abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41258064

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds kort een eigen Podcast.

Think Secret

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.
Httpmail-plugin - Hotmail of msn account op Mail.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
  Redactie Games maandag 28 augustus 2006 @ 15:36:11 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41258189
Eigenlijk zou ik voor m'n Macbook m'n bureau ook eens fatsoenlijk moeten opruimen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_41258260

(Klikbaar)

Hier mijn nieuwe iMac 17" met 1,5 GB Ram.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:39:37 #4
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41258315
Amerikaanse Apple Care is niet geldig in Europa.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:42:39 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41258404
Hoi!
Ik ga naar huis.
  Redactie Games maandag 28 augustus 2006 @ 15:44:45 #6
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41258479
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Rock-shocker het volgende:
Amerikaanse Apple Care is niet geldig in Europa.
Roep je zo maar wat of zeg je dit uit ervaring? Ik vind het enigzins wel tegenstrijdig als ze zeggen dat ze wereldwijde garantie geven op reparatie van notebooks/laptops.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:52:40 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41258746
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:54:47 #8
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41258819
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:44 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Roep je zo maar wat of zeg je dit uit ervaring? Ik vind het enigzins wel tegenstrijdig als ze zeggen dat ze wereldwijde garantie geven op reparatie van notebooks/laptops.
Ervaring heb ik er zelf niet mee, maar dit heb ik gisteren gehoord van mijn oom die zich er hem kennende echt wel in verdiept heeft.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_41260150
Sorry Swets, ik heb de WRT54G omgeruild voor een WRT54GL. En mijn Dell 2005FPW is vanochtend ook omgeruild door een nieuwe, omdat m'n oude last had van backlight bleeding.

Dus ik kan weer even vooruit.
Ik post om het posten.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:47:28 #10
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41260653
OOЯ
pi_41262623
oeh, ik was net eventjes op school, en veel nieuwe iMacs
pi_41265898
Goed, ik was er dus weer. Ik miste jullie. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_41267496
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef super-muffin het volgende:
oeh, ik was net eventjes op school, en veel nieuwe iMacs
Thuis én op school op een Mac werken, das ideaal!
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:17:46 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41267556
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Goed, ik was er dus weer. Ik miste jullie. .
Ben jij @@@ tegenwoordig?
pi_41267604
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:16 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Thuis én op school op een Mac werken, das ideaal!
Interessante vraagstelling eigenlijk.
Is het mogelijk om zonder windows van het begin tot het eind digitaal door het leven te gaan?
Ik denk dat zoiets voor weinig mensen is weg gelegd.
Uiteindelijk kom je toch vaak terecht in een bedrijf waar ze pc's gebruiken.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:21:51 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41267693
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:19 schreef Dementor het volgende:

[..]

Interessante vraagstelling eigenlijk.
Is het mogelijk om zonder windows van het begin tot het eind digitaal door het leven te gaan?
Ik denk dat zoiets voor weinig mensen is weg gelegd.
Uiteindelijk kom je toch vaak terecht in een bedrijf waar ze pc's gebruiken.
Als je wil, is het geen enkel probleem om nooit in je leven met een Windows-machine hoeven te werken. Ik ken genoeg mensen die het doen.
pi_41267831
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je wil, is het geen enkel probleem om nooit in je leven met een Windows-machine hoeven te werken. Ik ken genoeg mensen die het doen.
Ik zou het graag doen eerlijk waar!
In principe moet het ook wel lukken met office voor de mac echter speel ik ook games die niet te krijgen zijn voor de mac.
Alleen om die reden gebruik ik nog een pc.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:27:53 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41267964
Je zou kunnen gamen op een console.

Moet je natuurlijk geen X-Box kopen
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:30:46 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41268108
Ik heb zelf trouwens niet zo heel veel problemen met Windows. Ik gebruik het niet voor general purpose computing (browsen, mailen, muziek luisteren, films kijken, documenten schrijven, dat soort dingen). Daar heb ik m'n Mac voor.

Als server heb ik het een tijdje geprobeerd, maar dat beviel niet. Ik gebruik nu Ubuntu Linux en dat werkt een stuk beter.

Maar voor een specifiek doel (je noemt zelf al gamen, ikzelf gebruik m'n Windows-machine om muziek te maken), is Windows imho zo gek niet. Geen internet, geen onzinnige programma's, dan heb je er best weinig omkijken naar

[ Bericht 15% gewijzigd door Tijn op 28-08-2006 20:39:22 ]
  FOK!fotograaf maandag 28 augustus 2006 @ 20:50:54 #20
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41268982
Goedenavond
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 augustus 2006 @ 21:15:13 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41269988
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

En de PC welke mijn werkgever beschikbaar stelt weigeren en mijn eigen laptop meenemen?
tevens tvp
pi_41270411
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En de PC welke mijn werkgever beschikbaar stelt weigeren en mijn eigen laptop meenemen?
tevens tvp
Dat is nu juist het punt.
Eigenlijk worden we gedwongen windows te gebruiken.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:30:59 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41270683
quote:

[..]

Het hangt er maar net vanaf hoe hoog het je zit. De mensen die ik ken die Windowsloos door het leven gaan, zouden nooit een baan aannemen bij een bedrijf die hun verplicht met Windows te werken.

Maar er zijn sowieso best veel bedrijfstakken waar Windows helemaal niet de standaard is. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit een Windowsmachine in een muziekopnamestudio tegengekomen.
pi_41276166
Even een terugvindpost.
pi_41283114
quote:

[..]

tevens tvp
Ik doe precies dat...niemand die erover zeurt.
Calmer than you are
pi_41283129
tvp
pi_41287352
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ben jij @@@ tegenwoordig?
Allemaal de schuld van Inso. En ik heb weer eens heel onprofessioneel een kater. En om het ontopic te houden, ik kan dit gewoon met mijn brakke hoofd vanuit bed posten, dankzij mijn . iBook. .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:33:49 #28
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41288374
Over bedden gesproken, wie wil me even terugrollen?
Ik ga naar huis.
pi_41288395
Vista draait op BootCamp 1.1
pi_41288579
Zo...abonnement verlengd met de nieuwe P-990i.

Zal vast nog niet syncen met iSync....
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11:33 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41289524
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het hangt er maar net vanaf hoe hoog het je zit. De mensen die ik ken die Windowsloos door het leven gaan, zouden nooit een baan aannemen bij een bedrijf die hun verplicht met Windows te werken.

Maar er zijn sowieso best veel bedrijfstakken waar Windows helemaal niet de standaard is. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit een Windowsmachine in een muziekopnamestudio tegengekomen.
Ik heb geen ritme gevoel
Soms kan je nog van die leuke principes hebben, maar als het verder niet aansluit bij je vakgebied houdt het op he.
pi_41290161
quote:
Zeer schone setup

Om Blaxje maar na te doen:

"Hoi carfreak02 "
pi_41290201
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:27 schreef Tijn het volgende:

Of Dreamcast

pi_41290309
Ik heb nu een ISO van Windows, hoe moet ik die op CD branden zo dat ik daarmee Windows kan installeren met Bootcamp?

-edit-
laat maar, heb het al gevonden
pi_41290367
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:38 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nu een ISO van Windows, hoe moet ik die op CD branden zo dat ik daarmee Windows kan installeren met Bootcamp?
"hdutil burn bestand.iso" in je terminal. Ik heb er zelfs Windows installatie-cds mee gebakken

/edit: Mooi zo
pi_41290478
Ik heb het met Toast gedaan (tenminste, die is nu bezig)

Overigens de MacBook van m'n broertje is een deel verkleurd daar waar zijn pols ligt en tussen een paar toetsen. Dat is tocht niet normaal? Kun je dan gewoon beroep doen op je garantie?
pi_41290706
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Zeer schone setup

Om Blaxje maar na te doen:

"Hoi carfreak02 "
Bedankt Desertstorm
pi_41290774
Het is al honderden keren verteld, dat weet ik, maar hoe kom je aan zo'n toffe iMok?
  Redactie Games dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:59:41 #40
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41290916
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:55 schreef Geqxon het volgende:
Het is al honderden keren verteld, dat weet ik, maar hoe kom je aan zo'n toffe iMok?
Machouse, of iedere idiote Macstore heeft die dinger toch?
pi_41291434
Klopt , kreeg hem bij aankoop.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:15:54 #42
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41297007
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:27 schreef Tijn het volgende:

Wii.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_41297201
Ik ga binnenkort weer 19 euro aan mijn Apple-credit toevoegen
pi_41298167
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga binnenkort weer 19 euro aan mijn Apple-credit toevoegen
Wat bedoel je
pi_41298961
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:53 schreef JoMo0 het volgende:

[..]

Wat bedoel je
Dat ik 19 euro aan Apple ga betalen

Ik heb trouwens net mijn 250GB LaCie Porsche Design HDD opgehaald

/edit: Jezus, ik moet mijn oor erbij houden om te checken of hij het nog wel doet! Wat is hij stil

[ Bericht 15% gewijzigd door Geqxon op 29-08-2006 18:56:27 ]
pi_41300419
Kabeltje zeker ?
pi_41300514
Wil iemand m'n LaCie Porsche 250GB HDD kopen.
Ik post om het posten.
pi_41300516
Mini-DVI naar Video adapter ja

Eerste indrukken van de LaCie 250GB HDD:
-Stil
-Klein
-Robuust zwaar
-Plastic
-Snelheid is te doen (op het moment 20 minuten voor 4,42 gigabte)
-Kabeltje is te kort
-Adapterblok is vrij groot.

Al om al niet een disk om ergens mee naar toe te nemen of om games / OSX op te zetten, maar als opslagdisk thuis prima
pi_41300947
Heb je hem al uitelkaar gehaald ?
pi_41302036
Nee, dat laat de behuizing mij tot nu toe niet toe.
pi_41302074
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:00 schreef Geqxon het volgende:
Nee, dat laat de behuizing mij tot nu toe niet toe.
Hamer lenen?
pi_41302815
Ik heb er al zelfs een geopend .

Een schroevendraaier of iets anders aan de onderkant tussen de zijkant en onderkant.

Dan wip je hem open
pi_41302897
Ik heb sharepoints nu zover gekregen mijn externe HDD te sharen, maar welke username en password moet ik nu in Windows invoeren als ik hem benader?
pi_41322444
Die vraag is niet meer nodig, het is me weer gelukt om vanaf een externe netwerk-share naar mijn externe HDD over te pompen, en alles vanuit OS X.

Het probleem zat hem er in dat OS X de hele tijd zat te miepen dat de bestanden in gebruik waren, maar dat ging na een tijdje vanzelf over.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:22:58 #55
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41326789
Als die LaCie goed in het mediamarktkrantje had gestaan had ik er nu een tweede van. .
Ik ga naar huis.
pi_41326820
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:22 schreef nietzman het volgende:
Als die LaCie goed in het mediamarktkrantje had gestaan had ik er nu een tweede van. .
Hoezo?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:32:10 #57
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41327089
De Firewirevariant stond voor 99 euro in 't krantje, maar hij was 60 euro duurder en met usb. .
Ik ga naar huis.
pi_41327136
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:32 schreef nietzman het volgende:
De Firewirevariant stond voor 99 euro in 't krantje, maar hij was 60 euro duurder en met usb. .
Wat een prutsers zijn het ook.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:41:33 #59
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41327415
En oh 'lex, je werd genoemd bij de klassenindeling. We hebben eventjes geregeld dat je gewoon in het derde jaar begint.
Ik ga naar huis.
pi_41327450
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:41 schreef nietzman het volgende:
En oh 'lex, je werd genoemd bij de klassenindeling. We hebben eventjes geregeld dat je gewoon in het derde jaar begint.
Godver, daar begint het geklooi weer. Welke klas zit je?
pi_41329315
Het is mij dan eindelijk gelukt om bootcamp te installeren op een partitie van meer dan 5GB, en ik heb het ook gelijk maar weer weggegooid.

Die Intel GMA is duidelijk alleen maar gemaakt voor Patience
pi_41329885
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
Het is mij dan eindelijk gelukt om bootcamp te installeren op een partitie van meer dan 5GB, en ik heb het ook gelijk maar weer weggegooid.

Die Intel GMA is duidelijk alleen maar gemaakt voor Patience
C&C Generals werkt erop. Maar nogmaals, de MacBook is geen gamecomputer.
pi_41329987
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:49 schreef Blaxje het volgende:

[..]

C&C Generals werkt erop. Maar nogmaals, de MacBook is geen gamecomputer.
Op 640*480 toevallig?

Ik weet heus wel dat de Macbook geen gamecomputer is hoor Maar ik wou het gewoon even testen.
pi_41332471
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Op 640*480 toevallig?

Ik weet heus wel dat de Macbook geen gamecomputer is hoor Maar ik wou het gewoon even testen.
Ik vind het allemaal toch best aardig werken. Op de Windows partitie staat Brothers in Arms, Battlefield Vietnam, Pro Cycling Manager en Emergency 4, en die werken toch naar behoren op de hoogste (of 1 stap lager) instellingen allemaal.
pi_41333470
Toevallig net GTA-San Andreas geprobeerd, enorme lag @ 1024 * 768 / 16bit. Textures op medium, AA uit.

Driv3r pakte mijn video-adapter niet eens.

Mijn geheugen is minus het shared memory 480MB, dat zal bij deze game zeker niet de bottleneck zijn.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:43:00 #66
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41333533
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:41 schreef Geqxon het volgende:
Toevallig net GTA-San Andreas geprobeerd, enorme lag @ 1024 * 768 / 16bit. Textures op medium, AA uit.

Driv3r pakte mijn video-adapter niet eens.

Mijn geheugen is minus het shared memory 480MB, dat zal bij deze game zeker niet de bottleneck zijn.
Ja boehoehoe.

Wat verwacht je in godsnaam op een MacBook... Gaat heen.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_41333913
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:43 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ja boehoehoe.

Wat verwacht je in godsnaam op een MacBook... Gaat heen.
quote:

[..]

Ik weet heus wel dat de Macbook geen gamecomputer is hoor
pi_41337457
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:56 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[..]
Blijkbaar niet, anders ging je er niet over zeiken.
Ik post om het posten.
pi_41338504
Ik zeik er niet over. Ik meld het alleen maar
pi_41338669
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik zeik er niet over. Ik meld het alleen maar
Je meldt werkelijk alles, en het boeit me allemaal geen zak.
pi_41338697
Arme kwekzon.
Je komt nu pas tot de conclusie dat die games bagger draaien op een macbook
pi_41339034
quote:

[..]

Op 640*480 toevallig?

1024x768, details op medium. Werkt vloeiend.
pi_41339077
Geil. Doormiddel van slimme mappen kan ik nu exact zien welke films ik nog niet gezien heb.

Tof.
pi_41340111
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:48 schreef Geqxon het volgende:
Geil. Doormiddel van slimme mappen kan ik nu exact zien welke films ik nog niet gezien heb.

Tof.
Is je Apple-piemel ook al een centimeter gegroeid toevallig?
Ik post om het posten.
pi_41340267
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:12 schreef Furious het volgende:

[..]

Is je Apple-piemel ook al een centimeter gegroeid toevallig?
Plaag hem nou niet straks koopt het kereltje nog Apple aandelen om zo te proberen nog meer in de sc groep te passen.
pi_41340524
Kunnen we Gex z'n piemel er alsjeblief buiten laten en het gewoon over Apple hebben ?

Update: ik ben nogsteeds gek op mijn iBook, en ik heb sinds ik verhuisd ben (1 juli) mijn pc niet meer aangesloten gehad. Ik zit alleen weinig achter de computer omdat ik nogsteeds last van RSI heb. Ik heb nogsteeds geen goeie opstelling voor mijn iBook, sterker nog, ik heb tegenwoordig nieteens een bureau. . Ik internet tegenwoordig zittend op mijn bed. Ook niet goed voor mijn RSI.

Maargoed. In mijn vriendenkring is tegenwoordig een immense Mac-hype ontstaan. Er hebben werkelijk minstens zes mensen ofzo opeens ook een MacBook.

!
pi_41340634
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
Kunnen we Gex z'n piemel er alsjeblief buiten laten en het gewoon over Apple hebben ?

Update: ik ben nogsteeds gek op mijn iBook, en ik heb sinds ik verhuisd ben (1 juli) mijn pc niet meer aangesloten gehad. Ik zit alleen weinig achter de computer omdat ik nogsteeds last van RSI heb. Ik heb nogsteeds geen goeie opstelling voor mijn iBook, sterker nog, ik heb tegenwoordig nieteens een bureau. . Ik internet tegenwoordig zittend op mijn bed. Ook niet goed voor mijn RSI.

Maargoed. In mijn vriendenkring is tegenwoordig een immense Mac-hype ontstaan. Er hebben werkelijk minstens zes mensen ofzo opeens ook een MacBook.

!
In Rotterdam (Apple Lijnbaan) schijnen de Mac's ook als warme broodjes over de toonbank te gaan.
Eindelijk durven mensen het aan.
Dan krijgt die kloothommel Bill Gates toch nog lekker een slap in the face en dat is zijn verdiende loon aangezien hij teveel gestolen heeft van Apple.
pi_41340868
De 'muis'-knop op mijn MacBook doet het steeds slechter en dat vind ik niet tof.
For great justice!
pi_41340953
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:26 schreef Q. het volgende:
De 'muis'-knop op mijn MacBook doet het steeds slechter en dat vind ik niet tof.
Moet je er steeds harder op drukken ofzo?
pi_41340992
quote:
Je dient hem dan ook eerst te strelen alvorens je hem indrukt.

Je mag mijn Mighty Mouse overkopen voor een schamele 79 euro! (Dan kan ik de draadloze kopen! WHEHEHE. )
Ik post om het posten.
pi_41341041
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:27 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Moet je er steeds harder op drukken ofzo?
Ja, en nu precies in het midden anders doet ie het niet. Maar goed, ik heb hem nou maar even op trackpad-clicking gezet, kan ik er tenminste weer makkelijker mee werken.
For great justice!
pi_41341086
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:28 schreef Furious het volgende:

[..]

Je dient hem dan ook eerst te strelen alvorens je hem indrukt.

Je mag mijn Mighty Mouse overkopen voor een schamele 79 euro! (Dan kan ik de draadloze kopen! WHEHEHE. )
Ik heb al een MM en die vind ik kut. En met een MM op bed MacBooken is al helemaal kut.
For great justice!
pi_41341088
quote:
Klik jij dan met die knop ? Ik klik gewoon op de trackpad. (Kan je instellen !) Of doet dat het slecht ? (In dat geval, da's mooi kut dan.)
pi_41341125
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik heb al een MM en die vind ik kut. En met een MM op bed MacBooken is al helemaal kut.
Moet je even een strakke bierbuik ontwikkelen, heb je een tafeltje.
Ik post om het posten.
pi_41341145
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:30 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Klik jij dan met die knop ? Ik klik gewoon op de trackpad. (Kan je instellen !) Of doet dat het slecht ? (In dat geval, da's mooi kut dan.)
Ik ben er nog steeds niet uit hoe je drag & drop (wat ik als voormalige OS/2 gebruiker enorm veel gebruik) doet met de trackpad alleen.
For great justice!
pi_41341642
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds niet uit hoe je drag & drop (wat ik als voormalige OS/2 gebruiker enorm veel gebruik) doet met de trackpad alleen.
Eerst: Eenmaal tikken, zodat hij het item selecteerd.
Daarna: Dubbel tikken / tappen, bij de tweede tap je vinger op de trackpad houden, en slepen maar.
  Redactie Games woensdag 30 augustus 2006 @ 21:48:37 #87
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41341736
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:19 schreef AudreyHepburn het volgende:

!
En je weet dat achter een Laptop iBook werken ook niet echt helpt tegen RSI..

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 30-08-2006 21:53:48 ]
pi_41342072
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:48 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En je weet dat achter een Laptop iBook werken ook niet echt helpt tegen RSI..
Ik zit er weinig achter. Maar je hebt gelijk. Als ik het komende jaar ga beginnen aan mijn afstudeerscriptie ga ik ook gewoon werken in de UB.
pi_41342374
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik doe dat zoveel mogelijk met Quicksilver. Bestand selecteren -> move to (or copy to) -> doelmap intikken.

Zo heerlijk eenvoudig.
Calmer than you are
  Redactie Games woensdag 30 augustus 2006 @ 22:05:59 #90
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_41342432
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:56 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik zit er weinig achter. Maar je hebt gelijk. Als ik het komende jaar ga beginnen aan mijn afstudeerscriptie ga ik ook gewoon werken in de UB.
Ik wens je er nog veel suc-6 mee en soort van "beterschap"1..

1. Verder kun je nog vrolijk huppelen, hopelijk?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:15:33 #91
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_41342817
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:30 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Klik jij dan met die knop ? Ik klik gewoon op de trackpad. (Kan je instellen !)
Dat is nieuw voor me, waar stel ik dat in?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_41343338
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me, waar stel ik dat in?
Ik weet alleen niet of het bij een iBook kan. Áls het kan, dan staat het bij System Prefs > Keyboard & Mouse
pi_41343774
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:05 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik wens je er nog veel suc-6 mee en soort van "beterschap"1..

1. Verder kun je nog vrolijk huppelen, hopelijk?
Alles okay. . Dankje.
pi_41343996
Als ik nu met de Disk Utility de twee partities van mijn externe HDD resize, zegt hij dat ik alles kwijt raak

Is er een app die alles wél gewoon kan resizen zonder dat ik alles kwijt raak?

edit

Een andere mogelijkheid: Is er een programma als Macdrive, maar dan dat je het niet hoeft te installeren, maar dat je het gewoon kunt runnen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Geqxon op 30-08-2006 22:47:28 ]
pi_41358741
quote:
aaah die iMok vindt ik cool waar heb je die vandaan
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:34:30 #96
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41360491
raakt je ipod eigenlijk niet in de war? als je met die afstandbediening naar de imac en de dock richt?
OOЯ
pi_41362018
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:34 schreef oor het volgende:
raakt je ipod eigenlijk niet in de war? als je met die afstandbediening naar de imac en de dock richt?
Ze worden gepaard net als een Bluetooth device.
Ik post om het posten.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:28:35 #98
12221 Tijn