ja ja , het is nu wel duidelijk dat je het geen leuke muziek vind OFfSpringr , dus ff een waarschuwing om te kappen met dat gebash, ik hou je in de gaten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Jammer dat je na 1½ maand nog steeds dezelfde bagger luisterd.
dit verhaal komt me vrij bekend voorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:06 schreef GotC het volgende:
En wtf, hoeveel 14 jarigen kan je in 1 zaal proppen met dezelfde kleding/haar etc? Ze kenden ook alleen maar de 2 nummers die P!ATD heeft uitgebracht. Zucht. Wel keihard mee staan springen en zingen, heel stoer, heel veel energie
.
Twijfelgevalletje imho
Daar wilde ik ook heenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:06 schreef wickedweirdo het volgende:
[..]
dit verhaal komt me vrij bekend voor
Vorige week naar My Chemical Romance in Paradiso geweest, grotendeels zelfde verhaalOok al is MCR al iets langer "bekend"
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:52 schreef miss_bleu het volgende:
geweldige CD heb hem nu al grijs gedraait
En het grappige is dat de originele Emo helemaal niet bullshit is maar een respecteerbare stijl van muziek is, maar ja, dan hebben we het wel over de Emo van 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:42 schreef PsyCha het volgende:
"emo is bullshit"
en jammer dat 'mijn grote vriend' niet weg kan blijven.![]()
Ja, dat heb je nu al 20 duizend keer verteld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En het grappige is dat de originele Emo helemaal niet bullshit is maar een respecteerbare stijl van muziek is, maar ja, dan hebben we het wel over de Emo van 20 jaar geleden.
Jammer dat je na nog veel langer dan 1½ maand nog steeds of dat gebagger bezig bent over EMO en je onnozele reacties daarover.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Jammer dat je na 1½ maand nog steeds dezelfde bagger luisterd.
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:49 schreef Nilith het volgende:
[..]
Jammer dat je na nog veel langer dan 1½ maand nog steeds of dat gebagger bezig bent over EMO en je onnozele reacties daarover.
Enzoals de post na je zei luisterd moet met een T = luistert![]()
![]()
Ook al zijn ze een beetje gehyped enzo, blijft voor mij vermakelijke band en zo ook op pukkelpop
Panic! at the Disco zegt zelf niet emo te zijn dus je argument slaat nergens meer opquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:53 schreef OFfSprngr het volgende:
Daarom duidt ik het ook aan als "emo" daarnaast kan ik me ook geen man claimen maar dat betekend nog niet dat ik er geen ben.
hoe durven ze, ze moeten met hun smerige emo-poten van Radiohead afblijven!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:00 schreef Proper_fucked het volgende:
Verder over het concert, ze speelden een uurtje en volgens mij gewoon de hele cd + een nummer van Radiohead.
dat is zijn punkattitude, begrijp dat nou eens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon niet![]()
![]()
Hij kan zeggen dat hij geen man is, terwijl hij het wel is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jongen leer alsjeblieft eens Nederlands en kom dan eens terug. Naast het feit dat je twee gruwelijke spelfouten maakt snap ik je zin gewoon niet![]()
![]()
Bedankt voor de uitlegquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:49 schreef arucard het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat hij geen man is, terwijl hij het wel is.
Ik bedank je ook serieusquote:
Oh ok danquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik bedank je ook serieusDie
smiley bedoel ik mee dat het erg is dat ik het niet begreep
WHEEHEHEH!!!!ONE1!1!1!WHEHEHEquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:51 schreef Zuen het volgende:
Emo! At The Disco
Emo ''emo'' = 1 pot nat. (als je weet wat dat betekent)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Emo, dat is goede muziek, ik heb iets tegen "emo".
Ik heb zelf helemala niks met deze band, maar waarom gaat iedereen in godsnaam op hem inquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
![]()
Tis gewoon een werkelijk FEIT dat huidige bands niet onder Emo vallen maar onder emotionele Pop-Rock.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:32 schreef Nilith het volgende:
[..]
Emo ''emo'' = 1 pot nat. (als je weet wat dat betekent)
Iedereen heeft z'n eigen opvatting van het emo gebeuren, dus schrijf het als je wilt, de meeste noemen het emo als er al een strakke broek bij te pas komt, nou kijk naar Panic @tmf-awards en je ziet dat zijn broek nog strakker was dan een maillot. Dus EMO Emo ''emo'', je lult gewoon onzin en waar het zich op neer komt is dat je gewoon dit topic zit vol te lullen met onnozel gezwets, vol spelfouten en zonder argumenten. En dan om te muziek, niet emo of wel emo te noemen, wat boeit het, zeg gewoon of het je bevalt of niet i.p.v. het in te delen in Emo of ''emo'' en gelul over originele Emocore die heel anders is. Het gaat zich er toch om hoe het klinkt en niet of jij het emo vind en daarna gaat zeggen dat het niet eens de echte emo is. =/
quote:At the end of the 1990s, the underground emo scene had almost entirely disappeared. However, the term emo was still being bandied about in mainstream media, almost always attached to the few remaining 90s emo acts, including Jimmy Eat World.
However, towards the end of the 1990s, Jimmy Eat World had begun to shift in a more mainstream direction. Where Jimmy Eat World had played emocore-style music early in their career, by the time of the release of their 2001 album Bleed American, the band had almost completely removed its emo influences. As the public had become aware of the word emo and knew that Jimmy Eat World was associated with it, the band continued to be referred to as an "emo" band. Newer bands that sounded like Jimmy Eat World (and, in some cases, like the more melodic emo bands of the late 90s) were soon included in the genre.
2003 saw the success of Chris Carrabba, the former singer of Further Seems Forever, and his project Dashboard Confessional. Carrabba's music featured lyrics founded in deep diary-like outpourings of emotion. Where earlier emo had featured lyrics of a more dark and painful direction, Carrabba's featured a greater focus on love won and lost and the inability to cope. While certainly emotional, the new "emo" had a far greater appeal amongst adolescents than its earlier incarnations.
With Dashboard Confessional and Jimmy Eat World's success, major labels began seeking out similar sounding bands. Just as many bands of the early-to-mid 1990s were unwillingly lumped under the umbrella of "grunge", some record labels wanted to be able to market a new sound under the word emo.
At the same time, use of the term "emo" expanded beyond the musical genre, which added to the confusion surrounding the term. The word "emo" became associated with open displays of strong emotion. Common fashion styles and attitudes that were becoming idiomatic of fans of similar "emo" bands also began to be referred to as "emo". (For further discussion, see Emo (slang).) As a result, bands that were loosely associated with "emo" trends or simply demonstrated emotion began to be referred to as emo.
In an even more expanded way than in the 90s, emo has come to encompass an extremely wide variety of bands, many of whom have very little in common. The term has become so broad that it has become nearly impossible to describe what exactly qualifies as "emo".
Correctly or not, emo has often been used to describe such bands as AFI, Alexisonfire, Brand New, Coheed and Cambria, Death Cab For Cutie, Fall Out Boy, From First to Last, Funeral for a Friend, Hawthorne Heights, My Chemical Romance, Panic! at the Disco, Senses Fail, Something Corporate, The Starting Line, Story of the Year, Taking Back Sunday, Thursday, The Used, and Underoath.[8] The classification of bands as "emo" is often controversial. Fans of several of the listed bands have recoiled at the use of the "emo" tag, and have gone to great lengths to explain why they don't qualify as "emo". In many cases, the term has simply been attached to them because of musical similarites, a common fashion sense, or because of the band's popularity within the "emo" scene, not because the band adheres to emo as a music genre. (The revulsion of some bands from the term emo is not unlike the retreat from the genre by the bands in the indie emo scene near the end of the 90s.)
As a result of the continuing shift of "emo" over the years, a serious schism has emerged between those who relate to particular eras of "emo". Those who were closely attached to the hardcore origins recoil when another type of music is called "emo". Many involved in the independent nature of both 80s and 90s emo are upset at the perceived hijacking of the word emo to sell a new generation of major label music. Regardless, popular culture appears to have embraced the terms of "emo" far beyond its original intentions.
In a strange twist, screamo, a sub-genre of the new emo, has found greater popularity in recent years through bands such as Thrice and Glassjaw. [9] The term screamo, however, was used to describe an entirely different genre in the early 1990s, and the new screamo bands more resemble the emo of the early 1990s. Complicating matters further is that several small scenes devoted to original screamo still exist in the underground. However, the new use of "screamo" demonstrates how the shift in terms connected to "emo" has made the varying genres difficult to categorize.
Even still, the difficulty in defining "emo" as a genre may have started at the very beginning. In a 2003 interview by Mark Prindle,[10] Guy Picciotto of Fugazi and Rites of Spring was asked how he felt about "being the creator of the emo genre". He responded: "I don't recognize that attribution. I've never recognized 'emo' as a genre of music. I always thought it was the most retarded term ever. I know there is this generic commonplace that every band that gets labeled with that term hates it. They feel scandalized by it. But honestly, I just thought that all the bands I played in were punk rock bands. The reason I think it's so stupid is that - what, like the Bad Brains weren't emotional? What - they were robots or something? It just doesn't make any sense to me.".
Been there, done thatquote:Op zondag 22 oktober 2006 11:33 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee, offspring.. wat probeer je eigenlijk te overtuigen? Ik vind dat je gelijk hebt, maar een ander ziet dat anders, dit wordt anders echt een discussie tot het einde van dit topic. Maak anders gewoon een eigen topic?
Dat is geen reden om hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, mensen kunnen hier niet zonder me, verder verneuken genoeg van dit soort lui Punk topics.
Goed voorstel.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:33 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee, offspring.. wat probeer je eigenlijk te overtuigen? Ik vind dat je gelijk hebt, maar een ander ziet dat anders, dit wordt anders echt een discussie tot het einde van dit topic. Maak anders gewoon een eigen topic?
En nu? Ben het er mee eens, maar je blijft erover doorzeiken. Lekker boeiend wat voor labeltje bands tegenwoordig krijgen, het is 99% de media die dat doet, de luisteraars couldn't care less. Jij bent de enige die er zo'n probleem van maaktquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tis gewoon een werkelijk FEIT dat huidige bands niet onder Emo vallen maar onder emotionele Pop-Rock.
Dan kan hij mooi verder in een oud topic.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Been there, done thatHeeftie al vaak zat gedaan
Eeh. Nee, dat is een feit. Emo is allemaal afgeleid van emo-core, en Paniek en de Disko is nou niet bepaald emo-corequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:11 schreef Nilith het volgende:
Nee, dat is een feit dat jij hier probeert te verspreiden en je jezelf aangepraat hebt. Emotionele Pop-Rock, zelf bedacht.?
Idd, daar hebben wij ons ook nog voor ingeschrevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:28 schreef RudolfRockem het volgende:
ben nooit zo goed in het omschrijven van bands en muziekstylen
vind panic gewoon popmuziek eigenlijk met een rockig emo randje dan![]()
hoop trouwens dat dat meisje dat stond te filmen het filmpje nog eens online zet
zou het allemaal nog wel eens willen bekijken
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
wat een gernegezeur!
Ik vind panic! at the disco gewoon een leuke band, commercieel of niet, ze zijn redelijk origineel met teksten en lange titels, de muziek is gewoon leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |