quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 16:11 schreef PM-girl het volgende:PPL, Hu, stop ho!!! Niet weer vlug wegrennen! Hoe is het met je vrouw en kind? Misschien beter op zijn plaats in het kleine babytjestopic, maar ik ben benieuwd hoe het gaat!
Sorry, ik ren niet weg maar ben erg druk
![]()
Ik ben weer aan het werk gegaan aangezien Tristan toch nog niet naar huis mag, die ligt op de couveuse afdeling.
Ik heb op die manier nog twee weken vrij voor de boeg zodra hij thuiskomt.
Overdag dus aan het werk.
's avonds om 18:30 ben ik thuis en eet ik snel wat.
Omstreeks 19:00 naar het ziekehuis.
Druk..druk...druk... vandaar wat weinig online in de serieuze gesprekken.
Maar genoeg over mij.
Met Tristan gaat het goed, erg goed.
Hij ligt inmiddels niet meer in een couveuse, maar nog wel op die afdeling in een aparte kamer.
Gewoon lekker in een wiegje (nou jah.. eigenlijk een plastic kuipje).
Alle slangetjes en metertjes zijn van hem af.
Hij eet/drinkt lekker door en komt de laatste dagen zo'n 100 gram per twee dagen aan.
(vanochtend was hij de 2600 gram gepasseerd / geboortegewicht was 2270 gram).
Eten en drinken gaat harstikke goed, zeven voedingen van 75cc melk per etmaal.
Volgens de verpleegsters doet hij het harstikke goed.
Eigenlijk zou hij al naar huis kunnen, maar er blijkt een regel te zijn dat ze tot 36 weken (draagtijd) toch moeten blijven voor eventuele controles en/of calamiteiten.
Morgen is hij 36 weken, dus vrijdag nemen we hem hoogstwaarschijnlijk mee
![]()
Natuurlijk is nooit in het leven iets zeker, maar het zit er héél erg dik in.
(Da's geen eigenwijsheid van mijn kant, maar bevestigd door de verpleegsters en kinderarts)
Papa en Mama zijn de afgelopen weken druk bezig geweest met het afmaken van de kinderkamer.
Alles staat klaar en vrijdagochtend sta ik met de Maxicosi bij het ziekenhuis.
Dan gaan we lekker met z'n 3-en naar huis om lekker aan elkaar te wennen.
Voorlopig even geen bezoek hoor (behalve opa's en oma's) en een beetje rust om ons heen creëeren.
Gisteravond tuurlijk ook weer langsgeweest bij hem.
Ik ben in een soort van strandstoel gaan zitten/liggen en hij lag bovenop mijn borst (op zijn buikje).
Hij pakte me (zover mogelijk) lekker vast met zijn handjes en groef zich lekker in.
We waren herlijk aan het kroelen en het eind van het liedje is dat we lekker met zijn tweëen een half uurtje hebben liggen slapen
![]()
Daarna toch maar weer terug in zijn wiegje om hem zoveel mogelijk rust te geven en daarna met mama naar huis gegaan.
Nog een paar daagjes... dan hoeven we hem niet meer achter te laten
![]()
.
Tenslotte nog even een foto van een paar dagen terug.
Hier heeft hij nog wel een sonde in zijn neus, maar zoals gezegd is die inmiddels ook verdwenen.
Heeft ie er trouwens zelf uitgetrokken, de eigenwijze dreumes.
Daar zat de verpleging eigenlijk ook wel een beetje op te wachten blijkt achteraf.
Hij had hem namenlijk niet meer, maar ze wilden even zien hoe het met z'n motoriek zat.
(Uiteraard hadden ze hem wel verwijderd hoor als hij het niet zelf zou doen).
Kijk ook maar op de foto hoe Tristan alvast een handje om de sonde had heengeslagen
![]()