wat is je stopdatum?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:56 schreef Neteru het volgende:
9 maand, 4 dgn, 12 uur en 55 seconden niet gerookt, 2775 niet gerookt. En ik leef weer een weekje langer
Wist helemaal niet dat er een topic voor was
Nee. Na 24 jaar roken gewoon gestopt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:39 schreef Hilzillah het volgende:
Gebruiken jullie ook 'hulpmiddelen' bij het stoppen?
Gefeliciteerd Swetsenegger, dat vind ik echt klasse.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. Na 24 jaar roken gewoon gestopt.
Tien en een halve maand niet gerookt nu. Nog nooit zo vaak last van mijn keel gehad als dit jaar
Enkel wilskrachtquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:39 schreef Hilzillah het volgende:
Gebruiken jullie ook 'hulpmiddelen' bij het stoppen?
Stoppen opzich is de moeite niet, alleen het volhouden is moeilijk. Je krijgt op den duur toch zoiets van 'ach, één sigaretje moet toch kunnen?'. Er zijn mensen die daar tegen kunnen, maar ik ben zo bang dat ik (ook al is het twee weken terug) weer terug val en weer meer ga roken. Juist als je één gerookt hebt doorbreek je de periode waarin je gestopt was en ik vind het leuk om die periode onafgebroken te houdenquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:32 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is voor mij alweer meer dan 2 jaar geleden al weet ik echt de datum niet meer precies.Nooit meer trek in een sigaret gehad, ook niet als het aangeboden wordt of als ik in een bar ben en ook dronken sla ik het moeiteloos af.
![]()
Stoppen bleek achteraf het makkelijkste te zijn wat ik ooit gedaan heb.![]()
Wat moet ik volhouden dan? Het stoppen? dat is geen kwestie van volhouden als je op de goede manier stopt. Als je op de juiste manier stopt dan zal dat verlangen naar dat "lekkere" sigaretje heel snel verdwijnen en je zal ook geen ons aankomen, dat beloof ik je. Roken zal dan zelfs helemaal niks meer voor je betekenen, het verwordt tot iets wat je ooit gedaan hebt in het verleden.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:46 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
Stoppen opzich is de moeite niet, alleen het volhouden is moeilijk. Je krijgt op den duur toch zoiets van 'ach, één sigaretje moet toch kunnen?'. Er zijn mensen die daar tegen kunnen, maar ik ben zo bang dat ik (ook al is het twee weken terug) weer terug val en weer meer ga roken. Juist als je één gerookt hebt doorbreek je de periode waarin je gestopt was en ik vind het leuk om die periode onafgebroken te houden*wat ook als extra stimulans werkt om echt geen één meer op te steken*
Als je echt serieus wilt stoppen dan moet je het serieus aanpakken. Lees het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz als je echt van je verslaving af wil. Roken is voornamelijk een psychologische verslaving en dat is waar je het probleem moet oplossen. Zorg dat je eerst van je verslaving afkomt voor je stopt met roken.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:59 schreef Mieks het volgende:
Zucht..ik was echt stopped. 2 maanden volgehouden. Toen weer begonnen. Gisteren weer gestopt om 23:00.
Wat is Zyban?quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:56 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind jullie zo verschrikkelijk goed!! Echt waar...
ben nu een keer of 10 cold turkey gegaan. En zie nu wel in dat dat niet de oplossing is! (voor mij)
Morgen de dokter bellen voor een recept van Zyban... Hopen dat hij het geeft!
Goezo!!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:02 schreef DarkElf het volgende:
Three months, 12 hours, 1 minute and 34 seconds. 1110 cigarettes not smoked
Zybanquote:
Medicijnen gebruiken voor een psychologisch probleem lijkt me niet echt te kloppen. Ik veeg toch ook m'n reet niet af door mijn neus te snuiten?quote:Op maandag 16 oktober 2006 08:14 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Zyban
Zyban is een middel om te stoppen met roken in de vorm van een medicijn. Het valt onder de antidepressiva. Het heeft als doel alle afkickverschijnselen te onderdrukken, zodat de roker nauwelijks door heeft dat hij of zij gestopt is. Zyban werkt niet alleen met de medicijn, maar verstrekt hierbij aan de gebruiker ook een bijbehorend boek en video. Dit is als een bijlage bedoeld om te vertellen hoe Zyban werkt en hoe men het moet gebruiken.
Zyban schijnt goed te werken, maar het is een vrij zwaar medicijn. Men zou dit niet bij de eerste stoppoging moeten gebruiken. Er schijnen ook enkele bijverschijnselen te zijn als men Zyban gebruikt. Denk dus eerst goed na of je hier echt gebruik van wilt maken. Voot meer informatie kan je een kijkje nemen op de website van Zyban.
Vrij pittig spulletje dus, aantal collega's zijn met dit spul succesvol gestopt
Ik ken het! Alleen 'fietste' ik dan ook daadwerkelijk naar het tankstation!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:41 schreef Doagere het volgende:
En ik zie mijzelf de hele tijd naar het tankstation fietsen waar ik dan een pakje sigaretjes koop..![]()
Geprobeerd! Alleen vloog ik tegen de muren op! Na twee dagen complete onthouding, hadden 3 collega's ieder een pakje sigaretten voor me gekocht (zonder dat ze het van elkaar wisten) Ik was blijkbaar een beetje te erg niet te genietenquote:Op maandag 16 oktober 2006 08:53 schreef Jumparound het volgende:
al 10 uur is best wel netjes... probeer het anders eerst 2 dagen voordat je aan de medicijnen gaat?
Dankjequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:28 schreef schatje het volgende:
Welkom Ridocar en veel succes met stoppen. Je staat in de lijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |