abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:46:31 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_42935633
Dat zal trouwens nog leuk worden met de wedstrijdorganisatoren die die Pro-Tour nu toch al niet erkennen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_42936380
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef icebliss het volgende:
Wat een afgang dit zeg. Ullrich, waarvan men 100% zeker was.
Plus Basso, en dan ook nog dit:

Volgens de Belgische krant 'Het Nieuwsblad' mag de ex-ploegleider van Liberty Seguros Manolo Saiz zijn ProTour-licentie voor 2007 behouden. Dit maakte de UCI-Protourmanager Alain Rumpf bekend. De Astana-renners dreigen dus toegewezen te worden aan de financiële structuur van het bedrijf 'Active Bay' waar Saiz hoofdaandeelhouder is.

Er zijn dus problemen opkomst voor Astana. Saiz is alleszins opgetogen: "Recht is eindelijk geschied. Of ik het Kazachse Astana als hoofdsponsor behoud, is verre van zeker. Ondertussen heb ik hier een olieconcern dat de markt in Spanje volledig in handen heeft en zich als kandidaat-hoofdsponsor meldde. Ik wacht nog enkele dagen af vooraleer ik een beslissing neem."

Gaat lekker zo.
Mja, maar wel nuanceren dat het spaanse gerecht niet zozeer de renners zelf vervolgd, maar meer gericht is op de handelaren (da's tenminste wat eerder hier gemeld is). Dus dat Ullrich niet vervolgd wordt, hoeft volgens mij nog niet automatisch te betekenen dat hij geen doping bij Fuentes haalde.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:12:27 #153
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42936572
Bah, toch niet opnieuw een seizoen vol uitslagen onder voorbehoud en met een hoop wedstrijden waarvan niemand weet wie er nu wil/mag/gaat/kan starten. Ik begin het serieus beu te worden.

Mest die varkensstal uit of doe niets, maar hou toch eens op met die halfslachtige oplossingen . Begin al met McQuaid buiten te flikkeren bij de UCI, Leblanc bij de ASO en Lefèvere bij zijn Pro-Tourploegenassociatie. Die hebben ondertussen al bewezen dat het met hen niets wordt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:55:45 #154
pi_42937948
Leblanc is hoe dan ook volgend seizoen geen Tourdirecteur meer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 oktober 2006 @ 23:12:55 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42938555
zelfs Saiz mag terug die is kei hard betrapt met al die zooi bij zich dit is echt te belachelijk voor woorden!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42938876
Wat een grap.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:33:59 #157
pi_42939381
Het failliet van het wielrennen ...
pi_42943545
quote:
Wielerploegen dringen aan op DNA-testen
Uitgegeven: 25 oktober 2006 22:54
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2006 22:54

PARIJS - De professionele wielerploegen gaan hun renners vragen mee te werken aan een DNA-test voor de start van het nieuwe seizoen. Dat hebben ze woensdag tijdens een bijeenkomst in Parijs besloten.

De ploegen, die zijn verenigd in de AIGCP, willen dat de internationale wielrenunie UCI voor 1 januari toestemming krijgt DNA-materiaal te onderzoeken. Het moet een nieuwe maatregel in het zware gevecht tegen doping worden.

"We vragen de renners toestemming om hun DNA te laten onderzoeken door de UCI", gaf Roger Legeay als vertegenwoordiger van de AIGCP woensdagavond aan. "Eerder hebben we al afgesproken in de contracten een voorwaarde over DNA-testen op te nemen."

Voor renners die betrokken zijn in het Spaanse dopingschandaal kan de nieuwe afspraak problemen opleveren. Renners als Jan Ullrich en Ivan Basso, dit jaar beiden van de Tour de France uitgesloten omdat hun naam in de Spaanse affaire opdook, zouden voor het tekenen van een nieuw contract een DNA-test moeten ondergaan. Beiden weigerden tot nu toe medewerking aan een dergelijk onderzoek.
Bron NU.nl

Zou wel mooi zijn als dat gebeurt, nu hopen dat er snel iets gevonden gaat worden tegen het doping gebruik
pi_42946035
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bah, toch niet opnieuw een seizoen vol uitslagen onder voorbehoud en met een hoop wedstrijden waarvan niemand weet wie er nu wil/mag/gaat/kan starten. Ik begin het serieus beu te worden.

Mest die varkensstal uit of doe niets, maar hou toch eens op met die halfslachtige oplossingen . Begin al met McQuaid buiten te flikkeren bij de UCI, Leblanc bij de ASO en Lefè¶¥re bij zijn Pro-Tourploegenassociatie. Die hebben ondertussen al bewezen dat het met hen niets wordt.
Ik geef je helemaal gelijk, dat zo'n Lefevre ook hoofd van die ploegenassociatie is, is ook te gek voor woorden.
Zodra hij over doping begint te praten schieten bij mij de tranen in de ogen, wat een hypocriete kerel!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:20:44 #160
pi_42960459
Waar komt dat "nieuws" van Saiz die toch een licentie zou krijgen eigenlijk vandaan. Dat bericht zelf meldt "het nieuwsblad" , maar daar kan ik daar eigenlijk totaal niks over terugvinden
pi_43005430
Saiz en Basso mogen weer meedoen 28-10-06

Twee betrokken bij het dopingschandaal rond de Spaanse arts Fuentes, kunnen weer aan de slag. Wielermanager Manolo Saiz en renner Ivan Basso hebben van respectievelijk de UCI en de Italiaanse wielerbond toestemming gekregen.

De overkoepelende wielerorganisatie UCI heeft vrijdag een licentie voor deelneming aan de ProTour verstrekt aan Manolo Saiz. De Spaanse manager geldt als één van de hoofdverdachten in het dopingschandaal rond de arts Eufemiano Fuentes. Het schandaal rond Fuentes, Saiz en diverse profrenners kwam eerder dit jaar aan het licht door de aanhouding van Saiz, die dopingpreparaten zou hebben gekocht van sportarts Fuentes.

Maar de UCI zegt nu van de Spaanse autoriteiten nu te weinig informatie te krijgen om daadwerkelijk tegen Saiz te kunnen optreden. Daardoor zou de UCI uit rechtsoverwegingen geen andere keus te hebben dan de vergunning aan Saiz te verlenen. De verwachting is dat Saiz voor het komend seizoen een nieuwe formatie wil oprichten.

De Spaanse wielerfederatie gaf te kennen dat het wel disciplinaire maatregelen tegen Saiz wil nemen. Dit wegens het
schenden van de dopingcode van de organisatie. De bond meldde echter geen verdere actie te ondernemen tegen de bij het schandaal betrokken renners. Ze hebben toestemming om aan de verdere competities deel te nemen. Het onderzoek naar officials en andere betrokkenen gaat wel door.

Ivan Basso
Wielrenner Ivan Basso, die ook met dopingarts Fuentes in verband werd gebracht, mag weer deelnemen aan profkoersen. De Italiaanse wielerbond heeft in navolging van het Italiaans Olympisch comité twee weken geleden, de aanklacht tegen de renner ingetrokken.

Basso,die vorige week vertrok bij CSC, was één van de renners die vlak voor het begin van de Tour de France van de deelnemerslijst geschrapt werden omdat zij op de lijst van dopingarts Fuentes voorkwamen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 29 oktober 2006 @ 15:23:52 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43037290
Vino genaaid nu
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:29:25 #163
pi_43037420
Anciaux voert strijd tegen doping op

BRUSSEL - Vlaams minister van Sport Bert Anciaux (Spirit) wil de strijd tegen doping harder aanpakken. In de toekomst zullen niet alleen sporters maar ook mensen uit de entourage en teams van de atleten tuchtrechtelijk worden vervolgd, bijvoorbeeld wanneer ze misbruiken niet melden. Dat maakte hij zondag bekend in het Eén-programma 'De Zevende Dag'.
,,We zitten aan de top op het vlak van dopingbestrijding, bijvoorbeeld met de controles buiten competitie, maar nu willen we nog een stap verder gaan'', legt Anciaux uit.

,,In het nieuwe antidopingdecreet zullen we iedereen die actief of passief meehelpt aan doping mee verantwoordelijk stellen. Dit betekent bijvoorbeeld dat iemand die op de hoogte is maar niets vertelt, mee verantwoordelijk wordt geacht. Het is immers niet juist dat alleen sporters worden gestraft.''

Anciaux wil zijn plan binnen het jaar in werking laten treden. ,,Uiteraard moeten we op juridisch vlak zorgen voor heel degelijke ondersteuning. We zullen daar ongeveer een jaar voor nodig hebben.''

,,Dit is een systeem dat nergens ter wereld bestaat, maar ik ben er zeker van dat het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en zijn voorzitter Jacques Rogge het zal ondersteunen en toejuichen. Het wordt een kruistocht die we met plezier ondernemen.''
pi_43057646
Verhaeren: ‘Voor een finale komen er ’s avonds stoffen als adrenaline en endorfine vrij en komt een zwemmer in staat van opwinding om optimaal te presteren. We gaan de raarste dingen krijgen. We gaan kunstmatig een ander dag en nachtritme opleggen. Dat wordt nu uitgelokt door de hoogste instantie in de sport het IOC. Leg de amfetamine en de cafeïne dus maar klaar zodat mensen ’s morgens al geprikkeld worden. Zwemmen is een hele schone sport . Dan ga je het als IOC toch niet uitlokken’

Bestaan er schone sporten?
janneman
pi_43057724
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:55 schreef horstjan het volgende:

Bestaan er schone sporten?
Dat betwijfel ik. Er bestaan wel sporten waarbij doping geen of nauwelijks een prestatiebevorderend nut heeft.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:17:23 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43059477
Als Saiz daadwerkelijk gebruik maakt van zijn licentie, dan hoeft Astana toch nog niet buitenspel te staan, omdat Phonak er mee gestopt is? Of wordt die plaats opgevuld door Unibet?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:02:58 #167
pi_43061961
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Als Saiz daadwerkelijk gebruik maakt van zijn licentie, dan hoeft Astana toch nog niet buitenspel te staan, omdat Phonak er mee gestopt is? Of wordt die plaats opgevuld door Unibet?
Bij Unibet zeggen ze op papier een akkoord met de UCI te hebben dat als ze eind november aan 3 voorwaarden voldoen ( financieel gezond, genoeg renners en een inschrijfpremie betaald aan de UCI) de licentie krijgen.

Maar met of zonder Pro-Tourlicentie hoeft dit voor Astana zelfs totaal geen probleem te zijn, bij elke wedstrijd van het ASO (de Tourorganisatie) of de Giro/Vuelta organisatoren zullen ze hoe dan ook toch welkom zijn.
Hun enige probleem zullen de contracten zijn die al die renners zoals Vino hebben met Saiz en die nog doorlopen ...
pi_43062770
Wat een zooitje zeg.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:20:23 #169
40566 Ericr
Livewrong
pi_43063844
Het hele kleine beetje geloofwaardigheid dat wielrennen nog had hebben ze met deze stap wel verloren. Gewoon alle dopingzondaars weer terug op de fiets, een ploegleider die gepakt is met zakken bloed weer achter het stuur. Alsof er niets is gebeurd. Wordt nog gezellig als er tijdens het seizoen op eens wel vervolging mag worden ingesteld vanwege die zaak. Wat gaan ze dan doen, alle uitslagen schrappen van de renners die alsnog geschorst worden?
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:33:09 #170
pi_43068209
BETTINI: "VERPLICHTE DNA-TEST IS ABSURD"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De ethische code van de ProTour blijft
onder vuur liggen. Wereldkampioen Paolo
Bettini noemt de verplichte DNA-testen
in Gazzetta dello Sport ronduit absurd.

De vereniging van profploegen wil vanaf
volgend jaar van elke renner een DNA-
staal. "Onaanvaardbaar", zegt Bettini.
"Dat wordt enkel gedaan bij seriemoor-
denaars. Onze persoonlijke vrijheden
raken nu steeds meer in het gedrang."

ProTour-ploegen weren nu renners tegen
wie een onderzoek loopt. "Dat is ook
absurd. Dan zouden ook managers,
dokters en ploegleiders die problemen
hadden niet meer welkom mogen zijn."

Komaan, meteen ontslaan die ongehoorzame verdachte topper, Patrick ...
pi_43074526
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Ericr het volgende:
Het hele kleine beetje geloofwaardigheid dat wielrennen nog had hebben ze met deze stap wel verloren. Gewoon alle dopingzondaars weer terug op de fiets, een ploegleider die gepakt is met zakken bloed weer achter het stuur. Alsof er niets is gebeurd. Wordt nog gezellig als er tijdens het seizoen op eens wel vervolging mag worden ingesteld vanwege die zaak. Wat gaan ze dan doen, alle uitslagen schrappen van de renners die alsnog geschorst worden?
Inderdaad

Het wielerpubliek is altijd vergevingsgezind geweest, en is altijd blijven kijken ondanks grote dopingzaken uit het verleden. Maar dit zou wel eens de druppel kunnen zijn. Ik weet nog hoe dit jaar aan de vooravond van de Tour Breukink, Bruyneel en Lefevere met vrome hoofden zaten te vertellen dat het nu echt afgelopen moet zijn, dat er maatregelen tegen doping worden genomen blah blah blah. Ik walg nu al bij de gedachte dat je straks de interviews ziet met Basso en Ullrich waar ze keihard met hun hypocriete koppen gaan beweren dat er gerechtigheid is gekomen, dat ze er altijd in geloof hebben dat hun onschuld aangetoond zal worden etc. Als Basso en Ullrich ook maar een schrijntje liefde voor de wielersport, de sport die hun multi-millionair heeft gemaakt, zouden hebben, zouden ze direct stoppen, en nooit meer hun kop in het peloton laten zien.
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:56 #172
67640 SaintOfKillers
pi_43074656
Ik vind die DNA-profielen ook wel erg ver gaan, dat doen ze met criminelen zelfs nauwelijks.

En ergens kan ik Basso en Ullrich wel begrijpen. Die zullen ook wel denken: "Okay, ze hadden ons bijna, maar ze kunnen of willen het niet bewijzen, ik ga geen martelaar spelen voor een hoop anderen die exact hetzelfde doen, maar toevalligerwijs deze keer uit de schijnwerpers bleven."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:00:22 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43095651
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:33 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Inderdaad

Het wielerpubliek is altijd vergevingsgezind geweest, en is altijd blijven kijken ondanks grote dopingzaken uit het verleden. Maar dit zou wel eens de druppel kunnen zijn. Ik weet nog hoe dit jaar aan de vooravond van de Tour Breukink, Bruyneel en Lefevere met vrome hoofden zaten te vertellen dat het nu echt afgelopen moet zijn, dat er maatregelen tegen doping worden genomen blah blah blah. Ik walg nu al bij de gedachte dat je straks de interviews ziet met Basso en Ullrich waar ze keihard met hun hypocriete koppen gaan beweren dat er gerechtigheid is gekomen, dat ze er altijd in geloof hebben dat hun onschuld aangetoond zal worden etc. Als Basso en Ullrich ook maar een schrijntje liefde voor de wielersport, de sport die hun multi-millionair heeft gemaakt, zouden hebben, zouden ze direct stoppen, en nooit meer hun kop in het peloton laten zien.
Breukink, bruyneel en Lefevre horen dus nu geenv an de heren in dienst te nemen. De Rabobank zal dat niet doen dus dat vrome hoofd is terecht.....
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43228649
Bettini zijnde zou ik ook niet voor DNA testen zijn.. verbaas me altijd over die plotselinge geweldige vorm in sommige races.. Valverde wil er ook niet aan, kan ik me wel voorstellen als je de Vuelta nog eens wil winnen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_43234638
Nederlandse arts: "Vlaamse crossers aan de epo"

Nikkels is zelf een vurig voorstander van begeleid epo-gebruik in de topsport.De bekende Nederlandse sportarts Berend Nikkels beschuldigt de Belgische veldrittop in een interview met Het Laatste Nieuws van dopinggebruik. "De Vlaamse veldrijders sleuren met z'n allen aan kop, het hele seizoen. Neem het van mij aan: de FC Vlaanderen van het veldrijden zit aan de epo en z'n opvolger, aranesp", aldus Nikkels, die ook zwaar uithaalt naar Patrick Lefevere. De manager van de Belgische ProTour-formatie Quick Step-Innergetic is volgens hem een hypocriet.

Epo en aranesp
"De Vlaamse veldrijders zijn beter geprepareerd dan de Nederlanders en de Fransen, en daarom staan ze in de topvijf, topzes van elke veldrit. Ze spuiten sinds eind de jaren negentig tot op vandaag epo en aranesp. Die kennis heb ik uit eerste hand, van mensen die dicht bij hen staan, van hun concurrenten ook. Ik noem geen namen, maar ik heb het over de hele groep. FC Vlaanderen, noem ik ze. Ik kén de feiten. Zo weet ik pertinent zeker dat de Vlamingen in 2003 aranesp namen", beweert Nikkels, die een drukbezochte praktijk heeft in Breda. De arts was vroeger vooral actief in het schaatsmilieu, nu adviseert hij vooral wielrenners en atleten.

Lefevere
Nikkels richt zijn pijlen niet alleen op het veldrijden. "Van de wegrenners zijn er zeker 95 procent gedopeerd", aldus de arts. "Ik ken geen voorbeelden van renners die zonder doping wereldkampioen werden." Nog volgens Nikkel wordt het dopinggebruik gestuurd vanuit de ploeg. "Mannen als Lefevere weten het als eerste. Precies daarom vind ik dat hij moet zwijgen. Hij is hypocriet en leugenachtig. Ik weet wat hij uitspookt. Maar ik kan het niet concreet vertellen, of ik beschuldig mensen van het gebruik van epo, en dat mag ik niet doen, want de info die ik kreeg, valt onder het beroepsgeheim. Maar ja, ik heb concrete zaken tegen Lefevere. Het meest recente uit het voorjaar van 2005."

Begeleid epo-gebruik
Nikkels is zelf een vurig voorstander van begeleid epo-gebruik in de topsport. Hij maakt er geen geheim van dat hij ook doping voorschrijft. "Af en toe krijg ik ook een sporter die info over doping wil. Ik adviseer en schrijf voor, zij doen de rest. Dat kunnen ze goed", klinkt het. Nikkels is er niet van overtuigd dat doping schadelijk is voor de gezondheid van de gebruikers. "De sportwereld moet maar weinig dopingdoden herdenken. Tom Simpson en nog enkele amfetamineverslaafden, maar niet veel meer. Ik denk eenvoudigweg niet dat doping meer doden maakt dan mosterd of peperkoek."
janneman
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:26:37 #176
pi_43235085
Dat iemand die fanast van een Berend Nikkels nog serieus neemt is onbegrijpelijk.
pi_43235212
Wuyts zei vandaag in de uitzending dat Nikkels in Nederland door sommige media niet meer geinterviewd zou worden. Weet iemand wie hij daarmee bedoelde? De afgelopen zomer was die Nikkels niet van de buis te slaan, en was in elk praatprogamma te gast. Het probleem is eerder dat dat publiciteits geile mannetje teveel geinterviewd wordt.
  zondag 5 november 2006 @ 13:06:08 #178
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43256665
Verkeerde topic
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43264602
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:32 schreef Ereinion het volgende:
Wuyts zei vandaag in de uitzending dat Nikkels in Nederland door sommige media niet meer geinterviewd zou worden. Weet iemand wie hij daarmee bedoelde? De afgelopen zomer was die Nikkels niet van de buis te slaan, en was in elk praatprogamma te gast. Het probleem is eerder dat dat publiciteits geile mannetje teveel geinterviewd wordt.
ik denk dat hij sinds die uitlatingen in Studio Sportzomer heel veel geweerd wordt in de nationale media. Hij is egl net als JM Dedecker. Met uitlatingen komen maar geen bewijzen willen tonen (of niet hebben terwijl je zegt dat je ze wel hebt). Kortom laat de bewijzen zien en breek de beerput open of houdt je mond anders
  zondag 5 november 2006 @ 19:25:46 #180
pi_43268017
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:27 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ik denk dat hij sinds die uitlatingen in Studio Sportzomer heel veel geweerd wordt in de nationale media. Hij is egl net als JM Dedecker. Met uitlatingen komen maar geen bewijzen willen tonen (of niet hebben terwijl je zegt dat je ze wel hebt). Kortom laat de bewijzen zien en breek de beerput open of houdt je mond anders
Het verschil is dat Dedecker dan toch op zijn minst nog naar het gerecht gestapt is, die Nederlandse kwast daarentegen trekt alleen zijn bek open als er een interview is ...
pi_43268473
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het verschil is dat Dedecker dan toch op zijn minst nog naar het gerecht gestapt is, die Nederlandse kwast daarentegen trekt alleen zijn bek open als er een interview is ...
ja dat is absoluut waar. Die kwast zal niet geheel ongelijk hebben maar dan nog kom met bewijzen of houd je mond. Dat principe hadden ze ook bij de Operacion Puerto moeten hanteren. Dan had iedereen nog rondgereden zonder dat er zoveel ophef was. Nu is iedereen frank en vrij verklaard en wordt het moeilijk voor ze om een ploeg te vinden.
pi_43349812
Ik heb jankende profs op mijn stoel gehad omdat ze geen naald in hun lichaam wilden zetten. Okay, zei ik, dan ga je stoppen. Dat zijn emotionele momenten. Ze weten dat hun carrière dan niet lang meer duurt.”
citaat Nikkels.
janneman
  woensdag 8 november 2006 @ 12:41:10 #183
pi_43355141
Dopinginfo Dedecker leidt tot onderzoek

Na dopingtips van senator Jean-Marie Dedecker en arts Renno Roelandt is minstens één gerechtelijk onderzoek gestart. Hormonenmagistraat Sabbe noemt de info van het duo op het eerste gezicht concreet en correct.

Senator Dedecker en sportarts Roelandt van het Wada speelden vorige maand aan Johan Sabbe informatie door over vermoedelijke dopingverdelers in het wielrennen. Sabbe is de nationale hormonenmagistraat en coördineert in Vlaanderen de gerechtelijke acties. Hij gaf de tips door aan ,,de bevoegde instanties''.

Daarop is enkele weken geleden in minstens één gerechtelijk arrondissement een onderzoek geopend. ,,U hebt gelijk, maar ik kan er nog niks over zeggen'', zegt de parketwoordvoerder van de bewuste stad, die de naam niet in de krant wil ,,om geen slapende honden wakker te maken. Het onderzoek is in de startfase, maar wel in een zeer belangrijke fase van informatievergaring.''

We vernamen trouwens uit goede bron dat de naam Tom Boonen niet in het onderzoek wordt genoemd.

Ook de nationale hormonenmagistraat lijkt de tips waardevol te vinden. Johan Sabbe: ,,De onderzoeken gebeuren uiteraard onder mijn toezicht. De informatie van Dedecker en Roelandt is in die mate concreet dat we er iets mee kunnen doen: de namen en feiten lijken correct en bevestigen ons eerste aanvoelen.'' Sabbe noemt het dopinggebruik in het wielrennen ,,iets wat niet mag worden onderschat.'' Bewijs: in minstens drie andere Vlaamse gerechtelijke arrondissementen zijn ook onderzoeken bezig naar doping in de sport: één daarvan in Dendermonde met Erik Wijmeersch als verdachte.

Er is trouwens geen sprake van dat Sabbe de teugels laat vieren omdat hij in maart procureur des konings wordt in Gent, zegt hij. ,,Ik ben voorgedragen, maar nog niet benoemd. Ik werk dus gewoon voort en wil zeker resultaten boeken - als er strafbare feiten gepleegd zijn natuurlijk.''

Renno Roelandt is net als Dedecker tevreden. ,,Ik ben dan ook honderd procent zeker van mijn informatie.'' Dedecker: ,,De gang van zaken is logisch aangezien het om dopinghandel met ook minderjarigen gaat. Het belangrijkste is dat dit wordt uitgespit: men moet van de jeugd afblijven. Het verwondert me dus niet dat de speurders er met man en macht aan werken. Het verwondert me ook niet dat Sabbe de tips waardevol vindt: als je bijt moet je weten dat je vlees tussen de tanden hebt hé.''
  woensdag 8 november 2006 @ 12:52:15 #184
pi_43355456
En ze kunnen alle anti-doping charters bij de Pro-Tour alvast netjes opbergen :

"Ivan Basso is straks van Discovery Channel"

wo 08/11/06 - Ivan Basso rijdt de volgende drie seizoenen voor het Discovery Channel-team van Johan Bruyneel. Volgens Lance Armstrong is alles al in kannen en kruiken. Vandaag nog wordt de deal officieel bekendgemaakt.

"Het is beklonken." Dat zegt Lance Armstrong (foto) over de transfer van Ivan Basso naar Discovery Channel. "We hebben een akkoord met de Italiaan bereikt."

Basso (28) zal volgens enkele bronnen een contract ondertekenen voor drie jaar en zal zes miljoen dollar opstrijken. De overeenkomst zou later vandaag officieel worden bekendgemaakt in Texas.

"In de namiddag is het officieel", zegt ook Basso's manager Giovanni Lombardi. Basso zelf wil (nog) geen toelichting geven.

Drie weken geleden verliet Basso CSC na de zaak-Fuentes. In Italië wordt de wielrenner echter niet vervolgd. Alleen de UCI kan nog roet in het eten gooiden. Die kan immers nog naar het TAS stappen.
pi_43355509
Zou de Tour organisatie het aandurven om Discovery nu niet uit te nodigen? Nu ze geen deel meer uitmaken van de ProTour, zijn ze niet verplicht Discovery te laten starten.
pi_43355590
Maakt de tour geen deel meer uit van de Protour?

Dit kan de doodsteek zijn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 november 2006 @ 13:15:09 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43356151
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
Maakt de tour geen deel meer uit van de Protour?

Dit kan de doodsteek zijn
De Tour, Giro en Vuelta zijn uit de Pro Tour
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 8 november 2006 @ 13:16:47 #188
67640 SaintOfKillers
pi_43356207
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En wat met Parijs-Nice, Luik-Bastenaken-Luik en andere wedstrijden die georganiseerd worden door dezelfde mensen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 november 2006 @ 13:22:21 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43356400
dat weet ik dus niet meer zeker...............
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 8 november 2006 @ 14:13:43 #190
pi_43357990
Vorig seizoen maakte de Tour en co ook al geen deel uit van de Pro Tour, ze hebben trouwens in Lombardije geweigerd om de Pro-Tour trui uit te reiken op het podium.

Maar ze kunnen natuurlijk de UCI niet verbieden dat ze een renner punten geven voor een resultaat in die koersen ...
pi_43371176
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:54 schreef Ereinion het volgende:
Zou de Tour organisatie het aandurven om Discovery nu niet uit te nodigen? Nu ze geen deel meer uitmaken van de ProTour, zijn ze niet verplicht Discovery te laten starten.
Tour heeft al gezegd dat alle Prtour-ploegen welkom zijn.
pi_43382549
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

al mogen de 20 of mss 19 afhankelijk van wat ze doen met Astana en die licentie van Saiz (zijn 2 aparte instanties nu) wel gewoon starten. Saiz kan nog steeds een nieuwe ploeg oprichten voor PT en Astana heeft er officieel nog steeds gene. Saiz kan zich mss wel weer inkopen bij Astana wat mss ook wel weer gaat gebeuren als die niet vervolgd wordt.
pi_43382571
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Logisch ook ze kunnen alleen Agritubel een wildcard geven wat ook gaat gebeuren. Om genoeg ploegen aan de start te krijgen moeten ze die ploegen wel uitnodigen.
  donderdag 9 november 2006 @ 08:43:02 #194
67640 SaintOfKillers
pi_43384962
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou dat ook gelden voor een ploeg met Basso bij zijn 9 renners?
pi_43389863
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

We vernamen trouwens uit goede bron dat de naam Tom Boonen niet in het onderzoek wordt genoemd.

Subtiel zo'n tussenzinnetje, net als de Spanjaarden constant moesten benadrukken dat Valverde absoluut niet verdacht is.

Lijkt me overigens wel dat Discovery gewoon uitgenodigd wordt, maar als de Spanjaarden bewijs rondkrijgen o.i.d. wordt Basso gewoon geweigerd. Maar wat nu als er geen bewijs is, Ullrich de Giro wint voor Hamilton en Hondo 5 massasprints? Dan kun je die ploeg (vol notoire zondaars) toch geen wildcard weigeren als ze niet gepakt worden of hun schorsing hebben uitgezeten?
  donderdag 9 november 2006 @ 12:03:01 #196
67640 SaintOfKillers
pi_43390071
quote:
,,We zijn er een tijdje mee zoet geweest'', lachte hij gisteren. ,,Vier gespecialiseerde advocaten hebben het zaakje grondig doorgelicht. Een Italiaan, een Fransman, een Zwitser en een Spanjaard. Hun conclusie was duidelijk: er staat Discovery juridisch niks in de weg om Ivan Basso een contract aan te bieden. Bovendien stond ook de sponsor er helemaal achter. Dan moet je niet meer twijfelen. Ik ben tevreden met de beslissing die we hebben genomen. Kijk eens, enerzijds heb je woorden en lettertjes in de media, anderzijds de officiële realiteit. Die laatste is klaar en duidelijk: de zaak is geklasseerd! Let wel, niet op basis van de mededeling van de Spaanse justitie, die het gebruik van hun informatie verbiedt voor sportieve sancties. Het Italiaans Olympisch Comité bestudeerde het volledige dossier van ruim 500 bladzijden en concludeerde dat het geen enkel bewijsstuk bevat tegen Basso.''
Aldus Johan Bruyneel.

Officieel is hij onschuldig, officieus weet iedereen uiteraard dat mooie Ivan slikte tot het er langs zijn oren uitspoot, maar dat valt natuurlijk niet onder een ethisch charter.

, en .
  donderdag 9 november 2006 @ 12:25:44 #197
pi_43390780
Volgens de UCI voorzitter dan weer is de zaak Basso NIET geklasseerd en is hij nog niet officieel vrijgesproken ...

Lefevre was korter : "Geen commentaar"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 november 2006 @ 12:27:08 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43390821
Basso was toch ook één van de verdachten waarbij het nogal onduidelijk was of hij schuldig was?
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 9 november 2006 @ 12:30:15 #199
pi_43390934
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:27 schreef rubbereend het volgende:
Basso was toch ook één van de verdachten waarbij het nogal onduidelijk was of hij schuldig was?
Het ging toch vooral om gevonden bloedzakjes met de naam van zijn hond en notities van Fuentes?

Het feit dat hij een DNA-test blijft weigeren, niet wilde antwoorden als een journalist vroeg wat de naam van zijn hond was en dat Riis niks meer met hem te maken wil hebben zegt eigenlijk genoeg ...
pi_43391931
ja kan ook opgezet spel zijn. Ik kan jouw ook een oor aannaaien joost als ik dokter zou zijn van basso en dan jou naam zou gebruiken als codenaam voor hem. Dan hang jij dus ook is dus niet bewezen dat het dan ook direct van Basso is. Zelfde geldt voor die andere. Codenamen zijn geen concrete bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')