abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41290371
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:15 schreef JelleS het volgende:
Omdat je dan de film net zo goed niet kan kijken.
Alles is goed te volgen hoor. Behalve bij actiescenes. die speel ik dan op normale snelheid
Ik doe het bij bv een James Bond dus niet standaard bij elke film hoor.

in een kwartier 4 films zien, zoals die eerder poster, dat vind ik zonde.
pi_41290545
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:40 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:

[..]

Alles is goed te volgen hoor. Behalve bij actiescenes. die speel ik dan op normale snelheid
Ik doe het bij bv een James Bond dus niet standaard bij elke film hoor.

in een kwartier 4 films zien, zoals die eerder poster, dat vind ik zonde.
Alles behalve het dialoog ja .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:49:53 #103
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41290603
Ghost in the shell 2

Leuk, vaag, je moet er van houden... maar minder dan het origineel..

6,8/10
The more debt, the better
pi_41292175
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:47 schreef slindenau het volgende:

[..]
Alles behalve het dialoog ja .
Ook dialoog.
pi_41294280
" Step Up" van Anne Fletcher.
Life's not over 'till you die.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:24:53 #106
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41295372
De drie Altmans McCabe & Mrs. Miller, Nashville en The Player waren alledrie goed, maar de derde het best. Films over films zijn altijd leuk, vooral als er zoveel Hollywoodgrapjes en cameo's in zitten. La Nuit Américaine sloot mooi bij die derde aan, was zeer vermakelijk en tot nu toe mijn favoriete Truffaut.
Sheridana +1
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:52:23 #107
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41298127
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is de ideale manier om Mulholland Dr. te kijken.
Bedankt voor de tip.
Het is nog één van de top 250 films die ik moet kijken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:24:02 #108
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_41298935
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:52 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Oei, je zal wel een zwaar leven hebben.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:27:28 #109
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41299001
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:52 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Meteen de beste van allemaal

Gister 2 films gekeken. Veronica Guerin was middelmatig, op het mooie einde na. Een 7.
25th Hour was van een andere orde. Niet zo goed als ik had gehoopt, maar toch erg sterk. Dat zit hem vooral in de details. Vooral de geweldige dialogen, maar ook in kleine dingetjes zoals Philip Seymour Hoffman die in de hoek van het beeld eerst kijkt hoe de ander de drank achterover slaan, en dan pas zelf neemt. Details die ik erg kan waarderen. Ook hier was het einde weer subliem.
pi_41303546
Evil Dead 2: The Book Of The Dead 2
In vele opzichten lijkt deze op deel 1, dus op horror gebied was het allemaal zeer leuk . Wat minder zombies deze keer, maar wel wat meer diepgang wat betreft het boek.
Het enige waar ik me aan erger was de eerste scene...Ash (dezelfde ash aan het eind van deel 1 neem ik aan) gaat naar precies dezelfde plek waar ie vorige keer bijna dood ging? Dat snap ik dus niet.

Verder een prima horrorfilmpje, net als deel 1: 7/10
Nu op naar Army of Darkness .
pi_41306410
The Wind That Shakes the Barley (Loach, 2006). En kijk: alweer een sociaaldrama dat de Gouden Palm wint! Het wordt nu toch wel een beetje vervelend maar goed. Dat gezegd hebbende is deze film een sterke film: ik had vaak moeite met de Engelsen die als karikaturen werden weggezet, maar verder is dit een vrij aangrijpende en soms heftige dramafilm.

Superman Returns (Singer, 2006). Ik heb nog steeds helemaal niks met die kleurloze Superman, maar ik heb me vreemd genoeg niet echt verveeld, ondanks de lange speelduur. De IMAX en de paar 3D scènes zullen hier vermoedelijk ook aan bijgedragen hebben.
pi_41308648
Army of Darkness
De sequel op Evil Dead 2, de laatste scene uit Evil Dead 2 wordt opnieuw gespeeld...en dan gaat het verhaal verder. Dit keer (bijna) geen bezeten mensen, maar een leger van skeletten! Ditmaal geen houten hutje, maar een werkelijk avontuur door een groot landschap.
We krijgen wel wat meer te weten over 'het boek', maar helaas niks extra's over de geschiedenis...het ontstaan, dit vind ik wel jammer.
Verder is het meer een avonturen film dan een horrorfilm, en daarmee past deze ook niet echt bij de andere twee films. Er zitten wel wat kleinigheidjes in die ik wel grappig vond, al die kleine ash'jes bijvoorbeeld .
Maar Bruce zet wel een zeer stoer karakter neer, en de close combat gevechten met hem zijn heerlijk . "Yeah baby!", "Groovy!" en "You wanna play rough?" .

Een leuke afsluiting van de trilogy, maar niet geheel in Evil Dead stijl...6.5/10
pi_41312347
KILLER KLOWNS FROM KANSAS ON KRACK

I know a guy who specializes in klown cases, he is a United States marshall in Utah

Nou... Dit is zeker iets speciaals. Denk aan het beste wat Maarten van Druten ooit zal maken and then some.

2 Klowns en een kip (wat een man in een kipkostuum is) , een aantal muppets die coke en weed verkopen, een hele zooi technische foefjes op amateurbasis en veel bad taste humor gemixed in een FORBIDDEN ZONE/THE INCREDIBLY STRANGE CREATURES WHO STOPPED LIVING AND BECAME MIXED-UP ZOMBIES/OVER-SEXED RUGSUCKERS FROM MARS achtig sausje en dan kom je er nog niet. Maar dat maakt niet uit, want jullie hebben toch geen flauw benul waar ik het over heb

pi_41312680
Star Wars IV: a new hope

M'n eeste Star Wars film, maar ik ben nog geen fan. Eerst deel V en VI zien, dan zien we wel verder.
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_41315458
STAY ALIVE

Als je de gave hebt om door het ronduit stupide plot heen te kunnen kijken wacht je een aangename film, als je je ergerd...

Jammer dat het einde nogal doorzichtig is, dat dat wijf zo plat als de pleuris is en sommige geluidseffecten in de hoop dat je schrikt.

Beter dan BRAINSCAN en het akteerwerk mag er wezen!

pi_41316198
SATAN'S PLAYGROUND

ON-BE-GRIJ-PE-LIJK waar al die positieve kritieken vandaan komen. Nou ben ik geen Dante Tomaselli fan, ik vind HORROR en DESECRATION werkelijk overschatte rommel. Dit werkje is overduidelijk een ode aan EVIL DEAD, met gestolen/geleende geluidseffecten, de zoevende camera door het bos, het bonzen van de deur en zelfs een hoofdrolspeelster uit EVIL DEAD namelijk Ellen Sandweiss in haar eerste rol sinds die film en het einde is direct gekopieerd.

Zo.

Warrige rommel die steelt van THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE, JEEPERS CREEPERS, EVIL DEAD en de gemiddelde backwoods slasher

woensdag 30 augustus 2006 @ 09:06:05 #117
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_41317431
Kiss Kiss, Bang, Bang. De leukste film die ik in tijden heb gezien. Aanrader!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:54:11 #118
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41321697
The Wicker Man (Neil LaBute, 2006)
Prima remake van de Britse klassieker uit 1973, die er in mijn ogen nauwelijks voor onder hoeft te doen. De locaties zijn prachtig en creëren een goede sfeer. Ik vond de hele vergelijking tussen de mensenkolonie op het eiland en een bijenkolonie leuk uitgewerkt. Ik kan me dat ook niet meer herinneren uit het origineel, maar dat kan ook komen doordat ik die al een hele tijd niet meer gezien heb. Gelukkig hebben ze het wel aangedurft om het einde hetzelfde te laten. ***½
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:54:47 #119
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41321712
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:35 schreef slindenau het volgende:
Evil Dead 2: The Book Of The Dead 2
In vele opzichten lijkt deze op deel 1, dus op horror gebied was het allemaal zeer leuk . Wat minder zombies deze keer, maar wel wat meer diepgang wat betreft het boek.
Het enige waar ik me aan erger was de eerste scene...Ash (dezelfde ash aan het eind van deel 1 neem ik aan) gaat naar precies dezelfde plek waar ie vorige keer bijna dood ging? Dat snap ik dus niet.

Verder een prima horrorfilmpje, net als deel 1: 7/10
Nu op naar Army of Darkness .
een 7?? en zombies??? deel 2 is voor een gedeelte gewoon een remake van deel 1 en dus ook geen direct vervolg.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:29 schreef slindenau het volgende:
Army of Darkness
De sequel op Evil Dead 2, de laatste scene uit Evil Dead 2 wordt opnieuw gespeeld...en dan gaat het verhaal verder. Dit keer (bijna) geen bezeten mensen, maar een leger van skeletten! Ditmaal geen houten hutje, maar een werkelijk avontuur door een groot landschap.
We krijgen wel wat meer te weten over 'het boek', maar helaas niks extra's over de geschiedenis...het ontstaan, dit vind ik wel jammer.
Verder is het meer een avonturen film dan een horrorfilm, en daarmee past deze ook niet echt bij de andere twee films. Er zitten wel wat kleinigheidjes in die ik wel grappig vond, al die kleine ash'jes bijvoorbeeld .
Maar Bruce zet wel een zeer stoer karakter neer, en de close combat gevechten met hem zijn heerlijk . "Yeah baby!", "Groovy!" en "You wanna play rough?" .

Een leuke afsluiting van de trilogy, maar niet geheel in Evil Dead stijl...6.5/10
een fucking 6,5?? en Evil Dead stijl?? ah meneer is een kenner.... heeft alle films wel 1 keer gezien.....

je bent ze gewoon niet waardig!
pi_41321806
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:54 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

een 7?? en zombies??? deel 2 is voor een gedeelte gewoon een remake van deel 1 en dus ook geen direct vervolg.
Hehe, dit soort kritiek had ik van jullie wel verwacht ja .

En na wat rondgelezen te hebben ben ik daar ook achter gekomen ja, vanwegen de rechten ofzo mocht er geen sequel worden gemaakt...dus als je een sequel verwacht en een remake te zien krijgt kijk je wel even raar op .
En die deadites krijgen in deel 1 en 2 nog geen naam voor zover ik weet, enkel in Army of Darkness worden ze deadites genoemt.
quote:
[..]

een fucking 6,5?? en Evil Dead stijl??

je bent ze gewoon niet waardig!
Ach, dat zal dan wel. Maar ik vind de hele stijl van Army of Darkness gewoon niet bij deel 1 en 2 passen. En als je dan puur naar de film gaat kijken gebeurt er eigenlijk bar weinig (goeds), op wat leuke one-liners van Bruce na. Maarja, dat kan een Arnold spierbundel ook.
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 12:01:24 #121
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41321894
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:54 schreef Gorro het volgende:
The Wicker Man (Neil LaBute, 2006)
Ik vond de hele vergelijking tussen de mensenkolonie op het eiland en een bijenkolonie leuk uitgewerkt. Ik kan me dat ook niet meer herinneren uit het origineel, maar dat kan ook komen doordat ik die al een hele tijd niet meer gezien heb.
Ik zag 'm een paar maanden geleden, maar kan me die vergelijking ook niet herinneren.

Grappig dat er altijd moord en brand geschreeuwd wordt als het over Evil Dead gaat. Ik gaf Evil Dead II een 3 en Army of Darkness een 5. Op een schaal van 10.
Sheridana +1
pi_41321949
Wat gaf je het origineel?
pi_41321975
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik zag 'm een paar maanden geleden, maar kan me die vergelijking ook niet herinneren.

Grappig dat er altijd moord en brand geschreeuwd wordt als het over Evil Dead gaat. Ik gaf Evil Dead II een 3 en Army of Darkness een 5. Op een schaal van 10.
Whehe, dat wordt je vast niet in dank afgenomen hier .
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:04:50 #124
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41321984
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef kinky_queen het volgende:
Wat gaf je het origineel?
Hetzelfde.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:05:24 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41322002