abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41355928
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:54 schreef Lord Dreamer het volgende:
Deze zit vol na de merge
Gewoon weten dat ie vol is en geen nieuwe openen.

Doe ik het toch

vorig topic
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41356538
Jeuj!!

Ik ga zo een Casio Exilim kopen maar... heeft me een beetje op weg geholpen, dankzij de users daar

Nu wil ik echter een stap terug doen en zit ik te denken aan een Canon of exilim

Wat is voor Fokkers de betere tussen deze 2 , voor een gemiddelde gebruiker? ;-)
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41356807
Elefes zei het al in het topic waar je vandaan komt: een gemiddelde gebruiker kan bij de bekende merken eigenlijk nauwelijks een miskoop doen. Waar het dan op neerkomt is
a) wat wil je, en dan met name de keuze tussen compact of veel zoom
b) wat ligt er lekker in de hand?
c) wat is je budget?
d) wat vind je mooi (en hoe belangrijk vind je het uiterlijk van een cam)?

En de Canon Powershot is een erg populair type, en dat heeft ie in belangrijke mate te danken aan zn kwaliteit.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_41362526
Ik draag ook ff een steentje bij aan deze discussie.

Je lijkt me geen type van allemaal handmatige instellingen als in sluitertijd- en diafragmavoorkeuze. Die heb je op bijna elke Canon Powershot wél zitten. Dan ga je iets kopen waar je niet alle functies van gebruikt. Je kan beter kijken naar de Ixus, de Sony T-serie of de Panasonic FX-serie. Allen hebben supermooie lenzen, waarbij je bij Sony een Calr Zeiss-lens hebt en bij Panasonic een Leica. Olympus MJU kan je ook in overweging nemen, hebben ook een superlens en heel veel automatische instellingen ("scene-selection"). Succes.
Alles komt goed, alles komt altijd goed
pi_41363159
Casio exilim is een prima serie, ik heb zelf een 4.1 megapixel gehad en daarmee heb ik veel foto's geschoten. Het voordeel van de casio is gewoon dat hij heel gebruikersvriendelijk is en vaak een grote display bezit. Nadeel bij mijn camera was dat ik zelf niet zoveel handmatig in kon stellen maar dat hoef je van de meeste digitale compact camera's niet te verwachten. Ik vond ze persoonlijk altijd mooier als andere camera's en kwaliteit en menu zijn mij nooit echt tegengevallen.
-*YoNielo*-
pi_41366340
Mijn interesse voor de digi-cams komt ook voort uit het gebruik van mijn ma's Exilim , geen idee welk model,weet alleen dat het 6.1mp was
Binnen 30 minuten had ik alle functies zo'n beetje wel door dus dat zit wel goed; alles valt te leren

De Canon, zoals Mr. Pim al liet weten mag dan wel wat functies hebben die de eerste de beste gebruiker wat minder zal interesseren/gebruiker, maar als je eenmaal een apparaat hebt met zulke foefjes erop, dan zal ik in mijn geval deze wel willen gebruiken

Het is gewoon erg lastig om een keuze te maken aan de hand van mensen hun tips; niet iedereen vind een Nike shoen lekker lopen, terwijl deze hetzelfde doet als een adidas schoen ; het lopen erop...

Ik moet in een richting denken en dat doe ik door Casio en Canon in mn hoofd te zetten ; als ik alle keuzes ga overwegen dan heb ik over 3 jaar nog geen camera
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41437167
Mijn keuze is zo goed als gevallen

Casio Exilim , die van 7.2mp , weet even niet welk model. EX- 76.... nog wat

Mocht ik in de shop staan en een Canon in handen krijgen dan zou ik mogelijkerwijs kunnen gaan twijfelen
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41557371
Ik wil graag een digitale spiegelreflex aanschaffen en ik heb nu ongeveer 1500 euro gespaard.
Het zou fijn zijn als jullie mij advies kunnen geven over een goede camera van ongeveer de bovenstaande prijs.

Het liefst zou ik veel zelf kunnen instellen op de camera en ook zou het fijn zijn als hij geschikt is voor een verdere opleiding in de fotografie (fotoacademie/ kunstacademie).
Alvast heel erg bedankt!
'The Clouds Are Grey With Dreams Of Yesterday'
pi_41559765
Goed dat je begint met een serieus budget. Ga er als vuistregel vanuit dat de body ongeveer de helft van je budget gaat kosten. De rest gaat op aan diverse benodigdheden, kaartjes, accu's statief, flitser en extra lenzen. Als ik dan jouw budget bekijk kom je denk ik snel uit bij de keuze tussen Canon 350, Nikon D70 en Pentax K100D. Allen te koop voor rond de 700 Euro, al naar gelang leverancier. De vraag is dus welke camera je het beste in de hand ligt, waar je het beste gevoel bij hebt. Verder moet je qua prijs ook kijken welk type lenzen je wil hebben en welke lenzen dan binnen je budget passen. Heb je geen probleem met 2e hands oud materieel dan is de Pentax erg handig een enorme hoop aan klassieke MF lenzen te koop voor een prikkie. De beste keuze aan nieuwe lenzen met alle snufjes vindt je eerder bij Canon en Nikon.
Als je verdere opleiding gaat doen kom je al snel uit op veel manueel werken. Dat moeten al deze camera's goed kunnen. Persoonlijk vind ik de Pentax manueel heel prettig werken, prettiger dan automatisch.
pi_41561924
Ik heb uiteindelijk de Casio Z EX 760 aangeschaft

Aardig dingetje, heb er nog een 512 SD kaart bij kunnen lospeuteren
Volgens mij wel een redelijke aankoop waar ik weer een jaar of 2 mee vooruit kan
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41562128
Swammer: is die ¤1500 voor de camera, of ook voor andere dingen? Als het alleen voor de camera is en je toch professioneel bezig gaat zijn (fotoacademie doe je meestal niet zomaar voor de lol namelijk): inschrijven bij de belastingdienst als ondernemer en een Canon eos 5D kopen, kost ¤1800 exclusief BTW en inclusief cashback.

Als je van die ¤1500 ook nog andere spullen wil kopen, dan valt er nu weinig over te zeggen. Wij weten immers niet wat je er nog allemaal bij wil kopen, en hoeveel er dus overblijft voor de camera.
Je kunt ¤1400 uitgeven aan een camera en ¤100 aan een lens, maar ook ¤1100 aan een flitsset en ¤400 aan een camera met lensje. Nee, dan zal je echt specifieker moeten zijn.
pi_41575558
Ik ben op dit moment van plan om een nieuwe camera te kopen ivm een oude camera die niet meer meer correct werkt echter weet ik niet precies meer wat ik nu wil.
Ik heb een budget van ongeveer 500 - 600 euro voor nu op dit moment.
Doordat ik binnen 1,5 maand een nieuwe camera nodig heb voor mijn verre vakantie begint het nu kort dag te worden.

Wat ik graag wil.
een goede digitale camera met genoeg mogelijkheden (of direct of naderhand) om te kunnen inzoomen.
Camera die ik had was een kleine compact camera digitaal maar dit wil ik niet terug is zoek nu iets meer mogelijkheden (superzoom ? / DSLR)

Nu heb ik al gespeeld met een nikon D50 (is te koop voor mijn budget echter dan zit er voorlopig geen extra's in) maar deze bevalt mij redelijk tot goed wat ik er nu van gezien heb.
Daarnaast hoor ik van mensen om mij heen dat de Fuji 9500 ook een goede keus zou zijn maar hier kan ik helaas niet mee oefenen via via.

Het gaat vooral om vakantiefoto's (maar ik verwacht daar wel goede kwaliteit van)
daarnaast regelmatig dagjes dierentuin / vlindertuinen enz waar ik mij ook wil kunnen uitleven.

Ik heb al modellen gekeken en kan daaruit nog niet zo mijn keuze maken. Nu ben ik nog niet bij een fotograaf geweest voor goede inlichtingen maar probeer eerst hier onder de mede fokkers te kijken hoe erover gedacht wordt mede gezien mijn budget.

PS. ik heb het liefst een camera met SD geheugen mede omdat ik nog aardig wat kaartjes van dit type heb liggen van de vorige compact camera

[ Bericht 5% gewijzigd door win2k op 07-09-2006 11:31:49 ]
pi_41584611
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:49 schreef win2k het volgende:
Ik ben op dit moment van plan om een nieuwe camera te kopen ivm een oude camera die niet meer meer correct werkt echter weet ik niet precies meer wat ik nu wil.
Ik heb een budget van ongeveer 500 - 600 euro voor nu op dit moment.
Doordat ik binnen 1,5 maand een nieuwe camera nodig heb voor mijn verre vakantie begint het nu kort dag te worden.

Wat ik graag wil.
een goede digitale camera met genoeg mogelijkheden (of direct of naderhand) om te kunnen inzoomen.
Camera die ik had was een kleine compact camera digitaal maar dit wil ik niet terug is zoek nu iets meer mogelijkheden (superzoom ? / DSLR)

Nu heb ik al gespeeld met een nikon D50 (is te koop voor mijn budget echter dan zit er voorlopig geen extra's in) maar deze bevalt mij redelijk tot goed wat ik er nu van gezien heb.
Daarnaast hoor ik van mensen om mij heen dat de Fuji 9500 ook een goede keus zou zijn maar hier kan ik helaas niet mee oefenen via via.

Het gaat vooral om vakantiefoto's (maar ik verwacht daar wel goede kwaliteit van)
daarnaast regelmatig dagjes dierentuin / vlindertuinen enz waar ik mij ook wil kunnen uitleven.

Ik heb al modellen gekeken en kan daaruit nog niet zo mijn keuze maken. Nu ben ik nog niet bij een fotograaf geweest voor goede inlichtingen maar probeer eerst hier onder de mede fokkers te kijken hoe erover gedacht wordt mede gezien mijn budget.

PS. ik heb het liefst een camera met SD geheugen mede omdat ik nog aardig wat kaartjes van dit type heb liggen van de vorige compact camera
Een slr is fijn, maar je blijft wel aan het kopen. Een compactcamera heeft meer "alles in één". Bedenk wat je daarmee wilt; vind je het erg om veel te dragen van fotospullen betreft, of maakt dat je niets uit? Een slr stop je niet zomaar even in een tas (ook niet omdat je er vaak meerdere lenzen bij hebt).

Verder kun je met compact camera's ongeveer evenveel, je hebt daar ook de mogelijkheid tot allerlei instellingen etc.

De Fuji die je noemt ken ik niet, maar er zitten hier wel een aantal mensen die die camera hebben. Daarvoor kun je denk ik het beste in "Het grote Fuji topic" terecht .
Verder denk ik dat je wellicht ook eens moet kijken naar de Canon Powershot S3 IS en de Panasonic Lumix DMC-F7. Camera's met veel zoom, IS (beeldstabilisator) en erg veel instelmogelijkheden. Ook gebruiken ze allebei SD/MMC geheugen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41585222
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:58 schreef Elefes het volgende:

[..]

Een slr is fijn, maar je blijft wel aan het kopen. Een compactcamera heeft meer "alles in één". Bedenk wat je daarmee wilt; vind je het erg om veel te dragen van fotospullen betreft, of maakt dat je niets uit? Een slr stop je niet zomaar even in een tas (ook niet omdat je er vaak meerdere lenzen bij hebt).

Verder kun je met compact camera's ongeveer evenveel, je hebt daar ook de mogelijkheid tot allerlei instellingen etc.

De Fuji die je noemt ken ik niet, maar er zitten hier wel een aantal mensen die die camera hebben. Daarvoor kun je denk ik het beste in "Het grote Fuji topic" terecht .
Verder denk ik dat je wellicht ook eens moet kijken naar de Canon Powershot S3 IS en de Panasonic Lumix DMC-F7. Camera's met veel zoom, IS (beeldstabilisator) en erg veel instelmogelijkheden. Ook gebruiken ze allebei SD/MMC geheugen.
Wat ik zo wel zie op deze camera's je moet verplicht werken met de motor zoom, (je hebt niet het idee zoals SLR / fuji 9500 dat je hem zelf kunt stellen.
Ik had de panasonic inderdaad ook gezien op internet echter is dit (zeker nu ik even gewerkt heb met een D50) wel iets wat mij zeer prettig lijkt omdat je gewoon net iets sneller kan improviseren. Maar beide camera's zal ik zeker nogmaals onder de loep werken.
Het is inderdaad niet zo dat ik in het begin van plan ben met veel glas te gaan slepen mede gezien mijn voorlopige budget maar ik weet niet of dit verandert in de toekomst daarom ben ik alles tegen elkaar aan het afwegen.
alvast bedankt voor de info.

[ Bericht 1% gewijzigd door win2k op 07-09-2006 15:30:34 ]
pi_41586315
Ook ik zit te denken aan een nieuwe camera...
Momenteel zit ik met een Minolta Dimage 7 en op zich is het een beste camera, ook al is deze wat jaartjes ouder. Waar ik me aan erger is het trage wegschrijven omdat de camera geen interne buffer heeft. Het maken wat 1 RAW image kan tot 30 sec duren om weg te schrijven! dat is toch best wel eens irritant...
Verder heeft hij een trage AF (en ja ik heb de 2.00 firmware upgrade) en ook mist hij nogal eens de focus.

Ik heb dus geen losse lenzen, filters etc. Wel heb ik een Sigma EF-500 flitser, niet zo heel uitgebreid maar wel makkelijk in het gebruik. Dus als ik mijn huidige camera verkoop, begin ik met niets...

Waar ik aan zit te denken om aan te schaffen is een Nikon D80, maar ik weet niet of ik een kitlens moet nemen of een losse. Ik las goede dingen over de Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6 G, en hele slechte dingen over de kitlenzen. Die 18-55 is trouwens niet eens zo gek duur, 150 EUR ongeveer.
Leuk om mee te beginnen lijkt me. Verder wil ik de set uitbreiden met een zoom lens, het liefst deze allrounder: Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF ED, ook al is die een stuk duurder (700 EUR!)....
Waarschijnlijk heb ik geen nieuwe flitser nodig, en kan ik deze gewoon op mijn Nikon plaatsen?

De D80 is momenteel nog niet uit, dus ik kan gerust nog even wachten, zodat ik ook wat meer tijd heb om te beslissen.

En oh ja, ik ga de camera gebruiken om foto's te maken van mensen, baby's, dieren, landschappen, en het wat creatieve werk wil ik ook gaan doen (dus met belichting, sluitertijden, HDR, etc spelen)

Wie o Wie kan wat meer info verschaffen mbt de D80, de kitlenzen, de VR lens en de 18-55 lens ? En of ik de flitser op de Nikon kan gebruiken...
Bij voorbaat dank!

[ Bericht 7% gewijzigd door Shadow47 op 07-09-2006 15:58:03 (speelvouten) ]
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_41602644
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef Shadow47 het volgende:
Ook ik zit te denken aan een nieuwe camera...
Momenteel zit ik met een Minolta Dimage 7 en op zich is het een beste camera, ook al is deze wat jaartjes ouder. Waar ik me aan erger is het trage wegschrijven omdat de camera geen interne buffer heeft. Het maken wat 1 RAW image kan tot 30 sec duren om weg te schrijven! dat is toch best wel eens irritant...
Verder heeft hij een trage AF (en ja ik heb de 2.00 firmware upgrade) en ook mist hij nogal eens de focus.

Ik heb dus geen losse lenzen, filters etc. Wel heb ik een Sigma EF-500 flitser, niet zo heel uitgebreid maar wel makkelijk in het gebruik. Dus als ik mijn huidige camera verkoop, begin ik met niets...

Waar ik aan zit te denken om aan te schaffen is een Nikon D80, maar ik weet niet of ik een kitlens moet nemen of een losse. Ik las goede dingen over de Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6 G, en hele slechte dingen over de kitlenzen. Die 18-55 is trouwens niet eens zo gek duur, 150 EUR ongeveer.
Leuk om mee te beginnen lijkt me. Verder wil ik de set uitbreiden met een zoom lens, het liefst deze allrounder: Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF ED, ook al is die een stuk duurder (700 EUR!)....
Waarschijnlijk heb ik geen nieuwe flitser nodig, en kan ik deze gewoon op mijn Nikon plaatsen?

De D80 is momenteel nog niet uit, dus ik kan gerust nog even wachten, zodat ik ook wat meer tijd heb om te beslissen.

En oh ja, ik ga de camera gebruiken om foto's te maken van mensen, baby's, dieren, landschappen, en het wat creatieve werk wil ik ook gaan doen (dus met belichting, sluitertijden, HDR, etc spelen)

Wie o Wie kan wat meer info verschaffen mbt de D80, de kitlenzen, de VR lens en de 18-55 lens ? En of ik de flitser op de Nikon kan gebruiken...
Bij voorbaat dank!
Ik heb niet heel veel te vertellen omdat ik niet zo bekend ben met Nikon, maar als je van plan bent de 18-200 aan te schaffen, wat heb je dan aan de 18-55 (behalve dan dat ie waarschijnlijk wat kleiner en lichter is)? Dat hele bereik heb je al in die 18-200mm zitten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_41608385
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 00:05 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb niet heel veel te vertellen omdat ik niet zo bekend ben met Nikon, maar als je van plan bent de 18-200 aan te schaffen, wat heb je dan aan de 18-55 (behalve dan dat ie waarschijnlijk wat kleiner en lichter is)? Dat hele bereik heb je al in die 18-200mm zitten.
Dat klopt, de reden van die 18-55 is dat de 18-200 op dit moment niet/slecht/moeilijk (doorhalen wat niet van toepassing is) te verkrijgen is. Kan ik gelijk even doorsparen voor die dure lens!
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_41745291
Wie kan mij helpen? Ik weet ook niet welke camera ik wil kopen !!!
Ik heb al besloten (denk ik, soms twijfel om toch een spiegelreflex te kopen...body) dat het een compacte wordt maar wel ééntje met een zoomlens (bereik rond de 400 mm).
Alhoewel ik nog 2 Nikorlenzen heb van een analoge Nikoncamera; AF 28-85 en AF 70-210mm.

Maximumbudget: +/- 800 ¤
Zoombereik: +/- 400 mm.
Snel wegschrijven.
Welke foto's?: vakantie, paardensport, mensen, natuur,...!

Ik zelf had gedacht aan: Canon Powershot S3 IS /// Samsung Digimax Pro 815 /// PanasonicDMC-FZ50EG-S
Nikon D70s (alleen body maar kan ik dan de lenzen optimaal gebruiken, die ik nu heb...zie
boven) /// Panasonic DMC-FZ30 /// Sony Cyber-shot DSC-R1 /// Nikon Coolpix 8800 ///
Sony Cyber-shot DSC-H1 /// Panasonic Lumix DMC-FZ20 /// Panasonic Lumix DMC-FZ5

Vraagje: Wanneer heb je een beeldstabilisator nodig ?
Ik denk bij handmatige bediening maar ook bij megazoomlenzen ?

Alvast hartstikke thanks !!!
pi_41820796
Ik ben van plan om een digitale slr te kopen....
Als jullie mochten kiezen?

Olympus E-300 met 14-50 en 45-150 mm
Canon eos-350 met 18-55 en 55-200 mm

Ben benieuwd, graag als je een keuze hebt gemaakt ook even een uitleg waarom....
Sucks to be you !!
pi_41820944
De Canon, want ik heb al veel Canon spullen

Anders vertel je even wat je precies wil gaan doen met je spullen, dan valt er wat gerichter advies te geven. Dat iedereen nu gaat vertellen waarom ze een camera kiezen in hun specifieke situatie is een redelijk omslachtige manier om jou een keuze te laten maken.

Je vraagt past ook mooi in dit verzameltopic: [CENTRAAL] Wie helpt mij een nieuwe camera te vinden? [2]
  donderdag 14 september 2006 @ 23:52:07 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41820949
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41821164
De Canon, by far, veel veel betere ruisprestaties en een veel grotere keuze aan beschikbare lenzen. Plus dat je geen rare 2.0 cropfactor hebt...

Vergelijk dit maar eens:
Canon EF
Olympus

Daarnaast ben ik niet kapot van het AF-systeem van Oly en kan ik zelf niet wennen aan de indeling, maar dat is persoonlijk. Kijk anders ook eens naar de nieuwe 400D, die is nauwelijks duurder dan de 350D
pi_41821515
Ik wil de camera puur voor hobby gaan gebruiken. Wil me echt gaan verdiepen in bewerken, en veel kunnen spelen met sluitertijden, diafragama´s etc.

Zeker niet profesioneel, maar baal van mijn digitale ´kleinbeeld´camera´s die veel ruis hebben. Heb momenteel een kodak 6490 (waar ik wel tevreden over ben alleen een beetje langzaam) en een olympus mju 700 die in de kast ligt weg te stoffen zo slecht vind ik hem.

Extra objectieven vind ik in eerste instantie niet interessant omdat ik toch voor een kit wil gaan.
Sucks to be you !!
pi_41821665
Besef dat je voor een platform kiest en niet alleen voor een body. Daarnaast presteren die Olympussen erg slecht qua ruis imo, zie ook hier
pi_41822579
Wat neographical vergeet erbij te vertellen is dat de canon niet vast te houden is zonder grip, dus je bent nog iets meer geld kwijt. Verder zijn de kitlenzen van Olympus superieur aan de canon kitlens en kun je met de Oly in de regen fotograferen. De canon mensen wijzen graag naar de ruis, maar hoeveel ga je die 800+ iso gebruiken? Persoonlijk vind ik het nog steeds bruikbaar bij Olympus, maar maak ik er amper gebruik van. De built quality van de Canon is om te huilen naast die van Olympus. En het iets duurdere glas van Olympus

Maar verder heeft hij een sterk verhaal.
pi_41822611
Hee nog wakker ?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_41822748
Ymke !

en nee, het is er nog niet van gekomen...
pi_41822832
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:49 schreef Olio het volgende:
Ymke !

en nee, het is er nog niet van gekomen...
heeeeeeeeee lekker ding

Enne ,nou zeg ,,,,,,, nog steeds niet???????????

Doe rustig aan , het heeft geen haast , het je vragen was al eng genoeg
pi_41822857
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:43 schreef Olio het volgende:
Wat neographical vergeet erbij te vertellen is dat de canon niet vast te houden is zonder grip, dus je bent nog iets meer geld kwijt. Verder zijn de kitlenzen van Olympus superieur aan de canon kitlens en kun je met de Oly in de regen fotograferen. De canon mensen wijzen graag naar de ruis, maar hoeveel ga je die 800+ iso gebruiken? Persoonlijk vind ik het nog steeds bruikbaar bij Olympus, maar maak ik er amper gebruik van. De built quality van de Canon is om te huilen naast die van Olympus. En het iets duurdere glas van Olympus

wat je zegt over de grip is onzin. ben erg tevreden met mn 350d zonder grip erbij verder.

Maar ik zou zeggen ga ook een keer langs bij een goede fotospeciaalzaak (in t oosten bv Konijnenberg, www.fotokonijnenberg.nl). Daar kunnen ze wel goed advies geven vaak en bovendien kan je dan ook beide toestellen voelen e.d.
NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_41822912
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:53 schreef Ymke het volgende:

[..]

eng
*mept Ymke met wat stukjes boom*

Ik ben niet eng!

Maar wat stond er nou bij die kattenfoto's? Heb ik gemist...
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:54 schreef floppie86 het volgende:

[..]

wat je zegt over de grip is onzin. ben erg tevreden met mn 350d zonder grip erbij verder.

Maar ik zou zeggen ga ook een keer langs bij een goede fotospeciaalzaak (in t oosten bv Konijnenberg, www.fotokonijnenberg.nl). Daar kunnen ze wel goed advies geven vaak en bovendien kan je dan ook beide toestellen voelen e.d.
Een beetje aandikken kon geen kwaad dacht ik.
En verder heb je ook helemaal gelijk met je advies.
pi_41823014
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:56 schreef Olio het volgende:

[..]

*mept Ymke met wat stukjes boom*

Ik ben niet eng!

Maar wat stond er nou bij die kattenfoto's? Heb ik gemist...
[..]

Een beetje aandikken kon geen kwaad dacht ik.
En verder heb je ook helemaal gelijk met je advies.
Nou daar stond natuurlijk bij , dat het geweldige foto's waren en hoe een genie je wel niet bent
pi_41823057
had het kunnen weten natuurlijk.

Slaap zacht
pi_41823076
Sweet dreams
  FOK!fotograaf vrijdag 15 september 2006 @ 09:59:57 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_41827373
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:43 schreef Olio het volgende:

Ik heb ze allebei in mijn handen gehad en er foto's mee genomen. De Oly is wat beter vast te houden, en ja, de kitlens is beter maar nog steeds niet super. Ook qua bediening is de Oly hem net niet. Canon is net wat makkelijker imo, maar dat kan zijn omdat ik canon gewend ben. Als je niet van plan bent om veel extra lenzen te gebruiken, of in weinig licht situaties te schieten, of veel zoom nodig hebt, en aan pro-user lenzen genoeg hebt, ja, dan is de Oly ook een goeie optie .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_41985460
Ja, dit is het goede topic!

Voor een basisschool ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera:

Budget: ¤400, incl. extra geheugenkaartje (256 mb) en tasje
Eisen: Niet te klein, stevig, eenvoudig te bedienen voor iedereen (ook de superleek, dus)
De camera wordt vooral binnen gebruikt, dus moet binnen goede foto's kunnen maken en een goede anti-rode ogen functie hebben. Moet tegen een stootje kunnen, de vorige camera is regelmatig gevallen (tja,kinderen..)

Wie heeft er een tip?
pi_41988623
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Fannetje het volgende:
Ja, dit is het goede topic!

Voor een basisschool ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera:

Budget: ¤400, incl. extra geheugenkaartje (256 mb) en tasje
Eisen: Niet te klein, stevig, eenvoudig te bedienen voor iedereen (ook de superleek, dus)
De camera wordt vooral binnen gebruikt, dus moet binnen goede foto's kunnen maken en een goede anti-rode ogen functie hebben. Moet tegen een stootje kunnen, de vorige camera is regelmatig gevallen (tja,kinderen..)

Wie heeft er een tip?
Canon Powershot zijn imho wel redelijk stevige camera's, niet al te klein en volgens mij ook binnen het budget.
Verder heeft Olympus sinds kort een camera die naar eigen zeggen waterproof is tot een paar meter onder water, en tegen een val van 1,5 meter van de grond kan. Dus wellicht dat dat een optie is? Er staan er een paar op de site van Olympus (hier dus om precies te zijn).
Deze camera's komen allemaal rond de 300 euro uit (Olympus iets meer).
pi_42076108
Ik heb vorig jaar oktober een Canon Ixus 40 aangeschaft. In mei is het schermpje gebroken (nog steeds geen flauw idee hoe dat gekomen is, naar mijn weten niets op gevallen o.i.d.) maar Canon wil het niet vergoeden. De kosten kunnen tot ¤200 euro oplopen en dat vind ik nogal wat geld eigenlijk.

Nou zou ik graag een nieuwe cam. kopen, maar wel graag met zo'n draaibaar schermpje (zodat het display een stuk minder snel breekt)
Ik zou graag een klein formaat (zoals de IXUS 40) willen, en het liefst ook nog met Li-ion batterij en SD-geheugen.

Een heel verlanglijstje, maar zelf kom ik er niet helemaal uit. Kijk ik een mooi model over het hoofd, of moet ik mijn eisen verleggen?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  FOK!fotograaf zaterdag 23 september 2006 @ 16:27:28 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42078430
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:39 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb vorig jaar oktober een Canon Ixus 40 aangeschaft. In mei is het schermpje gebroken (nog steeds geen flauw idee hoe dat gekomen is, naar mijn weten niets op gevallen o.i.d.) maar Canon wil het niet vergoeden. De kosten kunnen tot ¤200 euro oplopen en dat vind ik nogal wat geld eigenlijk.

Nou zou ik graag een nieuwe cam. kopen, maar wel graag met zo'n draaibaar schermpje (zodat het display een stuk minder snel breekt)
Ik zou graag een klein formaat (zoals de IXUS 40) willen, en het liefst ook nog met Li-ion batterij en SD-geheugen.

Een heel verlanglijstje, maar zelf kom ik er niet helemaal uit. Kijk ik een mooi model over het hoofd, of moet ik mijn eisen verleggen?
Volgens mij hebben alle kleintjes geen draaibaar scherm. Ik zou weer een Ixus nemen en een hard case opbergtasje.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_42079964
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:27 schreef freud het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alle kleintjes geen draaibaar scherm. Ik zou weer een Ixus nemen en een hard case opbergtasje.
En eventueel overwegen je camera te verzekeren (bijv. bij Combi kun je er een verzekering bij kopen, voor 2 of 3 jaar).
pi_42164665
Ben voor de middelbare school waar ik werk op zoek naar een goede cam met dockingstation. Nu is het sowieso lastig om alle camera's te vinden met een dockingstation (heb het nu maar via kieskeurig gedaan), maar om een echt goede te vinden is helemaal lastig. Ook ben ik echt niet meer bekend met camera's in dit prijssegment

Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal Kodak easyshares en HP cameraatjes. Leuk misschien voor mensen die er helemaal niks van snappen, maar wij willen toch wel een beetje kwaliteit.

Ik zoek dus eigenlijk een compact met de beeldkwaliteit en mogelijkheden van een Canon Powershot of iets dergelijks, maar met een dockingstation zoals je die ziet bij middelmatige HP's en Kodak's.

Iemand suggesties? Cam + dockingstation mogen op max ¤300 uitkomen.
pi_42164740
Waarom is dat dockingstation zo'n harde randvoorwaarde? Kun je met een usb-kabel niet hetzelfde bereiken? Dat zou je mogelijkheden aardig vergroten.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42165146
Een dockingstation is een harde randvoorwaarde ja. Het werkt gewoon erg praktisch in een klaslokaal. Het is simpeler om tijdens een lesuur 10x een camera op een station te zetten dan er een kabel in te doen. Tweede belangrijke punt is dat de camera altijd een volle batterij heeft (immers, als de camera niet gebruikt wordt zit hij in het dockingstation -> opladen).
pi_42206518
Ik wil graag een goeie digitale camera.

Eisen:

-Liever niet duurder dan ¤150,-
-Niet minder dan 5.0 megapixel
-Goed merk (geen vage Lidletoestellen)
-Moet een oplaadbare batterij hebben
-Moet snel (zo snel mogelijk) aangaan en klaar voor de foto! Aangezien ik veel huisdieren heb en hier graag foto's van maak, beesten zijn zo snel dat de camera ook snel moet zijn

Iemand een idee?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2006 18:42:56 ]
pi_42210189
Hmm, oplaadbare accu is volgens mij voor die prijs echt onmogelijk.. zit de hele avond al te rotzooien op internet maar ik vind verder niks interessants.. Ja de HP's lijken het interessantst en zijn ook supermooi
pi_42214000
Lijken me veel eisen. Als je de camera vindt die eraan voldoet, zeker hier even melden.

Lukt het niet, zak dan eens naar 4 MP, dat is nog steeds een prima resolutie, ook voor vergrotingen, en volgens mij kom je dan een stuk beter richting je budget.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42214062
Ook met een oplaadbare accu?
pi_42214342
Dat zou ik niet weten, maar anders koop je toch oplaadbare penlites.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42214894
Ja dat zou eventueel kunnen maar ik vind dat oplaadbare zo fantastisch. Heb zo ook een mp3-speler en zou niet zonder willen Maar zonder die accu lukt het verder wel met 5.0 megapixel en niet meer dan ¤150,-
Ik ga gewoon even Arnhem in morgen. Bedankt iig
Oh en wat is nou hét merk als het gaat om digitale camera's? (Zo van die met 4 megapixel ook fantastisch zijn )

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2006 21:57:41 ]
pi_42238756
Hmm, bij de Mediamarkt hadden ze de HP Photosmart R817 (volgens mij) voor ¤189,- Is toch eigenlijk ver boven mn budget..
Iemand die me wat kan aanraden want ik zie inmiddels door alle merken en specs de bomen in het bos niet meer..
4 megapixel is dan wellicht goed genoeg idd maar ik wil echt perse een oplaadbare accu. Bovendien kosten oplaadbare batterijen met oplader ook een hoop geld dus uiteindelijk maakt het dan nog eens zoveel meer uit qua prijs.
Toch is ¤190,- te duur..
pi_42239466
Is de Kodak Easyshare V530 NL een goeie camera? Die is hevig in de aanbieding voor ¤159,-
pi_42246412
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:17 schreef heaven7 het volgende:
Is de Kodak Easyshare V530 NL een goeie camera? Die is hevig in de aanbieding voor ¤159,-
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar als je gewoon een "point & shoot" camera wilt zonder al te veel instelmogelijkheden denk ik dat ongeveer alle camera's van bekende merken wel goed zijn. Je kunt bijna geen miskoop meer doen tegenwoordig als je bij de gevestigde merken blijft.
Ik denk dat die Kodak dus wel goed moet zijn voor wat je wilt. Ik zou je aanraden om ook eens naar Canon te kijken, de Powershotserie van hen heeft ook leuke camera's
pi_42255327
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:17 schreef heaven7 het volgende:
Kodak heeft een goede naam en die cam lijkt me geschikt voor wat je zoekt. Het is ook een mooie prijs, vergelijk maar eens met Tweakers price watch
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42255625
Oke, bedankt!

Canon heeft idd leuke camera's maar wil je er één met oplaadbare accu schiet de prijs flink omhoog helaas
pi_42259392
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:08 schreef heaven7 het volgende:
Oke, bedankt!

Canon heeft idd leuke camera's maar wil je er één met oplaadbare accu schiet de prijs flink omhoog helaas
Nogmaals, oplaadbare accu of oplaadbare batterijen, wat is het verschil?
pi_42260030
Accu's (Li-ion) hebben een hogere capaciteit per volume dan batterijen (ni-mh).
Een accu die net zoveel capaciteit heeft als een setje batterijen zal dus kleiner zijn dan die batterijen.
Als je een accu maakt die net zo groot is als een setje batterijen, dan zal de accu langer meegaan dan de batterijen.

Deze eigenschap kan je dus 2 kanten op gebruiken.
pi_42261293
Niet specifiek een camera, maarrr ik zoek wat tips voor mn S9500 . Heb op GoT gelezen dat het sterk wordt aangeraden een filter op je S9500 te zetten. Mijn vraag is: waarom is dat? Krijg je daar meteen betere foto's door oid? En zo ja, welke moet ik nemen?

De foto's die ik nu maak zijn ok, maar ik wil natuurlijk graag mooiere foto's maken. Hoewel dat laatste natuurlijk ook nog zal liggen aan het feit dat ik nog een zware noob ben.
pi_42263045
Ik vind een accu gewoon ideaal. Ik haat geklooi met batterijen Overigens heb ik bij Mediamarkt toch de HP photosmart gehaald, weet zo even niet exact welk type. Iig 5x optische zoom en 5.1 megapixel. En oplaadbare accu!
pi_42264458
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:49 schreef Roeni3 het volgende:
Niet specifiek een camera, maarrr ik zoek wat tips voor mn S9500 . Heb op GoT gelezen dat het sterk wordt aangeraden een filter op je S9500 te zetten. Mijn vraag is: waarom is dat? Krijg je daar meteen betere foto's door oid? En zo ja, welke moet ik nemen?

De foto's die ik nu maak zijn ok, maar ik wil natuurlijk graag mooiere foto's maken. Hoewel dat laatste natuurlijk ook nog zal liggen aan het feit dat ik nog een zware noob ben.
Ken het artikel niet, maar wrsch bedoelen ze een UV filter. Heeft nauwelijks tot geen effect op je foto´s maar is puur lensbescherming.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_42265298
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:12 schreef diedrick het volgende:

[..]

Ken het artikel niet, maar wrsch bedoelen ze een UV filter. Heeft nauwelijks tot geen effect op je foto´s maar is puur lensbescherming.
Heeft zelfs helemaal geen effect, en beschermt naast je lens ook je sensor.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42267263
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:45 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Heeft zelfs helemaal geen effect, en beschermt naast je lens ook je sensor.
Hoe beschermt het je sensor als ik vragen mag? Het enige waar het tegenwoordig nog tegen helpt is krassen op je frontelement.
Het hele UV verhaal gaat niet meer op, omdat alle huidige objectieven UV-licht al volledig tegenhouden door het glas en de coating. Om aan UV-fotografie te kunnen doen heb je zelfs speciale objectieven nodig die wel UV doorlaten (van Nikkor zijn er een paar).
pi_42267514
Ha, zo leer ik nog eens wat
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42268115
Aha, ok . Heb trouwens ook gezien dat er zelfs nog een soort opzetlensen zijn voor mn S9500 . Apart om te zien, want ik dacht dat zoiets alleen voor echte SLR's was.
  FOK!fotograaf zondag 1 oktober 2006 @ 19:23:29 #63
73911 ultra_ivo
pi_42287919
Hm, ik heb een totaal andere mening over batterijen. Li-ion accu's komen er bij mij niet in. Ik wil, zeker op reis, gewoon dezelfde reserveacccu's/batterijen kunnen gebruiken voor verschillende toestellen. En niet teveel verschillende laders mee moeten nemen. Dat is voor mij vele belangrijker en een beslissend argument om een MP3-speler, camera etc. wel of niet te kopen.
pi_42295837
ultra_ivo: ik dacht dat jij met een dslr schoot? Of heb je zo'n grip waar 12 penlites in moeten?
Tja, verschillende laders. Denk dat de meeste mensen een telefoon meenemen (aparte lader sowieso) en een camera. Je zit dus aan minimaal 2 laders. Een reserve fototoestel is vaak van hetzelfde type, of anders een analoge camera met bijbehorende speciale fotobatterij.
  FOK!fotograaf maandag 2 oktober 2006 @ 01:06:55 #65
73911 ultra_ivo
pi_42300769
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:50 schreef Gizz het volgende:
ultra_ivo: ik dacht dat jij met een dslr schoot? Of heb je zo'n grip waar 12 penlites in moeten?
Tja, verschillende laders. Denk dat de meeste mensen een telefoon meenemen (aparte lader sowieso) en een camera. Je zit dus aan minimaal 2 laders. Een reserve fototoestel is vaak van hetzelfde type, of anders een analoge camera met bijbehorende speciale fotobatterij.
In m'n istDs passen gewoon 4 penlites. Een telefoonlader en een penlitelader is mij eigenlijk al genoeg. Heb er ook moeite mee dat ik nu een 3e lader voor m'n imagetank moet meenemen, weet niet of ik toch niet ga overstappen op een serietje 2MB SD kaartjes. Die kosten tenminste geen stroom.
Voor mij is het een zwaar issue omdat ik nogal veel fietsvakanties doe, dan kun je niet vaak naladen en heb je ook geen oneindige plek.
pi_42305888
Hmm, de HP Photosmart R817 heeft 2 grote nadelen; je MOET em persee opladen in zo'n houder. En hij heeft geen optische zoeker, dus als de accu bijna leeg is valt ie gewoon helemaal uit
Weet iemand of er een camera is met dezelfde specs als deze HP en die bovenstaande dingen niet heeft?
Dus
-5.1 megapixel
-5 keer optische zoom
-oplaadbare accu
-¤190,- of minder
-Optische zoeker
-Oplaadbaar zonder houder

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2006 11:18:51 ]
pi_42306512
Oh en nog een enorm nadeel is dat ie 2 keer flitst voor ie de foto maakt. Dat betekent dat alle huisdieren hun ogen altijd dicht hebben
Hebben alle camera's dit? Ik zat ook te kijken naar de Sony DSC W30..
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:58:26 #68
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_42343197
Zoals sommige mensen misschien al gezien hadden in mijn andere topic, ben ik op zoek naar een digitale camera.

Nu ben ik op deze gestuit: De Panasonic Lumix DMC -FX01

Iemand misschien ervaring met deze camera en dus bekend of het wat is?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_42351015
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een digitale camera. Ik wil er semi-professionele foto´s mee kunnen maken.
Zelf ben ik een leek op dit gebied dus vandaar jullie hulp. Mijn budget ligt tussen de 450 en 600 euro.
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar dat is ieders wens nietwaar
Gaarne serieuze reacties. Ook graag voor en nadelen van een genoemd toestel.
Bij voorbaat dank
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_42351974
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:52 schreef Brain23 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een digitale camera. Ik wil er semi-professionele foto´s mee kunnen maken.
Zelf ben ik een leek op dit gebied dus vandaar jullie hulp. Mijn budget ligt tussen de 450 en 600 euro.
Bij voorbaat dank
Kijk eens naar de Fuji S9500 . Net geen spiegelreflex, maar wel een hele goede camera die daar tegenaan zit. Hij gaat wel meer richting de 600 euro dan de 400 euro, maar het is de moeite waard. Zowel devv als ik hebben hem, en we zijn er - als beginners - erg tevreden over.
pi_42352420
Wat zijn jullie meningen over de canon Powershot G7?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_42352467
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 09:52 schreef Brain23 het volgende:
Hallo allemaal,

Bij voorbaat dank
Zoals al genoemd; de Fuji zou een goede keuze kunnen zijn. Ook de camera die in je topic werd genoemd, de Canon Powershot A520 zal denk ik goed aan je eisen voldoen. In de Canon Powershot serie zitten een aantal camera's waarbij je heel veel dingen handmatig in kunt stellen, je een goede macrofunctie hebt en die goede kwaliteit leveren. Ook zijn ze nog eens makkelijk te bedienen. Ik zou daar dus zeker ook even kijken (als ik het niet mis heb zijn bijvoorbeeld de Powershot S2 of S3, de A620 en A710 ook leuke camera's binnen jouw budget).
Ook Olympus heeft een paar leuke camera's, bijvoorbeeld de SP-320, SP-500 UZ en SP 310. Hierbij kun je ook veel dingen handmatig instellen.
Wel moet je ook nog rekenen dat je eventueel een extra accu, tasje en geheugen nodig hebt.
pi_42353190
Canon PowerShot S3 IS lijkt me ook een mooi alternatief.
Mooi toestel, veel instelmogelijkheden, grote zoem, schermpje.....

Maar de stap naar spiegel is dan heel klein,
dus is het een overweging waard om toch voor spiegel te gaan.
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_42353370
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:27 schreef Dr.Droxz het volgende:

Maar de stap naar spiegel is dan heel klein,
dus is het een overweging waard om toch voor spiegel te gaan.
Ik denk het niet, aan de post te zien. Een slr is veel en veel duurder (helemaal als je er ander glas bij wilt hebben dan de standaard kitlens). Het is meer gesjouw, en met een compact kun je ook heel veel van wat je met een slr kunt. Verder geeft de betreffende user aan een leek te zijn, dus een goede compact is waarschijnlijk meer dan voldoende .
pi_42364319
Goed, vergelijk; HP Photosmart R817 versus Sony DSC W30.

Iemand?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:29:03 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42401176
Mijn ouders zoeken een nieuwe point and shoot, liefst lekker plat zodat ie in tassen en broekzakken past. Ik raadde ze de Panasonic FX10 aan, omdat mijn moeder veel gebouwen fotografeert en die FX heeft een 28 mm ding in plaats van 35 mm. Hij is echter niet heel goed verkrijgbaar en eigenlijk ook iets te klein voor goede bediening.

28 mm is niet vereist, goeie kwaliteit natuurlijk wel. Iemand anders nog tips?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42401352
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:29 schreef wonderer het volgende:
Mijn ouders zoeken een nieuwe point and shoot, liefst lekker plat zodat ie in tassen en broekzakken past. Ik raadde ze de Panasonic FX10 aan, omdat mijn moeder veel gebouwen fotografeert en die FX heeft een 28 mm ding in plaats van 35 mm. Hij is echter niet heel goed verkrijgbaar en eigenlijk ook iets te klein voor goede bediening.

28 mm is niet vereist, goeie kwaliteit natuurlijk wel. Iemand anders nog tips?
Is dat een andere dan deze of?
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:58 schreef Manneke_Pils het volgende:
Zoals sommige mensen misschien al gezien hadden in mijn andere topic, ben ik op zoek naar een digitale camera.

Nu ben ik op deze gestuit: De Panasonic Lumix DMC -FX01
[[url=http://www.dpreview.com/reviews/CanonSD450/images/3q-001.jpg]afbeelding][/url]

Iemand misschien ervaring met deze camera en dus bekend of het wat is?
En weet je dan ook iets over het bold stukje?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:37:29 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42401541
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:32 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Is dat een andere dan deze of?
[..]

En weet je dan ook iets over het bold stukje?
Oh ja, de 01, niet de 9... misschien dat ik hem daarom nergens kon vinden

Nee, geen ervaring mee, maar ik heb zelf een Pana en daar ben ik heel blij mee (ander type, dat wel).

Pief bij MediaMarkt wist trouwens te melden dat ie maar 80 foto's maakt op een volle accu...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42402098
waarom geen goeie gebruikte camera? een topmodel wat twee jaar geleden ¤900 was koop je nu binnen je budget, en dan heb je iets wat aanzienlijk betere foto´s maakt dan wat je nu nieuw koopt voor hetzelfde geld.

je koopt een Panasonic DMC LC5 rond de 150¤ in hele goeie staat, dan heb je feitelijk een Leica Digilux 1 met een 4mp chip die erg lichtgevoelig is omdat ie vrij groot is in verhouding tot de meeste 4mp chips. Leica objectief, oplaadbare accu die een eeuwigheid meegaat, prima point en shoot mogelijkheden, en ook nog eens de mogelijkheid voor handbediening onder externe knoppen op logische plaatsen (lees: afgekeken van analoge camera´s) mooi groot 2,5" TFT scherm, bruikbare optische viewfinder, en SD kaartjes zijn tegenwoordig groot, snel en spotgoedkoop (struikelblok toen de camera net uit kwam)

en je hebt het gevoel dat je een 'camera' in je handen hebt, niet te groot om mee te nemen, maar ook niet dat fragiele creditcard formaat. de LC5 en de Digilux kunnen tegen een stootje.

Ik heb er ook een van marktplaats afgeplukt om het gat tussen m´n telefoon camera en m´n EOS 350D te dichten, en het is inmiddels de camera die ik het meest gebruik, zelfs aanzienlijk meer dan de vorige point en shoot die ik had.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:07:12 #80
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_42402671
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:55 schreef Brain23 het volgende:
Wat zijn jullie meningen over de canon Powershot G7?
zodra die binnen is neem ik h'm mee voor een testje en in januari ligt ie bij moi thuis. mooie back-up voor m'n 1D.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')