abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41283307
Ik kon nog geen topic vinden over deze camera, vandaar dat ik er zelf één open.

Mijn bedoeling van dit topic is om samen instellingen en keuzes te bespreken hoe je de beste foto's uit dit toestel krijgt.

Ik heb hem zelf gister aangeschaft, voor maar ¤ 233,=. Ik schrok echt hoe goedkoop hij is, in vergelijking met de opties die hij heeft. Het is nu al 'n 2 jaar oud model, maar dan nog... Maakt hij mijn inziens echt beestachtig mooie foto's, mits je weet hoe ze te nemen.

Wat ik persoonlijk erg merk, is wanneer ik foto's op 100% grote bekijk er veel ruis bij zit. Ik denk dat dit een heel eind door de ISO waarde veroorzaakt wordt. Ik laat deze nu ook gewoon op auto staan, of zet hem op 200 en probeer zo veel mogelijk met de sluitertijd en diafragma te stoeien, wat opzich nog een aardige klus is.... Aangezien ik 0% fotografie ervaring heb, en dit mijn eerste digi cam is.

Hier staan wat specs van de cam:
Fulifilm.nl

Ik vind het echt goede kwaliteit voor je geld.

Dingen die ik nu al merk.

+ Licht en solide
+ Lens komt niet in/uit de camera
+ Macro optie ruled
+ Batterij verbruik (gister veel foto's gemaakt, en instellingen etc etc batterij pas leeg na 5/6uur)

- Zoom knopjes zitten niet logisch

Hieronder wat foto's die ik gemaakt heb, nogmaals ben een enorme FOT noob.

Ben benieuwd of meer mensen op dit forum ook deze camera hebben en wat hun ervaringen zijn...
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:52:07 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41285423
Let wel bij je foto's op je scherpte..
Bij foto 2 is het onderwerp duidelijk niet scherp.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41285936
Nee, dat klopt... Had daar de focus standen niet echt goed begrepen...
pi_41287139
Ik heb tijdje terug ook deze Fuji gekocht!
Ben er echt heel blij mee! Echt waar voor je geld

[ Bericht 17% gewijzigd door muts88 op 29-08-2006 12:01:31 ]
pi_41288128
Zou je eens wat willen vertellen hoe jij vind dat de camera 't beste ingesteld staat?
pi_41288890
Ik ken de camera nog niet zo heel erg goed.
Het beste gaat het nog op de auto stand, omdat de camera zich dan gewoon goed weet aan te passen. Levert bijna altijd wel goede resultaten op.
En gebruik maken van de macro stand, maar dat ligt er natuurlijk aan wat je op de foto wilt zetten.
pi_41303531
Heb zelf de camera ook, gebruik hem het meeste nog op auto, zit het meeste aan de flitsinstellingen en de macro functies, dus niet aan de draaiknop bovenop. Heb al wel een klein setje goedkope filters aangeschaft (ca. 30 euro via Ebay voor een polarisatie/uv en een macro filter) dus ben nog wel aan het spelen.

Probeer er wel geregeld (ca. 3 per week) mee te schieten.
pi_41309502
Ik heb de S9500 vandaag gekocht, maar daar is ook nog geen topic voor
pi_41313117
Tip:

Lees de gebruiksaanwijzing door... ik kan nu 'n stuk beter uit de voeten met de S-AF en C-AF..
pi_41317805
Ik heb em ook, super camera!
Verander mijn avatar: http://jkzr.nl/change-my-avatar
pi_41319237
Hier nog een nieuwe gebruiker! Mijn oude trouwe A80 gaf vorige week de geest. Ik heb 'm na een halfuurtje tevergeefs reanimeren pissig in de vuilnisbak gegooid, ben naar het centrum gereden en heb bij de eerste de beste fotozaak na een paar minuten ienemienemutte ook een S5600 gekocht.

Ik heb afgelopen weekend in Rome de camera even goed getest en ik ben goed tevreden over de kwaliteit van de foto's en de megazoom van 10X voor de 250 euro die ik ervoor betaald heb. Ietsje minder tevreden over het feit dat ie niet in m'n jaszak past...
Dit is een Signature....
pi_41319290

Gebruik de macro-functie eens bij onderwerpen die je van zo dichtbij wil fotograferen .
pi_41320504
foto 2 is met macro, foto 1 is verkeerd gefocussed (beide was de focus niet goed, was 't eerste uur dat ik die cam had. )
pi_41320541
Oh, excuses .
pi_41321563
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:48 schreef devv05 het volgende:
Ik heb de S9500 vandaag gekocht, maar daar is ook nog geen topic voor
Er zijn eigenlijk ook geen topics hier voor specifieke camera's, maar meer voor merken. Bijvoorbeeld Nikon en Canon dSLR topics.
Dus wellicht zou dat een idee zijn (centraal Fuji topic)?

@ TS: er zijn geen instellingen die in iedere situatie goed zijn. Dat verschilt per foto en per moment, en met wat je wilt. Wil je bijvoorbeeld de hele foto scherp, dan moet je een zo hoog mogelijk diafragmagetal (klein diafragma: hoog getal) nemen. Wil je niet de hele foto scherp hebben, dan moet je een groot diafragma (klein f-getal) nemen. En zo zijn er natuurlijk nog heel veel meer dingen te noemen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41322157
Kan dit topic omgedoopt worden tot het centraal Fuji topic dan? Dan mag ik ook over de S9500 praten

Nog meer mensen hier met die camera? Heb 'm sinds gisteren en vind 'm heerlijk Ben alleen nog niet zo goed en heb nog heel veel te ontdekken.
pi_41323094
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef devv05 het volgende:
Kan dit topic omgedoopt worden tot het centraal Fuji topic dan? Dan mag ik ook over de S9500 praten

Nog meer mensen hier met die camera? Heb 'm sinds gisteren en vind 'm heerlijk Ben alleen nog niet zo goed en heb nog heel veel te ontdekken.
Ik heb de 9500 een paar maanden en ben er erg tevreden over (maar ook ik moet nog veel uitproberen en ontdekken.....). Voor resultaten kun je in mijn showcase hongarije en op mijn site kijken...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_41323295
Let's make this the Fuji topic!
pi_41323364
Gister deze gemaakt met Manual Focus en Macro stand:

woensdag 30 augustus 2006 @ 12:48:05 #20
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_41323400
TT aangepast
Zou iedereen even zijn/haar foto's zou willen verkleinen naar max. 580 breed aub?
Anders moet ik er weer linkjes van gaan maken en dat staat so saai...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_41323622
DSLR staat voor Digitaal SpiegeL Reflex?

Dat is de s5600 niet, da's normaal..
pi_41323665
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Phoenixx het volgende:
TT aangepast
Zou iedereen even zijn/haar foto's zou willen verkleinen naar max. 580 breed aub?
Anders moet ik er weer linkjes van gaan maken en dat staat so saai...
Als jij je TT aanpast... De meeste camera´s van Fuji zijn geen DSLR namenlijk..
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_41323721
[Centraal] Fuji Digitale Camera Topic

is dat 'n idee?
pi_41323738
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:54 schreef t0n het volgende:
DSLR staat voor Digitaal SpiegeL Reflex?

Dat is de s5600 niet, da's normaal..
Inderdaad. Ik wilde het ook al melden.
pi_41323739
Ik kon de S3 Pro idd niet betalen De Nikon D100 wel
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')