Beeldkwaliteit is hetzelfde. Er zijn echter meer factoren:quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:45 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat je met het laatste bedoeld dat de kwaliteit van Blu-ray en HDD hetzelfde is.. waarom dan dit topic? en al dat gezever offtopic...? mja thanks voor de info![]()
tot nu toe verbodenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:44 schreef superworm het volgende:
zijn er niet al spelers op de markt die béide formats ondersteunen?
Tenzij ze (bijna) even duur zijn als een losse BD-speler en een HD-DVD-speler samen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:46 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
tot nu toe verboden
Maar een aantal fabrikanten hebben beloofd er toch mee te komen.
Lijkt mij voor de consument in elk geval positief als ze komen.
in juni komt de LG GGW-H10N HDDVD/Blu-ray brander en afspeelapparaat op de markt voor ¤1200.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:44 schreef superworm het volgende:
zijn er niet al spelers op de markt die béide formats ondersteunen?
Prijs doet er niet veel toe.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tenzij ze (bijna) even duur zijn als een losse BD-speler en een HD-DVD-speler samen...
tering! anders heb je even geduld ofzoquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:17 schreef jd1982 het volgende:
Ik heb mn PS3 alweer verkocht omdat de BR-schijfjes wel te koop zijn, maar nog niet te huur!
Boeie koop zo gauw als ze te huur zijn wel een stand-alone BR speler.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
tering! anders heb je even geduld ofzohoezo naief....
Anders ga je EERST op zoek of blu-ray-schijfjes te huur zijn, voordat je een apparaat van ¤ 600,- kooptquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:02 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Boeie koop zo gauw als ze te huur zijn wel een stand-alone BR speler.
Boeieee!quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Anders ga je EERST op zoek of blu-ray-schijfjes te huur zijn, voordat je een apparaat van ¤ 600,- koopt
nogmaalsquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:44 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Boeieee!
Marktplaats is mijn second life.
Waarschinlijk weg gegooid geld maarja..wat doe je eraanquote:Blu-ray krijgt nieuwe beschermlaag tegen piraterij
Blu-rayschijfjes kunnen van een nieuw drm-laag voorzien worden nu het BD+-systeem beschikbaar is. De extra bescherming was van invloed op de keuze van veel filmmaatschappijen voor het hd-formaat.
BD+ is een stuk complexer dan Aacs, het drm-systeem dat voor de bescherming van zowel hd-dvd als blu-ray gebruikt wordt en waarvan al diverse sleutels werden gekraakt. Het BD+-systeem plaatst in feite een virtuele machine in blu-rayspelers waardoor bijvoorbeeld filmmaatschappijen in staat zijn bepaalde uitvoerbare bestanden op schijfjes te plaatsen, die gebruikt kunnen worden voor de bescherming van de content. De virtuele machine kan bijvoorbeeld nagaan of er aan de speler gesleuteld is en controleren of de sleutel niet gewijzigd is. De beveiliging kan videobeelden scramblen en deze pas gecorrigeerd weergeven als het systeem heeft vastgesteld dat er geen sprake is van onvolkomenheden.
De ontwikkelaar van de drm-laag, BD+ Technologies LLC, heeft de systeem- en testspecificaties en regels voor sleutelbeheer vrijgegeven en de deuren van testruimtes voor spelers en schijfjes geopend. Spelconsoles, videospelers en pc-software voor blu-ray zijn verplicht om overweg te kunnen met BD+. Filmstudio's als Fox en MGM hebben geen blu-ray-films meer uitgebracht sinds de publicatie van Aacs-sleutels in mei. De komst van BD+ brengt daar waarschijnlijk verandering in.
Bron: T.net
toch ben ik wel eens bang dat er ooit een keer een beveiliging komt die simpel weg niet meer te hakken is. de beveiligingen worden namelijk steeds beter.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Waarschinlijk weg gegooid geld maarja..wat doe je eraan
Elke beveiliging is te kraken..De vraag is alleen hoe lang het duurt om het te kraken..Laatst stond er op Tweakers dat een beveiliging van CAPCOM pas na 10 jaar ofzo is gekraaktquote:Op maandag 25 juni 2007 14:11 schreef Apekoek het volgende:
[..]
toch ben ik wel eens bang dat er ooit een keer een beveiliging komt die simpel weg niet meer te hakken is. de beveiligingen worden namelijk steeds beter.
gelukkig valt het nu nog wel mee! overal torrents enzo, maar toch vrees ik er voor.
leuk, maar als ik iets wil hebben, dan wil ik het nu en niet over 10 jaar.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Elke beveiliging is te kraken..De vraag is alleen hoe lang het duurt om het te kraken..Laatst stond er op Tweakers dat een beveiliging van CAPCOM pas na 10 jaar ofzo is gekraakt
ff zoeken
-edit-
http://life.tweakers.net/nieuws/47931
Hoe lang het duurt om een beveiliging te kraken hangt ook af van de interesse in de content in kwestie. Dat CAPCOM spul was kennelijk toch niet zo populair of wijdverbreid, anders hadden er meer experts hun tanden ingezet en was het veel sneller gegaan. Bij HD-DVD en BluRay blies de entertainment industrie hoog van de toren dat ze de beveiliging deze keer wel goed voor elkaar hadden, maar het was al gekraakt nog voor de schijfjes en de spelers goed en wel in de winkel lagen. Dat komt omdat er wereldwijd grote interesse bestaat voor HD-DVD en BluRay.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:43 schreef Apekoek het volgende:
[..]
leuk, maar als ik iets wil hebben, dan wil ik het nu en niet over 10 jaar.
dus een beveiliging die er 10 jaar over doet om gekraakt te worden heeft voor mij geen enkele waarde.
Over 1-2 jaar verschijnen waarschinlijk goedkope combo spelers..waarom nu kopen?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:36 schreef Markster het volgende:
hd dvd, want dat kost me maar een speler van 150 euro !
Dat is waar inderdaad.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Hoe lang het duurt om een beveiliging te kraken hangt ook af van de interesse in de content in kwestie. Dat CAPCOM spul was kennelijk toch niet zo populair of wijdverbreid, anders hadden er meer experts hun tanden ingezet en was het veel sneller gegaan. Bij HD-DVD en BluRay blies de entertainment industrie hoog van de toren dat ze de beveiliging deze keer wel goed voor elkaar hadden, maar het was al gekraakt nog voor de schijfjes en de spelers goed en wel in de winkel lagen. Dat komt omdat er wereldwijd grote interesse bestaat voor HD-DVD en BluRay.
Toch bedank, mij maakt het nl. wel wat uit en dit was me nog onbekend...quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:06 schreef DaMan het volgende:
Ff verplaatst op verzoek vd. mods:
Ik zag dat de EU commissie zich met de oorlog tussen HD DVD & Blu-ray is gaan bemoeien, ivm. de vermeende illegale praktijken van 't Blu-ray kamp.
Anticompetitive practices between HD disc formats war investigated by EU Commission
Eerlijk gezegd kan 't me weinig schelen ...
quote:'BD+-beveiliging blu-ray gekraakt'
Slysoft, de producent van de kopieertool AnyDVD HD, zegt de BD+-beveiligingslaag van blu-ray-schijfjes te hebben gekraakt. Details over de kraak ontbreken, maar de techniek zou bestand zijn tegen de uitgifte van nieuwe sleutels.
AnyDVD HDDe sofwarefabrikant wil nog voor het einde van dit jaar met een nieuwe versie van zijn kopieergereedschap komen. BD+ is een soort van virtuele machine in een blu-ray-speler. Met de technologie kan worden vastgesteld of er met het apparaat is gerommeld of dat het niet goedgekeurde sleutels gebruikt. Ook kan BD+ verdachte blu-ray-spelers patchen en de beeld- of geluidsweergave veranderen.
Eerder werd de aacs-beveiliging van zowel het blu-ray- als hd-dvd-formaat door hackers gepasseerd. Ondanks de uitgifte van nieuwe aacs-sleutels belooft SlySoft dat met de komende AnyDVD HD-versie nieuwe titels als The Transformers en de Spiderman-triology in hd-kwaliteit te kopiëren zijn.
Neequote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:53 schreef masterblackmesa het volgende:
Om eerlijk te zijn is het al vrij duidelijk wie de grote winnaar is tussen deze drie en dat is HD-DVD.
Dit omdat de specs. daarvan zo goed zijn.
OFFTOPIC:
Dit soort topics vindt ik altijd vrij lastig wat het is net of je de vraag stelt wat is lekkerder appel of banaan ?
PS:
Economisch vriendelijke producten winnen het altijd.
Grofweg gezegd dit omdat je minder aan dure materie uitgeef.
Het moet goedkoop en goed zijn als dat top een balans vormt heb je een top product.
What the fuckquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:53 schreef masterblackmesa het volgende:
Om eerlijk te zijn is het al vrij duidelijk wie de grote winnaar is tussen deze drie en dat is HD-DVD.
Dit omdat de specs. daarvan zo goed zijn.
OFFTOPIC:
Dit soort topics vindt ik altijd vrij lastig wat het is net of je de vraag stelt wat is lekkerder appel of banaan ?
PS:
Economisch vriendelijke producten winnen het altijd.
Grofweg gezegd dit omdat je minder aan dure materie uitgeef.
Het moet goedkoop en goed zijn als dat top een balans vormt heb je een top product.
1-2 jaar wachten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:15 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Over 1-2 jaar verschijnen waarschinlijk goedkope combo spelers..waarom nu kopen?(Tenzij je téveel geld hebt
)
'investering'...? geen enkel technische hardware is een 'goede investering' ... en zeker nieuwe en innovatieve techniek, omdat het zn waarde vrijwel direkt bij aanschaf verliest, je over korte tijd gelijke hardware voor een lagere prijs kunt verwachten...quote:
klopt, maar die laatste is nu al 400 pleurie.. kortom over een jaartje of misschien 2 jaar wanneer de bluray of hddspeler in de prijzenslagen zitten zal je eerder een ps3 kopen dan een hdd.. alleen al omdat je daar meer mee kunt doen en er zit een blu ray op en is dan spotgoedkoopquote:Op woensdag 7 november 2007 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Een PS3 koop je natuurlijk niet voor de blu-ray films. Als de prijzenslag losbreekt zullen de afspeelapparaten enorm snel in prijs dalen en vele malen goedkoper zijn dan een PS3.
Ik denk nog steeds dat Blu-ray gaat winnenquote:Warner Bros gaat vanaf mei films exclusief op het blu-ray-formaat uitbrengen. Tot die tijd worden films op zowel blu-ray als hd-dvd uitgebracht
De filmstudio heeft in Amerika ruim twintig procent van de dvd-markt in handen. De plotselinge stap naar het blu-ray-kamp is echter opmerkelijk te noemen, gezien de studio films op zowel blu-ray als hd-dvd uit heeft gebracht. Volgens het persbericht van moederbedrijf Time Warner zou de consument de keuze van Warner Bros hebben gemaakt door massaal voor blu-ray te kiezen. 'We zijn van mening dat het exclusief uitbrengen van films op blu-ray voordelen voor retailers, producenten en consumenten met zich meebrengt.'
Time Warner geeft ook te kennen dat Warner Bros dit besluit op het juiste moment heeft genomen. De ondersteuning van twee formaten zou voor verwarring en onverschilligheid naar de consument leiden, wat weer tot gevolg heeft dat uitgevers en producenten niet het maximale uit de opbrengsten kunnen halen. Door te kiezen voor één hd-formaat zou de 'home entertainment experience' voor een groter publiek toegankelijker worden gemaakt.
De precieze reden van de plotselinge keuze voor blu-ray is niet bekend. Volgens bronnen van Engadget zou Warner Bros met een flinke zak geld zijn overgehaald om de ondersteuning van hd-dvd te laten vallen. Bronnen van Deadline Hollywood Daily geven te kennen dat de filmstudio eerder al ruim 250 miljoen dollar werd aangeboden om te kiezen voor het hd-dvd-formaat.
In navolging van Warner Bros' keuze voor blu-ray heeft de HD DVD Promotional Group zijn keynote op de Consumer Electronics Show in Las Vegas op het laatste moment uitgesteld, zo schrijft Electronista. De presentatie is niet afgeblazen, maar zal op een later tijdstip worden gehouden. De HD DVD Promotional Group heeft nog niet bekendgemaakt wanneer de keynote alsnog gehouden wordt.
http://tweakers.net/nieuws/51130
Heb je bron van dat naar huisbel functie?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:38 schreef mschol het volgende:
bijzonder jammer, alleen al om het feit dat blu-ray een naar huisbel functie eist..
Volgens mij was BD+ niet gekraakt maar omzeild.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
De beveiliging van beide was toch al volledig gekraakt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Player_profilesquote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:41 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Heb je bron van dat naar huisbel functie?
Ik heb dat namelijk nergens gelezen over Blu-ray (en als die functie er wel is lijkt mij dat je internet stekker eruit trekken prima zal werken)
Ja. Met AnyDVD HD is het een koud kunstje om beide formaten te bekijken op een systeem zonder DRM toestanden, en rippen c.q. dupliceren gaat ook.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
De beveiliging van beide was toch al volledig gekraakt?
ik moest lachenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:47 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik vind eigenlijk dat hele HD gebeuren maar overrated, helemaal niet nodig als je het mij vraagt DVD kan prima mee.
Mischien speelt ie hd dvd's op breedbeeld tv uit 1989quote:
Sterker nog, ik speel helemaal geen hd-dvds/blu-rays omdat ik ze veelte duur vind en omdat ik niet elk haartje op de kin van brad pitt hoef te zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:59 schreef Slappy het volgende:
[..]
Mischien speelt ie hd dvd's op breedbeeld tv uit 1989
Serieus als je Hd films ziet op hd scherm word je
seen that, NOT impressed...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:59 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nee vind je vreemd in Nederland dvd's/kleding/.... en games kopenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:30 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Sterker nog, ik speel helemaal geen hd-dvds/blu-rays omdat ik ze veelte duur vind en omdat ik niet elk haartje op de kin van brad pitt hoef te zien.
Spider-Man 3 maakt gebruik van BD+ en je kan gewoon een rip downloaden van 6,5GB. Gekraakt (iig soort van) dus.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Volgens mij was BD+ niet gekraakt maar omzeild.
Oftewel je had een flinke ISO van 60GB ofzo die je maar met één bepaalde versie van PowerDVD kon afspelen.
Je kon er verder niks anders mee (dus ook niet omzetten naar X264 etc.)
Niks bijzonders aan. DVD's volstaan voor mij echt prima. Da's ruim voldoende beeldkwaliteit. De film en het verhaal worden echt niet beter door een hogere resolutie.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:59 schreef Slappy het volgende:
en over een maand wordt bekend dat studio's van Blu-ray toch ook maar op HD gaan uitbrengen of helemaal overstappen..quote:Op zondag 6 januari 2008 15:33 schreef kurk_droog het volgende:
Nadat Warner Bros. en New Line Cinema resoluut voor het Blu-Ray kamp hebben gekozen lijkt het nu alsof de studio's verbonden aan het HD-DVD formaat zelf ook hebben ingezien dat de strijd grotendeels gestreden is. Zo laten ze vandaag samen in een persbericht weten dat de HD-DVD groep tijdens de Consumer Electronics Show te Las Vegas geen persconferentie meer zal geven, terwijl die wel op de planning stond.
"Mede door de aankondiging omtrent Warner Bros. hebben wij besloten om de persconferentie op de CES 2008 uit te stellen. Op dit moment zijn we aan het onderzoeken wat de impact van heel dit gebeuren is op het HD-DVD formaat en proberen we onze mogelijkheden te evalueren. We geloven er nog steeds in dat het HD-DVD formaat voordelen voor de consument kan bieden in de vorm van betaalbaarheid en kwaliteit. We houden de pers op de hoogte over verdere ontwikkelingen.", aldus een woordvoerder.
HD TV staat hier in huis, dat is het probleem niet, maar prijs/kwaliteit is nog ver te zoeken....quote:Op maandag 7 januari 2008 19:00 schreef kurk_droog het volgende:
Nee dat doen ze dus nietZeker geen HDtv thuis? :/
BR verkoopt stukken beter dan hddvd en ook de prijzen zakken nu flink sneller. Heb thuis al genoeg films voor 10eur
Nope, de PS3 heeft Blu-ray bijna kapot gemaakt omdat Sony dat puur en allen voor zijn eigen economische belangen wilde uitnutten en ze daarom enorm veel krediet bij andere bedrijven verloren, die geen zin hadden zich puur aan Sony's handje te laten leiden....quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:15 schreef Dos37 het volgende:
De PS3 is gewoon de grote factor gebleken.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:40 schreef Intrepidity het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)r-hd-dvd-vallen.html
En paramount is ook over naar bluray
Dag HDDVD
En de updatequote:'Ook Paramount laat hd-dvd vallen'
Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.
Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar, zo meldt The Financial Times. Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.
Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd. Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.
Bron: T.Netquote:'Ook Paramount laat hd-dvd vallen' - Update
Update, 14:40 - Inmiddels heeft Paramount het bericht tegenover Bloomberg ontkend. "Het huidige plan is om de ondersteuning voor het hd-dvd-formaat voort te zetten", aldus een zegsvrouw van de filmmaatschappij. Het bestaan van de bewuste clausule in het contract wordt echter niet ontkend. Of Paramount bij zijn huidige plan blijft zal dus moeten worden afgewacht.
De doodsteken hebben elkaar aardig opgevolgd deze CES.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:46 schreef wdn het volgende:
Devrim: dat deed WB ookhard schreeuwen " nee nee nee hddvd en dan ineens oh toch maar blu-ray"
Overigens sluit MS niet uit dat de xbox ook met blu-ray mogelijk is. Dat lijkt me wel de doodsteek voor hd-dvd.
Anders waren er wel dubbele drives gekomen denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel beter dat er eindelijk een winnaar lijkt te gaan zijn.
Dat denk ik niet aangezien een fabrikant nooit de licenties van beide partijen tegelijk zal krijgen voor een speler. Anders waren die er trouwens al lang geweest, je zal echt niet de eerste slimmerik zijn geweest met dat idee.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Anders waren er wel dubbele drives gekomen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |