abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:59:32 #126
134538 chansadres
Black & White
pi_56299076
Een update:
Panic! at the disco heeft de naam veranderd in Panic at the disco
Ze hebben een hele tijd een cd willen maken met als achterliggende gedachte een conceptalbum. Het moest een sprookje zijn maar door tegenvallende liederen hebben ze dat idee in de ijskast gezet. Ze hebben alles uitgesteld en verder gegaan met liederen schrijven. CD is bijna af en eerste single komt binnenkort (29 januari) uit "Nine in the afternoon". Een intro voor het album hebben ze al uitgebracht als smaakmaker "We're so starving". Die klinkt al super.
Het album gaat Pretty. Odd. heten en komt 25 maart uit in Amerika.

1. "We're So Starving"
2. "Nine in the Afternoon"
3. "She's a Handsome Woman"
4. "Do You Know What I'm Seeing"
5. "The Green Gentleman"
6. "I Have Friends in Holy Spaces"
7. "Northern Downpour"
8. "When the Day Met the Night"
9. "Pas de Cheval"
10. "The Piano Knows Something I Don't"
11. "Behind the Sea"
12. "Folken' Around"
13. "She Had the World"
14. "From a Mountain in the Middle of the Cabins"
15. "Mad as Rabbits"

Het Engelse NME (die Panic in 2006 de Meest Irritante Band award heeft overhandigd) heeft het album beluisterd in Abbey Road (waar ze het album editten) en oordeelde het volgende:

If that all sounds like an astonishingly ambitious but potentially confusing rag bag of moods, genres and styles, then that’s probably because it is. ‘Pretty. Odd’ will undoubtedly surprise and piss off Panic fans and haters alike, but it’ll take plenty more playing to determine whether it’s actually any good…

Samengevat stellen ze dat ze de emoscene zijn ontgroeid. En het album klinkt verrassend erg goed. Sleutelwoorden voor het album zijn volgens hen: Beatles, Pink Floyd, Queen en Muse met een laag Danny Elfman.

Mooiste quote uit het artikel:
God knows what the budget was for ‘Pretty. Odd’, but if it cost anything less than a million dollars to record, then the band have done well, because it certainly sounds it. This one sounds HUGE, as though Disney had decided to re-record ‘High School Musical’ with The Polyphonic Spree. Only infinitely better than that sounds.

Het gehele artikel is hier te lezen:
http://www.nme.com/blog/index.php?blog=8&p=3222&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Oftewel word dit de overtreffende trap van het debuut? Word dit net zo'n pareltje? We wachten af tot 25 maart...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 14:09:37 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_56299299
Oeh dat klinkt veelbelovend, ben benieuwd!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_56300655
Ohwja, ik hoorde al dat ze de het "!" uit de naam hadden gehaald.

Maar leuk, nieuwe plaat, ben benieuwd.
pi_56300823
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:59 schreef chansadres het volgende:
but it’ll take plenty more playing to determine whether it’s actually any good…
Daar maak jij van:
quote:
Samengevat stellen ze dat ze de emoscene zijn ontgroeid. En het album klinkt verrassend erg goed.
Wel juist vertalen he
quote:
Sleutelwoorden voor het album zijn volgens hen: Beatles, Pink Floyd, Queen en Muse met een laag Danny Elfman.

Ambitie kan ze niet ontzegd worden, maar als je dat rijtje noemt (op Muse na) heb je bij voorbaat al verloren. Ik ben wel nieuwsgierig en ga het zeker luisteren, iets wat ik zeker niet had gedaan als ze een deel 2 van dat abominabele debuut hadden gemaakt.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:01:37 #130
134538 chansadres
Black & White
pi_56301479
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:26 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Daar maak jij van:
[..]

Wel juist vertalen he
[..]

Ambitie kan ze niet ontzegd worden, maar als je dat rijtje noemt (op Muse na) heb je bij voorbaat al verloren. Ik ben wel nieuwsgierig en ga het zeker luisteren, iets wat ik zeker niet had gedaan als ze een deel 2 van dat abominabele debuut hadden gemaakt.
Het was bedoeld als een vertaling van het hele artikel en niet alleen van hun conclusie. Die kan je zelf lezen in de post. Het is natuurlijk logisch dat ze veranderen. Het eerste gedeelte van hun debuut is alweer 5 jaar geleden geschreven. En de critici noemt dat rijtje. Dat betekend dat ze toch wel onder de indruk zijn. Maar teleurstelling is dan zeker mogelijk.
Steppin out tonight
pi_56301835
quote:
Beatles, Pink Floyd, Queen en Muse
Passen die in 1 rijtje? Ik zou Muse toch nog niet tussen de andere 3 zetten...
pi_56302063
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:01 schreef chansadres het volgende:

[..]

Het was bedoeld als een vertaling van het hele artikel en niet alleen van hun conclusie. Die kan je zelf lezen in de post. Het is natuurlijk logisch dat ze veranderen. Het eerste gedeelte van hun debuut is alweer 5 jaar geleden geschreven. En de critici noemt dat rijtje. Dat betekend dat ze toch wel onder de indruk zijn. Maar teleurstelling is dan zeker mogelijk.
Op die manier, ik dacht dat ze het zelf op die wijze vermarkten. Heb het gehele artikel dan ook niet gelezen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:52:52 #133
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_56302520
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:20 schreef Goover het volgende:

[..]

Met dat rijtje besla je ruwweg alle muziek die je met een gitaar en piano kan maken onder de noemer 'poprock', oftewel: het zegt helemaal niks
Tranquillo
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:11:58 #134
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56304040
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:20 schreef Goover het volgende:

[..]

Omdat de andere 3 kut zijn (Muse inmiddels ook),
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2008 @ 17:16:55 #135
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_56321806
wie de fuck vind Pink Floyd en The Beatles kut ?
:')
  zaterdag 26 januari 2008 @ 17:35:45 #136
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56322118
Ik.

Beatles is zaad muziek en Pink Floyd is een van de meest overrated bands ooit.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:35:06 #137
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56370102
Godspeed wannabees met dat geneuzel met dat uitroepteken.
En inderdaad, dat lijst met waar het op moet lijken NME
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56372973
Hm, 25 maart in de VS? Dat zal dan waarschijnlijk dus in NL ietsje eerder worden; gok vrijdag de 21ste dan...
pi_56436995
De single Nine in the Afternoon is uit en is geweldig. En ik moet NME gelijk geven. Ze zijn van hun "emo-sound" afgegleden en meer richting een soort kruisingsgeluid van Beatles en hippe jonge bandjes. Het klinkt ontzettend tof!
Steppin out tonight
pi_57192522
Nine in the afternoon is echt geweldig!!

Morgen staan ze in 013. Nog meer mensen die morgen gaan?
pi_57266149
Nine in the Afternoon vind ik een sterk nummer, idd minder emo dan eerst. Toch wel benieuwd naar dat nieuwe album stiekem..

En wat is dat trouwens voor onzin hierboven dat Muse een kutband is tegenwoordig Binnenkort nieuwe live dvd van Muse, goede shit!
pi_57266700
Nine in the afternoon vind ik on-PATD goed. De eerste singles van hun vond ik niks, maar dit klinkt gewoon lekker. Ben dan ook wel stiekem benieuwd naar het album. Als ze dit een heel album kunnen volhouden...
  Moderator zondag 9 maart 2008 @ 18:57:43 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57267719
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef Bobow het volgende:
Nine in the Afternoon vind ik een sterk nummer, idd minder emo dan eerst. Toch wel benieuwd naar dat nieuwe album stiekem..

En wat is dat trouwens voor onzin hierboven dat Muse een kutband is tegenwoordig Binnenkort nieuwe live dvd van Muse, goede shit!
Je moet je niks aantrekken van OFfSprngr, iemand die the Beatles 'zaad' noemt kun je toch niet serieus nemen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 10 maart 2008 @ 12:04:55 #144
134538 chansadres
Black & White
pi_57281642
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:07 schreef JeroenV het volgende:
Nine in the afternoon vind ik on-PATD goed. De eerste singles van hun vond ik niks, maar dit klinkt gewoon lekker. Ben dan ook wel stiekem benieuwd naar het album. Als ze dit een heel album kunnen volhouden...
Ik heb wat dingen mogen luisteren van het album en de "electronica" van het eerste album is totaal weg. Ze hebben een puurdere sound gemaakt. En het klonk veel belovend.

Hoorde wel trouwens dat het live afgelopen week weer knudde was. Iemand geweest?
Steppin out tonight
pi_57281873
Ik las juist een (weliswaar gematigde) positieve review op OOR...
pi_57282616
Het was wel cool, vooral de cover van The Band
  maandag 10 maart 2008 @ 13:14:10 #147
134538 chansadres
Black & White
pi_57282773
Ik hoop eigenlijk op een live-cd met de nieuwe composities voor de oude liedjes. Heb er wat van gehoord op Youtube en ben zeer benieuwd...
Steppin out tonight
pi_57308820
Ik was niet bij t concert, maar heb er wel goeie dingen over gehoord. Die nieuwe single is goed te doen, Nine in the Afternoon!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:31:21 #149
134538 chansadres
Black & White
pi_57309574
Ik heb nu de volgende nummers gehoord:
1. We're So Starving
2. Nine in the Afternoon
3. She's a Handsome Woman
4. Do You Know What I'm Seeing
5. The Green Gentleman
8. When the Day Met the Night
11. Behind the Sea
15. Mad as Rabbits

Ik ben wel onder de indruk van deze nummers. Waar je bij de 1e cd nog de indruk had dat hij in de garage was opgenomen, doordat vooral goedkope instrumenten werden gekozen voor hun Wall of Sound. (Electronische beats en deuntjes over de gitaar, piano en drum). Nu is er gekozen om authentieke instrumenten te gebruiken. De vaart is daardoor wel totaal uit Panic gekropen maar daarvoor in de plaats komt een nieuwe panic die volwassen is geworden. Ik blijf deze overgang toch weer verwijzen naar de Beatles. Die kozen in het begin ook de simpele popmuziek (Love me do etc.) en werden later de doordachte muzikanten. Ik hoop dat ze door blijven groeien want deze cd zal erg goed gaan klinken, zegt mijn gevoel.
Steppin out tonight
pi_57330067
Zijn ze dan nu eindelijk emo-af?

Wordt zo moe van dat emo-label... Een beetje tienerrock band is tegenwoordig emo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')