quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:03 schreef freecell het volgende:[..]
Ik heb inmiddels wel door dat voor jou stoppen zo simpel is als op een deurbel drukken
![]()
Helaas is dat niet voor iedereen zo. Je vergeet namelijk in te calculeren dat er ook nog zoits als lichamelijke verslaving aan nicotine is.
Je gaat niet trillen omdat je zo graag een peuk wilt, maar als onthoudingsverschijnsel.
Ik ben zelf gestopt en had daarbij echt het gevoel dat ik iets lekkers liet staan. Als ze er achterkomen dat roken helemaal niet slecht voor je is, of een gegarandeerd gezonde sigaret uitvinden, haal ik meteen een pakje
![]()
Ik ben gestopt op wilskracht, omdat ik er van overtuigd ben dat dit lichaam beter verdient dan gif.
![]()
Dat gaat heel goed en ik ben dan ook niet van plan ooit weer te beginnen.
Met mijn motivatie (ik stop alleen maar omdat het slecht is, maar het is wel lekker en gezellig) had ik dus volgens jou niet kunnen stoppen.
Mijn vrouw moest hartelijk lachen vanochtend toen ik je reactie vertelde.
![]()
Ze heeft me ooit bijna verlaten door mijn verslaving.
![]()
Ik ben van mijn 11de tot 24ste een zware roker geweest en ik heb geblowd van mijn 14de tot mijn 23ste, je kunt gerust stellen dat ik een verstokt roker was en heb menigeen tot waanzin gedreven met mijn "pogingen".
Dank je wel voor de educatie omtrent nicotine, nooit geweten dat dat in een sigaret zat.
![]()
Je zal dan ongetwijfeld ook weten dat het overgrote gedeelte van nicotine al na 2 dagen uit je lichaam verdwenen is en na 4 dagen vrijwel volledig. Waarom trillen mensen dan toch zo lang na als het fysieke gedeelte zo'n miniem gedeelte in beslag neemt? Omdat de psychologische factor bij roken vele malen groter is dan men wil geloven. Immers, het moet toch wel heel moeiljk zijn als zoveel mensen er zoveel moeite voor doen om te stoppen toch? Men probeert op advies van de dokter en teevee pillen, plijsters, antidepressiva en ga maar door. Waarom werkt dat dan niet en vallen zoveel mensen weer terug? Omdat het probleem tussen je oren zit. Je kan een psychologisch probleem niet oplossen met een pil of pleister.
Jij bent gestopt met roken maar je bent nog steeds verslaafd omdat je nog steeds de mindset van een roker(lees verslaafdeI) hebt en jezelf dientengevolge lulkoek verkoopt, zoals iedere verslaafde zichzelf met iedere substantie lulkoek verkoopt.(Sigaretten zijn overigens niet lekker, dat is iets dat je verslaving je vertelt) Je bent gestopt met roken op wilskracht maar met alleen wilskracht redt je het niet, er komt een dag dat je door je wilskracht heen of dat er iets aan de hand is(stress), je kans om weer te beginnen is gerust hoog te noemen.
Maar goed, je hoeft niet van mee aan te nemen dat het ook inderdaad heel simpel kan zijn. Ikzelf was er extreem verbaasd en verwonderd over.(mijn vrouw niet minder na al die tijd) Als jij vindt dat je jezelf iets ontzegt, dan ben je niet goed bezig. Ik zou mezelf niets ontzeggen, ook geen sigaret. Waarom zou je jezelf straffen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Panzerknacker op 18-10-2006 23:14:22 ]