Ik weet niet wat je wil vinden, maar als links de rode lijn parallel is aan RT, dan is, onder de juiste voorwaarden, die driehoek gelijkbenig. De hoeken volgen daaruit en ook de lengtes zijn uit te rekenen. Maar ik weet niet wat je wilt weten.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:59 schreef lj_lightning het volgende:
Vraagje, als ik van een driehoek 2 onbekende heb, hoe kan ik die dan vinden? situatie:
[afbeelding]
Het gaat dan nu om de linkse situatie...volgens mij is het heel simpel maar ik weet niet (meer) hoe![]()
Ja ik was op school en heb er een kwartier over gedaan om mijn bericht proberen te editenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:23 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je wil vinden, maar als links de rode lijn parallel is aan RT, dan is, onder de juiste voorwaarden, die driehoek gelijkbenig. De hoeken volgen daaruit en ook de lengtes zijn uit te rekenen. Maar ik weet niet wat je wilt weten.![]()
Nu zie ik wel hoe de auteur er bij komt, maar wat hij nou wiskundig doet snap ik niet. dus wat dat uitdelen nu precies inhoudt...quote:(..)
equating the dT and dv terms gives:
Je hebtquote:Op woensdag 6 september 2006 12:36 schreef pfaf het volgende:
Hey allen, even een kort vraagje. Bij Thermo kom ik in de tekst het volgende tegen waar ik niet helemaal begrijp wat ze doen.
We komen van de 1e wet v d TD uit op:
[..]
Nu zie ik wel hoe de auteur er bij komt, maar wat hij nou wiskundig doet snap ik niet. dus wat dat uitdelen nu precies inhoudt...
mvg en bvd.
Als je dan begint ergens een + te zetten, dan zet je op elk punt met oneven afstand van die + een - en elk punt met even afstand van die + een +. Als elke cykel even lengte heeft, dan is de pariteit van het aantal stappen om van het ene punt naar het andere punt te komen onafhankelijk van het gekozen pad.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:28 schreef Bioman_1 het volgende:
@ thabit: mijn bewijskunst is nogal waardeloos, dus ik zie niet hoe ik wat jij zegt aan moet tonen. Dit neemt niet weg dat ik wel snap waarom het zo is, ik kan t alleen niet echt verwoorden :S
Maar wat ik eigenlijk niet zie is: waarom heeft dat wat je zegt iets te maken met de vraag?
Ik koos dus antwoord c omdat niet alle levenden mannen zijn, waardoor je nooit kunt concluderen dat alle mannen lui zijn. Maak ik nu een denkfoutquote:»alle mannen zijn levenden - sommige mannen zijn lui
A. geen levenden zijn lui
B. niet alle levenden zijn lui
C. tenminste sommige levenden zijn lui
D. geen conclusie mogelijk
Je koos antwoord c. Het juiste antwoord is b.
Bedankt voor de bevestiging, ik zat echt aan mijzelf te twijfelen.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef thabit het volgende:
C is correct. B is fout.
Ik heb weinig biologische kenins, maar ik betwijfel het. Omdat een deel van de stoffen (vooral zuurstof) wordt opgenomen door het lichaam.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:16 schreef vliegtuigje het volgende:
V = (m * K * T) / p
Kan ik er vanuit gaan dat het aantal mol ingeademde lucht gelijk is aan het aantal mol ingeademde lucht? dan zou ik nl met de algemene gaswet kunnen berekenen wat de toename in volume is.
Deze is dan vrij verwaarloosbaar.
Reken eerst dV/dT (partiële afgeleide uit, of zoek de waarde op in een tabel) en kijk of er daadwerkelijk sprake is van een beetje toename in volume.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:20 schreef vliegtuigje het volgende:
Iemand hier merkte net op dat het logisch zou zijn als de apparaten steeds het volumepercentage berekenen van stalen met hetzelfde volume.
Het enige wat er dan zou verandere bij een temperatuurstijging is het aantal mol van zo'n staal.
Dan zou ik met de volgende formule kunnen berekenen hoeveel mol er per liter is bij een temperatuurstijging van enkele graden:
(p * V) / (K * T) = n
Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |