abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55827038
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:33 schreef kurk_droog het volgende:
Nadat Warner Bros. en New Line Cinema resoluut voor het Blu-Ray kamp hebben gekozen lijkt het nu alsof de studio's verbonden aan het HD-DVD formaat zelf ook hebben ingezien dat de strijd grotendeels gestreden is. Zo laten ze vandaag samen in een persbericht weten dat de HD-DVD groep tijdens de Consumer Electronics Show te Las Vegas geen persconferentie meer zal geven, terwijl die wel op de planning stond.

"Mede door de aankondiging omtrent Warner Bros. hebben wij besloten om de persconferentie op de CES 2008 uit te stellen. Op dit moment zijn we aan het onderzoeken wat de impact van heel dit gebeuren is op het HD-DVD formaat en proberen we onze mogelijkheden te evalueren. We geloven er nog steeds in dat het HD-DVD formaat voordelen voor de consument kan bieden in de vorm van betaalbaarheid en kwaliteit. We houden de pers op de hoogte over verdere ontwikkelingen.", aldus een woordvoerder.
en over een maand wordt bekend dat studio's van Blu-ray toch ook maar op HD gaan uitbrengen of helemaal overstappen..

nee HD mogen ze overboord kiepen, blijf maar lekker bij dvd's
pi_55854569
Nee dat doen ze dus niet Zeker geen HDtv thuis? :/

BR verkoopt stukken beter dan hddvd en ook de prijzen zakken nu flink sneller. Heb thuis al genoeg films voor 10eur
pi_55859727
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:00 schreef kurk_droog het volgende:

BR verkoopt stukken beter dan hddvd en ook de prijzen zakken nu flink sneller. Heb thuis al genoeg films voor 10eur
HD TV staat hier in huis, dat is het probleem niet, maar prijs/kwaliteit is nog ver te zoeken....
zeker aangezien een dvd prima voldoet op de tv hier

dat et beter verkoopt? tja.. ik houd het op gesponsert door sony..
  maandag 7 januari 2008 @ 22:21:05 #214
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55860276
Zolang 1 van de twee maar een standaard wordt kan het me aan mijn reet roesten welke dat is. De discussie "dit is beter dan dat" is eigenlijk zinloos in dit geval.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:11:52 #215
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_55867105
Heb sindskort een blu-ray brander, vind het dus wel okay nieuws.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:15:41 #216
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55868417
De PS3 is gewoon de grote factor gebleken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_55868881
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:15 schreef Dos37 het volgende:
De PS3 is gewoon de grote factor gebleken.
Nope, de PS3 heeft Blu-ray bijna kapot gemaakt omdat Sony dat puur en allen voor zijn eigen economische belangen wilde uitnutten en ze daarom enorm veel krediet bij andere bedrijven verloren, die geen zin hadden zich puur aan Sony's handje te laten leiden....

Bedenk daarbij ook dat Sony enorm machtig is als Hardware bouwer, maar ook zelf als filmdistributeur een grote rol in die markt vervult ...
én Sony heeft als grootste eigenaar van Disc-presswerken (Sonopress) ook nog eens bijna een monopolie qua mogelijkheden disc te laten drukken, als Sony het niet aanstaat, kan ze ook bedrijven domweg bijna stilzetten, enkel en alleen door hun disc niet meer te pressen (waarbij Blu-ray ook als nadeel heeft dat deze niet zomaar gedrukt kunnen worden maar eigenlijk gebrand worden, wat veel intensiever is en duurder)

als je mij vraagt waarom bedrijven nu kennelijk zonder angst op Blu--ray durven te zetten, heeft dat grotendeels te maken met de ontzettend lage beurskoers van Sony en omdat die zware klappengehad heeft gekregen doordat de introductie van de PS3 allerminst zo succesvol was als ze hoopten ...
Sony heeft dus veel macht verloren en de bedrijven die nu overstappen op Blu-ray hebben een kleiner risico dan gelijk door Sony overvleugelt te worden en kunnen dus ook makkelijk hun eisen stellen en om bepaalde garanteies vragen, die Sony wel moet leveren.

Dat is de belangrijkste grond dat men nu wél aandurft op Blu-ray te zetten (en was ook de reden dat men voorheen graag minimaal met HD DVD flirtte, om niet te afhankelijk van Sony te worden)...

Een tweede grond is natuurlijk ook de DRM van Blu-ray, die uiteindelijk in de praktijk zich zeer goed bewezen heeft en eigenlijk het beste momenteel op de markt aanwezige systeem is (alhoewel niet onkraakbaar)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55870556
http://life.tweakers.net/(...)r-hd-dvd-vallen.html
En paramount is ook over naar bluray
Dag HDDVD
pi_55876187
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:40 schreef Intrepidity het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)r-hd-dvd-vallen.html
En paramount is ook over naar bluray
Dag HDDVD
quote:
'Ook Paramount laat hd-dvd vallen'

Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.

Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar, zo meldt The Financial Times. Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.

Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd. Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.
En de update
quote:
'Ook Paramount laat hd-dvd vallen' - Update

Update, 14:40 - Inmiddels heeft Paramount het bericht tegenover Bloomberg ontkend. "Het huidige plan is om de ondersteuning voor het hd-dvd-formaat voort te zetten", aldus een zegsvrouw van de filmmaatschappij. Het bestaan van de bewuste clausule in het contract wordt echter niet ontkend. Of Paramount bij zijn huidige plan blijft zal dus moeten worden afgewacht.
Bron: T.Net
pi_55902537
Paramount kan over een maand alsnog voor BR kiezen. Laat ze maar opschieten zodat alle films op BR zijn.

Verder is de BR speler in de ps3 natuurlijk wel een factor voor het succes. Als je leest dat 80% ongeveer een BR film koopt voor zijn ps3 ( ik ook ) kan dit best wel een ontzettend goede zet van sony zijn.
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:46:09 #221
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55903696
Devrim: dat deed WB ook hard schreeuwen " nee nee nee hddvd en dan ineens oh toch maar blu-ray"

Overigens sluit MS niet uit dat de xbox ook met blu-ray mogelijk is. Dat lijkt me wel de doodsteek voor hd-dvd.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_55903748
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:46 schreef wdn het volgende:
Devrim: dat deed WB ook hard schreeuwen " nee nee nee hddvd en dan ineens oh toch maar blu-ray"

Overigens sluit MS niet uit dat de xbox ook met blu-ray mogelijk is. Dat lijkt me wel de doodsteek voor hd-dvd.
De doodsteken hebben elkaar aardig opgevolgd deze CES.
Het lijjkt mij sterk dat dit nog anders kan lopen.
  Donald Duck held woensdag 9 januari 2008 @ 18:48:31 #223
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55903769
Wel beter dat er eindelijk een winnaar lijkt te gaan zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_55903802
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel beter dat er eindelijk een winnaar lijkt te gaan zijn.
Anders waren er wel dubbele drives gekomen denk ik.
Maar nu al een beslissing zou inderdaad beter zijn voor de consument.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:23:49 #225
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_55904767
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:49 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Anders waren er wel dubbele drives gekomen denk ik.
Dat denk ik niet aangezien een fabrikant nooit de licenties van beide partijen tegelijk zal krijgen voor een speler. Anders waren die er trouwens al lang geweest, je zal echt niet de eerste slimmerik zijn geweest met dat idee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:29:45 #226
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55904956
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:47 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

De doodsteken hebben elkaar aardig opgevolgd deze CES.
Het lijjkt mij sterk dat dit nog anders kan lopen.
Soms moet je nogs een steken om te zien of het echt dood is

Mero: die combi drive is er toch al? Misschien niet voor het grote publiek maar ->
LG http://www.pc-active.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=29
NEC: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=2802
pi_55905004
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:23 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Dat denk ik niet aangezien een fabrikant nooit de licenties van beide partijen tegelijk zal krijgen voor een speler. Anders waren die er trouwens al lang geweest, je zal echt niet de eerste slimmerik zijn geweest met dat idee.
Die drives zijn al meerdere malen aangekondigd en elke keer kwam er iets meer ruimte om ze wel te produceren. Ik zeg ook nergens dat het mijn idee is/was.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:44:43 #228
65252 Bart
pi_55905375
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:31 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Die drives zijn al meerdere malen aangekondigd en elke keer kwam er iets meer ruimte om ze wel te produceren. Ik zeg ook nergens dat het mijn idee is/was.
Er zijn er inderdaad al meerdere aangekondigd, maar telkens liep het weer spaak op de licenties. Er is bij mijn weten ook al een speler uitgebracht die beide discs af kon spelen, alleen kan die van een van de twee formaten geen java-menu's afspelen ofzo, om te voorkomen dat ze gezeik met de licenties kregen. Die had dus ook maar 1 van de 2 logo's op de voorkant staan. Een echte fully-compatible speler verwacht ik de komende tijd in ieder geval nog niet, daarvoor is de concurrentiestrijd nog te groot. Maar misschien over een paar jaar, het zou kunnen natuurlijk.
En ik weet dat je dat nergens zegt, maar je brengt het alsof het zo makkelijk is, maar als dat zo was, waren ze er dus al geweest
pi_55916029
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:44 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Er zijn er inderdaad al meerdere aangekondigd, maar telkens liep het weer spaak op de licenties.
zowel Samsung als LG hebben Hybride spelers op de markt, die zowel HD DVD als Blu-ray kunnen lezen...
kosten naar ik meen iets meer dan d300 euro..
Dat van 'één logo op de voorkant klopt bij de eerste LG-spelers, die geen HDi ondersteunden en daarom eigenlijk het HD DVD logo niet mochten dragen.. bij de recente verside is dat probleem echter allang opgeheven en deze ondersteunen de volledige HD DVD specificatie.

Overigens, ik betwijfel of het klopt dat consumenten daadwerkelijk zo 'geholpen zijn bij een eenzijdige marktoverheersing door Blu-ray...
Volgens mij is het eerder andersom, juist de concurrentie zorgde voor een fikse prijsval (HD spelers zijn al tegen een zeer goede prijs verkrijgbaar, tevens vallen veel discs ook reuze mee, je kunt als HD films vinden in het low price aanbod)
Ten tweede is het volgens mij niet juist om te denken dat Blu-ray daadwerkelijk één consequente standaard inhoud... daarvoor is Blu-ray zelf een rommetlje van meerdere 'profielen' en is het bv nog maar de vraag of iemand spelers de originele Blu-ray specificatie aanhoud, de nieuwere BD1.1 ondersteund of zelfs in staat is BD2.0 of BD-Live af te spelen...
Juist bij Blu-ray loop je als consument een behorlijk risico opgescheept te worden met discs die een groot deel functionaliteiten bevatten die je spelers niet of slechts gedeeltelijk kunnen afspelen, ondanks dat je misschien dénkt dat als er het Blu-ray-Logo op een disc staat, dat je dit zou kunnen...

dat is natuurlijk een klote-situatie.. denk je af te zijn van twee verschillende (duidelijk onderscheidbare) formaten, komt daarvoor in de plaats een formaat dat slecht onderscheidbaar drie verschillende 'profielen' aanhoud waarvan het voor consumenten nog maar de vraag is wàt hun speler precies wel of niet aankan...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55916273
De gemiddelde consument heeft geen idee waar je over praat. Die ziet twee nieuwe standaarden waarmee ze nog beter beeld kunnen krijgen maar waarvoor ze nog geen speler hebben. Op dit moment is de consument nog aan het bijkomen van de schok van een HD-ready TV in combinatie met digitale TV en DVD. Dat de kwaliteit van DVD op een HD-ready TV niet beter is omdat de resolutie van een DVD niet hoog genoeg is dat zal wel maar de consument heeft zelf het idee dat alles beter is geworden.

Nu zouden ze dus weer moeten switchen maar hebben ze geen idee waarnaar toe. BR of HD-DVD? Ze weten het niet en ze zien de noodzaak niet dus wachten ze lekker af. Dat betekent dus dat de gemiddelde consument geen keuze maakt tussen BR of HD-DVD en dat die wedstrijd op een andere plek wordt uitgevochten.

De meeste apparaten zitten op dit moment in het BR kamp simpelweg door het grote aantal PS3 die verkocht zijn. Daardoor zijn de verkopen voor BR discs ook hoger dan HD-DVD discs. Bedrijven die voor BR kiezen behalen nu dan ook al meer omzet en winst dan bedrijven die voor HD-DVD discs kiezen. Hier wordt de wedstrijd nu dan ook uitgevochten en omdat ik denk dat de consument de discs alleen koopt omdat hij toevallig dat apparaat in huis heeft denk ik ook niet dat de consument over zal stappen als een film alleen uitkomt op HD-DVD, dan koopt hij/zij wel gewoon de DVD.

Kortom, als de meeste consumenten op BR zitten en de consumenten zijn niet bereid om over te stappen naar een ander formaat dan kun je als bedrijf niet veel anders dan ook op BR uit gaan geven.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55917160
Aan de mensen die in koor roepen: DVD is mooi, DVD is prachtig, DVD blijft bij ons tot tweeduizendtachtig:

De situatie lijkt een beetje op de begindagen van de DVD.
Niemand heeft een speler, je kent zelfs niemand met een speler, er zijn in heel Nederland precies twéé schijfjes beschikbaar, en toch roepen allerlei magazines dat het de toekomst is.
Een paar jaar later: Alles is nu DVD, spelers koop je voor 3 tientjes, video is eigenlijk toch wel heel erg slechte kwaliteit.

Zo gaat het met Blu-Ray ook. De kwaliteit, waar je alleen maar over leest, krijgt pas betekenis als je het gezien hebt, en de prijzen gaan straks omlaag vanwege massaproductie. Over een paar jaar worden er nauwelijks DVDs meer uitgebracht. Dat is niet alleen pushen van de filmmaatschappijen, maar de vraag naar DVD zal gewoon afnemen.

[ Bericht 13% gewijzigd door mgerben op 10-01-2008 10:15:15 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:55:38 #232
65252 Bart
pi_55925844
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:50 schreef RM-rf het volgende:
zowel Samsung als LG hebben Hybride spelers op de markt, die zowel HD DVD als Blu-ray kunnen lezen...
Doe eens een linkje dan?
pi_55926196
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Doe eens een linkje dan?
De LG

http://nl.lge.com/product(...)vdplayer_bh100.jhtml
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:18:21 #234
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_55926477
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Doe eens een linkje dan?
En daar had ik speciaal voor jou 2 linkjes erbij gezet

Godlike02 Mooi aparaat die LG he kieskeurig
Prijs valt nog alleszins mee. Alleen voor dat geld heb ik liever een ps3 en dan maar geen hd dvd
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:20:17 #235
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_55926533
haha nou volgens mij is hiermee ons probleem subiet opgelost!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_55927650
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:18 schreef wdn het volgende:

[..]

En daar had ik speciaal voor jou 2 linkjes erbij gezet

Godlike02 Mooi aparaat die LG he kieskeurig
Prijs valt nog alleszins mee. Alleen voor dat geld heb ik liever een ps3 en dan maar geen hd dvd
ik zou dan eerder deze aanraden, de LG GGW-H20L
http://www3.hardwareversand.de/8V5d1PGORwt0MW/1/articledetail.jsp?aid=19507&agid=856&ref=27

die is wél volledig HD DVD compatible (de BH100 is dat niet, mag dus het officiele HD DVD logo niet dragen, omdat het enkel HD DVD films weergeeft, en menus toegankelijk zijn, maar geen interactieve content; dat is de 'net-niet-helemaal-HD DVD' speler van LG)

is ook wel een stukje goedkoper, met ¤285 (moet volgens ook nog wel goedkoper te vinden zijn, mogelijk onder de 250¤)
pi_55928168
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik zou dan eerder deze aanraden, de LG GGW-H20L
http://www3.hardwareversand.de/8V5d1PGORwt0MW/1/articledetail.jsp?aid=19507&agid=856&ref=27

die is wél volledig HD DVD compatible (de BH100 is dat niet, mag dus het officiele HD DVD logo niet dragen, omdat het enkel HD DVD films weergeeft, en menus toegankelijk zijn, maar geen interactieve content; dat is de 'net-niet-helemaal-HD DVD' speler van LG)

is ook wel een stukje goedkoper, met ¤285 (moet volgens ook nog wel goedkoper te vinden zijn, mogelijk onder de 250¤)
Maar dan wel alleen blu ray schrijven. Ja het begint steeds duidelijker te worden welk formaat het overwicht heeft. Daar ben ik erg blij mee gezien mijn laatste aankopen Eerder bedoelde ik investering namelijk niet al te letterlijk, maar meer van, welk apparaat heeft momenteel de nabije toekomst.
pi_55952416
quote:
'Sony betaalt Warner 400 miljoen voor ondersteuning blu-ray'

Sony zou Warner Bros. een bedrag van tegen de 400 miljoen dollar hebben betaald om de filmproducent in het blu-ray-kamp te krijgen. Het binnenhalen van de steun van Warner zou een forse overwinning op de hd-dvd-voorstanders betekenen.

Met 400 miljoen dollar liet Sony concurrent Toshiba ver achter zich, meldt Globe and Mail. De Japanse hd-dvd-fabrikant zou 'slechts' 100 miljoen dollar hebben geboden.

Het bedrag dat Sony volgens het bericht heeft betaald, ligt een stuk hoger dan de bedragen die tot nu toe betaald zouden zijn om studio's over de streep te trekken. Volgens geruchten uit augustus ontvingen Paramount en Dreamworks samen 150 miljoen dollar, waarna zij exclusief hd-dvd gingen ondersteunen. Inmiddels lijken zij daarop terug te komen en ook blu-ray te gaan ondersteunen.

Er spelen overigens meer zaken mee bij de keuze tussen blu-ray en hd-dvd. Zo zegt de studio Lions Gate dat hun keuze voor blu-ray voornamelijk voortkomt uit het feit dat blu-ray beter gewapend is tegen piraterij dan hd-dvd.

Update, 14:43:
De tekst is aangepast om duidelijk te maken dat het hier om een gerucht ging. Bovendien heeft Kevin Tsujihara, president van Warner Bros. Entertainment, inmiddels ontkend dat zijn bedrijf geld voor de keuze voor blu-ray heeft ontvangen. Volgens Tsujihara wil Warner met de keuze voor blu-ray de toekomst van de hd-producten van zijn bedrijf waarborgen. "De keuze is volledig gebaseerd op wat het beste is voor de consument, de retail en de industrie. Het gaat niet om geld, maar om wat voor Warner Bros. strategisch gezien de beste keuze is”, aldus Tsujihara.

Bron: T.net
Ik denk dat ze wel wát geld hebben ontvangen
Gewoon ontkennen om "eerlijk" te lijken.

Go Blu-ray
  maandag 14 januari 2008 @ 10:21:57 #239
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56018132
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:00 schreef kurk_droog het volgende:

waar haal je die?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56022511
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:21 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

waar haal je die?
Freerecordshop?
pi_56211610
Dat zijn flink verschillen.
heeft hd-dvd nog een masterplan? Ik denk dat het echt over is.

verkoopcijfers-hd-dvd-gezakt-na-aankondiging-warner
pi_56211828
Ik vind het alleen wel een stomme naam dat blu-ray, het klinkt niet lekker voor algemeen gebruik.
Nu heb je bijvoorbeeld zinnen van 'ja die film heb ik op dvd'. 'he waar is de dvd van guus meeuwis' of 'zullen we een leuk dvd'tje opzetten'. en zo verder. Gewoon algemene zinnen dus waarin je dvd gebruikt.
Maar met blu-ray klinken die zinnen gewoon niet. Het klinkt echt als een merk-productnaam ipv iets algemeens.
pi_56213118
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:16 schreef Ori het volgende:
Ik vind het alleen wel een stomme naam dat blu-ray, het klinkt niet lekker voor algemeen gebruik.
Nu heb je bijvoorbeeld zinnen van 'ja die film heb ik op dvd'. 'he waar is de dvd van guus meeuwis' of 'zullen we een leuk dvd'tje opzetten'. en zo verder. Gewoon algemene zinnen dus waarin je dvd gebruikt.
Maar met blu-ray klinken die zinnen gewoon niet. Het klinkt echt als een merk-productnaam ipv iets algemeens.
Maar "Ja die film heb ik op BD" en "He waar is die BD van Guus meeuwis" klinkt dan wel ok
pi_56213267
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:07 schreef Godlike02 het volgende:
heeft hd-dvd nog een masterplan? Ik denk dat het echt over is.
Het enige wat nog zou helpen is om alle Xbox360 bezitters een HD-DVD speler cadeau te doen
pi_56213327
Ik ben overgestapt to the dark side, heb een Blu-ray speler !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56213660
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:05 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Maar "Ja die film heb ik op BD" en "He waar is die BD van Guus meeuwis" klinkt dan wel ok
BD
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:42:14 #247
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56213823
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:05 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik vind BD maar redelijk suf klinken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56213990
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:42 schreef soylent het volgende:

[..]

Ik vind BD maar redelijk suf klinken
Ach je zei vroeger toch ook geen "Ja die film heb ik op VHS"
Je zei gewoon video
Dan zeg je nu maar die heb ik op Blu-ray
pi_56214007
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:43 schreef jd1982 het volgende:
Wie gaat er volgens jullie winnen en waar ga jij persoonlijk voor?

Ik zou voor de Blue-Ray gaan, omdat FOX (de maatschappij die naar mijn idee veel goede films op DVD uitbrengt) Blue-Ray steunt en omdat de PS3 Blue-Ray gaat ondersteunen!

Blue-Ray schijnt ook een minimie voorsprong te hebben.

Nadeel is dat iedereen (ook leken) overal het woord HD horen en mensen zonder enig verstand bij hun HD-TV het liefst HD-DVD kopen... ben ik bang...

Wat gaat het worden, ik ga zelf voor Blue-Ray!
Ik denk dat zowel HD-DVD als Blu-Ray tegen de vloer gaan of bijde in de markt gaan staan.
DVD is nogsteeds het medium, zelfs voor mensen met een hdtv.
Ik ken iig nog niemand met een HD-DVD player danwel Blu-Ray speler.

Stiekem hoop ikzelf dat HD-DVD het wint van Blu-Ray omdat blu-ray gewoon voor geen flikker klinkt.
Met HD-DVD kan je gewoon blijven zeggen, ik heb die film op dvd.
pi_56214021
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:15 schreef Roi het volgende:
Ik ben overgestapt to the dark side, heb een Blu-ray speler !
May the force be with you
pi_56214047
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:52 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ach je zei vroeger toch ook geen "Ja die film heb ik op VHS"
Je zei gewoon video
Dan zeg je nu maar die heb ik op Blu-ray
het woordje blu-ray is te lang...
pi_56214058
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:55 schreef mschol het volgende:

[..]

En klinkt voor geen meter.
pi_56214150
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:55 schreef mschol het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

En klinkt voor geen meter.
Dat word dus krassen jongens!
And kids..don't forget: The hospital is down the road and not across the street!
  Donald Duck held dinsdag 22 januari 2008 @ 01:05:04 #254
46149 __Saviour__
pi_56214197
'wil je een leuk blu-raytje voor je verjaardag'. Klinkt echt nergens naar
Ben benieuwd hoe dat toch genoemd gaat worden over een paar jaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_56214222
Ik heb met een oudere meneer wel eens eens een goed gesprek gehad over blu-ray en hd-dvd.
Maar hij bleef het hardnekkig blauwe straal schijf noemen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 03:45:36 #256
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56215397
Porno zal met de komst van internet de HD-DVD niet meer redden denk ik.

Persoonlijk houd ik me afzijdig want ik heb toch geen HD tv.
HD-DVD heeft wel voordeel van regio-vrij en mogenlijk meer capaciteit.
Sony gun ik daarnaast nog een Betamax.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_56215438
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:45 schreef OFfSprngr het volgende:

Ook zo`n verhaal ja... Pakt Sony weer de hoofdprijs.

Vorig jaar werden 2 keer zoveel BR schijfjes verkocht tov HDDVD...in 2008 is het reeds 85% BR. De top 1 van HD films is zuiver BR. Ook gaat Sony en Bestbuy in de US gratis BR spelers aanbieden bij de tv`s van Sony en LG dus ik denk dat we langzaam kunnen concluderen dat her einde verhaal is voor HDDVD.

Jedi heeft een PS3
pi_56216598
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:45 schreef OFfSprngr het volgende:

Porno komt ook op BR en BR heeft juist meer capaciteit.
pi_56217162
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:50 schreef Godlike02 het volgende:
Porno komt ook op BR en BR heeft juist meer capaciteit.
Porno was bij video al geen scherprechter (dat is met recht een urban legend) en in het huidige internettijdperk zal dat het nooit worden. HD-DVD is over een jaartje of 2 helemaal weg, dom dom dom, het enige wat ze hadden moeten doen is de Xbox 360 voorzien van een HD-DVD speler dan was BR nu kansloos geweest.
pi_56220144
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 04:04 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ook zo`n verhaal ja... Pakt Sony weer de hoofdprijs.

Vorig jaar werden 2 keer zoveel BR schijfjes verkocht tov HDDVD...in 2008 is het reeds 85% BR. De top 1 van HD films is zuiver BR. Ook gaat Sony en Bestbuy in de US gratis BR spelers aanbieden bij de tv`s van Sony en LG dus ik denk dat we langzaam kunnen concluderen dat her einde verhaal is voor HDDVD.

Jedi heeft een PS3
Erg jammer idd.
  Donald Duck held dinsdag 22 januari 2008 @ 12:05:39 #261
46149 __Saviour__
pi_56220596
niet jammer, juist goed dat er eindelijk duidelijkheid lijkt te zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:13:47 #262
75736 Gstyles
pi_56227365
Deze uitslag was te verwachten daar de grote filmindustrie in USA zich bijna helemaal heeft overgegeven aan BR... daarbij heeft BR meer opslagcapaciteit hetgeen alleen maar ten goede komt aan de filmproducenten...

*Gstyles is er blij mee, want bezit ps3 (@Jedi: PSN = GDV)
pi_56255779
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik denk dat zowel HD-DVD als Blu-Ray tegen de vloer gaan of bijde in de markt gaan staan.
DVD is nogsteeds het medium, zelfs voor mensen met een hdtv.
Ik ken iig nog niemand met een HD-DVD player danwel Blu-Ray speler.

Stiekem hoop ikzelf dat HD-DVD het wint van Blu-Ray omdat blu-ray gewoon voor geen flikker klinkt.
Met HD-DVD kan je gewoon blijven zeggen, ik heb die film op dvd.
Ja absoluut een gegronde reden om voor HD DVD te gaan

Moet eerlijk zijn vind Blu ray teminste vooruitstrevender klinken dan HD DVD, en in principe is Blu ray door oa meer opslag capaciteit ook wel iets vooruit strevender.
pi_56255959
Overigens mensen die beveiligingen (Regio, BD+ etc.) een tegenargument vinden moeten niet vergeten dat DVD's ook beveiligingen hebben..en die zijn allemaal gekraakt.
Het grootste gedeelte van BR is overigens ook al gekraakt
pi_56286850
quote:
Marktaandeel standalone blu-ray-spelers stijgt naar 93 procent

Uit data van de NPD Group blijkt dat de verkoopcijfers van standalone hd-dvd-spelers in een vrije val zijn geraakt na de aankondiging van Warner Bros. om films in de toekomst exclusief op blu-ray uit te brengen.

Eerder deze week werd al bekend dat de verkoop van hd-dvd-schijfjes flink afgenomen was; nu blijkt dat de verkopen van hd-dvd-hardware nog sterker zijn afgenomen. In de laatste week van 2007 kon 39,81 procent van de verkochte spelers overweg met hd-dvd, in de eerste week van 2008 zakte dit naar 30,59 procent om in de tweede week van 2008 echt naar beneden te duiken: naar 7,47 procent. Deze cijfers zijn exclusief de Playstation 3 en de hd-dvd-drive voor de Xbox 360, dus in werkelijkheid is het gat tussen de twee formaten nog groter geworden.

De verkoopcijfers van hd-films laten een vergelijkbare trend zien. Sinds de aankondiging van Warner Bros. is 85 procent van de hd-films die over de toonbank gaan gedrukt op een blu-ray-schijf, aldus marktonderzoeksfirma Nielsen.

Bron: Tweakers.net
Blu-ray heeft nu dus ZEKER gewonnen
Dit haalt HD DVD dus niet meer in
pi_56287061
Met name voor data opslag op de PC vind ik dat een goede ontwikkeling.
  Donald Duck held donderdag 24 januari 2008 @ 22:34:13 #267
46149 __Saviour__
pi_56287149
zullen mensen die de verkeerde gok hebben genomen even flink balen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:37:35 #268
65252 Bart
pi_56287260
Mooi, nu nog even wachten tot BR-spelerts onder de 100 euro komen
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:38:18 #269
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56287290
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:37 schreef Merovingian het volgende:
idd

Eind van dit jaar hoop ik zo ongeveer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Donald Duck held donderdag 24 januari 2008 @ 22:43:18 #270
46149 __Saviour__
pi_56287462
quote:
Zal niet al te lang duren. De DVD-spelers gingen ook ontzettend rap in prijs omlaag jaren geleden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_56289034
quote:
sony kennende: duurt nog wel een jaar
  vrijdag 25 januari 2008 @ 00:13:27 #272
65252 Bart
pi_56290186
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:28 schreef mschol het volgende:

[..]

sony kennende: duurt nog wel een jaar
Er zijn ook andere merken... Ik zou wel een leuke Samsung willen, past wel bij de LE40M86 die ik binnenkort ga kopen
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:13:00 #273
75736 Gstyles
pi_56296702
byebye HDD
pi_56296973
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:13 schreef Gstyles het volgende:
byebye HDD
wat bedoel je daarmee? denk je dat SDD's zeer binnenkort de traditionele mechanische Optische HDD's gaan vervangen?
Dat zou wel mooi zijn, maar voorlopig is de kostprijs daarvan nog iets te hoog, alhoewel ik het wel in bv anderhalf a twee jaar verwacht als standard bij de iets betere pc's

(of behoor je tot die enorme groep mensen die de veelvoud aan afkortingen en verschilende op elkaar lijkende termen/begrippen bij High Definition media door de bomen het bos niet meer ziet?)
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:31 schreef Godlike02 het volgende:
Met name voor data opslag op de PC vind ik dat een goede ontwikkeling.
Integendeel, Blu-ray mag wel bv een iets grotere capaciteit hebben (als gebrand medium, hd dvd haalt als bespeelbare Optische disc 20 GB, waar de Blu-Ray PDD 23 GB haalde), maar is als formaat eigenlijk veels te ingewikkeld voor simpele doeleinden als data-opslag zonder al die opsmuk.
een speciele Blu-Ray variant die Sony ontwikkeld had voor data-opslag (Professional data Disc), was niet erg succesvol en heeft Sony al eerder uitgefaseerd.

Ik vermoed eerder dat op het bied van data-opslag de HD DVD goed overlevingskansen heeft, terwijl men de markt van de pure entertainment-formaten lijkt te hebben verloren.

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 25-01-2008 12:48:51 ]
pi_56297281
quote:
byebye HDD
...
pi_56297828
quote:
byebye HDD
Tijd voor een 'zwaai hier HD-DVD uit topic'?

Voordelen van Blu-Ray boven HD zijn wat mij betreft technisch:
- Er past meer op een BR schijf
- Meer mogelijkheden: BR spelers hebben Java aan boord (bij de nieuwere wordt het verplicht). Dat heeft voordelen voor interactiviteit want je DVD speler kan dus complete applicaties gaan draaien. Dan zijn de mogelijkheden dus letterlijk eindeloos. Zelfs een JAVA-game-disc behoort tot de mogelijkheden. HD zet hier een magere snel in elkaar gehackte Microsoft interactiveit tegenover, maar dat is geen complete programmeertaal.
- Geen Microsoft-vinger in mijn filmspeler-pap.

Het prijsverschil is niet iets om je blind op te staren. Geen van beide platforms heeft nog de mogelijkheid gehad om de voordelen van massaproductie door te berekenen. Als dan nu het ene schijfje een paar euro goedkoper is zegt dat weinig over de situatie over 4 jaar.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:19:26 #277
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56298188
Nadelen van Blu-Ray:
- Betere DRM
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56298223
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:01 schreef mgerben het volgende:

[..]

- Meer mogelijkheden: BR spelers hebben Java aan boord (bij de nieuwere wordt het verplicht). Dat heeft voordelen voor interactiviteit want je DVD speler kan dus complete applicaties gaan draaien. Dan zijn de mogelijkheden dus letterlijk eindeloos. Zelfs een JAVA-game-disc behoort tot de mogelijkheden. HD zet hier een magere snel in elkaar gehackte Microsoft interactiveit tegenover, maar dat is geen complete programmeertaal.

Het prijsverschil is niet iets om je blind op te staren. Geen van beide platforms heeft nog de mogelijkheid gehad om de voordelen van massaproductie door te berekenen. Als dan nu het ene schijfje een paar euro goedkoper is zegt dat weinig over de situatie over 4 jaar.
neee jeuhh nu hebben we sony, daar zijn we blij mee..
pi_56299303
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:01 schreef mgerben het volgende:

[..]

volgens mij baseer je je mening op hele oppervlakkige 'van-horen-zeggen' (en onjuiste) zaken of zelfs pure misplaatste onderbuikgevoelens...

A, verschil in schijfruimte tussen HD DVD en BluRay betreft vooral het verschil tussen ge-press-de HD DVD en de gebrandde Blu-Ray ... aangezien de in massaproductie geproduceerde DVDs veelal gedrukt worden past in dat procedé daar minder op... het pressen van HD DVDs is per definitie wel flink goedkoper (zeker bij grote aantallen).
Blu_ray kàn enkel gebrand worden en dus moeten zelfs grote massa-uitgaves allemaal gebrand worden, dat leidde al tot duidelijke produktie-engte.. vooral omdat Sony ook een flink monopolie via Sonopress heeft bij het productie-preces van Blu-Rays.

Bij een vergelijk tussen gebrandde HD DVD en Blu-ray heeft blueray slechts een minmale grootte voorsprong en dat geeft het allerminst die enorme 'meerwaarde'.

Wat betreft Java, tja, het is maar wat je izpo speciaal vind.. BD-J is geen onbeperkt Java-platform (alle toegepaste java-libraries moeten naar ik meen door Sony gelicenseerd worden, om toegepast te kunnen worden).
Bovenal is die 'Game Disc' net zo goed op HD DVD mogelijk via HDi ... wat voor 90% dezelfde mogelijkheden kent, hooguit geen 'onbeperkt' programmeer-platform biedt maar eerder een standaard API + scripting mogelijkheid naar de schermweergave en allerhande synchronisatie met de media-content en eventuele online aanbinding (effectief betekende dat ook al dat angezien HDi implemntaties veel eenvoudiger zijn deze al veel langer op de markt zijn en beter mogelijkheden kenden dan één BD-J toepassing die ik ooit gezien heb)..

Als laatste, wat betreft Microsoft.... MS heeft zeker geen grote vinger in de pap in HD DVD en heeft allerminst een overheersende invloed op dat format, nooit gehad en dat zouden ze ook niet zo snel krijgen...
Het zou verder wat betreft Entertianment-media niet zoveel uitmaken, aangezien MS gewoon een software bedrijf is dat nauwelijks veel invloed heeft op de Media-content Markt...

Daarentegen Sony .... Sony is een bedrijf dat eerder gevaarlijk monopolistische trekjes kan hebben op de entertianment-markt bij multimedia .. we hebben het dan nl. over een bedrijf dat in alle terreinen van de markt zijn gierige vingers gestoken heeft ....
Sony is een van de grootste muziek- en filmuitgevers en is op het gebied van Intelectueel eigendom over Content een zeer grote speler... daarbij is het dus ook een van de grootste Hardware leveranciers én ook nog eens een zeer machtig bedrijf bij het gehele productieproces van de schijfjes..
Als ik op het gebied van Entertainment-markt moest kiezen tussen Sony en Microsoft, zou ik wat betreft 'onbetrouwbaarheid' en 'monopolistische trekjes' eerder Sony noemen.
pi_56303739
Mij iets te toevallig dat het juist nu komt maar voor de prijs is het aangenaam.

sony-maakt-blu-ray-lasers-kleiner-en-goedkoper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')