Hier kan je met die vraag terecht [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #8quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:22 schreef Lynx666 het volgende:
Question:
Ik erger me er al tijden over en snap niet waarom dit probleem zich voordoet, maar op een één of andere manier werkt de sneltoetscombinatie van selection inverse (Shift-Ctrl-I) zo goed als nooit. In de Keyboard shortcuts staat deze gewoon goed ingesteld. Dit dus in CS2. Waar kan dit aan liggen??
verwijs je nou de ts naar zijn eigen op?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:20 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Hier kan je met die vraag terecht [Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #8
Topic flink geschoond, lees de OP goed door dat scheelt mij vegen.
Dat was bij mij ook altijd gokkenquote:Op zondag 17 september 2006 17:48 schreef Bubble8 het volgende:
euhm ik kan je misschien fout begrijpen maar is dit niet voor een kadertje
om je foto heen? Dit lukt namelijk wel.
Maar ik wil graag een kadertje in mijn foto zeg maar en dan in het midden.![]()
Bedankt voor de uitleg shi, tis geluktquote:Op zondag 17 september 2006 17:57 schreef shi het volgende:
oh, sorry verkeerd begrepen
als je de movetool hebt geselecteerd heb je in je optiesbalk een serie aan uitlijnh tools, waar5mee je items op lagen hoprizontaal en vertiocaal kan centreren.
daarmee lukt het wel.
leuk om te weten is dat als je een laag uit een ander document sleept met de movetool naar een ander document en je de shift toets ingedrukt houd dat dan je nieuwe loitem gecentreerd word in het document
oi leukquote:Op zondag 17 september 2006 18:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat was bij mij ook altijd gokken
Bedankt shi voor de uitleg
ik heb trouwens uit een ander photoshoptopic een uitleg van jou (shi) over highpass helemaal overgenomen en in Word er een naslagdocje van gemaakt...ook daarvoor nog bedankt![]()
Ik vind het nog niet echt duidelijk wat jij nu voor typisch analoog aan die foto ziet. Misschien dat ie ietsje onscherper is als de digitale foto's? maar dat komt dan vaak door het scannen, of de lichte kleurzweem? Ik heb er wel een idee over, maar weet niet of het gaat werken...Ik zal eens wat proberen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:47 schreef lennartb.nl het volgende:
daarom vind ik het ook zo moeilijk om te maken, omdat k het niet uit kan leggen:P
ik vind ingescande analoge foto's altijd een bepaalde soort sfeer/waas hebben wat ik eigenlijk wel heel erg mooi vind
[afbeelding]
random voorbeeldje
die analoge sfeerwaas die jij bedoeltquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:47 schreef lennartb.nl het volgende:
daarom vind ik het ook zo moeilijk om te maken, omdat k het niet uit kan leggen:P
ik vind ingescande analoge foto's altijd een bepaalde soort sfeer/waas hebben wat ik eigenlijk wel heel erg mooi vind
[afbeelding]
random voorbeeldje
quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:34 schreef shi het volgende:
[..]
die analoge sfeerwaas die jij bedoeltis het resultaat van slechte film en of een heel erg slechte ontwikkel/afdruk centrale. maargoed. als jij dat soort foutjes mooi vind.
laag dupliceren en iets blurren, 5 a 20 pixels en dan die laag in overlay modus zetten
laag opacity naar smaak terugbrengen en verenigen met de background. voeg eventueel nog 3% wat korrel toe. laten afkoellen en garneren met wat peterselie.
Bij shootnshop.nl vind je heel veel tutorials, die heb ik er ook tussen gezien.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:30 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Hmm vraagje, regelmatig zie ik foto's die van zwart/wit zijn ingekleurd, en dan niet zomaar ingekleurd maar dat het er ook nog echt uit ziet. Weet iemand een tutorial waar je kan vinden hoe dat moet? Dacht dat het was met kleur vervangen, maar kom er zelf niet uit.
Geen idee, ik gebruikte CS2 vooral voor indesign en illustrator voor wat ontwerp, PS alleen nog gebruikt om kleurenfoto's zwart wit te maken en dan contrast en helderheid aanpassen zoals ik het in de doka zou doenquote:Op vrijdag 15 december 2006 23:12 schreef Schanulleke het volgende:
Mooi gedaan hoor, ik doe het je nog niet na.
Ik ben nu een nieuwe pc aan het indelen. PS CS2 staat er al op, net als PSP en irfanview. Welke progjes en plugins zijn verder nog onmisbaar voor een goed begin met fotobewerking?
Vertus Fluidmask is een ideale plugin om dingen vrij te maken is wel aan de prijs 3 x zo duur als Corel Knockout (die ca. 60 euro kost), dus kijk de kerstman maar heel lief aan.quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:12 schreef Schanulleke het volgende:
Mooi gedaan hoor, ik doe het je nog niet na.
Ik ben nu een nieuwe pc aan het indelen. PS CS2 staat er al op, net als PSP en irfanview. Welke progjes en plugins zijn verder nog onmisbaar voor een goed begin met fotobewerking?
Kijk daar kan ik iets mee. Dit is pas mijn 2e digitale fotobewerking en ik heb inderdaad best veel met die curves gedaan. Volgende keer op letten dus!quote:Op zondag 17 december 2006 22:59 schreef Msx-Hinter het volgende:
Doordat je waarschijnlijk met de levels gespeeld hebt, heeft de koe ineens paarse vlekken in het haar (m.a.w. je hebt de kleuren wel erg rigoreus behandeld), je kleuren lekken dus weg. Nog een voorbeeld je bij het speeksel dit is ineens groen, ik weet niet waar jij waar woont maar groene slijm lijkt me niet gezond voor een koe. Verder zou ik de ogen wat witter willen zien (bv zoals origineel)
U vraagt, wij draaien.
Kleurquote:Op maandag 18 december 2006 11:53 schreef pirke het volgende:
Hoe vinden jullie hem beter, in kleur of zwart wit?
[[url=http://www.student.tue.nl/t/p.f.m.bouwmans/ps_test/test_3/kleur_small.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.student.tue.nl/t/p.f.m.bouwmans/ps_test/test_3/zwartwit_small.jpg]afbeelding][/url]
Onder Edit de keuze color settings, settings = custom, working space = Srgb anders scherm afdruk van dit scherm maken en posten, hier zal wel iets vreemd staan.quote:Op zondag 31 december 2006 19:01 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb niet echt een bewerkingsvraag, maar meer een probleem...
Mijn kleuren in Photoshop zijn niet goed meer en ik weet niet hoe ik dit in kan stellen.
In het onderstaande voorbeeld kan je goed zien dat de foto in Photoshop (links) verschilt van de foto in het opslag schermpje (rechts).
Deze laatste is hoe de foto er eigenlijk uit ziet als je hem met een willekeurig programma opent.
Iemand een idee hoe ik mijn Photoshop goed kan instellen?
[afbeelding]
klik eens op more options er komen dan 2 vakjes bij de onderste twee opties die dan verschijnen kun je vinkjes uitzetten.quote:Op maandag 1 januari 2007 22:49 schreef Werewolf het volgende:
Er stond inderdaad iets vreemds, zie screenshot.
Maar na het aanpassen in de waarden die je me gaf (en een restart van PS) is het nog niet goed.
Het heeft overigens niets met dat save for web te maken, zie mijn tweede screenshot met het eigenlijke menu ernaast. De kleuren zijn echt heel anders....
[afbeelding]
[afbeelding]
geen boek maar een tijdschrift : photoshop creative, verder zijn boeken van Scott Kelby er goed (ook in de verkoop) en is er een cursuscd (2 delen) van Total Training die heel goed is.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:15 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan je niet helpen Werewolf.
Heeft iemand hier een tip voor een goed boek om PS mee in de vingers te krijgen? Of een goede site?
Ik ben inmiddels redelijk bekend met het basisspul, maar wil graag verder met layers en masks etc.
toch bijna gelijk :quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:34 schreef Werewolf het volgende:
Het mocht niet baten:
[afbeelding]
Kan iemand zijn settings saven en die mij mailen of een screenshot maken, zodat ik kan nagaan of dit het probleem oplost?
Of als iemand weet waar ik de Adobe Color Management uit kan zetten wil ik dit ook graag weten.
cd cymk instellingen staan fout.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
toch bijna gelijk :
[afbeelding]
anders :
http://www.computer-darkroom.com/ps9_colour/ps9_1.htm
@shi : calibratie kan het toch niet zijn, dan was Imageready ook van slag. (of zie ik dat verkeerd?)
Thanks!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
toch bijna gelijk :
[afbeelding]
anders :
http://www.computer-darkroom.com/ps9_colour/ps9_1.htm
@shi : calibratie kan het toch niet zijn, dan was Imageready ook van slag. (of zie ik dat verkeerd?)
ik denk dat ik wel wat voor jou en je zoontje kan betekenen!quote:Op zondag 21 januari 2007 13:55 schreef phluphy het volgende:
Ik maak momenteel een site ter ere van mijn overleden zoontje. Op deze site wil ik vanzelfsprekend een aantal mooie foto's plaatsen.
Ik kan natuurlijk een mini-cursus fotobewerking gaan doen, maar ik heb eigenlijk niet de intentie om deze kennis daarna nog veel te gebruiken. Ook ben ik niet in het bezit van photoshop.
Eigenlijk zoek ik dus iemand die (max.) een drietal foto's wat speciale effecten wil geven (contour van gezicht uitsnijden en plaatsen op een transparante achtergrond).
Als tegenprestatie heb ik niet veel te bieden, behalve dan oprechte dankbaarheid, én een 'credit' vermelding op de betreffende site indien gewenst, al dan niet met plaatsing van een link naar je eigen site.![]()
Misschien een beetje een onbeschoft verzoek, maar wie niet geschoten is altijd mis, toch?![]()
Ik wil wel wat proberen hoor. Mail staat in mn profielquote:Op zondag 28 januari 2007 17:37 schreef Pippi het volgende:
Eigenlijk heb ik een soortgelijk verzoek als phluphy...
Regelmatig kijk ik hier om de kunst van bewerken van foto's te bewonderen! Ik ben niet zo handig;-) Nu heb ik een heel bijzonder verzoek: wie kan voor mij een foto bewerken van een baby die een paar dagen geleden is overleden? Het betreft een foto die gemaakt is met een mobieltje. Het kindje op de foto is slechts 8 maanden oud geworden en was al langere tijd ernstig ziek. De foto is 3 dagen voor zijn dood genomen. Op de foto lacht hij en dat was echt heel bijzonder! Helaas staan er op de foto allerlei storende elementen zoals zuurstof- en voedingssondeslangen en pleisters op zijn wangetjes. Is er iemand die deze foto kan bewerken voor mij? Om privacyredenen kan ik de foto hier niet plaatsen maar ik weet zeker dat ik de moeder van het kind er heel blij zou kunnen maken... Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Wat fjin! Ik weet alleen niet of ik de foto nu voor je moet verkleinen... hij is best wel groot 179 kB (183.298 bytes)...quote:Op zondag 28 januari 2007 17:39 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik wil wel wat proberen hoor. Mail staat in mn profiel.
Ik heb 'm het liefst zo groot mogelijk, en 180kb past makkelijk door mn brievenbusquote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Pippi het volgende:
[..]
Wat fjin! Ik weet alleen niet of ik de foto nu voor je moet verkleinen... hij is best wel groot 179 kB (183.298 bytes)...
Je bent een schat! Alvast bedankt;-)quote:Op zondag 28 januari 2007 17:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik heb 'm het liefst zo groot mogelijk, en 180kb past makkelijk door mn brievenbus.
Meteen mee aan de slag gegaan, en je hebt weer mail terugquote:Op zondag 28 januari 2007 18:03 schreef Pippi het volgende:
Lynx666 ik heb 'm net naar je verstuurd....!
WOW! Wat is de foto mooi geworden... ik ben er echt helemaal stil van...quote:Op zondag 28 januari 2007 18:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Meteen mee aan de slag gegaan, en je hebt weer mail terug.
Een dankjewel vind ik al voldoendequote:Op zondag 28 januari 2007 19:03 schreef Pippi het volgende:
[..]
WOW! Wat is de foto mooi geworden... ik ben er echt helemaal stil van...
Kan ik je op 1 of andere manier bedanken?
quote:Op zondag 28 januari 2007 19:05 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Een dankjewel vind ik al voldoende, ben blij dat je 'm mooi vindt
ik denk dat je met de levels gespeeld, de gebouwen zijn naar mijn smaak iets te geel.quote:Op zondag 4 februari 2007 04:02 schreef Ringo het volgende:
Ahem, kan iemand mij vertellen wat-ie van deze bewerking vindt? (eronder het origineel)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wilde de kleuren warmer en helderder, en meer dieptecontrast. En een beetje surreëel sfeertje.
ik denk dat je hier eens moet kijken, misschien is je man deze extra "vergeten"quote:Op maandag 9 april 2007 20:20 schreef dutchie het volgende:
Ik hoop dat ik hier goed zit in dit topic, want ik zit even met een vraag over Photoshop CS2 en RAW-foto's.
Van de week heeft manlief alle programma's weer opnieuw geinstalleerd, waaronder dus Photoshop CS2. Voor het opnieuw installeren kreeg ik altijd bij het openen van mijn RAW-foto's zo'n soort voorscherm in het programma. Kon ik wat stoeien met de belichting, temperatuur, schaduwen etc. Daarna kon ik het gewoon laden in photoshop en sloeg het vervolgens op in jpeg.
Maar nu kan ik geen RAW meer openen (Canon EOS 400D) in het programma en moet ik via de eos-software de foto opstarten. En de foto lijkt ook ineens 'anders'. Kan vervolgens wel naar photoshop, maar dat alleen al is omslachtig. Daarnaast kan ik ineens ook niet meer in jpeg opslaan. Alleen bij 'opslaan voor web'. Tiff kan weer wel, maar het is allemaal omslachtig.
Lastig, lastig, lastig. Maar weet iemand hoe het komt dat het programma niet meer zo werkt als eerst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |