abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2006 @ 23:03:26 #1
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_41497564
Dus zoals je ze vroeger had, maar dan in een nieuw jasje?
Monkey Island, Leisure Suit Larry, Space Quest etc etc.

Hier graag geen terugbliktopic van maken met plaatjes en complete anekdotes

Wordt het nog gemaakt? Of is alles 3D shoot 'm up, MMORPG en simulatie?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_41500407
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:03 schreef Nembrionic het volgende:
Of is alles 3D shoot 'm up, MMORPG en simulatie?
Ben bang van wel.

Heb me een paar maanden terug Leisure Suite LArry voor op de PS2 gehaald en daar was, zoals je wel kon verwachten, geen ruk aan.

Die oude adventure games rocken. Phantasmagoria, Gabriel Knight, Kyrandia, King's Quest, Leisure Suit Larry, Monkey Island, Lure of the Temptress, etc.
pi_41500471
Ze bestaan zeker nog wel en er komen er een aantal nieuwe aan. Onder andere het tweede deel van Sam & Max.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:38:05 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_41500816
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:27 schreef Jordy-B het volgende:
Ze bestaan zeker nog wel en er komen er een aantal nieuwe aan. Onder andere het tweede deel van Sam & Max.
Ik ben benieuwd. Enig idee of het dezelfde werkwijze krijgt? Dus met 'open' enz?
pi_41505663
Uiteraard bestaat het nog
http://www.adventuregamers.com/

Ik heb me dit jaar wel vermaakt met Benoit Sokal's: Paradise
Dreamfall the longest journey en Barrow Hill

maar vroeger was alles uiteraard beter
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  dinsdag 5 september 2006 @ 04:40:04 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_41505692
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 04:35 schreef dontcare het volgende:
Uiteraard bestaat het nog
http://www.adventuregamers.com/

Ik heb me dit jaar wel vermaakt met Benoit Sokal's: Paradise
Dreamfall the longest journey en Barrow Hill

maar vroeger was alles uiteraard beter
Dit ga ik allemaal eens uitzoeken als ik terug ben van vakantie

Ik heb al snel even gekeken en er zitten hier en daar enkele mooie dingen tussen. En dat is eigenlijk een beetje het knelpunt: tegenwoordig moeten spellen vooral mooi zijn.
pi_41505695
Ik zou graag meer spellen in de vorm van Phantasmagoria zien
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41507635
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 00:38 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Enig idee of het dezelfde werkwijze krijgt? Dus met 'open' enz?
Sam & Max wordt een Point & Click (wel met een 3D-omgeving)...

Het grootste nadeel van dat spel is dat het uit episodes gaat bestaan en daardoor (als je het koopt) waarschijnlijk best wel duur wordt om te spelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:47:03 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_41507909
Ze komen nog zeer regelmatig uit.

Overclocked <- Zie hier een preview van vandaag
Hou FOK!games dus in de gaten, want we hebben regelmatig nieuws en previews van adventuregames
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:01:42 #10
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_41508217
Agatha Christie, Syberia I en II, Secrets of da Vinci, Keepsake, Post Mortem, Still Life gespeeld dit jaar... wacht met smart nog op Broken Sword 4, die ergens dit najaar nog zou moeten komen. Adventures zijn zeker niet dood... gelukkig
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 10:18:59 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41508586
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sam & Max wordt een Point & Click (wel met een 3D-omgeving)...

Het grootste nadeel van dat spel is dat het uit episodes gaat bestaan en daardoor (als je het koopt) waarschijnlijk best wel duur wordt om te spelen.
Ik dacht dat Sam & Max al lange tijd geleden gestopt was door de ontwikkelaar? Er waren toen wel screenshots van, maar op een gegeven moment was daar het nieuws dat S&M niet uitgebracht zou worden.

Heb jij nu nog oude info of ikke? Want ik ben er wel voor om S&M 2 uit te brengen. Het eerste deel was geweldig vroeger.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_41509465
tvp
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_41509504
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_41509723
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik dacht dat Sam & Max al lange tijd geleden gestopt was door de ontwikkelaar? Er waren toen wel screenshots van, maar op een gegeven moment was daar het nieuws dat S&M niet uitgebracht zou worden.

Heb jij nu nog oude info of ikke? Want ik ben er wel voor om S&M 2 uit te brengen. Het eerste deel was geweldig vroeger.
idd... lucasarts heeft S&M 2 laten vallen, omdat het niet voldeed aan de kwaliteitseisen van lucasarts (om dezelfde reden hebben ze Full Throttle 2 ook laten vallen). Een andere ontwikkelaar/uitgever heeft het project toen overgenomen om er een episode-based spel van te maken.
pi_41510173
Volgens iemand op de site van de nieuwe ontwikkelaar (telltale games) gaat een episode ongeveer 2-3 uur duren..

laten we hopen dat dat niet helemaal klopt, want dan kon het nog wel eens een prijzige hobby zijn. (Full Throttle liet me ook al in de steek... Het ding was honderd gulden, maar bood slechts een uur of 8 speeltijd... en nog minder als je het arcadedeel skipte).

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 05-09-2006 15:07:29 ]
pi_41510319
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 04:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou graag meer spellen in de vorm van Phantasmagoria zien
Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast Phantasmagoria had je ook alleen maar Gabriel Knight 2 en The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekost
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:34:28 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_41510424
DIG >> GAM
So we just called him Fred
pi_41511482
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast Phantasmagoria had je ook alleen maar Gabriel Knight 2 en The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekost
Ik speelde Phantasmagoria altijd toen ik nog een kleine dreumes was en ik heb ook nachten wakker gelegen door dat spel, omdat ik 't toen nog zo eng vond.

Zelfde met dat Gabriel Knight spel (weet niet meer precies welke) met die weerwolf-mensen. Dat je op een gegeven moment in zo'n grotje bent waar je gesmak hoort en dat, wanneer je licht vind, je zo'n geflipte vent aan een lijk ziet knagen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:16:20 #19
12221 Tijn