gewoon een aparte vermelding gemaakt. Het enige dat zij hebben zijn algemene artikelen waar geen uitzondering in staat voor inhalende auto's.
Ik zou zeggen dat jij sterker staat.
Ik neem aan dat jij je rijbewijs nog niet hebt? Wat een onzin, afslaan is geen bijzondere verrichting. Mensen doen niks anders man, denk na...quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:04 schreef flappy het volgende:
A doet een bijzondere verrichting (afslaan) en B rijdt gewoon rechtdoor.
nou....quote:Op woensdag 15 november 2006 14:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je rijbewijs nog niet hebt? Wat een onzin, afslaan is geen bijzondere verrichting. Mensen doen niks anders man, denk na...
Iemand op een 2-baans weg links inhalen terwijl deze persoon aangeeft links af te gaan slaan is volgens mij sowieso fout. Voor zover ik weer is het de bedoeling dat je deze persoon gewoon af laat slaan en dus keurig wacht. Maargoed, ben op dit moment te lui om 't op te zoeken.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:07 schreef Argento het volgende:
nou....
afslaan is op zichzelf misschien geen bijzondere verrichting, maar het schept wel een voorrangsverplichting (18 RVV) ten opzichte van rechtdoorgaand verkeer. Bovendien is afslaan wel een bijzondere verrichting (54 RVV) als je afslaat met de bedoeling een inrit in te rijden.
Zo gek was die opmerking dus nog niet.
Pas als het afslaande verkeer tijdig richting aangeeft naar links EN voorsorteert, moet op grond van artikel 11 lid 2 rechts worden ingehaald. Overigens betekent dat nog niet dat het afslaande verkeer niet aansprakelijk is indien zij naar links afslaat en tegen de auto aanrijdt die juist links inhaalt. De voorrangsverplichting van artikel 18 RVV blijft immers bestaan, maar in dat geval treft de inhalende partij óók een verwijt.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iemand op een 2-baans weg links inhalen terwijl deze persoon aangeeft links af te gaan slaan is volgens mij sowieso fout.
In termen van beleefdheid en zorgvuldigheid misschien wel, maar daar zijn geen afdwingbare regels voor. De voorrangsverplichting ligt primair op degene die afslaat. Degene die inhaalt heeft recht op voorrang.quote:Voor zover ik weer is het de bedoeling dat je deze persoon gewoon af laat slaan en dus keurig wacht.
De vraag is: Wanneer gaf zij aan links af te willen slaan?quote:Op woensdag 15 november 2006 15:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iemand op een 2-baans weg links inhalen terwijl deze persoon aangeeft links af te gaan slaan is volgens mij sowieso fout.
De tegenpartij reed tegen mijn auto op he, niet andersom. Dan had het schadebeeld anders geweest. Dit schadebeeld toont aan dat de afslaand beweging nagenoeg voltooid was, anders had hij hem er nooit haaks ingebonjourd.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Pas als het afslaande verkeer tijdig richting aangeeft naar links EN voorsorteert, moet op grond van artikel 11 lid 2 rechts worden ingehaald. Overigens betekent dat nog niet dat het afslaande verkeer niet aansprakelijk is indien zij naar links afslaat en tegen de auto aanrijdt die juist links inhaalt. De voorrangsverplichting van artikel 18 RVV blijft immers bestaan, maar in dat geval treft de inhalende partij óók een verwijt.
[..]
In termen van beleefdheid en zorgvuldigheid misschien wel, maar daar zijn geen afdwingbare regels voor. De voorrangsverplichting ligt primair op degene die afslaat. Degene die inhaalt heeft recht op voorrang.
Ja, zo is ie lekker. Kom je lekker van links de kruising oprijden en de tegenpartij rijdt tegen jou aan. Nou en? JIJ moet voorrang verlenen. Zo ook in dit geval. Afslaand verkeer moet voorrang verlenen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:12 schreef GerjoZ het volgende:
[..]
De tegenpartij reed tegen mijn auto op he, niet andersom. Dan had het schadebeeld anders geweest. Dit schadebeeld toont aan dat de afslaand beweging nagenoeg voltooid was, anders had hij hem er nooit haaks ingebonjourd.
Wat is er raar aan? Het is een vrij heldere regel, als je afslaat laat je het verkeer dat je daarbij hindert of potentieel zou kunnen hinderen, voorgaan. De weggebruiker die afslaat is op dat punt ondergeschikt aan verkeer dat zijn weg rechtdoor vervolgt, al dan niet in de vorm van een inhaalmanoeuvre. Dat is het uitgangspunt en een helder uitgangspunt.quote:Ik blijf het een rare regel vinden, zoals jij dat beweert, dat je inhalend verkeer voor moet laten gaan. Als iedereen dat wist, dan zou het een chaos in NL zijn op de wegen. En zaken als bedoeld in Artikel 54 lijken me meer dat je voorrang moet geven aan tegemoet komend verkeer of voetgangers oid. Wie verwacht nu immers dat er iemand je inhaalt op een weg waar je 30 mag?
Een 2-baans weg in een 30 km gebied? Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien. Dan zou de vriendin niet eens links af kunnen slaan want dan kom je nog een vangrail tegen. Is gewoon 1 rijbaan. Met 2 richting verkeer.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand op een 2-baans weg voor je ineens 30 gaat rijden, waar je 50 mag, dan kan ik me voorstellen dat je die in gaat halen.
Daarnaast is er een heldere regel die stelt dat inhalen links geschiedt, met als expliciete uitzondering dat bestuurders die linksaf willen slaan rechts worden ingehaald. Ook dat is een heldere regel.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:37 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, zo is ie lekker. Kom je lekker van links de kruising oprijden en de tegenpartij rijdt tegen jou aan. Nou en? JIJ moet voorrang verlenen. Zo ook in dit geval. Afslaand verkeer moet voorrang verlenen.
[..]
Wat is er raar aan? Het is een vrij heldere regel, als je afslaat laat je het verkeer dat je daarbij hindert of potentieel zou kunnen hinderen, voorgaan. De weggebruiker die afslaat is op dat punt ondergeschikt aan verkeer dat zijn weg rechtdoor vervolgt, al dan niet in de vorm van een inhaalmanoeuvre. Dat is het uitgangspunt en een helder uitgangspunt.
Onzin, Je mag rechts inhalen als iemand naar links voorsorteerd, maar er staat nergens dat dit moet. TS. had voorrang moeten verlenen aan de inhalende auto, afslaan is namelijk een bijzondere verrichting.quote:Op donderdag 16 november 2006 08:56 schreef Light het volgende:
[..]
Daarnaast is er een heldere regel die stelt dat inhalen links geschiedt, met als expliciete uitzondering dat bestuurders die linksaf willen slaan rechts worden ingehaald. Ook dat is een heldere regel.
In het RVV 1990 (reglement verkeerstekens en verkeersregels) staat over inhalen:quote:Op woensdag 6 december 2006 17:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Onzin, Je mag rechts inhalen als iemand naar links voorsorteerd, maar er staat nergens dat dit moet. TS. had voorrang moeten verlenen aan de inhalende auto, afslaan is namelijk een bijzondere verrichting.
Punt 2. is m.i. duidelijk in dat het geen keuze is, maar een verplichting. Nouja, de keuze tussen wel en niet inhalen maak je natuurlijk zelf, maar of dat links of rechts moet is wel vastgelegd. Die keuze is er wel bij punten 3, 4 en 5.quote:Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Ik geloof niet dat er een verbod is op inhalen op kruispunten, op gezond verstand na dan. Maar da's ook niet relevant omdat de botsing niet op een kruispunt plaatsvond.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:59 schreef Tique3 het volgende:
Volgens mij staat boven de regels van HOE je moet inhalen WANNEER je mag inhalen, en dat is niet op een kruispunt...
Je mag niet inhalen in de buurt van afslagen of kruisingen dus wat jij zegt is bullshit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:19 schreef Fryslan het volgende:
Nee is niet waar. De vriendin slaat af en is daardoor schuldig. Afslaand verkeer moet altijd voorrang verlenen. Of dat verkeer nou van achter komt of van voor.
Het betreft hier een inhaalactie, geen tegenmoetkomend verkeer.quote:Op dinsdag 26 september 2006 08:10 schreef Fryslan het volgende:
Ik heb niet gezegd dat je iedereen voor moet laten gaan als je links afslaat. Maar als je links afslaat en iemand gaat je inhalen, dan moet je die gene gewoon voor laten gaan. Maar waar het verschil in zit is dat ze gewoon op dezelfde weg rijden. Zij slaat af maar persoon B gaat rechtdoor op dezelfde weg. En gaat dus gewoon voor. Het is inderdaad beetje krom in deze situatie maar zo is het geregeld.
Tegemoetkomend verkeer ja.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:57
en Artikel 54.
1. Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, [b]van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Leuk he, die RVV.
Inhalen is ook een bijzondere verrichting en wordt ook NIET bedoeld met de regel dat je rechtdoorgaand verkeer voor moet laten gaan. Je moet rechtdoorgaand TEGEMOETkomend verkeer voor laten gaan en auto's achter je moeten jou RECHTS inhalen, niet links.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:37 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, zo is ie lekker. Kom je lekker van links de kruising oprijden en de tegenpartij rijdt tegen jou aan. Nou en? JIJ moet voorrang verlenen. Zo ook in dit geval. Afslaand verkeer moet voorrang verlenen.
[..]
Wat is er raar aan? Het is een vrij heldere regel, als je afslaat laat je het verkeer dat je daarbij hindert of potentieel zou kunnen hinderen, voorgaan. De weggebruiker die afslaat is op dat punt ondergeschikt aan verkeer dat zijn weg rechtdoor vervolgt, al dan niet in de vorm van een inhaalmanoeuvre. Dat is het uitgangspunt en een helder uitgangspunt.
Niet in de zin van artikel 54 RVV.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inhalen is ook een bijzondere verrichting
Het bepaalde in artikel 18 RVV beperkt zich in het geheel niet tot tegemoetkomend rechtdoorgaand verkeer. Ook (links) inhalend verkeer valt onder de reikwijdte van de voorrangsverplichting van (links)afslaand verkeer.quote:en wordt ook NIET bedoeld met de regel dat je rechtdoorgaand verkeer voor moet laten gaan. Je moet rechtdoorgaand TEGEMOETkomend verkeer voor laten gaan
Ook al niet waar. Iemand die te kennen heeft gegeven linksaf te willen slaan èn links voorgesorteerd staat of voorsorteert, wordt links ingehaald. Kortom, het is niet waar dat verkeer dat links afslaat in zijn algemeenheid rechts ingehaald moet worden.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
Iemand die links afslaat moet rechts worden ingehaald
Dan is artikel 11 lid 2 van toepassing, maar degene die zich daarop beroept zal wel moeten bewijzen dat richting werd aangegeven en dat werd voorgesorteerd.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:05 schreef Sjummie het volgende:
Afgezien van alle wettelijke bepalingen is er ook nog zoiets als gewoonterecht.
Als iemand op een 2-richtingsweg aangeeft naar links af te willen slaan en daarvoor voorsorteert tegen de (denkbeeldige) middenstreep is het niet gebruikelijk dat je als achteropkomend verkeer links inhaalt.
Het gelasten van een comparitie zal in dit geval betekenen dat de rechter partijen de gang op stuurt zodat ze alsnog tot een schikking kunnen komen. Zo staat dat ook met zoveel woorden in de beschikking omschreven.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:46 schreef GerjoZ het volgende:
"De kantonrechter heeft na beraad een comparitie van partijen gelast. Dit zal tot doel hebben de partijen zelf te horen en zij zullen in de gelegenheid gesteld worden hun standpunten nader toe te lichten. Op deze zitting zal tevens worden getracht een minnelijke schikking tot stand te brengen, voor zover de zaak daar vatbaar voor blijkt.
Partijen dienen op deze zitting alle bescheiden mee te brengen, die voor de zaak van belang (kunnen) zijn en in deze procedure nog niet zijn overlegd. Wellicht ten overvloede wordt er op gewezen, dat in het nadeel kan worden beslist van diegene, die zonder gegronde reden niet op deze zitting verschijnt."
Geen ja, geen nee. Volgens mijn advocaat is een zitting in januari goed mogelijk.
Maar ik heb nog wel een vraag aan Argento. Stel, jij zou mijn advocaat zijn en moeten pleiten voor mijn zaak. Wat voer jij dan aan om mij in het gelijk gesteld te krijgen?
Daar ben ik nou benieuwd naar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |