abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41355129
...welk model zal ik gaan kiezen?

Mijn ouders hebben die van 6.1 MegaPixel, ik weet zoeven niet welk model het is maar ik was er uiterst tevreden over (waarschijnlijk omdat het de eerste digital camera was waar ik foto's mee genomen heb , ik heb altijd het Analoge gebeuren gebruikt, vandaar....)

Maar goed,het is een leuk klein dingetje en ik wil nu, dalijk, of misschien morgen naar de winkel gaan en voor mezelf er 1 gaan kopen

Ik heb echter wel vreselijke moeite met de keuze omdat er redelijk wat Exilims op de markt zijn ; 6.1, 7.1, 10.1 MegaPixels en weet ik veel wat voor andere features er nog meer in zitten

Op de site waar je de camera's kan bewonderen (casio.com) raak ik erg in de war en hierdoor kijk ik maar naar 2 eigenschappen : hoe dat apparaat eruit ziet en de hoeveelheid megapixels ; de rest zegt me namelijk maar bar weinig

Dus, ik wilde even vragen aan de ervaren veteranen hier of -

- ik er goed aan doe om dat merk aan te schaffen ( misschien is CANON wel VEEL beter)
- en als ik er goed aan doe, welk model het meest prettige/handige/efficient is voor iemand die redelijk vaak op reis gaat en graag links en rechts een fototje schiet.

( ik heb al menig fora bezocht, feedback gelezen maar toch wilde ik het even hier op Fok! vragen)

Wie kan me wat aanraden?
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41355231
Kijk niet naar de megapixels, maar naar de lens. Ga op dpreview.com bekijken welke foto's jij het mooiste vind, al kan het best dat al die casio's dezelfde lens hebben.
Behalve als je er hele grote afdrukken mee gaat maken of flink gaat croppen is het verschil tussen 6 en 10mpixel voor jou helemaal niet interessant.

Verder kan ik je niet helpen, ik ken Casio helemaal niet als fotomerk .
pi_41355320
De lens zeg je...

En wat is dan een 'goede lens' ? wat is een mindere?

Megapixels , dus geen verschil tussen 6 en 10 als je de foto's in je computer dump en deze naar mensen stuurt... MegaPixels is dus alleen voor mensen die echte hardcore fotograven zijn,neem ik aan.

Als jij al Casio niet kent, vraag ik me dus af of ik er wel heel goed aan doe om zo'n horloge-merk als camera aan te schaffen

En kijken naar de mooiste en die uitkiezen is makkelijk, de gulden middeweg zoeken is lastiger ; redelijke kwaliteit en een mooi apparaatje is wat me dus hier naar Fok! drijft om het te vragen

Als ik voor uiterlijk ga dan is het erg makkelijk om een keuze te maken
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41355467
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef KlootMajoor het volgende:
De lens zeg je...

Dat is zo niet te zeggen, dat ding zit ingebouwd in de camera. Slecht is over het algemeen een lens van kunststof, echt glas is beter, maar ook daar zitten nog veel verschillen in. Voor spiegelreflexcamera's zijn er lenzen te koop vanaf 100 euro, maar dat loopt door tot vele duizenden euro's, om maar even aan te geven dat er flink veel verschil in zit. Op dpreview.com kan je dus wat voorbeeldfoto's bekijken, en daar krijg je na flink wat kijken best verschillen gaan zien.
quote:
Megapixels , dus geen verschil tussen 6 en 10 als je de foto's in je computer dump en deze naar mensen stuurt... MegaPixels is dus alleen voor mensen die echte hardcore fotograven zijn,neem ik aan.
Voor een fotoafdruk op 10x15centimeter heb je ongeveer 3 megapixels nodig.
Aan 6 megapixels heb je dus ruim voldoende voor een normale afdruk. Stuur jij de foto's lekker door naar anderen die ze ook alleen maar op de PC bekijken zou je aan 1 megapixel ook genoeg hebben.
quote:
Als jij al Casio niet kent, vraag ik me dus af of ik er wel heel goed aan doe om zo'n horloge-merk als camera aan te schaffen +)
Ik wilde het zo niet zeggen, maar inderdaad .
Ik vind de Canon PowerShots erg leuke digitale compacts, maar dat is gewoon een kwestie van smaak, voorkeur, etc.
pi_41355483
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:00 schreef KlootMajoor het volgende:
De lens zeg je...

Als jij al Casio niet kent, vraag ik me dus af of ik er wel heel goed aan doe om zo'n horloge-merk als camera aan te schaffen +)
Volgens mij maken ze best goede camera's hoor, zeker voor algemeen gebruik zoals jij gaat doen .
Wanneer je je foto's alleen op de computer gebruikt, zou ik zeker geen 10mp camera nemen, die foto's zijn veel te groot om zomaar door te sturen. Ik zou eerder op zoek gaan naar een camera vanaf 4mp ongeveer, dat is groot genoeg voor mooie afdrukken tot ongeveer 20x30cm en iets groter. Dus voor het overgrote deel van de mensen meer dan genoeg.
Ik zou zeggen, denk er nog even over na voordat je naar de winkel gaat. Of laat je in ieder geval daar goed adviseren, meestal hebben ze wel een aantal camera's staan die je even vast mag houden en die je dus even in het echt kan bekijken. Hou niet vast aan een specifiek merk, zolang je binnen de "bekendere" merken blijft (waar imho Casio ook wel onder valt) kun je niet echt meer een miskoop doen tegenwoordig. Kwaliteit van al die dingen is gewoon ruim voldoende voor standaard gebruik. En het moet natuurlijk ook wel een beetje fijn vasthouden.

Oh enne, hier hebben we eigenlijk een centraal topic voor !
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41355605
Ik heb zelf de Exilim gekocht een aantal maanden geleden. De Z60. Voor mij was dit wel enigsinds een miskoop aangezien ik na hem een week in Thailand gebruikt te hebben, hij niet meer kon scherpstellen. Dit is waarschijnlijk gewoon pech, en hij is dan ook op garantie gerapareerd, maar om nou te zeggen dat ik opnieuw een casio zou kopen. dat weet ik niet.
pi_41355645
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:07 schreef Elefes het volgende:

[..]

Oh enne, hier hebben we eigenlijk een centraal topic voor !
? waar ?

Canon powershot heb ik ook naar zitten kijken, ook aardig...

Dus het maakt in feite weinig uit wat ik kies, ik zal het wel verder vragen dan in dat centrale topic, in ieder geval weet ik nu dat ik niet echt naar megapixels hoef te staren

Al goed.. ik ga verder in centraal dan ;-)

dan veldmuisje, en Elefes

slot!
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41355661
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:12 schreef _Rens_ het volgende:
Ik heb zelf de Exilim gekocht een aantal maanden geleden. De Z60. Voor mij was dit wel enigsinds een miskoop aangezien ik na hem een week in Thailand gebruikt te hebben, hij niet meer kon scherpstellen. Dit is waarschijnlijk gewoon pech, en hij is dan ook op garantie gerapareerd, maar om nou te zeggen dat ik opnieuw een casio zou kopen. dat weet ik niet.
z60 is 1 van de goedkopere modellen, toch?
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_41355753
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:14 schreef KlootMajoor het volgende:

[..]

? waar ?

Canon powershot heb ik ook naar zitten kijken, ook aardig...

Dus het maakt in feite weinig uit wat ik kies, ik zal het wel verder vragen dan in dat centrale topic, in ieder geval weet ik nu dat ik niet echt naar megapixels hoef te staren

Al goed.. ik ga verder in centraal dan ;-)

dan veldmuisje, en Elefes

slot!
Ik zie net dat het topic vol is en er volgens mij geen nieuwe aan is gemaakt
Het maakt natuurlijk wel een beetje uit wat je kiest. Zoals ik al zei, is het ook wel fijn om er een paar vast te houden om te kijken welke je fijn in de hand vindt liggen. In kwaliteit zal het elkaar niet veel ontlopen, dat wel.
De Canon Powershot en Ixus serie zijn ook leuke camera's, ik vind zelf Canon een fijn merk omdat ik de camera's vrij makkelijk te bedienen vind.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41355844
Canon powershot, das met die rare handgreep aan de rechterkant toch? cylindervormige rechterkant.

Ik vind het echt vreselijk moeilijk om te kiezen en aangezien het toch wel een paar centjes kost wil ik toch wel zekerheid hebben, dat ik niet naderhand een blauwtje loop op dat ding. . .

Effe op Fok het vragen staat niet garant voor een goede aanschaf maar toch, het geeft me toch wel een idee wan hoe en wat, .. .. ..

Ik zal mijn keuze dus maken tussen Canon en exilim ; ik kan dus bijna een nieuw topic openen : Wat is het beste, Casio of Canon

Erg lastig!
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:24:34 #11
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_41355927
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:57 schreef veldmuis het volgende:
Kijk niet naar de megapixels, maar naar de lens. Ga op dpreview.com bekijken welke foto's jij het mooiste vind, al kan het best dat al die casio's dezelfde lens hebben.
Behalve als je er hele grote afdrukken mee gaat maken of flink gaat croppen is het verschil tussen 6 en 10mpixel voor jou helemaal niet interessant.

Verder kan ik je niet helpen, ik ken Casio helemaal niet als fotomerk .
Casio bracht als één van de eerste een digitale camera voor consumenten uit, de Casio QV-11.

Ga inderdaad naar dpreview of Steve's digicams
Lees de reviews en bekijk de gemaakte foto's.

Heb zelf een Casio P700 (na lang wikken en wegen welke camera ik zou nemen).
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_41355952
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:21 schreef KlootMajoor het volgende:
ik kan dus bijna een nieuw topic openen : Wat is het beste, Casio of Canon
psssst, doe maar hier
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41355995
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:14 schreef KlootMajoor het volgende:

[..]

z60 is 1 van de goedkopere modellen, toch?
toen was t een beetje in het midden.. maar nu zal het dus wel aan de goedkopere kant zijn ja. nu kijkend naar alle nieuwe..
pi_41383999
Ik heb de Exilim Z750 en ben er zeer tevreden over: Compact, veel handmatig in te stellen, zeer lange battery life, mooie scherpe foto's, 7 megapixels, groot display en heel belangrijk voor mij: 640x480x30fps filmpjes schieten met MPeg-4 compressie (dus niet binnen 10 minuten je kaartje vol zoals bij bijna alle andere digicams!). Wat mij betreft echt een aanrader!
pi_41387298
Je had dit [CENTRAAL] Wie helpt mij een nieuwe camera te vinden? [2] op aanwijzing van de Fotters al gevonden perfect dus, deze mag dan dicht.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')