abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:27:47 #201
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_60540093
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:55 schreef Kees22 het volgende:
En dan on topic: slecht idee, maar wel leuk om eens de mogelijke consequenties door te denken. Zoals al eerder gedaan is.
Het voornaamste probleem lijkt mij om uit te maken wie waarvoor belasting moet gaan betalen en wie waarvan mag profiteren.
Ik vind dit soort individualisering erg ook moreel ongewenst. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Dat betekent, dat als jij aan de beurt bent om te stikken, niemand zich om jou zal bekommeren. En die tijd komt, daar kun je zeker van zijn.
Dat klinkt leuk maar het feit is dat je in de praktijk twee grote problemen creeert;
1) herverdelen kost geld. Immers iemand moet het geld ophalen en een ander meot het weer uitdelen.In de tussentijd moet er ook nog iemand op zitten. De ervaring leert dat dit meestal veel mensen zijn...

2) Allerlei perverse effecten; een hooggeschoold iemand wordt bij een hele hoge belasting liever postbode dan kernfysicus (brengt bijna hetzelfde op) en Truus wordt fulltime moeder ipv dat ze een baan neemt. Harry gaat 25 uur werken ipv 40. etc. Dat kost klauwen met geld.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_60541256
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk maar het feit is dat je in de praktijk twee grote problemen creeert;
1) herverdelen kost geld. Immers iemand moet het geld ophalen en een ander meot het weer uitdelen.In de tussentijd moet er ook nog iemand op zitten. De ervaring leert dat dit meestal veel mensen zijn...

2) Allerlei perverse effecten; een hooggeschoold iemand wordt bij een hele hoge belasting liever postbode dan kernfysicus (brengt bijna hetzelfde op) en Truus wordt fulltime moeder ipv dat ze een baan neemt. Harry gaat 25 uur werken ipv 40. etc. Dat kost klauwen met geld.
Ad 1) Ja, ik denk dat het veel arbeid (dus loon) gaat kosten.
Ad 2) Dit snap ik niet. Het voorstel gaat over links belasten en rechts ontlasten. Niet over hoog of laag opgeleid. Ik heb geen idee wat voor perverse effecten je bedoelt. Ik kan me (als Ir.) niet voorstellen dat een kernfysicus een baan als postbode ambieert. En zo ja, wat dan nog? En waarom zou het klauwen met geld kosten als Harry 25 uur zou werken i.p.v. 40?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:02:42 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60543190
Iemand nog enig idee waarmee de discussie is gestart?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:34:31 #204
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_60571336
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."

"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."

http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665646.pdf

Auw! Een Europese studie nog wel!

Of anders lees je gewoon dit boek, van een Duitser nota bene, die haarfijn je Europese illusies van solidariteit, een hoge levensstandaard, economische groei en welvaart ontkracht. Toepasselijk getiteld "European Myths, American Reality."

Ach joh, je bent niet eens in staat om verder te komen dan holle, loze retoriek. Bronnen zoeken, plaatsen of lezen gaat je pet ver te boven.
Met standard of living bedoelen ze dus eigenlijk alle materialistische zooi die je hebt. Ik meet mijn standard of living toch echt af aan de hoeveelheid vrije tijd die ik heb en of ik in de basisvoorzieningen kan voorzien. En ik denk dat we in Europa gemiddeld een stuk meer vrije tijd hebben dan in Amerika, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Al ben ik persoonlijk wel een flink liberaal persoon en zou de amerikaanse manier van werken en belastingen heffen me wel aanstaan, ik vind niet dat je je levensstandaard af moet laten hangen van de hoeveelheid spullen die je hebt....
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:46:35 #205
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60571604
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Met standard of living bedoelen ze dus eigenlijk alle materialistische zooi die je hebt. Ik meet mijn standard of living toch echt af aan de hoeveelheid vrije tijd die ik heb en of ik in de basisvoorzieningen kan voorzien. En ik denk dat we in Europa gemiddeld een stuk meer vrije tijd hebben dan in Amerika, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Al ben ik persoonlijk wel een flink liberaal persoon en zou de amerikaanse manier van werken en belastingen heffen me wel aanstaan, ik vind niet dat je je levensstandaard af moet laten hangen van de hoeveelheid spullen die je hebt....
Inderdaad. ik geloof onmiddelijk dat mensen meer doen naarmate ze meer op zichzelf zijn aangewezen, maar al die uitersten waar altijd mee wordt geschermd... Wat heb je daar nou aan?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60572388
Prachtig topic weer Ts is gewoon een clown
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:56:25 #207
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_60581829
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:
Ik kan me (als Ir.) niet voorstellen dat een kernfysicus een baan als postbode ambieert.
Een hoop mensen hebben een zware stressvolle baan en doen dat mede vanwege het salaris. Een beetje relaxt de post bestellen is dat niet
quote:
En zo ja, wat dan nog?
De kernfysicus brengt de maatschappij meer op dan de postbode. Waarom denk je dat de overheid al dat onderwijs zo zwaar subsidieert?
quote:
En waarom zou het klauwen met geld kosten als Harry 25 uur zou werken i.p.v. 40?
Harry produceert minder in 25 uur dan in 40 uur. En betaalt dan ook minder belasting.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_60591200
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Een hoop mensen hebben een zware stressvolle baan en doen dat mede vanwege het salaris. Een beetje relaxt de post bestellen is dat niet
Dat is waar. Een en opgebrande kernfysicus kan heel goed tevreden zijn met een baan als postbesteller. Maar een kernfysicus zoekt een baan waarin hij zijn kennis en intelligentie kan uitleven. Het salaris is dan een bijkomstigheid.
quote:
[..]

De kernfysicus brengt de maatschappij meer op dan de postbode. Waarom denk je dat de overheid al dat onderwijs zo zwaar subsidieert?
Dat is dus zeer de vraag.
Als Ir in functie had ik de maatschappij ieder jaar pakweg een ton gekost, nog afgezien van de plannen die ik had bedacht. Als uitkeringstrekker heb ik de maatschappij pakweg EUR 20.000 gekost, OK, EUR 40.000 als je de ambtenaren meetelt die zich met mij bemoeid hebben.
Ik heb wel al die jaren vrijwilligerswerk gedaan, pakweg 20 uur per week. Werk waar mensen dankbaar voor zijn. Waar ik dankbaar voor zou zijn als ik hulpbehoevend was.
quote:
[..]

Harry produceert minder in 25 uur dan in 40 uur. En betaalt dan ook minder belasting.
Ja, maar waarom kost het dan geld?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 02:10:24 #209
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60591585
Goed idee ja.

En dan dus ook geen onderwijs, geen gezondheidszorg dus voor de rechtsen, want daar willen ze niet voor betalen.

Worden ze nog meer verrot dan we ze nu al hebben en met een beetje geluk sterven ze zelfs langzaam uit.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 07:04:04 #210
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60592857
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 02:10 schreef Ixnay het volgende:
Goed idee ja.

En dan dus ook geen onderwijs, geen gezondheidszorg dus voor de rechtsen, want daar willen ze niet voor betalen.

Worden ze nog meer verrot dan we ze nu al hebben en met een beetje geluk sterven ze zelfs langzaam uit.
Nou nee. De linksen houden het slechte onderwijs, de wachtrijen en pyamadagen en de mensen die er zelf voor betalen gaan bij elkaar beconcurrerende onderwijsinstellingen en zorg aankloppen met geld in de handen.
Carpe Libertatem
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:26:44 #211
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_60592944
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is waar. Een en opgebrande kernfysicus kan heel goed tevreden zijn met een baan als postbesteller. Maar een kernfysicus zoekt een baan waarin hij zijn kennis en intelligentie kan uitleven. Het salaris is dan een bijkomstigheid.
De praktijk wijst uit dat dat laaste niet opgaat. Hij wil ook graag in de Creche werken of in de frisse buitenlucht.
quote:

Dat is dus zeer de vraag.
Als Ir in functie had ik de maatschappij ieder jaar pakweg een ton gekost, nog afgezien van de plannen die ik had bedacht. Als uitkeringstrekker heb ik de maatschappij pakweg EUR 20.000 gekost, OK, EUR 40.000 als je de ambtenaren meetelt die zich met mij bemoeid hebben.
Als ir in functie presteer je net zo weinig als een uitkeringstrekker??
quote:

Ik heb wel al die jaren vrijwilligerswerk gedaan, pakweg 20 uur per week. Werk waar mensen dankbaar voor zijn. Waar ik dankbaar voor zou zijn als ik hulpbehoevend was.
Vrijwilligers werk is leuk hoor maar als mensen er niet voor willen betalen wat is dan echt de waarde die ze eraan hechten?
quote:
Ja, maar waarom kost het dan geld?
Dat brengt toch minder belasting en premies op? Waar denk je dat ze al die sociale zaken van betalen??
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:45:14 #212
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593010
Maar wat nou als je niet links of rechts bent, maar in het midden zeg maar?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:38:49 #213
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60593291
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:45 schreef Heatseeker het volgende:
Je zou kunnen kiezen voor een opt-in systeem.

Ik zou bijvoorbeeld niet willen betalen voor kunst, de AOW en het OV, maar bijvoorbeeld wel voor de breedtesport, fietspaden, wegen en de politie.

Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld omdat het niet alleen van belang is hoeveel het kost (als deel van de totale belasting inkomsten, maar ook hoeveel jij als persoon bijdraagt aan deze inkomsten.
Deze verhouding zal natuurlijk ook nog eens veranderen als er veel mensen die veel bijdragen 'uitstappen'
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:42:40 #214
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593315
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:38 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik zou bijvoorbeeld niet willen betalen voor kunst, de AOW en het OV, maar bijvoorbeeld wel voor de breedtesport, fietspaden, wegen en de politie.

Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld omdat het niet alleen van belang is hoeveel het kost (als deel van de totale belasting inkomsten, maar ook hoeveel jij als persoon bijdraagt aan deze inkomsten.
Deze verhouding zal natuurlijk ook nog eens veranderen als er veel mensen die veel bijdragen 'uitstappen'
Moeten linkse ambtenaren ook minder verdienen dan rechtse?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:48:29 #215
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60599726
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:42 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Moeten linkse ambtenaren ook minder verdienen dan rechtse?
Bruto niet, netto ligt aan de opties die kiest.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60612322
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

De praktijk wijst uit dat dat laaste niet opgaat. Hij wil ook graag in de Creche werken of in de frisse buitenlucht.
[..]

Als ir in functie presteer je net zo weinig als een uitkeringstrekker??
Nee, je presteert meer. Vooral duurdere plannen, waar anderen voor moeten betalen. En die dan met een beetje pech na 30 jaar omgedraaid of gecompenseerd worden.
quote:
[..]

Vrijwilligers werk is leuk hoor maar als mensen er niet voor willen betalen wat is dan echt de waarde die ze eraan hechten?
Het meeste vrijwilligerswerk wordt gedaan voor mensen die de klus niet kunnen betalen en zeer dankbaar zijn dat er toch iemand de moeite neemt om aan hen te denken.
quote:
[..]

Dat brengt toch minder belasting en premies op? Waar denk je dat ze al die sociale zaken van betalen??
Die sociale zaken zullen dan minder nodig zijn, omdat er meer mensen in deeltijd kunnen werken en er minder mensen opgebrand raken.
pi_60612412
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:38 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Tja, en wie moet dan de ambtenaren betalen die dat allemaal gaan uitrekenen en controleren?
De belastingdienst is nu al overbelast, en de huidige regels zijn een stuk eenvoudiger dan het door jou voorgestelde systeem. Dat overigens een aardige oplossing is voor het bepalen van mate van links of rechts.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:54:26 #218
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_60634234
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat een idee...
Lekkere voorzieningen, al die hobby's van links. Zogenaamde integratie heeft tot 2000 16 miljard gekost. Van dat geld hadden we bijna allemaal een BMW kunnen rijden.

Overigens moet met het geld eens ons financieringstekort worden bekostigd, in plaats van die wazige dingen waar nu miljoenen heen gaan!
pi_60634300
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Adrenaline0182 het volgende:

[..]

Lekkere voorzieningen, al die hobby's van links. Zogenaamde integratie heeft tot 2000 16 miljard gekost. Van dat geld hadden we bijna allemaal een BMW kunnen rijden.
En nu rijden van dat geld al die mocro's een BMW.

Beetje sociaal denken joh! Ze hebben een kleurtje en zijn dus zielig. Snap dat nou joh!
quote:
Overigens moet met het geld eens ons financieringstekort worden bekostigd, in plaats van die wazige dingen waar nu miljoenen heen gaan!
Als we nou eerst es dat kutvliegtuigje niet kopen, besparen we een hoop geld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:04:14 #220
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60634472
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:45 schreef Heatseeker het volgende:
Dan wordt je van allebij de kanten genaaid net als nu de middeninkomens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')