Dat klinkt leuk maar het feit is dat je in de praktijk twee grote problemen creeert;quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:55 schreef Kees22 het volgende:
En dan on topic: slecht idee, maar wel leuk om eens de mogelijke consequenties door te denken. Zoals al eerder gedaan is.
Het voornaamste probleem lijkt mij om uit te maken wie waarvoor belasting moet gaan betalen en wie waarvan mag profiteren.
Ik vind dit soort individualisering erg ook moreel ongewenst. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Dat betekent, dat als jij aan de beurt bent om te stikken, niemand zich om jou zal bekommeren. En die tijd komt, daar kun je zeker van zijn.
Ad 1) Ja, ik denk dat het veel arbeid (dus loon) gaat kosten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk maar het feit is dat je in de praktijk twee grote problemen creeert;
1) herverdelen kost geld. Immers iemand moet het geld ophalen en een ander meot het weer uitdelen.In de tussentijd moet er ook nog iemand op zitten. De ervaring leert dat dit meestal veel mensen zijn...
2) Allerlei perverse effecten; een hooggeschoold iemand wordt bij een hele hoge belasting liever postbode dan kernfysicus (brengt bijna hetzelfde op) en Truus wordt fulltime moeder ipv dat ze een baan neemt. Harry gaat 25 uur werken ipv 40. etc. Dat kost klauwen met geld.
Met standard of living bedoelen ze dus eigenlijk alle materialistische zooi die je hebt. Ik meet mijn standard of living toch echt af aan de hoeveelheid vrije tijd die ik heb en of ik in de basisvoorzieningen kan voorzien. En ik denk dat we in Europa gemiddeld een stuk meer vrije tijd hebben dan in Amerika, maar daar wordt met geen woord over gerept.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."
"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."
http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665646.pdf
Auw! Een Europese studie nog wel!
Of anders lees je gewoon dit boek, van een Duitser nota bene, die haarfijn je Europese illusies van solidariteit, een hoge levensstandaard, economische groei en welvaart ontkracht. Toepasselijk getiteld "European Myths, American Reality."
Ach joh, je bent niet eens in staat om verder te komen dan holle, loze retoriek. Bronnen zoeken, plaatsen of lezen gaat je pet ver te boven.
Inderdaad. ik geloof onmiddelijk dat mensen meer doen naarmate ze meer op zichzelf zijn aangewezen, maar al die uitersten waar altijd mee wordt geschermd... Wat heb je daar nou aan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met standard of living bedoelen ze dus eigenlijk alle materialistische zooi die je hebt. Ik meet mijn standard of living toch echt af aan de hoeveelheid vrije tijd die ik heb en of ik in de basisvoorzieningen kan voorzien. En ik denk dat we in Europa gemiddeld een stuk meer vrije tijd hebben dan in Amerika, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Al ben ik persoonlijk wel een flink liberaal persoon en zou de amerikaanse manier van werken en belastingen heffen me wel aanstaan, ik vind niet dat je je levensstandaard af moet laten hangen van de hoeveelheid spullen die je hebt....
Een hoop mensen hebben een zware stressvolle baan en doen dat mede vanwege het salaris. Een beetje relaxt de post bestellen is dat nietquote:Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:
Ik kan me (als Ir.) niet voorstellen dat een kernfysicus een baan als postbode ambieert.
De kernfysicus brengt de maatschappij meer op dan de postbode. Waarom denk je dat de overheid al dat onderwijs zo zwaar subsidieert?quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:
En zo ja, wat dan nog?
Harry produceert minder in 25 uur dan in 40 uur. En betaalt dan ook minder belasting.quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:
En waarom zou het klauwen met geld kosten als Harry 25 uur zou werken i.p.v. 40?
Dat is waar. Een en opgebrande kernfysicus kan heel goed tevreden zijn met een baan als postbesteller. Maar een kernfysicus zoekt een baan waarin hij zijn kennis en intelligentie kan uitleven. Het salaris is dan een bijkomstigheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een hoop mensen hebben een zware stressvolle baan en doen dat mede vanwege het salaris. Een beetje relaxt de post bestellen is dat niet
Dat is dus zeer de vraag.quote:[..]
De kernfysicus brengt de maatschappij meer op dan de postbode. Waarom denk je dat de overheid al dat onderwijs zo zwaar subsidieert?
Ja, maar waarom kost het dan geld?quote:[..]
Harry produceert minder in 25 uur dan in 40 uur. En betaalt dan ook minder belasting.
Nou nee. De linksen houden het slechte onderwijs, de wachtrijen en pyamadagen en de mensen die er zelf voor betalen gaan bij elkaar beconcurrerende onderwijsinstellingen en zorg aankloppen met geld in de handen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:10 schreef Ixnay het volgende:
Goed idee ja.
En dan dus ook geen onderwijs, geen gezondheidszorg dus voor de rechtsen, want daar willen ze niet voor betalen.
Worden ze nog meer verrot dan we ze nu al hebben en met een beetje geluk sterven ze zelfs langzaam uit.
De praktijk wijst uit dat dat laaste niet opgaat. Hij wil ook graag in de Creche werken of in de frisse buitenlucht.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. Een en opgebrande kernfysicus kan heel goed tevreden zijn met een baan als postbesteller. Maar een kernfysicus zoekt een baan waarin hij zijn kennis en intelligentie kan uitleven. Het salaris is dan een bijkomstigheid.
Als ir in functie presteer je net zo weinig als een uitkeringstrekker??quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:37 schreef Kees22 het volgende:
Dat is dus zeer de vraag.
Als Ir in functie had ik de maatschappij ieder jaar pakweg een ton gekost, nog afgezien van de plannen die ik had bedacht. Als uitkeringstrekker heb ik de maatschappij pakweg EUR 20.000 gekost, OK, EUR 40.000 als je de ambtenaren meetelt die zich met mij bemoeid hebben.
Vrijwilligers werk is leuk hoor maar als mensen er niet voor willen betalen wat is dan echt de waarde die ze eraan hechten?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:37 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb wel al die jaren vrijwilligerswerk gedaan, pakweg 20 uur per week. Werk waar mensen dankbaar voor zijn. Waar ik dankbaar voor zou zijn als ik hulpbehoevend was.
Dat brengt toch minder belasting en premies op? Waar denk je dat ze al die sociale zaken van betalen??quote:
Je zou kunnen kiezen voor een opt-in systeem.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:45 schreef Heatseeker het volgende:
Maar wat nou als je niet links of rechts bent, maar in het midden zeg maar?
Moeten linkse ambtenaren ook minder verdienen dan rechtse?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:38 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Je zou kunnen kiezen voor een opt-in systeem.
Ik zou bijvoorbeeld niet willen betalen voor kunst, de AOW en het OV, maar bijvoorbeeld wel voor de breedtesport, fietspaden, wegen en de politie.
Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld omdat het niet alleen van belang is hoeveel het kost (als deel van de totale belasting inkomsten, maar ook hoeveel jij als persoon bijdraagt aan deze inkomsten.
Deze verhouding zal natuurlijk ook nog eens veranderen als er veel mensen die veel bijdragen 'uitstappen'
Bruto niet, netto ligt aan de opties die kiest.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:42 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Moeten linkse ambtenaren ook minder verdienen dan rechtse?
Nee, je presteert meer. Vooral duurdere plannen, waar anderen voor moeten betalen. En die dan met een beetje pech na 30 jaar omgedraaid of gecompenseerd worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
De praktijk wijst uit dat dat laaste niet opgaat. Hij wil ook graag in de Creche werken of in de frisse buitenlucht.
[..]
Als ir in functie presteer je net zo weinig als een uitkeringstrekker??
Het meeste vrijwilligerswerk wordt gedaan voor mensen die de klus niet kunnen betalen en zeer dankbaar zijn dat er toch iemand de moeite neemt om aan hen te denken.quote:[..]
Vrijwilligers werk is leuk hoor maar als mensen er niet voor willen betalen wat is dan echt de waarde die ze eraan hechten?
Die sociale zaken zullen dan minder nodig zijn, omdat er meer mensen in deeltijd kunnen werken en er minder mensen opgebrand raken.quote:[..]
Dat brengt toch minder belasting en premies op? Waar denk je dat ze al die sociale zaken van betalen??
Tja, en wie moet dan de ambtenaren betalen die dat allemaal gaan uitrekenen en controleren?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:38 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Je zou kunnen kiezen voor een opt-in systeem.
Ik zou bijvoorbeeld niet willen betalen voor kunst, de AOW en het OV, maar bijvoorbeeld wel voor de breedtesport, fietspaden, wegen en de politie.
Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld omdat het niet alleen van belang is hoeveel het kost (als deel van de totale belasting inkomsten, maar ook hoeveel jij als persoon bijdraagt aan deze inkomsten.
Deze verhouding zal natuurlijk ook nog eens veranderen als er veel mensen die veel bijdragen 'uitstappen'
Lekkere voorzieningen, al die hobby's van links. Zogenaamde integratie heeft tot 2000 16 miljard gekost. Van dat geld hadden we bijna allemaal een BMW kunnen rijden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat eenidee...
![]()
En nu rijden van dat geld al die mocro's een BMW.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Lekkere voorzieningen, al die hobby's van links. Zogenaamde integratie heeft tot 2000 16 miljard gekost. Van dat geld hadden we bijna allemaal een BMW kunnen rijden.
Als we nou eerst es dat kutvliegtuigje niet kopen, besparen we een hoop geld.quote:Overigens moet met het geld eens ons financieringstekort worden bekostigd, in plaats van die wazige dingen waar nu miljoenen heen gaan!
Dan wordt je van allebij de kanten genaaid net als nu de middeninkomensquote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:45 schreef Heatseeker het volgende:
Maar wat nou als je niet links of rechts bent, maar in het midden zeg maar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |