abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:06:47 #176
6457 DaMan
Een tijger in bed!
pi_51124962
Ff verplaatst op verzoek vd. mods:

Ik zag dat de EU commissie zich met de oorlog tussen HD DVD & Blu-ray is gaan bemoeien, ivm. de vermeende illegale praktijken van 't Blu-ray kamp.

Anticompetitive practices between HD disc formats war investigated by EU Commission

Eerlijk gezegd kan 't me weinig schelen, aangezien ik zowel Blu-ray, als HD DVD niet interesant vind, zolang 't hier in Europa nog slecht te krijgen is (en veeeeel te laat) Wat dat betreft ben ik heel blij met bittorrent
BURP!!! Sprak ze teder...
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:17:24 #177
33189 RM-rf
1/998001
pi_51125346
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:06 schreef DaMan het volgende:
Ff verplaatst op verzoek vd. mods:

Ik zag dat de EU commissie zich met de oorlog tussen HD DVD & Blu-ray is gaan bemoeien, ivm. de vermeende illegale praktijken van 't Blu-ray kamp.

Anticompetitive practices between HD disc formats war investigated by EU Commission

Eerlijk gezegd kan 't me weinig schelen ...
Toch bedank, mij maakt het nl. wel wat uit en dit was me nog onbekend...

het is idd een feit dat er flinke vormen van machtsmisbruik optreden, juist hoe die conglomeraten werken of de distributeurs/uitgeverijen en/of hardwaremakers die hun positie redelijk aggressief zekerstellen ...

Kleinere bedrijven of aanbieders hebben het in die markt ontzettend moeilijk en dat is jammer, omdat juist veel innovatie juist van kleinere ondernemingen afkomt, waar de grote bedrijven en conglomeraten sterker zijn in het opleggen van algeheel geldende 'standaards'...

het probleem is dat de grens tussen Uitgeverijen, Distributiebedrijven, Authoring, drukkerijen en hardware-levenranciers erg 'soft' is...
Als je kijkt naar bv Sony is dat zowel zelf een filmstudio's en houder van veel copyrights op materiaal, doet het zelf distributie én beheert het de meeste press-werken, en via die presswerken ook aan de authoring-kant... vervolgens levenren ze de hardware en de apparaten waarin die hardware ingebouwd wordt ...
Sony heeft op dat gebied wel ongeveer 11 vingers in de pap zitten, en misbruikt dat ok om andere bedrijven in meer of mindere mate uit de markt te duwen, althans de suggestie daarvan is heel duidelijk.... Overigens ook bv Toshiba wekt die indruk wel, ook dat is nogal en alleskunner maar dan op HD-DVD gebied en wat minder in de uitgeverij-wereld...
Opvallend is wmb dat op dit terrein bij mij Microsoft een veel terughoudender indruk wekt, die houdt zich veelal buiten distributie, authoring en de uitgeverijbusiness van HD-content

Overigens, of de EU r wat substantiels tegen kan doen, dat betwijfel ik wel een beetje, mogelijk is het vooral een oprisping van een sterker optreden tegen de macht van 'hollywood' ind e hoop de positie van de onafhankelijke europese film te versterken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54206130
*kick*

We moeten in dit topic verder van de mods . In de 115 dagen dat er niet meer is gepost is er vast wel nieuws omtrent dit onderwerp .

Hybride

En als we dan toch hier verder moeten, pas dan de TT aan, het is toch "Blu-ray" .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:01:31 #179
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54206986
De PS3 zal binnenkort 100 Gb Blu-rays kunnen lezen
Niet dat er veel materiaal is op 100 Gb discs maar het kan
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_54269494
quote:
'BD+-beveiliging blu-ray gekraakt'
Slysoft, de producent van de kopieertool AnyDVD HD, zegt de BD+-beveiligingslaag van blu-ray-schijfjes te hebben gekraakt. Details over de kraak ontbreken, maar de techniek zou bestand zijn tegen de uitgifte van nieuwe sleutels.

AnyDVD HDDe sofwarefabrikant wil nog voor het einde van dit jaar met een nieuwe versie van zijn kopieergereedschap komen. BD+ is een soort van virtuele machine in een blu-ray-speler. Met de technologie kan worden vastgesteld of er met het apparaat is gerommeld of dat het niet goedgekeurde sleutels gebruikt. Ook kan BD+ verdachte blu-ray-spelers patchen en de beeld- of geluidsweergave veranderen.

Eerder werd de aacs-beveiliging van zowel het blu-ray- als hd-dvd-formaat door hackers gepasseerd. Ondanks de uitgifte van nieuwe aacs-sleutels belooft SlySoft dat met de komende AnyDVD HD-versie nieuwe titels als The Transformers en de Spiderman-triology in hd-kwaliteit te kopiëren zijn.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:09:20 #181
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54274791
100gb is mooi voor games als killzone2 / GTA4 e.d.
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  Donald Duck held woensdag 31 oktober 2007 @ 00:46:50 #182
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54275589
Hoe zit het met al die meerdere-lagen schijfjes?
Je lees bijv. dat ze over een tijdje 200GB schijfjes te hebben. En wie weet nog meer.
Vereist dat ook nieuwe lezers of is dat allemaal compatible, eventueel met een upgrade?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54275687
Om eerlijk te zijn is het al vrij duidelijk wie de grote winnaar is tussen deze drie en dat is HD-DVD.
Dit omdat de specs. daarvan zo goed zijn.

OFFTOPIC:
Dit soort topics vindt ik altijd vrij lastig wat het is net of je de vraag stelt wat is lekkerder appel of banaan ?

PS:
Economisch vriendelijke producten winnen het altijd.
Grofweg gezegd dit omdat je minder aan dure materie uitgeef.
Het moet goedkoop en goed zijn als dat top een balans vormt heb je een top product.
Carpe diem quam minimum credula postero.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:24:38 #184
75736 Gstyles
pi_54280684
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:53 schreef masterblackmesa het volgende:
Om eerlijk te zijn is het al vrij duidelijk wie de grote winnaar is tussen deze drie en dat is HD-DVD.

OFFTOPIC:
Dit soort topics vindt ik altijd vrij lastig wat het is net of je de vraag stelt wat is lekkerder appel of banaan ?

PS:
Het moet goedkoop en goed zijn als dat top een balans vormt heb je een top product.
Nee
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:03:51 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54281399
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:53 schreef masterblackmesa het volgende:

OFFTOPIC:

PS:
What the fuck
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54418499
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:15 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Over 1-2 jaar verschijnen waarschinlijk goedkope combo spelers..waarom nu kopen? (Tenzij je téveel geld hebt )
1-2 jaar wachten. Nog twee jaar later krijg je ze bij een pak melk gratis en nog 2 jaar en je krijgt 1440P en nog 2 jaar later krijg je film op multiflop HD. Weet je wat wacht gewoon nog 50 jaar dan heb je een speler waar je letterlijk in de schoenen van de hoofdrolspeler staat.
pi_54418580
Er zal geen winnaar zijn zolang er exclusieve content op elke format uitkomt (ongeveer evenveel titels zijn HDDVD-only of Bluray only) en zolang dedicated HDDVD spelers veel goedkoper zijn dan Bluray spelers zie ik geen directe winnaar. HDDVD heeft nu in de VS al de $100 grens (69 EUR) doorbroken en dat is inclusief 5 films. Deze kerstperiode zal het allemaal gelijk trekken.
pi_54424037
Heeft iemand statistieken van HDDVD t.o.v. Blu ray? Ik bedoel de wereldwijde verkopen en verwachtingen.

Ik wil namelijk een PS3 kopen en een Sony laptop met Blu ray brander, is dat een goede investering?
  Donald Duck held woensdag 7 november 2007 @ 12:00:58 #189
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54425900
Een PS3 koop je natuurlijk niet voor de blu-ray films. Als de prijzenslag losbreekt zullen de afspeelapparaten enorm snel in prijs dalen en vele malen goedkoper zijn dan een PS3.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54426311
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:37 schreef Apekoek het volgende:

is dat een goede investering?
'investering'...? geen enkel technische hardware is een 'goede investering' ... en zeker nieuwe en innovatieve techniek, omdat het zn waarde vrijwel direkt bij aanschaf verliest, je over korte tijd gelijke hardware voor een lagere prijs kunt verwachten...

Afhankelijk van je wensen of bepaalde werkzaamheden die je wenst te doen, _kàn_ iets mogelijk wel lonend zijn... maar ik zou vermoeden dat de aanschaf van een HD-afspeelapparaat voorlopig vooral interssant is voor de nichemarkt van absolute film-fanaten met hoge kwaliteits-eisen , die regelmatig voorstellingen geven...

mensen die nu al veeluldig beamer-show kijken of een groot breedbeeld (Plasma) scherm hebben en dat ook intensief benutten...

een brander heeft eigenlijk voorlopig minder nut als je denkt ermee ilegale films te kunnen branden, het aanbod daarvan is laag en het downloaden van complete HD-schijven is erg intensief, zeker als je provider bv wel fair-use-clausules of download limieten aanhoudt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 november 2007 @ 17:16:25 #191
75736 Gstyles
pi_54433433
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Een PS3 koop je natuurlijk niet voor de blu-ray films. Als de prijzenslag losbreekt zullen de afspeelapparaten enorm snel in prijs dalen en vele malen goedkoper zijn dan een PS3.
klopt, maar die laatste is nu al 400 pleurie.. kortom over een jaartje of misschien 2 jaar wanneer de bluray of hddspeler in de prijzenslagen zitten zal je eerder een ps3 kopen dan een hdd.. alleen al omdat je daar meer mee kunt doen en er zit een blu ray op en is dan spotgoedkoop
pi_55795506
quote:
Warner Bros gaat vanaf mei films exclusief op het blu-ray-formaat uitbrengen. Tot die tijd worden films op zowel blu-ray als hd-dvd uitgebracht

De filmstudio heeft in Amerika ruim twintig procent van de dvd-markt in handen. De plotselinge stap naar het blu-ray-kamp is echter opmerkelijk te noemen, gezien de studio films op zowel blu-ray als hd-dvd uit heeft gebracht. Volgens het persbericht van moederbedrijf Time Warner zou de consument de keuze van Warner Bros hebben gemaakt door massaal voor blu-ray te kiezen. 'We zijn van mening dat het exclusief uitbrengen van films op blu-ray voordelen voor retailers, producenten en consumenten met zich meebrengt.'

Time Warner geeft ook te kennen dat Warner Bros dit besluit op het juiste moment heeft genomen. De ondersteuning van twee formaten zou voor verwarring en onverschilligheid naar de consument leiden, wat weer tot gevolg heeft dat uitgevers en producenten niet het maximale uit de opbrengsten kunnen halen. Door te kiezen voor één hd-formaat zou de 'home entertainment experience' voor een groter publiek toegankelijker worden gemaakt.

De precieze reden van de plotselinge keuze voor blu-ray is niet bekend. Volgens bronnen van Engadget zou Warner Bros met een flinke zak geld zijn overgehaald om de ondersteuning van hd-dvd te laten vallen. Bronnen van Deadline Hollywood Daily geven te kennen dat de filmstudio eerder al ruim 250 miljoen dollar werd aangeboden om te kiezen voor het hd-dvd-formaat.

In navolging van Warner Bros' keuze voor blu-ray heeft de HD DVD Promotional Group zijn keynote op de Consumer Electronics Show in Las Vegas op het laatste moment uitgesteld, zo schrijft Electronista. De presentatie is niet afgeblazen, maar zal op een later tijdstip worden gehouden. De HD DVD Promotional Group heeft nog niet bekendgemaakt wanneer de keynote alsnog gehouden wordt.

http://tweakers.net/nieuws/51130
Ik denk nog steeds dat Blu-ray gaat winnen
pi_55795740
bijzonder jammer, alleen al om het feit dat blu-ray een naar huisbel functie eist..
pi_55795836
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:38 schreef mschol het volgende:
bijzonder jammer, alleen al om het feit dat blu-ray een naar huisbel functie eist..
Heb je bron van dat naar huisbel functie?
Ik heb dat namelijk nergens gelezen over Blu-ray (en als die functie er wel is lijkt mij dat je internet stekker eruit trekken prima zal werken )
pi_55795881
De beveiliging van beide was toch al volledig gekraakt ?
pi_55796005
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Volgens mij was BD+ niet gekraakt maar omzeild.
Oftewel je had een flinke ISO van 60GB ofzo die je maar met één bepaalde versie van PowerDVD kon afspelen.
Je kon er verder niks anders mee (dus ook niet omzetten naar X264 etc.)
pi_55796257
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:41 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Heb je bron van dat naar huisbel functie?
Ik heb dat namelijk nergens gelezen over Blu-ray (en als die functie er wel is lijkt mij dat je internet stekker eruit trekken prima zal werken )
http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Player_profiles

wist overigens niet dat ze 3 verschillende profielen hebben, maar het lijkt me dat zeer snel alles op profile 2 zit...

--edit-- dan snap ik et niet echt maar in een tabel, op dezelfde pagina staat dat HD-dvd ook een internetverbinding eist...

was volgens mij niet zo... (en had alleen blu-ray deze eis)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:02:16 #198
75736 Gstyles
pi_55798148
Internet connection capability No, No, Mandatory (dat laatste bij BD live)
pi_55800955
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja. Met AnyDVD HD is het een koud kunstje om beide formaten te bekijken op een systeem zonder DRM toestanden, en rippen c.q. dupliceren gaat ook.
pi_55807205
regio codering is gewoon het kankergezwel dat europa naar de tering helpt, vooral omdat we nu in 1 regio zitten met een stel negers in afrika en het midden oosten. wat een schijtbende en dat blu-ray de tyfus mag krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')