Ben bang van wel.quote:Op maandag 4 september 2006 23:03 schreef Nembrionic het volgende:
Of is alles 3D shoot 'm up, MMORPG en simulatie?
Ik ben benieuwd. Enig idee of het dezelfde werkwijze krijgt? Dus met 'open' enz?quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:27 schreef Jordy-B het volgende:
Ze bestaan zeker nog wel en er komen er een aantal nieuwe aan. Onder andere het tweede deel van Sam & Max.
Dit ga ik allemaal eens uitzoeken als ik terug ben van vakantiequote:Op dinsdag 5 september 2006 04:35 schreef dontcare het volgende:
Uiteraard bestaat het nog
http://www.adventuregamers.com/
Ik heb me dit jaar wel vermaakt met Benoit Sokal's: Paradise
Dreamfall the longest journey en Barrow Hill
maar vroeger was alles uiteraard beter![]()
Sam & Max wordt een Point & Click (wel met een 3D-omgeving)...quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Enig idee of het dezelfde werkwijze krijgt? Dus met 'open' enz?
Ik dacht dat Sam & Max al lange tijd geleden gestopt was door de ontwikkelaar? Er waren toen wel screenshots van, maar op een gegeven moment was daar het nieuws dat S&M niet uitgebracht zou worden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Sam & Max wordt een Point & Click (wel met een 3D-omgeving)...
Het grootste nadeel van dat spel is dat het uit episodes gaat bestaan en daardoor (als je het koopt) waarschijnlijk best wel duur wordt om te spelen.
idd... lucasarts heeft S&M 2 laten vallen, omdat het niet voldeed aan de kwaliteitseisen van lucasarts (om dezelfde reden hebben ze Full Throttle 2 ook laten vallen). Een andere ontwikkelaar/uitgever heeft het project toen overgenomen om er een episode-based spel van te maken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik dacht dat Sam & Max al lange tijd geleden gestopt was door de ontwikkelaar? Er waren toen wel screenshots van, maar op een gegeven moment was daar het nieuws dat S&M niet uitgebracht zou worden.
Heb jij nu nog oude info of ikke?Want ik ben er wel voor om S&M 2 uit te brengen. Het eerste deel was geweldig vroeger.
Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast Phantasmagoria had je ook alleen maar Gabriel Knight 2 en The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekostquote:Op dinsdag 5 september 2006 04:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou graag meer spellen in de vorm van Phantasmagoria zien
Ik speelde Phantasmagoria altijd toen ik nog een kleine dreumes was en ik heb ook nachten wakker gelegen door dat spel, omdat ik 't toen nog zo eng vond.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast Phantasmagoria had je ook alleen maar Gabriel Knight 2 en The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekost![]()
Jammer dat ze het voor Windows hebben gemaaktquote:
Zal ik doenquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:47 schreef Fliepke het volgende:
Ze komen nog zeer regelmatig uit.
Overclocked <- Zie hier een preview van vandaag
Hou FOK!games dus in de gaten, want we hebben regelmatig nieuws en previews van adventuregames
De Hongaarse developer Private Moon Studio's heeft pas een FMV-adventure uitgebracht: "Yoomurjak's Ring" ( website in het Hongaars )quote:Op dinsdag 5 september 2006 04:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou graag meer spellen in de vorm van Phantasmagoria zien
Heb ik nooit leuk gevonden eerlijk gezegd. Is een adventure maar past naar mijn smaak niet in het rijtje Dott, Space Quest, Monkey Island etc.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:09 schreef Evertjan het volgende:
Zelda?
Zelda is helemaal geen adventure. Het is een actiespel met RPG-elementen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb ik nooit leuk gevonden eerlijk gezegd. Is een adventure maar past naar mijn smaak niet in het rijtje Dott, Space Quest, Monkey Island etc.
Gabriel Knight en Seventh Guest heb ik ook gespeeldquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast Phantasmagoria had je ook alleen maar Gabriel Knight 2 en The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekost![]()
Ik had phantasmagoria laatst nog gedownload, maar hij loopt vast op m'n pcquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gabriel Knight en Seventh Guest heb ik ook gespeeld
Het mooiste aan een spel als Phantasmagoria is misschien wel dat het ook leuk is om naar te kijken als iemand anders aan het spelen isNet alsof je zelf de loop van de film bepaalt.
Neuh, is een RPGquote:Op woensdag 6 september 2006 00:55 schreef sannydude het volgende:
morrowind valt toch nog onder adventures, of niet meer? Dat is namelijk zeker weten dan de grootste van het afgelopen decennium![]()
Als ik jou was zou ik dan Oblivion eens gaan bekijken als je Morrowind al zo goed ondquote:Op woensdag 6 september 2006 00:55 schreef sannydude het volgende:
morrowind valt toch nog onder adventures, of niet meer? Dat is namelijk zeker weten dan de grootste van het afgelopen decennium![]()
Nee...quote:Op woensdag 6 september 2006 01:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dan Oblivion eens gaan bekijken als je Morrowind al zo goed ond
Oblivion valt zeker ook niet echt onder adventures?
Doe ik allemaal in Oblivion...quote:In games, the term is less consistently applied: the term "adventure game" is used in reference to computer and video games that make use of exploration, interaction, and problem solving, while role-playing games use the term "adventure" in reference to specific pre-planned segments of gameplay
Klopt..maar dat is een RPG adventurequote:Op woensdag 6 september 2006 01:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat maakt een game precies een adventuregame eigenlijk?
Van Wiki:
[..]
Doe ik allemaal in Oblivion...
Sinds wanneer moet je hoog-opgeleid zijn om adventures te spelen?quote:Op woensdag 6 september 2006 02:27 schreef Isabeau het volgende:
En een RPG adventure is niet wat je bedoelt (ook al is het wèl een adventure).
Andere adventures ken ik momenteel helaas niet en ik mis ze wel heel erg. Het is net alsof de markt verschoven is. Vroeger hadden alleen nerds en hoger opgeleiden een pc waar ze nerdspelletjes op speelden (zoals de adventures). Nu heeft bijna iedereen wel een pc en is de markt anders geworden en worden er veel meer sportgames en vechtgames gemaakt. Althans, dat is mijn beeld.
De markt is inderdaad verschoven.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:27 schreef Isabeau het volgende:
En een RPG adventure is niet wat je bedoelt (ook al is het wèl een adventure).
Andere adventures ken ik momenteel helaas niet en ik mis ze wel heel erg. Het is net alsof de markt verschoven is. Vroeger hadden alleen nerds en hoger opgeleiden een pc waar ze nerdspelletjes op speelden (zoals de adventures). Nu heeft bijna iedereen wel een pc en is de markt anders geworden en worden er veel meer sportgames en vechtgames gemaakt. Althans, dat is mijn beeld.
Dat is nu PRECIES het punt wat ik bedoelde en waar ik over vielquote:Op woensdag 6 september 2006 02:47 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt wel gelijk, Nembrionic. Maar helaas zie ik liever een spel met wat mindere graphics waarbij het verhaal voorop staat dan een spel met super graphics waarbij de graphics voorop staan. Al te veel spellen gekocht waarbij de graphics subliem waren, maar het spel snel uitgespeeld (en dat voor 50 euro). En ik ben bang dat veel van de hierboven genoemde nieuwe adventures ook last hebben van de super-graphics-val.
persoonlijk vind ik dat er meer sfeer in Morrowind zit dan in Oblivionquote:Op woensdag 6 september 2006 01:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dan Oblivion eens gaan bekijken als je Morrowind al zo goed ond
Oblivion valt zeker ook niet echt onder adventures?
Scratches is al uit, toch?quote:Op woensdag 6 september 2006 07:44 schreef lizardtattoo het volgende:
Lijstje van adventures die de komende twee jaar (ongeveer) uit gaan komen:
Scratches
In de USA wel, in Europa in diverse landen waaronder Duitsland, Frankrijk en Griekenland (nagesynchroniseerde versiesquote:
- EGA graphicsquote:Op woensdag 6 september 2006 01:55 schreef Isabeau het volgende:
Wat maakt een game precies een adventuregame eigenlijk?
Of je eigen vragen of antwoorden intypen zoals bij King's Questquote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
- EGA graphics
- PC speaker sound
- speelbaar zonder muis
- bij gesprekken kunnen kiezen uit meerdere dingen om te zeggen
- een oneindige inventory
woei ! Die ga eens binnenhalen. Ik vond alleen al de intro van KQ3 vroeger altijd geweldigquote:Op dinsdag 5 september 2006 10:56 schreef Trance_X het volgende:
King's Quest 1+2 remake
King's Quest 3 remake
Is door de makers zelf gedaan afaik.....quote:Op donderdag 7 september 2006 06:32 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
woei ! Die ga eens binnenhalen. Ik vond alleen al de intro van KQ3 vroeger altijd geweldig
Hebben ze eigenlijk toestemming gevraagd om dat spel te mogen remaken of hoe zit dat
Bone er niet bij ? is ook een adventurequote:Op woensdag 6 september 2006 07:44 schreef lizardtattoo het volgende:
Lijstje van adventures van de afgelopen jaren waar je eens naar zou kunnen kijken of het iets voor je is:
Komen meerdere delen nog , zijn er nu 2 vanquote:Op donderdag 7 september 2006 06:51 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb de demo van de eerste Bone gespeeld en vond dat hele "wegrennen voor de locusts"-gedoe zo verschrikkelijk, dat ik het inderdaad niet opgenomen heb in mijn lijstje. Bovendien lees ik overal dat het heel erg kort is (weinig value-for-money) en dat is nou net wat Nembrionic niet wil.
En dat werkt zelfs op mijn GSMquote:Op woensdag 6 september 2006 15:09 schreef NutKees het volgende:
Dan kan je beter ScummVm installeren, is minder omslachtig.
Zoals? Toch niet dosbox hè, daar heb ik al best wel vaak ruzie mee gehad. Met name Sq4 en Qfg4 blijft een drama vanwege die processor-cycles.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:11 schreef HeatWave het volgende:
EN voor Sierra spellen is er iets vergelijkbaars.
Hoezo dan? Space Quest 4 werkt hier prima in Dosbox, met geluid, muis en alles.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:40 schreef NutKees het volgende:
[..]
Zoals? Toch niet dosbox hè, daar heb ik al best wel vaak ruzie mee gehad. Met name Sq4 en Qfg4 blijft een drama vanwege die processor-cycles.
Heb je hem ook gespeeld? Het is namelijk vrijwel onmogelijk om het ruimteschip in te komen ergens in het begin van het spel.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo dan? Space Quest 4 werkt hier prima in Dosbox, met geluid, muis en alles.
Nee, ik heb het alleen even opgestart. Het is alweer een tijdje geleden dat ik SQ4 voor het laatst heb uitgespeeld, ik zal weer eens een poging wagen.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:06 schreef NutKees het volgende:
[..]
Heb je hem ook gespeeld? Het is namelijk vrijwel onmogelijk om het ruimteschip in te komen ergens in het begin van het spel.
PocketSarien heet het, en is voor Windows Mobilequote:Op donderdag 7 september 2006 12:40 schreef NutKees het volgende:
[..]
Zoals? Toch niet dosbox hè, daar heb ik al best wel vaak ruzie mee gehad. Met name Sq4 en Qfg4 blijft een drama vanwege die processor-cycles.
Voor Windows Mobile en hij speelt alleen AGI. Niet helemaal wat ik zocht.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
PocketSarien heet het, en is voor Windows Mobile.
Bedoel je het ruimteschip van de badguys waarin je moet meeliften in het landingsgestel?quote:Op donderdag 7 september 2006 13:06 schreef NutKees het volgende:
[..]
Het is namelijk vrijwel onmogelijk om het ruimteschip in te komen ergens in het begin van het spel.
WTF mate? Welke dosbox instellingen heb je gebruikt (of kan je me het profiel even mailen)? Ik snap er namelijk niks van...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je het ruimteschip van de badguys waarin je moet meeliften in het landingsgestel?
Dat is me namelijk zojuist bij de eerste poging gelukt.
[edit] Of bedoel je het kleine 1-persoonsruimteschip waarmee je door de tijd kunt reizen? Want daar zit ik nu in
Ik gebruik gewoon de default settings (CPU Cycles 3000, Frameskip 0). In SQ4 gebruik ik de SoundBlaster-driver voor het geluid.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef NutKees het volgende:
[..]
WTF mate? Welke dosbox instellingen heb je gebruikt (of kan je me het profiel even mailen)? Ik snap er namelijk niks van...
Mac hè? Dat zou een hoop kunnen verklaren... Maar ik ga het toch eens proberen binnenkort. Laat het vooral even weten, als je hem helemaal uit hebt, of je nog problemen bent tegengekomen.quote:
Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat er veel verschil zit tussen de releases van DOSBox voor Windows, Linux of Mac.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:10 schreef NutKees het volgende:
[..]
Mac hè? Dat zou een hoop kunnen verklaren...
*noteert*quote:Op donderdag 7 september 2006 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat er veel verschil zit tussen de releases van DOSBox voor Windows, Linux of Mac.
Misschien dat het nog uitmaakt, maar ik draai Space Quest 4 versie 1.052.
Heb het zelf maar weggehaald, ik wist niet dat abandonware ook niet mocht...quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Jordy-B het volgende:
nope, maar een modje haalt hem vanzelf weg.
Dan heeft iemand je vast verkeerd begrepen, natuurlijk mag je wel om originelen vragen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:58 schreef Isabeau het volgende:
Och, zelfs het vragen van mij om een spel werd verwijderd
(was een spel wat ik had gehad, had uitgeleend en nooit terug gekregen, niet meer te verkrijgen via de normale weg en ik wilde betalen voor een originele versie...mocht niet)
Nu misschien wel. Bij een vorige mod niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:16 schreef lizardtattoo het volgende:
Dan heeft iemand je vast verkeerd begrepen, natuurlijk mag je wel om originelen vragen.
Inmiddels zijn deel IV en V uit (en zag ze zelfs al in de budgetbak liggen afgelopen week) en een paar 'spin-offs' zoals URU / Path of the Shell. Met deel V is wel definitief een einde aan de reeks gekomen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:56 schreef mesecina het volgende:
Al even geleden dat ik ze gespeeld heb, maar met Myst, Riven en Myst III was ik elke keer toch ook een paar maanden zoet!![]()
Ik heb deze game volgens mij nog liggen. (nieuw in seal)quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:03 schreef mesecina het volgende:
oké ... ga nog eens op zoek naar Exile. Als ik dat nog eens doorkruis en de zin om verder te spelen overvalt mij weer, dan zit de kans er dik in dat ik 4 en 5 uit de koopjesbakken ga vissen!![]()
Bedankt voor je meningquote:Op maandag 22 januari 2007 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Na een halfjaar een tvp plaatsen zonder iets aan het topic toe te voegen...
Bij deze .......quote:Op maandag 22 januari 2007 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Na een halfjaar een tvp plaatsen zonder iets aan het topic toe te voegen...
Je vergeet toch echt de Tex Murphy serie. Wel jammer dat het is doodverklaart, maar op zich ook wel logisch want ik denk dat het maken van zo'n spel velen malen duurder is dan wanneer er gewoon een variabel poppetje wordt gebruikt. Denk alleen al aan scenes die meerdere keren opgenomen moeten worden omdat de gebruiker meerdere kanten op kon.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het leuke aan die adventures. Als ik nu iemand zo'n shoot spel zie spelen vind ik er weinig aan, terwijl ik vroeger met mijn broer dagen van die adventures heb zitten bekijken terwijl hij het zat te spelen. Later heb ik ze ook zelf gespeeld.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gabriel Knight en Seventh Guest heb ik ook gespeeld
Het mooiste aan een spel als Phantasmagoria is misschien wel dat het ook leuk is om naar te kijken als iemand anders aan het spelen isNet alsof je zelf de loop van de film bepaalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |