quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:[..]
Ik ook wel, maar full-motion video in spellen is al doodverklaard en begraven voor het idee echt goed toegepast kon worden. Naast
Phantasmagoria had je ook alleen maar
Gabriel Knight 2 en
The Seventh Guest die van enige kwaliteit waren. Wel jammer, want Phantasmagoria om 12 uur 's nachts spelen heeft me echt twee jaar van mijn leven gekost
Je vergeet toch echt de Tex Murphy serie. Wel jammer dat het is doodverklaart, maar op zich ook wel logisch want ik denk dat het maken van zo'n spel velen malen duurder is dan wanneer er gewoon een variabel poppetje wordt gebruikt. Denk alleen al aan scenes die meerdere keren opgenomen moeten worden omdat de gebruiker meerdere kanten op kon.
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:57 schreef Isabeau het volgende:[..]
Gabriel Knight en Seventh Guest heb ik ook gespeeld
![]()
Het mooiste aan een spel als Phantasmagoria is misschien wel dat het ook leuk is om naar te kijken als iemand anders aan het spelen is
![]()
Net alsof je zelf de loop van de film bepaalt.
Dat was inderdaad het leuke aan die adventures. Als ik nu iemand zo'n shoot spel zie spelen vind ik er weinig aan, terwijl ik vroeger met mijn broer dagen van die adventures heb zitten bekijken terwijl hij het zat te spelen. Later heb ik ze ook zelf gespeeld.
Ik heb zelfs een oude computer helemaal ingericht om deze oude adventures te kunnen spelen. Phantasmagoria I + II, Gabriel Knight 2, Kings Quest, Monkey Island etc. Geweldig deze spellen.
Maar ik hoop hoe dan ook dat zoiets ooit nog een keer gemaakt wordt, zo'n interactieve film bedoel ik dan.