abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44471475
Ok, aangezien mijn DSLR woensdag in de bus ligt (als het goed is), ben ik vast aan het oefenen met fotoshop op standaard vakantiekiekjes met compactcamera, deze heb ik afgelopen september gemaakt in Canada:

Nu heb ik met wat knutselen dit eruit gekregen:

Wat vinden jullie er van en hebben jullie nog tips?
dus
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:12:30 #27
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44471916
Mooi gedaan hoor, ik doe het je nog niet na.

Ik ben nu een nieuwe pc aan het indelen. PS CS2 staat er al op, net als PSP en irfanview. Welke progjes en plugins zijn verder nog onmisbaar voor een goed begin met fotobewerking?
Life is what you make it.
pi_44471994
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:12 schreef Schanulleke het volgende:

Ik ben nu een nieuwe pc aan het indelen. PS CS2 staat er al op, net als PSP en irfanview. Welke progjes en plugins zijn verder nog onmisbaar voor een goed begin met fotobewerking?
Geen idee, ik gebruikte CS2 vooral voor indesign en illustrator voor wat ontwerp, PS alleen nog gebruikt om kleurenfoto's zwart wit te maken en dan contrast en helderheid aanpassen zoals ik het in de doka zou doen
dus
pi_44481353
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:12 schreef Schanulleke het volgende:

Vertus Fluidmask is een ideale plugin om dingen vrij te maken is wel aan de prijs 3 x zo duur als Corel Knockout (die ca. 60 euro kost), dus kijk de kerstman maar heel lief aan.
Verder is Photozoom een heel fijn pakket om dingen te vergroten. (geloof 125 euro) en verder raad ik je deze site aan:
http://www.thepluginsite.com/ daar hebben ze onder andere een plugin-commander (freeware) die erg handig is en nog meer gratis filters en plugins.
pi_44487517
Ok, hier komt mijn tweede test, afgelopen pinksteren genomen met compactcamera, zo was hij:

Dit heb ik er van gemaakt:

Vooral het gras groen krijgen was de kunst, was voornamelijk geel

Commentaar?
dus
pi_44523222
Niemand die wat commentaar wil geven? Kritiek, afkeer, whatever, als ik er maar van leer
dus
pi_44523660
Doordat je waarschijnlijk met de levels gespeeld hebt, heeft de koe ineens paarse vlekken in het haar (m.a.w. je hebt de kleuren wel erg rigoreus behandeld), je kleuren lekken dus weg. Nog een voorbeeld je bij het speeksel dit is ineens groen, ik weet niet waar jij waar woont maar groene slijm lijkt me niet gezond voor een koe. Verder zou ik de ogen wat witter willen zien (bv zoals origineel)

U vraagt, wij draaien.
pi_44524085
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:59 schreef Msx-Hinter het volgende:
Doordat je waarschijnlijk met de levels gespeeld hebt, heeft de koe ineens paarse vlekken in het haar (m.a.w. je hebt de kleuren wel erg rigoreus behandeld), je kleuren lekken dus weg. Nog een voorbeeld je bij het speeksel dit is ineens groen, ik weet niet waar jij waar woont maar groene slijm lijkt me niet gezond voor een koe. Verder zou ik de ogen wat witter willen zien (bv zoals origineel)

U vraagt, wij draaien.
Kijk daar kan ik iets mee. Dit is pas mijn 2e digitale fotobewerking en ik heb inderdaad best veel met die curves gedaan. Volgende keer op letten dus!
dus
pi_44532546
Hoe vinden jullie hem beter, in kleur of zwart wit?

dus
pi_44532650
quote:
Kleur ook al is het maar weinig. Geeft net dat beetje extra.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44541742
Weg

[ Bericht 45% gewijzigd door Netsplitter op 30-12-2009 22:24:40 ]
pi_44899159
Ik heb niet echt een bewerkingsvraag, maar meer een probleem...

Mijn kleuren in Photoshop zijn niet goed meer en ik weet niet hoe ik dit in kan stellen.
In het onderstaande voorbeeld kan je goed zien dat de foto in Photoshop (links) verschilt van de foto in het opslag schermpje (rechts).
Deze laatste is hoe de foto er eigenlijk uit ziet als je hem met een willekeurig programma opent.

Iemand een idee hoe ik mijn Photoshop goed kan instellen?

pi_44907661
Specifiek voor Photoshop weet ik het niet, maar kijk eens of je in de instellingen iets aan Color Management of Color Profiles (met name Monitor Profile) kunt wijzigen.
pi_44914099
Save for web (wat ik rechts boven in het venster zie staan) slaat het plaatje op met een kleurprofiel geoptimaliseerd voor webbrowsers, wat dus qua kleuren lichtelijk af kan wijken. Als je 'm in photoshop gewoon opslaat met "Save as..." zou je je originele kleuren gewoon moeten houden.
pi_44916929
quote:
Op zondag 31 december 2006 19:01 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb niet echt een bewerkingsvraag, maar meer een probleem...

Mijn kleuren in Photoshop zijn niet goed meer en ik weet niet hoe ik dit in kan stellen.
In het onderstaande voorbeeld kan je goed zien dat de foto in Photoshop (links) verschilt van de foto in het opslag schermpje (rechts).
Deze laatste is hoe de foto er eigenlijk uit ziet als je hem met een willekeurig programma opent.

Iemand een idee hoe ik mijn Photoshop goed kan instellen?

[afbeelding]
Onder Edit de keuze color settings, settings = custom, working space = Srgb anders scherm afdruk van dit scherm maken en posten, hier zal wel iets vreemd staan.
pi_44927989
Er stond inderdaad iets vreemds, zie screenshot.
Maar na het aanpassen in de waarden die je me gaf (en een restart van PS) is het nog niet goed.
Het heeft overigens niets met dat save for web te maken, zie mijn tweede screenshot met het eigenlijke menu ernaast. De kleuren zijn echt heel anders....

maandag 1 januari 2007 @ 23:15:24 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44928941
Ik kan je niet helpen Werewolf.

Heeft iemand hier een tip voor een goed boek om PS mee in de vingers te krijgen? Of een goede site?
Ik ben inmiddels redelijk bekend met het basisspul, maar wil graag verder met layers en masks etc.
Life is what you make it.
pi_44934397
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:49 schreef Werewolf het volgende:
Er stond inderdaad iets vreemds, zie screenshot.
Maar na het aanpassen in de waarden die je me gaf (en een restart van PS) is het nog niet goed.
Het heeft overigens niets met dat save for web te maken, zie mijn tweede screenshot met het eigenlijke menu ernaast. De kleuren zijn echt heel anders....

[afbeelding]

[afbeelding]
klik eens op more options er komen dan 2 vakjes bij de onderste twee opties die dan verschijnen kun je vinkjes uitzetten.
pi_44934404
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:15 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan je niet helpen Werewolf.

Heeft iemand hier een tip voor een goed boek om PS mee in de vingers te krijgen? Of een goede site?
Ik ben inmiddels redelijk bekend met het basisspul, maar wil graag verder met layers en masks etc.
geen boek maar een tijdschrift : photoshop creative, verder zijn boeken van Scott Kelby er goed (ook in de verkoop) en is er een cursuscd (2 delen) van Total Training die heel goed is.
pi_44945415
Ik heb dat ook gehad, nadat ik Adobe Color Management had uitgeschakeld was het opgelost, alleen geen idee meer hoe ik dat heb gedaan of waar dat zit.
pi_44946276
Het mocht niet baten:

Kan iemand zijn settings saven en die mij mailen of een screenshot maken, zodat ik kan nagaan of dit het probleem oplost?

Of als iemand weet waar ik de Adobe Color Management uit kan zetten wil ik dit ook graag weten.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:37:47 #47
35325 shi
elegance in simplicity
pi_44948003
1: welk kleurprofioel gebruikt je videokaart? (op je desktop klikken op propeties en dan onder het tabje settings en dan advanced, ergens daarin afhankelijk van je kaart en driver staat welk profiel je kaart gebruikt.) zorg dat die niet op iets anders staat dan je in ps hebben wilt.

2: heb je je monitor al gecalibreerd met de door adobe geleverde tool? (adobe gamma laoder heet dat geloof ik ofzoiets....)

3: gebruik je een lcd monitor? en ondanks ditr blijf je problemen houden.....dan hoop ik voor je dat je niet al te veel had moeten betalen voor dat ding.....
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_44953957
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:34 schreef Werewolf het volgende:
Het mocht niet baten:
[afbeelding]

Kan iemand zijn settings saven en die mij mailen of een screenshot maken, zodat ik kan nagaan of dit het probleem oplost?

Of als iemand weet waar ik de Adobe Color Management uit kan zetten wil ik dit ook graag weten.
toch bijna gelijk :

anders :
http://www.computer-darkroom.com/ps9_colour/ps9_1.htm

@shi : calibratie kan het toch niet zijn, dan was Imageready ook van slag. (of zie ik dat verkeerd?)
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:41:41 #49
35325 shi
elegance in simplicity
pi_44956949
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Msx-Hinter het volgende:

[..]

toch bijna gelijk :
[afbeelding]
anders :

@shi : calibratie kan het toch niet zijn, dan was Imageready ook van slag. (of zie ik dat verkeerd?)
cd cymk instellingen staan fout.
de amerikaanse standaard (swop) gebruikt een andere kleur magenta dan ons europeanen

dus.... euroscale coated of europe iso coated.

en wat imageready bereft. heb je gelijk. ik zie opeens ook dat je je foto's opend en het embedden profiel van de foto preserveerd. dat houd dus in dat ondanks dat jij je kleurinstellingen op srgb hebt staan je foto zelf in adobergb kan staan en niet word geconverteerd naar srgb............
sorry my bad, ik zie het nu pas
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_44957928
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Msx-Hinter het volgende:

[..]

toch bijna gelijk :
[afbeelding]
anders :

Thanks!

Ik heb gewoon al jouw settings overgenomen en ik heb weer het beeld dat ik had

Overigens ook alle anderen bedankt voor hun medewerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')