abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41290545
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:40 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:

[..]

Alles is goed te volgen hoor. Behalve bij actiescenes. die speel ik dan op normale snelheid
Ik doe het bij bv een James Bond dus niet standaard bij elke film hoor.

in een kwartier 4 films zien, zoals die eerder poster, dat vind ik zonde.
Alles behalve het dialoog ja .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:49:53 #103
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41290603
Ghost in the shell 2

Leuk, vaag, je moet er van houden... maar minder dan het origineel..

6,8/10
The more debt, the better
pi_41292175
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:47 schreef slindenau het volgende:

[..]
Alles behalve het dialoog ja .
Ook dialoog.
pi_41294280
" Step Up" van Anne Fletcher.
Life's not over 'till you die.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:24:53 #106
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41295372
De drie Altmans McCabe & Mrs. Miller, Nashville en The Player waren alledrie goed, maar de derde het best. Films over films zijn altijd leuk, vooral als er zoveel Hollywoodgrapjes en cameo's in zitten. La Nuit Américaine sloot mooi bij die derde aan, was zeer vermakelijk en tot nu toe mijn favoriete Truffaut.
Sheridana +1
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:52:23 #107
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41298127
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is de ideale manier om Mulholland Dr. te kijken.
Bedankt voor de tip.
Het is nog één van de top 250 films die ik moet kijken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:24:02 #108
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_41298935
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:52 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Oei, je zal wel een zwaar leven hebben.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:27:28 #109
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41299001
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:52 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Meteen de beste van allemaal

Gister 2 films gekeken. Veronica Guerin was middelmatig, op het mooie einde na. Een 7.
25th Hour was van een andere orde. Niet zo goed als ik had gehoopt, maar toch erg sterk. Dat zit hem vooral in de details. Vooral de geweldige dialogen, maar ook in kleine dingetjes zoals Philip Seymour Hoffman die in de hoek van het beeld eerst kijkt hoe de ander de drank achterover slaan, en dan pas zelf neemt. Details die ik erg kan waarderen. Ook hier was het einde weer subliem.
pi_41303546
Evil Dead 2: The Book Of The Dead 2
In vele opzichten lijkt deze op deel 1, dus op horror gebied was het allemaal zeer leuk . Wat minder zombies deze keer, maar wel wat meer diepgang wat betreft het boek.
Het enige waar ik me aan erger was de eerste scene...Ash (dezelfde ash aan het eind van deel 1 neem ik aan) gaat naar precies dezelfde plek waar ie vorige keer bijna dood ging? Dat snap ik dus niet.

Verder een prima horrorfilmpje, net als deel 1: 7/10
Nu op naar Army of Darkness .
pi_41306410
The Wind That Shakes the Barley (Loach, 2006). En kijk: alweer een sociaaldrama dat de Gouden Palm wint! Het wordt nu toch wel een beetje vervelend maar goed. Dat gezegd hebbende is deze film een sterke film: ik had vaak moeite met de Engelsen die als karikaturen werden weggezet, maar verder is dit een vrij aangrijpende en soms heftige dramafilm.

Superman Returns (Singer, 2006). Ik heb nog steeds helemaal niks met die kleurloze Superman, maar ik heb me vreemd genoeg niet echt verveeld, ondanks de lange speelduur. De IMAX en de paar 3D scènes zullen hier vermoedelijk ook aan bijgedragen hebben.
pi_41308648
Army of Darkness
De sequel op Evil Dead 2, de laatste scene uit Evil Dead 2 wordt opnieuw gespeeld...en dan gaat het verhaal verder. Dit keer (bijna) geen bezeten mensen, maar een leger van skeletten! Ditmaal geen houten hutje, maar een werkelijk avontuur door een groot landschap.
We krijgen wel wat meer te weten over 'het boek', maar helaas niks extra's over de geschiedenis...het ontstaan, dit vind ik wel jammer.
Verder is het meer een avonturen film dan een horrorfilm, en daarmee past deze ook niet echt bij de andere twee films. Er zitten wel wat kleinigheidjes in die ik wel grappig vond, al die kleine ash'jes bijvoorbeeld .
Maar Bruce zet wel een zeer stoer karakter neer, en de close combat gevechten met hem zijn heerlijk . "Yeah baby!", "Groovy!" en "You wanna play rough?" .

Een leuke afsluiting van de trilogy, maar niet geheel in Evil Dead stijl...6.5/10
pi_41312347
KILLER KLOWNS FROM KANSAS ON KRACK

I know a guy who specializes in klown cases, he is a United States marshall in Utah

Nou... Dit is zeker iets speciaals. Denk aan het beste wat Maarten van Druten ooit zal maken and then some.

2 Klowns en een kip (wat een man in een kipkostuum is) , een aantal muppets die coke en weed verkopen, een hele zooi technische foefjes op amateurbasis en veel bad taste humor gemixed in een FORBIDDEN ZONE/THE INCREDIBLY STRANGE CREATURES WHO STOPPED LIVING AND BECAME MIXED-UP ZOMBIES/OVER-SEXED RUGSUCKERS FROM MARS achtig sausje en dan kom je er nog niet. Maar dat maakt niet uit, want jullie hebben toch geen flauw benul waar ik het over heb

pi_41312680
Star Wars IV: a new hope

M'n eeste Star Wars film, maar ik ben nog geen fan. Eerst deel V en VI zien, dan zien we wel verder.
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_41315458
STAY ALIVE

Als je de gave hebt om door het ronduit stupide plot heen te kunnen kijken wacht je een aangename film, als je je ergerd...

Jammer dat het einde nogal doorzichtig is, dat dat wijf zo plat als de pleuris is en sommige geluidseffecten in de hoop dat je schrikt.

Beter dan BRAINSCAN en het akteerwerk mag er wezen!

pi_41316198
SATAN'S PLAYGROUND

ON-BE-GRIJ-PE-LIJK waar al die positieve kritieken vandaan komen. Nou ben ik geen Dante Tomaselli fan, ik vind HORROR en DESECRATION werkelijk overschatte rommel. Dit werkje is overduidelijk een ode aan EVIL DEAD, met gestolen/geleende geluidseffecten, de zoevende camera door het bos, het bonzen van de deur en zelfs een hoofdrolspeelster uit EVIL DEAD namelijk Ellen Sandweiss in haar eerste rol sinds die film en het einde is direct gekopieerd.

Zo.

Warrige rommel die steelt van THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE, JEEPERS CREEPERS, EVIL DEAD en de gemiddelde backwoods slasher

woensdag 30 augustus 2006 @ 09:06:05 #117
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_41317431
Kiss Kiss, Bang, Bang. De leukste film die ik in tijden heb gezien. Aanrader!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:54:11 #118
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41321697
The Wicker Man (Neil LaBute, 2006)
Prima remake van de Britse klassieker uit 1973, die er in mijn ogen nauwelijks voor onder hoeft te doen. De locaties zijn prachtig en creëren een goede sfeer. Ik vond de hele vergelijking tussen de mensenkolonie op het eiland en een bijenkolonie leuk uitgewerkt. Ik kan me dat ook niet meer herinneren uit het origineel, maar dat kan ook komen doordat ik die al een hele tijd niet meer gezien heb. Gelukkig hebben ze het wel aangedurft om het einde hetzelfde te laten. ***½
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:54:47 #119
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41321712
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:35 schreef slindenau het volgende:
Evil Dead 2: The Book Of The Dead 2
In vele opzichten lijkt deze op deel 1, dus op horror gebied was het allemaal zeer leuk . Wat minder zombies deze keer, maar wel wat meer diepgang wat betreft het boek.
Het enige waar ik me aan erger was de eerste scene...Ash (dezelfde ash aan het eind van deel 1 neem ik aan) gaat naar precies dezelfde plek waar ie vorige keer bijna dood ging? Dat snap ik dus niet.

Verder een prima horrorfilmpje, net als deel 1: 7/10
Nu op naar Army of Darkness .
een 7?? en zombies??? deel 2 is voor een gedeelte gewoon een remake van deel 1 en dus ook geen direct vervolg.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:29 schreef slindenau het volgende:
Army of Darkness
De sequel op Evil Dead 2, de laatste scene uit Evil Dead 2 wordt opnieuw gespeeld...en dan gaat het verhaal verder. Dit keer (bijna) geen bezeten mensen, maar een leger van skeletten! Ditmaal geen houten hutje, maar een werkelijk avontuur door een groot landschap.
We krijgen wel wat meer te weten over 'het boek', maar helaas niks extra's over de geschiedenis...het ontstaan, dit vind ik wel jammer.
Verder is het meer een avonturen film dan een horrorfilm, en daarmee past deze ook niet echt bij de andere twee films. Er zitten wel wat kleinigheidjes in die ik wel grappig vond, al die kleine ash'jes bijvoorbeeld .
Maar Bruce zet wel een zeer stoer karakter neer, en de close combat gevechten met hem zijn heerlijk . "Yeah baby!", "Groovy!" en "You wanna play rough?" .

Een leuke afsluiting van de trilogy, maar niet geheel in Evil Dead stijl...6.5/10
een fucking 6,5?? en Evil Dead stijl?? ah meneer is een kenner.... heeft alle films wel 1 keer gezien.....

je bent ze gewoon niet waardig!
pi_41321806
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:54 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

een 7?? en zombies??? deel 2 is voor een gedeelte gewoon een remake van deel 1 en dus ook geen direct vervolg.
Hehe, dit soort kritiek had ik van jullie wel verwacht ja .

En na wat rondgelezen te hebben ben ik daar ook achter gekomen ja, vanwegen de rechten ofzo mocht er geen sequel worden gemaakt...dus als je een sequel verwacht en een remake te zien krijgt kijk je wel even raar op .
En die deadites krijgen in deel 1 en 2 nog geen naam voor zover ik weet, enkel in Army of Darkness worden ze deadites genoemt.
quote:
[..]

een fucking 6,5?? en Evil Dead stijl??

je bent ze gewoon niet waardig!
Ach, dat zal dan wel. Maar ik vind de hele stijl van Army of Darkness gewoon niet bij deel 1 en 2 passen. En als je dan puur naar de film gaat kijken gebeurt er eigenlijk bar weinig (goeds), op wat leuke one-liners van Bruce na. Maarja, dat kan een Arnold spierbundel ook.
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 12:01:24 #121
4571 Sokolsky
pi_41321894
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:54 schreef Gorro het volgende:
The Wicker Man (Neil LaBute, 2006)
Ik vond de hele vergelijking tussen de mensenkolonie op het eiland en een bijenkolonie leuk uitgewerkt. Ik kan me dat ook niet meer herinneren uit het origineel, maar dat kan ook komen doordat ik die al een hele tijd niet meer gezien heb.
Ik zag 'm een paar maanden geleden, maar kan me die vergelijking ook niet herinneren.

Grappig dat er altijd moord en brand geschreeuwd wordt als het over Evil Dead gaat. Ik gaf Evil Dead II een 3 en Army of Darkness een 5. Op een schaal van 10.
Sheridana +1
pi_41321949
Wat gaf je het origineel?
pi_41321975
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik zag 'm een paar maanden geleden, maar kan me die vergelijking ook niet herinneren.

Grappig dat er altijd moord en brand geschreeuwd wordt als het over Evil Dead gaat. Ik gaf Evil Dead II een 3 en Army of Darkness een 5. Op een schaal van 10.
Whehe, dat wordt je vast niet in dank afgenomen hier .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:04:50 #124
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41321984
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef kinky_queen het volgende:
Hetzelfde.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:05:24 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41322002
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ook helemaal eensch.
pi_41322022
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:04 schreef Gorro het volgende:

Hetzelfde.
Ik had Sokolsky moeten quoten

† In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 12:06:51 #127
4571 Sokolsky
pi_41322051
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef kinky_queen het volgende:
Niks, want die heb ik nog niet gezien. Zal er nog wel een keer van komen. Overigens zat tussen Evil Dead II en Army of Darkness (onlangs, voor het '93-tournament) ruim een jaar.
Sheridana +1
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:08:01 #128
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41322084
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:06 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Niks, want die heb ik nog niet gezien. Zal er nog wel een keer van komen. Overigens zat tussen Evil Dead II en Army of Darkness (onlangs, voor het '93-tournament) ruim een jaar.
En toch blijft die trilogie erg geestig
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:08:40 #129
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_41322104
Saw 1. Vond het een goede film, weer eens wat anders. en Wat ik een superfilm vond : A love song voor Bobby Long (met o.a. John Travolta). Ik heb Johnny nog nooit zo goed zien spelen. De hele cast trouwens. Echt een goed verhaal.Super aanrader voor mensen die houden van een film met inhoud. En oh ja....de film 'Wit' is ook een supergoed geacteerde film!

[ Bericht 10% gewijzigd door Vereentjes op 30-08-2006 12:16:49 ]
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 12:27:53 #130
4571 Sokolsky
pi_41322731
Wit is wel iets meer dan alleen supergoed geacteerd

Ik ben nu toch eens die They Shoot Pictures-top100 aan het afronden, en vandaar:

L'Année dernière à Marienbad (Alain Resnais, 1961)

Laat ik met het positieve beginnen: het ziet er fantastisch uit! Prachtige stijlvolle zwart-witbeelden van het hotel en de omgeving. De flashbacks hebben een mooi contrasterend uiterlijk.

Dan de rest. Ehm... het verhaal is eenvoudig: man probeert vrouw te overtuigen dat ze vorig jaar op dezelfde plek een verhouding hadden maar de vrouw gelooft hem niet. Punt. Dit wordt gepresenteerd in een weliswaar origineel, maar in mijn ogen voornameljik pretentieus overkomend ensèmble van scènes, herhalingen, flashbacks, offtopic scènes, nog meer herhalingen, en dat alles begeleid door bij vlagen tenenkrommende orgelmuziek.

Kortom: een typische They Shoot Pictures-top100-film!

Het had ook niet veel langer moeten duren dan anderhalf uur, nu was het nog wel een interessante kijkervaring. Vanwege de cinematografie en het leuke spelletje (lucifers wegpakken, ooit nog college over gehad) een 6+.
Sheridana +1
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:34:56 #131
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_41322972

Ja het is een understatement...ik weet het ;-)
pi_41323158
Harry, un ami qui vous veut du bien

Michel ontmoet op een parkeerplaats Harry (en vriendin Prune), die beweert een oude klasgenoot te zijn. Michel herinnert t zich niet, maar de verhalen die Harry vertelt wel.
Harry blijkt zelfs een beetje fan van Michels schrijfsels ten tijde van de schoolkrant (15 jaar geleden).
dan blijkt Harry wel steeds vreemder.

de film is wel aardig, maar mijn verwachting was hoger, wellicht te hoog.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:39:22 #133
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41325313
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:58 schreef slindenau het volgende:

[..]

Hehe, dit soort kritiek had ik van jullie wel verwacht ja .

En na wat rondgelezen te hebben ben ik daar ook achter gekomen ja, vanwegen de rechten ofzo mocht er geen sequel worden gemaakt...dus als je een sequel verwacht en een remake te zien krijgt kijk je wel even raar op .
En die deadites krijgen in deel 1 en 2 nog geen naam voor zover ik weet, enkel in Army of Darkness worden ze deadites genoemt.
[..]

Ach, dat zal dan wel. Maar ik vind de hele stijl van Army of Darkness gewoon niet bij deel 1 en 2 passen. En als je dan puur naar de film gaat kijken gebeurt er eigenlijk bar weinig (goeds), op wat leuke one-liners van Bruce na. Maarja, dat kan een Arnold spierbundel ook.
Jullie? ik dacht het hier nog niet bekend was dat ik schizofreen ben. en God vergelijken met de Terminator doet je ook geen goed! overigens nog even over het zombie gebeuren mensen die door demonen zijn overgenomen worden over het algemeen niet als zombies beschouwd tenzij jij linda blair in the exorcist ook een zombie vind? maar goed ik zal er maar weer over ophouden
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:41:32 #134
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41325414
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

ach jij bent dan ook een kut user waar we op horror niveau weinig van verwachten
pi_41325966
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:39 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Jullie? ik dacht het hier nog niet bekend was dat ik schizofreen ben. en God vergelijken met de Terminator doet je ook geen goed! overigens nog even over het zombie gebeuren mensen die door demonen zijn overgenomen worden over het algemeen niet als zombies beschouwd tenzij jij linda blair in the exorcist ook een zombie vind? maar goed ik zal er maar weer over ophouden
Whehe, jullie inderdaad. Dat is toch goed

En ik weet niet zoveel over zombies...wat is de preciese definitie van een zombie dan?

Wat mij betreft hoef je niet op te houden hoor .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:59:53 #136
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41326037
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:57 schreef slindenau het volgende:

[..]

En ik weet niet zoveel over zombies...wat is de preciese definitie van een zombie dan?

DoodVlees zonder ziel wat ronddoold.

Zoiets denk ik.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:08:30 #137
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41326291
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:57 schreef slindenau het volgende:

[..]

nee dat is helemaal niet goed en al helemaal niet als je mij en queen bedoeld en dat je niet veel over zombies weet dat heb je inmiddels bewezen . definitie van een zombie blijf ik je verschuldigd het is in ieder geval iemand die eerst dood is geweest en daarna weer rond gaat dolen
pi_41326335
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

DoodVlees zonder ziel wat ronddoold.

Zoiets denk ik.
Hmmm, maar in zowel Evil Dead 1 als 2 wordt de term "deadites" niet genoemd toch? Hoe moet je, als horror leek, die beesten dan noemen?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:17:29 #139
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41326605
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:10 schreef slindenau het volgende:

[..]

Hmmm, maar in zowel Evil Dead 1 als 2 wordt de term "deadites" niet genoemd toch? Hoe moet je, als horror leek, die beesten dan noemen?
possesed by demons wordt er toch duidelijk gezegd
pi_41326786
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:10 schreef slindenau het volgende:

[..]

Je schoonmoeder?
Shake'm U Won't Break'm
pi_41326898
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:17 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

possesed by demons wordt er toch duidelijk gezegd
Hmmja dat zou best eens kunnen ja . Maar dan is zombies wel korter .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:27:16 #142
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41326915
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:26 schreef slindenau het volgende:

[..]

Hmmja dat zou best eens kunnen ja . Maar dan is zombies wel korter .
zucht
pi_41326931
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:27 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

zucht
Jij ook goedemiddag .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:30:34 #144
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41327031
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:27 schreef slindenau het volgende:

[..]

Jij ook goedemiddag .
demons is korter dan zombies btw
pi_41327052
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:30 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

demons is korter dan zombies btw
Nu je het zegt! Maar dat is weer niet Nederlands, en dan is Demonen weer even lang .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:35:47 #146
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41327204
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:31 schreef slindenau het volgende:

[..]

Nu je het zegt! Maar dat is weer niet Nederlands, en dan is Demonen weer even lang .
zombies is ook niet per definitie nederlands, deadites overigens ook niet
pi_41327313
Hmm, daar had ik nog niet dieper over nagedacht eigenlijk .

Maarja, laten we deze discussie maar staken...en het topic teruggeven aan de rest van FOK! .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:38:39 #148
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41327317
Of jullie voeren deze discussie even ergens anders.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:44:58 #149
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41327545
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:38 schreef BlaatschaaP het volgende:
Of jullie voeren deze discussie even ergens anders.
je ben het mod wezen nog niet vergeten he?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:00:14 #150
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41328063
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:44 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

je ben het mod wezen nog niet vergeten he?
Oh jawel hoor, maar ik lik me gewoon graag omhoog bij SoK, Gorro en Mike .
pi_41328205
Ik heb een film gezien, mag ik dat hier posten?

MR.JINGLES

S.I.C.K. 2

Schijnt een sequel te zijn op een vreselijke slasher die ik niet gezien heb, dat las ik pas toen ik een review zocht die bij mijn mening past.

Een goedbedoelde maar erg lowbudget slasher die mij nogal aan HALLOWEEN deed denken qua verhaal. Lowbudget kan soms in het voordeel werken van films, maar vaker in het nadeel zoals met dit werkje

Een kleine 5

woensdag 30 augustus 2006 @ 15:15:38 #152
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41328587
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:00 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, maar ik lik me gewoon graag omhoog bij SoK, Gorro en Mike .
was ik maar mod..... werd ik ook eens gelikt
pi_41328676
Als je je best doet op Cinema-Extreme.com heb je een kans

woensdag 30 augustus 2006 @ 15:44:10 #154
127932 Masterneeter
als in Markieneeter
pi_41329722

Mwoah... Deel 1 blijft 't leukst. Famke zit wel in een roulatiesysteem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch best veel dooien nog, had ik niet verwacht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6/10
signature schmignature...
pi_41333905
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:27 schreef Sokolsky het volgende:

Ik ben nu toch eens die They Shoot Pictures-top100 aan het afronden, en vandaar:

L'Année dernière à Marienbad (Alain Resnais, 1961)

Dan de rest. Ehm... het verhaal is eenvoudig: man probeert vrouw te overtuigen dat ze vorig jaar op dezelfde plek een verhouding hadden maar de vrouw gelooft hem niet. Punt.
Nee dus. Het verhaal is absoluut niet eenvoudig, de film kent zelfs geen verhaal. Althans geen verhaal dat eenduidig uit te leggen valt, vrijwel iedere interpretatie is valide. Er zijn zelfs mensen die claimen dat de film zich in een gekkenhuis afspeelt, dus zo eenvoudig is het verhaal niet.

En toch is het (gebrek aan) verhaal weer het struikelblok, geloof ik. Je bent wel consequent in ieder geval
pi_41335057
SHADOW: DEAD RIOT

Wat begint als een Satanische horrorfilm gaat over in een wip film met zombies en een vleugje IT'S ALIVE! met kung-fu

Genrefavoriet Tony Todd en sleazebabes ten overvloede maken deze film genietbaar. Redelijk veel bloot (tis natuurlijk een wipflick) en lekker veel gore

Minpuntjes zijn de scenes met veel cgi

leuk
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 18:39:09 #157
4571 Sokolsky
pi_41335349
Madame de... (Max Ophüls, 1953)

Luchtig filmpje van de Duitse regisseur Max Ophüls, beter bekend van Letter from an Unknown Woman. Danielle Darnieux speelt de Madame-zonder-achternaam, die haar diamanten oorbellen verpandt om aan haar gokschulden te kunnen voldoen en haar man wijsmaakt dat ze ze verloren heeft. Die oorbellen gaan vervolgens een eigen leven leiden en zijn zo de aanleiding tot een aardig kostuumdrama, met een opvallende rol voor de grote neo-realist Vittorio De Sica. De camera is bijna voortdurend in beweging en danst als het ware langs de personages. Mooie beelden en enkele prachtige scène-overgangen. Ook hier en daar wel leuke humor.

Mooie film. 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sokolsky op 30-08-2006 18:44:27 ]
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 18:41:58 #158
4571 Sokolsky
pi_41335433
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:55 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Nee dus. Het verhaal is absoluut niet eenvoudig, de film kent zelfs geen verhaal. Althans geen verhaal dat eenduidig uit te leggen valt, vrijwel iedere interpretatie is valide. Er zijn zelfs mensen die claimen dat de film zich in een gekkenhuis afspeelt, dus zo eenvoudig is het verhaal niet.

En toch is het (gebrek aan) verhaal weer het struikelblok, geloof ik. Je bent wel consequent in ieder geval
We hebben het nu over twee verschillende kanten van het verhaal; ik over de zichtbare gebeurtenissen en jij over de diepere betekenis. Maar we snappen precies wat de ander bedoelt, toch?
Sheridana +1
pi_41335627
Syriana

Erg boeiende film, die mooi het corrupte moraal binnen de wereld van het zwarte goud (olie dus) weergeeft en de ambivalente rollen die de wereldmachten hierin spelen.

Respect voor het zeer complexe script, de authentieke acteerprestaties, de sfeerverhogende locaties, de sfeervolle score en het constant aanwezige gevoel van onheil.

Indrukwekkend....
pi_41337374
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:41 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

We hebben het nu over twee verschillende kanten van het verhaal; ik over de zichtbare gebeurtenissen en jij over de diepere betekenis. Maar we snappen precies wat de ander bedoelt, toch?
Nou, eerlijk gezegd niet. De zichtbare gebeurtenissen spreken elkaar simpelweg tegen, dat heeft nog maar weinig te maken met de diepere betekenis. Dat is nog drie stappen verder. Je zei dat het verhaal eenduidig is en dat is het aantoonbaar niet.
pi_41337762
Maikel ik ga je niet weer helpen hoor, als je ruzie krijgt

woensdag 30 augustus 2006 @ 20:12:50 #162
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41337968
she's the man & a love song for bobby long & astrix obelix contra ceasar
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 20:25:19 #163
4571 Sokolsky
pi_41338357
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:41 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Nou, eerlijk gezegd niet. De zichtbare gebeurtenissen spreken elkaar simpelweg tegen, dat heeft nog maar weinig te maken met de diepere betekenis. Dat is nog drie stappen verder. Je zei dat het verhaal eenduidig is en dat is het aantoonbaar niet.
Ik zeg eenvoudig, dat is niet per se gelijk aan eenduidig. Maar ik wil de term "verhaal" in mijn stukje best door een ander woord vervangen hoor. "Samenvatting" ofzo. Verder doet het er ook niet echt toe, en hoeft KQ zich niet druk te maken
Sheridana +1
pi_41339476
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:25 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik zeg eenvoudig, dat is niet per se gelijk aan eenduidig. Maar ik wil de term "verhaal" in mijn stukje best door een ander woord vervangen hoor. "Samenvatting" ofzo. Verder doet het er ook niet echt toe, en hoeft KQ zich niet druk te maken
Waar het mij om gaat is dat deze film een eerste (en laatste?) poging was tot een interactieve film waarbij de kijker zelf zijn eigen verhaal moet maken. Een voorloper op de computer game dus. De film biedt beelden en gebeurtenissen die elkaar soms tegenspreken en een andere keer weer zijn ze overeenkomstig en het is aan de kijker om hier chocola van te maken. Er is dus niets eenvoudigs aan het verhaal/samenvatting of hoe je het ook noemen wilt, het is simpelweg de hele, uiterst gecompliceerde, kern van de film. De visuele stijl en alles wat er bij komt kijken is volledig secundair. En als dit er allemaal niet toe doet, is iedere discussie van tevoren zinloos. Vind ik ook best, maar dat lijkt me nogal... uhmmm merkwaardig.

En KQ maakt zich echt niet druk hoor, die gooit juist enkel wat olie op het vuur. Hij kent me al langer dan vandaag
pi_41342155
Lilies (Greyson, 1996). Deze Canadese gayfilm wist mij zeer te verrassen en bekoren. Het draait allemaal om een priester die in een gevangenis een biecht gaat afnemen, gevangen genomen wordt en gedwongen wordt om een toneelstuk te aanschouwen waarin gebeurtenissen uit zijn verleden worden geënsceneerd. De film laat prettig heden/verleden en werkelijkheid/toneelstuk dwars door elkaar heen lopen en ook de vrouwenrollen zijn in heus Elizabethaanse theatertraditie door mannen gespeeld wat de gender rollen nog eens leuk door elkaar hutselt. De theatrale acteerprestaties en mis-en-scène doen meermalen sterk aan Peter Greenaway denken en het scenario is als een Griekse tragedie opgebouwd en uitgevoerd, wat een sterke film oplevert.
pi_41343284
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:58 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat deze film een eerste (en laatste?) poging was tot een interactieve film waarbij de kijker zelf zijn eigen verhaal moet maken. Een voorloper op de computer game dus. De film biedt beelden en gebeurtenissen die elkaar soms tegenspreken en een andere keer weer zijn ze overeenkomstig en het is aan de kijker om hier chocola van te maken. Er is dus niets eenvoudigs aan het verhaal/samenvatting of hoe je het ook noemen wilt, het is simpelweg de hele, uiterst gecompliceerde, kern van de film. De visuele stijl en alles wat er bij komt kijken is volledig secundair.
Klinkt intrigerend, maar eens gaan kijken binnenkort
pi_41347679
Miami Vice

toch beter dan ik had gedacht, alleen de trage liefdes scenes irriteerde me wel.
op imdb scoort tie maar een 6.2 ofso maar hij is zkr wel meer waardt.
Nothing to see here, carry on
pi_41353005
RUNNING SCARED ('06)

Grappig dat de bekende recensenten de film afkaken. Máákt Hollywood eens een keer een steengoede Hollywoodfilm, is het wéér niet goed

Hier ga ik niet moeilijk over doen, ik ga douchen, eten en die dvd halen
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:02 #169
4571 Sokolsky
pi_41363589
My Darling Clementine (John Ford, 1946)

Zeer degelijke western over Wyatt Earp, Doc Holliday en hun bekende gunfight at the OK Corral. Alles is keurig in orde, maar écht onder de indruk was ik nergens. Zal met het genre te maken hebben; de niet-westerns van Ford vallen bij mij veel meer in de smaak. Fonda en Mature zijn uitstekend, Darnell en Downs doen het leuk en Brennan had van mij wel wat meer screentijd mogen hebben. 7.
Sheridana +1
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 15:46:20 #170
4571 Sokolsky
pi_41364744
Ik ga vandaag geen nieuwe film meer kijken, dus Maandlijstjes!

Vrij veel films gezien in augustus, en ook vrij veel goede. Dus een top-15:

1. Le Trou (Jacques Becker, FRA, 1960)
2. Bakha satang (Peppermint Candy) (Chang-dong Lee, KOR, 2000)
3. Ballada o soldate (Ballad of a Soldier) (Grigori Chukhrai, RUS, 1959)
4. ...ing (Eon-hie Lee, KOR, 2003)
5. Cat on a Hot Tin Roof (Richard Brooks, USA, 1958)
6. How Green Was My Valley (John Ford, USA, 1941)
7. The Player (Robert Altman, USA, 1992)
8. Så som i himmelen (As it is in Heaven) (Kay Pollak, SWE, 2004)
9. Nijushi no hitomi (Twenty-Four Eyes) (Keisuke Kinoshita, JPN, 1954)
10. Ascenseur pour l'échafaud (Louis Malle, FRA, 1958)
11. Ivan Groznyy II: Boyarsky zagovor (Sergei M. Eisenstein, RUS, 1958)
12. Moartea domnului Lazarescu (The Death of Mr. Lazarescu) (Cristi Puiu, ROM, 2005)
13. Marathon (Yoon-Chul Yeong, KOR, 2005)
14. Madame de... (Max Ophüls, FRA, 1953)
15. Sad Movie (Jong-kwan Kwon, KOR, 2005)
Sheridana +1
pi_41364777
SEA OF FEAR

Technisch zit de film perfect in elkaar, mooie camerashots, goed geakteerd en lekkere muziek. Probleem echter met deze slasher is dat het plot zó vergezocht is dat de film van een 7.5 halverwege naar een 5.0 afzakt door het werkelijk stupide einde

donderdag 31 augustus 2006 @ 20:31:14 #172
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41374288
Ik gooi er met Aparajito nog even een snobfilm tegenaan. Dit is het vervolg op Pather Panchali en deel 2 van de Apu-trilogie. In deze film wordt Apu wat heen weer gesleurd tussen zijn moeder op het platteland en zijn studies in de grote stad. De slimme kijker ziet hier parallellen met allerlei maatschappelijke problemen en de progressie van India als land vanuit historisch perspectief. Helaas voor de film ben ik geen slimme kijker, bleek het niet altijd even boeiend en vond ik PP beter. Maar deze heeft ook zijn momenten, de 2de helft van de film is beter dan de eerste.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:46:11 #173
67640 SaintOfKillers
pi_41375022
En toen de watchamacallit van augustus:

1. Les choses de la vie (Claude Sautet - 1970)
2. Hadaka no shima (Kaneto Shindô - 1960)
3. Dekigokoro (Yasujiro Ozu - 1933)
4. Dear Wendy (Thomas Vinterberg - 2005)
5. Nobi (Kon Ichikawa - 1959)
6. Un Coeur en Hiver (Claude Sautet - 1992)
7. The Weather Man (Gore Verbinski - 2005)
8. Yama no oto (Mikio Naruse - 1954)
9. Heaven Can Wait (Ernst Lubitsch - 1943)
10. Tange Sazen yowa: Hyakuman ryo no tsubo (Sadao Yamanaka - 1935)

Sorry, ik kijk enkel recente Hollywoodblockbusters, sue me.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:52:39 #174
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_41377092
Ben net geweest naar Sentinel, The
een leuke actie film
pi_41377670
Toy Story

Na al die jaren nog steeds een zeer vermakelijke animatiefilm, misschien wel 1 van de beste van Pixar. Leuke karakters en een prima verhaallijn.

Mijn Cijfer: 7.9

Brengt het totaal op 17 deze maand (incl 24 S4) en het jaartotaal op 114

Augustus
98. The Getaway (1972) :: 7.6
99. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) [Bios] :: 7.5
100. 24 [S4] (2001) :: 8.5
101. Network (1976) :: 7.9
102. C'est arrivé près de chez vous (1992) :: 7.9
103. Rear Window (1954) :: 8.7
104. Vertigo (1958) :: 8.3
105. Shichinin no samurai (1954) :: 8.8
106. The Scarlet Empress (1934) :: 8.0
107. Untergang, Der (2004) :: 8.4
108. Mépris, Le (1963) :: 7.8
109. Scarlet Street (1945) :: 8.2
110. Dog Day Afternoon (1975) :: 8.0
111. Swimming Pool (2003) :: 7.4
112. Neko no ongaeshi (2002) :: 7.5
113. Miller's Crossing (1990) :: 7.7
114. Toy Story (1995) :: 7.9
pi_41378243
I CACCIATORI DEL COBRA D'ORO

THE HUNTERS OF THE GOLDEN COBRA

Matige rip off van het wél leuke RAIDERS OF THE LOST ARK, met Warbeck als Indy en dat leuke grietje uit LO SQUARTATORI DI NEW YORK

pi_41381789
RITUALS

THE CREEPER

Waardeloos. En dit is/was een videonasty?

vrijdag 1 september 2006 @ 00:52:21 #178
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41382351
Wat houden jullie dat toch allemaal netjes bij jongens...

Maar goed.

Me and You and Everyone We Know (2005)

Een film zo lichtgewicht dat ie bijna uit me dvdspeler vloog. Leuk hoor, een films over niets. Hij wordt ook nooit écht vervelend en kent zijn grappige moment, die helaas 99% bestaan uit vertedering voor het kleine negertje. Maar waar voor sommige mensen een blik no-name acteurs genoeg is blijft het voor mij nog steeds..niets. July (kijk met verbazing naar haar prijzen) vond ik trouwens ronduit irritant. 5,5
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41382516
Deze maand 68 films gezien waarvan de slechtste zeker weten de remake is van THE PINK PANTHER en tot de beste behoren SLITHER, 13 (TZAMETI) en BRICK

vrijdag 1 september 2006 @ 02:02:57 #180
40664 Durbin
Who knows..
pi_41384669
Deze maand 25 films gezien, waarvan enkelen voor een tweede keer.

Toppers waren (in willekeurige volgorde):
- Suspiria (Argento)
- The Evil Dead (Raimi)
- Brick (Johnson)
- Slither (Gunn)
- Rope (Hitchcock)
- Sad Movie (Kwon)

Ik heb me het minst vermaakt met Jakeob-ui jeongseok (aka Art of Seduction), welke van mij een 3 kreeg.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 1 september 2006 @ 02:07:12 #181
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41384792
Ik heb natuurlijk niet voor niets twee jaar filmwetenschappen gestudeerd, dus laat ik eens een kritische uiteenzetting uit een zetten over het productieproces van Gothika:

En voila.

Verder werd ik eerst heel vrolijk van Block Party, om daarna weer heel depressief te worden van Control Room.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_41386911
sai
pi_41389167
Whehe paint .
pi_41390966
Ik bewonder je paintskills Sai.
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:01:21 #185
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41392095
Initial D
Uberbruut, vooral als je de anime goedvindt
8/10

Just my luck
uberkut, vooral als je niet van D-acteurs houdt
3/10
pi_41394322
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:01 schreef flyguy het volgende:
Just my luck
uberkut, vooral als je niet van D-acteurs houdt
3/10
Dubbel D acteurs? Naja, ik ga em iig wel op dvd kopen. Lindsay Lohan .
pi_41396388
Afgelopen maand 31 films voor het eerst gezien. Dat maakt mijn huidige jaartotaal op 177. Het niveau was deze maand aanzienlijk lager dan vorige maand.

Toppers:
1. Throne of Blood
2. Det Sjunde inseglett
3. The Big Sleep
4. Key Largo
5. Touch of Evil
6. Charlie: The Life and Art of Charles Chaplin
7. The Killing
8. Bride of Frankenstein
9. Miami Vice

Het vermelden waard:
1. Antz
2. Yojimbo
3. Cronos
4. Sympathy for Mr. Vengeance

Troep:
1. Volver
2. The General
3. Step Up
4. Doodeind

[ Bericht 3% gewijzigd door Morrigun99 op 01-09-2006 17:03:35 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 16:13:08 #188
4571 Sokolsky
pi_41397162
Volver en The General troep?
Sheridana +1
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:15:33 #189
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41397249
Wat mij betreft is Volver één van de beste films van dit jaar. Maar goed, iedereen zijn mening uiteraard. Wat vond je er niet goed aan?
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 16:50:13 #190
4571 Sokolsky
pi_41398404
Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages (D.W. Griffith, 1916)

Een drie uur durende stomme film, die destijds erg veel indruk moet hebben gemaakt. Griffith toont met vier verhalen, elk gesitueerd in een verschillend tijdperk, de onverdraagzaamheid van de mens. Deze verhalen zijn niet zo bijzonder, maar de vertelstijl is dat wel, zeker voor die tijd. Er wordt in het begin via de titelkaarten dan ook uitgebreid uitgelegd wat en hoe we allemaal gaan zien. Wat echter het meest opvalt zijn de sets en decors, met name in het verhaal van Babylon. Hier is duideiljk te zien dat dit destijds de duurste productie ooit was en ook voor een hedendaagse kijker is het een indrukwekkend geheel.

Werken als dit zijn moeilijk te beoordelen; je kijkt eigenlijk meer naar een museumstuk dan naar een film. Het wist mij niet de volle speeltijd te boeien; niet elk verhaal is even goed uitgewerkt. Al met al is het wel een heel stuk beter dan Griffith's bekendere Birth of a Nation en ik neig naar een 6½.

Viaggio in Italia (Roberto Rossellini, 1954)

Een Engels echtpaar (George Sanders en Ingrid Bergman) reist naar Italië om het huis van een overleden oom te verkopen. Gaandeweg leren we hen beter kennen, evenals de barstjes die hun relatie begint te vertonen. Een zeer behoorlijke karakterstudie met sterke en lang niet altijd sympathieke personages maar bovenal een prachtige rondleiding langs de historische schatten van Italië. Ik begon de film eigenlijk steeds meer te waarderen totdat... dat einde kwam. In mijn ogen een tamelijk ongeloofwaardige ontwikkeling en de theorieën die ik er zojuist hier en daar op nalas vind ik het er niet echt beter op maken. Blijft steken op een 7.

Goede nieuws is dat ik nu de hele top-100 van They Shoot Pictures, Don't They? gezien heb
Sheridana +1
pi_41398769
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:15 schreef JelleS het volgende:
Wat mij betreft is Volver één van de beste films van dit jaar. Maar goed, iedereen zijn mening uiteraard. Wat vond je er niet goed aan?
Ik vond de verschillende verhaallijnen niet goed in elkaar verweven, omdat ze te veel verschilden. Sommige dingen vond ik bovendien té ver gezocht voor een film die hier en daar als serieus drama over wil komen. Daar op voort bordurend vond ik enkele scenes té makkelijke tranentrekkers en had ik het op een gegeven moment helemaal gehad met een huilende Cruz. Daarbij vond ik de humor niet grappig en de verhaallijn rond Cruz's ex veel te makkelijk overboord gezet. Ik vond het nogal een ingrijpende gebeurtenis, maar daar wordt gaanderweg totaal geen aandacht meer aan besteed. Het leek wel of iedereen maar wat deed, waar hij/zij op dat moment zin in had en er nog mee wegkwam ook. Dat kan in een film als Amélie, maar niet in een 'serieuze' film als Volver.
Het geheel kwam mij daardoor tamelijk knullig over.

Tja, en The General vond ik gewoon niet grappig en in z'n geheel niet aan mij besteed. Objectief gezien is dat dan misschien wél een goede film, maar ik als Charlie Chaplin fan houd gewoon van andere humor. Normaliter vind ik Keaton ook erg leuk, maar The General vond ik simpelweg dodelijk saai.

Het maakt mij in z'n totaliteit niet uit hoe anderen films waarderen (no offence); ik baseer de scores van de films die ik zie gewoon op mijn persoonlijke ervaring met de films. En bij zowel The General als Volver waren die dus nogal slecht. Troep is dan misschien niet echt een genuanceerde categorie, maar de ware nuance laat ik wel over aan de politiek ipv aan Fok!
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 17:10:31 #192
4571 Sokolsky
pi_41399024
Toch zit er wel logica in. Ik vind Chaplin helemaal niks, maar The General wél leuk
Sheridana +1
pi_41404699
Mijn top 5 van augustus (van de 47):

Harold and Maude (1971)
Before Sunset (2004)
Viy (1967)
United 93 (2006)
Gandhi (1982)

Minst leuke film: Mama is boos! (1986)
pi_41406766
Inside Man (Lee, 2005). Je kunt lang en breed lullen over deze laatste Spike Lee, maar het is gewoon een vermakelijk filmpje. Ja, voor een Lee joint is het wellicht iets te mager en exceptioneel is het nergens, maar het is overal net iets meer dan de gemiddelde film en daarmee prima kijkvoer.

Running Scared (Kramer, 2006). Na alle lovende woorden zal ik maar weer eens de zeikerd gaan uithangen. Eerst dan maar de positieve punten: het verhaal is inderdaad lekker vlot, het scenario vrij ingenieus (hoewel regelmatig iets te overtrokken) en de acteurs doen het allemaal prima. Maar die ronduit walgelijke ‘hippe’, ‘flitsende’ stijl vergalde mijn kijkplezier aanzienlijk. Ik heb werkelijk geen idee wat mensen nu toch zo mooi kunnen vinden aan een dergelijke holle videoclipstijl, maar ik word echt niet goed van het gebrek aan visie. Zodoende wordt wat een uitstekende actiefilm had kunnen zijn gedegradeerd tot een wel aardig filmpje.

Totaal 49 films gezien deze maand, met de volgende toppers:

In einem Jahr mit 13 Monden (1978) :: 9.8
The Fallen Idol (1948) :: 9.0
The Dreamers (2003) :: 9.0
Gilda (1946) :: 8.5
Gloria (1980) [Bios] :: 8.2

De guitly pleasure uitsmijters van de maand waren Hell Comes to Frogtown en Forbidden Zone
pi_41411939
Afgelopen maand 28 films gezien,

Top in willekeurige volgorde:

• 13 (Tzameti) - (2005)
  • Some Like It Hot - (1959)
  • Sophie Scholl - Die letzten Tage - (2005)
  • Mah nakorn (Citizen Dog) - (2004)
  • Sunset Blvd. - (1950)
  • Insider, The - (1999)
  • Constant Gardener, The - (2005)
  • Shawshank Redemption, The - (1994)
  • Flight 93 - (2006)
  •   Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 02:29:14 #196
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_41414963
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 21:49 schreef Maikel_1981 het volgende:

Running Scared (Kramer, 2006). Na alle lovende woorden zal ik maar weer eens de zeikerd gaan uithangen. Eerst dan maar de positieve punten: het verhaal is inderdaad lekker vlot, het scenario vrij ingenieus (hoewel regelmatig iets te overtrokken) en de acteurs doen het allemaal prima. Maar die ronduit walgelijke ‘hippe’, ‘flitsende’ stijl vergalde mijn kijkplezier aanzienlijk. Ik heb werkelijk geen idee wat mensen nu toch zo mooi kunnen vinden aan een dergelijke holle videoclipstijl, maar ik word echt niet goed van het gebrek aan visie. Zodoende wordt wat een uitstekende actiefilm had kunnen zijn gedegradeerd tot een wel aardig filmpje.
    Crosspost:

Een van de slechtste films die ik de afgelopen jaren gezien heb. Regisseur Wayne Kramer probeert zoveel mogelijk in de film te stoppen en dat pakt nogal eens verkeerd uit, met als dieptepunt het pedofielen-verhaal. Dit achterlijke stuk had geknipt moeten worden, de film was toch al een half uur te lang, dus dat kon makkelijk. De hele sfeer van de film was misselijk makend met het ene figuur nog wanstaltiger dan het andere.

Verder leek het Kramer hip om zovaak mogelijk het woord 'fuck' te gebruiken, maar dat is het natuurlijk niet als je het meer dan 10 keer in 1 zin gebruikt.

Waar ik me verder ontzettend aan gestoord heb:
    SPOILER
    En:
    SPOILER
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_41416838
    Snakes on a plane - Weer een lekkere film van Samuel L. Jackson. Het eerste half uur is een beetje saai. Totdat de slangen in beeld komen. Dan begint het echt super te worden

Zeer leuke film....
    pi_41417775
    Mike, het blijft natuurlijk Hollywood voor de domme massa, neem het niet zo serieus. Al kan ik me wel voorstellen dat je je eraan stoort

zaterdag 2 september 2006 @ 11:31:07 #199
    67640 SaintOfKillers
    pi_41418832
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 02:29 schreef Mike het volgende:
    En:
    SPOILER
    SPOILER
    pi_41419923
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
      zaterdag 2 september 2006 @ 14:57:39 #201
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_41423747
    Howl's Moving Castle
    Prima Ghibli met weer een setje karakters waar ik erg om moest lachen. In tegenstelling tot Mononoke Hime vond ik hier de lange speelduur niet storend.

Peppermint Candy
    Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII , wat hij zegt.

The Graduate
    Toch niets voor mij. Hoewel er niets valt af te dingen aan de kwaliteit van de film deed het me niet zoveel. De plompverlorenheid waarmee
    SPOILER
    Daardoor viel de tweede helft van de film een beetje in het water. Iets wat het kijkplezier voor mij ook niet bevorderde was de muziek van Simon & Garfunkel, waar ik een schijthekel aan heb. Pity dat de soundtrack dus alleen maar S&G is. Voor de solide acteerprestaties: 6,5
    [Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
    There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
    pi_41424369
    Invasion of the Body Snatchers (1978)
    Tweede keer dat ik hem zie en net zo spannend als de eerste keer. Zeker wel een goeie paranoia-flick. Moet nu alleen dat origineel nog eens zien.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')