Vanaf 23 heeft iedereen hetzelfde minimumloon. Mensen die langer werken bouwen natuurlijk op en verdienen meer dan iemand van 26 en zullen dat weer willen verdienen. Maar de ervaring en kennis die ze meebrengen weegt daar ruim tegenop, hoor.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:48 schreef Seneca het volgende:
[..]
Had het niet iets te maken met dat oudere mensen te duur zijn? (Niet retorisch)
Hoezo koopkrachtverbetering? Aangezien er miljarden bezuinigd worden op de zorg is het slechts een ombuiging. Je moet immers veel hogere premies gaan betalen.quote:Verlaging van alle tarieven inkomstenbelasting/loonbelasting met 3%-punt. Dit is de belangrijkste bijdrage van de VVD aan de koopkrachtverbetering van vrijwel alle Nederlanders.
Ah ja, maar dat is dus de fout die tegenwoordig in het management wordt gemaakt. Die kijken alleen nog maar naar kosten. Om de waarde van kennis en ervaring in te zien missen ze de visie. Een logisch gevolg imho van het feit dat tegenwoordig iedereen maar manager kan worden, of die mensen nu wel of geen leiderschapskwaliteiten bezitten, en dat managementsopleidingen zich tegenwoordig alleen nog maar richten op cijfers en statistieken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vanaf 23 heeft iedereen hetzelfde minimumloon. Mensen die langer werken bouwen natuurlijk op en verdienen meer dan iemand van 26 en zullen dat weer willen verdienen. Maar de ervaring en kennis die ze meebrengen weegt daar ruim tegenop, hoor.
Ze willen 1 miljard extra op onderwijsquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een lachertje trouwens. De VVD kiest voor de belastingbetaler. Ha! En ondertussen bezuinigen ze op het onderwijs, waar ik belasting voor betaal, de gezondheidszorg, waar ik belasting voor betaal, enzovoort. En denk je nu echt dat je minder WW-premie hoeft te gaan betalen als men de duur van de WW gaat halveren? Nee, wat er gebeurt is dat je als belastingbetaler nog steeds even veel betaalt, maar er alleen minder voor terug krijgt.
Dat wilden ze vorige verkiezingen ook ja, daarom heb ik ook op ze gestemd. Toen de winst eenmaal binnen was, moest D66 er uiteindelijk aan te pas komen om te voorkomen dat er 150 miljoen zou worden BEZUINIGD.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze willen 1 miljard extra op onderwijs
ach ze zijn er voor de belasting betaler dat die 3% verlaging inhoud dat de prijzen 6% stijgen doet er niet toequote:Op maandag 28 augustus 2006 20:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een lachertje trouwens. De VVD kiest voor de belastingbetaler. Ha! En ondertussen bezuinigen ze op het onderwijs, waar ik belasting voor betaal, de gezondheidszorg, waar ik belasting voor betaal, enzovoort. En denk je nu echt dat je minder WW-premie hoeft te gaan betalen als men de duur van de WW gaat halveren? Nee, wat er gebeurt is dat je als belastingbetaler nog steeds even veel betaalt, maar er alleen minder voor terug krijgt.
hier zit wel iets in defensie loopt op zijn achterste poten dus we moeten of de doelstellingen verlagen (lees geen vredesmissies meer) of er moet meer geld tegen aan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:52 schreef pberends het volgende:
En meer geld naar defensie:
"Defensie. Een versterking van de slagkracht van de Nederlandse defensie-organisatie is nodig.". Hoezo? Gaan we tegen China vechten met ons landje? En moet de overheid juist niet minder geld gaan uitgeven?
Oh ja, das waar, tijdens de kabinetten Balkenende waar de VVD een grote vinger in de pap had is er vele honderden miljoenen euri's bezuinigd op defensie, en willen ze dat nu opeens gaan teruggevenquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier zit wel iets in defensie loopt op zijn achterste poten dus we moeten of de doelstellingen verlagen (lees geen vredesmissies meer) of er moet meer geld tegen aan.
maar de vvd kennende is het een belofte die ze niet gaan halen want er moet volgens martijn77 nu eenmaal onderhandeld worden![]()
toen zou defensie er ook meer bij gaan krijgen volgens de vvd vervolgens bezuinigde ze zo`n beetje op alles wat los en vastzat bij defensie.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, das waar, tijdens de kabinetten Balkenende waar de VVD een grote vinger in de pap had is er vele honderden miljoenen euri's bezuinigd op defensie, en willen ze dat nu opeens gaan teruggeven
Klopt ja, dat herinner ik me nog. Zalm die in een tank zat ter promotie van de defensieinvesteringen in het vvd program toen hij lijsttrekker was!quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toen zou defensie er ook meer bij gaan krijgen volgens de vvd vervolgens bezuinigde ze zo`n beetje op alles wat los en vastzat bij defensie.![]()
Deed erg denken aan de beroemde foto van Dukakis in een tank.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Klopt ja, dat herinner ik me nog. Zalm die in een tank zat ter promotie van de defensieinvesteringen in het vvd program toen hij lijsttrekker was!
Jep, net zoals ze vele miljoenen hebben bezuinigd op Sport, en nu in het programma hebben staan dat er geinvesteerd dient te worden in sport. Of zoals ze flink hebben bezuinigd op kunst en cultuur, en nu pleiten dat we trots op moeten zijn op onze kunst en cultuur, en dat de overheid daarbij voorop moet lopen. Of zoals ze laatst de subsidie voor duurzame energie hebben afgeschaft, en daar nu weer voor pleiten in het programma.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, das waar, tijdens de kabinetten Balkenende waar de VVD een grote vinger in de pap had is er vele honderden miljoenen euri's bezuinigd op defensie, en willen ze dat nu opeens gaan teruggeven
Zie het ook nog niet echt. Ze willen lagere belastingen maar de bezuinigingen die ze zien zijn veel kleiner dan het bedrag dat dan minder binnenkomt. erg opportunistisch program dus.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef pberends het volgende:
En hoe komen ze aan meer geld voor onderwijs??
Ik weet niet wat er eng aan is. Liever een super-CEO dan een uitgebluste vakbondsman.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
Beetje eng trouwens zo'n super-CEO als vader van een program...
Ik vrees dat dit makkelijke bezuinigingsposten gaan worden, ook al zal het niet helemaal worden uitgevoerd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar de WW en de bijstand is maar een voorstel dat wil nog niet zeggen dat het er door komt je weet toch hoe het gaat in de politiek
Hij heeft plakhaar (ouwe mannetjes die hun laatste haren over hun kale schedel plakken).quote:
Bikkelharde mannetjes zonder oog voor de menselijk maat, dat zijn CEO's.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er eng aan is. Liever een super-CEO dan een uitgebluste vakbondsman.
ik vind het altijd handig om de andere kant een stem te geven :quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij heeft plakhaar (ouwe mannetjes die hun laatste haren over hun kale schedel plakken).
quote:Het programma van de VVD heet ‘Voor een samenleving met ambitie’. Volgens SP-fractieleider Marijnissen is de grootste ambitie van de VVD de sociale zekerheid verder te slopen: Geen bijstand tot 27 jaar, halvering van de duur van de WW en 800 miljoen bezuinigen op de koppeling van de uitkeringen aan de lonen. Bovendien wil men het makkelijker maken om mensen te ontslaan. In totaal wil de VVD op de sociale zekerheid bijna 3 miljard bezuinigen. Marijnissen: “De VVD wil werkloze jongeren rechteloos maken, ontslag makkelijker maken en mensen ook nog een trap na geven.”
Daarnaast wil de VVD miljarden bezuinigingen op de zorg zonder aan te geven hoe. Marijnissen: “Door te snijden in de bureaucratie in de zorg kan zeker fors geld verdiend worden, maar iedereen weet dat er heel veel geld naar de zorg moet om wantoestanden en de wachtlijsten weg te werken en de werkdruk, in bijvoorbeeld in de verpleeghuizen, te verlichten. De tekortschietende zorg voor ouderen is blijkbaar nog steeds geen zorg van de VVD.”
De SP komt deze week zelf ook met haar concept-verkiezingsprogramma.
(persbericht SP)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |