`quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:21 schreef Bushmaster het volgende:
Rare jongens hoor, neem bijv. I Write Sins Not Tragedies. Ik vind ze wel een beetje camerageyl.
Ahwquote:
Jeequote:Op woensdag 6 september 2006 19:40 schreef PsyCha het volgende:
Deel 2![]()
Beter blijft die mongool dit keer weg.
Ik vond ze wel cool eigenlijkquote:Op woensdag 6 september 2006 19:53 schreef cappp het volgende:
Mijn god wat waren ze slecht op lowlands.
quote:Op woensdag 6 september 2006 19:53 schreef cappp het volgende:
Mijn god wat waren zijn ze slecht op lowlands.
Ga ik in mee. Neurotisch, niet originele baggerquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Kanker band.
Die hebben eindelijk naar Panic! at the disco geluisterdquote:Op woensdag 27 september 2006 11:22 schreef ijsmeis het volgende:
Waar zijn al die mensen uit het vorige topic.
quote:Op woensdag 27 september 2006 10:11 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Ga ik in mee. Neurotisch, niet originele bagger![]()
Het enige leuke nummer dat ze op lowlands speelden was een cover van Radiohead.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:53 schreef lplover het volgende:
Hehe, vind eigenlijk wel grappig dat zoveel mensen zo'n schijthekel aan ze hebben.
Zelf vind ik ze wel super. Heb ze laatst gezien op Lowlands. En aangezien iedereen daar over zat te zeiken, wij stonden zo goed als vooraan en het was ons toch zeer duidelijk dat ze onwijs veel technische problemen hadden. Oortjes die het vanaf het begin niet deden, banjo van Ryan die het ook niet deed. Na de helft werd dr een microfoon gewisseld en toen klonk het eigenlijk gewoon goed! Maargoed, wij hadden sowieso lol en als andere mensen ze niks vinden doet me dat ook eigenlijk niks![]()
Lieve schat, je hebt gelijk met dat laatste zinnetje, maar alsnog..ik kende ze lang voordat ze op MTV/TMF/whatever te zien waren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Ze hebben wel talent in het feit dat ze alles wat gay is nog gayer kunnen maken, dat moet ik wel toegeven, tis een heel talent..
Van die mensen die MTV hun smaak laat bepalen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben ik daar 1 van? Is iemand hier in dit topic zo'n persoon? Voor zover ik kan zien niet. Wat hebben wij dus hieraan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:51 schreef OFfSprngr het volgende:
De "emo" trend is daarin precies hetzelfde al die aandachtsgeile pubertjes die elkaar aan steken met slechte smaak in muziek is net zo erg als MTV.
Ik wil hier niet eens op ingaan, je vindt toch dat je gelijk hebt met alles, maargoed.[sub]quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:51 schreef OFfSprngr het volgende:
Vooral altos zijn daar verschrikkelijk in.
"emos", altos en hippies moeten allemaal op tiefen, gefaalde idealloze kneuzen.
Dag Nasty.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Ben ik daar 1 van? Is iemand hier in dit topic zo'n persoon? Voor zover ik kan zien niet. Wat hebben wij dus hieraan?![]()
Vooralsnog, geef mij maar lekker de oude emo bands, (Embrace, Mineral enz.) dan ben ik al blij. P!ATD is leuk om naar te luisteren, maar voor mij zijn ze nu ook te commercieel heb ik vanavond gemerkt. (Het viel opvallend stil qua meezingen buiten de 2 uitgebrachte nummers)
Tja, mensen kunnen hier niet zonder me, verder verneuken genoeg van dit soort lui Punk topics.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik wil hier niet eens op ingaan, je vindt toch dat je gelijk hebt met alles, maargoed.[sub]
Laat mensen toch lekker naar hun eigen muziek luisteren, hun eigen ding doen, laat dit topic met rust en ga terug naar je punk topic. Wij gaat toch ook niet zitten posten daar hoe verneukt die muziek is? [sub]Heb wel betere dingen te doen met mn leven/tijd.
Wij kunnen prima zonder jou, maar jij niet zonder ons lijkt het meerquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, mensen kunnen hier niet zonder me, verder verneuken genoeg van dit soort lui Punk topics.
Ik heb een tijdje een aardige obsessie voor ze gehad (niet voor de lyrics, niet voor de band, voor de muziek, lekker hyper en vrolijk), maar die was al een aantal maanden over. Ik wilde ze alsnog wel gewoon een keertje zien, om te kijken wat ik van ze vond..Mrjaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Als je Embrace en Dag Nasty luisterd waarom luister je dan überhaubt andere niet Emo bagger zoals Panic at the disco?
Al heeeele tijd geleden gezien. Lullig voor Brendon, maar de fans stonden wel achter hem. Flesjes gooien is sowieso not done.. Je weet ook niet hoe hard dat flesje was aangekomen, of het vol zat (moet wel, anders kwam dat ding nooit ver). Geloof me, zoiets kan pijn doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:14 schreef OFfSprngr het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7YHLPjEQL0A
Echt........ik ben deze reacties van jou nu al ZO vaak tegen gekomen in topics over P!ATD, dat het me zeer gerechtvaardigd lijkt om jou een ongelooflijke grote hufter te noemen! Tuurlijk, je hoeft die muziek niet tof te vinden, en je mag die gasten van mij ook haten, allemaal prima. Maar blijf gewoon weg hier als je echt niks anders te doen hebt dan topics verneuken, andere mensen beledigen (ja, ik weet het, ik beledig je nu ook, maar goed) en te klinken als een CD die alsmaar overslaat (dat wordt OOK irritant na 5 seconden).quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:51 schreef OFfSprngr het volgende:
De "emo" trend is daarin precies hetzelfde al die aandachtsgeile pubertjes die elkaar aan steken met slechte smaak in muziek is net zo erg als MTV.
Vooral altos zijn daar verschrikkelijk in.
"emos", altos en hippies moeten allemaal op tiefen, gefaalde idealloze kneuzen.
Jammer dat je na 1,5 maand nog steeds niet kunt spellenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Jammer dat je na 1½ maand nog steeds dezelfde bagger luisterd.
ja ja , het is nu wel duidelijk dat je het geen leuke muziek vind OFfSpringr , dus ff een waarschuwing om te kappen met dat gebash, ik hou je in de gaten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:43 schreef OFfSprngr het volgende:
dit verhaal komt me vrij bekend voorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:06 schreef GotC het volgende:
En wtf, hoeveel 14 jarigen kan je in 1 zaal proppen met dezelfde kleding/haar etc? Ze kenden ook alleen maar de 2 nummers die P!ATD heeft uitgebracht. Zucht. Wel keihard mee staan springen en zingen, heel stoer, heel veel energie
.
Twijfelgevalletje imho
Daar wilde ik ook heenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:06 schreef wickedweirdo het volgende:
[..]
dit verhaal komt me vrij bekend voor
Vorige week naar My Chemical Romance in Paradiso geweest, grotendeels zelfde verhaalOok al is MCR al iets langer "bekend"
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:52 schreef miss_bleu het volgende:
geweldige CD heb hem nu al grijs gedraait
En het grappige is dat de originele Emo helemaal niet bullshit is maar een respecteerbare stijl van muziek is, maar ja, dan hebben we het wel over de Emo van 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:42 schreef PsyCha het volgende:
"emo is bullshit"
en jammer dat 'mijn grote vriend' niet weg kan blijven.![]()
Ja, dat heb je nu al 20 duizend keer verteld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En het grappige is dat de originele Emo helemaal niet bullshit is maar een respecteerbare stijl van muziek is, maar ja, dan hebben we het wel over de Emo van 20 jaar geleden.
Jammer dat je na nog veel langer dan 1½ maand nog steeds of dat gebagger bezig bent over EMO en je onnozele reacties daarover.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:49 schreef Nilith het volgende:
[..]
Jammer dat je na nog veel langer dan 1½ maand nog steeds of dat gebagger bezig bent over EMO en je onnozele reacties daarover.
Enzoals de post na je zei luisterd moet met een T = luistert![]()
![]()
Ook al zijn ze een beetje gehyped enzo, blijft voor mij vermakelijke band en zo ook op pukkelpop
Panic! at the Disco zegt zelf niet emo te zijn dus je argument slaat nergens meer opquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Daarom duidt ik het ook aan als "emo" daarnaast kan ik me ook geen man claimen maar dat betekend nog niet dat ik er geen ben.
hoe durven ze, ze moeten met hun smerige emo-poten van Radiohead afblijven!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:00 schreef Proper_fucked het volgende:
Verder over het concert, ze speelden een uurtje en volgens mij gewoon de hele cd + een nummer van Radiohead.
dat is zijn punkattitude, begrijp dat nou eens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon niet![]()
![]()
Hij kan zeggen dat hij geen man is, terwijl hij het wel is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon niet![]()
![]()
Bedankt voor de uitlegquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:49 schreef arucard het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat hij geen man is, terwijl hij het wel is.
Ik bedank je ook serieusquote:
Oh ok danquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik bedank je ook serieusDie
smiley bedoel ik mee dat het erg is dat ik het niet begreep
WHEEHEHEH!!!!ONE1!1!1!WHEHEHEquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:51 schreef Zuen het volgende:
Emo! At The Disco
Emo ''emo'' = 1 pot nat. (als je weet wat dat betekent)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".
Ik heb zelf helemala niks met deze band, maar waarom gaat iedereen in godsnaam op hem inquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
![]()
Tis gewoon een werkelijk FEIT dat huidige bands niet onder Emo vallen maar onder emotionele Pop-Rock.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:32 schreef Nilith het volgende:
[..]
Emo ''emo'' = 1 pot nat. (als je weet wat dat betekent)
Iedereen heeft z'n eigen opvatting van het emo gebeuren, dus schrijf het als je wilt, de meeste noemen het emo als er al een strakke broek bij te pas komt, nou kijk naar Panic @tmf-awards en je ziet dat zijn broek nog strakker was dan een maillot. Dus EMO Emo ''emo'', je lult gewoon onzin en waar het zich op neer komt is dat je gewoon dit topic zit vol te lullen met onnozel gezwets, vol spelfouten en zonder argumenten. En dan om te muziek, niet emo of wel emo te noemen, wat boeit het, zeg gewoon of het je bevalt of niet i.p.v. het in te delen in Emo of ''emo'' en gelul over originele Emocore die heel anders is. Het gaat zich er toch om hoe het klinkt en niet of jij het emo vind en daarna gaat zeggen dat het niet eens de echte emo is. =/
quote:At the end of the 1990s, the underground emo scene had almost entirely disappeared. However, the term emo was still being bandied about in mainstream media, almost always attached to the few remaining 90s emo acts, including Jimmy Eat World.
However, towards the end of the 1990s, Jimmy Eat World had begun to shift in a more mainstream direction. Where Jimmy Eat World had played emocore-style music early in their career, by the time of the release of their 2001 album Bleed American, the band had almost completely removed its emo influences. As the public had become aware of the word emo and knew that Jimmy Eat World was associated with it, the band continued to be referred to as an "emo" band. Newer bands that sounded like Jimmy Eat World (and, in some cases, like the more melodic emo bands of the late 90s) were soon included in the genre.
2003 saw the success of Chris Carrabba, the former singer of Further Seems Forever, and his project Dashboard Confessional. Carrabba's music featured lyrics founded in deep diary-like outpourings of emotion. Where earlier emo had featured lyrics of a more dark and painful direction, Carrabba's featured a greater focus on love won and lost and the inability to cope. While certainly emotional, the new "emo" had a far greater appeal amongst adolescents than its earlier incarnations.
With Dashboard Confessional and Jimmy Eat World's success, major labels began seeking out similar sounding bands. Just as many bands of the early-to-mid 1990s were unwillingly lumped under the umbrella of "grunge", some record labels wanted to be able to market a new sound under the word emo.
At the same time, use of the term "emo" expanded beyond the musical genre, which added to the confusion surrounding the term. The word "emo" became associated with open displays of strong emotion. Common fashion styles and attitudes that were becoming idiomatic of fans of similar "emo" bands also began to be referred to as "emo". (For further discussion, see Emo (slang).) As a result, bands that were loosely associated with "emo" trends or simply demonstrated emotion began to be referred to as emo.
In an even more expanded way than in the 90s, emo has come to encompass an extremely wide variety of bands, many of whom have very little in common. The term has become so broad that it has become nearly impossible to describe what exactly qualifies as "emo".
Correctly or not, emo has often been used to describe such bands as AFI, Alexisonfire, Brand New, Coheed and Cambria, Death Cab For Cutie, Fall Out Boy, From First to Last, Funeral for a Friend, Hawthorne Heights, My Chemical Romance, Panic! at the Disco, Senses Fail, Something Corporate, The Starting Line, Story of the Year, Taking Back Sunday, Thursday, The Used, and Underoath.[8] The classification of bands as "emo" is often controversial. Fans of several of the listed bands have recoiled at the use of the "emo" tag, and have gone to great lengths to explain why they don't qualify as "emo". In many cases, the term has simply been attached to them because of musical similarites, a common fashion sense, or because of the band's popularity within the "emo" scene, not because the band adheres to emo as a music genre. (The revulsion of some bands from the term emo is not unlike the retreat from the genre by the bands in the indie emo scene near the end of the 90s.)
As a result of the continuing shift of "emo" over the years, a serious schism has emerged between those who relate to particular eras of "emo". Those who were closely attached to the hardcore origins recoil when another type of music is called "emo". Many involved in the independent nature of both 80s and 90s emo are upset at the perceived hijacking of the word emo to sell a new generation of major label music. Regardless, popular culture appears to have embraced the terms of "emo" far beyond its original intentions.
In a strange twist, screamo, a sub-genre of the new emo, has found greater popularity in recent years through bands such as Thrice and Glassjaw. [9] The term screamo, however, was used to describe an entirely different genre in the early 1990s, and the new screamo bands more resemble the emo of the early 1990s. Complicating matters further is that several small scenes devoted to original screamo still exist in the underground. However, the new use of "screamo" demonstrates how the shift in terms connected to "emo" has made the varying genres difficult to categorize.
Even still, the difficulty in defining "emo" as a genre may have started at the very beginning. In a 2003 interview by Mark Prindle,[10] Guy Picciotto of Fugazi and Rites of Spring was asked how he felt about "being the creator of the emo genre". He responded: "I don't recognize that attribution. I've never recognized 'emo' as a genre of music. I always thought it was the most retarded term ever. I know there is this generic commonplace that every band that gets labeled with that term hates it. They feel scandalized by it. But honestly, I just thought that all the bands I played in were punk rock bands. The reason I think it's so stupid is that - what, like the Bad Brains weren't emotional? What - they were robots or something? It just doesn't make any sense to me.".
Been there, done thatquote:Op zondag 22 oktober 2006 11:33 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee, offspring.. wat probeer je eigenlijk te overtuigen? Ik vind dat je gelijk hebt, maar een ander ziet dat anders, dit wordt anders echt een discussie tot het einde van dit topic. Maak anders gewoon een eigen topic?
Dat is geen reden om hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, mensen kunnen hier niet zonder me, verder verneuken genoeg van dit soort lui Punk topics.
Goed voorstel.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:33 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee, offspring.. wat probeer je eigenlijk te overtuigen? Ik vind dat je gelijk hebt, maar een ander ziet dat anders, dit wordt anders echt een discussie tot het einde van dit topic. Maak anders gewoon een eigen topic?
En nu? Ben het er mee eens, maar je blijft erover doorzeiken. Lekker boeiend wat voor labeltje bands tegenwoordig krijgen, het is 99% de media die dat doet, de luisteraars couldn't care less. Jij bent de enige die er zo'n probleem van maaktquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tis gewoon een werkelijk FEIT dat huidige bands niet onder Emo vallen maar onder emotionele Pop-Rock.
Dan kan hij mooi verder in een oud topic.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Been there, done thatHeeftie al vaak zat gedaan
Eeh. Nee, dat is een feit. Emo is allemaal afgeleid van emo-core, en Paniek en de Disko is nou niet bepaald emo-corequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:11 schreef Nilith het volgende:
Nee, dat is een feit dat jij hier probeert te verspreiden en je jezelf aangepraat hebt. Emotionele Pop-Rock, zelf bedacht.?
Idd, daar hebben wij ons ook nog voor ingeschrevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:28 schreef RudolfRockem het volgende:
ben nooit zo goed in het omschrijven van bands en muziekstylen
vind panic gewoon popmuziek eigenlijk met een rockig emo randje dan![]()
hoop trouwens dat dat meisje dat stond te filmen het filmpje nog eens online zet
zou het allemaal nog wel eens willen bekijken
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
wat een gernegezeur!
Ik vind panic! at the disco gewoon een leuke band, commercieel of niet, ze zijn redelijk origineel met teksten en lange titels, de muziek is gewoon leuk.
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:01 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Iemand enig idee waar PatD op het moment mee bezig is? Nieuwe cd opnemen? Touren?
ja.. of je reageerd nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:18 schreef Zuen het volgende:
poepen
'Geen idee eigenlijk' is ook nuttige replyquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:31 schreef Goover het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
[..]
ja.. of je reageerd niet
Nee deze reactie danquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
'Geen idee eigenlijk' is ook nuttige reply![]()
Het waren er 2 in 1! Bij elkaar vast wel 1 puntje waard.. dus nuttig genoeg vond ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
'Geen idee eigenlijk' is ook nuttige reply![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee deze reactie dan
Laat ik dan maar het goede voorbeeld stellen. Ik heb als journalist zijnde maar even wat research gedaanZe zijn op dit moment bezig met opnames voor hun tweede cd. Ze touren op het moment niet (er staan tenminste geen tourdata op de site). Wanneer de nieuwe cd uitkomt is niet bekend. In een interview zeggen ze op te willen nemen in mei dit jaar. Zal dus wel ergens in het najaar worden
Wou het er achter zetten iddquote:
Sprookjes?quote:Jimmy Alter:
Panic! At The Disco is op dit moment hard bezig met het opnemen van een nieuw album. Details ontrbreken nog, maar het thema is al bekend. Het album zal sprookjesachtig worden, maar dan wel met een romantisch tintje. Bassist Jon Walker legt uit:
“Als bands succesvol worden, zingen ze op hun tweede album altijd over de tol van de roem.
Hoe moeilijk het is om muzikant te zijn. Hebben wij geen zin en daarom willen we iets universelers doen. Zoals het schrijven van een theatraal sprookje. Dat is wel een uitdaging hoor, want zoiets hebben we nooit gedaan.”
Ik ben erg benieuwd. Vooral omdat hun debuut gewoon een erg goede cd is. Panic! at the disco lijkt me wel een type band om verhalende cd's te maken.quote:
+ dat ze live zo gruwelijk tegenvallenquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:35 schreef Vatta het volgende:
Ik vind ze eigenlijk vrij verniewend een soort dansbare emopop alleen jammer dat die stem na een tijdje gaat irriteren
Ik vond ze live juist topquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:29 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
+ dat ze live zo gruwelijk tegenvallen![]()
Ja ok, dat kon echt niet inderdaad. Ik kwam toen net aanlopen en dacht voor een seconde dat Radiohead er stondquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:18 schreef Bigfoot414 het volgende:
Vorig jaar Lowlands: hoe die gasten Radiohead verkrachten is gewoon misdadig!
Enige wat ik kan doen is lachen om deze postquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:10 schreef vingerplant het volgende:
Kijk eens aan, een topic over de Kinderen voor Kinderen van de 'rock'muziek.
Nu houd ik er niet zo van de nieuwe generaties bandjes te bashen, maar deze kinderpunkpoprockemoband is toch wel een dieptepuntje in de emo-hype. De cd heb ik zelfs beluisterd, meerdere malen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een talentloze en inspiratieloze band is en het stukje liveoptreden dat ik laatst zag bevestigde die indruk.
Luister er verder gewoon naar als je het leuke muziek vindt, ik houd me maar vast aan de hoop dat via hun een aantal van jullie de betere muziek ontdekken
Ik vind Panic! at the disco in het genre één van de beste (Poppunk dus). Het hele theatrale smaakje vind ik erg lekker. Live zijn ze niet top (lowlands) maar de cd zit gewoon meesterlijk in elkaar.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:16 schreef vingerplant het volgende:
Ik bedoel de betere muziek in het genre, zo goed?
Zeker mee eens! Gewoon anders en apart! Gewoon PatD!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:05 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik vind Panic! at the disco in het genre één van de beste (Poppunk dus). Het hele theatrale smaakje vind ik erg lekker. Live zijn ze niet top (lowlands) maar de cd zit gewoon meesterlijk in elkaar.![]()
Who Gives a Shitquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:10 schreef vingerplant het volgende:
Kijk eens aan, een topic over de Kinderen voor Kinderen van de 'rock'muziek.
Nu houd ik er niet zo van de nieuwe generaties bandjes te bashen, maar deze kinderpunkpoprockemoband is toch wel een dieptepuntje in de emo-hype. De cd heb ik zelfs beluisterd, meerdere malen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een talentloze en inspiratieloze band is en het stukje liveoptreden dat ik laatst zag bevestigde die indruk.
Luister er verder gewoon naar als je het leuke muziek vindt, ik houd me maar vast aan de hoop dat via hun een aantal van jullie de betere muziek ontdekken
Grappig, bij mijn positieve post in het FOB topic word ik wel serieus genomen. Is het negatief, interesseert het je niet. Mijn post was constructief (op de 1e zin na), jammer dat niemand met aanwijzingen komt dat ik het mis heb door positieve punten aan te stippen van de band maar alleen maar mijn beeld bevestigt dat het toch echt voor kinderen isquote:
het is meer dat offsprngr al langs is geweest met afkraken van de mensen die deze muziek leuk vinden, en ik neem aan dat menig P!ATD luisteraar wel vaker kritiek krijgen op hun meningquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Grappig, bij mijn positieve post in het FOB topic word ik wel serieus genomen. Is het negatief, interesseert het je niet. Mijn post was constructief (op de 1e zin na), jammer dat niemand met aanwijzingen komt dat ik het mis heb door positieve punten aan te stippen van de band maar alleen maar mijn beeld bevestigt dat het toch echt voor kinderen is
Ik ben namelijk niet iemand die standaard de nieuwe bandjes afkraakt. Over FOB en MCR bijvoorbeeld ben ik op FOK! al positief geweest. Jammer dat wat kritiek hier niet verdragen kan worden.
Bandje afkraken in een topic over dat bandje en verwachten dat mensen daar blij mee gaan zijnquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Grappig, bij mijn positieve post in het FOB topic word ik wel serieus genomen. Is het negatief, interesseert het je niet. Mijn post was constructief (op de 1e zin na), jammer dat niemand met aanwijzingen komt dat ik het mis heb door positieve punten aan te stippen van de band maar alleen maar mijn beeld bevestigt dat het toch echt voor kinderen is
Ik ben namelijk niet iemand die standaard de nieuwe bandjes afkraakt. Over FOB en MCR bijvoorbeeld ben ik op FOK! al positief geweest. Jammer dat wat kritiek hier niet verdragen kan worden.
Lijkt mij moeilijk om aanwijzingen te geven over een mening/smaak/gevoel?quote:jammer dat niemand met aanwijzingen komt
Daar maak jij van:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:59 schreef chansadres het volgende:
but it’ll take plenty more playing to determine whether it’s actually any good…
Wel juist vertalen hequote:Samengevat stellen ze dat ze de emoscene zijn ontgroeid. En het album klinkt verrassend erg goed.
quote:Sleutelwoorden voor het album zijn volgens hen: Beatles, Pink Floyd, Queen en Muse met een laag Danny Elfman.
Het was bedoeld als een vertaling van het hele artikel en niet alleen van hun conclusie. Die kan je zelf lezen in de post. Het is natuurlijk logisch dat ze veranderen. Het eerste gedeelte van hun debuut is alweer 5 jaar geleden geschreven. En de critici noemt dat rijtje. Dat betekend dat ze toch wel onder de indruk zijn. Maar teleurstelling is dan zeker mogelijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:26 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Daar maak jij van:
[..]
Wel juist vertalen he
[..]
Ambitie kan ze niet ontzegd worden, maar als je dat rijtje noemt (op Muse na) heb je bij voorbaat al verloren. Ik ben wel nieuwsgierig en ga het zeker luisteren, iets wat ik zeker niet had gedaan als ze een deel 2 van dat abominabele debuut hadden gemaakt.
Passen die in 1 rijtje?quote:Beatles, Pink Floyd, Queen en Muse
Op die manier, ik dacht dat ze het zelf op die wijze vermarkten. Heb het gehele artikel dan ook niet gelezenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:01 schreef chansadres het volgende:
[..]
Het was bedoeld als een vertaling van het hele artikel en niet alleen van hun conclusie. Die kan je zelf lezen in de post. Het is natuurlijk logisch dat ze veranderen. Het eerste gedeelte van hun debuut is alweer 5 jaar geleden geschreven. En de critici noemt dat rijtje. Dat betekend dat ze toch wel onder de indruk zijn. Maar teleurstelling is dan zeker mogelijk.
Met dat rijtje besla je ruwweg alle muziek die je met een gitaar en piano kan maken onder de noemer 'poprock', oftewel: het zegt helemaal niksquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Passen die in 1 rijtje?Ik zou Muse toch nog niet tussen de andere 3 zetten...
Omdat de andere 3 kut zijn (Muse inmiddels ook),quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Passen die in 1 rijtje?Ik zou Muse toch nog niet tussen de andere 3 zetten...
Je moet je niks aantrekken van OFfSprngr, iemand die the Beatles 'zaad' noemt kun je toch niet serieus nemen?quote:Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef Bobow het volgende:
Nine in the Afternoon vind ik een sterk nummer, idd minder emo dan eerst. Toch wel benieuwd naar dat nieuwe album stiekem..
En wat is dat trouwens voor onzin hierboven dat Muse een kutband is tegenwoordigBinnenkort nieuwe live dvd van Muse, goede shit!
Ik heb wat dingen mogen luisteren van het album en de "electronica" van het eerste album is totaal weg. Ze hebben een puurdere sound gemaakt. En het klonk veel belovend.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:07 schreef JeroenV het volgende:
Nine in the afternoon vind ik on-PATD goed. De eerste singles van hun vond ik niks, maar dit klinkt gewoon lekker. Ben dan ook wel stiekem benieuwd naar het album. Als ze dit een heel album kunnen volhouden...
De hele jaren 70 en 80 rockmuziek, vooral Beatles en Beach Boys.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:18 schreef -Dries- het volgende:
Jatwerk van wie?
Dat is ook weer waar. Maar ze geven zelf toe dat ze flink zijn beïnvloed door de Beatles. En dat hoor je duidelijk terug.quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:00 schreef JeroenV het volgende:
Wie heeft daar niet van gejat tegenwoordig?
Linkje?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:07 schreef chansadres het volgende:
Onze Amerikaanse vrienden vinden ons ook aardig. Daarom mogen wij in Nederland niet op de Amerikaanse MTV website het album beluisteren. Gelukkig zijn er wel goede Amerikanen en ze bieden ons de tracks op een andere manier aan. Oftewel er is een webrip.
En ik moet zeggen. Klasse Panic at the Disco. Eerste gehoor een uitstekende plaat. Heel anders dan hun vorige album zoals aangekondigd. Maar net zo verrassend.
De andere is te winnen op Free Record Shop.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:31 schreef Numbie het volgende:
Bij VanLeest kun je een wel heel exclusieve versie winnen van het album...
Zij beinvloed door de beatles?quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:12 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Maar ze geven zelf toe dat ze flink zijn beïnvloed door de Beatles. En dat hoor je duidelijk terug.
Ach, bekrompen mensen moeten er ook zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:00 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Zij beinvloed door de beatles?![]()
Echt niet.
Ze zijn goed in mensen hoofdpijn te geven ja.
Hoe durven ze te zeggen dat ze beinvloed zijn door de Beatles?! De Beatles maakten geweldige muziek waar geen 1 pop-artiest (als je hen zo mag noemen, ik vind van niet omdat je de beatles zo in een hoekje plaatst die ze niet verdienen maar goed) tegenop kon. Flink zijn beinvloed door de beatles?? Ze begrijpen duidelijk niets van de beatles want de beatles zouden zich in hun graf omdraaien als ze zouden horen dat iemand zulke KUT muziek maakte in hun naam.
PATD muziek is goed voor als je zin hebt in een hoofdpijn. De Beatles zijn meesters!
Een beetje Beatles met panic vergelijken.. kansloos....![]()
![]()
Aan je taalgebruik te zien, zit je anders wel in de doelgroep!quote:[b]Op zondag 23 maart 2008 18:52
en het klinkt voor geen meter net k 3
Stoere jongen met je Offspring. Nu wegwezen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik.
Beatles is zaad muziek en Pink Floyd is een van de meest overrated bands ooit.
Goed nummer, lekker stevigquote:Op zondag 27 maart 2011 01:59 schreef Daskaar het volgende:
geweldige single en de cd is ook niet slecht. check t uit!
Thanksquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:15 schreef chansadres het volgende:
Zelf vond ik Pretty. Odd. (het tweede album) het beste. Het was een album met veel Beatles/Indie invloeden. Iets waar Brendon (de zanger) niet veel mee had maar tekstschrijver Ryan juist wel. Een split was dus onvermijdelijk. Ryan zit nu in de band The Young Veins, samen met exleden van Bright Eyes. Heel erg Beach Boys. Maar doordat dat project niet is aangeslagen bij het publiek (goh...), staat dat in de ijskast. Aardige cd maar Ryan is geen geweldige zanger.
Panic at the disco werd weer Panic! at the Disco en gingen weer terug naar hun roots. Emo Punk van de 1e cd. Maar naast de single (toevallig een overblijfsel van de 2e cd) staat de nieuwe cd niets veel bijzonders. Brendon kan namelijk wel zingen maar niet erg goed schrijven.
Ze hebben wel geleerd om te doseren. Het zo veel mogelijk geluidjes in een lied proppen hebben ze zich verleerd. Maar qua muziek zit het inderdaad dichter bij hun 1e cd. Check de single, dat is het beste wat op de cd staat. Als je dat wat vind, check de cd. Niet? Laat hem dan rustig langs je liggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het emo genre ben ik inmiddels een beetje ontgroeid dus ik vraag me af of ik de derde cd dan wel trek
Ik hoop dat ze bekend maken dat ze volgend jaar het voorprogramma zijn van Fall Out Boy zoals in Amerikaquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:01 schreef TARDIS. het volgende:
Kick!
Gaat er iemand donderdag naar het concert in Paradiso?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |