Probleem van een "broodje gezond" is dat het veel verzadigde vetten bevat. Er zit 48+ kaas op en da's gewoon erg vet. En daarbij komt dat als je ergens een broodje koopt het vaak erg dik belegd is, vaak doen ze er nog boter bij ook. Oja, en het is vaak witbrood... ook niet de beste keuze.quote:Op maandag 4 september 2006 10:08 schreef teigan het volgende:
mwah, 320 kcal is toch ongeveer wat je binnen mag krijgen voor een lunch? Moet je alleen niets anders meer eten... Ik vind het een beetje overdreven..
Ik zag net trouwens in het AD een stukje dat mensen weer steeds regelmatiger gaan eten, en de ongezonde tussendoortjes laten staan... En dat is wel een goede ontwikkeling..
Er was geloof ik een uitzonderingsgroep, en dat waren de jonge ouders..
Ik vraag altijd een grijs broodje gezond met ham, valt best mee hoorquote:Op maandag 4 september 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Probleem van een "broodje gezond" is dat het veel verzadigde vetten bevat. Er zit 48+ kaas op en da's gewoon erg vet. En daarbij komt dat als je ergens een broodje koopt het vaak erg dik belegd is, vaak doen ze er nog boter bij ook. Oja, en het is vaak witbrood... ook niet de beste keuze.
quote:Op zondag 3 september 2006 21:11 schreef lmnop het volgende:
hmm, ik ben van plan om vanaf morgen (jaja iedereen ken het wel, het zeggen dat je begin met lijnen aan het begin van de volgende week) dus ik ben zeker van plan om hier aan mee te doen. Ik heb me vandaag ingeschreven bij de sportschool na een half jaar niet meer te zijn ingeschreven (3/4 jaar niet meer te zijn geweest :p). Deze keer ben ik er zeer fanatiek in en wil voor de feestdagen zoveel mogelijk er af hebben. en zoals marleenhoofd- al zei, een soort 'stok achter de deur' zoals dit topic zou hiermee best wel eens kunnen helpen
Klopt inderdaad wel... bij Subway (broodjeszaak) kun je kiezen tussen "foot long" (30cm) of een half broodje. Zo'n foot long broodje met betrekkelijk mager beleg (kalkoenfilet) is 1.000kcal(!!)... net zo veel als een Big American diepvriespizza van Oetker. Maar echt ongezond is het niet, veel rauwkost en lekker kalkoenfilet (en natuurlijk een boel saus), alleen ontzettend veel! En erg lekker!quote:Op maandag 4 september 2006 13:03 schreef Iksje het volgende:
Dat een broodje gezond helemaal niet gezond is weet ondertussen ook wel iedereen denk ik.
In België heet een broodje gezond vaak 'een club' of 'een smos'. Een broodje gezond (als het onder die naam op de kaart staat) is dan iets met alleen groenten en (nog steeds) veel saus.
Volgens mij telt de TS ook een beetje verkeerd, een broodje van zo'n 20-25cm is op zich al zo'n 200kcal waard (min), tel daar nog je boter/mayonaise bij en je kaas/ham en je komt zo aan 500kcal. Maar eigenlijk maakt dat niet uit, kcal zeggen eigenlijk heel weinig over de gezonde waarde van je broodje/eten.
Als je niet elke dag van die broodjes eet lijkt er niks mis mee in mijn ogen. Al eet ik veel en veel liever donkere broodjes
Welkom hierquote:Op maandag 4 september 2006 13:28 schreef lmnop het volgende:
ahhh ik zie vanuit het topic dat ik hier beter terecht ben dan in 'slank de herfst in' topic met mijn BMI. dit heb ik gepost in dat topic wat eigenlijk dan voor dit topic geld.![]()
ahhh het is bij mij ook zeker voor de lange termijn, op dit moment heb ik een BMI van 33 dus tevreden ben ik zeker niet.quote:Op maandag 4 september 2006 13:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Welkom hierWij zijn overigens wel lange-termijn-lijners over het algemeen
Maakt verder niet uit hoor, doe lekker mee zou ik zeggen.
Dank je.quote:Op maandag 4 september 2006 12:47 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat je je beter voelt, ymmeWat voor opleiding doe je?
Heb ik -in een grijs verleden- ook gedaan!quote:
Ik vond boekhouden leuk op school, ook bedrijfsadministratie en zelfs belastingrecht vond ik leuk. Alleen vind ik bijna alles leuk... voor een tijdje... Ik heb een brede interesse en ben snel verveeld, niet echt handig.quote:Op maandag 4 september 2006 15:07 schreef Rewimo het volgende:
Rekenen vind ik leuk, boekhouden vond ik een verschrikkingIk heb ook MBA gedaan maar heb het onderdeel boekhouden nooit gehaald. De rest wel. Taal is veel meer mijn ding
Ik was 21 toen ik begon aan 't HBO en was 25 toen ik klaar was.quote:Op maandag 4 september 2006 15:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ow dat heb ik ook hoor ik zit nu op mijn 23ste op het HBO en dank vaak had ik het maar anders gedaan maar ja het komt wel goed.
Ik weet wat ik wil gelukkig en vind van het ecnomoische alleen Fiscale Econimie echt leuk. Maar meer juridisch lijkt me ook erg leuk.
En door die operatie zul je ook wel weer best veel school missen, lastig.quote:Op maandag 4 september 2006 15:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik in februari pas begonnen dus ben nog niet zo lang bezig![]()
Nu ben ik vooral ziek en aan het balen dat ik nog meer school mis maar ja wil nu toch echt goed opknappen want tja over een maand ben ik al geopereerd![]()
![]()
Ben gewoon grieperig maar tja lekker is anders.quote:Op maandag 4 september 2006 15:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
En door die operatie zul je ook wel weer best veel school missen, lastig.Maar het is voor een goed doel!
![]()
Wat mankeer je nu eigenlijk? Echt balen dat 't daardoor nu niet opschiet. Hopelijk knap je snel op!
Ik heb niet gestudeerd en mijn loon en verantwoordelijkheid is ook ver boven gemiddeld voor mijn leeftijdquote:Op maandag 4 september 2006 16:25 schreef lmnop het volgende:
Net de eerste keer sportschool sinds maanden, viel zeker niet tegen alleen ben ik maar 45 min geweest aangezien ik het niet gelijk wil overdrijven :p.
En ontopic nu, ik studeer ook en voornamelijk omdat ik het studenten leven op dit moment nog fantastisch vind, ben zelf 22 en zit in mijn tweede jaar HBO. Daarnaast is het verschil in loon tussen iemand met een MBO diploma en iemand met een HBO diploma ook aanzienlijk
Maar het helpt welquote:Op maandag 4 september 2006 16:48 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik heb niet gestudeerd en mijn loon en verantwoordelijkheid is ook ver boven gemiddeld voor mijn leeftijdeen diploma zegt niet alles gelukkig
quote:Op maandag 4 september 2006 21:14 schreef Ikiskoel het volgende:
Ooooh, doe je journalistiek? Dat heeft me altijd erg leuk geleken. Doe nu Personeel en Arbeid, maar journalistiek komt er misschien ooit nog wel eens van
Ik weet nog niet waar ik het wil doen, maar voorlopig ben ik ook nog wel even bezig met mn huidige studie. Omdat ik straks in Leiden woon (ga met mnquote:Op maandag 4 september 2006 21:22 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad erg leuk. Het is een gevarieerd beroep en er zit voor mij dus telkens weer uitdaging in. Waar wil je eventueel journalistiek studeren en hoe?
Ga je dan bij de collega's in Leiden werken?quote:Op maandag 4 september 2006 22:21 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik weet nog niet waar ik het wil doen, maar voorlopig ben ik ook nog wel even bezig met mn huidige studie. Omdat ik straks in Leiden woon (ga met mnsamenwonen
) zit ik te denken aan Utrecht. Waar doe jij het?
Ook in Utrecht inderdaad. Het is wel moeilijk(er) binnenkomen, maar als je echt wilt enzo dan lukt je dat wel. Ze hebben veel mensen uit het vak, maar dat is volgens mij op alle scholen wel zo, dat vind ik prettig werken.quote:Op maandag 4 september 2006 22:21 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Ik weet nog niet waar ik het wil doen, maar voorlopig ben ik ook nog wel even bezig met mn huidige studie. Omdat ik straks in Leiden woon (ga met mnsamenwonen
) zit ik te denken aan Utrecht. Waar doe jij het?
Uiteraardquote:Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik ben nu administratief medewerkster, dus iets in die hoek. Haarlem is wel iets makkelijker te bereiken met het openbaar vervoer. En de collega's zijn vast véél leuker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |