Dat is zo niet te zeggen, dat ding zit ingebouwd in de camera. Slecht is over het algemeen een lens van kunststof, echt glas is beter, maar ook daar zitten nog veel verschillen in. Voor spiegelreflexcamera's zijn er lenzen te koop vanaf 100 euro, maar dat loopt door tot vele duizenden euro's, om maar even aan te geven dat er flink veel verschil in zit. Op dpreview.com kan je dus wat voorbeeldfoto's bekijken, en daar krijg je na flink wat kijken best verschillen gaan zien.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef KlootMajoor het volgende:
De lens zeg je...
En wat is dan een 'goede lens' ? wat is een mindere?
Voor een fotoafdruk op 10x15centimeter heb je ongeveer 3 megapixels nodig.quote:Megapixels , dus geen verschil tussen 6 en 10 als je de foto's in je computer dump en deze naar mensen stuurt... MegaPixels is dus alleen voor mensen die echte hardcore fotograven zijn,neem ik aan.
Ik wilde het zo niet zeggen, maar inderdaadquote:Als jij al Casio niet kent, vraag ik me dus af of ik er wel heel goed aan doe om zo'n horloge-merk als camera aan te schaffen +)
Volgens mij maken ze best goede camera's hoor, zeker voor algemeen gebruik zoals jij gaat doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef KlootMajoor het volgende:
De lens zeg je...
En wat is dan een 'goede lens' ? wat is een mindere?
Megapixels , dus geen verschil tussen 6 en 10 als je de foto's in je computer dump en deze naar mensen stuurt... MegaPixels is dus alleen voor mensen die echte hardcore fotograven zijn,neem ik aan.
Als jij al Casio niet kent, vraag ik me dus af of ik er wel heel goed aan doe om zo'n horloge-merk als camera aan te schaffen +)
? waar ?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:07 schreef Elefes het volgende:
[..]
Oh enne, hier hebben we eigenlijk een centraal topic voor!
z60 is 1 van de goedkopere modellen, toch?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:12 schreef _Rens_ het volgende:
Ik heb zelf de Exilim gekocht een aantal maanden geleden. De Z60. Voor mij was dit wel enigsinds een miskoop aangezien ik na hem een week in Thailand gebruikt te hebben, hij niet meer kon scherpstellen. Dit is waarschijnlijk gewoon pech, en hij is dan ook op garantie gerapareerd, maar om nou te zeggen dat ik opnieuw een casio zou kopen. dat weet ik niet.
Ik zie net dat het topic vol is en er volgens mij geen nieuwe aan is gemaaktquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:14 schreef KlootMajoor het volgende:
[..]
? waar ?
Canon powershot heb ik ook naar zitten kijken, ook aardig...
Dus het maakt in feite weinig uit wat ik kies, ik zal het wel verder vragen dan in dat centrale topic, in ieder geval weet ik nu dat ik niet echt naar megapixels hoef te staren
Al goed.. ik ga verder in centraal dan ;-)
dan veldmuisje, en Elefes
slot!
Casio bracht als één van de eerste een digitale camera voor consumenten uit, de Casio QV-11.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:57 schreef veldmuis het volgende:
Kijk niet naar de megapixels, maar naar de lens. Ga op dpreview.com bekijken welke foto's jij het mooiste vind, al kan het best dat al die casio's dezelfde lens hebben.
Behalve als je er hele grote afdrukken mee gaat maken of flink gaat croppen is het verschil tussen 6 en 10mpixel voor jou helemaal niet interessant.
Verder kan ik je niet helpen, ik ken Casio helemaal niet als fotomerk.
psssst, doe maar hierquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:21 schreef KlootMajoor het volgende:
ik kan dus bijna een nieuw topic openen : Wat is het beste, Casio of Canon
toen was t een beetje in het midden.. maar nu zal het dus wel aan de goedkopere kant zijn ja. nu kijkend naar alle nieuwe..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:14 schreef KlootMajoor het volgende:
[..]
z60 is 1 van de goedkopere modellen, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |